Lapuan laki takaisin

Päivän Ilkasta voi kerrata historiaa, jos on aikojen saatossa päässyt unohtumaan.

"Maakunta oli räikeä poikkeus koko Suomessa: ankara kyläkuri kahlitsi elämää ja rikkomuksista joutui käräjille. Hallitus Sääntö ja Kylän Asetus, Lapuan Pitäjäsä, laitetut wuonna 1843, kansan suussa Lapuan laki, sisälsi 54 pykälää, joilla suitsittiin lähes kaikkia elämän osa-alueita.
....
– Pohjalaisia tavataan sanoa ahkeriksi. Ei ihmekään, jos joutilaisuudesta joutui käräjille."

Kun Lapualla kaiken aikaansaaminen kestää vuosikymmeniä, niin on selvää, että väki on joutilasta. Olisi siis korkea aika palauttaa Lapualle kuri ja järjestys Lapuan lailla! 🧐

26

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lapuan laki oli tuolloinkin laiton, sillä ei ollut valtiollista lainvoimaa. Silti se toimi ikäänkuin korpilaki, koska väki oli harvinaisen huonosti perillä valtakunnan laeista, sekä omista oikeuksistaan. Toisinsanoen, väki oli keskimääräistä tyhmempää ja tapojensa orjia. Ja näin on vielä tänäpäivänäkin.

Eteläpohjalaisella kestää huomattavasti pidempään sisäistää uudet asiat, kun hän tahtoo mennä helposti vanhoja uria, ja toimia niin kuin on aina ennenkin toimittu. Tämän takia kaikki kehitys laahaa jälkijunassa, ja asioihin herätään vasta sitten, kun muussa maassa on siirrytty jo pari pykälää edemmäs.

• Anonyymi

Anarkiaa. Onhan nyt NOT sekaisin, pitääskö mennä lepositeihin. Yksilönvapaus, lain lähtökohtana. Nyt NOT ajaa diktatuuria, kuinka ne matu hommat, mistä olet kirjoittanut, mahtuu diktatuuriin? Vai haluatko että kansa huutaa sinusta uuden diktaattorin, Lapuan Lain hengessä. Niin, trolli on trolli. Meeppäs orottelemaan Ääshjoen ratikkaa.

• Ette te mitään yksilönvapautta tarvitse, vaan uuden Kosolan, nykyaikaan sopivan, joka osaa luovia maailmanpolitiikan aallokossa. Siihen minä olisin kyllä hyvä valinta, mutta kun pärjään paremmin vihollisen kanssa kuin teidän joiden pitäisi olla meidän suomalaisten puolella.
        Pilaatte öyhötyksellänne turvapaikanhakijatulvaa purkavien toimihenkilöiden työn haastamalla vierasmaalaiset suoranaiseen sotaan. Ette ole kai koskaan kuulleet, että hunajalla saa enemmän kärpäsiä kuin etikalla?

Katso näyte minun "matuhommistani" vuosien takaa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14464740/suomalaiset-matuiksi#comment-86332912

• Anonyymi
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

Ette te mitään yksilönvapautta tarvitse, vaan uuden Kosolan, nykyaikaan sopivan, joka osaa luovia maailmanpolitiikan aallokossa. Siihen minä olisin kyllä hyvä valinta, mutta kun pärjään paremmin vihollisen kanssa kuin teidän joiden pitäisi olla meidän suomalaisten puolella.
        Pilaatte öyhötyksellänne turvapaikanhakijatulvaa purkavien toimihenkilöiden työn haastamalla vierasmaalaiset suoranaiseen sotaan. Ette ole kai koskaan kuulleet, että hunajalla saa enemmän kärpäsiä kuin etikalla?

Katso näyte minun "matuhommistani" vuosien takaa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14464740/suomalaiset-matuiksi#comment-86332912

Paskoisitko diktaattorina kaivoon. tekisitkö sinäkin niin. Kyllä ne kaivot nyt pitäisi ehrottomasti putsata niistä myrkyistä, että tämä kusen päähän nousu Lapual loppuisi.

