Kia Ceed ÄLÄ osta, paljon vikoja

Anonyymi

Ostin 2012 mallin Kia Ceedin. Ajettu 55000 ja siistissä kunnossa. Ostohetkellä todettu ettei yksi sähkölaseista toimi. Kuulemma moottorin tyyppivika, moottoria ei kuitenkaan edes suomessa vaan piti tilata ulkomailta ja odottaa viikkoja.
Bensatankkia ei voi tankata täyteen, alkaa vuotaa. On kuulemma ominaisuus. Mitenkähän tälläinen ominaisuus on mennyt tyyppikatsastuksesta läpi, lienee turvallisuusriski kolaritilanteissa ja muutenkin. Minun mielestä suunnitteluvika. Navigaattorin näyttö jää jumiin. Mainostetaan 7 vuoden takuuta mutta radio/navigaattori kuulemma vain kolme vuotta. Käynnistää itsensä uudelleen muutamien kymmenien sekuntien/muutamien minuuttien kuluttua. Saatat jopa päästä perille ennenkuin seuraavan kerran jumittaa. Kia mainostaa 7 vuoden ilmaisia karttapäivityksiä huollon yhteydessä. Tätä pitää asiakkaan erikseen pyytää, ei tehdä automaattisesti. Selvisi ettei autoon ikinä päivitetty karttoja. Päivitys huollon ulkopuolella 50€. Jätin teettämättä, seuraavaan huolton vielä useita tuhansia kilometrjä joten pitää käyttää siihen asti vanhoja karttoja. Karttojen päivityksen pystyy toki tekemään itsekin vaikka Kia internet sivuillaan tämän kiistääkin. USB liitin rikkoo tikkuja. Kun auton käynnistää hukkaa tikun, multimedia not connected, tikun joutuu irrottamaan ja kytkemään uudestaan. Huollon kommentti oli, että usb tikut ei toimi välttämättä kunnolla. Miksiköhän sellainen liitin sitten on jos sitä ei voi käyttää.
Takuu toimii niin, että ensin asiakkaan pitää maksaa itse ja jos Kia hyväksyy takuun niin sitten se hyvitetään asiakkaalle. Näin asia kerrottiin Kian merkkihuollossa. Eli käytännössä autoa ei voi viedä takuukorjaukseen ellei halua maksaa. Vikojen korjauksessa maahantuoja, Kia ja myyjä vetäytyvät vastuusta.
Autoon on ladattu melkein kaikki mahdolliset varusteet mutta mitä iloa niistä on jos ne ei toimi. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen Kia jonka minä ostan enkä suosittele Kian ostamista kenellekään.

20

5557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täyttä puppua. Tämä on selvä provo. Ei pidä paikkansa takuu asiat. Takuu pelaa loistavasti. Ei mun Ceedissä ole näitä ns."ominaisuuksia". Kuinka joku viitsii keksiä ja kirjoittaa moista sontaa. Sairas yksilö.

      • Anonyymi

        Tuo on aivan totta. Sinun ei tosin sitä ole pakko uskoa. Ja ehkä sinulle on sattunut parempi yksilö.


      • Anonyymi

        Sekundaa on aina joukossa, kieroilla valmistajilla huom!


    • Anonyymi

      Melkoista sontaa aloittajalta.

      • Anonyymi

        Kuten jo aiemmin todettu tuo ei ole sontaa vaan täyttä totta. Sinun ei ole pakko uskoa.


    • Anonyymi

      Onhan noita. Mullekin sattui aikoinaan susipa*ska Toyota Avensis. Söi öljyä uudesta asti runsaasti, kansivika 120 tkm:ssa jne...Turha kuitenkaan toyotapalstalle kirjoittaa - tuhat teroa on kimpussa ja vähättelee ongelmia. Eivät usko vaikka auto menisi atomeiksi huonouttaan. Usko on heillä kova.

    • Anonyymi

      Kun halutaan tehdä kestävistä komponenteista hyvin varusteltu Cee'din kokoinen auto noin 25000€ hintatasoon, on yhtälö mahdoton. Valmistajat (ei pelkästään KIA) kuitenkin tarjoavat nimellisesti tällaisia autoja aivan yleisesti. Valmistaja on hoitanut asian vaihtamalla luotettavien komponenttien tilalle omasta mielestään riittävän luotettavia. Varmaan hyviäkin ikkunan nostimia olisi ollut saatavilla, seuraava malli olisi ehkä maksanut 3,50€/kpl enemmän kuin valittu, navigaattorikaan tuskin on aivan kyseisen valmistajan parhaita tekeleitä, mutta Kia ei suostunut maksamaan 18€ enempää isommalla muistilla ja paremmalla prosessorilla varustetusta.
      Tämä on aivan tyypillistä kilpaillummassa henkilöautojen kokoluokassa, kaikilla sub-premium valmistajilla. Markkinat asettavat perheautojen hinnan johon valmistaja tähtää ja siihen hintaan myös päästään säästämällä euro sieltä, toinen täältä. Jos hinnassa on ollut vähän liikaa laihdutettavaa, alkaa varusteita ja komponentteja kosahdella autosta epäilyttävän kovalla tahdilla ja autosta aletaan tunnistaa tyyppivikoja.

      • Anonyymi

        No onpa ikävää, että jollekin on sattunut noin paljon vikoja. Minulla ei ole valittamista. Autoni on Kia Ceed farmari, jonka ostin 2013 uutena. Nyt on 111000 km takana ilman ongelmia. Hyvä auto. Keskikulutuskin on vain pikkuisen päälle 6 l/100 km seka-ajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onpa ikävää, että jollekin on sattunut noin paljon vikoja. Minulla ei ole valittamista. Autoni on Kia Ceed farmari, jonka ostin 2013 uutena. Nyt on 111000 km takana ilman ongelmia. Hyvä auto. Keskikulutuskin on vain pikkuisen päälle 6 l/100 km seka-ajossa.

        Minulla 2013 diesel farkku. Nyt ajettu 162tkm ja toimii kuin unelma. Autoina ollut Toyotaa, Volkkaria ja SAAB. Tämä on ehdottomasti paras peli tähän asti. Oikeastaan vain jarrulevyt taakse ja samalla oikean puolen takalaakeripaketti vaihdettu normi huoltojen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla 2013 diesel farkku. Nyt ajettu 162tkm ja toimii kuin unelma. Autoina ollut Toyotaa, Volkkaria ja SAAB. Tämä on ehdottomasti paras peli tähän asti. Oikeastaan vain jarrulevyt taakse ja samalla oikean puolen takalaakeripaketti vaihdettu normi huoltojen lisäksi.

        Omissa kokemuksissa Cee'd ei ole edes palkintosijoilla huolto ja korjauskustannuksissa, kun mietin omaa autohistoriaa.
        Takuu kyllä korjaa kaikennäköisiä pikkuvikoja Kiassa, mutta huoltohinnat pilaavat kokonaistaloudellisuutta. Nykyisenä autona on vielä Kia, mutta vuotava kampiakselin tiiviste taitaa antaa tappotuomion tälle diesel Ceedille...alle 200 tkm ajettuna. Koko autohistoriani aikana Ceed on ollut oikeastaan ainoa auto jota on aina jännättänyt viedä katsastusukolle näytettäväksi. Kia on vietävä aina huoltoon pari päivää ennen katsastusta, muuten käsijarru, koiranluut tai nivelet kusevat katsastuksen, viimeiset pari vuotta on pitänyt lisäksi piilotella öljyvuotoa, kun niitä tuhansia euroja joita sen korjaaminen maksaa, en ole viitsinyt 4000€ hintaiseen autoon sijoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omissa kokemuksissa Cee'd ei ole edes palkintosijoilla huolto ja korjauskustannuksissa, kun mietin omaa autohistoriaa.
        Takuu kyllä korjaa kaikennäköisiä pikkuvikoja Kiassa, mutta huoltohinnat pilaavat kokonaistaloudellisuutta. Nykyisenä autona on vielä Kia, mutta vuotava kampiakselin tiiviste taitaa antaa tappotuomion tälle diesel Ceedille...alle 200 tkm ajettuna. Koko autohistoriani aikana Ceed on ollut oikeastaan ainoa auto jota on aina jännättänyt viedä katsastusukolle näytettäväksi. Kia on vietävä aina huoltoon pari päivää ennen katsastusta, muuten käsijarru, koiranluut tai nivelet kusevat katsastuksen, viimeiset pari vuotta on pitänyt lisäksi piilotella öljyvuotoa, kun niitä tuhansia euroja joita sen korjaaminen maksaa, en ole viitsinyt 4000€ hintaiseen autoon sijoittaa.

        Itsellä sama ollut Kian ja Toyotan kanssa. Ainoat merkit jotka ollut pakko viedä ensin huoltoon ennen katsastusta. Alustaan ja/tai jarruissa aina ongelmaa.
        Lisäksi ongelmat kalliimpia kuin rapeissa ranskalaisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omissa kokemuksissa Cee'd ei ole edes palkintosijoilla huolto ja korjauskustannuksissa, kun mietin omaa autohistoriaa.
        Takuu kyllä korjaa kaikennäköisiä pikkuvikoja Kiassa, mutta huoltohinnat pilaavat kokonaistaloudellisuutta. Nykyisenä autona on vielä Kia, mutta vuotava kampiakselin tiiviste taitaa antaa tappotuomion tälle diesel Ceedille...alle 200 tkm ajettuna. Koko autohistoriani aikana Ceed on ollut oikeastaan ainoa auto jota on aina jännättänyt viedä katsastusukolle näytettäväksi. Kia on vietävä aina huoltoon pari päivää ennen katsastusta, muuten käsijarru, koiranluut tai nivelet kusevat katsastuksen, viimeiset pari vuotta on pitänyt lisäksi piilotella öljyvuotoa, kun niitä tuhansia euroja joita sen korjaaminen maksaa, en ole viitsinyt 4000€ hintaiseen autoon sijoittaa.

        Harmi että sulla on huonot kokemukset Kiasta. Minulla puolestaan uutena ostetusta Volkkarista. Hirveä vikapesä ja takkukin oli vain 2-vuotta joten omalle kukkarolle mentiin joka kerta. Tässä vain muutama vika: Molemmat takapyörän laakerit, ikkunan nostimen vaijerit, kaasuläppä, pyörien suuntaus (ajettu vain 1500km), peruutuskameran uusiminen, kojelauta uusittiin 4000km (Ei tunnistanut avainta)....etc... Voe helv.....mitä kuraa. Ajoin kaikkiaan 180tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi että sulla on huonot kokemukset Kiasta. Minulla puolestaan uutena ostetusta Volkkarista. Hirveä vikapesä ja takkukin oli vain 2-vuotta joten omalle kukkarolle mentiin joka kerta. Tässä vain muutama vika: Molemmat takapyörän laakerit, ikkunan nostimen vaijerit, kaasuläppä, pyörien suuntaus (ajettu vain 1500km), peruutuskameran uusiminen, kojelauta uusittiin 4000km (Ei tunnistanut avainta)....etc... Voe helv.....mitä kuraa. Ajoin kaikkiaan 180tkm.

        Aika vähän ajoit vuodessa, mikäli 1500 ja 4000 km kohdalla oli 2 vuoden takuu jo ohi. No pyörien suuntauksessa 1500 km kohdalla tietysti voi olla syynä kanttikiveen törmääminen, jolloin sen korjaaminen ei välttämättä takuuna menisikään. Kojelaudan uusimien omaan piikkiin ei kuulosta uskottavalta vai laskitko omalle kukkarolla käynniksi sen, että jouduit käyttämään omaa bensaa kun veit autoa takuuhuoltoon.


    • Anonyymi

      Moni lankeaa juhlallisiin takuu lupauksiin.

    • Anonyymi

      On ollut Kia Ceedejä meikäläiselläkin, viimeksi vuoden 2012 malli.
      Siinä petti kytkin vähän yli 70 000 km:n kohdalla . Sitähän ei takuu korjannut. HIntaa kertyi korjauksesta lähes 1000 euroa.

      Silloin päädyttiin siihen, että sitä merkkiä ei enää meille hankita.

      Kun tuli auton vaihtamisen vuoro, pyydettiin tarjouksia Ranskassa ja Romaniassa valmistetuista autoista ja ihan mielenkiinnon vuoksi myös Kiasta. Suoritettiin vertailuja varustelun ja hintatason osalta. Mikä olikaan lopputulos?

      Pysäköintipaikallamme komeilee nyt uusi Kia Stonic.

    • Anonyymi

      Nää vikojen luettelijat on pelkkiä provoja. Kiassa ei ole mitään vikoja. Aivan loistava auto, jota naapurikin kadehtii.

    • Anonyymi

      Niin tälläkin merkki saitilla riehuu tämän palstan syöpä. . trolli joka spammää miltei joka merkillä. Elää josain mielikuvitus maailmassa ja ainut hupi elämässään on tämä automerkki palstan trollaus sairalloisuuteen asti,viihdettä ja ajankulua kieroutuneeseen narsistiseen luonteeseen. Surkia moderointi mahrollistaa trööööllauksen,kiinnostaa vain mainostulot spämmien määrän mukaan,sisällöllä ei väliä vihapuheet solvaukset keksityt vika spammit mielikuvitus liikenneturvallisuuden vaarannus kyykytykset ym pikku juttu ku mainos tulot pyörii

    • Anonyymi

      Lähinnä dieselin turboviat ja ohkainen maali ruosteineen.

    • Anonyymi

      Kerran Kian huoltotiskin vieressä seisseenä, en 20 minuutin aikana ole enempää tyytymättömiä asiakkaita nähnyt missään.

      Hyvä, jos ei ole kertaakaan tätä tarvinnut tehdä.

      • Anonyymi

        Nämä järkiautoilijat eivät suostu edes itselleen myöntämään, että autossa on vikoja. Saati, että asia muille myönnettäisiin. Siinähän joutuisi samalla kyseenalaistamaan autovalinna järkevyyden. Moinen ei ole mahdollista, koska järkiautoilijan kaikki valinnat ovat loistavan järkevia nappiostoksia!

        Tuulilaissa oli justiinsa kommentti liittyen sisarmerkin Huihan patteri/hypetysauton määräiaikashuoltoon. Auton huoltoilmaisin ensin lupaili, että seuraavaan huoltoon on runsaasti aikaa. Yllättäen lukema muuttui niin, että auto kuuluikin pikapuolin kiikuttaa huoltoon. Huoltoaikaa ei vaan saanut keskellä kesälomakautta kuin kuukauden päähän, mutta sehän ei ollut ongelma - auto pistettiin kuukaudeksi seisontaan ja matka jatkui muilla koeajoautoilla. Tämähän se on normiautoilijalle ihan OK ja realistinen vaihtoehto!

        Kun auto lopulti kiikutettiin huoltoon, niin kysymykseen "onko autossa ollut vikoja" vastattiin reteästi "ei ainuttakaan".

        Tämän vuoksi olikin iloinen yllätys, kun huollon jälkeen navigaattori/info/viihdejärjestelmä oli herännyt henkiin. Sehän ei ollut autossa tätä ennen toiminut lainkaa, mutta mitä järkiautossa ei ole (tai mikä on järkiautossa mennyt rikki), niin sitä ei järkiautoillija kaipaa.

        Navigaattorikin muuttui hyödylliseksi ja tarpeelliseksi vasta sitten, kun se saatiin toimimaan. Rikkinäinen navigaattori ei ole puute. Näin pellaa huihai/kia/tolloloota/datsunmiehen logiikka.

        Ihan saama sarjaa ovat nimittäin olleet datsunin kasvaimien koeajoissa esille tulleet massiiviset ongelmat. Ei saa moisista lehteen kirjoittaa - datsunpapat pahoittavat mielensä. "Auton on täydellinen ja täydellisen viaton, kuten minäkin, enkä minä tee virheostoksia"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      217
      2889
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2831
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1816
    4. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      73
      1428
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

      Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      896
    9. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      843
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

      Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    Aihe