HUOM!

Dave_From_Sheffield

Siis kun tuntuu eräillä olevan vaikeuksia eräs asia ymmärtää, niin kerrotaan...

VOLVO ON YHÄ ITSENÄINEN! FORD EI...TOISTAN...EI VAIKUTA VOLVON MALLEIHIN MILLÄÄN LAILLA. Ford paransi Volvon mahdollisuuksia kasvaa ja siinä on onnistuttu hyvin. Monet heti ajattelevat, että enää ei tehdä aitoja Volvoja mutta ei asia näin ole...

Hm... Otetaan esimerkkinä vaikka Rolls Royce. BMW ei todellakaan sano, miten kyseistä merkkiä tehdään. Rolls Royceissa on nykyään Bemarin koneet, siinä se. Niissä lukee yhä Rolls Royce ja koko auto tehdään yhä Englannissa!

Sama juttu isommissa Volvoissa, ne tehdään Ruotsissa.

On totta, että kun Ford osti Volvon henkilöauto-puolen vuonna 1998, kantikkaat ja takavetoiset mallit loppuivat mutta ei se nyt ole ainoa Volvon vahva puoli. Itsekin kyllä pidän todella paljon näistä vanhemmista kantikkaista malleista ja etenkin 900-sarjasta ja S 90/V 90-malleista. Mitta tilalle tulleet uudet mallit tekemät myös kunniaa Volvolle!

14

1365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B23E

      Aidot Volvot on takavetoisia ja tehyt Ruotsissa PISTE ;)

      Eikä HUUTAMINEN muuta tätä tosiasiaa miksikään.

      • Dave_From_Sheffield

        No eivät nämä uudet enää takavetoisia ole mutta isoimmat mallit tehdään yhä Ruotsissa.

        Ja ettet vaan ole vaikka vähän kateellinen, jos itse ajelet jossain vanhalla pelillä ja uusi Ruotsissa tehty nykyaikainen etuveto menee ohitse... ;)

        Piste!


      • B23E
        Dave_From_Sheffield kirjoitti:

        No eivät nämä uudet enää takavetoisia ole mutta isoimmat mallit tehdään yhä Ruotsissa.

        Ja ettet vaan ole vaikka vähän kateellinen, jos itse ajelet jossain vanhalla pelillä ja uusi Ruotsissa tehty nykyaikainen etuveto menee ohitse... ;)

        Piste!

        En ole kateellinen, vaan huolissani. On todella huolestuttavaa kun Volvoja ei enään tehdä ja jossain vaiheessa joudun kuitenkin auton vaihtamaan.. Pitääkö vaihtaa merkkiä? :-(


      • v70
        B23E kirjoitti:

        En ole kateellinen, vaan huolissani. On todella huolestuttavaa kun Volvoja ei enään tehdä ja jossain vaiheessa joudun kuitenkin auton vaihtamaan.. Pitääkö vaihtaa merkkiä? :-(

        Vaihdoin vanhan jyrän (B200F) vasta ns. pakasta vedettyyn uuteen Volvoon. Kovasti oli miettimistä jo pelkästään ostohinnan vuoksi. Kyllä tämä uusi on vähän turhan fiini ajopeli normaaliin arkeen. En nyt suorastaan ole katumapäälle tullut, mutta sitäkään ei voi kieltää, että moni asia Volvossa on kehittynyt väärään suuntaan. Olisin toivonut, että Volvo olisi pidättäytynyt valmistamaan ainakin V70:n osalta perinteisempää karua versiota käyttöautoksi. Tässä uudessa ei tunne olevansa vielä oikein kotosalla - jospa se siitä nuhraantuisi tutummaksi.


      • Dave_From_Sheffield
        B23E kirjoitti:

        En ole kateellinen, vaan huolissani. On todella huolestuttavaa kun Volvoja ei enään tehdä ja jossain vaiheessa joudun kuitenkin auton vaihtamaan.. Pitääkö vaihtaa merkkiä? :-(

        Siis perustele väite: "Volvoja ei enää tehdä". Kerro myös, mihin tämä väite perustuu?

        Itse ainakin näen asian niin, että Volvo on alive & kicking ja näin tulee jatkossakin olemaan.


      • B23E
        Dave_From_Sheffield kirjoitti:

        Siis perustele väite: "Volvoja ei enää tehdä". Kerro myös, mihin tämä väite perustuu?

        Itse ainakin näen asian niin, että Volvo on alive & kicking ja näin tulee jatkossakin olemaan.

        No olkoon nämä uudet etuveto himmelit sitten myös Volvoja jos se sinun päivän pelastaa ;), mutta minä en niitä huoli.

        Volvolla lähti homma lapasesta silloin kun enimmäinen Volvo merkki kiinnitettiin DAF:iin ja suunta on huonontunut koko ajan sen jälkeen.

        Minä miellän Volvon luotettavaksi ja turvalliseksi. Olkoon kyseessä auto, venemoottori tai vaikka pyöräkuormaaja. Jos ei se näitä määritelmiä täytä niin minä en sitä Volvona pidä vaikka siinä volvo lukee ;)


      • Dave_From_Sheffield
        B23E kirjoitti:

        No olkoon nämä uudet etuveto himmelit sitten myös Volvoja jos se sinun päivän pelastaa ;), mutta minä en niitä huoli.

        Volvolla lähti homma lapasesta silloin kun enimmäinen Volvo merkki kiinnitettiin DAF:iin ja suunta on huonontunut koko ajan sen jälkeen.

        Minä miellän Volvon luotettavaksi ja turvalliseksi. Olkoon kyseessä auto, venemoottori tai vaikka pyöräkuormaaja. Jos ei se näitä määritelmiä täytä niin minä en sitä Volvona pidä vaikka siinä volvo lukee ;)

        No mikä Volvo sinulla on? En muista, että olisit sanonut...

        Itse taas ajattelen, että Volvo on yhä aito Volvo, vaikka kuuluukin Fordiin, eikä takavetoja ole enää näkynyt. Mutta mistäs tietää, jos ne tulevaisuudessa palaisivat esim. valinnaisvarusteeksi?

        Ja onhan nykyäänkin Volvo luotettava ja turvallinen...itselle juuri turvallisuus tärkein ominaisuus autossa. ;)


      • V70
        Dave_From_Sheffield kirjoitti:

        No mikä Volvo sinulla on? En muista, että olisit sanonut...

        Itse taas ajattelen, että Volvo on yhä aito Volvo, vaikka kuuluukin Fordiin, eikä takavetoja ole enää näkynyt. Mutta mistäs tietää, jos ne tulevaisuudessa palaisivat esim. valinnaisvarusteeksi?

        Ja onhan nykyäänkin Volvo luotettava ja turvallinen...itselle juuri turvallisuus tärkein ominaisuus autossa. ;)

        Volvo on nimellisesti itsenäinen autotehdas. Nykyinen omistaja Ford edellyttää tehtailtaan ensisijaisesti tulosta - Volvon tunnusmerkit turvallisuuden edelläkävijä ja jykevyyden perikuva eivät valitettavasti kulje samassa kategoriassa. Pienemmissä malleissa kehitys pois Volvon perinteisistä arvoista on ollut huikean nopeaa. Ei tarvitse olla ennustaja päätelläkseen, että kehitys tulee entisestään muuttamaan myös isompien mallien suunnittelu- ja valmistusperusteita. Piakkoin tulee näkymään se, että enemmän ajettujen isojen Volvojen hinta romahtaa, kun omistajat huomaavat kestoiän lyhentyneen ja huoltokulujen kasvavan kohtuuttomiksi. Volvo kilpailee jatkossa alemmassa sarjassa kuin ennen.


      • T5 
        B23E kirjoitti:

        No olkoon nämä uudet etuveto himmelit sitten myös Volvoja jos se sinun päivän pelastaa ;), mutta minä en niitä huoli.

        Volvolla lähti homma lapasesta silloin kun enimmäinen Volvo merkki kiinnitettiin DAF:iin ja suunta on huonontunut koko ajan sen jälkeen.

        Minä miellän Volvon luotettavaksi ja turvalliseksi. Olkoon kyseessä auto, venemoottori tai vaikka pyöräkuormaaja. Jos ei se näitä määritelmiä täytä niin minä en sitä Volvona pidä vaikka siinä volvo lukee ;)

        kehitys menee eteenpäin ei polje paikoillaan =>Kyllä nuo etuvetoiset Volvot hakkaa ajettavuudeltaan takavetoiset mennen tullen.

        Volvo Ostin DAF:in jo 70-luvun puolen välin jälkeen. Eli olet näitä PV ja Amazon miehet?

        En minäkään.


      • jusu
        v70 kirjoitti:

        Vaihdoin vanhan jyrän (B200F) vasta ns. pakasta vedettyyn uuteen Volvoon. Kovasti oli miettimistä jo pelkästään ostohinnan vuoksi. Kyllä tämä uusi on vähän turhan fiini ajopeli normaaliin arkeen. En nyt suorastaan ole katumapäälle tullut, mutta sitäkään ei voi kieltää, että moni asia Volvossa on kehittynyt väärään suuntaan. Olisin toivonut, että Volvo olisi pidättäytynyt valmistamaan ainakin V70:n osalta perinteisempää karua versiota käyttöautoksi. Tässä uudessa ei tunne olevansa vielä oikein kotosalla - jospa se siitä nuhraantuisi tutummaksi.

        Sitten kun autoon tulee ne mystiset sähköviat ja kun tukivarret väljistyvät ja merkkihuoltoon viet korjattavaksi. B200F verran menee joka huoltoon.


      • jusu
        T5  kirjoitti:

        kehitys menee eteenpäin ei polje paikoillaan =>Kyllä nuo etuvetoiset Volvot hakkaa ajettavuudeltaan takavetoiset mennen tullen.

        Volvo Ostin DAF:in jo 70-luvun puolen välin jälkeen. Eli olet näitä PV ja Amazon miehet?

        En minäkään.

        Kyllä kaikkien autotehtaiden on ennemmin tai myöhemmin tunnustettava ettei pienistäkin hapettumisista sammuvat autot täytä nykyajan laatuvaatimuksia vaikka kuinka hyvältä tuntuukin niitä ajaa. Kehitys menee eteenpäin mutta onko suunta ylös vai alas


      • B23E
        T5  kirjoitti:

        kehitys menee eteenpäin ei polje paikoillaan =>Kyllä nuo etuvetoiset Volvot hakkaa ajettavuudeltaan takavetoiset mennen tullen.

        Volvo Ostin DAF:in jo 70-luvun puolen välin jälkeen. Eli olet näitä PV ja Amazon miehet?

        En minäkään.

        "Kyllä nuo etuvetoiset Volvot hakkaa ajettavuudeltaan takavetoiset mennen tullen" :)

        Hyvin on markkinointiosasto työnsä tehnyt. Ehkä sinä joskus ymmärrät mikä tuossa lainatussa lauseessa hymyilyttää.


      • T5 
        B23E kirjoitti:

        "Kyllä nuo etuvetoiset Volvot hakkaa ajettavuudeltaan takavetoiset mennen tullen" :)

        Hyvin on markkinointiosasto työnsä tehnyt. Ehkä sinä joskus ymmärrät mikä tuossa lainatussa lauseessa hymyilyttää.

        Markkinointi osastolla ei ole omalla kohdallani ainakaan vaikutusta ks asiaan. ;)


      • T5 
        jusu kirjoitti:

        Kyllä kaikkien autotehtaiden on ennemmin tai myöhemmin tunnustettava ettei pienistäkin hapettumisista sammuvat autot täytä nykyajan laatuvaatimuksia vaikka kuinka hyvältä tuntuukin niitä ajaa. Kehitys menee eteenpäin mutta onko suunta ylös vai alas

        Kun asian noin hyvin tiedät kerro faktoja/esimerkkejä? Ehkä joskus vielä sattuu omalle kohdallenikin. Muutama satatuhatta ei näy vielä riittävän.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe