Madeiralle joulukuussa?

Lauriina_2

Onko hyvä ajankohta mennä Madeiralle? Vai kannattaisiko valita joku muu paikka? Onko joulunaika miten kylmää/sateista? Hinnoista ei vielä tiedä, kun matkatoimistojen nettisivuilla on vasta loka/marraskuuhun asti hintoja.

9

1634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ralle

      Jouluna Madeiralla on hienot jouluvalot, joita ryhdytään rakentamaan jo lokakuussa. Lamppuja on tuhansittain. Ilmat ovat vaihtelevat tuohon aikaan vuodesta. Itse olin viime jouluna monena päivänä myös sortseissa. Illalla on hyvä olla jotain pitkähihaista mukana. Hinnat ovat tietenkin aika kovat, mutta hyvästähän saa aina maksaa. Madeiralla nähtävää on paljon. Olen jo tehnyt ennakkovarauksen ensi jouluksi Madeiralle jälleen. Kerran Madeiralla, aina Madeiralla. Vastaan mielelläni, jos on kysyttävää Lauriina.

      • Lauriina_2

        Kiitos tiedoista! Mieskin tässä vieressä sanoi, että hyvältä kuulostaa. Minkä firman kautta teit varauksen? Yritin katsella jo Finnmatkojen sekä Aurinkomatkojen hintoja, mutta hinnat eivät ainakaan netissä ole määsiteltyjä sinne asti. Osaatko kertoa jotain matkojen/matkasi hinnasta? Ja kertoa samaan syssyyn, että mitä tämä hinta sisältää ja minkä tasoisessa hotellissa yövyt? Osaatko suositella jotain hotelliakin? Jään odottamaan vastaustasi :)


      • Ralle vastaus
        Lauriina_2 kirjoitti:

        Kiitos tiedoista! Mieskin tässä vieressä sanoi, että hyvältä kuulostaa. Minkä firman kautta teit varauksen? Yritin katsella jo Finnmatkojen sekä Aurinkomatkojen hintoja, mutta hinnat eivät ainakaan netissä ole määsiteltyjä sinne asti. Osaatko kertoa jotain matkojen/matkasi hinnasta? Ja kertoa samaan syssyyn, että mitä tämä hinta sisältää ja minkä tasoisessa hotellissa yövyt? Osaatko suositella jotain hotelliakin? Jään odottamaan vastaustasi :)

        Viimeksi matkustin Aurinkomatkoilla. Nyt olen varannut matkan Finnmatkoilta (ennakkovaraus).
        Viime jouluna kahden viikon kahden hengen matka maksoi n.2500 euroa neljän tähden hotellissa.
        Nyt varaamani hotelli on maksanut viime jouluna 1700 euroa/henkilö (kaksi viikkoa). Hinnastoa ei vielä tälle vuodelle ole. Olen ollut pari kertaa Pestana Palms hotellissa. Sitä voin lämpimästi suositella. Palmsissa on erinomainen aamiainen. Keskustan lähellä oleva Porto Santa Maria on ensi jouluna yksi vaihtoehdoistamme. Siellä emme ole vielä olleetkaan aikaisemmin.
        Olen yleensä ollut neljän tähden hotellissa. Keskustassa on muutamia halvempia ja vaatimattomampia hotelleja. Funchaliin rakennetaan paljon uusia viiden tähden hotelleja kaupungin länsipuolelle.


      • Lauriina_2
        Ralle vastaus kirjoitti:

        Viimeksi matkustin Aurinkomatkoilla. Nyt olen varannut matkan Finnmatkoilta (ennakkovaraus).
        Viime jouluna kahden viikon kahden hengen matka maksoi n.2500 euroa neljän tähden hotellissa.
        Nyt varaamani hotelli on maksanut viime jouluna 1700 euroa/henkilö (kaksi viikkoa). Hinnastoa ei vielä tälle vuodelle ole. Olen ollut pari kertaa Pestana Palms hotellissa. Sitä voin lämpimästi suositella. Palmsissa on erinomainen aamiainen. Keskustan lähellä oleva Porto Santa Maria on ensi jouluna yksi vaihtoehdoistamme. Siellä emme ole vielä olleetkaan aikaisemmin.
        Olen yleensä ollut neljän tähden hotellissa. Keskustassa on muutamia halvempia ja vaatimattomampia hotelleja. Funchaliin rakennetaan paljon uusia viiden tähden hotelleja kaupungin länsipuolelle.

        Me olisimme todennäköisesti menossa vain viikoksi sinne ja ehkä alle 4 tähden hotelleihin. Joten hinta tuosta sinun maksamastasi tietysti laskee. Kannattaakohan nyt tehdä jo ennakkovaraus, vai odottaa uusien matkatoimistojen katalookien ilmstymistä? En tiedä, kuinka nopeasti Madeira myy itsensä loppuun joulun alla..


      • Ralle vastaa taas
        Lauriina_2 kirjoitti:

        Me olisimme todennäköisesti menossa vain viikoksi sinne ja ehkä alle 4 tähden hotelleihin. Joten hinta tuosta sinun maksamastasi tietysti laskee. Kannattaakohan nyt tehdä jo ennakkovaraus, vai odottaa uusien matkatoimistojen katalookien ilmstymistä? En tiedä, kuinka nopeasti Madeira myy itsensä loppuun joulun alla..

        Viimeksi näytti käyvän niin, että paremmat hotellit myytiin ensin ja vaatimattomammat jäivät viimeiseksi myyntiin. Madeiran matkaajat tuntuvat vaativan tasoa. Jos ei tarvitse juuri tiettyä hotellia juuri tiettynä aikana, niin varmaan löytyy vaihtoehtoja vielä luettelon ilmestymisenkin jälkeen. Joulu ja uusi vuosi varataan ensin. Uuden vuoden ilotulitushan on kuuluisa.


    • Mai

      Jatkuuko madeiran joulu tammikuulle saakka? Olisi kiva nähdä ne kuuluisat jouluvalot joskus. Olemme menossa tammikuussa eka viikolla, ja säätilatkin hieman kiinnostais, kun tuntuu että ne vois olla hieman epävakaiset. Kiitollinen vastauksista!!

      ja muuten, eikö saarella ole yhden yhtäkään hiekkarantaa?!?!?!

      • saku

        Funchalin jouluvalot palavat täysimittaisina tammikuun 6. päivään 2006 ja sen jälkeen pääkaduilla helmikuulle saakka (karnevaalit tuolloin).
        Olemme vaimoni kanssa olleet Madeiralla usean vuoden ajan joulu-tammikuussa ja useimmiten säätilat ovat olleet suosiollisia vasrtaten Suomen kesää.
        Kyllä Madeiralla on muutamia hiekkarantoja joskaan ei Funchalin lähellä. Asiasta on tuoreehko selvitys Sonera Plazan matkailun keskustelupalstalla.


      • Ralle

        Hotelleissa on yleensä hyvät uima-altaat ja muutamissa myös sisäaltaat. Funchalissa on lisäksi uimaloita, joissa voi viettää aikaa ja uida. Tosin tammikuussa ei ole ehkä kaikkein lämpimin aika uimiseen.


      • -S-
        Ralle kirjoitti:

        Hotelleissa on yleensä hyvät uima-altaat ja muutamissa myös sisäaltaat. Funchalissa on lisäksi uimaloita, joissa voi viettää aikaa ja uida. Tosin tammikuussa ei ole ehkä kaikkein lämpimin aika uimiseen.

        Varasimme juuri matkan Madeiralle (Tjäreltä) ja meidän hotellissa matkalle tulee hintaa 600 euroa per hlö. Halpojakin vaihtoehtoja majoituksen suhteen siis on. Matkalle lähdetään heti joulun jälkeen, joten sesonkihinnaksi tuo on mielestäni edullinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      416
      4351
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      138
      2889
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1998
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1380
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      76
      1351
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1288
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1251
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      54
      1071
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      298
      997
    Aihe