Kysymykset voivat tuntua BX:n omistajista todella
tyhmiltä mutta minä olen vasta harkitsemassa
siirtymistä vanhan japanilaisauton kierrejousista
kaasunesteeseen. Olisihan tuo BX työkaverilla
mutta en oikein viitsi tunnustaa tyhmyyttäni enkä
varsinkaan sitikkakuumettani. Hänen syytään on
oikeastaan se, että sitikkakärpänen puraisi
minua, oli sen verran mahtavaa kyytiä ja hyvät
penkit.
- Katoaako autosta jarrut kokonaan jos joku putki
hajoaa? Miten ihmeessä sen saa silloin
pysätytettyä?
- Voiko autoa ajaa tai edes hinata korjaamolle
jos hydrauliikkaan tulee vika eikä autoa voi
nostaa "makuulta"?
- Onko BX:n renkaanvaihdossa joitain jippoja
kaasunestejousituksen kanssa (olen nähnyt
rengasta vaihdettavan ikivanhaan sitikkaan ja
siinä käytettiin vain rautaputkea tukena!)
- Onko kaikissa BX:ssä levyjarrut takana, entä
ohjaustehostin?
- Eikös BX:ssä ole aika herkät ja tehokkaat
jarrut, miten niiden kanssa pärjää talvikelissä
(ei-ABS-mallissa)
- paljonko maksaa hydrauliikkaputkien vaihto
töineen?
- onko konepeitto tosiaankin muovia, kestääkö se
pakkasta?
- BX:ssä näkyy olevan ei-reikäiset vanteet, siis
ei muita kuin keskiön ja pulttien reiät, eikö
jarrut kuumu liikaa?
- olen kuullut juoruja ettei BX kestäisi ajoa
huonoilla teillä, siis että iskunvaimentimet (tai
mitkä sylinterit ne sitikassa on) eivät kestäisi
monttuja?
Jos joku voi vastata niin olisin todella
kiitollinen ja ehkä myös pian BX:n omistaja.
Tyhmiä kysymyksiä BX:stä
20
2296
Vastaukset
- heppu
jousitus toimii huonoilla teillä. Jarrut ovat 2
piiriset. Nokka"pelti" kestää pakkasta. BX:n
ostajan kannattaa ottaa hinausvakuutus jos ei ole
varma auton kunnosta, en suosittele "makaavan"
bx:n hinaamista. Mulla oli umpivanne ja ei se
jarrujen toimintaa haitanut, hieman liian raskas
vanne, bx:ssä on myös reiitettyjä vanteita alkup. - Ballo
Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan. Kaikkeen en osaa
vastata, mutta jotain kylläkin. Viisammat
vastatkoon paremmin ja oikaiskoot myös minun
vastauksiani, jos tarvis on, kun en itsekään ole
mikään guru näissä asioissa.
>- Katoaako autosta jarrut kokonaan jos joku
>putki hajoaa? Miten ihmeessä sen saa silloin
>pysätytettyä?
Käsijarrua, käsijarrua.
>- Onko BX:n renkaanvaihdossa joitain jippoja
>kaasunestejousituksen kanssa (olen nähnyt
Ei ainakaan pitäisi tai en ainakaan ole kuullut.
Itse nostan auton yläasentoon, tunkki alle ja
renkaat vaihtoon.
>- Onko kaikissa BX:ssä levyjarrut takana, entä
>ohjaustehostin?
Levyjarrut joka nurkalla.
Ohjaustehostimesta en osaa sen kummemmin sanoa,
mutta ainakaan omassa -85 beksissä sitä ei ole.
Viisaammat kertokoon missä malleissa niitä on ja
mistä vuodesta lähtien.
>- Eikös BX:ssä ole aika herkät ja tehokkaat
>jarrut, miten niiden kanssa pärjää talvikelissä
Hyvin! Jarrujen käyttö pitää vain opetella. Itse
voin kyllä parin vuoden kokemuksella sanoa, että
BX:n jarrujen jälkeen mikä tahansa muu
jarrusysteemi vaikuttaa melko
vaatimattomalta/tehottomalta.
>- onko konepeitto tosiaankin muovia, kestääkö se
>pakkasta?
Onhan tuo kestänyt jo vuodesta -85 ainakin omassa
beksissä. Viime talvenakin oli pitkään likemmäs -
30 asteen pakkasia täälläpäin ja ei se
kone"pelti" mihinkään murentunut.
Viisaammat kertokoon tuosta konepeiton seoksesta,
mitä se oikein on. Itseänikin kiinnostaa.
>- BX:ssä näkyy olevan ei-reikäiset vanteet, siis
>ei muita kuin keskiön ja pulttien reiät, eikö
>jarrut kuumu liikaa?
Eipä ole kärynnyt.
>- olen kuullut juoruja ettei BX kestäisi ajoa
>huonoilla teillä, siis että iskunvaimentimet
>(tai mitkä sylinterit ne sitikassa on) eivät
>kestäisi monttuja?
Oi joi! Kuka tuollaista väittää?
Kaikenlaisia teitä on koluttu ja vielä käy ja
kukkuu. Minusta bx on hyvä huonommallakin tiellä.
Lisäksi mökkitiellä ei jäädä pohjasta kiinni, kun
nostetaan auto yläasentoon. Siinäpä muille
merkeille haastetta! :)
Täytyy sanoa, että mielestäni BX on
parhaimmillaan sopivan töyssyisillä teillä juuri
jousituksen ansiosta. Ennen kiertelin montut
rautajousisella autolla, beksillä vedetään
suoraan päältä. BX tavallaan leijailee monttujen
ja töyssyjen yli. Eihän beksejä olisi edes tehty,
jos ne eivät kestäisi huonoja teitä.
Kyllä BX:stä saa verrattoman palvelijan ja
halvalla. Muutama vinkki, mikäli BX:n hankit.
- Huolla hydrauliikka säännöllisesti.
- Herkistele (=jarruta kunnolla) takajarruja
säännöllisesti, ettei levyt ruostu.
- Nostele koria viikottain korkeudensäätövipua
siirtelemällä ylä ja ala-asentoon. Korkeudensäätö
jumiutuu käyttämättömyyden vuoksi.
- Pahimmassa tapauksessa joudut selittämään ja
perustelemaan BX:n hankintasi muille. Kannattaa
siis varautua siihen ja keksiä hyviä perusteluja.
- Citroen loves driving, hates garages. Annapa
siis BX:lle paljon kyytiä, kyllä se palkitsee
pehmeällä menolla.
Jos BX:n hankit, tervetuloa joukkoon!- Visa-mies
"Ohjaustehostimesta en osaa sen kummemmin sanoa,
mutta ainakaan omassa -85 beksissä sitä ei ole."
14-malleissa ei tehostinta ole, 16- ja 19-
malleissa on. - Ballo
Visa-mies kirjoitti:
"Ohjaustehostimesta en osaa sen kummemmin sanoa,
mutta ainakaan omassa -85 beksissä sitä ei ole."
14-malleissa ei tehostinta ole, 16- ja 19-
malleissa on.Visa-miehellä riittää tietoa, hienoa! Onko
tehostin laitettu jo ihan ensimmäisiin 16- ja 19-
vuosikertoihin? Vai vasta myöhemmässä vaiheessa?
Niin, tosiaankin jäi mainitsematta
Sitikkakärpäsen uhrille äsken vastatessani, että
oma BX:ni on karvalakeista karvalakein malli eli
BX 14. Ei mitään ylimääräistä, kojetaulussakin on
vain välttämättömät mittarit ja merkkivalot.
Kyllähän tuota beksiä ilman ohjaustehostintakin
kääntelee, mutta joskus se tahtoo olla vähän
työlästä, kun pitää ahtaassa paikassa saada
kääntymään.
Minkähänlaista BX-kaunotarta Sitikkakärpäsen uhri
olisi katselemassa? Hyviä vinkkejä löytyy myös
Citroen klinikalta www.saunalahti.fi/akk2/
Veetille kiitos hyvästä vinkistä pumpun hihnan
suhteen. - Visa-mies
Ballo kirjoitti:
Visa-miehellä riittää tietoa, hienoa! Onko
tehostin laitettu jo ihan ensimmäisiin 16- ja 19-
vuosikertoihin? Vai vasta myöhemmässä vaiheessa?
Niin, tosiaankin jäi mainitsematta
Sitikkakärpäsen uhrille äsken vastatessani, että
oma BX:ni on karvalakeista karvalakein malli eli
BX 14. Ei mitään ylimääräistä, kojetaulussakin on
vain välttämättömät mittarit ja merkkivalot.
Kyllähän tuota beksiä ilman ohjaustehostintakin
kääntelee, mutta joskus se tahtoo olla vähän
työlästä, kun pitää ahtaassa paikassa saada
kääntymään.
Minkähänlaista BX-kaunotarta Sitikkakärpäsen uhri
olisi katselemassa? Hyviä vinkkejä löytyy myös
Citroen klinikalta www.saunalahti.fi/akk2/
Veetille kiitos hyvästä vinkistä pumpun hihnan
suhteen."Onko tehostin laitettu jo ihan ensimmäisiin 16-
ja 19-vuosikertoihin? Vai vasta myöhemmässä
vaiheessa?"
Oma 16-Bexini on -85, eli vanhakoppainen. Elän
siinä uskossa, että tehostin on ollut 16- ja 19-
mallisarjojen alusta lähtien ko. malleissa. - Janne
Yhdestä keulakolaroidusta BX:stä huomasin, että se
on ainakin pinnasta lasikuitua. En katsonut sen
tarkemmin, olisivatko alla olevat tukirakenteet
sitten muovia?
- Veeti
Kerrompa siitä konemuovista.
Edellisessä BXssäni oli jo haalistunut
(punainen) konemuovi ja oli tarkoitus maalata
koko auto.
No sattuipa sitten eräs kaveri vinoilemaan että
muovi on huono koneenpeitto. Välittömästi noudin
peräkontista vasaran ja moksautin sillä
konemuovia. No siinähän ei käynyt mitenkään, ei
lommoa ei jälkeä. Kävelin sitten kyseisen kaverin
japsiauton eteen ja kysyin, "saako lyödä myös
tähän". En saanut. Kyllä se konemuovi kestää,
myös pakkasella. (Älä kuitenkaan kokeile tätä
kotona, kaikki maalit ei välttämättä kestä
koetta).
Jos hydrauliikkaputki hajoaa ja auto ei nouse.
Sillä voi ajaa kävelyvauhtia korjaamolle tai
hinata (kävelyvauhtia). Hydrauliikkapumppu ei
kestä pyöriä "kuivana" joten sen remmi kannattaa
irrottaa jos auton ajaa korjaamolle.
Käsijarru toimii.
Kaikkien hydauliikkaputkien vaihto töineen maksaa
noin 4000 - 7000 FIM. Riippuen korjaamosta.
Yleensähän niitä kaikkia ei tarvitse vaihtaa vaan
puhutaan ns. pitkistä putkista ja ns. lyhyistä
putkista. Sitten on vielä jarruputket erikseen.
Putket kestää yleensä n. 10-15 vuotta. Uudet
muovipäällysteiset putket kestää kuulemma jopa
25 vuotta. Saapa nähdä, vielä 24 vuotta jäjellä ;)
Noin 400000 km kokemuksella p...leen huonoista
teistä voin sanoa että jousitus kestää ajaa
huonollakin tiellä.
Ohjaustehostinta ei tietääkseni löydy
1,4 koneella varustetuista BXsistä. 1,6 ja 1,9
ja dieselkoneellisista pitäisi löytyä, korjatkaa
jos olen väärässä.- Mukaan vaan
Terve.
Jos puhutaan pelkistä putkista,eli korroosion
maistamista,eivät maksa kuin alle 1000mk koko
satsi. Itse maksoin muistaakseni 760mk,alusta
perään.Ja työt,en itse tehnyt .n.600mk,kaiffa.
Siitä
konepeitosta,ruttutukussa,yhteisvarastolla,vittuil
tiin beksin pelleistä ja muoveista...
Eräs savolainen sanoi,jos tuohon lyö lujaa
nyrkillä niin kyllä jää jälki,ja kaveri
siihen,eipä saatana jää se on sitikka
peeäksä,juntti humautti ja kaveri...
tää sitte hitsataan muovipuikoilla...
Kyllä kestää pakkaset,8 vuotta oon peksillä
ajanut ja toimii kuin junan vessa... - Veeti
Mukaan vaan kirjoitti:
Terve.
Jos puhutaan pelkistä putkista,eli korroosion
maistamista,eivät maksa kuin alle 1000mk koko
satsi. Itse maksoin muistaakseni 760mk,alusta
perään.Ja työt,en itse tehnyt .n.600mk,kaiffa.
Siitä
konepeitosta,ruttutukussa,yhteisvarastolla,vittuil
tiin beksin pelleistä ja muoveista...
Eräs savolainen sanoi,jos tuohon lyö lujaa
nyrkillä niin kyllä jää jälki,ja kaveri
siihen,eipä saatana jää se on sitikka
peeäksä,juntti humautti ja kaveri...
tää sitte hitsataan muovipuikoilla...
Kyllä kestää pakkaset,8 vuotta oon peksillä
ajanut ja toimii kuin junan vessa...Joo, ne ihmisiä kauhistuttavat ja pelottavat
hydrauliikkaputket tosiaan maksavat vain
noin 1000 mk yhteensä. Tosin monesti kannattaa
vaihtaa samalla jarruletkut, jarruventtiilin
tiivisteet, meno- ja paluuletkuja,
hydrauliikkanesteet ym. tilbehör.
Tämmöisen kattavamman remontin osien hinnaksi
tulee noin 2000 mk.
Pallojakin pitää vaihtaa silloin tällöin ja ne
maksaa n. 250 mk kappale.
Hydraulipumppu (takuukunnostettuna) maksaa vähän
toista tonnia ja vanha pitää antaa vaihdossa.
Eli, riippuen jousituksen kunnosta, korjauksen
hinta vaihtelee. Työn hinta vaihtelee paljon
enemmän. Merkkiliikkeessä vaihto saattaa maksaa
vähemmän kuin kyläsepällä, kun ammattimiehen ei
tarvitse miettiä ja pähkäillä kuinka homma
tehdään.
Esimerkiksi hydraulijärjestelmän ilmaus saattaa
kuulemma kestää päiväkausia jos ei tiedä kuinka
se tehdään. (Ilmaus kestää n. 10 min.).
- 14 tre
Olen itsekin eka kertaa Citikan omistaja. Pieniä
vihjeitä: Kannattaa seurata tätä Citikka-
foorumia. Täältä saa apua jos tarvitset.
Ongelmia ei ole, ainakaan sen kummempia, kuin
muitten autojen kanssa. Jousitus on toiminut,
vielä paremmin kun vaihdan kaasupallot. Ne kestää
kuulemma 60 000 km
Jarrut toimivat. Ei ne niin herkät ole kuin CX:ssa
tai ainakin niissä missä olen ajanut, CX
jarrupoljinta voisi nimittää jarrukoskettimeksi.
Silti sanoisin jarruja hyviksi.- Ballo
Siis jousipallothan kestävät ulkokuorensa osalta
pitkään, mutta painehan niistä karkaa ajan
kuluessa. 3 vuotta on alkuperäispalloille hyvä
tarkistusväli. Jousipallot voi paineistaa
uudelleen tai sitten uusitaan kaikki pallot.
Esim. Sitroselta löytyy hinnat pallojen
paineistamiselle, en muista tarkalleen hintoja.
Uusi pallo maksaa n. 250mk/kpl.
Varaajapallo kannattaa vaihtaa silloin, kun
hydraulipumppu nakuttaa korin ollessa
normaalikorkeudessa useammin kuin kerran/20 sek.
Korin nostovaiheessa pumppu nakuttaa useammin,
mutta se on normaalia. Varaajapallon kanssa ei
kannata säästellä, vaihtoon heti, kun tarvetta,
sillä pahimmassa tapauksessa myös hydraulipumppu
voi rikkoontua. Eli siis tikkaefektiä ei kannata
kuunnella pitkään.
Lisäksi itse suosittelen ainakin vaihtamaan
kaikki pallot kerralla. Itse tein sen virheen,
että vaihdoin ensin etupallot. Takapää kulki
edelleen pompottamalla. Sitä rääkkiä jaksoi pari
viikkoa, sen jälkeen vaihdettiin taaksekin
pallot. Olisittepa nähneet millainen hymy oli
naamalla, kun pääsi pehmeästi eteenpäin!
Jousipallojen hyvänä kotitestinä voitaisiin sanoa
seuraavat keinot.
- Mikäli auto kulkee pompottamalla, ts. se
myötäilee jokaisen töyssyn (tätä TM kutsuu
hyväksi ohjaustuntumaksi :) ), pallot ovat
vaihto/täyttökunnossa. Sitikanhan pitäisi leijua
pehmeästi töyssyjen ja monttujen yli.
- Painele auton keulaa ja perää. Mikäli
keula/perä painuu pehmeästi alas, pallot ok.
Mikäli keula/perä tuntuu kovalta, eivätkä siis
painaessa painu helposti ja pehmeästi alas,
pallot olisi syytä paineistaa/vaihtaa.
Eli summa summarum: BX-Sitikan kuuluu olla
_pehmeä_, silloin on pallot kunnossa. Pehmeillä
palloilla Sitikan perä saattaa vähän notkahtaa,
kun lähdetään liikkeelle rivakasti. Siitä ei
kannata välittää, siihen tottuu ja se on kaiken
lisäksi normaalia!
Ja taas saa viisaammat korjata mun juttuja, jos
oikein pahasti hourin.
- Scamp
Olen omistanut Bx 16 TRS:n 1984 ja siinä ei ollut
ohjaustehostinta. Eli kaikissa Bx 16 ei ole
tehostinta. - Scamp
on Bx:ssä muovia/lasikuitua.
- citikkahullu
on rautaisia ja muovisia konepeittoja ja ohjausta
ilman tehostinta ja tehostimen kanssa. - JPE
Omassa -92 -mallisessa 19TZI:ssäni on kyllä
takuuvarmasti peltinen konepeitto - kävin juuri
tarkistamassakin - siinä on jopa pieni lommo,
jota muoviseen ei voisi tulla. Kuka tietää missä
malleissa on tällainen? Takaluukku kylläkin on
muovia.
Havaintoja koetusta nestevuodosta ja ala-
asennossa ajamisesta: Jos vuoto on
etujousituksessa (sama kai koskee myös
takajousitusvuotoa?) ja nestettä tulee tielle
kuin kraanasta, kannattaa auto heti laskea ala-
asentoon. Nestevuoto loppuu siihen paikkaan,
mutta sekä jarrut että ohjaustehostin saavat
normaalit paineet edelleen. En ole varma
takajarrujen toiminnasta - nehän saavat
normaalisti paineensa takajousituspiiristä, mutta
eroa ei ajossa huomaa. Jousitus alhaalla voi
asfalttiteillä ajella 40km/h (jopa 50) pitkiäkin
matkoja jos sietää kovahkon pompottavan kulun.
Kaikissa (siis myös etu-) jousissa on
pohjaanlyöntikumityynyt, joiden varassa mennään
ilman mainittavaa vaaraa, jos tie vain on
tarpeeksi tasainen - maavara on tosi pieni,
itselläni takapönttö vain 5cm tien pinnasta.
(Korjasin männästä ja sen tiivisteestä sekä
paluuletkuista vioittuneen etujousisylinterin
itse netistä löytyneiden ohjeiden mukaan, aikaa
meni pari tuntia ja osia 250,- mk:lla)
Etupyöriin vaikuttava käsijarru on tavanomaisia
tehokkaampi. Kelpaa myös auton pysäyttämiseen
eikä vain paikallapitämiseen.
Juorut huonosta kestävyydestä huonoilla teillä on
outoja, siellähän sitikka juuri viihtyykin.- keijokos
Poikani bx:tä tuli kaikki mehut pihalle
takajousisylinterin tiivisteestä. Sillä ajettiin
yli 50 km eikä edes huomattu vivusta laskea alas
ja jarrut toimi eikä pumpussa ole havaittu mitään
vaikka auto oli varmasti aivan kuiva.Ajettu
korjauksen jälkeen jo yli 10t.
- citroen for ever
On se hyvä että sinäkin uskallat ruveta ajamaan
autolla josta itse pidät. Tärkeimpiä vastauksia
jo saitkin lisään vain ota mukaasi joku joka
tuntee bx:t kun teet kauppaa niin pääset jatkossa
hieman helpommalla. Konepeitoista dieselin pelti
oli peltinen aivan alussa ja muihinkin niitä on
eksynyt kolari korjausten yhteydessä, mutta kyllä
se alunperin on ollut lähes kaikissa kuitukankaan
ja muovin seos (EI SIIS LASIKUITUNEN) - Sitikkakärpäsen uhri
Kiitoksia kaikille vastaajille, olen todella
positiivisesti yllättynyt että täältä sai
asiallisia kommentteja vaikka kysymykset oli aika
jänniä.
Kävin koeajamassa BX 16 TGI farmarin. Autolla oli
mittarin mukaan ajettu vajaat 180 000 kilometriä
ja kunto oli ainakin hyvin fiksattu.
Koeajolla auto tuntui ihan hyvältä ja ennen
kaikkea ihmetytti alustan ja moottoritilan
siisteys, joko ne oli pesty tosi hyvin tai sitten
vuotoja ei ole ollutkaan. Dokumentteja huolloista
ei valitettavasti löytynyt, pitänee tingata
hieman korjausrahaa tulevaisuuden varalle.
Yksi asia jäi vaivaamaan: Autossa syttyi joku
merkkivalo, ilmeisesti hydrauliikan, kun
jousituksen ollessa yläasennossa käänsin rattia,
mikä lie vikana? Samalla aikaa oli
jarrupoljin "pohjassa" kun pidin autoa paikallaan.
Tajuaako Autotohtori mitään sitikoiden päälle,
ajattelin viedä auton testiin kunhan vain
työkiireiltä joskus ehtisi virka-aikana.- ken guru
>Autossa syttyi joku
>merkkivalo, ilmeisesti hydrauliikan, kun
>jousituksen ollessa yläasennossa käänsin rattia,
>mikä lie vikana? Samalla aikaa oli
>jarrupoljin "pohjassa" kun pidin autoa
>paikallaan.
Luultavasti pumpussa ei paine riittänyt kaikkiin
paikkoihin yhtä aikaa. Joko pumpun vanhuutta, tai
liian alhainen tyhjäkäyntinopeus koneessa. Tai
sitten säiliön nestepinta alhaalla, sama valo
varoittaa myös nesteen vähyydestä ja tuossa
tilanteessa järjestelmään pumpataan maksimimäärä.
Jos kierrosten nostaminen sammuttaa valon, eikä
valo pala normaalikorkeudessa missään
tilanteessa, ei se ole vakavaa, korkeintaan
joutuu ilmaamaan jos on sattunut imemään ilmaa
tuossa voimistelutilanteessa.
Hyvän tsekkauslistan saat Sitrosen nettisivulta.
Kuiva ja siisti peli kuullostaa jo hyvältä
sinänsä. Autotohtorilla kannattaa tehdä Citikan
tapauksessa korkeintaan moottoritesti, korin ja
alustan metkut tuntee paremmin joku
merkkikorjaamo, vaikka kyllä poikkeuksiakin voi
olla.
Onnea (sitäkin voit tarvita) !
- Beksä
Ihan pakko kommentoida näiden ansiokkaiden
vastauksien lisäksi... Juttuhan on niin, että
hyvin pidetylle BX:lle ei ole olemassakaan huonoa
tietä, on vain erilaisia teitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941783
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3591196Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181188- 961058
- 63848
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6774Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.141723- 46716
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690