Kokemuksia 6 hv 4t-koneista ?

Sopivaa prutkua etsivä

Olen aikomassa ostaa veto 5-veneeseen 6hv moottorin. Tohatsu, honda ja suzuki tm 2004 testeissä aikalailla yhtähyviä. Tohatsu oli pienikulutuksisin ja nopein. Hinnat ovat kaikilla samaa luokkaa. Onko kokemuksia em. moottoreista kenelläkään. Tohatsua saa 6hv moottorina, ja se olisi kokonsa puolesta Veto 5 veneeseeni OK.

9

10689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suzuki 6hv

Minulla kyseinen moottori,ja hyvin viime kesä(ensimmäinen) meni,ei mitään ongelmia ollut,suosittelen,hiljainen,helposti käymään.Itse päädyin ko merkkiin,tosin Hondakin oli yksi varteenotettavavaihtoehto,ja nykyäänhän suzukilla 4 vuoden takuu,kuten hondallakin,jos tuo nyt mitään sitten ratkaisee..

• pnieminen

ostimme terhi 385 veneeseemme 4hp yammun 4tahtisen, se painaa 22kg ja tuntuu aika raskaalta vanhoihin 2tahtisiin verrattuna. tehojahan noissa alle 10hp nelareissa ei tosiaankaan ole joten laittaisin rahat kevyimpään vaihtoehtoon, kaikki ne merkit oikein pidettynä kestää pitkään.

• Sopivaa prutkua etsien

Olen samaa mieltä kanssasi.

Hondalla ja Yamahan 6hv moottorit ovat kaksi sylinterisiä 4t koneita. Painavat n. 37kg.
        Hondan 6:n maksaa ovh 1800e.

Hondan 5hv 4t kone on yksisylinterinen ja painaa alle 30kg. Edullinen hinta 950e.

Tohatsun 6hv 4t kone on yksisylinterinen ja painaa 25kg. Veto 5:een saattaa olla nämä kaksisylinteriset vaihtoehdot olla tosiaan painavia. Hintaakin näillä koneilla on n. 600e enemmän kuin tohatsulla.

Vääntöä näillä 4t koneilla pitäisi olla enemmän kuin 2t koneilla.

• Seilor

Ainakin Mariner vatkaa ohjauskahvaa aivan
      tajuttomasti. Sama tauti on Tohatsun ja
      Mercuryn 6 heppaisessa. Lisäksi meteli on korvia
      vihlovaa. Älä osta ainakaan näitä!

• Petri

Mistähän suuri paino ero syntyy. Toisaalta se voisi kertoa jotain rakenteen lujuudesta,. Toisaalta moderneilla kevytmetalleilla saadaan sama tai parempi kestävyys ja pienempi paino.
        En tosiaan tunne asiaan, mutta olisi hyvä ymmärtää mitkä rakentene ovat niin erilaisia että se selittää paino erot.

• 788439

Honda on hyvä kone. Minkä ostit?

• vanhaerkki

Eiköhän se ole jo pariinkertaan varastettukin....13 vuoteen tapahtuu monenlaista.

• MinäOstin

Hondan.
      On hyvä kone.
      Eikä sitä ole varastettu.

• Anonyymi

nyt se on varmaan varastettu!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2856
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2780
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1796
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      67
      1351
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      876
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    Aihe