Kuka pesee kuomuni-vinkkaa!

Petri

Purjeveneeni kuomu pitäisi pesetyttää. Antakaapa vinkkejä firmasta, joka tekee hyvää jälkeä edullisesti. Pliis, ko. firman puhelinnumero ja osoite mukaan.

11

1464

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      Turussa on Lahtonen Style- niminen firma , joka tekee kuomuja ja pesee sekä huoltaa niitä.p. 02-2512700. Pesuun kuuluu myös automaattisesti kyllästys. Olen pesettänyt kahdesti siellä aika homeisen kuomun ja puhdasta on tullut. Hinnoittelu menee xx euroa/kilo, en muista nyt hintaa.

• k.

Olen itse tilannut pressun sieltä viime keväänä ja kaverini kanssa ja molemmat olemme tosi tyytyväisiä firmaan. Kerran pesetin vanhan pressuni ja se oli kanssa ihan ok.

• minä

Moottoriveneeni kuomun olen 2kertaa itse pessyt. Liota fairilla. Huuhdo ja likoomaan veteen johon pullo kloriittia. Seuraavana päivänä harjaten ja huuhtoen. Itse myös kyllästin. Säästin noin tonnin vanhaa rahaa. Pressu oli harmaa, en tiedä miten värilliset käyttäytyy

• mikki

Voin myös suositella Lahtosta. En itsekään muista
        mitä maksoi, joten oli kohtuullinen. Jos olisi
        ollut sikahinta, muistaisin kyllä.

• K.

Olen myös pessyt itse samalla metodilla. Kloriittia käytin mietona laimennoksena ja pressuni sininen väri hieman haalistui muttei merkittävästi.

• Miksu
        K. kirjoitti:

Olen myös pessyt itse samalla metodilla. Kloriittia käytin mietona laimennoksena ja pressuni sininen väri hieman haalistui muttei merkittävästi.

Suosittelen myös Lahtonen Style Oy:tä, nykyinen nimi muuten on Juha Lahtonen Oy. Kaikenlaisia tee se itse kokeiluja olen nähnyt ja kuullut mutta tosiasia on että suurimmassa osassa kuomuja lialta näyttävä tummuus on hometta ja sen poistaminen omin keinoin kuomun väriä pilaamatta on monille osoittautunut todella työlääksi ja lopputulos ei silti ole ollut puhdas...ja sitten vielä kyllästäminen. Lahtonen pesee ja kyllästää kyllä edullisesti. En itse alkaisi puuhastelemaan. Ja vinkkinä vielä kaikille homeongelmasta kärsiville, Lahtonen on muutama vuosi sitten valmistuttanut oman homeenpoistoaineen nimeltään "Homewex" joka on osoittautunut todella hyväksi homeenpoistoaineeksi. Käykäähän kurkkaamassa "www.siteyard.fi/lahtonenstyle"

• minä
        Miksu kirjoitti:

Suosittelen myös Lahtonen Style Oy:tä, nykyinen nimi muuten on Juha Lahtonen Oy. Kaikenlaisia tee se itse kokeiluja olen nähnyt ja kuullut mutta tosiasia on että suurimmassa osassa kuomuja lialta näyttävä tummuus on hometta ja sen poistaminen omin keinoin kuomun väriä pilaamatta on monille osoittautunut todella työlääksi ja lopputulos ei silti ole ollut puhdas...ja sitten vielä kyllästäminen. Lahtonen pesee ja kyllästää kyllä edullisesti. En itse alkaisi puuhastelemaan. Ja vinkkinä vielä kaikille homeongelmasta kärsiville, Lahtonen on muutama vuosi sitten valmistuttanut oman homeenpoistoaineen nimeltään "Homewex" joka on osoittautunut todella hyväksi homeenpoistoaineeksi. Käykäähän kurkkaamassa "www.siteyard.fi/lahtonenstyle"

Homeenpoisto on vaikeata. Home on orgaanista ainetta johon kloriitti pystyy. Tappaa homeen. Sen poisssaaminen ei ole helppoa. Kloriitti myös valkaisee homeen. On tullut venemessuilla tutkittua muutaman homeenpoistoaineen etikettejä. Sisältö natriumhypokloriittia ja tensidejä. Itse en arvannut suoraan pestä kloriitilla pressua. Soitin ja kysyin purje ja pressu neulomosta ohjetta. Kertoivat kestävän ja nyt olen kolmesti pessyt itse. Silti jokainen saa tehdä pressullaan mitä tahtoo. Älkä käyttäkö pyykinpesuainetta, se valkaisee ikkunat.

• Epeli

Otat kloriittia ja haaleaa vettä,sekä hieman pehmeämmän harjan,mitä juuriharja on,ja peset itse.On edullista.Näin teen itse joka syksy ja jälki on niin hyvää kun itse haluaa tehdä.

• Juha Lahtonen Oy

Juha Lahtonen Oy

Pesee ja kyllästää edelleenkin, palveluun kuuluu myös homeen poisto .
      Samalla saat kuomun myös korjattua jos sitä tarvii.

Kysyä voi lisää
      [email protected] tai soittaa p. 050-4637751
      www.juhalahtonenoy.com

• 2 x kad44

Millä systeemillä kuomut pestään, koneella, painepesurilla vai jollain muulla? Pesetin omat kuomut eräällä firmalla jotka käyttivät teollisuus pesukonetta. Ikkuna menivät surkeaan kuntoon, samoin kiinnitys tarran ne sellaisen kuin tarralenkkareissa lisäksi yläohjaamon peite kutistui ja alkoi vuotaa targakaaren kohdalta kummaltakIn sivulta ja vielä lisäksi kerätä vesipusseja paikkoihin mihin ei 10v aikana ei ikinä ollut.

Puhdasta tuli, mutta monen moisia ongelmiakin...

• särki570cd

Pesetin kuomuni Metropesu oy p: 09 340 4611
      Toinen toimipiste Pitäjänmäellä, kutomotie 6 Hki
      Pesu ja kyllästys n 140.- ja todella puhdas
      pressu kaksiosainen dc:n pressu eli isompi kuin ht:n

korjauksen hoiti Hannele Lampi p: 040 566 4747
      Forsenintie 6 siinä Vermon vieressä
      vetoketjut, ikkunat , paikkaukset uusiksi, oisko ollu 270,- hyvää työtä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5326
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1987
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163