Kokemuksia 6 hv 4t-koneista ?

Sopivaa prutkua etsivä

Olen aikomassa ostaa veto 5-veneeseen 6hv moottorin. Tohatsu, honda ja suzuki tm 2004 testeissä aikalailla yhtähyviä. Tohatsu oli pienikulutuksisin ja nopein. Hinnat ovat kaikilla samaa luokkaa. Onko kokemuksia em. moottoreista kenelläkään. Tohatsua saa 6hv moottorina, ja se olisi kokonsa puolesta Veto 5 veneeseeni OK.

9

9270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suzuki 6hv

      Minulla kyseinen moottori,ja hyvin viime kesä(ensimmäinen) meni,ei mitään ongelmia ollut,suosittelen,hiljainen,helposti käymään.Itse päädyin ko merkkiin,tosin Hondakin oli yksi varteenotettavavaihtoehto,ja nykyäänhän suzukilla 4 vuoden takuu,kuten hondallakin,jos tuo nyt mitään sitten ratkaisee..

    • pnieminen

      ostimme terhi 385 veneeseemme 4hp yammun 4tahtisen, se painaa 22kg ja tuntuu aika raskaalta vanhoihin 2tahtisiin verrattuna. tehojahan noissa alle 10hp nelareissa ei tosiaankaan ole joten laittaisin rahat kevyimpään vaihtoehtoon, kaikki ne merkit oikein pidettynä kestää pitkään.

      • Sopivaa prutkua etsien

        Olen samaa mieltä kanssasi.

        Hondalla ja Yamahan 6hv moottorit ovat kaksi sylinterisiä 4t koneita. Painavat n. 37kg.
        Hondan 6:n maksaa ovh 1800e.

        Hondan 5hv 4t kone on yksisylinterinen ja painaa alle 30kg. Edullinen hinta 950e.

        Tohatsun 6hv 4t kone on yksisylinterinen ja painaa 25kg. Veto 5:een saattaa olla nämä kaksisylinteriset vaihtoehdot olla tosiaan painavia. Hintaakin näillä koneilla on n. 600e enemmän kuin tohatsulla.

        Vääntöä näillä 4t koneilla pitäisi olla enemmän kuin 2t koneilla.


    • Seilor

      Ainakin Mariner vatkaa ohjauskahvaa aivan
      tajuttomasti. Sama tauti on Tohatsun ja
      Mercuryn 6 heppaisessa. Lisäksi meteli on korvia
      vihlovaa. Älä osta ainakaan näitä!

      • Petri

        Mistähän suuri paino ero syntyy. Toisaalta se voisi kertoa jotain rakenteen lujuudesta,. Toisaalta moderneilla kevytmetalleilla saadaan sama tai parempi kestävyys ja pienempi paino.
        En tosiaan tunne asiaan, mutta olisi hyvä ymmärtää mitkä rakentene ovat niin erilaisia että se selittää paino erot.


    • 788439

      Honda on hyvä kone. Minkä ostit?

      • vanhaerkki

        Eiköhän se ole jo pariinkertaan varastettukin....13 vuoteen tapahtuu monenlaista.


    • MinäOstin

      Hondan.
      On hyvä kone.
      Eikä sitä ole varastettu.

      • Anonyymi

        nyt se on varmaan varastettu!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe