Fissuura ja leikkaus

Hei. Haluaisin kuulla kokemuksia joilta on katkaistu osittain sulkijalihas fissuuran (haavauma)takia. Leikkaus pelottaa koska siihen sisältyy riski että menettää pidätyskykyä. Mutta näitä kipujakaan ei jaksa... Rasvatkin on kaikki kokeiltu.
Ilmoita

Hei

Varmaan on muitakin hoitokeinoja, kuten Laser tai muu vastaava voisit kokeilla sitä jos mahdollista saada. Ainakin yks.lääkärillä se voisi onnistua. Ota selvää.
Tsemppiä.
1 VASTAUS:
Olen käynyt parilla yksityisellä lääkärillä ja kunnallisella puolella. Samat vastaukset olen saanut tämän fissuuran hoidosta. Ensin kokeillaan ns. Nitrovoiteet. Niistä on menossa jo kolmas versio. Apua ei näytä olevan. Botox pistokset ovat myös mahdollisia mutta niissä ilmeisesti sama teho kuin nitrovoiteissa. Ainakin viimeksi yksityisellä lääkäri näin sanoi. Sulkijalihaksen leikkaus olisi seuraava askel jos sen uskallan ottaa. Sitten on myös iholäpän siirto haavaan jos mikään muu ei auta...
Mutta täytyy sanoa että on tuskainen vaiva. Monta kuukautta on mennyt sairaslomalla ja hermokipu- ja tulehduskipulääkkeitä menee. Ja myös hermot on menossa :(.
Kiitos tsempistä ja vastauksesta :).
+Lisää kommentti
Moi Ap, samassa veneessä ollaan. Neljä vuotta verenvuotoa ja ajoittaista kipuilua. Kolonoskopia tehty ja fissuura useaan otteeseen todettu. Taas oli vajaan vuoden oireeton ja palasi verentulon saattelemana vaivaamaan. Gastrokirurgi laittoi lähetteen leikkaukseen, paikan päällä päätetään tehdäänkö dilataatio vai sfinkterotomia. Itteäkin kauhistuttaa toi mahd. pidätysvaiva, joskin kirurgi sanoi ettei nuorena miehenä mitään pysyvää vaivaa tulisi. Voiteet on kaikki kokeiltu ja välillä on haavauma parantunutkin, aina lopulta palatakseen. Olisi tosiaan kiva kuulla onko keltään pysyvästi vaiva lähtenyt leikkauksella? En haluaisi kieltäytyäkään, jos se nyt sillä lähtisi.
3 VASTAUSTA:
Minulla myös vuosia verenvuotoa. Viimeisen vuoden aikana lisääntynyt. Ikinä ei verentulon syytä ei ole saatu selville. Kipuja ei silloin ollut. Kolonoskopiakin tehty ja sen yhteydessä pukamahirtto koska arveltiin sen olevan verentulon syy. Siitä alkoi kivut ja todettu sitten fissuura.

Olen niin kypsä tähän tilanteeseen että olen valmis sulkijalihaksen katkaisuun. Vaikka tottakai se hirvittää riskien takia. Ja myös se jos katkaisu ei auta. En vaan jaksaisi enää näitä kipuja. Minulle ei ole ehdotettukaan dilataatiota ja olen ollut siinä uskossa että sitä harvoin tehdään suuremman riskin takia.
Minulle gastrokirurgi sanoi toimenpiteen jälkeen kun haava parantunut, ei haavaumia voi edes tulla. Mutta pidätyskyvyn heikentyminen on riski. Joskin harvinainen. Sanoi että ei ole kuullut hänen potilailtaan sellaista. Se loi minuun uskoa. Aion mennä operoitavaksi yksityiselle.
Ja AP kirjoitti tuon edellisen tekstin :D.
Minä kirjoitan kokemukseni sitten kun on operoitu. Mutta mukava olisi kuulla muiltakin kokemuksia miten olette pärjänneet tämän vaivan kanssa yms.
Tsemppiä kaikille vaivan kanssa kamppaileville!
Anonyymi kirjoitti:
Ja AP kirjoitti tuon edellisen tekstin :D.
Minä kirjoitan kokemukseni sitten kun on operoitu. Mutta mukava olisi kuulla muiltakin kokemuksia miten olette pärjänneet tämän vaivan kanssa yms.
Tsemppiä kaikille vaivan kanssa kamppaileville!
Ja ens viikolla on leikkaus. -AP
+Lisää kommentti
Kiinnostaisi Ap kuulla mitä kuuluu leikkauksen jälkeen?
1 VASTAUS:
Tuli uusi käänne. Nyt todettiin fissuuran lisäksi fisteli. Eli alkuperäinen leikkaus ei toteutunut ja uusi operaatio reilun viikon päästä missä tehdään myös se osittainen sulkijalihaksen katkaisu. -AP
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Fissuura ja leikkaus

Hei. Haluaisin kuulla kokemuksia joilta on katkaistu osittain sulkijalihas fissuuran (haavauma)takia. Leikkaus pelottaa koska siihen sisältyy riski että menettää pidätyskykyä. Mutta näitä kipujakaan ei jaksa... Rasvatkin on kaikki kokeiltu.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta