Olkaamme onnellisia

KaidePuu

Me voimme olla onnellisia.
- Edelliset sukupolvet ovat tehneet kaikki tyhmyydet, jotka lankeavat seuraavien sukupolvien maksettaviksi !

22

1355

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aluasu

Niinpä. Käytätkö muuten stringejä.

• Ajomies

Mieluimmin nukun aatamin asussa,
        eikä Eevakaan tarvitse edes
        - Chanel vitosta !

• tyhmiä

että minivät sotaankin,seuraavat sukupolvet saavat maksaa vapaudestaan;))

• Sukupolvi

Olisitkos halunnut virolaisten kohtalon? Enpä usko

• Ajomies

Jo Napoleon tiesi, että kahdesta vhavasta sanasta ja miekasta voittaa aina viimein
        - sana miekan !

• osaa iloita tästä oman sukupolvemme vapaamatkustamisesta.Itsekin olen liian vähän työtä varsinkin yhteisen luonnon ja tasa-arvon eteen tehnyt.
      Siksi en tätä asiaa häpeilemättä saata seurata.

Vielä kun olen tätä suurten ikäluokkien jäänteitä ja elämme kuin(itsekin,kunnes terveys pakotti)kaikki mahdollinen olisi saatava hankittua ja kaikki mahdollinen uusi asia tulisi kokea.
      Tämä kaikki kiirreessä etsiminen ja kokeminen,ilman,että voisimme nauttia saavuteusta ja olemassaolevasta hyvästä,mitä olemme perintönä edelliseltä sukupolvelta saaneet,tekee elämästäni ristiriitaisen ja vaikean yhtälön.Halua selvittää yhtälö on,mutta kokemuksien tuoma kyynisyys saa muutoksen aloittamisen vaikeaksi.

• Sukupolvi

Jokainen sukupolvi tekee omat virheet! Valitettavasti vielä ihan niitä samoja virheitä, jotka on aikoja sitten tehty

• Ajomies

Usein meillä on vain pari syytä omiin tekoihimme, virheisiimmekin;
        - hyvältä kuulostava syy js sitten se

- todellinen syy !

• Tottisalmen perijätär
        Ajomies kirjoitti:

Usein meillä on vain pari syytä omiin tekoihimme, virheisiimmekin;
        - hyvältä kuulostava syy js sitten se

- todellinen syy !

Olen eri mieltä kanssasi, sopiiko?
        Meillä on hyvin monta syytä tekoihimme, olkoot ne oikeita tai vääriä:Olosuhteet, kasvatus, ympäristö, asenteet, jopa mieliala ja -tila.

Kuka tietää loppujen lopuksi, mikä on "hyvältä kuulostava syy" eli tekosyy ja mikä on todellinen syy.

Kuulostaa vähän samalta kuin "Mikä on elämän tarkoitus".

• Ajomies
        Tottisalmen perijätär kirjoitti:

Olen eri mieltä kanssasi, sopiiko?
        Meillä on hyvin monta syytä tekoihimme, olkoot ne oikeita tai vääriä:Olosuhteet, kasvatus, ympäristö, asenteet, jopa mieliala ja -tila.

Kuka tietää loppujen lopuksi, mikä on "hyvältä kuulostava syy" eli tekosyy ja mikä on todellinen syy.

Kuulostaa vähän samalta kuin "Mikä on elämän tarkoitus".

Toivon keskustelun jatkuvan osaltani meilaten [email protected].

Täällä hyvä keskustelu on nykyisin täysin mahdotonta
        - valitettavasti.

• UnelmaAnelma

Ja seuraavat sukupolvet veisaavat aivan samaa virttä kuin sinä nyt....

• Reetta

Miten sinä, yleensä niin yhteiskunnallisesti positiivisesti ajatteleva KdP noin ajattelet?

Edellinen sukupolvi - niin mitä se teki - takasi meille vapaan itsenäisen Suomen jossa me voimme vaapaana elää ja olla.
      Ajattele Saarenmaan valssin sanoja:...."siis pyöritä lennätä pellavapäätä, sä kiiltävä tähtinen sotilas vaan, ne yöt ovat valkeat kuluvat suotta mut´pellavapäätä et omakses saa...." laulu oli kiellettyjen listalla vuosia.(pellavapää sai itsenäisyyden muutama vuosi sitten.)

Olin 13.03.2005 talvisodan päättymisen muistojuhlassa. Kirkko oli ääriä vieriä myöten täynnä yleisöä. Katsellessani veteraanien vanhenevia rivistöjä, kyynel vierähti poskelle varsinkin yhä pienenevän veteraanikuoron esittäessä koskettavan "Veteraanin iltahuuto" (sävel ja sanat K Hämäläinen) tosin nuorempi mieskuoro avusti. Heidän tekemänsä työ ja uhrautuminen isänmaan hyväksi on nuorempien sukupolvien onni joka antaa onnellisuuden meille ja vapaan maan.

1990 luvun alun epäselvä maan lamaan joutuminen, on langennut kaikkien maksettaviksi myös veteraanien.

• Ajomies

Tarinaa on kerrottu usein ja erilaisina versioina, minäkin.
      Kerron nyt erään version:
      - Erään valtakunnan kuningas halusi itselleen onnellisen miehen paidan.
      Etsintäpartiot lähtivät matkaan ja tietenkin viimein joku löysi sen valtakunnan ainoan onnellisen miehen, mutta

- hänellä ei ollut paitaa !

• Anna Emilia

nimittäin se "Käyn ahon laitaa minä ilman paitaa..."

• Ujouttako?
        Anna Emilia kirjoitti:

nimittäin se "Käyn ahon laitaa minä ilman paitaa..."

On vähän arveluttavaa näillä vuosilla juoksennella ahon laidassa ilman paitaa, jo siksi että suojelee ihmisiä näkemästä vanhentuvan naisen muotoja varsinkin "vararenkaita" siellä sun täällä.. No, miehet voivat hyppelehtiä paidattakin teillä ja turuilla.

• Tyynentyttö
        Ujouttako? kirjoitti:

On vähän arveluttavaa näillä vuosilla juoksennella ahon laidassa ilman paitaa, jo siksi että suojelee ihmisiä näkemästä vanhentuvan naisen muotoja varsinkin "vararenkaita" siellä sun täällä.. No, miehet voivat hyppelehtiä paidattakin teillä ja turuilla.

Sitä kyllä alkaa ujostelemaan ja häpeämään vartalonsa muuttumista vanhan naisen vartaloksi.Mutta voihan siellä ahonlaidassa juoksennella onnellisena hellemekossa tai verkkareissa ja onnellisena vapaassa maassa.Mikä hinku meillä ajatelle että muualla muka on asiat paremmin.Meillä on maailman parhaimmasta päästä oleva koulujärjestelmä,terveydenhoitojärjestelmä ja ns.hyvinvointiyhteiskunta.Kaikki sotien jälkeen rakennettu.Tuntuu surulliselta että se ajetaan alas.

• Ajomies
        Tyynentyttö kirjoitti:

Sitä kyllä alkaa ujostelemaan ja häpeämään vartalonsa muuttumista vanhan naisen vartaloksi.Mutta voihan siellä ahonlaidassa juoksennella onnellisena hellemekossa tai verkkareissa ja onnellisena vapaassa maassa.Mikä hinku meillä ajatelle että muualla muka on asiat paremmin.Meillä on maailman parhaimmasta päästä oleva koulujärjestelmä,terveydenhoitojärjestelmä ja ns.hyvinvointiyhteiskunta.Kaikki sotien jälkeen rakennettu.Tuntuu surulliselta että se ajetaan alas.

En ymmärrä laisinkaan. että naisin tulisi hävetä itseään ikääntyessään.
        Olen useita kertoja itse kertonut nauttivani "kypsästä hedelmästä" ja hakevani marketin hyllyltä mielellänmi "ylikypsää kinkkua". Kaipaan viinihyllystä myös hieman vanhampaa vuosikertaa kaihtaen "nuorta ja notkeaa" viiniä. Vanhoja kirjoja availen lukeakseni ja usein kaipaan vanhoja ystäviä.

• Ajomies
        Ujouttako? kirjoitti:

Omalta osaltani voin vakuuttaa, että naisessa
        en kiinnitä juuri huomiota "itäiseen pituuteen ja läntiseen leveyteen" sillä ne ovat ystävyyssuhteessa melko merkityksettömiä asioita.

• Tottisalmen perijätär

ja me puolestamme teemme lisää tyhmyyksiä, joita seuraava sukupolvi yrittää (epätoivoisesti) korjata.

Sellaista on maaimanmeno, folks.

• Tottisalmen perillinen

Piti olla maailmanmeno.
        Sorry.

• Tottisalmen perijätär
        Tottisalmen perillinen kirjoitti:

Piti olla maailmanmeno.
        Sorry.

Pelkkää korjausta tänä iltana.
        Suokaatten anteeksi, pliis.

• Ajomies
        Tottisalmen perijätär kirjoitti:

Pelkkää korjausta tänä iltana.
        Suokaatten anteeksi, pliis.

Toivon, että voisimme jatkaa tätä keskustelua meilaten.

Hyvä keskustelu tällä palstalla on täysin mahdotonta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4772
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3232
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2969
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1727
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1500
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1322
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1039
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      106
      981
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      973
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      971
    Aihe