Päivän Ilkasta voi kerrata historiaa, jos on aikojen saatossa päässyt unohtumaan.
"Maakunta oli räikeä poikkeus koko Suomessa: ankara kyläkuri kahlitsi elämää ja rikkomuksista joutui käräjille. Hallitus Sääntö ja Kylän Asetus, Lapuan Pitäjäsä, laitetut wuonna 1843, kansan suussa Lapuan laki, sisälsi 54 pykälää, joilla suitsittiin lähes kaikkia elämän osa-alueita.
....
– Pohjalaisia tavataan sanoa ahkeriksi. Ei ihmekään, jos joutilaisuudesta joutui käräjille."
Kun Lapualla kaiken aikaansaaminen kestää vuosikymmeniä, niin on selvää, että väki on joutilasta. Olisi siis korkea aika palauttaa Lapualle kuri ja järjestys Lapuan lailla! 🧐
Lapuan laki takaisin
26
66
Vastaukset
- Anonyymi
Lapuan laki oli tuolloinkin laiton, sillä ei ollut valtiollista lainvoimaa. Silti se toimi ikäänkuin korpilaki, koska väki oli harvinaisen huonosti perillä valtakunnan laeista, sekä omista oikeuksistaan. Toisinsanoen, väki oli keskimääräistä tyhmempää ja tapojensa orjia. Ja näin on vielä tänäpäivänäkin.
Eteläpohjalaisella kestää huomattavasti pidempään sisäistää uudet asiat, kun hän tahtoo mennä helposti vanhoja uria, ja toimia niin kuin on aina ennenkin toimittu. Tämän takia kaikki kehitys laahaa jälkijunassa, ja asioihin herätään vasta sitten, kun muussa maassa on siirrytty jo pari pykälää edemmäs. - Anonyymi
Anarkiaa. Onhan nyt NOT sekaisin, pitääskö mennä lepositeihin. Yksilönvapaus, lain lähtökohtana. Nyt NOT ajaa diktatuuria, kuinka ne matu hommat, mistä olet kirjoittanut, mahtuu diktatuuriin? Vai haluatko että kansa huutaa sinusta uuden diktaattorin, Lapuan Lain hengessä. Niin, trolli on trolli. Meeppäs orottelemaan Ääshjoen ratikkaa.
Ette te mitään yksilönvapautta tarvitse, vaan uuden Kosolan, nykyaikaan sopivan, joka osaa luovia maailmanpolitiikan aallokossa. Siihen minä olisin kyllä hyvä valinta, mutta kun pärjään paremmin vihollisen kanssa kuin teidän joiden pitäisi olla meidän suomalaisten puolella.
Pilaatte öyhötyksellänne turvapaikanhakijatulvaa purkavien toimihenkilöiden työn haastamalla vierasmaalaiset suoranaiseen sotaan. Ette ole kai koskaan kuulleet, että hunajalla saa enemmän kärpäsiä kuin etikalla?
Katso näyte minun "matuhommistani" vuosien takaa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14464740/suomalaiset-matuiksi#comment-86332912- Anonyymi
nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:
Ette te mitään yksilönvapautta tarvitse, vaan uuden Kosolan, nykyaikaan sopivan, joka osaa luovia maailmanpolitiikan aallokossa. Siihen minä olisin kyllä hyvä valinta, mutta kun pärjään paremmin vihollisen kanssa kuin teidän joiden pitäisi olla meidän suomalaisten puolella.
Pilaatte öyhötyksellänne turvapaikanhakijatulvaa purkavien toimihenkilöiden työn haastamalla vierasmaalaiset suoranaiseen sotaan. Ette ole kai koskaan kuulleet, että hunajalla saa enemmän kärpäsiä kuin etikalla?
Katso näyte minun "matuhommistani" vuosien takaa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14464740/suomalaiset-matuiksi#comment-86332912Paskoisitko diktaattorina kaivoon. tekisitkö sinäkin niin. Kyllä ne kaivot nyt pitäisi ehrottomasti putsata niistä myrkyistä, että tämä kusen päähän nousu Lapual loppuisi.
- Anonyymi
Minä olen kyllä tämän lain kannattaja. Oliko se ns Kosolan laki vai mikä
- Anonyymi
Haluat diktaattorin? Et ole äänestänyt? Annat tukesi harvainvallalle. Olet äänestänyt, kyllä, kokoomusta. Lapualainen imbesilli.
- Anonyymi
Ei se Suojeluskuntakaan ollut mikään virallinen valtiotoimija mutta silti käytti poliisivaltaa
- Anonyymi
Kiitos
- Anonyymi
Tälle laille olisi paljo käyttöä.
Vähä gay tuo laki
- Anonyymi
Niin sinä.
- Anonyymi
Laki tarvitaan
- Anonyymi
Lapuan laki on Herätäjäyhdistyksen määräys, jonka mukaan kaikista lapualaisista tehdään homoja. KATSO:Haavisto, körttiseurat
- Anonyymi
Homojen lisäksi Herättäjäyhdistyksen mukaan lähemmät yhteydet lampaisiin, sikoihin ja lehmiin ovat sallittuja.
SE ON LAPUAN LAKI! - Anonyymi
Täten päättelin, että ilman naisen kohdun tukea ja haisevaa petollisuutta on mahdollista tuottaa omasta lihastaan kuolematon jättiläinen pettämättömillä siivillä! Meidän tahtomme täytyy tulla meistä ulos, ottaa käsiinsä materiamme ja muuttaa se mieleiseksemme, jotta voimme muokata uudelleen kaiken ympärillämme ja loputtomasti uudistaa maankamaran. Pian, jos vetoat tahtoosi, synnytät ilman että joudut turvautumaan naisen vulvaan. Näin minä tapoin Rakkauden, korvaamalla sen Sankaruuden ylevällä nautinnolla!
Lapuan laki on hakkaa lapset ja vaimo, ja sen jälkeen ime ....
- Anonyymi
Voi Notti tuu nyt tänne, kun täälä ei oo kun hulluja.
- Anonyymi
joo lapuan laki takaasi jotta saarahan kissantappajat kurihin
- Anonyymi
On kaikkien kannalta parempi, jos Lapuan lakia sovelletaan kissojaan HEITTEILLÄ juoksuttaviin ääliöihin.
Ainoastaan äärimmäisen harvoissa tapauksissa tapetaan sellaisia kissoja, joiden ulkoilun turvallisuudesta omistaja huolehtii asiallisesti.
HUOLEHTIKAA KISSOISTANNE!
- Anonyymi
Oliko se lapuan laki sellainen mitä jokahitten sai soveltaa omiin hämärätarkoituksiinsa tarkoitus pyhittää keinot
Joku pedofiili lahko se on
- Anonyymi
--> Ässät-Syksy saapuu kuitenkin <--
Sade kastelee jäätyneen maan, silti käänny en taakseni katsomaan- Anonyymi
--> T Ylitalo - EI TÄMÄ TYTTÖ LEMPEÄ ANELE <--
Rovaniemen markinoil, kaiki valui hukka, mutta kylähän se sitten puuroutui
ja siihen jämähti
- Anonyymi
# Lapuan laki on elämään lakia "
On tämä suomemme hieno maa ja kauttaaltaan, tätä voi katsella tuoliltaan netin välityksellä, eikä tähän aivan heti kyllästy-
-paikkatieto ikkunasta eri katekodioin
-google maps
-ja youtuben kautten
Tunelmaa kun laitta soimaan vielä , siinä mieli lepää joskus liikaakin
-- Anonyymi
Olen entinen pankinjohtaja ja minä olen se laki täällä. Piste.
- Anonyymi
Ei muuta kuin Lapuan Körttihomoyhistys pakolla valtaan Lapualla! Körttiseurat ovat tästä lähtien körttihomoseuroja. Katso: Havisto, körtti homo seutat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146