Reikää kallioon

Hiltikö

Pitäis mökillä tehdä jonkulaista terassia kalliolle rinteeseen. Mikä olis pätevä laite (pora/poravasara/piikkauskone? siihen työhön?
Kuinka työlästä on reikien teko?

10

17424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilti

      Osta pieni ja halpa poravasara ja muutamat varaterät. Alle 60 euroa saa jo ja 200 egella saa jo esim. Aeg ja Makitan pienet poravasarat. Pienellä poravasaralla reiät voi tehdää yllätävän hyvin vaikka kestää vähän kauemmin.

      Halpa poravasara kannattaa testata jo kotona että toimii ja sitten sulla on takuuta esim. kahdeksi vuodeksi.

    • ilman tuskaa

      Hae vaikka konevuokraamosta kunnon Hilti ja siihen terät ja samalla saat injektio aineet jolla saat tartunnat kiinni kallioon eikä reikiin jää korroosio pesiä Älä osta mitään halpaa poravasaraa niiden kanssa ei kannata menettää hermojaan ja työ päivää mökillä.
      ps vuokraamo vehje kannattaa kokeilla ennen kuin tuo sen vuokraamosta ulos.

      • Kaksi konetta

        Työmaalle tuotiin tulen uusi halpa poravasara takuutakin oli vaikka kuin paljo 12mm terällä pääsi noin 40mm ja tekniset sauhut pakeni koneen sisältä ja pyöriminen loppui toinen versio pyöri vähän aikaa joku paikka antoi periksi ja reikääkin oli noin 100mm verran.


      • hermot meni
        Kaksi konetta kirjoitti:

        Työmaalle tuotiin tulen uusi halpa poravasara takuutakin oli vaikka kuin paljo 12mm terällä pääsi noin 40mm ja tekniset sauhut pakeni koneen sisältä ja pyöriminen loppui toinen versio pyöri vähän aikaa joku paikka antoi periksi ja reikääkin oli noin 100mm verran.

        Jos ostat halvan työkalun on aina oltava tuuria mukana. Takuulla ei tee mitään jos on mökillä ja työkalu antaa periksi. Aina kannattaa kokeilla ostopäivällä että on kunnossa jos ostaa. Sanon vielä kerran että kahdella sadalla saa todella hyvän pelin ja sitä voi käyttää pitkään ja vielä tarvittaessa tavallisena porakoneena.

        Paremman työkalun takuuaika on vuoden ja huonojen 2-5 vuotta. vain siksi että useimmilta kuitti on jo kadonnut ja takuu ei siten ole voimassa enää.

        Injektiomassa ei mun mielestä tarvita terassin tekoon mutta se on makuuasia. Sopivalla reiälla pärjää hienosti esim mä käytän paljon 18 mm reikää 20 mm kierretankoon. Otan ensin vähän kierretangosta pois kulmahiemakoneella ja sitten raalla voimalla se uppoo ja pysyy siellä. kahdella mutterilla ja aluslaattalla kiinni


      • kyllästynyt

        koneen vuokralle ja sain uudessa laatikossa olevan uuden koneen mutta näin saman koneen Keskisellä ja koko koneen hinta oli 5 euroa halvempi, kun minä maksoin vuokraa eka vurokaudelta.

        Arvaa vi....iko?


      • Sähkömies
        kyllästynyt kirjoitti:

        koneen vuokralle ja sain uudessa laatikossa olevan uuden koneen mutta näin saman koneen Keskisellä ja koko koneen hinta oli 5 euroa halvempi, kun minä maksoin vuokraa eka vurokaudelta.

        Arvaa vi....iko?

        Ketterän kokoinen hilti, millä saat 20mm levyisen kolon kallioon, maksaa nyt kumminkin puolitoista tonnia nykyrahaa. Olikohan se vuokra nyt kuitenkaan niin paljoa?

        Vai antoivatko jonkin lelun vuokralle?


      • Anonyymi
        Sähkömies kirjoitti:

        Ketterän kokoinen hilti, millä saat 20mm levyisen kolon kallioon, maksaa nyt kumminkin puolitoista tonnia nykyrahaa. Olikohan se vuokra nyt kuitenkaan niin paljoa?

        Vai antoivatko jonkin lelun vuokralle?

        Olen huomannut että käytettyjä Hiltejä myydään nykyään paljon, ja aika halvalla. Kahden tonnin koneen voi saada alle 400 eurolla tori.fi:stä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut että käytettyjä Hiltejä myydään nykyään paljon, ja aika halvalla. Kahden tonnin koneen voi saada alle 400 eurolla tori.fi:stä.

        Varastettujahan ne on.


    • piönjär

      hae konevuokraamosta bensiinikäyttöinen kivipora niin ei tarvi piikkauskoneilla leikkiä.me aikoinaan tietä tehdessä ja tonttia raivattaessa vuokrattiin, sellainen. tehtiin kymmeniä reikiä ja reijän teko tapahtui, ei tietenkään niin nopeasti kuin traktorikäyttöisellä "ilmanpaineporalla".aniittia reikään ja poks, kunnon suojamatto päälle ym roksaa.

    • poravaunu

      louhintaliikkeestä ja reikiä tulee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      698
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      656
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      571
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      463
    Aihe