Gothika

Katsoin jokunen päivä sitten Gothikan ja täytyy sanoa että elokuva yllätti minut positiivisesti... :)
Odotukset eivät olleet kovin korkealla niinkun esim. Kaunan suhteen. Kaunaan jouduin pettymään. Se oli aika pitkälti sitä tusina tavaraa.
Hyviä kauhuelokuvia ei nykyään paljon tule vastaan mutta Gothika on kuitenkin katsomisen arvoinen kummittelu pläjäys... :)

14

1205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ninni

      oli kyllä hyvä, oon nyt kahteen kertaan kattonu.. mutta kyllä se kaunaki oli mun mielestä tosi pelottava..kun lähdettiin elokuvista pois ja laitettiin autos cd päälle (sentenced) sielä oli joku laulu missä naristiin just samalla lailla! kyllä meni radio nopiaa kii..

      • Siis kyllähän Kaunassa oli se nais haamu suht karmiva mutta se ei riittäny pelastamaan koko elokuvaa.
        Kyllähän sen kaunankin katsoo mutta täytyy myöntää että petyin siihen. Mainosten perusteella ois voinu odottaa parempaakin...


    • petyin pahan kerran!

      ei mitään järkee.. paska leffa, ei kait siihen oo muuta lisättävää!

    • No sää et oo varmaan sitten kovin montaa leffaa katsonut... :)
      Mutta makujahan on niin monta kun on ihmisiäkin...

    • Sami79

      Minä pidin kummastakin elokuvasta. Gothica oli tosi iso yllätys, se oli paljon parempi elokuva kun odotin. Kauna sit taas oli paljon kauheempi elokuva kun odotin...

      • -I-

        mun mielestä kauna oli kyllä suuri pettymys...! muta gothika!! siis siin oli sitä jtn!!! scary


    • Pitääpä vissiin itekki katsoa kyseinen leffa...

    • Koneko

      ..olivat ala-arvoisia kauhuelokuvia. Näin totean paljon kyseisen genren leffoja katselleena..

      Gothika oli täysin epäuskottava, eikä oikeastaan ollenkaan pelottava. Kaunassa nämä japanilaisen kauhun tunnusmerkit oltiin viety taas astetta pidemmälle, ja kun leffa ei ilmeisesti tekijöidensä mielestä siltikään ollut tarpeeksi creepy, tuotiin tarinan mörkö valkokankaalla suorastaan katsojan suuhun tyyliin "katsokaa nyt kuinka pelottava se on". Eikä se edes ollut, pitkitetyt lähikuvat vain naurattivat ja veivät sen vähäisenkin hohdon.

      Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni :).. Ehkä alan olla liian kyyninen näille uusille kauhuleffoille..

      • Nykypäivänä ei oikein tunnu löytyvän mitään kunnon kauhua! Oon itsekkin paljon erilaisia kauhuja katsellut eikä niissä monissakaan ole tarvittavia aineksia siihen että ne pelottais edes vähän! Ehkä mää vaan olen tosi vaativa tai sitten ihan oikeessa :)
        Gothika oli ihan hyvä elokuva mutta ei sitäkään hirveän pelottavaksi voi sanoa.
        Oli siinä kuitenkin joitakin mukavia kohtauksia... :)


      • Koneko
        Neitonen79 kirjoitti:

        Nykypäivänä ei oikein tunnu löytyvän mitään kunnon kauhua! Oon itsekkin paljon erilaisia kauhuja katsellut eikä niissä monissakaan ole tarvittavia aineksia siihen että ne pelottais edes vähän! Ehkä mää vaan olen tosi vaativa tai sitten ihan oikeessa :)
        Gothika oli ihan hyvä elokuva mutta ei sitäkään hirveän pelottavaksi voi sanoa.
        Oli siinä kuitenkin joitakin mukavia kohtauksia... :)

        Kyllähän niissä huonommissakin kauhuleffoissa on aina pari hyvää kohtausta. Niin myös gothikassa ja kaunassa, eivät siis mitään läpeensä surkeita elokuvia nämäkään :)

        Ja aina minäkin uudet kauhuleffat toiveikkaana katselen läpi, jospa sieltä joku helmi joskus löytyisi..ja löytyikin! Sahasta (Saw) pidin oikeasti.


      • Koneko kirjoitti:

        Kyllähän niissä huonommissakin kauhuleffoissa on aina pari hyvää kohtausta. Niin myös gothikassa ja kaunassa, eivät siis mitään läpeensä surkeita elokuvia nämäkään :)

        Ja aina minäkin uudet kauhuleffat toiveikkaana katselen läpi, jospa sieltä joku helmi joskus löytyisi..ja löytyikin! Sahasta (Saw) pidin oikeasti.

        No tuo Saw kiinnostaa kyllä minuaki. En ole sitä vielä katsonut mutta kohtapuolin olis tarkotus :)
        Sitä on kyllä kehuttu moneen otteeseen...


      • Koneko
        Neitonen79 kirjoitti:

        No tuo Saw kiinnostaa kyllä minuaki. En ole sitä vielä katsonut mutta kohtapuolin olis tarkotus :)
        Sitä on kyllä kehuttu moneen otteeseen...

        tälle voisi varmaan aloittaa oman threadinkin, mutta kyseistä leffaa voin kyllä suositella. Vaikka toista pääosaa näytellyt Cary Elwes ei varsinaisesti loistanut roolissaan, ei se oikeastaan edes haitannut.

        Eli katsomaan vain :)


    • peke

      onhan se Gothika ihan keskitason kummitustarina.

    • gegs

      gothikan minäkin nähdä. :D
      Mä oon kyllä kuullut, et se on ihan paska, mutta en usko ennenkuin näen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe