Hyvä imuri?

Marita

Olen ostamassa uutta imuria ja haluan hyvän. Hyvästä imurista joutuu maksamaan, mutta silti hintavissakin imureissa on hurjia eroja. Tiedän että Miele on hyvä merkki, mutta onko kokemuksia muista merkeistä.

Meillä oli koekäytössä Kirby niminen imuri, ovelta ovelle myyjältä, en suosittele. Hankala käyttää.

9

11302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahvo, vanhempi imuroittija

Kokeileppas tuota Marita, kyllä Mielekin hyvä on!

• Saara S

• se on
        Saara S kirjoitti:

Katso imurivertailu ennen kuin ostat
        http://www.imuri.info/

Saara on ajan hermolla.
        Ei ole kun 5-vuotta vanha ketju.

• ahkera siivooja

Minulla on Volta Bolido ja olen ollut tyytyväinen. Maksoi pari vuotta sitten noin 230 euroa.
      Edellinen imurini oli Siemens enkä tykännyt ollenkaan, maksoi kuitenkin aika paljon.

• siivooja

jos hyvää imuria etit, niin käy kysymässä siivousliikkeestä kunnon pilleri-imuria...

• make

Jos haluat hyvän imurin niin osta Miele, Electrolux, Volta, Siemens tai Philips. En suosittele Citymarketin Hoovereita, Panasonickeja enkä mitään merkkiä Severin-imureita.

Jos mahdollisuus lykätä ostoa huhtikuuhun, ilmestyy Kuluttajalehdessä imurien vertailu, josta varmaan apua hankinnassa. Viime kerralla voittaja oli Miele, hinta jotain 200e paikkeilla sekä Siemens Dynapower, joka 100e kalliimpi. Itse imuroin nyt Siemens Dynapowerilla, joka toiminut hyvin. Mm. Electrolux Oxygen-imureissa ollut paljon vikoja.

Aikaisempi imurini oli Volta Bolido, joka muuten hyvä ja hiljainen imuri, mutta pölypussia sai vaihtaa yhtämittaa.

Jos nyt saisin valita ostaisin Mielen, joka pieni ja ketterä, Voltalta on myös tulossa uusi malli, joka ei vielä kaupoissa.

Kannattaa katsoa, että imurissa on:
      * HEPA-suodatin (pestävä tai vaihdettava)
      * Johto 9m
      * Helposti säädettävä suulake (jossain vakiovarusteena myös parkettisuulake, joka kätevä kaikkeen imurointiin)
      * Pikkusuulakkeissa on paljon eroja eri merkkien kesken
      * Teleskooppiputki on melkein välttämätön
      * Ääntä kannattaa testata kaupassa
      * Tsekkaa myös imurin keveyttä, kannettavuutta, putken ja letkun painoa, paksuutta sekä käteen sopivuutta
      * Valitse kivan värinen ja omaan asunnon koko huomioiden ketterä malli

Mikäli esim. eläin- tai allergiakoti, kiinnitä erityistä huomiota, että imurissa on aktiivihiilisuodatin hepa-suodattimen lisäksi, turbosuulakkeesta on apua eläinten karvoja imuroidessa.

Kannattaa katsoa myös kauppojen mainokset, sillä tarjouksesta voi saada hyvänkin imurin pienellä rahalla, ei kuitenkaan alle 150e=)

Tuo jonkun kirjoittajan pilleri-imuri, eli Eurocleanin tai Nilfiskin pannukakkuimuri, joksi ammattisiivoojat sitä kutsuvat, on kyllä tavalliseen kotikäyttöön turhan iso ja raskas,joten voit unohtaa sen=)

• Marita

Tulipa paljon tietoa. Ostosta ei voi enää lykätä, mutta enköhän hyvän imurin näistä nykyisistäkin malleista löydä. Luulen että kallistun joko Mielen tai Voltan kannalle. Ja sitten ostoksille :o)

• varmaan

tarkoittaa, eli eli Eurocleanin tai Nilfiskin pannukakkuimuria, joka hatturasianakin tunnetaan. On noi ammattikäyttöön tarkoitetut vaan ihan toista luokkaa, kuin tavalliset koti-imurit. Pannari tosiaan kallis ja ehkä iso kotikäyttöön, mutta on niitä hyviä pienempiäkin. Ne ei maksakaan kuin sen, mitä vähemmän lelu koti-imuri.

Noissa ammatti-imureissa ei vaan ole yleensä johdon sisääkelausta (koska se ei kestä ammattikäytössä) ja se voi tuntua hankalalta. Miten vaan, mutta itse en ostaisi kuin ammattikäyttöön tarkoitetun imurin.

• make
        varmaan kirjoitti:

tarkoittaa, eli eli Eurocleanin tai Nilfiskin pannukakkuimuria, joka hatturasianakin tunnetaan. On noi ammattikäyttöön tarkoitetut vaan ihan toista luokkaa, kuin tavalliset koti-imurit. Pannari tosiaan kallis ja ehkä iso kotikäyttöön, mutta on niitä hyviä pienempiäkin. Ne ei maksakaan kuin sen, mitä vähemmän lelu koti-imuri.

Noissa ammatti-imureissa ei vaan ole yleensä johdon sisääkelausta (koska se ei kestä ammattikäytössä) ja se voi tuntua hankalalta. Miten vaan, mutta itse en ostaisi kuin ammattikäyttöön tarkoitetun imurin.

Itsekin ammattisiivoojana käytän Nilfiskin Panther-imuria, joka tosi hyvä.

Kotikäyttöön sopisi varmaan Numaticin Henry-imuri, joka tosi hauska, ainoa imuri jolla kasvot. Lisäksi johtokela löytyy, mutta on käsikäyttöinen. Vesi-imurina mullakin töissä Numatic Charles. Tämä on siis britti-imuri, koskakohan tulee Camilla-pölynsyöjä tai Elisabeth-pölkkäri=)
        Lisätietoja-->
        www.alfacleaning.fi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe