E-mersu, uhka vai mahdollisuus?

Anonyymi

Tarkoitus olisi ostaa e-mese vm 2008 -> diesel automaatti. Vähän ajetut on harvassa, joten katselen yli 200tkm ajettuja.
Onko jotain tyyppivikoja joita pitäisi tietää. Nokkaketjujahan noista on kuulema mennyt, aiheuttaa sitten koko mooottorin tuhoutumisen. Mersu on joillekkin maksanut puolet uuden moottorin asennuksesta, itselle jää maksettavaa noin 6000€. Jos ketju on uusittu, onko vaaraa katkeamisesta? Tarkoitus olisi ajaa vielä 150tkm/4 vuotta, sitten laittaa tuoreempi.

5

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muistaakseni nuo ketjuongelmat koski enimmäkseen 2004-2006 malleja.

    • Anonyymi

      Riippuu yksilöstä onko uhka vai mahdollisuus. Huoltohistoria pitää löytyä tarkasti huollettuna vielä. Sanoisin, että on enemmän mahdollisuus. Yli 200000km ei ole paljon mersulle asiallisella huolenpidolla. Ja tuo 2008 mallihan on jo ns. face-lift malli, eikä niissä ole enää ruosteongelmiakaan. Jos vielä laitat V6-koneisen, niin sen jälkeen ei ole enää paluuta minkään peruskinnerin puikkoihin. Noissahan voi vielä nokkaketjun tilanteen tarkistamaan helposti öljyntäyttöaukon kautta silmämääräisesti. -Eikä se huollattaminenkaan ole juuri sen kalliimpaa kuin muissa autoissa kun vähän näkee vaivaa ja kyselee. Öljyyn menee vähän enemmän rahaa ison öljytilavuuden vuoksi (8 litraa).

    • Anonyymi

      Mitähän korimallia aloittaja tarkoittaa. w211 facelift vai w212?
      Jos w211 facelift, niin ainakin nelisylinterinen diesel om646 on pomminvarma kone. Tuplaketjulla eikä katkea. Muutenkin koeteltu moottori, yksi mersun kestävimmistä koskaan.
      Saman korimallin V6 diesel om642 on hienokäyntinen, ja myös kestävä mutta ei niin huoleton kun nelisylinteriset.

      Jos haussa on seuraava korimalli w212, niin siinä -09 ja -10 vuosimallissa ketjunkiristimen kanssa jotain ongelmaa joissain yksilöissä ollut. -11 vm. ja eteenpäin jo parempi versio. Nämä alkupään mallikin jo kampanjoitu suurelta osin kuntoon. Tämä koskee siis uudempaa moottorityyppiä om 651. Hyvä ja taloudellinen moottori myös. Tässä kulutussäästön yms. takia vain yksirivinen ketju.

      Molemmat korimallit ja moottorit kestää huollettuna todella suuria kilometrimääriä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vaihteen vaihdin sijaitsee näköjään ratin takana, selvisi kun katselin kuvia tarkemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      199
      11814
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5559
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2867
    4. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      17
      2590
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      42
      2479
    6. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      34
      2043
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      47
      1949
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1921
    9. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      38
      1775
    10. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1747
    Aihe