Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden moottoreiksi...

Anonyymi

...vaan Toyotan Atkinson-moottorit lisättynä hybridijärjestelmällä ovat voittaneet ne selvästi. Täsät yhtenä osoituksena on eilen ilmestyneen TM:n vertailu. Tässä esimerkkinä on kulutukseltaan pienin pikkuturbo eli 1,5 TSI.

"Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus suomalaisten suosikkiautojen vertailussa oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km."

Tuulilasi-lehti kirjoittaa näin:

"Uudet tien päällä tehtävät ja aiempaa realistisemmat päästömittaukset tulevat paljastamaan sen, että downsizing-moottoreissa on paljon puutteita. Automotive News Europen mukaan VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."

https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan

"Pikkuturbojen todelliset kulutuslukemat ovat kaukana ilmoitetuista"

TM:

"Päästömittausten muuttaminen realistisiin liikenteessä tehtäviin tulee asiantuntijoiden mukaan hävittämään alle 1,2-litraiset bensiinimoottorit ja alle 1,5-litraiset dieselmoottorit. On odotettavissa, että Volkswagen Group lopettaa pian kolmesylinteristen 1,4-litraisten dieselmoottorien valmistuksen."

Tämähän on ollut tiedossa jo pitkään. Mutta hyvä, että siitä kirjoitetaan mediassakin:

"Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri"

Miksi ei kannata ostaa autoa, jossa on turbomoottori:

Katso Youtube.

108

711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saksalaikonsernin autot ovat kokeneet kaikilla autonvalmistuksen alueilla täydellisen tappion. Niiden laatu ja luotettavuus ovat olleet todella kehnoja sekä moottoreiden, vaihteistojen että korin osalta. Tämä on nyt jokaisen suomalaisen tiedossa. Vain poliisi, joutuu pakollisen hankintojen kilpailutuksen vuoksi ajamaan saksalaiskonsernin autoilla, vaikka ei haluaisi.

      • Anonyymi

        olen samaa mieltä saksalaisista ns laatu autoista eikä siinä mitään mutta kun huollotkin maksaa ihan sikana plus varaosat en ymmärrä ???


    • Anonyymi

      Kirjoita Googleen sana: downsizing

    • Anonyymi

      TM testasi edellisessä numerossa urheilulillisempia autoja ja moitittiin automaatin toimintaa vw konsernin autoissa.
      Samoin Liinpää myös totesi että vieläkin on viivettä ja arpomista joissakin tilanteissa.
      Ja tuo 1.5 tsi automaatinkanssa vie n.7 litraa normiajossa.
      Meillä työautona ocu niin siitä tiedän,
      Voihan sillä hissutella niin toki pääsee pienemmällä mutta siis ihan normi ajolla.
      Mittarivirhe tuntuu olevan myös skodassa aika suuri.

      • Anonyymi

        Samoin kaikki saklaisten autojen paperit vöörennettykuin hitlerin skasaa miehitetyjen maiden raha jita saksa painoi itse


    • Anonyymi

      TM:n vertailun voitti nimenomaan TSI-koneinen auto, ei vapaastiläähättävä tojo.
      TSI-kone oli suorituskykyisempi ja kulutus matka-ajossa oli käytännössä sama. Kaupunkiajossa Tojon hybridi oli selkeästi taloudellisempi.
      Iso ossa tuosdta hyödfystä kuitenkn katoaa 40% korkeampiin huoltokustannuksiin.

      Eli ei edes tojon uusin versio pärjännyt monta vuotta vanhalle Oculle. Niinkuin ei ole koskaan pärjännyt.

      • Anonyymi

        Anteeksi kuinka? Voittiko? Voitti vain yhden kymmenesospisteen erolla ja moottori vaihteistoineen ja kulutuksineen oli aivan surkea. Huonouden lisäksi lisähuonoutta aiheuttavat huikea korjauskustannukset pitkän huoltovälin vuoksi.

        Kiihtyvyydestä Corolla sai saman 9 pistettä kuin Octaviakin, joka ei ollut autoista edes tehoikkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi kuinka? Voittiko? Voitti vain yhden kymmenesospisteen erolla ja moottori vaihteistoineen ja kulutuksineen oli aivan surkea. Huonouden lisäksi lisähuonoutta aiheuttavat huikea korjauskustannukset pitkän huoltovälin vuoksi.

        Kiihtyvyydestä Corolla sai saman 9 pistettä kuin Octaviakin, joka ei ollut autoista edes tehoikkain.

        Voittaja on voittaja ja kakkossija on kakkossija. Kaikki muu on pelkkää selittelyä.


    • Anonyymi

      Kaikki polttiskoneet ovat kuolevaa lajia. Ladattavat autot ovat tulevaisuus.
      Tojon 100% bensalla liikkuvat hybridit korvautuvat sähköautoilla, aivan samoin kun VW on ilmoittanut lopettavansa polttisten kehitystyöt lähivuosina. Samassa veneessä molemmat vaihtoehdot.

    • Anonyymi

      Atkinson syö tehot ja on siksi hylätty aikanaan tuo 1800 luvulla keksitty ratkaisu.
      Kyllä kuka tahansa osaa tehdä pienikulutuksisen moottorin, tehdään siitä väännötön ja tehoton tuhnu.
      Se vaan ei kelpaa kuin suomalaiselle hölmölle joka ei osaa laskea ettei se oikeassa elämässä säästä kuin nimellisesti.

      • Anonyymi

        Atkonson ei syö mitään tehoja ja jos joku perusaisa on keksitty 1800-luvulla, se ei tarkoita että sama asetelma olisi nyt voimassa.

        Eihän tuo Corolla tuossa vertailussa ole lainkaan väännötön eikä tuhnu. Sai esim. saman yhdeksän pistettä kiihtyvyydestä kuin Octaviskin, joka ei ollut edes autojen tehokkain. Eikä Corollan väännössäkään ole mitään tuhnua.

        Hybridien myynti nousee kaikkialla maailmassa aivan hurjana ja peittää vuoden vaihteessa alleen kaiken.


      • Anonyymi

        "Toyotan hybridin taajamakulutus on omaa luokkaansa. Auto on tehokkain."

        Kiihtyvyydestä sama 9 pistettä kuin Octaviallakin ja TM:n mukaan Corolla on tehokkain. Miten se sitten kuitenkin on tuhnu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan hybridin taajamakulutus on omaa luokkaansa. Auto on tehokkain."

        Kiihtyvyydestä sama 9 pistettä kuin Octaviallakin ja TM:n mukaan Corolla on tehokkain. Miten se sitten kuitenkin on tuhnu?

        Johtuu tuosta CVT-vaihteistosta, tehot ns. "katoaa" sinne.


      • Anonyymi

        Toyotan Atkinson-moottori ei ole oikea Atkinson, vaan ainoastaan kikkailua venttiilinajoituksilla. Samoin Tojon itsetyydyttävä hybridi ei ole sähköauto lainkaan.


    • Anonyymi

      Jos osaa käyttää taskulaskinta niin tojo ei ole kovin taloudellinen vaihtoehto. JOs katsoo esim TM:n tuoretta ferkkuvertailua niin laiskempi tojo on 5.000 kalliimpi kuin vertailun voittaja Ocu. Lisäksi se on myös paljon kalliimpi huoltaa.
      Kun katsoo mitattuja kulutuksia niin matka-ajossa ero näiden kahden auton välillä on 0,5 litraa eli 0,70 euroa per 100 km.
      Nopeasti laskettuna tuo tarkoittaa että tojo pääsee kustannuksissa Ocun tasoille aikaisintaan 700.000 ajon jälkeen.
      Jos ajaa pelkästään kaupunkiajoa niin ajomatka putoaa noin 200.000km:iin.

      Ei käy kateeksi tojokuskia jonka pitäisi paahtaa tuollainen 500.000km ryhmän meluisimmilla autolla.

      • Anonyymi

        Juuri näin!!


      • Anonyymi

        Tojon autovero alla satasen . Vuidessa.


    • Anonyymi

      Townsising koneissa polttoaine ruiskutetaan suoraan palotilan ja kierrätellään kaasuja takaisin palotilaan mutta huonolla menestyksellä. Imuventtiilit karstottuu kun polttoainesuihku ei kuljekaan niiden kautta palotilaan.

    • Anonyymi

      Saksalaisissa aina vikoja, kalliiksi tulee.

      • Anonyymi

        Reilut 20 vuotta takana VW:llä. Korjauskustannukset yhteensä 220 euroa siltä ajalta. En itäisi kovin merkittävänä asiana.


    • Anonyymi

      Kyilä sellainen Toyotan wotlinson niin i paras lähimarketissa ja bingossa käysmiseen.

    • Anonyymi

      Mikä on sellaisen pikkumoottorin luotettavuus jossa teho revitään kahdella erilaisella ahtimella, kaikenlaisten anturien seassa. Varoitin täällä teitä jo vuosia sitten mutta minut tyrmättiin silloin palstalla ajatuksineni. Nautin tilanteesta kun todella kävikin näin että Vw-tuplaturbot eivät toimineet kunnolla eivätkä kestäneet juuri mitään. Olin niihin aikoihin suunnittelemassa vähän järeämpiä moottoreita joten osasin odottaa ongelmia oman tuntumani perusteella. Teistä palstalaisista tuskin moni edes kykeni sellaista ostamaan mutta kovasti täällä tunnuttiin tietävän että kyllä kestää.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Jos asia noin yksinkertaistetaan niin eikö olisi sama siirtyä takaisin ihan puhdasta kauraa syöviin hevosiin.


      • Anonyymi

        Se alkuperäinen mekaanisella ahtimella varustettu oli insinööripornoa ja mainostemppu. Nämä pelkällä turbolla varustetut TSI:t ovat se massatuote jolla VW on nostanut itsensä maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.
        Hyvin tuntuu kansa avostavan TSItä myös pitkässä juoksussa kun myynti on kasvanut vuosi vuodelta jo noin 15 vuoden ajan ja menestystä tulee oikealta ja vasemmalta.
        Luotettavuusongelmat ovat vanha myytti joita vaparimiehet pitävät yllä vanhasta muistista. Kun ei muutakaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se alkuperäinen mekaanisella ahtimella varustettu oli insinööripornoa ja mainostemppu. Nämä pelkällä turbolla varustetut TSI:t ovat se massatuote jolla VW on nostanut itsensä maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.
        Hyvin tuntuu kansa avostavan TSItä myös pitkässä juoksussa kun myynti on kasvanut vuosi vuodelta jo noin 15 vuoden ajan ja menestystä tulee oikealta ja vasemmalta.
        Luotettavuusongelmat ovat vanha myytti joita vaparimiehet pitävät yllä vanhasta muistista. Kun ei muutakaan ole.

        "Pikkuturbojen todelliset kulutuslukemat ovat kaukana ilmoitetuista"

        https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tojon hybridihömpötykseen ei ole juurikaan lähtenyt mukaan mikään muu valmistaja. Yksikään valmistaja ei ole korvannut ahdettuja koneita vapareilla. Toiseen suuntaan on ollut paljon vilkkaampaa liikettä. Vapareita on poistettu tuotannosta kokonaan ja korvattu ne turbomalleilla.

      Syykin on selvä kun katsoo TM:n farkkuvertailua. Tojon hybridi maksaa viisi tonnia enemmän, Häviää suorituskyvyssä turbolle, vie vaiin puolilitraa vähemmän bensaa ja vaatii tuplasti huoltoa.

      Ei saa tojomies ikinä takaisin kuin hiloja tuosta viidestä tonnista.

    • Ok on 1.2 TSI DSG7 toiminut täällä. Aikaisemmin ajelin hybridillä, mukava oli sekin. Sanoisin hybridin vievän potin kaupungissa kaikilta osin, mutta pikkuturbo vie sitten moottoritiellä ajettavuudellaan kärkisijan.
      Mitä tulee mahdolliseen luotettavuuteen niin minulle ei ole mahdotonta laittaa muutamaa tonnia uuteen moottoriin tai vaihteistoon. Kulutustavaraa.

      • Anonyymi

        Ajettavuudessa Corolla sai molemmista 10 pistettä eli sekä kaupungissa että maantiellä ja Octavia maanitiellä vain 9.

        Uusi moottori maksaa vähintaan 7000 euroa Octaviaan. Eipä huvita uusia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajettavuudessa Corolla sai molemmista 10 pistettä eli sekä kaupungissa että maantiellä ja Octavia maanitiellä vain 9.

        Uusi moottori maksaa vähintaan 7000 euroa Octaviaan. Eipä huvita uusia.

        Jos auto huollettu ohjeiden mukaisesti hyväksytyissä paikoissa, niin varmasti maahantuoja (valmistaja) tulee vastaan, jos vaihto pakollinen. 3-4k kustannus ei ole mikään ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajettavuudessa Corolla sai molemmista 10 pistettä eli sekä kaupungissa että maantiellä ja Octavia maanitiellä vain 9.

        Uusi moottori maksaa vähintaan 7000 euroa Octaviaan. Eipä huvita uusia.

        Äläpä taas hönö höpötä omiasi!
        Octavia oli maantieajon paras ja sai täyden kympin. Kaupunkiajossa se sai ysin, ollen kuitenkin selvästi hiljaisempi ja ketterämpi kuin Corolla. Corollan kymppi tuli parhaiten kaupunkiajossa toimivan voimalinjan ansiosta.


    • Anonyymi

      Kummastuttaa kyllä nuo 1,8 litraiset kun lähinnä ahdettua 1,4 tai tehokasta 1,5 litraista ahdettua kyllä odottaisi hybridin ohessa.

      • Anonyymi

        eli siis suomeksi sanottuna mitä?


    • Anonyymi

      Bensavaparithan aloittivat kuolemansa 15 vuotta sitten VW toi TSIn. Siitä lähtien valmistajat ovat yksi toisensa jälkeen alkaneet luopumaan vapareista. Tojollakin on bensaturbo.
      Bensaturbo on se joka voittaja. Aivan niinkuin oli voittaja tuossa tm farkkuvertailussa.

      Ladattavat ovat seuraava askel, tojon höpöhybridit ovat seuraava wankel ja sonyn memory stick. Sukupuuttoon kuollut.

      • Hybridin puksuttaneet jo vuodesta 1996, ja puksuttavat myös tulevaisuudessa erillisinä variantteina. Ladattavat hybridit ovat ideaalinen vaihtoehto, mutta mahdoton monelle kaupunkilaiselle lataamispaikan puuttumisen takia. Kauppojen ja parkkihallien tarjoama infra ei ole riittävää vielä. Monelle pikkuturbo on se vaihtoehto kaupungissa, kuten allekirjoittanut, koska ajot suuntautuvat pois kaupungista ja auto seisoo pääasiassa arkipäivät. Moottoritiellä 100-120kmh nuo kulutuserot ovat mitättömiä turbojen ja hybridien välillä.


    • Anonyymi

      Tsi ei todellakaan ole mikään keksintö eikä ensimmäinen turbokone. Saabissakin oli turbo jo sarjatuotantoautoissa 70 luvulla. Kaikki osaavat pultata turbon pakosarjaan tehoa lisäämään kestävyyden kustannuksella. Kaiikki ei vaan osaa valmistaa toimivaa ja kestävää hybridiä. Öljypolttimen valmistus volkkarilla on m
      tunnetusti hanskassa.

      • Anonyymi

        Ei Toyotakaan ole keksinyt hybridiä, mutta se kuka on keksinyt ja mitä on oikeastaan aika sivuseikka. Pääasia kuinka hyvin valmistajan suunnittelema kokonaisuus vanhoista keksinnöistä toimii.
        Tojon Atkinson-hybridissä Atkinso-moottorin puutteita eli huonoa vääntöä ja kapeaa hyvän hyötysuhteen aluetta paikataan puljaamalla sähköä akkuun ja sieltä pois. Aivan näppärä idea, mutta edelleen vain vaparikoneen puutteiden paikkaamista. Ja niin 90-lukulaista. Kaupunkiajon hyvät kulutusarvotkaan eivät perustu vaparin ominaisuuksiin vaan jarrutusenergian talteenottoon.

        Jos tuossa voimalinjassa olisi jotain taikaa niin se olisi käytössä muillakin. Toyota on kaupannut sitä jo usean vuoden ajan vapaasti muiden käyttöön. Ei ole vaan muita napannut ja aivan syystäkin.

        Se vähä kehitys mitä polttispuolella vielä tehdään ennen niiden lopullista kuoppaamista keskittyy turbokoneisiin joissa on 48V-KERS. Yksinkertainen, kevyt, edullinen. Vapari on kuollut jo ajat sitten, Tojo tekee niitä kun sen oma yritys tehdä turbokone meni vituiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Toyotakaan ole keksinyt hybridiä, mutta se kuka on keksinyt ja mitä on oikeastaan aika sivuseikka. Pääasia kuinka hyvin valmistajan suunnittelema kokonaisuus vanhoista keksinnöistä toimii.
        Tojon Atkinson-hybridissä Atkinso-moottorin puutteita eli huonoa vääntöä ja kapeaa hyvän hyötysuhteen aluetta paikataan puljaamalla sähköä akkuun ja sieltä pois. Aivan näppärä idea, mutta edelleen vain vaparikoneen puutteiden paikkaamista. Ja niin 90-lukulaista. Kaupunkiajon hyvät kulutusarvotkaan eivät perustu vaparin ominaisuuksiin vaan jarrutusenergian talteenottoon.

        Jos tuossa voimalinjassa olisi jotain taikaa niin se olisi käytössä muillakin. Toyota on kaupannut sitä jo usean vuoden ajan vapaasti muiden käyttöön. Ei ole vaan muita napannut ja aivan syystäkin.

        Se vähä kehitys mitä polttispuolella vielä tehdään ennen niiden lopullista kuoppaamista keskittyy turbokoneisiin joissa on 48V-KERS. Yksinkertainen, kevyt, edullinen. Vapari on kuollut jo ajat sitten, Tojo tekee niitä kun sen oma yritys tehdä turbokone meni vituiksi.

        Nykyisen kaltaisen hybridin keksi Toyota ja kehitti sitä ennen markkinoille tuloaan 30 vuotta. Verdinad Porsche kutsui 1800-luvulla auton etupyöriin laittamiaan harjoja hybrideiksi.

        Älä siis valehtele.

        Uusimman TM:n ostetuimpien autojen vertailussa todetaan "Toyota on joukon tehokkain." Lisäksi kiihtyvyys 8,1 s/100 km.

        Älä siis valehtele.

        Toyotan pikkuturbot ovat paljon kestävämpiä kuin saksalaiskonsernin.

        Älä siis valehtele.


      • TSI poikkeaa vanhoista turboista polttoaineen ruiskutuksen myötä, näissä ruiskutetaan suoraan palokammioihin.
        Mä toivoisin, että kehittäisivät sen flex-fuel sarjan näihin vanhempiin TSI koneisiin myös niin loppuisi se paasaaminen päästöistäkin, CO2 arvot tippuisivat n. 75%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisen kaltaisen hybridin keksi Toyota ja kehitti sitä ennen markkinoille tuloaan 30 vuotta. Verdinad Porsche kutsui 1800-luvulla auton etupyöriin laittamiaan harjoja hybrideiksi.

        Älä siis valehtele.

        Uusimman TM:n ostetuimpien autojen vertailussa todetaan "Toyota on joukon tehokkain." Lisäksi kiihtyvyys 8,1 s/100 km.

        Älä siis valehtele.

        Toyotan pikkuturbot ovat paljon kestävämpiä kuin saksalaiskonsernin.

        Älä siis valehtele.

        "Uusimman TM:n ostetuimpien autojen vertailussa todetaan "Toyota on joukon tehokkain." Lisäksi kiihtyvyys 8,1 s/100 km.

        Älä siis valehtele."

        Sorruit itse valehteluun, kuten niin monesti on tojofanaatikoiden kohdalla nähty.
        Toyotan mitattu kiihtyvyys 0-100km/h oli 8,8 s, valmistajan lupaus on 8,1 s. Ja kuten lehdestä saimme lukea, tuota 0,7 s luvattua hitaampaa kiihtyvyyttä ei voi toistaa useasti. Toyota on tehokkain vain paperilla.
        Octavia jää valmistaja lupaamasta kiihtyvyydestä vain 0,2 s.
        "Toyota on joukon tehokkain, se ei aivan yllä Škodan tahtiin. Liikkeellelähtö on pehmeän sulavaa ja sitkeys on kunnossa, mutta useamman peräkkäisen vedon jälkeen akun lämpeneminen ja varauksen tippuminen hidastavat suoritusta."
        Octavian luvattu kiihtyvyys on paljon lähempänä toteutunutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusimman TM:n ostetuimpien autojen vertailussa todetaan "Toyota on joukon tehokkain." Lisäksi kiihtyvyys 8,1 s/100 km.

        Älä siis valehtele."

        Sorruit itse valehteluun, kuten niin monesti on tojofanaatikoiden kohdalla nähty.
        Toyotan mitattu kiihtyvyys 0-100km/h oli 8,8 s, valmistajan lupaus on 8,1 s. Ja kuten lehdestä saimme lukea, tuota 0,7 s luvattua hitaampaa kiihtyvyyttä ei voi toistaa useasti. Toyota on tehokkain vain paperilla.
        Octavia jää valmistaja lupaamasta kiihtyvyydestä vain 0,2 s.
        "Toyota on joukon tehokkain, se ei aivan yllä Škodan tahtiin. Liikkeellelähtö on pehmeän sulavaa ja sitkeys on kunnossa, mutta useamman peräkkäisen vedon jälkeen akun lämpeneminen ja varauksen tippuminen hidastavat suoritusta."
        Octavian luvattu kiihtyvyys on paljon lähempänä toteutunutta.

        Ei päivää ilman teron valehtelua. TM:n vertailussa, johon tero viittasi, Ocu oli suorituskyvyltään parempi.
        Tojon hybridihevoset ovat aina olleet rampoja.

        Ja kyllä hybridin keksijäksi lasketaan Porsche jo reilut sata vuotta sitten. Tojon tekninen toteutus on toki täysin toinen, mutta silti Porsche suunnitteli ja rakensi hybridin jossa on sama toimintaperiaate kuin tojossa.
        Ja täytyy vielä muistaa että tojo jäi nolosti kiinni teknologiavarkaudesta Paicelta ja määrättiin lisenssimaksuihin. Toyota yritti käyttää Paicen patentinalaista teknologiaa ilman sopimusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusimman TM:n ostetuimpien autojen vertailussa todetaan "Toyota on joukon tehokkain." Lisäksi kiihtyvyys 8,1 s/100 km.

        Älä siis valehtele."

        Sorruit itse valehteluun, kuten niin monesti on tojofanaatikoiden kohdalla nähty.
        Toyotan mitattu kiihtyvyys 0-100km/h oli 8,8 s, valmistajan lupaus on 8,1 s. Ja kuten lehdestä saimme lukea, tuota 0,7 s luvattua hitaampaa kiihtyvyyttä ei voi toistaa useasti. Toyota on tehokkain vain paperilla.
        Octavia jää valmistaja lupaamasta kiihtyvyydestä vain 0,2 s.
        "Toyota on joukon tehokkain, se ei aivan yllä Škodan tahtiin. Liikkeellelähtö on pehmeän sulavaa ja sitkeys on kunnossa, mutta useamman peräkkäisen vedon jälkeen akun lämpeneminen ja varauksen tippuminen hidastavat suoritusta."
        Octavian luvattu kiihtyvyys on paljon lähempänä toteutunutta.

        Molemmat tekstit löytyy.
        Nämä ovat leikkeitä TM:stä:

        "Kiihtyvyys 0-100 km/h (s) 9,0 9,4 9,9 8,4 8,1" Eli Octavia 8,4 ja Corolla 8,1.

        "Toyota on joukon tehokkain."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat tekstit löytyy.
        Nämä ovat leikkeitä TM:stä:

        "Kiihtyvyys 0-100 km/h (s) 9,0 9,4 9,9 8,4 8,1" Eli Octavia 8,4 ja Corolla 8,1.

        "Toyota on joukon tehokkain."

        Turha yrittää jatkaa noloa valehtelua. Sivu 29:
        Kiihtyvyys 0-100kmh
        Skoda 8,6
        Toyota 8,8

        80-120kmh
        Skoda 203 metriä
        Toyota 215 metriä

        Kannattaisiko lopettaa tuo valehtelu pariin kertan samasta asiasta? Olet jo tehnyt pellen tsestäsi aivan näillä saavutuksilla. Turha syventää kuoppaa enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat tekstit löytyy.
        Nämä ovat leikkeitä TM:stä:

        "Kiihtyvyys 0-100 km/h (s) 9,0 9,4 9,9 8,4 8,1" Eli Octavia 8,4 ja Corolla 8,1.

        "Toyota on joukon tehokkain."

        Väitätkö tosissasi olevasi niin tyhmä että pidät valmistajan ilmoittamia suorituskykyarvoja todellisina?
        Varsinkin Tojon osalta tehdas tekee kaikki mittauksensa aika jyrkkään alamäkeen.
        Kun kaikki autot mitataan samoissa olosuhteissa niin tojon tuhnuus tulee ilmi, "yllättäen".


    • Anonyymi

      Bensa ei ole tulevaisuuden polttoaine.

    • Anonyymi

      Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden mootoreiksi. Niiden kulutus valehteltiin täysin. Totuus paljastui lopullisesti kaikelle kansalle uuden WLTP-päästömittautavan käyttöönoton jälkeen. Alin todellinen kulutus koeajoissa on ollut 6,2 l/100 km.

      Lisäksi niiden kestävyydestä annettiin täysin väärä kuva. Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:

      "Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen."

      https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html

      • Anonyymi

        Ei bensaturbojen kulutus muuttunut miksikään uuden mittaustavan myötä. Kulutuslukemat ovat edelleen se samat ja erittäin kilpailukykyiset.
        Otetaanpa esimerkki tuoreesta TM-vertailusta. Siinä Octavian kulutus matka-ajossa on 4,8 litraa eli vain kustannusero Corollaan on vain 70 euroa per 10.000 kilometriä.
        Kun Corolla on 5.000 kalliimpi niin pitää olla helvetin huono matikkapää jos pitää parempana maksaa 5.000 euroa siitä että pääsee säästämään hiluja per vuosi.

        Kaupunkiajossa säästö kasvaa, mutta on silti vain 280 per 10.000km. Pelkästää kaupungissa pörräävä Corolla on kalliimpi ekat noin 200.000km.
        Matka-ajossa lukema on 700.000km ja sekalaisessa ajosa noin 450.000km.

        Kuten sanottu, pitää olla todella huono matematiikassa jos ajattelee jotain tojon hybrideillä säästävänsä bensaturboihin verrattuna. Päinvastoin, hybridi on kalliimpi sen ensimmäiset 450.000km.

        On tietenkin näitä jolle desi merkkaavat, mutta minä kyllä lasken euroja.


      • Anonyymi

        Ja lisäksi tämä tojon uusi 2.0 mahtikone hävisi suorituskyvyssä selvästi aivan tavalliselle karvalakki Octavialle.


      • Anonyymi

        Suomen nopeuksilla moottoreita rasitetaan aina vain osateholla eli 20-40 kW, ei siinä pieni moottorikaan kulu loppuun ennenaikojaan. Terohan uskoo kaiken mitä lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen nopeuksilla moottoreita rasitetaan aina vain osateholla eli 20-40 kW, ei siinä pieni moottorikaan kulu loppuun ennenaikojaan. Terohan uskoo kaiken mitä lukee.

        Ja turbokoneiden kohdalta pitää ajatella litratehoja aivan eri pohjalta kuin vapareissa. Vapareissa korkea litrateho haetaan korkeista kierroksista ja se aiheuttaa kestävyysongelmia. Korkeat kierrokset tarkoittaa kevennettyjä osia ja suuria voimia, huono yhdistelmä.

        Turbokone tuottaa tehonsa aivan eri lähtökohdista ja siinä kestävyys ei määräydy litratehon perusteella niin suoraan kuin vapareissa.
        Se joka puhuu turbokoneen litratilavuudesta ja kestoiästä samassa lauseessa osoittaa teknisen tietämättömyytensä.
        Tämän vuosituhannen turbokoneet ovat matalaviritteisimpiä kuin vaparit ja käyvät alhaisilla kierroksilla. Hyvää kestävyyden kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja turbokoneiden kohdalta pitää ajatella litratehoja aivan eri pohjalta kuin vapareissa. Vapareissa korkea litrateho haetaan korkeista kierroksista ja se aiheuttaa kestävyysongelmia. Korkeat kierrokset tarkoittaa kevennettyjä osia ja suuria voimia, huono yhdistelmä.

        Turbokone tuottaa tehonsa aivan eri lähtökohdista ja siinä kestävyys ei määräydy litratehon perusteella niin suoraan kuin vapareissa.
        Se joka puhuu turbokoneen litratilavuudesta ja kestoiästä samassa lauseessa osoittaa teknisen tietämättömyytensä.
        Tämän vuosituhannen turbokoneet ovat matalaviritteisimpiä kuin vaparit ja käyvät alhaisilla kierroksilla. Hyvää kestävyyden kannalta.

        Naurettavaa tekstiä. Atkinsonit ovat ikuisia. Pikkuturbot kestävät eneintään 150.00 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei bensaturbojen kulutus muuttunut miksikään uuden mittaustavan myötä. Kulutuslukemat ovat edelleen se samat ja erittäin kilpailukykyiset.
        Otetaanpa esimerkki tuoreesta TM-vertailusta. Siinä Octavian kulutus matka-ajossa on 4,8 litraa eli vain kustannusero Corollaan on vain 70 euroa per 10.000 kilometriä.
        Kun Corolla on 5.000 kalliimpi niin pitää olla helvetin huono matikkapää jos pitää parempana maksaa 5.000 euroa siitä että pääsee säästämään hiluja per vuosi.

        Kaupunkiajossa säästö kasvaa, mutta on silti vain 280 per 10.000km. Pelkästää kaupungissa pörräävä Corolla on kalliimpi ekat noin 200.000km.
        Matka-ajossa lukema on 700.000km ja sekalaisessa ajosa noin 450.000km.

        Kuten sanottu, pitää olla todella huono matematiikassa jos ajattelee jotain tojon hybrideillä säästävänsä bensaturboihin verrattuna. Päinvastoin, hybridi on kalliimpi sen ensimmäiset 450.000km.

        On tietenkin näitä jolle desi merkkaavat, mutta minä kyllä lasken euroja.

        ....vai että matkaajossa 4,8 litraa. Kyse ei ole matka-ajosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....vai että matkaajossa 4,8 litraa. Kyse ei ole matka-ajosta.

        Ei ollut. Keskinopeudella 41 km tunnissa 4,8 l. Hirveä syöppö. Mitä se on motarilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja turbokoneiden kohdalta pitää ajatella litratehoja aivan eri pohjalta kuin vapareissa. Vapareissa korkea litrateho haetaan korkeista kierroksista ja se aiheuttaa kestävyysongelmia. Korkeat kierrokset tarkoittaa kevennettyjä osia ja suuria voimia, huono yhdistelmä.

        Turbokone tuottaa tehonsa aivan eri lähtökohdista ja siinä kestävyys ei määräydy litratehon perusteella niin suoraan kuin vapareissa.
        Se joka puhuu turbokoneen litratilavuudesta ja kestoiästä samassa lauseessa osoittaa teknisen tietämättömyytensä.
        Tämän vuosituhannen turbokoneet ovat matalaviritteisimpiä kuin vaparit ja käyvät alhaisilla kierroksilla. Hyvää kestävyyden kannalta.

        Leike tuosta Tekniikan Maailman vertailusta: "Toyota on ryhmän tehokkain 2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei bensaturbojen kulutus muuttunut miksikään uuden mittaustavan myötä. Kulutuslukemat ovat edelleen se samat ja erittäin kilpailukykyiset.
        Otetaanpa esimerkki tuoreesta TM-vertailusta. Siinä Octavian kulutus matka-ajossa on 4,8 litraa eli vain kustannusero Corollaan on vain 70 euroa per 10.000 kilometriä.
        Kun Corolla on 5.000 kalliimpi niin pitää olla helvetin huono matikkapää jos pitää parempana maksaa 5.000 euroa siitä että pääsee säästämään hiluja per vuosi.

        Kaupunkiajossa säästö kasvaa, mutta on silti vain 280 per 10.000km. Pelkästää kaupungissa pörräävä Corolla on kalliimpi ekat noin 200.000km.
        Matka-ajossa lukema on 700.000km ja sekalaisessa ajosa noin 450.000km.

        Kuten sanottu, pitää olla todella huono matematiikassa jos ajattelee jotain tojon hybrideillä säästävänsä bensaturboihin verrattuna. Päinvastoin, hybridi on kalliimpi sen ensimmäiset 450.000km.

        On tietenkin näitä jolle desi merkkaavat, mutta minä kyllä lasken euroja.

        NEDC vs. WLTP: Pikkuturbot suurimpia häviäjiä.

        "Autoteollisuuden konsulttifirma PA:n raportin mukaan uusi WLTP-mittaussykli tulee suosimaan aivan erilaisia moottori- ja voimalinjatekniikoita, mihin on aiemmin totuttu."

        Seuraavassa taulukossa kerrotaan WLTP-syklin suurimmat voittajat ja häviäjät moottori- ja voimalinjatekniikoissa:

        https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia

        ......ja mikäs taulukossa tuolla sivulla olikaan ensimmäisenä voittajana. No, Toyotan hybridihän se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NEDC vs. WLTP: Pikkuturbot suurimpia häviäjiä.

        "Autoteollisuuden konsulttifirma PA:n raportin mukaan uusi WLTP-mittaussykli tulee suosimaan aivan erilaisia moottori- ja voimalinjatekniikoita, mihin on aiemmin totuttu."

        Seuraavassa taulukossa kerrotaan WLTP-syklin suurimmat voittajat ja häviäjät moottori- ja voimalinjatekniikoissa:

        https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia

        ......ja mikäs taulukossa tuolla sivulla olikaan ensimmäisenä voittajana. No, Toyotan hybridihän se on.

        Edelleenkään, todelliseen kulutukseen ei ole mitään merkitystä sillä onko auto mitattu NEDC vai WLTP -normilla.

        Kuten TM:n mittauksista näkee, kulutuserot ovat sen verran pienet että ainakaan pienemmän kulutuksen tuomilla säästöillä ei pysty mitenkään perustelemaan 5000 euroa kalliimpaa hankintahintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään, todelliseen kulutukseen ei ole mitään merkitystä sillä onko auto mitattu NEDC vai WLTP -normilla.

        Kuten TM:n mittauksista näkee, kulutuserot ovat sen verran pienet että ainakaan pienemmän kulutuksen tuomilla säästöillä ei pysty mitenkään perustelemaan 5000 euroa kalliimpaa hankintahintaa.

        Kuten TM:n vertailusta näkee kulutuserot ovat valtavat. Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus testissä oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km.

        Corollan kulutus taajamassa oli vain 4,7 l/100 km ja Octavian peräti 7 l/100 km.

        Tämä osoittaa, että suurimoottorinen hybridikin voittaa pikkuturbot.

        KULUTUSEROT EIVÄT SIIS OLE PIENET.

        Älä yritä antaa koko ajan väärää kuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten TM:n vertailusta näkee kulutuserot ovat valtavat. Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus testissä oli vain 5,3 l/100km kun Škoda Octavia Combi 1,5 TSI Style Businessline DSG eli pikkuturbon kulutus oli peräti 6,3/100 km.

        Corollan kulutus taajamassa oli vain 4,7 l/100 km ja Octavian peräti 7 l/100 km.

        Tämä osoittaa, että suurimoottorinen hybridikin voittaa pikkuturbot.

        KULUTUSEROT EIVÄT SIIS OLE PIENET.

        Älä yritä antaa koko ajan väärää kuvaa.

        Lakkaa sinä lukutaidoton hönö toistuvasti valehtelemasta mitatuista kulutuksista! Tekniikkaosiossa mainitut 5,3 ja 6,3l/100km ovat valmistajan ilmoittamia kulutuksia.
        Mitattuja kulutuksia ovat tuossa linkin taulussa olevat. Maantieajon kulutukset 77km/h keskinopeudella ovat Corolla 4,5l/100km ja Octavia 4,8l/100km. Kaupunkiajon kulutukset 41km/h keskinopeudella vastaavasti 4,3 ja 7,0l/100km.
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2019/08/19143953/graafi_kulutus_png.png


      • Anonyymi

        Tojohönön valehtelukierre on taas täysin hallitsematon.
        Tässä on sillä tavalla voittaja fiilis että ajaa autolla josta ei tarvitse valehdella päivittäin useaan kertaan.

        Häpeättekö te tojokuskit oikeastia autoanne niin paljon että joudutte alentumaan ja valehtelemaan mieluummin kuin katsoman totuutta silmiin? Ei käy yhtään kateeksi.


    • Anonyymi

      Volkswagen-konsernin pikkuturbot olivat osa huijausohjelmaa. Todellisuuden vastainen hirveä kulutus ja suuret päästöt ja kestävyys olematon kuten saksalaisinsinööri toteaa.

      • Anonyymi

        "Todellisuuden vastainen hirveä kulutus"

        Taas vedetty niitä vääränvärisiä nappeja. Miten kulutus voi olla todellisuuden vastainen?
        Voi pientä tojohönöä taas.


    • Anonyymi

      Vänntö ja valehtelu on nyt aivan turhaa todistettujen ja mittattujen tosiasioiden edessä.

    • Anonyymi

      Uusi käyttöön otettu WLTP-päästömittaustapa oikestaan kertoi, että pikkuturbot ovat huijausmoottoreita.

    • Anonyymi

      Uuden WLTP-päästömittautavan mukaan ne olivat kaikkein suurimpia hävijäjiä entiseen mittautapaan verrattuna. Se vahvistaa niiden saastaisuuden.

    • Anonyymi

      Ei niistä olut. Ei. Tulevaisuuden mottoreiksi. Huijausta olivat nekin.

    • Anonyymi

      Ei ollut. Ei. Sekalaista normiajoa ja 1,2 litran pikkuturbon koeajon tulos. Kulutus 7.0 litraa /100 km.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uusi WLTP-mittausmenetelmä paljasti pikkuturbojen todellisen kulutuksen ja suuret päästöt.

      • Anonyymi

        Huijausmoottorista ei tietenkään ole tulevaisuuden moottoriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijausmoottorista ei tietenkään ole tulevaisuuden moottoriksi.

        Paljon niitä on ja tehdään. Pikkumoottoreita on ollut aina ja tulee jatkossakin olemaan.
        Taitaa olla niin, että Toyotan halpismukahybridit häviää tuotannosta ennemmin?
        Samoissa nuo kulutukset on nykyään noilla tekniikoilla, eli päästöt luokka 120g/100km, vaikka tuo mittaustapa suosii hybridejä.


    • Anonyymi

      Pikkuturbojen kulutus on tietysti nimensä mukaisesti kotkea ja kestävyys on erittäin huono kuten lehdistä olemme saaneet lukea.

    • Anonyymi

      Tuolla teknisesti täysin vanhanaikaisella pikkuturbolla varustetut moottorit ovat mennyttä aikaa, mutta kelpaavat joillekin ymmärtämättömille luokkansa mittapuuksi.

      • Anonyymi

        TM 13/2020 Golf 8 1.5 e TSI maantie 4.8 ja moottoritie 5.8 kaupunki 6.4.....ei paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM 13/2020 Golf 8 1.5 e TSI maantie 4.8 ja moottoritie 5.8 kaupunki 6.4.....ei paha.

        ID.3 ja bensaa kuluu tasan nolla litraa. Se on nykyaikaa.


      • Anonyymi

        Ja tojolla ei ole sähköautoja lainkaan. Ja ladattavia vain se yksi onneton kajakki.
        Aika surkeaa meininkiä siellä perässähiihtäjien osastolla. Pelkkää fossiilipoltinta pukkaa Tokion suunnalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 ja bensaa kuluu tasan nolla litraa. Se on nykyaikaa.

        Montako idiootti kolmosia on myyty? Melkoinen idiootti pitää olla että ainoaksi autokseen ostaisi. Hybridi on tätä päivää kun myyntilukuja katsoo ja Toyotan hybridi piikkipaikalla ja ylivoimaisesti. Se vaan on näin vaikka kuinka trolli oksentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako idiootti kolmosia on myyty? Melkoinen idiootti pitää olla että ainoaksi autokseen ostaisi. Hybridi on tätä päivää kun myyntilukuja katsoo ja Toyotan hybridi piikkipaikalla ja ylivoimaisesti. Se vaan on näin vaikka kuinka trolli oksentaa.

        Meneekö tunteisiin elä kaveri hermostu vaikka toyota hybridi on vanhanaikainen loota..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako idiootti kolmosia on myyty? Melkoinen idiootti pitää olla että ainoaksi autokseen ostaisi. Hybridi on tätä päivää kun myyntilukuja katsoo ja Toyotan hybridi piikkipaikalla ja ylivoimaisesti. Se vaan on näin vaikka kuinka trolli oksentaa.

        Toyotalle jää aina lyhyt tikku käteen, katsoo asiaa miltä kntilta tahansa. Jos katsoo myyntimääriä niin tojoja ostetaan vain noin puolet Volsuun verrattuna. Viime vuonna Volsun valmistaia autoja ostettiinn 30.000 kpl kun Tojon valmistamia autoja ostettiin vain 15.000 kpl.
        Ja kun katsoo asiaa teknologian kannalta niin VW on tehnyt sähköautoja jo monta vuotta kun tojo vasta yrittää saada ensimmäistä sähköautoa markkinoille. Tojo on perässähiihtäjä joka suhteessa.


    • Anonyymi

      ... eikä mukahybrideistä.

    • Anonyymi

      Ei ollut ei. Ei ollut pikkuturboista tulevaisuuden moottoreiksi.

      • Anonyymi

        Tuo uusi WLTP-päästömittaustapa osoitti ne todella saasteisiksi vehkeiksi.


      • Anonyymi

        Tuo 1.5 tsi käy kaiken lisäksi välillä kahdella pytyllä. Ei huvita olla tuollaisen kokeilun koekaniinina,Varsinkin kun tietää vagin taaperruksen moottoreiden teossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 1.5 tsi käy kaiken lisäksi välillä kahdella pytyllä. Ei huvita olla tuollaisen kokeilun koekaniinina,Varsinkin kun tietää vagin taaperruksen moottoreiden teossa.

        Sylinterien lepuutus ei ole mikään kokeilu. Niitä on käytetty vuosikymmeniä ja TSI:ssäkin yli 6 vuotta. Mitään kestävyysongelmia ei ole ollut.


    • Anonyymi

      Uusi päästömittaumenetelmä paljasti näiden piikuturbojenkin takaa Volkswagen-konsernin todelliset kasvot. Huijarin kasvot.

      • Anonyymi

        Miten mittausstandardin muutos voisi vaikuttaa mitenkään todellisen elämän kulutuksiin? Ei mitenkään.
        Merkittävää on se että Tojolla ei ole yhtään sähköautoa ja ladttavia vain yksi ainoa ylihintainen kajakki.
        VW:llä on suuri valikoima sähköautoja, ladattavia hybridejä ja kaasu-autoja. Tojo on juuttunut 90-luvun fossiilipolttimiin.
        WLTP-päästöistä kinaaminen on täysin vanhanaikaista touhua. VW kulkee nollapäästöillä jos se on tärkeä asia.
        Hinnat alkaen 15.000 euroa. Seat Mii.


    • Anonyymi

      Pikkuturboista ei ollutkaan tulevaisuuden moottoreiksi...
      .vaan Toyotan Atkinson-moottorit lisättynä hybridijärjestelmällä ovat voittaneet ne selvästi.

      Kuinka moni autonvalmistaja Tojon lisäksi tekee nykyään Atkinson vapareita? Aika vähissä on.
      Kertoo siitä miten vanhan maailman touhua Tojon homma on. Kaikki patentit on annetttu vapaaseen käyttöön mutta kukaan ei halua niitä käyttää.

      Sen sijaan pikkuturboja tekevät lähestulkoon kaikki valmistajat. Myös toyota.
      Tyhmempikin ymmärtää että vaparit ovat vain perässähiihtäjien listalla. Sähköautot ja ladattavat hybridit ovat tätä päivää. Tojo on pudonnut täysin kehityksestä.

      • Anonyymi

        Atkinson-moottori ja Toyotan täyshybridijärjestelmä yhdessä ovat todella täydellinen ja moderni yhdistelmä. Sen voittanutta ei ole.


    • Anonyymi

      ja skodaVW vie kaupungissa sen 9 litraa vähintään

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nuo pikkuturbotkin osoittautuivat saksalöaiskonsernin pelkäksi huijaukseksi.

      • Anonyymi

        Vanhanaikaista tekniikkaa 2020-luvulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikaista tekniikkaa 2020-luvulla

        Taajamakulutus pienimmääkin pikkutuhnuturbolla on 7,2 l/100 km. Aika paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taajamakulutus pienimmääkin pikkutuhnuturbolla on 7,2 l/100 km. Aika paha.

        Bensaturbot ovat vain yksi vaihtoehto VW:n valikoimassa. VW tarjoaa bensakoneiden rinnalla sähköautoja joilla 100 km maksaa vain kaksi euroa nollapäästöillä. Tojon ainoa tarjoama on bensanpoltin jolla 100km maksaa 7-10 euroa ja tupruttaa CO:ta koko matkan.
        Aika alkeellista.


    • Anonyymi

      Tänä päivänä pikkuturbo on äärettömän vanhanaikainen ja kuuluu kauaksi menneisyyteen.

      • Anonyymi

        Ja siksi VW on tehnyt jo vuosia sähköautoja. VW elää aina tekniikan eturivissä.

        Tojolta puuttuu sähköautot kokonaan. Aika junttimeininkiä.


      • Anonyymi

        6 mg Alprazolamia 20 mg Pamia 2 PC-poretta 20 mg Oxycontinia ja lopuksi kajahti Oxycontinia 40 mg nasaalisesti. Seurauksena: vitutus lähti ja Toyotalla ajo on kuin köllisi pilvellä kuurona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siksi VW on tehnyt jo vuosia sähköautoja. VW elää aina tekniikan eturivissä.

        Tojolta puuttuu sähköautot kokonaan. Aika junttimeininkiä.

        Ihmmiset ostavat ladattavia täyshybridejä, joita Volkswagenilla ei ole myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmmiset ostavat ladattavia täyshybridejä, joita Volkswagenilla ei ole myynnissä.

        "Ihmmiset ostavat ladattavia täyshybridejä, joita Volkswagenilla ei ole myynnissä."

        Trafin rekisteröintitilastot ovat kertoneet jo vuosikymmeniä että suomalaiset ovat ostaneet VW:n valmistamia autoja noin kaksi kertaa enemmän kuin tojon riisiritsoja. Joka vuosi, joka kuukausi.
        Trafi kertoo totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ihmmiset ostavat ladattavia täyshybridejä, joita Volkswagenilla ei ole myynnissä."

        Trafin rekisteröintitilastot ovat kertoneet jo vuosikymmeniä että suomalaiset ovat ostaneet VW:n valmistamia autoja noin kaksi kertaa enemmän kuin tojon riisiritsoja. Joka vuosi, joka kuukausi.
        Trafi kertoo totuuden.

        Ovat ostaneet Volkswagen-konsernin valmistamaa neljää eri merkkiä enemmän kuin yhtä Toyotaa. Mitä arvoa tuolla väitteellä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat ostaneet Volkswagen-konsernin valmistamaa neljää eri merkkiä enemmän kuin yhtä Toyotaa. Mitä arvoa tuolla väitteellä on?

        VW (audi skoda seat volsu) 15.200
        Toyota (tojo lexus) 8.800

        Jokainen voi miettiä kuinka tärkeitä nuo luvut itselleen ovat. Joillekin ne ovat punainen vaate viikosta toiseen. Iso määrä jatkuvaa nillitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat ostaneet Volkswagen-konsernin valmistamaa neljää eri merkkiä enemmän kuin yhtä Toyotaa. Mitä arvoa tuolla väitteellä on?

        ja Toyotan omapoika väittää että PSA:n tekemät pakut on Toyotan speksien mukan tehtyjä, hihii mikä hönö.


    • Anonyymi

      Toyota sanoo put put put ja kiihtyy kuin munamankeli ylämäkeen.

    • Anonyymi

      Suomessa ostetaan edelleen eniten pikkuturbo moottorisia autoja ja sähköautot on tulevaisuutta.

      • Anonyymi

        "Ovat ostaneet Volkswagen-konsernin valmistamaa neljää eri merkkiä enemmän kuin yhtä Toyotaa. Mitä arvoa tuolla väitteellä on?"

        Isossa kuvassa, eli maailman laajuisesti, ei todellakaan vaan Toyota pyyhkii vilppivaagenilla pöytää mennentullen ja vielä palatessakin. Vilppivaagen on suurin vain huijaamisen määrässä.


    • Anonyymi

      Vuonna 2019 kirjoitettu hyvä ketjun aloitus. Noin on käynyt.

    • Anonyymi

      Tuttavani on ostamassa ladattavaa hybridiä, koska pikkuturbo kuluttaa kaupungissa aivan jumalattomasti polttoainetta.

    • Anonyymi

      Wltp-mittaus osoitti pikkuturbot saastemyllyiksi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      231
      2122
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1798
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1396
    4. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1048
    6. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      58
      1015
    7. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      980
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    10. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      824
    Aihe