Tarkoitus olisi ostaa e-mese vm 2008 -> diesel automaatti. Vähän ajetut on harvassa, joten katselen yli 200tkm ajettuja.
Onko jotain tyyppivikoja joita pitäisi tietää. Nokkaketjujahan noista on kuulema mennyt, aiheuttaa sitten koko mooottorin tuhoutumisen. Mersu on joillekkin maksanut puolet uuden moottorin asennuksesta, itselle jää maksettavaa noin 6000€. Jos ketju on uusittu, onko vaaraa katkeamisesta? Tarkoitus olisi ajaa vielä 150tkm/4 vuotta, sitten laittaa tuoreempi.
E-mersu, uhka vai mahdollisuus?
5
95
Vastaukset
- Anonyymi
Muistaakseni nuo ketjuongelmat koski enimmäkseen 2004-2006 malleja.
- Anonyymi
Riippuu yksilöstä onko uhka vai mahdollisuus. Huoltohistoria pitää löytyä tarkasti huollettuna vielä. Sanoisin, että on enemmän mahdollisuus. Yli 200000km ei ole paljon mersulle asiallisella huolenpidolla. Ja tuo 2008 mallihan on jo ns. face-lift malli, eikä niissä ole enää ruosteongelmiakaan. Jos vielä laitat V6-koneisen, niin sen jälkeen ei ole enää paluuta minkään peruskinnerin puikkoihin. Noissahan voi vielä nokkaketjun tilanteen tarkistamaan helposti öljyntäyttöaukon kautta silmämääräisesti. -Eikä se huollattaminenkaan ole juuri sen kalliimpaa kuin muissa autoissa kun vähän näkee vaivaa ja kyselee. Öljyyn menee vähän enemmän rahaa ison öljytilavuuden vuoksi (8 litraa).
- Anonyymi
Mitähän korimallia aloittaja tarkoittaa. w211 facelift vai w212?
Jos w211 facelift, niin ainakin nelisylinterinen diesel om646 on pomminvarma kone. Tuplaketjulla eikä katkea. Muutenkin koeteltu moottori, yksi mersun kestävimmistä koskaan.
Saman korimallin V6 diesel om642 on hienokäyntinen, ja myös kestävä mutta ei niin huoleton kun nelisylinteriset.
Jos haussa on seuraava korimalli w212, niin siinä -09 ja -10 vuosimallissa ketjunkiristimen kanssa jotain ongelmaa joissain yksilöissä ollut. -11 vm. ja eteenpäin jo parempi versio. Nämä alkupään mallikin jo kampanjoitu suurelta osin kuntoon. Tämä koskee siis uudempaa moottorityyppiä om 651. Hyvä ja taloudellinen moottori myös. Tässä kulutussäästön yms. takia vain yksirivinen ketju.
Molemmat korimallit ja moottorit kestää huollettuna todella suuria kilometrimääriä. - Anonyymi
Kiitokset vastauksista! Tähtäimessä on tuo w212 korimalli farkkuna. Ja vm 11 tai uudempi. Tässä on esimerkki auto, https://www.bytbil.com/orebro-lan/personbil-e-220-cdi-gps-navi-170hk-7g-tronic-plus-6957-13674441.
Mitenkäs tuo vaihteen vaihto, kun kepin tilalla on vain tuollainen pyöritettävä nupikka? Tosiaan olisi tarkoitus hakea ruotsista, kun siellä asustaa jonkun verran tuttuja.- Anonyymi
Vaihteen vaihdin sijaitsee näköjään ratin takana, selvisi kun katselin kuvia tarkemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä13711225Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on15710361- 268050
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1976588Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.545739- 835199
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1574478Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai314276Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas814132Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1363666