Veneessäni jo sen hankittuani on ollut webasto. Sen "kynttilä" tai tulppa on ok. Se käy n. ehkä minuutin ja sammuu. Jonkin ajan kuluttua taas lähtee käyntiin ja sammuu. Missähän vika piilee?
veneen webasto
19
309
Vastaukset
- Anonyymi
Meillä oli (on) sama juttu. Kun lämpötila on liian korkea (25?) niin ei käynnisty. Kun on viileämpää toimii hyvin. Joku suojausjuttu.
- Anonyymi
Se on sumeaa logikkaa. Toiselta nimeltään termostaatti.
Meillä on myös jääkaapissa samanlainen. Sekin käy jonkin aikaa ja sammuu ja käynnistyy udelleen.- Anonyymi
Niin se tekee sitä kylmänäkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se tekee sitä kylmänäkin
Minkä vikakoodin se antaa?
Vikakoodin perusteella voi päätellä mikä on vikana. Se on sitä varten tehty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä vikakoodin se antaa?
Vikakoodin perusteella voi päätellä mikä on vikana. Se on sitä varten tehty.Ei sillä oo edes venettä :D
Jos sillä olisi oikeasti Webasto, niin se osaisi ihan itse katsoa vikakoodin eikä tarvitse kysyä täältä :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä oo edes venettä :D
Jos sillä olisi oikeasti Webasto, niin se osaisi ihan itse katsoa vikakoodin eikä tarvitse kysyä täältä :DKuinka laajan tutkimuksen jälkeen päädyit tuhon tulokseen? DDD
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä oo edes venettä :D
Jos sillä olisi oikeasti Webasto, niin se osaisi ihan itse katsoa vikakoodin eikä tarvitse kysyä täältä :DHei vitsiniekka: tässä ei ole tullut esille tämän webaston ikä. Aikoinaan niissä ei ollut vikakoodisysteemiä joten vähemmälläkin poskenpäristelyllä tultaisiin toimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka laajan tutkimuksen jälkeen päädyit tuhon tulokseen? DDD
Ihan välittömästi koska täällä on vain yksi, joka kysyy ja kirjoittaa epämääräisesti tyyliin:
"Minulla on vene, oikeasti on vene, mikä siinä on vikana?"
"Olen aloitteleva veneilijä, miksi?"
"M tai P veneiljät melkein tappoi minut, ajokortti merenneidoille heti!!!"
"Olen mennyt soutuveneellä Caphornin ympäri sukset jalassa ja naapuria pelotti, mutta minua ei koska minulla on kompsanssi!"
- Anonyymi
mikä lämpötilan asetus arvo jos liian korkee noin voi käydä
- Anonyymi
Minulla oli pari syksyä sitten sama juttu. Käynnistyi hyvin, mutta sammui vähän ajan kuluttua. Yritti uudelleen käynnistyä pari kertaa, ei onnistunut. Vilkutti vikakoodia lämmitin sammunut, eikä muuta. Noin puolen tunnin kuluttua yritin uudelleen mutta sama juttu. Seuraavana keväänä ennen vesille laskua otin lämmittimen irti ja vein paikalliseen Webasto -huoltoon. Huoltomies kytki mittarit ja yritti käynnistää, mutta käynnistyi ja hetken päästä sammui samoin kuin veneessä. Syynä heidän mielestään oli ohjausyksikkövika, jonka voi vaihtaa. Lämmitin oli jo 12 v vanha ja tosi hankalassa paikassa veneen lv-varaajan takana. Uusi ohjausyksikkö asennuksineen olisi maksanut niin paljon, että tilasin uuden lämmittimen. Sopi hyvin entisen tilalle. Pa-pumpun liitin kuitenkin erilainen, joten tilasin samalla uuden virtakaapelin n. 25€. Asennus meni hyvin entisen tilalle ja toiminutkin loistavasti jo kaksi kesää. Vanhan 3500 mallin möin torin kautta, joten uudelle ei tullut kovin paljoa hintaa.
- Anonyymi
Vanhat webastot on roskiskamaa. Varaosat on niin järjettömän hintaisia, että ei kannata korjata. Ohjainlaite tuohon lämmittimeen maksaa yli 800€
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhat webastot on roskiskamaa. Varaosat on niin järjettömän hintaisia, että ei kannata korjata. Ohjainlaite tuohon lämmittimeen maksaa yli 800€
Ylipäänsä laite, jolla on ikää parikymmentä vuotta, alkaa olla roskistavaraa.
Vaikka toisaalta olisi järkevää tekohengittää niitä maailman tappiin, niin yleensä kehitys on mennyt sen verran eteenpäin, että vaihtaminen uuteen on paitsi ekoteko, niin teko turvallisuuden hyväksi.
Kun kyse on polttoaineella toimivasta lämmittimestä, niin ihmettelen, kuinka vähän niiden huoltamiseen panostetaan. Laitteessa on liekki läpi yön ja silti ne huolletaan vasta, kun joku osa menee rikki.
Hatunnosto laitteiden valmistajille siitä, että osaavat tehdä laitteet sellaisiksi, että huollon täydellinen laiminlyönti vain sammuttaa laitteen eikä aiheuta tulipaloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäänsä laite, jolla on ikää parikymmentä vuotta, alkaa olla roskistavaraa.
Vaikka toisaalta olisi järkevää tekohengittää niitä maailman tappiin, niin yleensä kehitys on mennyt sen verran eteenpäin, että vaihtaminen uuteen on paitsi ekoteko, niin teko turvallisuuden hyväksi.
Kun kyse on polttoaineella toimivasta lämmittimestä, niin ihmettelen, kuinka vähän niiden huoltamiseen panostetaan. Laitteessa on liekki läpi yön ja silti ne huolletaan vasta, kun joku osa menee rikki.
Hatunnosto laitteiden valmistajille siitä, että osaavat tehdä laitteet sellaisiksi, että huollon täydellinen laiminlyönti vain sammuttaa laitteen eikä aiheuta tulipaloa.Kysehän oli 12 vuotta vanhasta lämppäristä. Miten sen vaihtaminen uuteen on ekoteko? Miten lämppärit ovat kehittyneet tuona aikana? Ohjauspanelit ovat kehittyneet, mutta itse polttotekniikka ja lämmittimen ohjaus ei ole muuttunut juurikaan.
AT3500 ohjainyksikön saa 600 eurolla Suomesta ja ebaystä löytää 400:llakin. Paljonhan sekin on vanhaan lämppäriin. Vastaavaan Eberiin eli D4:ään tuo maksaa Suomessa 350. Omaan 2005 lämmittimeen jouduin sen vaihtamaan 2011, mutta tuon jälkeen on toiminut ongelmitta kunnes täksi kesäksi vaihdoin pakoputken, joka oli ruostunut haperoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän oli 12 vuotta vanhasta lämppäristä. Miten sen vaihtaminen uuteen on ekoteko? Miten lämppärit ovat kehittyneet tuona aikana? Ohjauspanelit ovat kehittyneet, mutta itse polttotekniikka ja lämmittimen ohjaus ei ole muuttunut juurikaan.
AT3500 ohjainyksikön saa 600 eurolla Suomesta ja ebaystä löytää 400:llakin. Paljonhan sekin on vanhaan lämppäriin. Vastaavaan Eberiin eli D4:ään tuo maksaa Suomessa 350. Omaan 2005 lämmittimeen jouduin sen vaihtamaan 2011, mutta tuon jälkeen on toiminut ongelmitta kunnes täksi kesäksi vaihdoin pakoputken, joka oli ruostunut haperoksi.Parikymmentä vuotta vanhan laitteen vaihtaminen on järkevää. Siinä on kuluvia osia, joita kaikkia ei kannata vaihtaa. Uudesssa ne saa kaikki yhdellä kertaa.
Asialla ei ole tekemistä itse tekniikan kanssa vai maksatko sinä vanhasta laitteesta saman hinnan kuin uudesta, jos tekniikka ei ole muuttunut?
500.000 km ajettu auto on saman arvoinen kuin uusi?
Laitteen vuosittain huoltaminenkin on järkevää.
Pakoputken päästäminen siihen kuntoon, että se on hapero, on vain tyhmää riskinottoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parikymmentä vuotta vanhan laitteen vaihtaminen on järkevää. Siinä on kuluvia osia, joita kaikkia ei kannata vaihtaa. Uudesssa ne saa kaikki yhdellä kertaa.
Asialla ei ole tekemistä itse tekniikan kanssa vai maksatko sinä vanhasta laitteesta saman hinnan kuin uudesta, jos tekniikka ei ole muuttunut?
500.000 km ajettu auto on saman arvoinen kuin uusi?
Laitteen vuosittain huoltaminenkin on järkevää.
Pakoputken päästäminen siihen kuntoon, että se on hapero, on vain tyhmää riskinottoa.Ei kunnollinen lämppäri tarvitse vuosittaista huoltoa. Tietenkään vanha lämppäri ei ole uuden arvoinen, mutta ainakin oma lämppärini toimii uudenveroisesti 15 kauden jälkeen. Ainoa huolto on ollut tuon itsensä tuhonneen ohjainyksikön vaihto 8 vuotta sitten. Siinä oli tyyppivika. Lämpötila-anturi päästi ohjainyksikköön kosteutta, josta seurasi sen sulattava oikosulku.
Pakoputken hapertuminen oli yllätys, joka ilmeisesti johtui huonosta asennuksesta. Vettä pääsi pakoputkeen kun läpivienti oli väärässä kulmassa ja minkäänlaista joutsenkaulaa ei ollut. Lämppäriin asti se ei onneksi päässyt tyhjennysputken ansiosta. Oli se vielä kaasutiivis, mutta katkesi irrotettaessa.
Edelliseen veneeseen ostin kaverilta 90-luvun alun Webaston käytettynä. Vaihdoin siihen kuluvat osat muutamalla kympillä ja lämppäri toimi hyvin 20 vuotiaaksi, jolloin myin veneen. Tuossa oli nyky-Webastoihin nähden huonompaa vain kaksi tehoa ja suurempi koko. Toisaalta suurempi koko toi pienemmän sähkönkulutuksen ja ehkä myös hiljaisemman äänen. - Anonyymi
Tuo vanhojen laitteiden elvyttäminen saattaa olla pikkuhiljaa poistumassa, koska valmistajat ovat ottaneet yhä laajenevassa mittakaavassa käyttöönsä menetelmän nimeltä; suunniteltu vanheneminen. (planned obsolence)
Tuo on pirullinen käytäntö, jossa valmistaja istuttaa laitteeseen jonkin ”ansan”, jolla laite tietyssä iässä heittää henkensä. Tämä peli on kyllä jo saanut Saksassa tietyt piirit varpailleen.
EU : takin on pyydetty toimiin tätä maapallon voimavaroja tuhlaavaa käytäntöä vastaan.
Saa nähdä kuinka teollisuuden lobbarit käyvät puolustamaan toimeksiantajiaan vai jääkö tuo syöpä yhä teollisuuden käyttöön.
Satunnainen tarkkailjia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vanhojen laitteiden elvyttäminen saattaa olla pikkuhiljaa poistumassa, koska valmistajat ovat ottaneet yhä laajenevassa mittakaavassa käyttöönsä menetelmän nimeltä; suunniteltu vanheneminen. (planned obsolence)
Tuo on pirullinen käytäntö, jossa valmistaja istuttaa laitteeseen jonkin ”ansan”, jolla laite tietyssä iässä heittää henkensä. Tämä peli on kyllä jo saanut Saksassa tietyt piirit varpailleen.
EU : takin on pyydetty toimiin tätä maapallon voimavaroja tuhlaavaa käytäntöä vastaan.
Saa nähdä kuinka teollisuuden lobbarit käyvät puolustamaan toimeksiantajiaan vai jääkö tuo syöpä yhä teollisuuden käyttöön.
Satunnainen tarkkailjiaTuollainen suunnitelmallinen kusipäisyys on yksinkertaisesti saatava kitkettyä kaikesta teollisuudesta pois. Rankkojen uhkasakkojen voimalla. Tai sitten on vaan lopetettava kaikki vouhkaaminen jättekuorman vähentämisestä, hiilijalanjäljen pienentämisestä jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen suunnitelmallinen kusipäisyys on yksinkertaisesti saatava kitkettyä kaikesta teollisuudesta pois. Rankkojen uhkasakkojen voimalla. Tai sitten on vaan lopetettava kaikki vouhkaaminen jättekuorman vähentämisestä, hiilijalanjäljen pienentämisestä jne...
Kaikille laitteille lasketaan joku käyttöikä oli kyseessä sitten vene, auto tai pölynimuri. Optimaalista on, että koko laite lävähtää kerralla ilman, että sitä tarvitsee korjata sieltä täältä käytön aikana. Huolto on toki erikseen, vaikka venäläinen tekikin maastoauton ilman öljyproppua.
- Anonyymi
Se oli rahamiehen ratkaisu se, olisit nyt vaihtanut Eeberiin, olisit saanut oikean lämppärin samalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822