Nuuskasta!

Ex nuuskaaja

Olen vajaa kolmekymppinen mies ja haluan sanoa varoituksen sanan nuorille klopeille jotka kokeilevat nuuskaa. Ei Kannata! Itse olen käyttänyt nuuskaa lähes kymmenen vuotta päivittäin ja loppuaikoina sitä meni pitkälti toista purkkia päivässä eli hurjat määrät. Elimistön nikotiinin tarve vain kasvoi vuosi vuodelta ja lopuksi mälli oli koko ajan suussa. Edes viittä minuuttia oli vaikea olla ilman. Nyt olen päättänyt lopettaa sen paskan tunkemisen suuhuni ja todella vaikeaa on ollut. Viimeiset viikot olen ollut todella ärtyisä, täysin keskittymiskyvytön ja kuola valuu kun tekee mieli ettania vaikka olen käyttänyt laastareita ym. vieroituskeinoja. Omakohtaisen kokemuksen valossa olen täysin samaa mieltä tutkijoiden kanssa siitä, että nuuskaaminen aiheuttaa jopa pahemman nikotiinikoukun kuin tupakka, koska kunnon nuuskaajalla on mälli koko päivän suussa, jolloin elimistön saama nikotiinialtistus on suurempi kuin pahimmallakaan ketjupolttajalla.

9

4238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.T

Makuasiat on makuasioita,ei siinä mitään.Itse en näe juurikaan "nautintoaine ulottuvuuksia" nuuskassa.Tupakoinnissahan on paljon muitakin tekijöitä kuin nikotiinin saanti.Tuoksu,maku,tunnelma.Ja joku voisi sanoa että käsille tekemistä...
      Tietysti tuoksu/maku ym.nyansseihin tarvitaan hyvälaatuista tupakkaa.

• Mr. Ettan

Itse olen 22v ja käyttänyt nuuskaa pari vuotta, ja ihmettelenkin paria juttua.

"...loppuaikoina sitä meni pitkälti toista purkkia päivässä eli hurjat määrät."

Minulla on käynyt juuri päinvastoin eli käyttö on koko ajan vähentynyt. Alussa purkki kesti nippa nappa kolme päivää ja nyt saattaa mennä 1,5-2 viikkoa per purkki.

Toinen juttu: mitä järkeä sitä on koko ajan tunkea suuhun? Eihän siitä saa kuin paskan maun suuhun. Parhaan "vaikutuksen/nousun" saa kun just käyttää vaan muutaman kerran päivässä. Varsinkin päivän ensimmäinen on paras. Ja ainakin pari kolme tuntia on pidettävä väliä ennen kuin uutta kannattaa tunkea suuhun.

Oletko samaa mieltä?

• kavereitani

minulla oli opiskeluaikaan pari jenkkikaveria olivat alle 30 v ikenet aivan loppu kuluneet, tosi pahan näköisiä, ei varmaan keuhkoja sillai vie, kuin tupakka ikenet, ainakin näkyy tuhoutuvan.

• Ex nuuskaaja

Eihän siinä mitään JÄRKEÄ olekkaan koko ajan tunkea biittiä suuhun mutta kun on pakko muuten vieroitusoireet tulevat. Sinun kannattaa yrittää pitää määrät pieninä niin nuuskasta eroon pääsy aikanaan on helpompaa.

• tyttttö
        Ex nuuskaaja kirjoitti:

Eihän siinä mitään JÄRKEÄ olekkaan koko ajan tunkea biittiä suuhun mutta kun on pakko muuten vieroitusoireet tulevat. Sinun kannattaa yrittää pitää määrät pieninä niin nuuskasta eroon pääsy aikanaan on helpompaa.

itse lopetin tupakoinnin noin 2 kk sitte. olin tässä muutama viikko sitten laivalla ja iski halua kokeilla nuuskaa. eipä sitä tarvinnut kuin yksi tykillinen käyttää ja jäin koukkuun. (vaikutuksena,että olin lopettanu just tupakoinnin ja nuuskassa on yli 10 krt enemmän nikotiinia kuin tupakassa. ) olis nyt kiva kertoa, miten pääsen eroon nuuskasta ja tupakasta?
        Ei oo kovin naisellista.

• hepo
        tyttttö kirjoitti:

itse lopetin tupakoinnin noin 2 kk sitte. olin tässä muutama viikko sitten laivalla ja iski halua kokeilla nuuskaa. eipä sitä tarvinnut kuin yksi tykillinen käyttää ja jäin koukkuun. (vaikutuksena,että olin lopettanu just tupakoinnin ja nuuskassa on yli 10 krt enemmän nikotiinia kuin tupakassa. ) olis nyt kiva kertoa, miten pääsen eroon nuuskasta ja tupakasta?
        Ei oo kovin naisellista.

Ala jauhamaan nikotiinipurkkaa...
        Sitten voit kysellä, kuinka päästä eroon nuuskasta, tupakasta ja nikotiinipurkasta...

• nimim. kokemusta
        hepo kirjoitti:

Ala jauhamaan nikotiinipurkkaa...
        Sitten voit kysellä, kuinka päästä eroon nuuskasta, tupakasta ja nikotiinipurkasta...

Nikotiinipurkan jauhaminen pilaa hampaat.

• juujuujuujuu

kyllähä sitä biittiä menee.....yks tuttava oli täs kyläs joku aika sitte ..ni tämäkin kyseinen äijä on käyttäny kuulemma joku,,,15.v ni menihä sillähi armottomat määrät sitä noin 6purkkii 2 päivää:)

• niqquer

Joo... itekkin käyttäny nuuskaa tässä jonkin aikaa, ja tota välillä ollu kuukauden taukoja kun ei mistään saa. Mutta jos on saatavilla, niin käytän MieleLlÄnI. Kannattaa siis käyttää taukoja välillä, tekee hyvää. ps. lopetin tupakoinnin nuuskalla, tupakka perseestä ja keuhkot ei kestä enää. HAHA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4190
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe