löysin vanhan tädiltäni saamani rippiäislahjan: "helsingin yliopisto 1640-1990" 100 markan juhlarahan. osaisiko joku sanoa, paljonko tästä saisi, jos sen myisi? tuskin myyn, mutta olisi kiva tietää.
entä muuten kun ärrältä ostin sillon kun erurot tuli, sellasen raha pussin, paljonko sentin ja kahden sentin arvo on?
mikä tämän arvo on?
4
2284
Vastaukset
on noin 20-25 euroa.
Siis Helsingin yliopiston 350 vuotisen taipaleen kunniaksi lyöty hopeinen 24g painava 100 markan raha. Jonka suunnitteli Raimo Heino. Rahan lyöntimäärä oli 150 000 kappaletta. Julkaisu vuosi oli 1990.
Noiden ärräpussista otettujen 1-ja 2 centtisten hinta taitaa olla aika lähellä nimellisarvoa, johtuen rahapajan ja monetan kusetuksesta.
(Lantteja liikkeellä monta sataa kiloa).
Kun taas ehjästä avaamattomasta "ärrä"-pussista maksetaan tällä hetkellä noin 15-20 euroa.- numismaatikko
Ulkomaiset maksavat ihan hyvin noista ärräpusseista, saksalaisen kirjan mukaan arvo liikkuu 50-100€... Mutta mun mielestä arvo liikkuu 20-30€... riippuu tietenkin minkä vuoden kolikoita sisältää...
numismaatikko kirjoitti:
Ulkomaiset maksavat ihan hyvin noista ärräpusseista, saksalaisen kirjan mukaan arvo liikkuu 50-100€... Mutta mun mielestä arvo liikkuu 20-30€... riippuu tietenkin minkä vuoden kolikoita sisältää...
Sulla tuntuu olevan keräily arvo hallussa. mulla on 2 proof laatuista kolikkoa a´ 5 € mitähän noista vois huutaa kolikot oli myytäessä kumpiki yli merkattuja.
Rahat on suomessa järjestettyjen urkan arvokisojen kunniaks lyötyjä; lätkän MM ja ja sit ne yleisurkka skabat.
Rahapaja olis ostanu joku vuosi takaperin 25 €:lla siitä lätkärahasta.
- Nimetön
1 sentin arvo on 1 sentti ja josta voidaan päätellä, myös 2 sentin kolikon arvo kohtu helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399