löysin vanhan tädiltäni saamani rippiäislahjan: "helsingin yliopisto 1640-1990" 100 markan juhlarahan. osaisiko joku sanoa, paljonko tästä saisi, jos sen myisi? tuskin myyn, mutta olisi kiva tietää.
entä muuten kun ärrältä ostin sillon kun erurot tuli, sellasen raha pussin, paljonko sentin ja kahden sentin arvo on?
mikä tämän arvo on?
4
2284
Vastaukset
on noin 20-25 euroa.
Siis Helsingin yliopiston 350 vuotisen taipaleen kunniaksi lyöty hopeinen 24g painava 100 markan raha. Jonka suunnitteli Raimo Heino. Rahan lyöntimäärä oli 150 000 kappaletta. Julkaisu vuosi oli 1990.
Noiden ärräpussista otettujen 1-ja 2 centtisten hinta taitaa olla aika lähellä nimellisarvoa, johtuen rahapajan ja monetan kusetuksesta.
(Lantteja liikkeellä monta sataa kiloa).
Kun taas ehjästä avaamattomasta "ärrä"-pussista maksetaan tällä hetkellä noin 15-20 euroa.- numismaatikko
Ulkomaiset maksavat ihan hyvin noista ärräpusseista, saksalaisen kirjan mukaan arvo liikkuu 50-100€... Mutta mun mielestä arvo liikkuu 20-30€... riippuu tietenkin minkä vuoden kolikoita sisältää...
numismaatikko kirjoitti:
Ulkomaiset maksavat ihan hyvin noista ärräpusseista, saksalaisen kirjan mukaan arvo liikkuu 50-100€... Mutta mun mielestä arvo liikkuu 20-30€... riippuu tietenkin minkä vuoden kolikoita sisältää...
Sulla tuntuu olevan keräily arvo hallussa. mulla on 2 proof laatuista kolikkoa a´ 5 € mitähän noista vois huutaa kolikot oli myytäessä kumpiki yli merkattuja.
Rahat on suomessa järjestettyjen urkan arvokisojen kunniaks lyötyjä; lätkän MM ja ja sit ne yleisurkka skabat.
Rahapaja olis ostanu joku vuosi takaperin 25 €:lla siitä lätkärahasta.
- Nimetön
1 sentin arvo on 1 sentti ja josta voidaan päätellä, myös 2 sentin kolikon arvo kohtu helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497