Olen aikomassa ostaa veto 5-veneeseen 6hv moottorin. Tohatsu, honda ja suzuki tm 2004 testeissä aikalailla yhtähyviä. Tohatsu oli pienikulutuksisin ja nopein. Hinnat ovat kaikilla samaa luokkaa. Onko kokemuksia em. moottoreista kenelläkään. Tohatsua saa 6hv moottorina, ja se olisi kokonsa puolesta Veto 5 veneeseeni OK.
Kokemuksia 6 hv 4t-koneista ?
9
10290
Vastaukset
- suzuki 6hv
Minulla kyseinen moottori,ja hyvin viime kesä(ensimmäinen) meni,ei mitään ongelmia ollut,suosittelen,hiljainen,helposti käymään.Itse päädyin ko merkkiin,tosin Hondakin oli yksi varteenotettavavaihtoehto,ja nykyäänhän suzukilla 4 vuoden takuu,kuten hondallakin,jos tuo nyt mitään sitten ratkaisee..
- pnieminen
ostimme terhi 385 veneeseemme 4hp yammun 4tahtisen, se painaa 22kg ja tuntuu aika raskaalta vanhoihin 2tahtisiin verrattuna. tehojahan noissa alle 10hp nelareissa ei tosiaankaan ole joten laittaisin rahat kevyimpään vaihtoehtoon, kaikki ne merkit oikein pidettynä kestää pitkään.
- Sopivaa prutkua etsien
Olen samaa mieltä kanssasi.
Hondalla ja Yamahan 6hv moottorit ovat kaksi sylinterisiä 4t koneita. Painavat n. 37kg.
Hondan 6:n maksaa ovh 1800e.
Hondan 5hv 4t kone on yksisylinterinen ja painaa alle 30kg. Edullinen hinta 950e.
Tohatsun 6hv 4t kone on yksisylinterinen ja painaa 25kg. Veto 5:een saattaa olla nämä kaksisylinteriset vaihtoehdot olla tosiaan painavia. Hintaakin näillä koneilla on n. 600e enemmän kuin tohatsulla.
Vääntöä näillä 4t koneilla pitäisi olla enemmän kuin 2t koneilla.
- Seilor
Ainakin Mariner vatkaa ohjauskahvaa aivan
tajuttomasti. Sama tauti on Tohatsun ja
Mercuryn 6 heppaisessa. Lisäksi meteli on korvia
vihlovaa. Älä osta ainakaan näitä!- Petri
Mistähän suuri paino ero syntyy. Toisaalta se voisi kertoa jotain rakenteen lujuudesta,. Toisaalta moderneilla kevytmetalleilla saadaan sama tai parempi kestävyys ja pienempi paino.
En tosiaan tunne asiaan, mutta olisi hyvä ymmärtää mitkä rakentene ovat niin erilaisia että se selittää paino erot.
- 788439
Honda on hyvä kone. Minkä ostit?
- vanhaerkki
Eiköhän se ole jo pariinkertaan varastettukin....13 vuoteen tapahtuu monenlaista.
- MinäOstin
Hondan.
On hyvä kone.
Eikä sitä ole varastettu.- Anonyymi
nyt se on varmaan varastettu!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156