Saatiin kutsu kylään. Isäntä tarjosi minulta jalat alta. Riitelin ukkoni kanssa, en suostunut lähtemään kotiin. Nukuin siellä vähän aikaa. Olin jotenkin tullut kotiin, tosin mies tuli jo vastaan, kun pelkäsi, että jään lumihankeen. Kotona en pystynyt tekemään ruokaa. Tiputin puolukoita keittiön lattialle, poltin tupakalla jäljen pöytään, sammuin. Mies kantoi sänkyyn. Heräsin kahdelta yöllä ja mietin, mitä minulle oli tapahtunut. Aamulla sitten kuulin koko karmeuden.Onneksi mies loppujen lopuksi nauroi koko jutulle ja kiusotteli minua. Nyt täällä töissä lasken minuutteja, että pääsen kotiin.
Hirveä sunnuntai
17
1279
Vastaukset
- Ihmettelijä
Normaali työmiehen/naisen lauantai kuten Irwin lauloi!
- sinitiainen
Räkä vuotaa, olo kuin Haminan kaupunki pyörisi päässä. Joka raaja kippeenä kuin olisi lingossa pyörinyt...Siis ihan krapulainen olo, vaikkakaan ei pisaraakaan tullut otettua v.loppuna...
Vapaapv menee flunssan kourissa, huomenna alkaakin sitten 9päivän työputki, oi oi ja voi...
Mutta kun katson ikkunasta ulos, mieli virkistyy! Aurinko mollottaa pilvettömältä taivaalta ja mittarikin näyttää 8 astetta miinusta vaan. Kuumemittari tosin näyttää 38. Ja vielä kun katson kauniisiin ruskeisiin nappisilmiin tuossa vieressä, herää halu lähteä rämpimään lenkille...Ei tuo koiranpennun ruojake tajua, että "mamma" on pipi, tahtoo vain ulos...
HYVÄÄ alkanutta viikkoa kaikille!!! Elämä voittaa...kai...- Puskasta huhuilija
emw34 kirjoitti:
Tänään verenpaine laskenut alle "kipurajan".
No mikäs sitä nostatti? Viikonloppu takana, hyvät kelit, valoisaa, linnut laulaa ja talvikin kohta takanapäin.
Puskasta huhuilija kirjoitti:
No mikäs sitä nostatti? Viikonloppu takana, hyvät kelit, valoisaa, linnut laulaa ja talvikin kohta takanapäin.
eletty elämä.
En juo,en ole koskaan tupakoinut,en ole nyt,enkä aiemmin ollut ylipainoinen,vieläpä kolestroliarvotkin kohdallaan.3kk.olen ahkerasti kuntoa hoitanut.
Siksi sitä on yksi ja toinen ihmetellyt,miksi se pysyttelee niin korkella,kun päällisinpuolin kaikki on ok.Tänään sentään alempana kuin pitkään aikaan.- Puskasta huhuilija
emw34 kirjoitti:
eletty elämä.
En juo,en ole koskaan tupakoinut,en ole nyt,enkä aiemmin ollut ylipainoinen,vieläpä kolestroliarvotkin kohdallaan.3kk.olen ahkerasti kuntoa hoitanut.
Siksi sitä on yksi ja toinen ihmetellyt,miksi se pysyttelee niin korkella,kun päällisinpuolin kaikki on ok.Tänään sentään alempana kuin pitkään aikaan.Itselläni hieman samaa vikaa ja viestistäsi tuli mieleen, että se pitäisi taas tsekata. En minäkään tiedä, miksi se koholla pysyy. Kait sama vika, eletty elämä ja temperamentti...
Puskasta huhuilija kirjoitti:
Itselläni hieman samaa vikaa ja viestistäsi tuli mieleen, että se pitäisi taas tsekata. En minäkään tiedä, miksi se koholla pysyy. Kait sama vika, eletty elämä ja temperamentti...
oman paineen syyn olevan keuhkojen"tukkoisuudessa".Jo 40-senä niiden kapasiteetti oli vain 75%.Metallin,hiomakoneiden,maali,ym,höyryjen vaikutuksesta.
Suojainten paremmalla käytöllä olisi tietysti voinut tilannetta parantaa,mutta sopivia hengityssuojaimia ei omiin jatkuvasti vaihtuviin kohteisiin ollut helppo käyttää.Eikä pölyjen poisto aina mahdollista.- Kakku
emw34 kirjoitti:
eletty elämä.
Siksi sitä on yksi ja toinen ihmetellyt,miksi se pysyttelee niin korkella,kun päällisinpuolin kaikki on ok.Tänään sentään alempana kuin pitkään aikaan.Ei korkeaan verenpaineeseen läheskään aina löydy syytä. Vaikka kaikki olisi miten kohdallaan, paine on ja pysyy. Osa saa sen perimänä, osalle se jää mysteeriksi. Se siinä vielä on pirua, kun välillä saa kokeilla valtavan määrän erilaisia lääkkeitä, ennenkuin sopiva ja tehoava löytyy.
- Puskasta huhuilija
emw34 kirjoitti:
oman paineen syyn olevan keuhkojen"tukkoisuudessa".Jo 40-senä niiden kapasiteetti oli vain 75%.Metallin,hiomakoneiden,maali,ym,höyryjen vaikutuksesta.
Suojainten paremmalla käytöllä olisi tietysti voinut tilannetta parantaa,mutta sopivia hengityssuojaimia ei omiin jatkuvasti vaihtuviin kohteisiin ollut helppo käyttää.Eikä pölyjen poisto aina mahdollista.Onpa paljon alentunut keuhkojen toimintakyky.
Minulta onkin lähiajalta tuo haara tutkimatta, ei juolahtanut mulle mieleen eikä lääkärille että vaikuttaa verenpaineeseen. Välillä ottaa henkeen jotkut hajut varsinkin isoissa yleisötilaisuuksissa kuten teatterissa. Kessun käryssä en voi olla lainkaan. Pitääkin käydä puhaltamassa spirometriin. - verenpaineesta
emw34 kirjoitti:
Tänään verenpaine laskenut alle "kipurajan".
Meinaan vaan, että minulla se"hiihtelee" liiankin alhalla usein. Yläpaine ei ole joskus kun vajaa 80 ja alapaine siinä 50 tietämillä. Ei ole oikein kivaa sekään, huimaa vähän väliä. Mutta ihan normaalia se on, sanovat työpaikan lääkärit kun kyselin...
Ja onhan tässä 50 vuoden aikana jo oppinut tuon matalan paineen kanssa elämään, pitää muistaa nousta hissuksiin ylös sängystä jne...
Stressi,väsymys tai vastaava saattaa nostaa paineen jopa 120(yläpaineen siis), ja sen kyllä jo tuntee nupissaan, kohisee korvissa silloin...
Kevättä kaikille!!! Ja aurinkoa silmiin ja sieluihin!!!
- kärsii koko rumis
No ,yritän kuvitella oloasi mutta mutta "altistit"
itsesi siihen vapaaehtoisesti. Joten kärsi,kärsi... - lähes raitis
En mie vaan kehtais keskustelupalstalle esiintuoda rapulaoloani!
- 50++
Halusin panna itseni lokaan vielä muidenkin silmissä. Tähän ikään eletty, eikä koskaan ole ennen tuollaista tapahtunut.En ole tottunut kirkkaisiin, enkä tiennyt miten se minuun vaikuttaa.Mutta oppia ikä kaikki. Eilen töiden jälkeen istuin saunan lauteilla ja menin klo 20.00 nukkumaan. Aamulla klo 5.00 olo oli kuin uudesti syntyneellä. Ei koskaan enää tuollaista.
50++ kirjoitti:
Halusin panna itseni lokaan vielä muidenkin silmissä. Tähän ikään eletty, eikä koskaan ole ennen tuollaista tapahtunut.En ole tottunut kirkkaisiin, enkä tiennyt miten se minuun vaikuttaa.Mutta oppia ikä kaikki. Eilen töiden jälkeen istuin saunan lauteilla ja menin klo 20.00 nukkumaan. Aamulla klo 5.00 olo oli kuin uudesti syntyneellä. Ei koskaan enää tuollaista.
itsesi kanssa sujut ja asenne inhimillisen tilanteen jälkihoitoon hyvin aikuinen.
Lisäksi jutustasi huokui positiivisuus moneen suuntaan.
Yleistäen ehkä voisi sanoa,esille tuotu ja käsitelty asia on helpompi jättää muistojen arkistoon,kuin asia jonka vain yrittää unohtaa.
Jokaisella on tietysti omat kriteerit,mitkä asiat ovat arvomaailmassaan sen"kokoisia",että tuntee tarvetta käsitellä asia pois vaivaamasta mieltään.
Siksi ei ole syytä mitään asiaa arvioida onko asia esim,yleiseen 'tietoon'sopiva'tuoda vaan kukin kodaltaan tekee ratkaisunsa omista lähtökohdistaan.
Avoimuus on omassa arvomaailmassani hyvin korkealle nostettu luonteenpiirre.
50 ,plussat numerosi takana olet mielestäni ansainnut,kiitos esimerkistäsi.- 50++
50++ kirjoitti:
Kiitos sulle myötätunnosta. Tänä aamuna sovittiin, että tapahtunut on historiaa, eikä puhuta siitä enää koskaan.
- yopollo
kehtaa jolle krapula ei ole jokapäiväinen aamun aloitus.
- Rudi
..selityksen makua =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815