Pitäis mökillä tehdä jonkulaista terassia kalliolle rinteeseen. Mikä olis pätevä laite (pora/poravasara/piikkauskone? siihen työhön?
Kuinka työlästä on reikien teko?
Reikää kallioon
10
15021
Vastaukset
- Hilti
Osta pieni ja halpa poravasara ja muutamat varaterät. Alle 60 euroa saa jo ja 200 egella saa jo esim. Aeg ja Makitan pienet poravasarat. Pienellä poravasaralla reiät voi tehdää yllätävän hyvin vaikka kestää vähän kauemmin.
Halpa poravasara kannattaa testata jo kotona että toimii ja sitten sulla on takuuta esim. kahdeksi vuodeksi. - ilman tuskaa
Hae vaikka konevuokraamosta kunnon Hilti ja siihen terät ja samalla saat injektio aineet jolla saat tartunnat kiinni kallioon eikä reikiin jää korroosio pesiä Älä osta mitään halpaa poravasaraa niiden kanssa ei kannata menettää hermojaan ja työ päivää mökillä.
ps vuokraamo vehje kannattaa kokeilla ennen kuin tuo sen vuokraamosta ulos.- Kaksi konetta
Työmaalle tuotiin tulen uusi halpa poravasara takuutakin oli vaikka kuin paljo 12mm terällä pääsi noin 40mm ja tekniset sauhut pakeni koneen sisältä ja pyöriminen loppui toinen versio pyöri vähän aikaa joku paikka antoi periksi ja reikääkin oli noin 100mm verran.
- hermot meni
Kaksi konetta kirjoitti:
Työmaalle tuotiin tulen uusi halpa poravasara takuutakin oli vaikka kuin paljo 12mm terällä pääsi noin 40mm ja tekniset sauhut pakeni koneen sisältä ja pyöriminen loppui toinen versio pyöri vähän aikaa joku paikka antoi periksi ja reikääkin oli noin 100mm verran.
Jos ostat halvan työkalun on aina oltava tuuria mukana. Takuulla ei tee mitään jos on mökillä ja työkalu antaa periksi. Aina kannattaa kokeilla ostopäivällä että on kunnossa jos ostaa. Sanon vielä kerran että kahdella sadalla saa todella hyvän pelin ja sitä voi käyttää pitkään ja vielä tarvittaessa tavallisena porakoneena.
Paremman työkalun takuuaika on vuoden ja huonojen 2-5 vuotta. vain siksi että useimmilta kuitti on jo kadonnut ja takuu ei siten ole voimassa enää.
Injektiomassa ei mun mielestä tarvita terassin tekoon mutta se on makuuasia. Sopivalla reiälla pärjää hienosti esim mä käytän paljon 18 mm reikää 20 mm kierretankoon. Otan ensin vähän kierretangosta pois kulmahiemakoneella ja sitten raalla voimalla se uppoo ja pysyy siellä. kahdella mutterilla ja aluslaattalla kiinni - kyllästynyt
koneen vuokralle ja sain uudessa laatikossa olevan uuden koneen mutta näin saman koneen Keskisellä ja koko koneen hinta oli 5 euroa halvempi, kun minä maksoin vuokraa eka vurokaudelta.
Arvaa vi....iko? - Sähkömies
kyllästynyt kirjoitti:
koneen vuokralle ja sain uudessa laatikossa olevan uuden koneen mutta näin saman koneen Keskisellä ja koko koneen hinta oli 5 euroa halvempi, kun minä maksoin vuokraa eka vurokaudelta.
Arvaa vi....iko?Ketterän kokoinen hilti, millä saat 20mm levyisen kolon kallioon, maksaa nyt kumminkin puolitoista tonnia nykyrahaa. Olikohan se vuokra nyt kuitenkaan niin paljoa?
Vai antoivatko jonkin lelun vuokralle? - Anonyymi
Sähkömies kirjoitti:
Ketterän kokoinen hilti, millä saat 20mm levyisen kolon kallioon, maksaa nyt kumminkin puolitoista tonnia nykyrahaa. Olikohan se vuokra nyt kuitenkaan niin paljoa?
Vai antoivatko jonkin lelun vuokralle?Olen huomannut että käytettyjä Hiltejä myydään nykyään paljon, ja aika halvalla. Kahden tonnin koneen voi saada alle 400 eurolla tori.fi:stä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut että käytettyjä Hiltejä myydään nykyään paljon, ja aika halvalla. Kahden tonnin koneen voi saada alle 400 eurolla tori.fi:stä.
Varastettujahan ne on.
- piönjär
hae konevuokraamosta bensiinikäyttöinen kivipora niin ei tarvi piikkauskoneilla leikkiä.me aikoinaan tietä tehdessä ja tonttia raivattaessa vuokrattiin, sellainen. tehtiin kymmeniä reikiä ja reijän teko tapahtui, ei tietenkään niin nopeasti kuin traktorikäyttöisellä "ilmanpaineporalla".aniittia reikään ja poks, kunnon suojamatto päälle ym roksaa.
- poravaunu
louhintaliikkeestä ja reikiä tulee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984