Löytyykö täältä geesu harrastajia ??
citroen gs
21
1156
Vastaukset
- Visa-mies
Sen verran olen omaa geesuani päässyt ajamaan,
että pihalla siirrellyt. Takakelkan kunnostus
tuntuu olevan ikuisuusprojekti, mutta eiköhän se
taas pikkuhiljaa etene.
Nimim. 2 kpl GSA, 1 kpl GS X3 - ken guru
löytyy, mutta olikohan oikea kysymys vielä
kysymättä?- 14 tre
Huomasin tämän keskustelun (en ole siis
alkuperäisen threadin lähettäjä)
Olen utelias Sitikkoiden suhteen. Tämän on näitä
tyhmiä kysymyksiä.
Olen jossain nähnyt, en kylläkään Suomessa,
paketti/piilofarmarimallina GS:n. Siis sellaisen,
jossa takaikkunat on (?) pellistä. Pitääkö
paikkansa?
Muistanko oikein, moottori näissä GS:ssä on 1300
ccm ja ilmajäähdytteinen.
Olen nähnyt täällä Hesassa yhden mustan GS:n
kulkevan, ilmeisesti kesäautona (?) - Visa-mies
14 tre kirjoitti:
Huomasin tämän keskustelun (en ole siis
alkuperäisen threadin lähettäjä)
Olen utelias Sitikkoiden suhteen. Tämän on näitä
tyhmiä kysymyksiä.
Olen jossain nähnyt, en kylläkään Suomessa,
paketti/piilofarmarimallina GS:n. Siis sellaisen,
jossa takaikkunat on (?) pellistä. Pitääkö
paikkansa?
Muistanko oikein, moottori näissä GS:ssä on 1300
ccm ja ilmajäähdytteinen.
Olen nähnyt täällä Hesassa yhden mustan GS:n
kulkevan, ilmeisesti kesäautona (?)Katsohan seuraava linkki, siinä on lueteltu GS:n
ja GSA:n mallit konevariaatioineen. Muutenkin
sivulta löytyy paljon tietoa Geesuun liittyen:
http://members.tripod.com/~mattysk/types/all.htm
PS. Sivuilta löytyy mainitsemasi vanikin. Tätä
mallia tuskin (?) Suomessa on, mutta
käsittääkseni ainakin yksi Limited Edition -malli
Cottage löytyy. Itselläni on tuo "Most sportive
model, GS X3 1978-1979, 1299cc". - 14 tre
Visa-mies kirjoitti:
Katsohan seuraava linkki, siinä on lueteltu GS:n
ja GSA:n mallit konevariaatioineen. Muutenkin
sivulta löytyy paljon tietoa Geesuun liittyen:
http://members.tripod.com/~mattysk/types/all.htm
PS. Sivuilta löytyy mainitsemasi vanikin. Tätä
mallia tuskin (?) Suomessa on, mutta
käsittääkseni ainakin yksi Limited Edition -malli
Cottage löytyy. Itselläni on tuo "Most sportive
model, GS X3 1978-1979, 1299cc".Onkohan kukaan tuonut Suomeen wankel-koneisena
GS:sää?
Olisi melkoinen teko.. - IJN
Visa-mies kirjoitti:
Katsohan seuraava linkki, siinä on lueteltu GS:n
ja GSA:n mallit konevariaatioineen. Muutenkin
sivulta löytyy paljon tietoa Geesuun liittyen:
http://members.tripod.com/~mattysk/types/all.htm
PS. Sivuilta löytyy mainitsemasi vanikin. Tätä
mallia tuskin (?) Suomessa on, mutta
käsittääkseni ainakin yksi Limited Edition -malli
Cottage löytyy. Itselläni on tuo "Most sportive
model, GS X3 1978-1979, 1299cc".Geesuja on suomessa rekisteröitynä nykyään vajaat
sata, joten kyllä niitä on, mutta kato on ollut
kova viime vuosina. GS on vähän vaikea
pelastettava, kun sen suurin ongelma on kori
(ruoste). Niinpä minäkin lopetin ympärivuotisen
geesuttelun kolme vuotta sitten.
GSA Cottage (muuttoauto Ranskasta) on tallissani,
ja kilvissä. Yksi GS Basalte oli Suomessa ainakin
kymmenisen vuotta sitten (muuttoauto Norjasta),
tietääkö kukaan missä se on nykyään? Birotoreita
ei ole tietääkseni kukaan tuonut, lähin on
Tukholmassa. Niitä peltiposkisia pakuja on myyty
esim Tanskassa, mallinimi oli Service. - ?
14 tre kirjoitti:
Onkohan kukaan tuonut Suomeen wankel-koneisena
GS:sää?
Olisi melkoinen teko..Jossain moottoripyörässä oli citikan kone. Mikä
merkki ja malli? - IJN
? kirjoitti:
Jossain moottoripyörässä oli citikan kone. Mikä
merkki ja malli?Pyörä on BFG, ja kerholla on saitti
http://members.aol.com/BFGCLUB/index.html
Yksi pyörä on Storckilla Keuruulla.
- citikkahullu
...joka takapihalla "pötköttää" vieläkin.
Muitakin Geesuja on ollut ja löytyy joitain
varaosiakin vielä Geesuihin.
[email protected]- cx tuning
Ei sattuis olemaan gs x3:n taka spoileria?
- IJN
cx tuning kirjoitti:
Ei sattuis olemaan gs x3:n taka spoileria?
kaikki kolme osaa, peltiä vasten tulevat puolet
ovat vähän rispaantuneet (kiinnitysruuvit oli
umpiruosteessa joten piti irrottaa voimalla),
mutta näkyvät pinnat muistaakseni aikas hyvät.
Mihinkäs saa tarjota? - Visa-mies
IJN kirjoitti:
kaikki kolme osaa, peltiä vasten tulevat puolet
ovat vähän rispaantuneet (kiinnitysruuvit oli
umpiruosteessa joten piti irrottaa voimalla),
mutta näkyvät pinnat muistaakseni aikas hyvät.
Mihinkäs saa tarjota?Entäs GS X3:n taakse tulevan listan hantin
puolimmainen pätkä? Onko muuten tavallisessa
GS:ssissä samanlaiset nämä kulmalistat?
Keskimmäinen takaluukkuun tuleva listahan on X3-
merkillä varustettuna.
[email protected] - cx tuning
IJN kirjoitti:
kaikki kolme osaa, peltiä vasten tulevat puolet
ovat vähän rispaantuneet (kiinnitysruuvit oli
umpiruosteessa joten piti irrottaa voimalla),
mutta näkyvät pinnat muistaakseni aikas hyvät.
Mihinkäs saa tarjota?missäs päin suomee ne osat on ?
- IJN
cx tuning kirjoitti:
missäs päin suomee ne osat on ?
ensi maanantaista alkaen, tarvittaessa.
- cx tuning
IJN kirjoitti:
ensi maanantaista alkaen, tarvittaessa.
et sattumoisin olis treen suunnalla liikkeellä??
- Veeti
Tiedoksi GS miehille ja naisille.
Tekniikan Maailman numerossa 17/1970
on GS:n esittely ja numerossa 19/1970
koeajo.
Ylistystä riittää...- Visa-mies
Ei voi olla totta! Minulla on nimittäin 1970 TM
nro 15 käsissäni ja siinä on artikkeli uudesta GS
1000 -Citroënista. Otsikko jo suorastaan
kirkuu 'Eläköön erilaisuus'!
Onko tosiaan näin, että aikoinaan on näin
huudeltu Citroënin nimeen, ja jopa lähekkäisissä
saman lehden numeroissa on ylistetty Citroënia?
TM numerossani 15/1970 on Geesun ylistyksen
lisäksi rättäri vertailussa, kansikuva on otettu
rättärin sivuikkunasta ja lisäksi yksi aukeaman
bensiinimainos mainostaa rättärin
kustannuksella 'radikaalia bensiiniä'. Lehti on
täynnänsä Citroënia verrattuna tämän päivän
autolehtiin.
Jos vaan sinulla on mahdollista, voisit skannata
GS-jutut jäsenten tiedostoihin. Minulla on
skannattuna jo, lähiaikoina lataan tiedostot
sitruunapatonkiin. - IJN
20-40v sitten autokanta oli huomattavasti
toisenlainen kuin nykyään. Eri merkit erotti
toisistaan jo kaukaa, kun nykyään saa mennä
joskus niin lähelle että näkee valmistajan logon.
Uusi malli Citroenilta oli silloin harvinainen
tapaus, ja siitä odotetiin aina jotain
mullistavaa. GS oli aikanaan varmasti eksoottisin
auto kokoluokassaan, siksipä sen julkistamisen
aikaan noita lehtijuttujakin riitti. Ei siitä
muuten kovin paljoa kirjoitettu, joissakin
vertailuissa ja kestotestissä oli mukana. - x antti
Visa-mies kirjoitti:
Ei voi olla totta! Minulla on nimittäin 1970 TM
nro 15 käsissäni ja siinä on artikkeli uudesta GS
1000 -Citroënista. Otsikko jo suorastaan
kirkuu 'Eläköön erilaisuus'!
Onko tosiaan näin, että aikoinaan on näin
huudeltu Citroënin nimeen, ja jopa lähekkäisissä
saman lehden numeroissa on ylistetty Citroënia?
TM numerossani 15/1970 on Geesun ylistyksen
lisäksi rättäri vertailussa, kansikuva on otettu
rättärin sivuikkunasta ja lisäksi yksi aukeaman
bensiinimainos mainostaa rättärin
kustannuksella 'radikaalia bensiiniä'. Lehti on
täynnänsä Citroënia verrattuna tämän päivän
autolehtiin.
Jos vaan sinulla on mahdollista, voisit skannata
GS-jutut jäsenten tiedostoihin. Minulla on
skannattuna jo, lähiaikoina lataan tiedostot
sitruunapatonkiin.Se oli silloin kun mua ei edes ollu ja sitikka
teki siistejä pelejä. Nyt tää työsuhe C5 ei saa
mitään "eläköön erilaisuus" fiilistä mulle.
Odotan kun tulee C5:een niitä "mukavuuspalloja"
maksan sellaset työsuhe peliini vaikka omasta
pussista. Vai siirtäiskös tähän salaa CX
jousituksen..2CV/GS/BX/CX ne oli siinä ne aidot
sitikat. - Veeti
Visa-mies kirjoitti:
Ei voi olla totta! Minulla on nimittäin 1970 TM
nro 15 käsissäni ja siinä on artikkeli uudesta GS
1000 -Citroënista. Otsikko jo suorastaan
kirkuu 'Eläköön erilaisuus'!
Onko tosiaan näin, että aikoinaan on näin
huudeltu Citroënin nimeen, ja jopa lähekkäisissä
saman lehden numeroissa on ylistetty Citroënia?
TM numerossani 15/1970 on Geesun ylistyksen
lisäksi rättäri vertailussa, kansikuva on otettu
rättärin sivuikkunasta ja lisäksi yksi aukeaman
bensiinimainos mainostaa rättärin
kustannuksella 'radikaalia bensiiniä'. Lehti on
täynnänsä Citroënia verrattuna tämän päivän
autolehtiin.
Jos vaan sinulla on mahdollista, voisit skannata
GS-jutut jäsenten tiedostoihin. Minulla on
skannattuna jo, lähiaikoina lataan tiedostot
sitruunapatonkiin.Kyseiset TM:t omistaa eräs kaverini joka
asuu n. 300 km:n päässä joten heti kun
kerkiän käyn siellä pyörähtämässä ja
scannaan jutut.
- cx tuning
olen kuullut että geesuja tai geesun koneita on
tehty turbona. ehkä hollannissa??
on ollut kai rättärin pakuissa.
onko kellään konetta tiedossa???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2063858Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622446Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912306- 472223
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 711175
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251136