• Anonyymi

Minä olen kyllä tämän lain kannattaja. Oliko se ns Kosolan laki vai mikä

• Anonyymi

Haluat diktaattorin? Et ole äänestänyt? Annat tukesi harvainvallalle. Olet äänestänyt, kyllä, kokoomusta. Lapualainen imbesilli.

• Anonyymi

Ei se Suojeluskuntakaan ollut mikään virallinen valtiotoimija mutta silti käytti poliisivaltaa

• Anonyymi

Kiitos

• Anonyymi

Tälle laille olisi paljo käyttöä.

• Vähä gay tuo laki

• Anonyymi

Niin sinä.

• Anonyymi

Laki tarvitaan

• Anonyymi

Lapuan laki on Herätäjäyhdistyksen määräys, jonka mukaan kaikista lapualaisista tehdään homoja. KATSO:Haavisto, körttiseurat

• Anonyymi

Homojen lisäksi Herättäjäyhdistyksen mukaan lähemmät yhteydet lampaisiin, sikoihin ja lehmiin ovat sallittuja.

SE ON LAPUAN LAKI!

• Anonyymi

Täten päättelin, että ilman naisen kohdun tukea ja haisevaa petollisuutta on mahdollista tuottaa omasta lihastaan kuolematon jättiläinen pettämättömillä siivillä! Meidän tahtomme täytyy tulla meistä ulos, ottaa käsiinsä materiamme ja muuttaa se mieleiseksemme, jotta voimme muokata uudelleen kaiken ympärillämme ja loputtomasti uudistaa maankamaran. Pian, jos vetoat tahtoosi, synnytät ilman että joudut turvautumaan naisen vulvaan. Näin minä tapoin Rakkauden, korvaamalla sen Sankaruuden ylevällä nautinnolla!

• Lapuan laki on hakkaa lapset ja vaimo, ja sen jälkeen ime ....

• Anonyymi

Voi Notti tuu nyt tänne, kun täälä ei oo kun hulluja.

• Anonyymi

joo lapuan laki takaasi jotta saarahan kissantappajat kurihin

• Anonyymi

On kaikkien kannalta parempi, jos Lapuan lakia sovelletaan kissojaan HEITTEILLÄ juoksuttaviin ääliöihin.

Ainoastaan äärimmäisen harvoissa tapauksissa tapetaan sellaisia kissoja, joiden ulkoilun turvallisuudesta omistaja huolehtii asiallisesti.

HUOLEHTIKAA KISSOISTANNE!

• Anonyymi

Oliko se lapuan laki sellainen mitä jokahitten sai soveltaa omiin hämärätarkoituksiinsa tarkoitus pyhittää keinot

• Joku pedofiili lahko se on

• Anonyymi

--> Ässät-Syksy saapuu kuitenkin <--
      Sade kastelee jäätyneen maan, silti käänny en taakseni katsomaan

• Anonyymi

--> T Ylitalo - EI TÄMÄ TYTTÖ LEMPEÄ ANELE <--
        Rovaniemen markinoil, kaiki valui hukka, mutta kylähän se sitten puuroutui
        ja siihen jämähti

• Anonyymi

# Lapuan laki on elämään lakia "

On tämä suomemme hieno maa ja kauttaaltaan, tätä voi katsella tuoliltaan netin välityksellä, eikä tähän aivan heti kyllästy-
      -paikkatieto ikkunasta eri katekodioin
      -google maps
      -ja youtuben kautten

Tunelmaa kun laitta soimaan vielä , siinä mieli lepää joskus liikaakin
      -

• Anonyymi

Olen entinen pankinjohtaja ja minä olen se laki täällä. Piste.

• Anonyymi

Ei muuta kuin Lapuan Körttihomoyhistys pakolla valtaan Lapualla! Körttiseurat ovat tästä lähtien körttihomoseuroja. Katso: Havisto, körtti homo seutat.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      8989
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2689
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2481
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      56
      2469
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1865
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1743
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1285
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1197
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1146
    Aihe