Reikää kallioon

Hiltikö

Pitäis mökillä tehdä jonkulaista terassia kalliolle rinteeseen. Mikä olis pätevä laite (pora/poravasara/piikkauskone? siihen työhön?
Kuinka työlästä on reikien teko?

10

14222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilti

      Osta pieni ja halpa poravasara ja muutamat varaterät. Alle 60 euroa saa jo ja 200 egella saa jo esim. Aeg ja Makitan pienet poravasarat. Pienellä poravasaralla reiät voi tehdää yllätävän hyvin vaikka kestää vähän kauemmin.

      Halpa poravasara kannattaa testata jo kotona että toimii ja sitten sulla on takuuta esim. kahdeksi vuodeksi.

    • ilman tuskaa

      Hae vaikka konevuokraamosta kunnon Hilti ja siihen terät ja samalla saat injektio aineet jolla saat tartunnat kiinni kallioon eikä reikiin jää korroosio pesiä Älä osta mitään halpaa poravasaraa niiden kanssa ei kannata menettää hermojaan ja työ päivää mökillä.
      ps vuokraamo vehje kannattaa kokeilla ennen kuin tuo sen vuokraamosta ulos.

      • Kaksi konetta

        Työmaalle tuotiin tulen uusi halpa poravasara takuutakin oli vaikka kuin paljo 12mm terällä pääsi noin 40mm ja tekniset sauhut pakeni koneen sisältä ja pyöriminen loppui toinen versio pyöri vähän aikaa joku paikka antoi periksi ja reikääkin oli noin 100mm verran.


      • hermot meni
        Kaksi konetta kirjoitti:

        Työmaalle tuotiin tulen uusi halpa poravasara takuutakin oli vaikka kuin paljo 12mm terällä pääsi noin 40mm ja tekniset sauhut pakeni koneen sisältä ja pyöriminen loppui toinen versio pyöri vähän aikaa joku paikka antoi periksi ja reikääkin oli noin 100mm verran.

        Jos ostat halvan työkalun on aina oltava tuuria mukana. Takuulla ei tee mitään jos on mökillä ja työkalu antaa periksi. Aina kannattaa kokeilla ostopäivällä että on kunnossa jos ostaa. Sanon vielä kerran että kahdella sadalla saa todella hyvän pelin ja sitä voi käyttää pitkään ja vielä tarvittaessa tavallisena porakoneena.

        Paremman työkalun takuuaika on vuoden ja huonojen 2-5 vuotta. vain siksi että useimmilta kuitti on jo kadonnut ja takuu ei siten ole voimassa enää.

        Injektiomassa ei mun mielestä tarvita terassin tekoon mutta se on makuuasia. Sopivalla reiälla pärjää hienosti esim mä käytän paljon 18 mm reikää 20 mm kierretankoon. Otan ensin vähän kierretangosta pois kulmahiemakoneella ja sitten raalla voimalla se uppoo ja pysyy siellä. kahdella mutterilla ja aluslaattalla kiinni


      • kyllästynyt

        koneen vuokralle ja sain uudessa laatikossa olevan uuden koneen mutta näin saman koneen Keskisellä ja koko koneen hinta oli 5 euroa halvempi, kun minä maksoin vuokraa eka vurokaudelta.

        Arvaa vi....iko?


      • Sähkömies
        kyllästynyt kirjoitti:

        koneen vuokralle ja sain uudessa laatikossa olevan uuden koneen mutta näin saman koneen Keskisellä ja koko koneen hinta oli 5 euroa halvempi, kun minä maksoin vuokraa eka vurokaudelta.

        Arvaa vi....iko?

        Ketterän kokoinen hilti, millä saat 20mm levyisen kolon kallioon, maksaa nyt kumminkin puolitoista tonnia nykyrahaa. Olikohan se vuokra nyt kuitenkaan niin paljoa?

        Vai antoivatko jonkin lelun vuokralle?


      • Anonyymi
        Sähkömies kirjoitti:

        Ketterän kokoinen hilti, millä saat 20mm levyisen kolon kallioon, maksaa nyt kumminkin puolitoista tonnia nykyrahaa. Olikohan se vuokra nyt kuitenkaan niin paljoa?

        Vai antoivatko jonkin lelun vuokralle?

        Olen huomannut että käytettyjä Hiltejä myydään nykyään paljon, ja aika halvalla. Kahden tonnin koneen voi saada alle 400 eurolla tori.fi:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että käytettyjä Hiltejä myydään nykyään paljon, ja aika halvalla. Kahden tonnin koneen voi saada alle 400 eurolla tori.fi:stä.

        Varastettujahan ne on.


    • piönjär

      hae konevuokraamosta bensiinikäyttöinen kivipora niin ei tarvi piikkauskoneilla leikkiä.me aikoinaan tietä tehdessä ja tonttia raivattaessa vuokrattiin, sellainen. tehtiin kymmeniä reikiä ja reijän teko tapahtui, ei tietenkään niin nopeasti kuin traktorikäyttöisellä "ilmanpaineporalla".aniittia reikään ja poks, kunnon suojamatto päälle ym roksaa.

    • poravaunu

      louhintaliikkeestä ja reikiä tulee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16685
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2098
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1930
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      187
      1700
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      952
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      210
      722
    Aihe