Tyhmiä kysymyksiä BX:stä

Sitikkakärpäsen uhri

Kysymykset voivat tuntua BX:n omistajista todella
tyhmiltä mutta minä olen vasta harkitsemassa
siirtymistä vanhan japanilaisauton kierrejousista
kaasunesteeseen. Olisihan tuo BX työkaverilla
mutta en oikein viitsi tunnustaa tyhmyyttäni enkä
varsinkaan sitikkakuumettani. Hänen syytään on
oikeastaan se, että sitikkakärpänen puraisi
minua, oli sen verran mahtavaa kyytiä ja hyvät
penkit.

- Katoaako autosta jarrut kokonaan jos joku putki
hajoaa? Miten ihmeessä sen saa silloin
pysätytettyä?
- Voiko autoa ajaa tai edes hinata korjaamolle
jos hydrauliikkaan tulee vika eikä autoa voi
nostaa "makuulta"?
- Onko BX:n renkaanvaihdossa joitain jippoja
kaasunestejousituksen kanssa (olen nähnyt
rengasta vaihdettavan ikivanhaan sitikkaan ja
siinä käytettiin vain rautaputkea tukena!)
- Onko kaikissa BX:ssä levyjarrut takana, entä
ohjaustehostin?
- Eikös BX:ssä ole aika herkät ja tehokkaat
jarrut, miten niiden kanssa pärjää talvikelissä
(ei-ABS-mallissa)
- paljonko maksaa hydrauliikkaputkien vaihto
töineen?
- onko konepeitto tosiaankin muovia, kestääkö se
pakkasta?
- BX:ssä näkyy olevan ei-reikäiset vanteet, siis
ei muita kuin keskiön ja pulttien reiät, eikö
jarrut kuumu liikaa?
- olen kuullut juoruja ettei BX kestäisi ajoa
huonoilla teillä, siis että iskunvaimentimet (tai
mitkä sylinterit ne sitikassa on) eivät kestäisi
monttuja?

Jos joku voi vastata niin olisin todella
kiitollinen ja ehkä myös pian BX:n omistaja.

20

2296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppu

      jousitus toimii huonoilla teillä. Jarrut ovat 2
      piiriset. Nokka"pelti" kestää pakkasta. BX:n
      ostajan kannattaa ottaa hinausvakuutus jos ei ole
      varma auton kunnosta, en suosittele "makaavan"
      bx:n hinaamista. Mulla oli umpivanne ja ei se
      jarrujen toimintaa haitanut, hieman liian raskas
      vanne, bx:ssä on myös reiitettyjä vanteita alkup.

    • Ballo

      Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan. Kaikkeen en osaa
      vastata, mutta jotain kylläkin. Viisammat
      vastatkoon paremmin ja oikaiskoot myös minun
      vastauksiani, jos tarvis on, kun en itsekään ole
      mikään guru näissä asioissa.

      >- Katoaako autosta jarrut kokonaan jos joku
      >putki hajoaa? Miten ihmeessä sen saa silloin
      >pysätytettyä?

      Käsijarrua, käsijarrua.

      >- Onko BX:n renkaanvaihdossa joitain jippoja
      >kaasunestejousituksen kanssa (olen nähnyt

      Ei ainakaan pitäisi tai en ainakaan ole kuullut.

      Itse nostan auton yläasentoon, tunkki alle ja
      renkaat vaihtoon.

      >- Onko kaikissa BX:ssä levyjarrut takana, entä
      >ohjaustehostin?

      Levyjarrut joka nurkalla.

      Ohjaustehostimesta en osaa sen kummemmin sanoa,
      mutta ainakaan omassa -85 beksissä sitä ei ole.
      Viisaammat kertokoon missä malleissa niitä on ja
      mistä vuodesta lähtien.

      >- Eikös BX:ssä ole aika herkät ja tehokkaat
      >jarrut, miten niiden kanssa pärjää talvikelissä

      Hyvin! Jarrujen käyttö pitää vain opetella. Itse
      voin kyllä parin vuoden kokemuksella sanoa, että
      BX:n jarrujen jälkeen mikä tahansa muu
      jarrusysteemi vaikuttaa melko
      vaatimattomalta/tehottomalta.

      >- onko konepeitto tosiaankin muovia, kestääkö se
      >pakkasta?

      Onhan tuo kestänyt jo vuodesta -85 ainakin omassa
      beksissä. Viime talvenakin oli pitkään likemmäs -
      30 asteen pakkasia täälläpäin ja ei se
      kone"pelti" mihinkään murentunut.

      Viisaammat kertokoon tuosta konepeiton seoksesta,
      mitä se oikein on. Itseänikin kiinnostaa.

      >- BX:ssä näkyy olevan ei-reikäiset vanteet, siis
      >ei muita kuin keskiön ja pulttien reiät, eikö
      >jarrut kuumu liikaa?

      Eipä ole kärynnyt.

      >- olen kuullut juoruja ettei BX kestäisi ajoa
      >huonoilla teillä, siis että iskunvaimentimet
      >(tai mitkä sylinterit ne sitikassa on) eivät
      >kestäisi monttuja?

      Oi joi! Kuka tuollaista väittää?

      Kaikenlaisia teitä on koluttu ja vielä käy ja
      kukkuu. Minusta bx on hyvä huonommallakin tiellä.
      Lisäksi mökkitiellä ei jäädä pohjasta kiinni, kun
      nostetaan auto yläasentoon. Siinäpä muille
      merkeille haastetta! :)

      Täytyy sanoa, että mielestäni BX on
      parhaimmillaan sopivan töyssyisillä teillä juuri
      jousituksen ansiosta. Ennen kiertelin montut
      rautajousisella autolla, beksillä vedetään
      suoraan päältä. BX tavallaan leijailee monttujen
      ja töyssyjen yli. Eihän beksejä olisi edes tehty,
      jos ne eivät kestäisi huonoja teitä.

      Kyllä BX:stä saa verrattoman palvelijan ja
      halvalla. Muutama vinkki, mikäli BX:n hankit.
      - Huolla hydrauliikka säännöllisesti.
      - Herkistele (=jarruta kunnolla) takajarruja
      säännöllisesti, ettei levyt ruostu.
      - Nostele koria viikottain korkeudensäätövipua
      siirtelemällä ylä ja ala-asentoon. Korkeudensäätö
      jumiutuu käyttämättömyyden vuoksi.
      - Pahimmassa tapauksessa joudut selittämään ja
      perustelemaan BX:n hankintasi muille. Kannattaa
      siis varautua siihen ja keksiä hyviä perusteluja.
      - Citroen loves driving, hates garages. Annapa
      siis BX:lle paljon kyytiä, kyllä se palkitsee
      pehmeällä menolla.

      Jos BX:n hankit, tervetuloa joukkoon!

      • Visa-mies

        "Ohjaustehostimesta en osaa sen kummemmin sanoa,
        mutta ainakaan omassa -85 beksissä sitä ei ole."

        14-malleissa ei tehostinta ole, 16- ja 19-
        malleissa on.


      • Ballo
        Visa-mies kirjoitti:

        "Ohjaustehostimesta en osaa sen kummemmin sanoa,
        mutta ainakaan omassa -85 beksissä sitä ei ole."

        14-malleissa ei tehostinta ole, 16- ja 19-
        malleissa on.

        Visa-miehellä riittää tietoa, hienoa! Onko
        tehostin laitettu jo ihan ensimmäisiin 16- ja 19-
        vuosikertoihin? Vai vasta myöhemmässä vaiheessa?

        Niin, tosiaankin jäi mainitsematta
        Sitikkakärpäsen uhrille äsken vastatessani, että
        oma BX:ni on karvalakeista karvalakein malli eli
        BX 14. Ei mitään ylimääräistä, kojetaulussakin on
        vain välttämättömät mittarit ja merkkivalot.
        Kyllähän tuota beksiä ilman ohjaustehostintakin
        kääntelee, mutta joskus se tahtoo olla vähän
        työlästä, kun pitää ahtaassa paikassa saada
        kääntymään.

        Minkähänlaista BX-kaunotarta Sitikkakärpäsen uhri
        olisi katselemassa? Hyviä vinkkejä löytyy myös
        Citroen klinikalta www.saunalahti.fi/akk2/

        Veetille kiitos hyvästä vinkistä pumpun hihnan
        suhteen.


      • Visa-mies
        Ballo kirjoitti:

        Visa-miehellä riittää tietoa, hienoa! Onko
        tehostin laitettu jo ihan ensimmäisiin 16- ja 19-
        vuosikertoihin? Vai vasta myöhemmässä vaiheessa?

        Niin, tosiaankin jäi mainitsematta
        Sitikkakärpäsen uhrille äsken vastatessani, että
        oma BX:ni on karvalakeista karvalakein malli eli
        BX 14. Ei mitään ylimääräistä, kojetaulussakin on
        vain välttämättömät mittarit ja merkkivalot.
        Kyllähän tuota beksiä ilman ohjaustehostintakin
        kääntelee, mutta joskus se tahtoo olla vähän
        työlästä, kun pitää ahtaassa paikassa saada
        kääntymään.

        Minkähänlaista BX-kaunotarta Sitikkakärpäsen uhri
        olisi katselemassa? Hyviä vinkkejä löytyy myös
        Citroen klinikalta www.saunalahti.fi/akk2/

        Veetille kiitos hyvästä vinkistä pumpun hihnan
        suhteen.

        "Onko tehostin laitettu jo ihan ensimmäisiin 16-
        ja 19-vuosikertoihin? Vai vasta myöhemmässä
        vaiheessa?"

        Oma 16-Bexini on -85, eli vanhakoppainen. Elän
        siinä uskossa, että tehostin on ollut 16- ja 19-
        mallisarjojen alusta lähtien ko. malleissa.


      • Janne

        Yhdestä keulakolaroidusta BX:stä huomasin, että se
        on ainakin pinnasta lasikuitua. En katsonut sen
        tarkemmin, olisivatko alla olevat tukirakenteet
        sitten muovia?


    • Veeti

      Kerrompa siitä konemuovista.
      Edellisessä BXssäni oli jo haalistunut
      (punainen) konemuovi ja oli tarkoitus maalata
      koko auto.
      No sattuipa sitten eräs kaveri vinoilemaan että
      muovi on huono koneenpeitto. Välittömästi noudin
      peräkontista vasaran ja moksautin sillä
      konemuovia. No siinähän ei käynyt mitenkään, ei
      lommoa ei jälkeä. Kävelin sitten kyseisen kaverin
      japsiauton eteen ja kysyin, "saako lyödä myös
      tähän". En saanut. Kyllä se konemuovi kestää,
      myös pakkasella. (Älä kuitenkaan kokeile tätä
      kotona, kaikki maalit ei välttämättä kestä
      koetta).

      Jos hydrauliikkaputki hajoaa ja auto ei nouse.
      Sillä voi ajaa kävelyvauhtia korjaamolle tai
      hinata (kävelyvauhtia). Hydrauliikkapumppu ei
      kestä pyöriä "kuivana" joten sen remmi kannattaa
      irrottaa jos auton ajaa korjaamolle.
      Käsijarru toimii.

      Kaikkien hydauliikkaputkien vaihto töineen maksaa
      noin 4000 - 7000 FIM. Riippuen korjaamosta.
      Yleensähän niitä kaikkia ei tarvitse vaihtaa vaan
      puhutaan ns. pitkistä putkista ja ns. lyhyistä
      putkista. Sitten on vielä jarruputket erikseen.
      Putket kestää yleensä n. 10-15 vuotta. Uudet
      muovipäällysteiset putket kestää kuulemma jopa
      25 vuotta. Saapa nähdä, vielä 24 vuotta jäjellä ;)

      Noin 400000 km kokemuksella p...leen huonoista
      teistä voin sanoa että jousitus kestää ajaa
      huonollakin tiellä.

      Ohjaustehostinta ei tietääkseni löydy
      1,4 koneella varustetuista BXsistä. 1,6 ja 1,9
      ja dieselkoneellisista pitäisi löytyä, korjatkaa
      jos olen väärässä.

      • Mukaan vaan

        Terve.
        Jos puhutaan pelkistä putkista,eli korroosion
        maistamista,eivät maksa kuin alle 1000mk koko
        satsi. Itse maksoin muistaakseni 760mk,alusta
        perään.Ja työt,en itse tehnyt .n.600mk,kaiffa.
        Siitä
        konepeitosta,ruttutukussa,yhteisvarastolla,vittuil
        tiin beksin pelleistä ja muoveista...
        Eräs savolainen sanoi,jos tuohon lyö lujaa
        nyrkillä niin kyllä jää jälki,ja kaveri
        siihen,eipä saatana jää se on sitikka
        peeäksä,juntti humautti ja kaveri...
        tää sitte hitsataan muovipuikoilla...
        Kyllä kestää pakkaset,8 vuotta oon peksillä
        ajanut ja toimii kuin junan vessa...


      • Veeti
        Mukaan vaan kirjoitti:

        Terve.
        Jos puhutaan pelkistä putkista,eli korroosion
        maistamista,eivät maksa kuin alle 1000mk koko
        satsi. Itse maksoin muistaakseni 760mk,alusta
        perään.Ja työt,en itse tehnyt .n.600mk,kaiffa.
        Siitä
        konepeitosta,ruttutukussa,yhteisvarastolla,vittuil
        tiin beksin pelleistä ja muoveista...
        Eräs savolainen sanoi,jos tuohon lyö lujaa
        nyrkillä niin kyllä jää jälki,ja kaveri
        siihen,eipä saatana jää se on sitikka
        peeäksä,juntti humautti ja kaveri...
        tää sitte hitsataan muovipuikoilla...
        Kyllä kestää pakkaset,8 vuotta oon peksillä
        ajanut ja toimii kuin junan vessa...

        Joo, ne ihmisiä kauhistuttavat ja pelottavat
        hydrauliikkaputket tosiaan maksavat vain
        noin 1000 mk yhteensä. Tosin monesti kannattaa
        vaihtaa samalla jarruletkut, jarruventtiilin
        tiivisteet, meno- ja paluuletkuja,
        hydrauliikkanesteet ym. tilbehör.
        Tämmöisen kattavamman remontin osien hinnaksi
        tulee noin 2000 mk.
        Pallojakin pitää vaihtaa silloin tällöin ja ne
        maksaa n. 250 mk kappale.
        Hydraulipumppu (takuukunnostettuna) maksaa vähän
        toista tonnia ja vanha pitää antaa vaihdossa.
        Eli, riippuen jousituksen kunnosta, korjauksen
        hinta vaihtelee. Työn hinta vaihtelee paljon
        enemmän. Merkkiliikkeessä vaihto saattaa maksaa
        vähemmän kuin kyläsepällä, kun ammattimiehen ei
        tarvitse miettiä ja pähkäillä kuinka homma
        tehdään.
        Esimerkiksi hydraulijärjestelmän ilmaus saattaa
        kuulemma kestää päiväkausia jos ei tiedä kuinka
        se tehdään. (Ilmaus kestää n. 10 min.).


    • 14 tre

      Olen itsekin eka kertaa Citikan omistaja. Pieniä
      vihjeitä: Kannattaa seurata tätä Citikka-
      foorumia. Täältä saa apua jos tarvitset.

      Ongelmia ei ole, ainakaan sen kummempia, kuin
      muitten autojen kanssa. Jousitus on toiminut,
      vielä paremmin kun vaihdan kaasupallot. Ne kestää
      kuulemma 60 000 km
      Jarrut toimivat. Ei ne niin herkät ole kuin CX:ssa
      tai ainakin niissä missä olen ajanut, CX
      jarrupoljinta voisi nimittää jarrukoskettimeksi.
      Silti sanoisin jarruja hyviksi.

      • Ballo

        Siis jousipallothan kestävät ulkokuorensa osalta
        pitkään, mutta painehan niistä karkaa ajan
        kuluessa. 3 vuotta on alkuperäispalloille hyvä
        tarkistusväli. Jousipallot voi paineistaa
        uudelleen tai sitten uusitaan kaikki pallot.
        Esim. Sitroselta löytyy hinnat pallojen
        paineistamiselle, en muista tarkalleen hintoja.
        Uusi pallo maksaa n. 250mk/kpl.

        Varaajapallo kannattaa vaihtaa silloin, kun
        hydraulipumppu nakuttaa korin ollessa
        normaalikorkeudessa useammin kuin kerran/20 sek.
        Korin nostovaiheessa pumppu nakuttaa useammin,
        mutta se on normaalia. Varaajapallon kanssa ei
        kannata säästellä, vaihtoon heti, kun tarvetta,
        sillä pahimmassa tapauksessa myös hydraulipumppu
        voi rikkoontua. Eli siis tikkaefektiä ei kannata
        kuunnella pitkään.

        Lisäksi itse suosittelen ainakin vaihtamaan
        kaikki pallot kerralla. Itse tein sen virheen,
        että vaihdoin ensin etupallot. Takapää kulki
        edelleen pompottamalla. Sitä rääkkiä jaksoi pari
        viikkoa, sen jälkeen vaihdettiin taaksekin
        pallot. Olisittepa nähneet millainen hymy oli
        naamalla, kun pääsi pehmeästi eteenpäin!

        Jousipallojen hyvänä kotitestinä voitaisiin sanoa
        seuraavat keinot.
        - Mikäli auto kulkee pompottamalla, ts. se
        myötäilee jokaisen töyssyn (tätä TM kutsuu
        hyväksi ohjaustuntumaksi :) ), pallot ovat
        vaihto/täyttökunnossa. Sitikanhan pitäisi leijua
        pehmeästi töyssyjen ja monttujen yli.
        - Painele auton keulaa ja perää. Mikäli
        keula/perä painuu pehmeästi alas, pallot ok.
        Mikäli keula/perä tuntuu kovalta, eivätkä siis
        painaessa painu helposti ja pehmeästi alas,
        pallot olisi syytä paineistaa/vaihtaa.

        Eli summa summarum: BX-Sitikan kuuluu olla
        _pehmeä_, silloin on pallot kunnossa. Pehmeillä
        palloilla Sitikan perä saattaa vähän notkahtaa,
        kun lähdetään liikkeelle rivakasti. Siitä ei
        kannata välittää, siihen tottuu ja se on kaiken
        lisäksi normaalia!

        Ja taas saa viisaammat korjata mun juttuja, jos
        oikein pahasti hourin.


    • Scamp

      Olen omistanut Bx 16 TRS:n 1984 ja siinä ei ollut
      ohjaustehostinta. Eli kaikissa Bx 16 ei ole
      tehostinta.

    • Scamp

      on Bx:ssä muovia/lasikuitua.

    • citikkahullu

      on rautaisia ja muovisia konepeittoja ja ohjausta
      ilman tehostinta ja tehostimen kanssa.

    • JPE

      Omassa -92 -mallisessa 19TZI:ssäni on kyllä
      takuuvarmasti peltinen konepeitto - kävin juuri
      tarkistamassakin - siinä on jopa pieni lommo,
      jota muoviseen ei voisi tulla. Kuka tietää missä
      malleissa on tällainen? Takaluukku kylläkin on
      muovia.

      Havaintoja koetusta nestevuodosta ja ala-
      asennossa ajamisesta: Jos vuoto on
      etujousituksessa (sama kai koskee myös
      takajousitusvuotoa?) ja nestettä tulee tielle
      kuin kraanasta, kannattaa auto heti laskea ala-
      asentoon. Nestevuoto loppuu siihen paikkaan,
      mutta sekä jarrut että ohjaustehostin saavat
      normaalit paineet edelleen. En ole varma
      takajarrujen toiminnasta - nehän saavat
      normaalisti paineensa takajousituspiiristä, mutta
      eroa ei ajossa huomaa. Jousitus alhaalla voi
      asfalttiteillä ajella 40km/h (jopa 50) pitkiäkin
      matkoja jos sietää kovahkon pompottavan kulun.
      Kaikissa (siis myös etu-) jousissa on
      pohjaanlyöntikumityynyt, joiden varassa mennään
      ilman mainittavaa vaaraa, jos tie vain on
      tarpeeksi tasainen - maavara on tosi pieni,
      itselläni takapönttö vain 5cm tien pinnasta.
      (Korjasin männästä ja sen tiivisteestä sekä
      paluuletkuista vioittuneen etujousisylinterin
      itse netistä löytyneiden ohjeiden mukaan, aikaa
      meni pari tuntia ja osia 250,- mk:lla)

      Etupyöriin vaikuttava käsijarru on tavanomaisia
      tehokkaampi. Kelpaa myös auton pysäyttämiseen
      eikä vain paikallapitämiseen.

      Juorut huonosta kestävyydestä huonoilla teillä on
      outoja, siellähän sitikka juuri viihtyykin.

      • keijokos

        Poikani bx:tä tuli kaikki mehut pihalle
        takajousisylinterin tiivisteestä. Sillä ajettiin
        yli 50 km eikä edes huomattu vivusta laskea alas
        ja jarrut toimi eikä pumpussa ole havaittu mitään
        vaikka auto oli varmasti aivan kuiva.Ajettu
        korjauksen jälkeen jo yli 10t.


    • citroen for ever

      On se hyvä että sinäkin uskallat ruveta ajamaan
      autolla josta itse pidät. Tärkeimpiä vastauksia
      jo saitkin lisään vain ota mukaasi joku joka
      tuntee bx:t kun teet kauppaa niin pääset jatkossa
      hieman helpommalla. Konepeitoista dieselin pelti
      oli peltinen aivan alussa ja muihinkin niitä on
      eksynyt kolari korjausten yhteydessä, mutta kyllä
      se alunperin on ollut lähes kaikissa kuitukankaan
      ja muovin seos (EI SIIS LASIKUITUNEN)

    • Sitikkakärpäsen uhri

      Kiitoksia kaikille vastaajille, olen todella
      positiivisesti yllättynyt että täältä sai
      asiallisia kommentteja vaikka kysymykset oli aika
      jänniä.

      Kävin koeajamassa BX 16 TGI farmarin. Autolla oli
      mittarin mukaan ajettu vajaat 180 000 kilometriä
      ja kunto oli ainakin hyvin fiksattu.

      Koeajolla auto tuntui ihan hyvältä ja ennen
      kaikkea ihmetytti alustan ja moottoritilan
      siisteys, joko ne oli pesty tosi hyvin tai sitten
      vuotoja ei ole ollutkaan. Dokumentteja huolloista
      ei valitettavasti löytynyt, pitänee tingata
      hieman korjausrahaa tulevaisuuden varalle.

      Yksi asia jäi vaivaamaan: Autossa syttyi joku
      merkkivalo, ilmeisesti hydrauliikan, kun
      jousituksen ollessa yläasennossa käänsin rattia,
      mikä lie vikana? Samalla aikaa oli
      jarrupoljin "pohjassa" kun pidin autoa paikallaan.

      Tajuaako Autotohtori mitään sitikoiden päälle,
      ajattelin viedä auton testiin kunhan vain
      työkiireiltä joskus ehtisi virka-aikana.

      • ken guru

        >Autossa syttyi joku
        >merkkivalo, ilmeisesti hydrauliikan, kun
        >jousituksen ollessa yläasennossa käänsin rattia,
        >mikä lie vikana? Samalla aikaa oli
        >jarrupoljin "pohjassa" kun pidin autoa
        >paikallaan.

        Luultavasti pumpussa ei paine riittänyt kaikkiin
        paikkoihin yhtä aikaa. Joko pumpun vanhuutta, tai
        liian alhainen tyhjäkäyntinopeus koneessa. Tai
        sitten säiliön nestepinta alhaalla, sama valo
        varoittaa myös nesteen vähyydestä ja tuossa
        tilanteessa järjestelmään pumpataan maksimimäärä.
        Jos kierrosten nostaminen sammuttaa valon, eikä
        valo pala normaalikorkeudessa missään
        tilanteessa, ei se ole vakavaa, korkeintaan
        joutuu ilmaamaan jos on sattunut imemään ilmaa
        tuossa voimistelutilanteessa.

        Hyvän tsekkauslistan saat Sitrosen nettisivulta.
        Kuiva ja siisti peli kuullostaa jo hyvältä
        sinänsä. Autotohtorilla kannattaa tehdä Citikan
        tapauksessa korkeintaan moottoritesti, korin ja
        alustan metkut tuntee paremmin joku
        merkkikorjaamo, vaikka kyllä poikkeuksiakin voi
        olla.

        Onnea (sitäkin voit tarvita) !


    • Beksä

      Ihan pakko kommentoida näiden ansiokkaiden
      vastauksien lisäksi... Juttuhan on niin, että
      hyvin pidetylle BX:lle ei ole olemassakaan huonoa
      tietä, on vain erilaisia teitä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

      Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

      Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

      Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

      Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

      Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

      Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe