spiriva

pekka

mulla on hankalahoitoinen astma todettu vuosi sitten ja lääkitystä ei saada kohdalleen.Mulla on Omron atrodual ja pulmicort.Spiriva,flixotide,seretide,singulair ja retafyllin.Joudun jatkuvasti aloittamaan kortisonit kun yskittää niin p...sti.Onko kellään kokemusta tosta spirivasta?Miten tän astman saisi kuntoon.Olen 45v

10

13121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L_P

Kuulostaapa tosiaankin erittäin vaikealta astmalta. Singulairia voi ottaa aamuin ja illoin myös, jos siitä on selvää apua.
      Spirivasta olen kuullut hyviä kokemuksia. Se on enemmän tarkoitettu kroonisen keuhkoahtaumataudin ylläpitohoitoon kuin tavalliseen astmaan, mutta on selvää, että se on juuri sinun tapaukselle hyvä lääke. Spiriva nimittäin laajentaa keuhkoputkia joillakin jopa niin hyvin, että PEF-arvot paranevat huomattavasti. Onneksi et käytä jatkuvasti kortisonitabletteja. Toivottavasti Sinua hoitaa erikoislääkäri tai sinut on sellaiselle ohjattu. Tk-lääkäreillä ei yleensä nimittäin ole näin vaikeassa astmassa paljon sanavaltaa, vain turhia lääkekokeiluita. Toivottavasti vbältyt risti- ja haittavaikutuksilta. Spirivassa ja Atrodualissahan on samansukuisia aineita...

Tässä linkki Spirivan sivuille:
      http://www.laaketietokeskus.fi/page.php?page_id=88&prodId=1872

• astmaatikko

Minulla on Spiriva aamulla ennen seredide suihketta.Mulla on vaikea astma ja tällä yritetään saada lima irtoammaan ja kyllä irtoaa,mutta se yskiminen on kurjaa.Olen jättänyt monesti pois mutta mulle sanottiin että se helpottaa kun se limaisuus vähenee.Nyt olen aloittanut uudelleen ja enkä montakaan päivää ole kayttänyt ja taas ykiminen päällä.En tiiä jaksanko yrittää kuukautta niinkun neuvottiiin.Mutta hyvää vointia sinulle.Yritettän hengitellä :)

• kauanjoastmaaa

Prednisolon jatkuvasti on sitten ehkä seuraava lääkitys. Ensin kunnon kuuri, joka vähitellen pienennetään ylläpitoannokseksi. Olen vuosia jo "kuuritellut" Prednisolonia ja nyt se on vuoden erikoislääkärissä ramppaamisen jälkeen jäämässä pysyväksi, ainakin toistaiseksi. Nyt 5mg. aamuisin. pahenemisvaiheessa isommilla annoksilla ja taas yritellään jatkaa ylläpitoanostuksella 5mg. astma todettu 2006, ei allergioita.
      Lukiuisia lääkkeitä on kokeiltu. Tällähetkellä menee Flutiform (vahvin, mitä on) 2x2/vrk. , Alvesco 2xx2/vrk. Spiriva respimat (2mikrogr.)2 suihkausta iltaisin, Prednisolon 5mg. aamuisin, Bricanyl (0,25) 2 hengenvetoa aina ennen muita hengitettäviä lääkkeitä ja tarvittaessa, Dymista nenäoireisiin aamuin illoin.
      Näillä mennään . Olo on tällähetkellä ihan kohtalainen!
      Maltti on valttia astman hoidossakin. Astma on vaihtelevaoireinen sairaus, lääkitystä on muutettava ja vaihdeltava tilanteen ja voinnin mukaan! kokeilut ovat pitkäaikaisia projekteja vaatien aikaa ja kärsivällisyyttä!
      Positiivisia ajatuksia, rentsiä mieltä ja joulunaikaa!

• luekirja

http://www.astmapysakki.fi/

Tilaa kirja Sulje suusi, keskustele lääkärin kanssa harjoitusten tekemisestä ja jos niille ei ole mitään estettä niin takaan että sinun olo paranee.

• Anonyymi

Onko kenelläkään pistellyt huulia spirivaa otettaessa.aivan kuin 12v sähköisku

• Anonyymi

Eikö sulla ole ollenkaan antihistamiinia ?? Mulla pelkät astma lääkkeet ei riitä millään vaan vaatii antihistamiinia reilusti joka ikinen päivä. Minun isä ja isän äiti kuolivat molemmat siihen kun ei ollut mitään allergia lääkettä vaan pelkät astma lääkkeet. Osta kokeeksi itse koska niitä saa ilman reseptiä.

• Anonyymi

Mulla Spiriva, sekä 18 mg että respimat, aiheuttaa kuivaa yskää, kurkun ärsytystä. Ääni käheytyy. Kyllä Spiriva astmaoireisiin on oivallinen apu, mutta en tätä kyllä kauaa jaksa kun ei pysty puhumaan eikä yskimistä halua turhaan.
      Terveyskeskuslääkärin "hoivissa" jos olisin, ei tulis mitään. Eivät vaikeasta astmasta tiedä hevon kukkua. Lähes neljä vuotta piti siellä ravata, että sain lähetteen keuhkopolille. Nyt on vihdoin tullut astmanhoitoon vauhtia. Lääkitykset vaan ei tahdo kaikki sopia.

• Anonyymi

Minullakin ääni ihan käheä ja kurkkukipu.

• Anonyymi

Minullakin on ääni ihan käheää ,ej meinaa välille tulla puhumisesta mitään.

• Anonyymi

Minulla on ääni ihan käheä ja kurkku vähän kipeökin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3585
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1896
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      62
      1014
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe