Jukka-taloista...

tietoa?????

Olemme kiinnostuneet jukkatalopaketista. Kokemuksia? Muilta toimittajilta alhaisempi tarjous, mutta jukalla kattavampi toimitussisältö. Onkohan loppupeleissä kuitenkin samoista summista kysymys. Jukkatalon omistajat tai rakentavat, kommentteja. Muilta myös.

20

11975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukka-palmu

Meil on n.10v vanha Jukka-talo.Ostettiin"käytettynä" n.2v.sitten.Oon kuullu paljo moitteita jukka-taloista.Mut ite ollaan oltu tyytyväisiä.Ei olla mitään moitittavaa ainakaan vielä havaittu.Päinvastoin ollaan erittäin tyytyväisiä.

• lissää

Mitä moitteita olet kuullut, tarkentaisitko?

• Jukka juu

Meillä on 4v vanha Jukkatalo.Talopaketissa tuli Alavuuden ulkoovet,karmit kierot ja kuperat.Ovien ulkopinta naureskelee nurkista iloisesti.Terveisiä vaan ovitehtaalle johon olin silloin yhteydessä,luvattiin uudet karmit mutta ei koskaan näkynyt,yhteydenotoista huolimatta.Muuten olemme olleet tyytyväisiä.

• Kari
        Jukka juu kirjoitti:

Meillä on 4v vanha Jukkatalo.Talopaketissa tuli Alavuuden ulkoovet,karmit kierot ja kuperat.Ovien ulkopinta naureskelee nurkista iloisesti.Terveisiä vaan ovitehtaalle johon olin silloin yhteydessä,luvattiin uudet karmit mutta ei koskaan näkynyt,yhteydenotoista huolimatta.Muuten olemme olleet tyytyväisiä.

Jukka ei käytä enää Alavuden ovia, ulko-ovet tulee Viitapuulta!

Meillä vuoden vanha Jukka 134-4, pilppi lämmönlähteenä ja energialasku on mukavan pieni.

• rakentaja
        Kari kirjoitti:

Meillä vuoden vanha Jukka 134-4, pilppi lämmönlähteenä ja energialasku on mukavan pieni.

meillä ollaan juuri piirustuksia tekemässä oman version jukka 134-4:stä ja meinattiin tehä ite alusta loppuun.. suvussa onneksi rakennusmiehiä joita voi palkata hommiin. mukavan ison oloinen talo mutta muutamia asiota lisätään esim pannuhuone ja puuliiteri! erkkerit ovat kuulemma arvokkaita ja etupuolella oleva kötöstys katolla on vaan aikaa vievää hommaa! Olen kuullut jukkatoimituksessa olevan joillakin häikkää.

• Rakentaammattina

Kyll' Jukka-taloissa hyvä on asua, Ulkonäkö on kohdallaan, mutta talopaketin pystyttäjissä on valtavasti eroja = jos huono porukka niin elemntit jäävät vinoon ja se vaikuttaa aika moneen seikkaan myöhemmin.
        Kokemusta minulla on asioista kun olen noita taloja pystyttänyt sekä käynyt korjaamassa huonojen porukoiden jälkiä ja myös olen rakentanut ihan muuttovalmiiksi saakka.
        Toimitukset pääosin jukalla pelaa mutta tapellakin aina joutuu tehtaan kanssa erilaisista asioista ja sitkeys palkitaan

• Hanna
        Kari kirjoitti:

Rakensimme reilu 1,5 vuotta sitten ja minkäänlaisia ongelmia ei ollut rakentamisvaiheessa eikä sen jälkeenkään. Palkkaamamme tuttu kirvesmies sanoi että Jukka-talo oli selkeiden ohjeiden takia helpoimpia pystyttää mitä hän koskaan on tehnyt. Nyt suunnittelemme jo seuraavaa projektia vanhempieni kanssa. Tarkoitus on rakentaa heille Jukka-talon joku "perinnemalli" tms.

• Erppa
        Hanna kirjoitti:

Rakensimme reilu 1,5 vuotta sitten ja minkäänlaisia ongelmia ei ollut rakentamisvaiheessa eikä sen jälkeenkään. Palkkaamamme tuttu kirvesmies sanoi että Jukka-talo oli selkeiden ohjeiden takia helpoimpia pystyttää mitä hän koskaan on tehnyt. Nyt suunnittelemme jo seuraavaa projektia vanhempieni kanssa. Tarkoitus on rakentaa heille Jukka-talon joku "perinnemalli" tms.

Minkä ikäinen timpuri teillä oli?!! Nykyaikana ei-ammattilainenkin osaa rakentaa Kastellin tai Herrala-talon pre cut-ohjeiden mukaan. On niin kuin palapelin kokoaisi!

• Nimetön
        Kari kirjoitti:

Jukkaani lämpimänä vesikiertoisella lattialämmityksellä ja Tulikiven takkauunilla.
        Saunassa mulla on jatkuvalämmitteinen Misa ja kun
        toin putkella ulkoa raikkaan ilman saunaan siitä
        tuli hillittömän hyvä.

• pirkanmaa

No joo me rakensimme v.2000 onkohan tää nyt sitten jukkatalo p-134 2 en vissiin tehä enään ainakaan samoilla pohjapiirustuksilla mutta silloin alussa kun kyselin hintoja/ talon kokoa, niin hinta oli mielestämme kohillaan. Noin 126000 noiroo tontteineen joka on 1.2 hehtoo ja kustansi silloin noin 25000 noiroo ja talo noin 100000 noiroo kaikkestaan. Tosin oman työn osuus on ollut tosi iso ja tulihan sitä oltua vuorotteluvapaallakin 4kk mutta kyllä kannatti ja suosittelen. Toimitus sisälsi sateelta suojaan pystytyksen, lopuista huolehdimme itse eli isäni muurasi julkisivut noin 17000 tiiltä ja sisälle leivinuunin,puuhellan ja varaavan takan. Silloinen muurarin hinta-arvio oli noin 90000mk eli kyllä siinä säästi. toimituksesta jätimme jotain juttuja pois, kuten kaapistot jotka olisi olleet aivan valkoiset holvikaaret ja halusimme jotain pikkuisen parempaa,sepä nyt on makuasia. Jukka-taloon olemme olleet kyllä tyytyväisiä kaiken kaikkiaan, toimitukset ja muut systeemit pelas kyllä hyvin.

• JukkaTALO

Rakennettiin Jukka-talo kesällä 2003. Kaikki meni ok ja toimitukset toimi täysin aukottomasti. Tavaraakin tuli liikaa.. liekö tullut lskentavirhe toimittajalle. Talon on koottu pienelementeistä. Jonkun verran on tullut saumoihin repeämiä ja halkeemia, mut se kait on tyypillistä kaikille puutaloille.

• Omia havannointia

Ulko-ovien karmien kiinnitys ja kiinnipysyminen
        vaatii tavallista enemmän kekseliäsyyttä, koska
        puukuitulevyyn / ohueen puusoiroon ovenkarmien
        kiinnittäminen on heikkoa.
        Myös muutaminenpienelementtisaumojen osalla on
        tapahtunut elämistä ?

• Nimetön

Ei liiku palikat kun alla on koko betoninen reunavahvistettu laatta. Rautaa on riittävästi
        kiven reunassa ja massaa meni laattaan 36 m3.

• sakari

Jukka-taloja kutsutaan "tulitikkutaloiksi" niinden valmistustavan mukaan. Muutamilla tutun tutuilla on Jukka-taloja, niin uusia kuin vanhempiakin. Kaikkia taloja yhdistää se, että nurkat on talvella todella kylmiä. Esim. Sängyssä ei tarkene nukkua, jos se on nurkassa! Samaten mutteri-erkkerit ovat kylmiä, tämä ei tosin johdu tulitikku-tyylistä vaan lämmitysputkien puutteesta. Upo-kodinkoneiden takia en jukka-taloa ostaisi: ne joutuu kuitenkin uusimaan muutaman vuoden kuluttua! Mieti siis tarkkaan, missä säästät!

• Nimetön

Mun projektissa ei ole ilmennyt vetoa nurkissa
        , mutta kaiketi jos villat jää huonosti nurkkiin
        pakkanen voi luikerrella tupaan saumoista.Mulla
        oli hyvät timpurit niputtamassa elementtejä.Pidin
        pystyttäjiä hyvissä eväissä ja kaiketi he tekivät
        parhaansa.

• Hessu

Kenen talofirman taloissa on lämmitysputket seinässä?
        Onko mahdollisesti asennus suoritettu nuissa kohteissa itse?
        Ei kai se talotehtaan vika ole jos rakentaja asentaa elementit huonosti.
        Kerro tutuille, että lämmityksenkin voisi laittaa päälle.Tarkenee paremmin.
        Haukut UPOn kodinkoneita.Miksi?
        Kaikki kodinkoneet tulee Italiasta samalta linjalta, ja viimeisessä liukuhihnassa niihin asennetaan erilainen etuluukku ja näin saadaan erimerkkisiä tuotteita.
        Olen miettinyt, ja todennut että Jukka-talo on helvetin hyvä talo asua.

• Nimetön

Rakensin -99 Jukan paketin ja hyvä tuli. Lahtelainen kauppias hoiti homman hyvin . Tavarat
      tuli aikanaan ja pystystys kävi kuin tanssi.Otin
      pystytyksen tiilet päälle tasoon saakka ja tein
      sen jälkeen kaiken itse. Mulla oli timpuri konsulttina ja hän teki omien laskujensa kanssa
      28 h töitä. ( Vasaran ja sahan kanssa )
      Kaverit pitivät joitain asioita vähän kyseenalaisina , mut ongelmia ei ole ilmennyt .
      Voin kyllä suositella ihan hyvällä omallatunnolla
      Jukkaa muillekin !

• nipa

Meidän Jukkatalo 108-2 valmistui 2002 ja ollaan oltu tyytyväisiä.Toimitukset pelas niin kuin oli sovittu ja tuotteet oli kunnossa.Meille tuli elementit ja kattotuolit -pystytys ja loput tehtiin itse.Valittiin Kermansaven Satu-takka ja se on todella tehokas,yhdellä kopallisella klapeja kuumenee todella kuumaksi.Astianpesukone(Upo)ei ole huippu,mutta kaivaa lisää kuvetta niin saa paremman.Korotettu sisäkatto tuo kyllä mukavaa tilantuntua ja avaruutta.Emme ottaneet pakettia millään erikoisherkuilla,mutta voihan sitä kämppään investoida sitten myöhemminkin!

• Satu

Hirrmu hyvä talo (myönnän kotiinpäin vetoa, sukulaismies on tehtaalla töissä). Pääsin katsomaan miten elementit tehdään tehtaalla ja jos jatkossa rakennamme otamme takuulla elementtitalon (talomerkistä riippumatta). En oikein ymmärrä miten pystytys on tehty jos nurkat kerran vetää. Meillä lämpöä riittää eikä tarvitse olla villasukat jalassa ja n. 160 b.neliöisen lämmitys/sähkö/vesi/k.vero jne. on jäänyt alle 250 euron kuukaudessa. Vanhassa rivarissamme oli vastike isompi vaikka neliöitä oli puolet vähemmän. Onhan niitä muitakin merkkejä, mutta yli 20.000 tehtyä taloa kertoo jonkinlaisesta ammattitaidosta... (ja taas kilpailevat merkit vetää herneet nenuliin).

• jkm

Terve
      Rakensin Jukka-talon noin kaksi vuotta sitten.
      Tarjous oli halvempi kun kilpailijoilla, mutta näin jälkiviisana en olisi ottanut Jukka-taloa.
      Toimitus sisältö oli kilpailijoilla ja jukalle sama, mutta Jukka paketissa työn osuus huomattavasti suurempi esim. Oma-talolla ikukunat, ovet elementeissä valmiiksi asennettuna,myykit ja muut ikuna laudat asennus valmiina jne...
      Kannattaa olla tarkkana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      16
      2577
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1582
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1483
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1204
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26