Lintukuvakilpailun satoa maailmalta

Anonyymi

Aika hyviä kuvia. Parempia kuin suomessa, makuasia mutta erilaiset lajit mukavaa vaihtelua.

https://www.birdpoty.co.uk/bpoty-2019-winners

5

<50

Vastaukset

• Brittiläiset kilpailut ovat arvostettuja. Tämä linkki kertoo miksi ne ovat arvostettuja. Kyse ei ole pelkästään suuri osallistujamäärä, vaan laadukkaan kärjen leveys.

• Kun meitä on 5M, brittejä on 64M ja pelkästään Suur-Lontoossa asuu 15M. Pohja on yli kymmenkertainen pelkästään Briteissä. Englanninkielisin kilpailuihin on lisäksi helppo osallistua muualta maailmasta.

Oma ongelmansa ovat sitten suomalaisten kilpailujen tekotaiteelliset tuomarit. Ei voi välttyä ajatukselta, että Suomessakin olisi enemmän potentiaalia.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun meitä on 5M, brittejä on 64M ja pelkästään Suur-Lontoossa asuu 15M. Pohja on yli kymmenkertainen pelkästään Briteissä. Englanninkielisin kilpailuihin on lisäksi helppo osallistua muualta maailmasta.

Oma ongelmansa ovat sitten suomalaisten kilpailujen tekotaiteelliset tuomarit. Ei voi välttyä ajatukselta, että Suomessakin olisi enemmän potentiaalia.

Britanniassa on myös enemmän avomaastoa, eli linnut ei pääse piilottelemaan kuusenkäkkyröihin.

• Vain 1 pönötyskuva. Joku voisi moittia loppuja tekotaiteellisuudesta.

• Markus Varesvuo:
    Siberian Jay (Perisoreus infaustus)
    On hieno

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

• Työssäkäyvien köyhyys

oli uutisissa. Jopa 200 000 ihmistä saattaa ajoittain tarvita sosiaaliapua "pärjätäkseen palkallaan". Silppu- ja osa-aikatyöt eivät lyö leiville. Mainittiin myös , miten näiden alojen on ajateltu sopivan maahanmuuttajille. Rivien välistä saattoi kuulija päätellä, että yhtälö ei oikein toimi. Pieni eläkekarttuma onaikanaan tie eläkeläisköyhyyteen.

175
  • Miehellä liian läheinen suhde naispuoliseen parhaaseen ystäväänsä

Olen seurustellut yli 2 v miehen kanssa jonka paras ystävä on nainen. He ovat tunteneet noin 20 v. Mies on parin vuoden aika kertonut eri versioita heidän suhteestaan. On ollut kuulemma alkuun ihastus, sitten jääty vaan kavereiksi. On matkustelu yhdessä, vietetty jouluja, asuttu myös yhdessä mutta ystävinä. Somekuvia olen nähnyt paljon ja heillä todella on läheinen ystävyys. Kuvissa on myös halailukuvia. Minua ei menneisyys haittaa mutta kieltämättä se haittaa että ovat paljon edelleen tekemisissä. Nainen yöpyy välillä miehen kotona, soittelevat usean kerran viikossa. Naisella on oma perhe nykyään. Heillä ei ole romanttista suhdetta tällä hetkellä, olen siitä varma. Me nähdään miehen kanssa viikonloppuisin ja minut on esitelty tälle naiselle. Tiedän että mielipiteet naisen ja miehen välisestä ystävyydesta jakavat mielipiteitä mutta minä koen tämän haittaavan mun oloa. Puhuttu ollaan paljon ja se johti siihen että mies alkoi valehdella minulle heidän näkemisiään ja yhteydenpitoa. Ja tavallaan ymmärrän sen koska mies ei halua satuttaa minua. Kuitenkin noita juttuja minulle kautta rantaan selvisi ja epäluottamus alkoi kasvaa. Suhdetta en siis epäile mutta koen pahempana asiana heidän henkisen läheisyyden. Olen tämänkin kertonut. Nyt ollaan jo siinä pisteessä että mies on katkaissut sanojensa mukaan kesällä välit tähän naiseen mutta kävikin ilmi että sama on jatkunut. Harmittaa tilanne kun en osaa ottaa tätä tilannetta aikuismaisemmin. En haluaisi olla välien rikkoja mutta koen että toiselle naiselle palveluksen tekeminen, lahjojen ostaminen ja yöpaikan tarjoaminen menevät sen rajan yli mikä tuntuisi minusta hyvältä. Kuulumisten kysely välillä on täysin ok ja kivakin mutta tämä on ollut kaukana siitä. Voisitteko sanoa mielipiteitä? Me ollaan nyt ihan pattitilanteessa. Mies siis minun mieliksi on tehnyt tyhjiä lupauksia mutta on jäänyt jo useasti kiinni valehtelusta. Mun luottamus on mennyt. Tajuan silti että mitään oikeasti pahaa ja peruuttamatonta ei ole tapahtunut. Tiedän että myös että tämän naisen nyk mies on mustasukkainen. Mieheni ja sen naisen ystävyys on vuosien varrella rikkonut jo usean parisuhteen ja pelkäänpä että meille käy pian myös niin. Nyt taas mieheni sanoi etteivät pidä yhteyttä mutta en enää usko. Toisaalta, itse koen pahaa mieltä kun tunnen olevani heidän välien rikkoja. Onko tästä enää paluuta?

39
  • Eerikäisen postaukset: miksi lapsia pitää mainostaa somessa?

Onko oikeesti kivaa Vikkelle kun isukki postaa kokoaika someen siitä kuvii.😑 Ei saa ees kaverinsa kanssa rauhassa leikkii ettei Esko oo laittamas "maailman ihanimmasta tytöstä" päivityksii! Eiköhän jokanen ipana oo vanhempien mielestä se KAIKKEIN kaunein ja ihanin ettei sitä nyt tarvis olla mainostamassa joka tunti

18

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työssäkäyvien köyhyys

oli uutisissa. Jopa 200 000 ihmistä saattaa ajoittain tarvita sosiaaliapua "pärjätäkseen palkallaan". Silppu- ja osa-aikatyöt eivät lyö leiville.
    Maailman menoa
    174
    3414
  2. Eerikäisen postaukset

Onko oikeesti kivaa Vikkelle kun isukki postaa kokoaika someen siitä kuvii.😑 Ei saa ees kaverinsa kanssa rauhassa leikkii ettei Esko oo laittamas "ma
    17
    996