Luumujen pakastaminen

Anonyymi

Saisin poimia luumupuusta luumut itselleni. Voiko ne säilöä siten että pakastaa sellaisenaan. Tai tuoreena soseena niin että ottaa kivet pois? En halua mitään muita luumunsäilytysohjeita. Vain tämän pakastusasian. Jos ei voi sellaisenaan, niin en sitten ota koko luumuja.

20

2329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen pakastanut niin että leikannut lohkoiksi samalla tapaa kuin omenat ja pakastanut.....talvella tehnyt sitten piirakkaa....hyvää on tullut vaikka luumut pehmenee ja vetistyy pakastamisesta mutta kun laittaa piirakkaan niin jäisenä kun saa lohkot irrotettua toisistaan niin hyvin käy.....kannattaa pakastaa mieluummin pussiin ohuena kerroksena.....soseena en ole kokeillut mutta varmaan yhtälailla sekin onnistuu

    • Anonyymi

      Kiitos paljon, eipä muuta kuin lähden keräämään...

    • Anonyymi

      Soseuta ainakin osa.

      Just luumuja en ole pakastanut. Mutta tollasen märän hedelmän solurakenne ei oikein kestä pakastamista, niistä tulee soossia pakastamalla. Parempi mun mielestä soseuttaa jo valmiiksi, maku voip olla mukavampi ja maku parempi.

      =DW=

      • Anonyymi

        MIkä hiton DW? Mootttoriöljylläkö säilöt =!

        !?

        t. avaaaj


    • Anonyymi

      Oletteko pakastaneet metsämansikoita? Ei kannata. Niistä tulee kamalan makuisia.

      • Anonyymi

        Olen pakastanut metsämansikoita, ei niistä tullut hirveän makuisia. Olen joskus lukenut, että sulaessaan marja kuin marja kuluttaa jotenkin sokeria sulamisprosessissa. Luumutkin tulevat pakastettuna happamiksi tai paremminkin hukkaavat sokerin ehkäpä samasta syystä. Siksi toiset laittavat aina sokeria pakastemarjoihin. Itse en ole sokerihiiri ja maistan marjoista muutakin kuin makeuden. Sokerihiiret tuppaavat olemaan keskivartalolihavia. Sanoisin, että huono riippuvuus


    • Anonyymi

      kuivurilla rusinoiksi
      taatelin tallaaja

    • Anonyymi

      Jos myöhemmässä vaiheessa aiot tehdä hilloa, kompottia tai marmelaadia niin voit pakastaa kokonaisena luumunkiven kanssa.
      Hytinäx1

      • Anonyymi

        Näistä vaihtoehdoista komposti on kyllä paras ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä vaihtoehdoista komposti on kyllä paras ratkaisu.

        Kannatetaan lämpimästi! Miksi käydä puljaamaan ja pelaamaan muutaman luumun kanssa?

        Nim. osta ens kerralla luumuja. En nyt muista millä nimellä löytyy Youtubesta mutta sieltä se löytyy, kun mies lähti taateleita ostamaan...


    • Anonyymi

      Nyt on savotta valmis. Lukaisin vielä ennen alkamista DWn viestin ja muussasin pikkurasioihin pakkaseen. Siitä tulee just kerta-annos kahden puuron päälle. Perskatti kun en lukenut Anonyymi 23.8.2019 17:10-viestiä. Onhan minulla kuivuri, olisin voinut ainakin kokeilla osaa, mitä siitä tulisi. Enpä hoksannut. Nyt on vielä kattilassa kiehumassa omena-raparperi-luumu-sose ja kuumat purkit tiskikoneessa. En ole ennen kokeillut, ei ainakaan kovin hyvän väristä. Onneksi on kiitollinen mies, hän ilahtuu lähes kaikesta, mitä pöytään laitan. Ja itsekin olen kaikkiruokainen. Ja tämä kaikki `ilmaista´ - suomen kielen kaunein sana.

    • Anonyymi

      Luumuja on puussa ja maassa, perhoset ja ampiaiset nyt pikku kännissä juhlivat :)

      • Anonyymi

        Taidat juhlia samassa köörissä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat juhlia samassa köörissä??

        Nii, mutten ulkosalla :)


    • Anonyymi

      Riippuu luumulajikkeesta, Sinikkaa en lähtisi säilömään, ovat pieniä. Viktoria on noin kananmunan kokoinen, mutta eivät ole vielä kypsiä, on hyvä pakastettava. Luumut kaltataan, koska kuori on aika kitkerä pakastamisen jälkeen ja sitkeä. Kalttauksen yhteydessä poista kivi. Olen pakstanut ½litran minigrippeihin, kannattaa laittaa n. 1rkl sokeria / pussi. Todella hyvää keittoa tulee, parasta puuronpäällä.

      • Anonyymi

        Luumuja oli kolme ämpärillistä, vielä sen jälkeen kun jaoin neljään paikkaan, siinä olisi ollut kalttaamista.
        Nyt tein tavallisia hillopullia, painoin juomalasilla keskustan matalaksi ja täytin luumumössöllä. Mies söi onnessaan neljä. Itse pari, oikein makoisia. Kun vielä laitan osan jauhoista hiivaleipäjauhoina, rasvaksi öljyä ja voita, pari munaa/0,5 l maitoa ja vain kohtuullisesti sokeria, niin ovat varmaan ravintorikkaampia kuin kaupan vaaleat leivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luumuja oli kolme ämpärillistä, vielä sen jälkeen kun jaoin neljään paikkaan, siinä olisi ollut kalttaamista.
        Nyt tein tavallisia hillopullia, painoin juomalasilla keskustan matalaksi ja täytin luumumössöllä. Mies söi onnessaan neljä. Itse pari, oikein makoisia. Kun vielä laitan osan jauhoista hiivaleipäjauhoina, rasvaksi öljyä ja voita, pari munaa/0,5 l maitoa ja vain kohtuullisesti sokeria, niin ovat varmaan ravintorikkaampia kuin kaupan vaaleat leivät.

        Jospa upotat brandyyn? Joukuna sitten,,,
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa upotat brandyyn? Joukuna sitten,,,
        Beng

        Joo, joukuna sitten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, joukuna sitten...

        Joujou.
        Beng


    • Anonyymi

      Hauska kun joku on vetaissut viime vuoden syksyllä aloittamani ketjun.
      Kaikki luumut on syöty jo kevääseen mennessä ja hyviä olivat. Sekahillo ja pakastetut luumut joista kivi poistettu sinällään puuron päällä ja maustamattomassa jugurtissa. Se asunto ja puutarha on jo uuden vieraan omistajan käsissä.
      Kumpa saisi uudestaan jostakin, kuivausta kokeilisin kun laite on, joku kirjoitti siitä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe