Moottorikelkkailu missä vain?

Kelkat Lappiin

Mites, kun Uudellamaalla ei juurikaan ole kelkkareittejä, mutta kelkoilla kuljetaan missä vaan? Onko vakuutus voimassa, jos onnettomuus sattuu laittomassa tilassa eli ajellaan ilman maanomistajan lupaa? Täälläpäin jos jossain on kelkan jäljet, se katsotaan kelkkareitiksi ja kymmenet kelkat jyräävät seuraavana viikonloppuna saman pellon yli. Kukaan kelkkailija ei ole kysynyt maanomistajien lupaa ajeluun, eivätkä näinollen tiedä tuhoavatko he kelkoillaan mansikkaviljelmiä, viljan oraita tai puuntaimia lumipeitteen alla.
Laitanko pellon reunaan kieltomerkin (ei tarvitsisi, kun laki jo kieltää siellä ajelun ilman lupaa), upotanko tukkeja hankeen vai ripustanko rautalangan sopivalle korkeudelle? Vai mistä saa tilattua järkeä ja lakitietoa bensanhöyrystämiin kelkkailijoiden päihin?

2

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taisto

      Nimittäin moottorikelkka. Kun viisikymppinen (tai ihan minkä ikäinen tahansa) suomalainen peruskansalainen istahtaa sen satulalle niin välittömästi aivot resetoituvat, siis kaikki mitä sinne on kertynyt (jos on) katoaa pois. Siinä samassa menee tieto siitä, että on olemassa muitakin ihmisiä kuten maanomistajia, joilla on oikeus omilla maillaan kasvattaa metsää, marjapensaita tai jotakin muuta.
      Moottorikelkkailijapässi pitää itsestään selvänä, että se saa tuhota kaiken mikä tuhottavissa on.

      Vaikka sanotaankin, että lapset ja lapsenmieliset katsotaan terveiksi kun ne leikkivät leluillaan niin kelkkailijoille antaisin kuitenkin ohjeeksi hankkia leluiksi klassiset välineet: kossupullo ja haulikko (perinteinen käyttötapa: ensin kaadetaan kossupullon sisältö hakkuriin sitten ammuskellaan ympäriisä ja lopuksi resetoitunut yksikkö paskaksi). Niin eipähän tarvitse valittaa vapaa-ajan ongelmista.

      Homma on ihan perseellään, kun omaisuuttaan varjelevat joutuvat miettimään keinoja miten viritellä työtä, aikaa ja rahaa vaativia systeemejä mainittujen kusipäiden takia.

      • kelkkailu on harrastus, joka tuo aika paljon rahaa reittien varrella oleviin tankkauspisteisiin!!!
        Ja ei kyllä luulis olevan kamala vaiva jos kirjoittaa kyltin että: kelkalla ajo kielletty!!
        ja kuule, meneppäs virittelemään rautalankoja pään korkeudelle, se on kuolema kerralla kun kelkkailija ajaa siihen reilua satasta!!! Eräs aivoton on jälleen saanut syytteen kuolemaan tuottamuksesta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe