spiriva

pekka

mulla on hankalahoitoinen astma todettu vuosi sitten ja lääkitystä ei saada kohdalleen.Mulla on Omron atrodual ja pulmicort.Spiriva,flixotide,seretide,singulair ja retafyllin.Joudun jatkuvasti aloittamaan kortisonit kun yskittää niin p...sti.Onko kellään kokemusta tosta spirivasta?Miten tän astman saisi kuntoon.Olen 45v

10

11466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L_P

      Kuulostaapa tosiaankin erittäin vaikealta astmalta. Singulairia voi ottaa aamuin ja illoin myös, jos siitä on selvää apua.
      Spirivasta olen kuullut hyviä kokemuksia. Se on enemmän tarkoitettu kroonisen keuhkoahtaumataudin ylläpitohoitoon kuin tavalliseen astmaan, mutta on selvää, että se on juuri sinun tapaukselle hyvä lääke. Spiriva nimittäin laajentaa keuhkoputkia joillakin jopa niin hyvin, että PEF-arvot paranevat huomattavasti. Onneksi et käytä jatkuvasti kortisonitabletteja. Toivottavasti Sinua hoitaa erikoislääkäri tai sinut on sellaiselle ohjattu. Tk-lääkäreillä ei yleensä nimittäin ole näin vaikeassa astmassa paljon sanavaltaa, vain turhia lääkekokeiluita. Toivottavasti vbältyt risti- ja haittavaikutuksilta. Spirivassa ja Atrodualissahan on samansukuisia aineita...

      Tässä linkki Spirivan sivuille:
      http://www.laaketietokeskus.fi/page.php?page_id=88&prodId=1872

    • astmaatikko

      Minulla on Spiriva aamulla ennen seredide suihketta.Mulla on vaikea astma ja tällä yritetään saada lima irtoammaan ja kyllä irtoaa,mutta se yskiminen on kurjaa.Olen jättänyt monesti pois mutta mulle sanottiin että se helpottaa kun se limaisuus vähenee.Nyt olen aloittanut uudelleen ja enkä montakaan päivää ole kayttänyt ja taas ykiminen päällä.En tiiä jaksanko yrittää kuukautta niinkun neuvottiiin.Mutta hyvää vointia sinulle.Yritettän hengitellä :)

    • kauanjoastmaaa

      Prednisolon jatkuvasti on sitten ehkä seuraava lääkitys. Ensin kunnon kuuri, joka vähitellen pienennetään ylläpitoannokseksi. Olen vuosia jo "kuuritellut" Prednisolonia ja nyt se on vuoden erikoislääkärissä ramppaamisen jälkeen jäämässä pysyväksi, ainakin toistaiseksi. Nyt 5mg. aamuisin. pahenemisvaiheessa isommilla annoksilla ja taas yritellään jatkaa ylläpitoanostuksella 5mg. astma todettu 2006, ei allergioita.
      Lukiuisia lääkkeitä on kokeiltu. Tällähetkellä menee Flutiform (vahvin, mitä on) 2x2/vrk. , Alvesco 2xx2/vrk. Spiriva respimat (2mikrogr.)2 suihkausta iltaisin, Prednisolon 5mg. aamuisin, Bricanyl (0,25) 2 hengenvetoa aina ennen muita hengitettäviä lääkkeitä ja tarvittaessa, Dymista nenäoireisiin aamuin illoin.
      Näillä mennään . Olo on tällähetkellä ihan kohtalainen!
      Maltti on valttia astman hoidossakin. Astma on vaihtelevaoireinen sairaus, lääkitystä on muutettava ja vaihdeltava tilanteen ja voinnin mukaan! kokeilut ovat pitkäaikaisia projekteja vaatien aikaa ja kärsivällisyyttä!
      Positiivisia ajatuksia, rentsiä mieltä ja joulunaikaa!

    • luekirja

      http://www.astmapysakki.fi/

      Tilaa kirja Sulje suusi, keskustele lääkärin kanssa harjoitusten tekemisestä ja jos niille ei ole mitään estettä niin takaan että sinun olo paranee.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään pistellyt huulia spirivaa otettaessa.aivan kuin 12v sähköisku

    • Anonyymi

      Eikö sulla ole ollenkaan antihistamiinia ?? Mulla pelkät astma lääkkeet ei riitä millään vaan vaatii antihistamiinia reilusti joka ikinen päivä. Minun isä ja isän äiti kuolivat molemmat siihen kun ei ollut mitään allergia lääkettä vaan pelkät astma lääkkeet. Osta kokeeksi itse koska niitä saa ilman reseptiä.

    • Anonyymi

      Mulla Spiriva, sekä 18 mg että respimat, aiheuttaa kuivaa yskää, kurkun ärsytystä. Ääni käheytyy. Kyllä Spiriva astmaoireisiin on oivallinen apu, mutta en tätä kyllä kauaa jaksa kun ei pysty puhumaan eikä yskimistä halua turhaan.
      Terveyskeskuslääkärin "hoivissa" jos olisin, ei tulis mitään. Eivät vaikeasta astmasta tiedä hevon kukkua. Lähes neljä vuotta piti siellä ravata, että sain lähetteen keuhkopolille. Nyt on vihdoin tullut astmanhoitoon vauhtia. Lääkitykset vaan ei tahdo kaikki sopia.

      • Anonyymi

        Minullakin ääni ihan käheä ja kurkkukipu.


      • Anonyymi

        Minullakin on ääni ihan käheää ,ej meinaa välille tulla puhumisesta mitään.


    • Anonyymi

      Minulla on ääni ihan käheä ja kurkku vähän kipeökin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe