Mikä on presepti ?

Anonyymi

Kun se moneen kertaan sanotaan tuolla yhdessä ketjussa ?

57

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepsis tarkoittaa myrkytystä.
      Pre tarkoittaa tavallaan edeltävää.

      Presepti on siis esi-myrkytys.
      Monet aloitukset täällä alkavat tuolla-liitteellä.

      H.

    • Anonyymi

      Ymmärtäisin resetiksi...ymmärrä sinäkin.

    • Anonyymi

      se on hotellin vastaanotto presepti
      njjjjjj

      • Anonyymi

        niin ja resepti on ruokaohje uusavutomille
        lääkemääräys on taas sähköine, millä saa lääkettä
        ja sen voi käydä tarkistamassa oma kannassa
        njjjjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin ja resepti on ruokaohje uusavutomille
        lääkemääräys on taas sähköine, millä saa lääkettä
        ja sen voi käydä tarkistamassa oma kannassa
        njjjjj

        Respa on hotellin vastaanotto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Respa on hotellin vastaanotto.

        Lesba on - - - mitä on.
        Lespa - jotain lällätystä lapsellisesti.
        Vespa on skootteri.
        Sistala vista.


    • Anonyymi

      Ka, laitappa resessi jossain.

      • Anonyymi

        Hyv on olla, kun hyvon alla.


    • Anonyymi

      Se on kun likaset kädet pitää pestä käsidesillä jo ennen pyllyn pyyhintää.

    • Anonyymi

      se on korppiskieltä, presepti = resepti, fulkaaninen= vulkaaninen, Wifi = fifi ;)

      • Tulihan se sieltä. Kakistelua en koe omakseni ; )

        Kyllä se on minun kieltäni, olen siitä jo mainimmutkin. Lukihäiriö pikatesti tosin ei ollut samaa mieltä, mutta lie harjoittelun tulosta, koska olen yrittänyt kehittää lukihäiriötäni aina siitä kun sen kielten opettaja kauppaopistossa hokasi, sain Yo-merkonimin paperit.

        Ruotsin kruununprinsessalla ja minulla on jotain yhteistä. Löydätkö sinä yhtä paljon henkilöitä kuin minä kun puhutaan yhdistävistä tekijöistä. Löydätkö yhteistä vaikkapa Albert Einstein ja sinun välillä?


      • Anonyymi

        Minulla on kansalais-opiston savimerkonomin nukketalo artenoomi artesaanitutkinto.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tulihan se sieltä. Kakistelua en koe omakseni ; )

        Kyllä se on minun kieltäni, olen siitä jo mainimmutkin. Lukihäiriö pikatesti tosin ei ollut samaa mieltä, mutta lie harjoittelun tulosta, koska olen yrittänyt kehittää lukihäiriötäni aina siitä kun sen kielten opettaja kauppaopistossa hokasi, sain Yo-merkonimin paperit.

        Ruotsin kruununprinsessalla ja minulla on jotain yhteistä. Löydätkö sinä yhtä paljon henkilöitä kuin minä kun puhutaan yhdistävistä tekijöistä. Löydätkö yhteistä vaikkapa Albert Einstein ja sinun välillä?

        heh, lukihäiriö on vähän eri juttu kuin se, että käyttää vierasperäisiä sanoja väärissä yhteyksissä tai ei osaa kirjoittaa niitä oikein


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kansalais-opiston savimerkonomin nukketalo artenoomi artesaanitutkinto.

        No, ei sinusta CV:si mukaan olisi keramiikka-ei nukketaiteilijaksi. Artisaani, no mikäpä hänessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        heh, lukihäiriö on vähän eri juttu kuin se, että käyttää vierasperäisiä sanoja väärissä yhteyksissä tai ei osaa kirjoittaa niitä oikein

        Näinpä on pitäisi yrittää löytää kotimainen käännös ja se ei aina onnistu.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näinpä on pitäisi yrittää löytää kotimainen käännös ja se ei aina onnistu.

        Lapualaasta, mulla tahtoo jäärä vähä joskus murre päälle.
        Sellaiset sanat kuin pilkku ja vilkku saavat ällän ja koon väliin UUn, siis pilukku, vilukku, hilukku, pilukkumi.
        njjjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapualaasta, mulla tahtoo jäärä vähä joskus murre päälle.
        Sellaiset sanat kuin pilkku ja vilkku saavat ällän ja koon väliin UUn, siis pilukku, vilukku, hilukku, pilukkumi.
        njjjj

        Niin ja,,, Kun kirjakielellä sanotaan: minun pitäisi tehdä taikina, sanoo lapualainen: mun pitääs teherä taikinan. Että olisiko tuo prisepti murresana
        nj


      • Olen usein miettinyt siirtyisinkö kaenuun murteella kirjoittajaksi, mutta en hallitse sitä riittävän hyvin. No, taijjan sittenni koettaa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen usein miettinyt siirtyisinkö kaenuun murteella kirjoittajaksi, mutta en hallitse sitä riittävän hyvin. No, taijjan sittenni koettaa.

        Minullaki o lukuhäiriö tahtoo jäärä kiljaimia pois sem pare vaa ja lauseet väärinpäin, mut olen sem pare vaa kyl huamannut, et heki jotka valittavat siitä, ja kehuvat olevansa hyviä äirikieles tekevät paljon kirjoitusvirheitä
        njjjj


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, ei sinusta CV:si mukaan olisi keramiikka-ei nukketaiteilijaksi. Artisaani, no mikäpä hänessä.

        Se on artesaani.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tulihan se sieltä. Kakistelua en koe omakseni ; )

        Kyllä se on minun kieltäni, olen siitä jo mainimmutkin. Lukihäiriö pikatesti tosin ei ollut samaa mieltä, mutta lie harjoittelun tulosta, koska olen yrittänyt kehittää lukihäiriötäni aina siitä kun sen kielten opettaja kauppaopistossa hokasi, sain Yo-merkonimin paperit.

        Ruotsin kruununprinsessalla ja minulla on jotain yhteistä. Löydätkö sinä yhtä paljon henkilöitä kuin minä kun puhutaan yhdistävistä tekijöistä. Löydätkö yhteistä vaikkapa Albert Einstein ja sinun välillä?

        Lukihäiriö ei ole tuollainen. Kirjoituksesi on sivistymättömän, kouluja käymättömän hienostelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukihäiriö ei ole tuollainen. Kirjoituksesi on sivistymättömän, kouluja käymättömän hienostelua.

        Sovitaan niin sehän ei ole sinulta pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullaki o lukuhäiriö tahtoo jäärä kiljaimia pois sem pare vaa ja lauseet väärinpäin, mut olen sem pare vaa kyl huamannut, et heki jotka valittavat siitä, ja kehuvat olevansa hyviä äirikieles tekevät paljon kirjoitusvirheitä
        njjjj

        Näinhän se tuppaa olemaan, että tyhjät tynnyrit kolisee. ; )

        Kirjoitusvirheet suomi24 ja mummojen ja paappojen osastolla ovat tuiki tavallisia. Onneksi osaan tulkita oikein jos joku kirjain ei osu kirjoittajalla kohilleen.

        Vua mitä hyöveijjää olla ylypeä.


    • Anonyymi

      Uusi kasvispyörykkä on menestys....reseptistä en tiedä tarkemmin ....kauraa ja siemenmassaa....josta valmistetaan Boltsi -pyöryköitä....
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Kehuttiin kovin, Jyrki Sukulakin olisi halunnut sen keksiä. Onko sitä kukaan maistanut .


    • Anonyymi

      Olisko se paljon esillä oleva nuori sveitsiläinen masturboiva koira?

    • Anonyymi

      Se on kainuulainen sanamuunnos resepti sanaan. Liittyy samaan taudinkuvaan missä ansioluetteloa kutsutaan CW:ksi ja puhuminen kasvokkain fasetofase.

      • Anonyymi

        Paljon näyt lukeneen näitä tekstejä. Vietätkö kaiket päivät palstaa kytäten? Onko perseesi levinnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon näyt lukeneen näitä tekstejä. Vietätkö kaiket päivät palstaa kytäten? Onko perseesi levinnyt?

        mistäs sinä sitten tiedät että edellinen on näitä tekstejä paljon lukenut? joko kyttäät ja luet itsekin, tai sitten unohdit taas oman nimimerkkisi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljon näyt lukeneen näitä tekstejä. Vietätkö kaiket päivät palstaa kytäten? Onko perseesi levinnyt?

        Hän osaa kopioida ja liittää, hänellä on arkisto. Ei häntä auta apu maallinen, josko haudassa saisi levon.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hän osaa kopioida ja liittää, hänellä on arkisto. Ei häntä auta apu maallinen, josko haudassa saisi levon.

        Sinä itsehän olet kertonut tallentaneesi keskusteluja, jotta voit myöhemmin syyttää muita sanomisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itsehän olet kertonut tallentaneesi keskusteluja, jotta voit myöhemmin syyttää muita sanomisistaan.

        useinhan hän puhuu itsestään, syyttelee muita siitä mitä itse tekee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itsehän olet kertonut tallentaneesi keskusteluja, jotta voit myöhemmin syyttää muita sanomisistaan.

        Hulluahan sellainen oman tietoverneen täyttäminen olisi. Suomi24 on arkistoinet keskustelumme.

        Muuten joku norjalainen miljonääri osti Helsingistä sen kuuluisan Kämp-hotellin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hulluahan sellainen oman tietoverneen täyttäminen olisi. Suomi24 on arkistoinet keskustelumme.

        Muuten joku norjalainen miljonääri osti Helsingistä sen kuuluisan Kämp-hotellin.

        Kyllä sinä olet tarpeeksi hullu tekemään tällaistakin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hulluahan sellainen oman tietoverneen täyttäminen olisi. Suomi24 on arkistoinet keskustelumme.

        Muuten joku norjalainen miljonääri osti Helsingistä sen kuuluisan Kämp-hotellin.

        mitä tarkoittaa tietoverneen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        mitä tarkoittaa tietoverneen?

        Ei se sinulle avaudu kuitenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä olet tarpeeksi hullu tekemään tällaistakin.

        No, tietoverneiden käyttö on hallussani, kiitos osaavien lapsieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä tarkoittaa tietoverneen?

        Näistä korpikirjailijan tekemistä kirjoitusvirheistä saa kasattua kohta kirjan. Nimenä voisi olla - Yritti olla kirjailija, lopputuloksena epäonnistunut korppi!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, tietoverneiden käyttö on hallussani, kiitos osaavien lapsieni.

        ihan vaan pikku vinkki, se on verme, taitaakin olla kuulossasi vikaa kun kuulet sanat päin mäntyjä


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        No, tietoverneiden käyttö on hallussani, kiitos osaavien lapsieni.

        Se on fi-fi verne🤖


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on fi-fi verne🤖

        Jos se onkin Jules Verne?
        Joka veti vermeet nenäänsä.
        Söi kaikki herneet, tappoi kärmeet ja keitti kunnon gurmeet.


    • Anonyymi

      Olisko sama kuin resentti, joka mainitaan toisessa ketjussa? Ei resepti voi olla vaikea kirjoittaa.

    • Anonyymi

      Presepti viittaa uskonlahkon käyttämään seksuaaliseen käyttäytymiseen perheen sisällä (esiintyy erityisesti pohjanmaalla ja pohjoisessa) yleensä isät käyttävät perheen lapsia johonkin myrkylliseen lainvastaiseen myrkylliseen tarkoitukseensa.

    • Anonyymi

      preseptiä käytetään lauteilla alustana ettei etukäteismyrkky valu puupinnalle

    • Naurattaa kyllä kovasti nuo yhden kirjoittajan saamat vastaukset, - mutta kukahan on itse irvailuihin vastuussa…

      Voi tätä meidän ”hevosta”, ”kuninkaitten suvun” prinsessaa, ”hajuhernettä”, joka heittää likasangon tuotoksella omasta mielipiteestään kertovaa - mutta ao. kirjoittajan mielipiteestä poikkeavaa , lyö paistinpannulla Ruotsissa kaveria päähän (ja huokaa helpotuksesta, että se ei kuollutkaan…) :D - ja aikoo hakata vastaantulevan ”toisinajattelijan” katuun…

      Hän on kertonut, että kirjoittaa eri tavalla kahdella eri nimimerkillään ja ihmettelee, miksi ei saa haukkuja kirjoittaessaan puskasta (saa kuulemma noita peukkuja ) !!!

      Kun on lapsena joutunut naurun kohteeksi, niin ihailtujen teennäinen, ehkä jopa tiedostamaton MATKIMINEN näkyy (sanat , lauserakenteet, erikoiseksi kuvittelemansa ruokien luetteleminen, kirjojen lukeminen (ne Päätalot ja yksi ’Sofin’ kirja) ja ”subokut”, joista on kertonut ”niihin kokeillaan eri numeroita ja joskus onnistuu, joskus ei” … ( Sudoku on matemaattinen päättelypeli.)

      Matkat ovat jotain suurta ja ihmeellistä, joista pitää kertoa kadulla ja kaupoissa kovaäänisesti ja palstalla päivittää melkein jokainen matkapäivä… koska kukaan muu ei matkustele… (… tai ehkä ryhmämatkoilla lauman mukana Virossa ja Suomessa ja ehkä jopa jossain Espanjassa!) Eihän kukaan muu asu Suomen ulkopuolella useampia kuukausia – ei ne ole niin ”maailmanmatkaajia” kuin ko. kirjoittaja kertomansa mukaan on! :D

      Naurattaa, eikä edes tule mieleeni hävetä nauramista!
      Ja – en halua kirjoittajan iholle – seuraan kyllä mielenkiinnolla hänen edesottamuksiaan … :D

      ... ei pahalla, pelkällä ilkikurisuudella... ;D

      • Kauan olet juttujani seurannut. En eka kerralla edes tiedostanut kenestä kirjoitat. No, minustapa tietenkin. Palstan

        Tuota matkimista jonkun kirjoittajan tyyliä en tiedosta. Toiseksi Päätalon yhtään kirjaa en ole avannut. Ethän tietty voi kaikkea muistaa.

        Sudokut ovat unitehtäviäni. Joka ilta päivän haaste. Olen jo aika hyvä ratkoja. Matematiikka ja päättelytaito eivät tuota ongelmia. Oikeinkirjoitus tökkii, mutta kirjoitusvirheenihän ovat tuottaneet monta pitkää ketjua.

        Karhujen sukua olen en kuninkaiden.

        Nauratti minuakin jutuistani poimittujen pienten yksityiskohtien esille tuonti. Kuten tuo valuraudalla päähän lyönti.

        En enää pidä eri tyyliä kirjoittaessani kolmella eri nimimerkillä, mutta vienoinen virne ei verne suupielissäni nytkähtää kun saan peukkuja ja olen samaa mieltä vastauksia puskakommentteihini.

        Olet varmaan ymmärtänyt, että olen onnistunut tehtävässäni palstapsykologina. Jätän itseni vertailukohteeksi lukijalle. Minäni tuottaa lukijoilleni onnistuneen paremman ihmisen tunnekuohun.

        Tänä päivänä ihmiset matkustavat ympäri maailmaa. En usko, että palstalla kirjoittaa montakaan sisä Suomi turistia. Vähintään Kanarialla tai Kreikassa on pistäydytty, moni Thaimaassa talvisyönnä.

        Luin tänään Korven Sanomista Arktisten alueiden luxusristeilyistä. No, ei olisi sinne varaa 37 000 ekua Kanadasta Norjaan, halvimmillaan. Oma sviitti ja hovimestari. Oijoi, pistin eurojackpotin vetämään.

        Nauru pidentää ikää, mutta ei se sairauksista paranna.


      • Anonyymi

        Aika usein osuu sellainen ketju joissa luetellaan korppiksen tekemiset ja sanomiset.
        Saattaa olla, että viikon kahdella palstalla pyörinyt on saanut kaiken "tiedon". Sitten sitä tietoa, uskoisi useamman toimesta, siirretään edelleen.
        Monestihan korppis kirjoittaa itse samat pitämät useampaan ketjuun, joten se siitä seuraamisesta "vuosi tolkulla".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika usein osuu sellainen ketju joissa luetellaan korppiksen tekemiset ja sanomiset.
        Saattaa olla, että viikon kahdella palstalla pyörinyt on saanut kaiken "tiedon". Sitten sitä tietoa, uskoisi useamman toimesta, siirretään edelleen.
        Monestihan korppis kirjoittaa itse samat pitämät useampaan ketjuun, joten se siitä seuraamisesta "vuosi tolkulla".

        Myöhäisiltaa@

        Tämä lapoma on vanha tuttu. Ottanut joku aika sitten paloman nimimerkistä oman version. Sitten vielä kirjoittaa, että matkin jotain, jota ihailen, ihailuni kohde jäi kuitenkin kertomatta.

        Vanha pieru hän on.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Myöhäisiltaa@

        Tämä lapoma on vanha tuttu. Ottanut joku aika sitten paloman nimimerkistä oman version. Sitten vielä kirjoittaa, että matkin jotain, jota ihailen, ihailuni kohde jäi kuitenkin kertomatta.

        Vanha pieru hän on.

        Nuo pieru ja persiistä kommentit kertovat sinusta paljon. Sivistymätön metsäläinen Kainuun korvesta ei muuksi muutu, vaikka ottaisi ulkomaalaisen itseään 100-vuotta vanhemman miehen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuo pieru ja persiistä kommentit kertovat sinusta paljon. Sivistymätön metsäläinen Kainuun korvesta ei muuksi muutu, vaikka ottaisi ulkomaalaisen itseään 100-vuotta vanhemman miehen.

        On sinulla vaikeaa. Nukkuisit ja opettelisit elämään ilman varjoani ajatuksissasi. Sinullahan oli niitä unilääkkeitäkin vai kävikö niin, että käytit ne kolme ja et saanut preseptiä uusittua.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        On sinulla vaikeaa. Nukkuisit ja opettelisit elämään ilman varjoani ajatuksissasi. Sinullahan oli niitä unilääkkeitäkin vai kävikö niin, että käytit ne kolme ja et saanut preseptiä uusittua.

        Useat kuuskymppiset käyvät vielä töissä ja heräävät siksi ajoissa. Taidat itse olla väärällä palstalla presepteinesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Useat kuuskymppiset käyvät vielä töissä ja heräävät siksi ajoissa. Taidat itse olla väärällä palstalla presepteinesi.

        Kun olin työelämässä en tiennyt suomi24,:stä mitään. Omituinen päivänavaus jos täältä pitää aloittaa ja kanssakirjoittajaa heti herätessä haukkua. Voipi siinä ovet paukkua kun sinne työpaikkaan menee. Toivottavasti ei ole hoitotyössä.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kun olin työelämässä en tiennyt suomi24,:stä mitään. Omituinen päivänavaus jos täältä pitää aloittaa ja kanssakirjoittajaa heti herätessä haukkua. Voipi siinä ovet paukkua kun sinne työpaikkaan menee. Toivottavasti ei ole hoitotyössä.

        Parempi haukkua sinut täällä kuin ihmisiä työpaikalla. Sinä olet muutenkin niin ilkeä ja ansaitset sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parempi haukkua sinut täällä kuin ihmisiä työpaikalla. Sinä olet muutenkin niin ilkeä ja ansaitset sen.

        Sinusta henkii syvä rauha ja seestyneisyys. Ilkeyttä ei sydämesi tunne.
        Hyvää työpäivää, työstä tämäkin käy.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinusta henkii syvä rauha ja seestyneisyys. Ilkeyttä ei sydämesi tunne.
        Hyvää työpäivää, työstä tämäkin käy.

        Kannattaisi sinunkin ottaa mallia.


    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa 2030-luvun puoliväli. Eikö sitä voi selvemmin ilmoittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe