Varma Kosto

ihmettelijä

Voisitko ajatella lapsellesi näin erikoista nimeä, kuin esim. "Varma Kosto". Nimi harvinaisuudet ovat taas tulossa muotiin, Iltalehti kirjoitti.

226

137785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yök

      En lapselleni tuollaista nimeä anna. Luulen, ettei ihan mitä tahansa saa nimeksi antaa. Luin, että jos yrittää lapselle antaa nimeksi esim. Naima Muisto niin ei onnistu...

      • joka

        Mulla on ollu opettaja nimeltä Anu Saukko! Sai kyllä kuulla nimestään... lempinimi oli persereikä!
        Millaset vanhemmat antaa lapselleen nimeks Anu, jos sukunimi on Saukko?? Ei kyllä käy kateeks!


      • määvaa

        no entäpä tämä, Kova Nyrkki Isku
        ...en kyllä tiiä voisko tollasen laittaa...


      • huvili
        joka kirjoitti:

        Mulla on ollu opettaja nimeltä Anu Saukko! Sai kyllä kuulla nimestään... lempinimi oli persereikä!
        Millaset vanhemmat antaa lapselleen nimeks Anu, jos sukunimi on Saukko?? Ei kyllä käy kateeks!

        Mä tunnen kans yhden Anu Saukkon. Se on kyllä vaihtanut sukunimeään, mutta Saukko sillä ehti olla yli kakskyt vuotta.
        No, onneksi mun vanhemmat ei anna mitään tuollaisia nimiä, ja toivottavasti ei kovin moni muukaan.

        Tunnen yhden miehen, jonka nimi on Aito Varis...


      • ..vai onko...[?]
        huvili kirjoitti:

        Mä tunnen kans yhden Anu Saukkon. Se on kyllä vaihtanut sukunimeään, mutta Saukko sillä ehti olla yli kakskyt vuotta.
        No, onneksi mun vanhemmat ei anna mitään tuollaisia nimiä, ja toivottavasti ei kovin moni muukaan.

        Tunnen yhden miehen, jonka nimi on Aito Varis...

        ... Alika Emma Emeliina....

        AliSa Emma EVeliina ois kyllä parempi...[??]


      • Zirppaliidi
        ..vai onko...[?] kirjoitti:

        ... Alika Emma Emeliina....

        AliSa Emma EVeliina ois kyllä parempi...[??]

        Tiiän kans yhen aika tyhmän: Siri Santra Maaria. Kaikki jotain svedujuttuja, ja perheellä ei oo ainuttakaan ruotsalaista tuttua tai sukulaista, kaukaistakaan.


      • kiusattu
        Zirppaliidi kirjoitti:

        Tiiän kans yhen aika tyhmän: Siri Santra Maaria. Kaikki jotain svedujuttuja, ja perheellä ei oo ainuttakaan ruotsalaista tuttua tai sukulaista, kaukaistakaan.

        mikä sitten on normaali nimi? mua kiusattiin koulussa koska nimeni on Erja! saatiin tietää että Erja (ja Arja ja Irja) ovat kaikki olleet alunperin poikien nimiä... siitä lähin kuulu jotain tyyliin Erkki... ja Erkku Orkkuakin on kuulunut... jopa enemmän kuin Erkkiä


      • Mölli
        kiusattu kirjoitti:

        mikä sitten on normaali nimi? mua kiusattiin koulussa koska nimeni on Erja! saatiin tietää että Erja (ja Arja ja Irja) ovat kaikki olleet alunperin poikien nimiä... siitä lähin kuulu jotain tyyliin Erkki... ja Erkku Orkkuakin on kuulunut... jopa enemmän kuin Erkkiä

        onko hassu nimi? Marikki Sara-heinä ei varmasti pahimmasta päästä mutta ihan tarpeeksi paha... jos minulle joskus tyttölapsi siunataan sen nimekis tulee Heli Elina Kristiina... jos taas poika niin siitä tulee Eero Petteri. voi voi lapsi parkoja jotka saa jotain kauheaa tarkoittavan nimen... :(


      • Leenu
        huvili kirjoitti:

        Mä tunnen kans yhden Anu Saukkon. Se on kyllä vaihtanut sukunimeään, mutta Saukko sillä ehti olla yli kakskyt vuotta.
        No, onneksi mun vanhemmat ei anna mitään tuollaisia nimiä, ja toivottavasti ei kovin moni muukaan.

        Tunnen yhden miehen, jonka nimi on Aito Varis...

        veljen nimi on Per Saukko.


      • tuikku*
        ..vai onko...[?] kirjoitti:

        ... Alika Emma Emeliina....

        AliSa Emma EVeliina ois kyllä parempi...[??]

        niin saa lapselle antaa minkä nimen vaan jos haluaa...erottuu MaSSaSta....


      • on nykyäänkin
        huvili kirjoitti:

        Mä tunnen kans yhden Anu Saukkon. Se on kyllä vaihtanut sukunimeään, mutta Saukko sillä ehti olla yli kakskyt vuotta.
        No, onneksi mun vanhemmat ei anna mitään tuollaisia nimiä, ja toivottavasti ei kovin moni muukaan.

        Tunnen yhden miehen, jonka nimi on Aito Varis...

        anu saukko. meni avioon ja sai saukko sukunimen..


      • Nanna
        joka kirjoitti:

        Mulla on ollu opettaja nimeltä Anu Saukko! Sai kyllä kuulla nimestään... lempinimi oli persereikä!
        Millaset vanhemmat antaa lapselleen nimeks Anu, jos sukunimi on Saukko?? Ei kyllä käy kateeks!

        Mäkin tiedän muutamia nimiä : Oiva Perä, Kukka Keto, jne.


      • G.W Bxxx

        George olisi tosi nasta...ja vielä tupla vv perään. eiköhän ne suosikki nimet tule sieltä mistä kaikki muukin saasta.

        Tässä hyviä;

        Coke, Donald, Wini, Cadi

        keksikää lisää.....


      • JaniCa
        Mölli kirjoitti:

        onko hassu nimi? Marikki Sara-heinä ei varmasti pahimmasta päästä mutta ihan tarpeeksi paha... jos minulle joskus tyttölapsi siunataan sen nimekis tulee Heli Elina Kristiina... jos taas poika niin siitä tulee Eero Petteri. voi voi lapsi parkoja jotka saa jotain kauheaa tarkoittavan nimen... :(

        totta vie! käy sääliks ihmisiä jotka saa nimen joka tarkottaa jotaki ihan tyhmää tai muuten kuulostaa vaan tyhmiltä. kuten unelma sirpa leena (en oo varma onko toi sirpaleena yhteen vai erikseen) mut siis tollasta nimee en haluais! tuntuu et ois joku pahan onnen lapsi... :(


      • JaniCa

        vain ihmiset joilla ei oo terve järki tai muuten ei oo järki kohdallaan voi laittaa lapseelleen nimkeks esim varma kosto!! lapsihan kärsii koko lapsuutensa siitä nimestä. kun aikuinen nimeää lapsen, aikuisen on ajateltava lapsen parasta ja sitä miten muut nimeen suhtautuvat. jos nimi on joku ihan outo on aika suuri riski että lasta aletaan kiusaamaan sen takia koulussa. ei ole NIIN suuri vaiva nimetä lasta viisaasti jotta lapsi saisi hyvä lapsuuden...eikä tätä kiusattaisiin. nimeämisessä on kysymyksessä LAPSEN lapsuus/elämä eikä aikuisen! järki käteen!!! (en mollaa ketään mutta tuo on tosi asia)


      • snapsi
        JaniCa kirjoitti:

        vain ihmiset joilla ei oo terve järki tai muuten ei oo järki kohdallaan voi laittaa lapseelleen nimkeks esim varma kosto!! lapsihan kärsii koko lapsuutensa siitä nimestä. kun aikuinen nimeää lapsen, aikuisen on ajateltava lapsen parasta ja sitä miten muut nimeen suhtautuvat. jos nimi on joku ihan outo on aika suuri riski että lasta aletaan kiusaamaan sen takia koulussa. ei ole NIIN suuri vaiva nimetä lasta viisaasti jotta lapsi saisi hyvä lapsuuden...eikä tätä kiusattaisiin. nimeämisessä on kysymyksessä LAPSEN lapsuus/elämä eikä aikuisen! järki käteen!!! (en mollaa ketään mutta tuo on tosi asia)

        Asia on juuri näin. Onhan se aluksi hauskaa kun on omaperäinen nimi, mutta tosi lyhytnäköistä hommaa tuollanen.


      • noppe
        JaniCa kirjoitti:

        totta vie! käy sääliks ihmisiä jotka saa nimen joka tarkottaa jotaki ihan tyhmää tai muuten kuulostaa vaan tyhmiltä. kuten unelma sirpa leena (en oo varma onko toi sirpaleena yhteen vai erikseen) mut siis tollasta nimee en haluais! tuntuu et ois joku pahan onnen lapsi... :(

        Hei oikeesti kuulin et äiti oli antanut tytöille nimekseen Kattiina Mustikka ja Mirumaru mansikka......
        Tiedä sit onko totta,mut kauan siitä puhuttiin....
        Voi voi sääliksi käy.............


      • linttu
        Mölli kirjoitti:

        onko hassu nimi? Marikki Sara-heinä ei varmasti pahimmasta päästä mutta ihan tarpeeksi paha... jos minulle joskus tyttölapsi siunataan sen nimekis tulee Heli Elina Kristiina... jos taas poika niin siitä tulee Eero Petteri. voi voi lapsi parkoja jotka saa jotain kauheaa tarkoittavan nimen... :(

        Marikki on kyllä ihan kaunis nimi :)
        Jos mä joskus saan tytön niin sen nimeksi tulee ehkä Ronja Mirjam tai Anne Kirsikka.Pojan nimeä en oo miettinyt.


      • Linttu
        JaniCa kirjoitti:

        totta vie! käy sääliks ihmisiä jotka saa nimen joka tarkottaa jotaki ihan tyhmää tai muuten kuulostaa vaan tyhmiltä. kuten unelma sirpa leena (en oo varma onko toi sirpaleena yhteen vai erikseen) mut siis tollasta nimee en haluais! tuntuu et ois joku pahan onnen lapsi... :(

        Oon kuullut,että on olemassa ainakin yksi nainen,jonka nimi on Unelma Sirpaleena.
        Sen vanhemmat toivoivat poikaa,mutta saivatkin tytön ja niin sille tuli tuollainen nimi :(


      • ärsyyntynyt!!!!!!!
        Zirppaliidi kirjoitti:

        Tiiän kans yhen aika tyhmän: Siri Santra Maaria. Kaikki jotain svedujuttuja, ja perheellä ei oo ainuttakaan ruotsalaista tuttua tai sukulaista, kaukaistakaan.

        Mua v*tuttaa NIIIN paljon tollaset läpät!!mikä svedujuttu tossakin nimessä muka on???HÄH???toi ruottinvihaaminen on TODELLA OUT, skinien junttitouhua 90- luvulta,..joten jos ei keksi muuta järkevää sanottavaa aiheesta "erikoisia nimiä", nii ANNA OLLA!!!!!!!!!


      • Rane
        huvili kirjoitti:

        Mä tunnen kans yhden Anu Saukkon. Se on kyllä vaihtanut sukunimeään, mutta Saukko sillä ehti olla yli kakskyt vuotta.
        No, onneksi mun vanhemmat ei anna mitään tuollaisia nimiä, ja toivottavasti ei kovin moni muukaan.

        Tunnen yhden miehen, jonka nimi on Aito Varis...

        Ton niminen oli samalla luokalla. Oltiin onneksi niin naiiveja, ettei edes kiusattu.


      • Hoope
        ärsyyntynyt!!!!!!! kirjoitti:

        Mua v*tuttaa NIIIN paljon tollaset läpät!!mikä svedujuttu tossakin nimessä muka on???HÄH???toi ruottinvihaaminen on TODELLA OUT, skinien junttitouhua 90- luvulta,..joten jos ei keksi muuta järkevää sanottavaa aiheesta "erikoisia nimiä", nii ANNA OLLA!!!!!!!!!

        Otitpa raskaasti. Mutta PIENEKSI VALAISTUKSEKSI, ruotsin, ja ruotsinkielisyyden syrjiminen on tulossa "muotiin" uudelleen, ja ihan sen totaalisen tarpeettomuuden vuoksi! Yhtenevässä euroopassa ei tarvi enää kylvää satoa siitä, että yksi maa, jolla on omanlainen kieli, olisi jotenkin kunnioitettava omata! Ja tuohon skini-juttuun! TÄYTTÄ PASKAA!!! Skinit ne varmaan nykymaailmassa eniten ruotsista pitävät, koska siellä olevien skinien välit Suomalaisiin skineihin on erittäin veljelliset!

        Ja pakko laittaa vielä itse aiheeseen: Jokainen Ruotsin kielinen nimi on ruma! Tollai kiteytettynä! Samoin kaikki nimet jossa on c, x, z...


      • nimellä paiskattu
        kiusattu kirjoitti:

        mikä sitten on normaali nimi? mua kiusattiin koulussa koska nimeni on Erja! saatiin tietää että Erja (ja Arja ja Irja) ovat kaikki olleet alunperin poikien nimiä... siitä lähin kuulu jotain tyyliin Erkki... ja Erkku Orkkuakin on kuulunut... jopa enemmän kuin Erkkiä

        Erjahan on aivan normaali nimi, kaikesta sitä pilkataan!.
        Minun nimeni on Oivi, mitä nimeä en todellakaan käytä!. Nimestäni olen kuullut aina pilkkaa ja naurua, koskaan en ole tötmännyt keneenkään samannimiseen!.
        Nyt aikuisena olen miettinyt tosissani, että käyn poistamassa tuon nimi-hirviön!!!.


      • pöööh
        määvaa kirjoitti:

        no entäpä tämä, Kova Nyrkki Isku
        ...en kyllä tiiä voisko tollasen laittaa...

        Hei olen kova..? ihmiselle ei voi antaa nimeä nyrkki. aikas kaukaa haettua, keksi parempi läpp jos se oli sellaseks tarkotettu.


      • Anonyymi
        linttu kirjoitti:

        Marikki on kyllä ihan kaunis nimi :)
        Jos mä joskus saan tytön niin sen nimeksi tulee ehkä Ronja Mirjam tai Anne Kirsikka.Pojan nimeä en oo miettinyt.

        Mun Naimakaverin nimi oli pippuri hullu


    • xxx

      TAI Anna Aina Aamu Rauha
      Miina Lotta
      Sini Vuokko
      Yrjö Kosti
      Ukko Armas
      Vieno Impi
      voitto Toivo
      Mainio Onni
      Kaino Into
      Uljas Aarre
      Aamu Lempi
      Lauha Pilvi
      Jalo Taito...kaikki suomalaisia nimiä.mitä"hauskoja"muita niitä onkaan...?

      • emmy

        Joskus taitaa totuus olla tarua ihmeellisempää.

        Ihan kaikkia mainittuja nimiä ei tietenkään ole olemassa (kai). Väestörekisterikeskushan esimerkiksi antaa vain yhden nimen tietoja eli sieltä ei saa selville, onko olemassa henkilö nimeltä Miina Lotta. Sen sijaan sieltä kyllä selviää, että maastamme löytyy Miina-Lotta vuodelta 1999.

        Aamun rauhallisuudesta en tiedä, mutta 6 Ilta-Rauhaa on olemassa ja 2 Iltarauhaa.

        Sini-Vuokko on annettu nimeksi 32 kertaa ja Sinivuokko 20 kertaa.

        Viime vuonna on Suomessa nimetty Mainio-Onni.

        Terttu-Marjatta on nimenä viidellä naisella.
        Mari-Pilvi yhdellä, samoin Ensilempi.

        Muita aika harvinaisia nimiä, joilla on oma merkityksensä ovat Leijonamieli, Ukko-Mies, Iltatähti, Aikamies...


      • mörkö
        emmy kirjoitti:

        Joskus taitaa totuus olla tarua ihmeellisempää.

        Ihan kaikkia mainittuja nimiä ei tietenkään ole olemassa (kai). Väestörekisterikeskushan esimerkiksi antaa vain yhden nimen tietoja eli sieltä ei saa selville, onko olemassa henkilö nimeltä Miina Lotta. Sen sijaan sieltä kyllä selviää, että maastamme löytyy Miina-Lotta vuodelta 1999.

        Aamun rauhallisuudesta en tiedä, mutta 6 Ilta-Rauhaa on olemassa ja 2 Iltarauhaa.

        Sini-Vuokko on annettu nimeksi 32 kertaa ja Sinivuokko 20 kertaa.

        Viime vuonna on Suomessa nimetty Mainio-Onni.

        Terttu-Marjatta on nimenä viidellä naisella.
        Mari-Pilvi yhdellä, samoin Ensilempi.

        Muita aika harvinaisia nimiä, joilla on oma merkityksensä ovat Leijonamieli, Ukko-Mies, Iltatähti, Aikamies...

        Yksi poikani nimistä jumalan, toinen kuninkaan ja kolmas nimi on ns. "normaali" nimi...

        ei nimi miestä pahenna ellei nimismies...


      • nih

        Konsta Aapeli on vähän samaa luokkaa ku Sini vuokko. Suomessa on myös nainen nimeltä Hellä Varvas (Varvas on siis sukunimi)


      • ok4
        nih kirjoitti:

        Konsta Aapeli on vähän samaa luokkaa ku Sini vuokko. Suomessa on myös nainen nimeltä Hellä Varvas (Varvas on siis sukunimi)

        Entisessä koulussani oli opettaja jonka nimi oli Satu Ilta, eli siis Ilta oli sukunimi.


      • Mies42
        emmy kirjoitti:

        Joskus taitaa totuus olla tarua ihmeellisempää.

        Ihan kaikkia mainittuja nimiä ei tietenkään ole olemassa (kai). Väestörekisterikeskushan esimerkiksi antaa vain yhden nimen tietoja eli sieltä ei saa selville, onko olemassa henkilö nimeltä Miina Lotta. Sen sijaan sieltä kyllä selviää, että maastamme löytyy Miina-Lotta vuodelta 1999.

        Aamun rauhallisuudesta en tiedä, mutta 6 Ilta-Rauhaa on olemassa ja 2 Iltarauhaa.

        Sini-Vuokko on annettu nimeksi 32 kertaa ja Sinivuokko 20 kertaa.

        Viime vuonna on Suomessa nimetty Mainio-Onni.

        Terttu-Marjatta on nimenä viidellä naisella.
        Mari-Pilvi yhdellä, samoin Ensilempi.

        Muita aika harvinaisia nimiä, joilla on oma merkityksensä ovat Leijonamieli, Ukko-Mies, Iltatähti, Aikamies...

        1 kpl.


      • sjöbö
        nih kirjoitti:

        Konsta Aapeli on vähän samaa luokkaa ku Sini vuokko. Suomessa on myös nainen nimeltä Hellä Varvas (Varvas on siis sukunimi)

        Eikö sellanenkin löydy kuin Kauko Säädin :P


      • antti--
        mörkö kirjoitti:

        Yksi poikani nimistä jumalan, toinen kuninkaan ja kolmas nimi on ns. "normaali" nimi...

        ei nimi miestä pahenna ellei nimismies...

        mikäs sun poikas nimi on afrodite vai :PPP


      • ansku

        ...onhan noita. Meidänkin suvusta löytyy kauempaa AINA IMPI (ja oli muutes vanhapiika, oisko nimi ollu enne???) :), ja LAINA LIISA. Eipä kyllä tulisi mieleen antaa suvun vanhoja nimiä omille tyttärille...


      • Huvili

        Olipa kerran etunimi ja sukunimi...

        Pyry Harakka
        Aimo Annos
        Aarre Arkku
        Lumi Kinos
        Ukko Mies
        Poika Mies
        Aamu Aurinko

        Ai muutes, yhden toimittajan lapset on Lumi, Ukko ja Tuuli.
        Miettikää ko se sanoo: "mun lasten nimet on "lumiukko ja tuuli"


      • .....ei tietoja must.....

        ei hyvin mee niillä vanhemmilla jotka laittaa tollasii nimmii


      • Mie vaan

        Luin lehdestä tässä kesällä kerran nimen MAINIO ULJAS MIES!!! Mutta ilmeisesti tämä mies oli nimensä veroinen kun oli kuulutuksissa... Ehkä minäkin vielä laitan lapselleni nimeksi Voima Otto Akseli ja tytöstä tulee Soppa Kauha... No toivottavasti en koskaan vihais lastani niin paljon... Vaikka enpäs se minäkään aina ole ollut tyytyväinen nimeeni, vaikka se ihan yleinen ja suosittu onkin... Ehkä se olikin se vika silloin pienempänä... Mutta niinhän sitä sanotaan, että ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä...


      • Leenu
        nih kirjoitti:

        Konsta Aapeli on vähän samaa luokkaa ku Sini vuokko. Suomessa on myös nainen nimeltä Hellä Varvas (Varvas on siis sukunimi)

        mäkin yhden, jonka nimi on Inga Tillman, se on jo vanha ja edelleenkin vanhapiika


      • Ansku kakkonen
        ansku kirjoitti:

        ...onhan noita. Meidänkin suvusta löytyy kauempaa AINA IMPI (ja oli muutes vanhapiika, oisko nimi ollu enne???) :), ja LAINA LIISA. Eipä kyllä tulisi mieleen antaa suvun vanhoja nimiä omille tyttärille...

        Moi!
        Munkin kutsumanimi on Ansku ja oikea nimi Anita.
        Äidin vanhempien nimet olivat Anna (Anni) ja Otto. Siskoni on antanut tyttärilleen nimeksi Anni Eveliina, Ella Jasmin ja Iina Josefiina. Isäni vanhempien nimet olivat Hilda (toinen nimi Josefiina)ja Eino. Itselläni ei ole lapsia, mutta jos olisi voisin antaa toiseksi nimeksi jonkun suvusta tulevan nimen.


      • Kukka;)

        Mun toinen nimi on Sini Vuokko, kutsumanimi tulee kylläki viimisenä...;) Yhen kaverin toinen nimi ala-asteella oli Kirsikka - se vähän lohdutti.
        Ei mua kyllä silleen kiusattu, vähän ilkuttiin vain. Moni kehuu nätiks nimeks. Itelläni ei hirveesti oo välii....
        Omille mahdollisille lapsilleni en tule kyllä antamaan nimeä joka merkitsee jotain, ainakin jotain olen oppinut;)


      • huh huh
        Mies42 kirjoitti:

        1 kpl.

        senkin niminen löytyy


      • karmee...
        ansku kirjoitti:

        ...onhan noita. Meidänkin suvusta löytyy kauempaa AINA IMPI (ja oli muutes vanhapiika, oisko nimi ollu enne???) :), ja LAINA LIISA. Eipä kyllä tulisi mieleen antaa suvun vanhoja nimiä omille tyttärille...

        Eikö ookkin paha Aina Impi Ellen Anna :DDDDDD


      • tsv49
        ok4 kirjoitti:

        Entisessä koulussani oli opettaja jonka nimi oli Satu Ilta, eli siis Ilta oli sukunimi.

        Entäpä tämä Ilta Aina Pimiä


      • höpöti

        no ainkin pasianssi ja varma laina


      • Sisko

        Tuli tuosta viestistä mieleen tämä:
        Anna Aina Naima Rauha


      • ...

        Tää on kans samaa legenda-sarjaa, eli tuskin kukaan oikeesti on ton niminen ollut, mut kuulostaa hauskalta, Impi Ellen Anna..hmmm... :)
        Tai Anna Aina Naima Rauha..


      • joo
        ok4 kirjoitti:

        Entisessä koulussani oli opettaja jonka nimi oli Satu Ilta, eli siis Ilta oli sukunimi.

        mun opettajan nimi on Satu Lähde. Lähde on siis sukunimi.


      • ---
        Kukka;) kirjoitti:

        Mun toinen nimi on Sini Vuokko, kutsumanimi tulee kylläki viimisenä...;) Yhen kaverin toinen nimi ala-asteella oli Kirsikka - se vähän lohdutti.
        Ei mua kyllä silleen kiusattu, vähän ilkuttiin vain. Moni kehuu nätiks nimeks. Itelläni ei hirveesti oo välii....
        Omille mahdollisille lapsilleni en tule kyllä antamaan nimeä joka merkitsee jotain, ainakin jotain olen oppinut;)

        Sinivuokko tai Kirsikka? Tai edes nimissä Marja Terttu tai Kukka Keto? Kauniisiin asioihin viittaavat. Minusta ne ovat kauniita nimiä!

        Lapsia voidaan kyllä kiusata ihan mistä syystä tahansa ja ilman yhtään mitään syytäkään (minkä tiedän kokemuksesta), joten en kyllä nimiä antaessani hirveästi ottaisi paineita sellaisesta. Rumaa nimeä en tietenkään antaisi. Siis omasta mielestäni rumaa, nämäkin kun ovat makuasioita.

        Omilleni olen ajatellut sellaisia nimiä kuin vaikkapa Elena Irja Ada Maria ja Mikki Pekko Aleksanteri tms. Ei ole kyllä lapsia eikä tällä hetkellä tulossakaan.


      • Anonyymi
        karmee... kirjoitti:

        Eikö ookkin paha Aina Impi Ellen Anna :DDDDDD

        Mun isä on Erkki ja sillä on jorma isona


    • merrukka

      tai Terttu Marjatta...

      • ''**

        Mari-Pilvi


      • kaipaa

        sisartani???


      • nimikö?
        ''** kirjoitti:

        Mari-Pilvi

        Ei minusta.

        Mitä mieltä muut ovat?


      • oon vaa..
        ''** kirjoitti:

        Mari-Pilvi

        unelma sirpa-leena


      • Nanna
        nimikö? kirjoitti:

        Ei minusta.

        Mitä mieltä muut ovat?

        Koko nimi on kauhea. Pyry pojan nimenä on tosi söpö, tulee mieleen sellanen iloinen energia pakkaus poju!


      • sitten
        Nanna kirjoitti:

        Koko nimi on kauhea. Pyry pojan nimenä on tosi söpö, tulee mieleen sellanen iloinen energia pakkaus poju!

        on toi Pyry nimi tuonnu vähän hymyä naamalle sen jälkeen kun kaverilla oli pakki vähän sekasin ja vessasta tulessaan tokaisi että johan tuli kunnon pyry =)


      • Ileitte

        Pohjoisessa Hämeessä löytyvät sisarukset: Hyrsky Myrsky M-tähti ja
        Lempi Lenseä Lensi


    • milla

      olihan minunkin lapsuudessa lahja-lempi joka oli 60-luvulla aika erikoiselta kuulostava tyttären nimi,vai mitä?

      • ^_^

        Ainakaan itse en tahtoisi olla mitenkään erikoisen niminen. Esimerkiksi Yrjö Kosti


      • emmy

        Väestörekisterikeskus ei tunne ainuttakaan ihmistä nimeltä Lahja-Lempi. Vietit siis lapsuutesi jossain muualla kuin Suomessa. Minkä maalainen kyseinen Lahja-Lempi on?


    • mölli

      entä Unelma Sirpa Leena?

      • äiti

        Tyttäreni kummitäti ihan ihmeekseni aikoi kieltäytyä kumminvirasta, kun kerroin, että lapselle on suunniteltu nimeksi Varma Päivä Unelma :)


      • =0)
        äiti kirjoitti:

        Tyttäreni kummitäti ihan ihmeekseni aikoi kieltäytyä kumminvirasta, kun kerroin, että lapselle on suunniteltu nimeksi Varma Päivä Unelma :)

        Impi Ellen Anna
        Aina Naima Ilona
        Naima Elin

        Juu, sellasia, mutta eipä nuo kyllä varmaan kenelläkään niminä ole, kuhan ovat väännettyjä... Mutta hauskoja silti


      • nimet jo annettu

        Velipoika joskus kölvinä oli kavereiden kanssa selannu puhelinluetteloo ja sielä oli ollu nimi Anna Seinä. No nää olivat soittaneet ja oli vastattu et "anna seinällä", pojat oli sanoneet et tuu ihmeessä pois ettet putoa.


      • sattumia
        =0) kirjoitti:

        Impi Ellen Anna
        Aina Naima Ilona
        Naima Elin

        Juu, sellasia, mutta eipä nuo kyllä varmaan kenelläkään niminä ole, kuhan ovat väännettyjä... Mutta hauskoja silti

        tällainenkin pariskunta on ollut kun; Armas ja Helmi


      • Pihlaja
        nimet jo annettu kirjoitti:

        Velipoika joskus kölvinä oli kavereiden kanssa selannu puhelinluetteloo ja sielä oli ollu nimi Anna Seinä. No nää olivat soittaneet ja oli vastattu et "anna seinällä", pojat oli sanoneet et tuu ihmeessä pois ettet putoa.

        Olen kuullut samanmoisen tarinan, mutta eri nimillä. Esim. joku oli joskus soittanut Naulapäälle, joka vastasi "Naulapäässä", johon toinen sanoo: "No ota ihmeessä pois!" :D:D

        Toinen vastaava puhelinkeskusteli: "HirviLammella", johon vastattu "No ajakaa se ihmeessä pois!" :D:D


      • ....
        Pihlaja kirjoitti:

        Olen kuullut samanmoisen tarinan, mutta eri nimillä. Esim. joku oli joskus soittanut Naulapäälle, joka vastasi "Naulapäässä", johon toinen sanoo: "No ota ihmeessä pois!" :D:D

        Toinen vastaava puhelinkeskusteli: "HirviLammella", johon vastattu "No ajakaa se ihmeessä pois!" :D:D

        soittelin tosiaan joskus nuorempana kallio-nimisille ihmisille..
        "-onko lyyti kalliolla?
        -on..
        -hae se äkkiä pois ettei se putoo sieltä!"

        soitin muutamalle ihmiselle, yleensä vastauksena naurua, pari kertaa kuulosti aika vihaselta ja sain luurin korvaan..


      • Nimetön
        =0) kirjoitti:

        Impi Ellen Anna
        Aina Naima Ilona
        Naima Elin

        Juu, sellasia, mutta eipä nuo kyllä varmaan kenelläkään niminä ole, kuhan ovat väännettyjä... Mutta hauskoja silti

        Yrjö, Lanni, naku, impi, sanki.


      • oiva
        =0) kirjoitti:

        Impi Ellen Anna
        Aina Naima Ilona
        Naima Elin

        Juu, sellasia, mutta eipä nuo kyllä varmaan kenelläkään niminä ole, kuhan ovat väännettyjä... Mutta hauskoja silti

        Mäen Anna ja sen veli Mäen Usko


      • mampsuli,
        .... kirjoitti:

        soittelin tosiaan joskus nuorempana kallio-nimisille ihmisille..
        "-onko lyyti kalliolla?
        -on..
        -hae se äkkiä pois ettei se putoo sieltä!"

        soitin muutamalle ihmiselle, yleensä vastauksena naurua, pari kertaa kuulosti aika vihaselta ja sain luurin korvaan..

        yrjö lautanen,impi umpilampi...


      • höpöti
        =0) kirjoitti:

        Impi Ellen Anna
        Aina Naima Ilona
        Naima Elin

        Juu, sellasia, mutta eipä nuo kyllä varmaan kenelläkään niminä ole, kuhan ovat väännettyjä... Mutta hauskoja silti

        oli joskus vihkikuva lehdessä: aino kakki ja väinö korjas


      • :D.
        höpöti kirjoitti:

        oli joskus vihkikuva lehdessä: aino kakki ja väinö korjas

        Siis ihan tosi..? Siis mainio, vuoden vitsi. :D Oikeesti?


      • ex. turkulainen
        =0) kirjoitti:

        Impi Ellen Anna
        Aina Naima Ilona
        Naima Elin

        Juu, sellasia, mutta eipä nuo kyllä varmaan kenelläkään niminä ole, kuhan ovat väännettyjä... Mutta hauskoja silti

        Joskus 80-luvulla Turun vahin asukas oli nimeltään Naima Elin ja sillä oli kyllä joku ruotsinkielinen sukunimi


    • erikoista nimeä lapselle

      mutta tiedän Aila Unelman,Lahjan jne

    • liu

      Anna Aina Naima Rauha
      Vanha juttu, mut jaksaa viel naurattaa.. Eihän sitä enää tuollasia nimiä voi antaa mut joskus on tuollanenkin ollut. Järki pitää nimen annossa olla: ei lasta saa laittaa kärsimään erikoisen nimensä vuoksi! Jos on kyllästynyt tavallisiin nimiin, niin voihan sen oman nimen aina vaihtaa(kerran vain kylläkin!!)
      Tikru-nimi on jäänyt mieleen sellaisena mitä en lapselleni antaisi. Joitakin vuosia sitten kuulin erään lapsen saaneen tämän nimen...

    • oooo

      Tatjaana rakopaljaana :D

      • <<<

        Kukka Keto.. Keto on sukunimi


    • heli kopteri

      anna mäki -niminen nainen ja usko kylmänen -niminen mies tapasivat tansseissa. "MäEn Anna!" nainen sanoi. "KylMäSen Usko!"

    • nellan äiti

      Minusta se on jo loukkaus lastaan kohtaan, jos hänelle annetaan sellainen nimi, josta muut lapset vääntää pilaa.

      Kyllä pitäisi olla vanhemmilla sen verran kypsyyttä, että osataan antaa tavallinen ja normaali IHMISEN nimi!

      • nimi

        Eiks vanha sanonta mene,ettei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä?


      • bababa

        lapset vääntävät kaikista nimistä pilaa..
        kokemusta on..


      • totta
        bababa kirjoitti:

        lapset vääntävät kaikista nimistä pilaa..
        kokemusta on..

        tottahan se on, mutta vääntelyä tulee tavallisistakin nimistä


      • Kasiopeja
        totta kirjoitti:

        tottahan se on, mutta vääntelyä tulee tavallisistakin nimistä

        Määrittele normaali ihmisen nimi. Mikään ei ole normaali, vain tavallinen tai yleinen. Oli pakko nuusia pikkua.


    • sipuli

      no niin...
      on tullut mietittyä tuota asiaa aika paljon...
      eihän siinä mitään pahaa ole jos lapsen nimi on "sotamies" tai "suklaakuorrutus", mutta ei ehkä sentään...
      kauneimpia nimiä....ajatelkaapas, että tyttönne olisi apple tai keisha....tuttuja nimiä ehkä ulkomailla, muttei meillä suomessa..
      onko tämä kaikki "kohu" lähtöisin diilin "helmenkalastajasta"...???? sekin muuten uskomattoman tajuton vetäisy.... ;)

      • niinpä niin

        Hän halusi erottua joukosta ja erottui.


      • TietoMies_
        niinpä niin kirjoitti:

        Hän halusi erottua joukosta ja erottui.

        Viikonlopun Iltiksessä kerrottiin
        että Helmenkalastaja tunnettiin nuorena vielä
        nimellä Mikko Närhi (jos nyt oikein muistan)

        Eli muutti sekä etu- että sukunimensä.


    • täämä

      ...jo jossain... "aina lemitty pauliina"

    • yh-viikkoäiti

      Mitäpä mieltä tämmöisestä nimestä Olga Aina Hilja. Vaan eikö se ole niin ettei nimi miestä pahenna mutta entäpä naista

      • heheheh

        Tuota en ollukka ennen kuullu! Ois kyl aika karsee hehehh


      • Saikku

        Muistan nuoruudesta erään mummoni tuttavan jonka nimi oli Anna Onnea Aina ja häntä sanottiin Onneaksi! Huh Huh!!!!


      • häämöttää

        hmm....??


    • liittyvä

      nimi on Ilta Vartio ja poliisiin Jalo Skyttä.Nämä ovat oikeesti olleet olemassa.

      • man-legally

        en antas


      • hullu

        Kunnon kapiainen antaa tyttärelleen nimeksi Sissi - Ansa


      • PLM

        Kasanen meinasi armeijassa, että antaa tytölle nimeksi Aamu (Kasanen) ja suosittelee sille armeijaan menoa


    • aapee

      Kuulin radiosta tänään että erään naisen nimi on:Aina Hellä Alapää...
      jutun täytyy olla totta,sanoi juontajakin.

      • eedu

        Aika karu.. mun mielestä Ruskapomeliina on aika kauhe. Lapsi raukka.


      • ...........

        no niin.
        aika noloja nimiä on kyllä-
        entäpäs Lumi-Aura?
        Sekin olisi aika inhoittava...


      • kaktus

        Onhan se alapää hassu ja naurettava sana, vai onko sittenkään!

        Kuitenkin silkka totuus on, ettei Suomessa väestörekisterikeskuksen mukaan koskaan ole ollut sukunimenä Alapää.

        Tätä olematonta nimeä on muuten "esitelty" täällä aiemminkin.


      • Pauge

        Aina Hellä Alapää on kuulema tosiaan ollut olemassa..mennyt jonkun Alapää sukunimisen kanssa naimisiin.. sama juttu Heli Kopterin kanssa..


      • liinu
        kaktus kirjoitti:

        Onhan se alapää hassu ja naurettava sana, vai onko sittenkään!

        Kuitenkin silkka totuus on, ettei Suomessa väestörekisterikeskuksen mukaan koskaan ole ollut sukunimenä Alapää.

        Tätä olematonta nimeä on muuten "esitelty" täällä aiemminkin.

        juu... se on monessa kunnassa "kylännimenä" tuo alapää siinä kuin kyläinpää ja ylipää...

        ja (tosi?) tarina kertoo alapäässä asuneen Mäen Annan... :)


      • eme
        liinu kirjoitti:

        juu... se on monessa kunnassa "kylännimenä" tuo alapää siinä kuin kyläinpää ja ylipää...

        ja (tosi?) tarina kertoo alapäässä asuneen Mäen Annan... :)

        onhan se sellanenkin tienviitta olemassa kuin terskanperä....


      • joopajoo
        kaktus kirjoitti:

        Onhan se alapää hassu ja naurettava sana, vai onko sittenkään!

        Kuitenkin silkka totuus on, ettei Suomessa väestörekisterikeskuksen mukaan koskaan ole ollut sukunimenä Alapää.

        Tätä olematonta nimeä on muuten "esitelty" täällä aiemminkin.

        "Nimipalvelussa etu- ja sukunimitietojen lukumäärät löytyvät kaikista henkilöistä, jotka on rekisteröity Suomen väestötietojärjestelmään. Rekisteröinnin yhteydessä he ovat saaneet suomalaisen henkilötunnuksen. Henkilötunnukset annettiin elossa oleville henkilöille vuosien 1964-1968 välisenä aikana."


      • Leenu

        Artturi Ananias Seljänperä, Perse-Artuksi sanovat.


      • emmy
        eedu kirjoitti:

        Aika karu.. mun mielestä Ruskapomeliina on aika kauhe. Lapsi raukka.

        Älä eedu sure Ruskapomeliinan puolesta; hän on vain sellainen virtuaalilapsi. Yhtään oikeaa sen nimistä lasta ei Suomessa ole (tarkista väestörekisterikeskuksen tiedostosta).


      • heh
        liinu kirjoitti:

        juu... se on monessa kunnassa "kylännimenä" tuo alapää siinä kuin kyläinpää ja ylipää...

        ja (tosi?) tarina kertoo alapäässä asuneen Mäen Annan... :)

        pappani asui Alapääntiellä vuosikymmeniä, mutta jostain syystä se muutettiin Kinisjärventieksi myöhemmin.. hmm.. Lapissa.


    • pieni

      tai sitten lapselle voisi antaa nimeksi
      Heimo-Veli xD olisi ainakin erikoinen.. ei varmasti toista samanlaista.

    • A.P.

      Nimeni on Paukku.

      Aimo Paukku.

      • ...

        mutta paras nimi mitä olen kuullut on Yrjö Lensi.
        puhelimeen vastataan Yrjö Lensi puhelimessa.


    • Leenakin

      Aina Selin ...??

      • Sisko

        Anna Selin


    • Aurinko

      Olen kanssa monesti miettinyt enemmän tai vähemmän hauskoja nimiä. Tässä muutama mikä mieleeni juolahti:

      Lumi niminen nainen menee Tuisku-nimisen kanssa naimisiin -> Lumi Tuisku
      Lumi Sade (löytyy 1 kpl) / Lumisade
      Aurinko Tuuli (Aurinko on yhteensä nimenä 29:llä ihmisellä, Aurinko-Tuuli on 1:llä)
      Suvi-Tuuli
      Sade Pisara (Pisara on yht. nimenä 4:llä)
      Kesäheinä (11 kpl) / Kesä-Heinä
      Iltatuuli (löytyy 1 kpl)
      Vieno Helinä

      Em. lukumäärät on Väestörekisterikeskuksen sivuilta otettuja. Riippuen kirjoitusasusta nimi löytyy tai ei. Käykää ihmeessä kokeilemassa erilaisia nimimuunnoksia, josko niitä löytyy. :D

    • revittyjä, eikö vain =)

      Keitäs te olette kysyy ohikulkija
      Pariskunta kättelee ja sanoo vuorollaan oman puolisonsa nimen:

      vaimoni A n u S a u k k o...
      mieheni P e r S a u k k o...

      ainakin nimet sointuu hyvin yhteen, tiedä niiden kauneudesta nyt sitten niin hirveesti...

      • Nimetön

        löytyy tai löyty ainakin puhelinluettelosta!!! :) :) :)


      • man-legally

        itse ant kivat nimet


      • Heirili

        kaveri sai meiltä lempinimen Käki, josta tietenkin tuli mieleen että kun hän vastaa puhelimeen että "käellä", ja onhan sellainen sukunimi kuin Käki.. "Anna Käellä" että hei vaan... samoin kun jonkun sukunimi oli Pervola..


      • .....
        Heirili kirjoitti:

        kaveri sai meiltä lempinimen Käki, josta tietenkin tuli mieleen että kun hän vastaa puhelimeen että "käellä", ja onhan sellainen sukunimi kuin Käki.. "Anna Käellä" että hei vaan... samoin kun jonkun sukunimi oli Pervola..

        tunnen Anna Mäki-nimisen....kun hän esittelee itsensä...Mäen Anna.


    • Äiti tulevaisuudessa

      Pasi Anssi ja Konsta Aapeli. Se on jo päätetty mieheni kanssa.

      • Että näin

        Pasi Anssi Pakka on jo oikeasti olemassa. Mutta mitenkä ois Aimo Soppa? :D:D:D:D


      • Voisi olla olemassa
        Että näin kirjoitti:

        Pasi Anssi Pakka on jo oikeasti olemassa. Mutta mitenkä ois Aimo Soppa? :D:D:D:D

        Laku on sukunimi Väestörekisterikeskuksen mukaan. Mitäpä, jos joku Laku-niminen kastaisi lapsensa Pelleksi?? :D:D:D:D:D:D


      • xxx
        Voisi olla olemassa kirjoitti:

        Laku on sukunimi Väestörekisterikeskuksen mukaan. Mitäpä, jos joku Laku-niminen kastaisi lapsensa Pelleksi?? :D:D:D:D:D:D

        Varmaan onkin siis joku Laku Pekka...


    • Kasiopeja

      Unelma Sirpa-Leena (unelma sirpaleena), Delfiini, Vauva, Muna, Saturnus... Lista jatkuu loputtomiin. Toi Neon olis ihan kiva. Nyt kun siirrytään yhä enemmän teknoaikaan, niin toi olis kova nimi klubeilla. "Tuleeks Neon bailaamaan?"

    • jiiio

      Mä laitan mun pojan nimex PASI-ANSSI.
      Mitä mieltä?

      • johnny

        että taidatpa olla ihan lapsi vielä itsekkin


      • Kauris_93

        No en nyt tiiä... Onhan mulla siihen vielä matkaa, mutta se on silti naurettavaa! meille on tulossa kesällä perheenlisäystä enkä voisi ajatellakkaan tuollaista! xD Lasta varmaan kiusattaisiin! Toivon että säästäisit lapsen kiusaamiselta! :S


      • kaktus

        jiiiolle: Yksi olemassa jo ennestään. Keksi omaperäisempi!


    • Maximus

      Mun lapsien nimet tulee olemaan pojille Julius Maximus ja toiselle Dani...tytölle nimeks Daniela

      • mna

        noi kuulosti just nykyaikaisilta nimiltä. mä oon miettinyt pojalle nimeksi johnny tai ville hermanni. tyttö olis sara, siru tai säde riina.


      • nimi
        mna kirjoitti:

        noi kuulosti just nykyaikaisilta nimiltä. mä oon miettinyt pojalle nimeksi johnny tai ville hermanni. tyttö olis sara, siru tai säde riina.

        on aika karu. Äidinkielen opettajani kertoi tämän nimen, mutta en muista milloinka sellainen on ollut jollakin (nykyään ei kyllä tällaista sais antaa)

        Eli pojan nimi oli Otso Piru Perkele. Ja näin on tosi äidinkielen opettajani mukaan. Se oli muistaakseni jonkun kuuluisan maalarin poika...

        Mun tytön nimeksi tulee Adele Aurora. Mielestäni kaunis, ei kovin erikoinen muttei sen tarvikaan. Mistään Jenna, Mari, Esko, Matti, Pekka jne. perussuomailista "tönkkö-nimistä" en välitä paskaakaan. Ne on niin rumia yksinkertaisesti, anteeksi.


      • Täti
        nimi kirjoitti:

        on aika karu. Äidinkielen opettajani kertoi tämän nimen, mutta en muista milloinka sellainen on ollut jollakin (nykyään ei kyllä tällaista sais antaa)

        Eli pojan nimi oli Otso Piru Perkele. Ja näin on tosi äidinkielen opettajani mukaan. Se oli muistaakseni jonkun kuuluisan maalarin poika...

        Mun tytön nimeksi tulee Adele Aurora. Mielestäni kaunis, ei kovin erikoinen muttei sen tarvikaan. Mistään Jenna, Mari, Esko, Matti, Pekka jne. perussuomailista "tönkkö-nimistä" en välitä paskaakaan. Ne on niin rumia yksinkertaisesti, anteeksi.

        Otso Piru Perkele oli tietämäni mukaan kirjailija Ilmari Kiannon nimiehdotus pojalleen. Kastepappi ei sitä kuitenkaan hyväksynyt vaan jälkimmäiset nimet muutettiin. Myöhemmin tästä Otso Kiannosta tuli pappi.


      • perusnimi
        nimi kirjoitti:

        on aika karu. Äidinkielen opettajani kertoi tämän nimen, mutta en muista milloinka sellainen on ollut jollakin (nykyään ei kyllä tällaista sais antaa)

        Eli pojan nimi oli Otso Piru Perkele. Ja näin on tosi äidinkielen opettajani mukaan. Se oli muistaakseni jonkun kuuluisan maalarin poika...

        Mun tytön nimeksi tulee Adele Aurora. Mielestäni kaunis, ei kovin erikoinen muttei sen tarvikaan. Mistään Jenna, Mari, Esko, Matti, Pekka jne. perussuomailista "tönkkö-nimistä" en välitä paskaakaan. Ne on niin rumia yksinkertaisesti, anteeksi.

        Mielestäni on parempi antaa lapselle ihan tavallinen nimi kun jokin esim.pilkkaava nimi..Itselläni on aivan perus nimi ja olen tyytyväinen..


      • ...
        mna kirjoitti:

        noi kuulosti just nykyaikaisilta nimiltä. mä oon miettinyt pojalle nimeksi johnny tai ville hermanni. tyttö olis sara, siru tai säde riina.

        Mun pojan nimi on Valtteri Matias Eemeli.


    • aaa

      No "varma kosto" kuulostaa aika ikävältä. Kuulin kauhistuttavan tarinan vanhemmista jotka halusivat vain poikaa. No tyttö heille kumminkin syntyi ja he laittoivat tytölle nimeksi "Unelma Sirpaleena". Minusta tämä on jo TÖRKEÄÄ!!

    • Huvili

      Meidän kylällä asusteli ennen vanhaan
      Lahja Naula.

    • Sha

      Jonnekin virastoon oli joskus tullu paperi missä allekirjoituksena oli ollu "Muna Rupinen." Tiedustelujen jälkeen selvis, että paperin oli lähettäny herttainen vanha nainen, jonka nimi oli Miina Riipinen... Oli vaan i-kirjainten pisteet unohtunu! Tään jutun pitäis olla totta, mut enpä mene vannomaan.

    • Pulla

      olen vasta 14.:P Olen kuullut monenlaisia nimiää..Ruusunen,Kukkanen, ja mikäs muu se nyt olikaanb.. Varma Kosto?? Tuo kuulostaa jo aika...Miten sen sanoissi nätisti.Se on jotain hyvin negatiivista.Mitäs jos sinulle sanottaisiin:Varma kosto sä varmaan sit tiiätki miten vois kostaa tolle??jne jne...Ää..olen toki omille tuleville lapsille erikoisia nimiä miettinyt mutta että noin erikoisia:S Jos tämä on nykyään muotia niin...En halua seurata sitä muotiA. :) Enkä kyllä muutakana muotia seuraa joten se siitä sitten.
      Jos lapsellenne nimen haluatte(pakkohan se) niin antaake se rakkaudesta,älkääkä tehkö heistä naurunalaisia tai jtn muuta vastaavaa.
      Nimen antaminen on varmasti sitten varma kosto.,...kun annat sille niin tyhmän nimen.

      • nav

        Ruusunen löytyy ainakin sukunimenä. :)


    • nelli

      No minä en ainakaan antais moista nimeä!
      Mut mitä pitäisitte tästä nimi yhdistelmästä...

      Aina Varma Vappu (aika söpö nimi!)
      En kyllä olis varma antaisinko omalle lapselle tommoista nimeä!

      • ...

        Lakrima,Kirsikka,Tirlittan-Taikatuuli, Ukri,Aslan...ja perheessä 8 lasta..


    • vai onko

      Virosta muuttaa nainen, jonka nimi on suomeksi kirjoitettuna Kylli. Siellä sitä on kirjoitettu sakasalaisella y:llä. Meidän kelakortti ei tunne saksalaista y:tä. Kulli siitä tulee. Kaikki ei nimeään halua vaihtaa.

      • sukunimeä

        Montako oikeeta sukunimeä tiedätte jotka on samalla etunimiä. Kerran niitä mietiskelin, nyt ei tuu mieleen kuin muutama:
        Kari
        Markus
        Lauri
        Tapio
        Kylli
        Sakari
        Teppo
        Seppo
        Olli
        Taavetti


      • mie

        on myös nimi.. alapää on siis sukunimi


      • nav
        sukunimeä kirjoitti:

        Montako oikeeta sukunimeä tiedätte jotka on samalla etunimiä. Kerran niitä mietiskelin, nyt ei tuu mieleen kuin muutama:
        Kari
        Markus
        Lauri
        Tapio
        Kylli
        Sakari
        Teppo
        Seppo
        Olli
        Taavetti

        Naapurissani asui pariskunta jonka sukunimi oli Pentti.


      • emmy
        sukunimeä kirjoitti:

        Montako oikeeta sukunimeä tiedätte jotka on samalla etunimiä. Kerran niitä mietiskelin, nyt ei tuu mieleen kuin muutama:
        Kari
        Markus
        Lauri
        Tapio
        Kylli
        Sakari
        Teppo
        Seppo
        Olli
        Taavetti

        tässä aivan aluksi muutama (löytyy siis sekä sukunimistä että etunimistä):
        Aakko
        Aalto
        Aapro
        Aarikka
        Aarni
        Aarnio
        Abrahamsson
        Ahava
        Ahde
        Ahlfors
        Ahlqvist
        Aho
        Ahonen
        Ahti
        Ahtinen
        Ahtio
        Ahto
        Ahtola
        Ahvo
        Aikio
        Aili
        Ailu....niitähän piisaa...joskus sitten lisää...


      • emmy
        mie kirjoitti:

        on myös nimi.. alapää on siis sukunimi

        mielle: ei vieläkään ole.


      • juu'u
        emmy kirjoitti:

        tässä aivan aluksi muutama (löytyy siis sekä sukunimistä että etunimistä):
        Aakko
        Aalto
        Aapro
        Aarikka
        Aarni
        Aarnio
        Abrahamsson
        Ahava
        Ahde
        Ahlfors
        Ahlqvist
        Aho
        Ahonen
        Ahti
        Ahtinen
        Ahtio
        Ahto
        Ahtola
        Ahvo
        Aikio
        Aili
        Ailu....niitähän piisaa...joskus sitten lisää...

        siis onko esim. Ahonen sekä etu- että sukunimi?? vai mitä tarkoitat tuolla "löytyy siis sekä sukunimistä että etunimistä" ???? ei kai kenenkään etunimi voi olla Ahonen???


      • höpöti
        sukunimeä kirjoitti:

        Montako oikeeta sukunimeä tiedätte jotka on samalla etunimiä. Kerran niitä mietiskelin, nyt ei tuu mieleen kuin muutama:
        Kari
        Markus
        Lauri
        Tapio
        Kylli
        Sakari
        Teppo
        Seppo
        Olli
        Taavetti

        ilkka heikki taina ahti siinä nyt muutama kun tuli heti mieleen


    • edelleen

      Olen kohdannu muutamia hassunnimisiä ihmisiä kuten Sirkka Heinä, Laina Kaapeli ja eräs venäläinen naisihminen joka kylläkin muutti nimensä ns. normaaliksi. Se oli ennen sitä Tatjana Vagina. =D =D =D

    • Leena oli

      kuulemma erään tytön nimi. Vanhemmat olivat olleet niin pettyneitä kun eivät olleet saaneetkaan poikaa, jota olivat toivoneet. Varmaksi en sano onko tarina tosi mutta kuulostaa kyl kauheelta jos on totta.

      • Mä annan oman lapseni nimeksi Zacharia Raven


      • haa

        Unelma Sirpaleena..se se vasta ois..:D mutta jaa..oma nimivalintahan se on!! mutta jos olisin unelma sirpaleena ja isona tajuaisin ja saisin kuulla vanhempieni nimivalinnan..olisin aika pettynyt kun eihän minua olisi niin paljon haluttu kun en ollut poika...kuitenkin kaikkien vanhempien tehtävä olisi rakastaa lapsiansa.


    • kääpä

      Virosta löytyy henkilö nimeltään Kalju Muna.
      Mies vai nainen, en osaa sanoa, mutta näin suomalaisittain sikäläiset nimet voivat olla todella hurjia.

      • emmy

        Kalju on miehen nimi. Suomessa heitä on 25.


      • male or female
        emmy kirjoitti:

        Kalju on miehen nimi. Suomessa heitä on 25.

        Kalju voi olla Eestissä naisen nimi, vaikka se Suomessa olisikin miehen nimi. Esimerkiksi Janne on Eestissä naisen nimi.


    • järkeä saa käyttää

      En tiedä että oletteko jotkut tosissanne näistä nimistä?...Mutta jos yhtään olette sivistäneet itseänne tiedätte että suomeen on tullut nimilaki voimaan.Eli esim.Kaikien haluamaa Pasi Anssia ei voida antaa jne.Nimilaki estää.Toivottavasti en murskannut teidän unelmianne lastenne nimistä:)

      • mie vaan

        jotkut ottavat lastensa nimekseen ohjelmista olevien henkilöitten nimet..!
        saattaa olla joitain englantilaisiakin joukossa..! aika omituista


      • Leenu
        mie vaan kirjoitti:

        jotkut ottavat lastensa nimekseen ohjelmista olevien henkilöitten nimet..!
        saattaa olla joitain englantilaisiakin joukossa..! aika omituista

        hymyilyttää nimet jotka on niin mahtipontisia esim. Desiree Isabella Elisabeth ja sukunimenä Alakärppä.

        tai Edward Robert Joakim Sikiö

        Nää on muuten tosia.


      • von
        mie vaan kirjoitti:

        jotkut ottavat lastensa nimekseen ohjelmista olevien henkilöitten nimet..!
        saattaa olla joitain englantilaisiakin joukossa..! aika omituista

        JYPin maalivahdilla on erikoinen etunimi: Sinuhe. :)


      • Leenu
        mie vaan kirjoitti:

        jotkut ottavat lastensa nimekseen ohjelmista olevien henkilöitten nimet..!
        saattaa olla joitain englantilaisiakin joukossa..! aika omituista

        hymyilyttänyt nimet Desiree Isabella Elisabeth Alakärppä tai Edward Robert Joakim Sikiö.


    • meikäläinE

      ...oli kaverin serkun lapsen nimeksi kastettu... vanhemmat vannoutuneita hampun pössyttäjiä.

    • Sukututkija

      ihan oikea nimi kun äijjän sukunimi oli Muisto ja akan etunimi Naima joskus 1900 luvun alkupuolella tapahtunut tosi juttu.

    • abc

      Tiedänpä eräänkin perheen jossa hieman iäkkäämpien vanhempien iltatähden nimi on Toivo Säily :/

    • mie

      Pasi Anssi Pakka..
      Ei varmaa pappi suostus kastamaa..

    • =)=)=)==)===)=)=))=)

      ajatelkaa jos jonkun nimi ois hammas tahna tai herätys kello!!!!!!HAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAAAAAA..no ei ollu hauskaa..tuli vaa mielee

    • Pippuri

      ..Lapsen nimen kokonaisuutta ja rytmiikkaa.. usien kuulee tosi korneja yhdistelmiä, kun etunimeksi on haluttu outo ja 'hienon kuuloinen' nimi ja sukunimenä on tavallinen 'Virtanen' esim. Charlotta Marily Adele Tahvanainen, no toivotaan että vastaavat tapaukset löytää miehekseen von Wrightejä ja Edelfeltejä..

    • Kunnon poika

      Mulla tökkäsee pahasti, jos kuulen nimenä olevan esim. Tiu, Piu, Fiu, Viu, Kia tai vaikkapa Aku. Mielikuvituksen puutetta, mun mielestä.

      • nimim.

        Hmm..korien ja lemmikkien nimet alkaa myös esintyä paljolti lapsien niminä, tai päin vastoin.. hullulta tuntuu kun joku antaa lapselleen nimeksi esimerkiksi Roni, Reetu tai Siru jotka on korvissani selkeästi koiran nimiä..


    • nimi

      Pojan nimeksi olis aika hyvä Kunto, miettikää nyt kun tulette kotiin aamuyöllä pienessä laita myötäisessä ja samalla naapurit kurkkii verhojen välistä, että taas se Kunnon isä on ollut juomassa =)

      • Irina

        Mun nimi kokonimi on Ira Irina Mirelle, ja sukunimi täysin suomalainen. Olen 13-vuotias, ja olen kokoikäni kärsinyt nimestäni. Kaikki ovat kyselleet "onko sulla suomalaiset vanhemmat?", ja "miksi sulla on tollanen outo nimi?". Jotkut ovat naureskelleet, ja sukulaiset (etenkin isovanhemmat) eivät ole tykänneet.


    • Muju

      Muutama vuosi sitten oli buumina antaa pojille nimiksi isän nimen johdantoja esim. Matti Oskari Jukanpoika tai Henri Kaapo Laurinpoika.. tainnut sekin mennä vähitellen jo ohi..?

    • näppis

      pappi oli joskus muinoin kysynyt väestörekisteristä voiko tyttölapselle antaa
      nimeksi NAIMA. nooh sieltä vastattiin naima on vanha suomalainen naisen nimi, johon pappi
      mutta kun sukunimi on PATJA.

    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Tunnen tämännimiset sisarukset.
      Tiikka on poika ja Kiita tyttö.
      Eihän tässä vielä mitään, mutta kun sukunimi on Tiilikka niin jopas on yhdistelmä.
      Tyhmiä on vanhemmat, kun aiheuttavat ongelmia lapsilleen koko elämänajaksi!

    • Nimetön

      Tämmöinenkin nimi on joskus lapselle annettu kuin Anna Unelma Onnea. Aika hupsu nimi, mitenkähän on isompana tykännyt nimestä.
      Onkohan koulussa kiusattu nimestä.
      Vaikka sanonta kuuluukin: Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeään.

    • Katie

      Tää nimi on aika nönnö Vrma Katso??? Turhan tyhmä kauhea ja ärsyttävä nimi.

    • Laura

      Joo, nämä oudot nimet ovat kyllä jotkut tosi outoja, mutta ihmiset nykyään varmaan ajattelee, että on kivempi antaa varmaan vähän erikoisempia nimiä kuin näitä vanhoja tavallisia joita on tosi usealla niinkuin minun oma nimeni, Laura. Sitä kuulee joka päivä jossain jne.. Joten jotkut voivat olla onnellisia erikoisesta nimestään, mutta oma mielipiteeni on kyllä se, että en antaisi lapselleni kuitenkaan mitään outoa nimeä. Pysyisin ihan perinteisissä. :) Mutta jokaisella omat mielipiteet.

    • prreprpeep

      Oma nimeni on Pera...ja sukunimi Roor. Tästä on muisteltu ankarasti. Ja arvatkaa miltä näyttää kun vaimoni sukunimi on Rassaaja "Pera Roor-Rassaaja"

    • nippu

      niinkuin poliisi teeveessäkin oli muutaman vuosi sitten toimittajana mape morottaja.

      kaaaaaaahheeeeeeeeeee nimi

    • "Ei SOLVAAJA"

      Mun mielest jotku erikoisetkin nimet on kivoja.

      Kuten:

      Aurinko
      Mansikka

      yms.

      ne tuo mieleen iloisen ja pirteän ihmisen..

      luin lehdestä kastetun lapsen nimen ja se oli ODESSA AURINKO ja eräs toinen oli jokin sellainen jossa oli mansikka..:)

      mutta ei tarvitsisi haukkua muitten nimivalintoja..ne on heidän omat valintansa ja antakaa te lapsillenne sellaisia nimiä joista itse pidätte. ei tarvitse kaikista nimistä pitää mutta ei tarvitse ääneen sanoakkaan että ei pidä nimestä..

      • KirsiKKaSuu

        Pirteä sekin.


    • pulterikas

      siinäpä nimi

    • heh

      Tämmösen olen kuullut kun perheessä oli 7 lasta,josta nuorin oli poika.. nimet oli vanhimmasta nuorimpaan

      Anna
      Aina
      Naima
      Rauha
      Ensi
      Lempi
      Ville

      • aapee

        JuriJuha,isäni keksimä nimi edesmenneelle pikkuvejelleni...


      • äiti

        Anna Aina Naima Rauha Kai Kille Usko Ville


      • hehehe

        tässä toisenkin perheen lapset!
        Anna Aina Rauha Matti Kustaa Ville ja murteella sanottuna anna aina rauha mat kusta ville


    • crestfallen my ass

      ..olikohan tämä jo mainittu..
      no jokatapauksessa, Kiitti Mutsi!^^

      • Rane

        Siinäpä kerrakseen nimeä


    • sitten

      Mitenkä tämä rimmaa..Naima Muisto Matilta...

      • ei voi ku nauraa...

        Kuulinpahan sellaisenkin jutun, että tyttö on ristitty Arla Oliviaksi. (Tulee mieleen meijeri ja oliivit kyllä). Veljestä varmaan tulee sitten Valio...


    • eipä kukaan

      hmm. minusta Kaius Lucifer olisi ihana nimi pojalle. *apua, kohta saan turpaan*

    • GEORGE W.BXXXXXXXXXXXXXXXXX...

      George olisi tosi nasta...ja vielä tupla vv perään. eiköhän ne suosikki nimet tule sieltä mistä kaikki muukin saasta.

      Tässä hyviä;

      Coke, Donald, Wini, Cadi

      keksikää lisää

      • puutaheinaa

        Ainahan asioilla voi leikkiä...Naureskelin nuorempana laittavani pojan nimeksi Dick-Jorma, mutta yllätys yllätys en laittanutkaan. Äitini korvalääkärin nimi joskus 80-luvulla Helsingissä oli Yrjö Allas ja Pirkanmaan puhelinluettelossa on Nännimäinen Jorma. Ja kuinka monta Pasi Kuikkaa ja Pentti Hirvosta mahtaa Suomessa olla...
        Täällä päin asustelee siskokset Petti ja Kitti, outoa sanoisinko. Hupaisinta puuhaa on bongata kammotuksia sunnuntailehden kastetuista. Mitä pidätte näistä: Vito Jean-Anton Nyppeli tai Anjelica Alekxandra (siinä tosiaankin oli sekä k että x) Hartikainen. Ja MIKSI? Jotta voisi kuitenkin olla lopun ikää Hartikaisen Ansku tai Nyppelin Vitsku. Kaikki suomalaiskakarat kun on kuitenkin Valtsuja, Viltsuja, Kassuja, Vertsuja (Verneri!)ja Miksuja. Kertokaa mulle, miksi nimeen laitetaan c? Nico Kuoppala? Miksei Nico Cuoppala samantien? Onko pakko hienostella...Argh!


    • hih!

      Tiedän naisen, jonka nimi on Anette Pauliina, sananmuunnoksia osaavalle hieman karu käännös (panette auliina). Ja kerran bongasin jonkun ohjelman lopputeksteistä Aimo Tällin!

    • Huttunen

      Vieno Huttunen a.k.a Huono Vittunen

      Tunnen yhden naisen, jonka nimi on oikeasti vieno huttunen!!!

      • hoitsu

        Tunsin naisen jonka nimi oli Lempi Sotala.


      • hauskoja
        hoitsu kirjoitti:

        Tunsin naisen jonka nimi oli Lempi Sotala.

        Vieno Helinä, Rauha Ilona, Unelma Kaarina :))))


      • iita
        hoitsu kirjoitti:

        Tunsin naisen jonka nimi oli Lempi Sotala.

        lapsuudessani oli kaverukset joiden sukunimet olivat toinen oli OJENNUS ja toinen VÄÄRÄ.


      • asfdhj
        hoitsu kirjoitti:

        Tunsin naisen jonka nimi oli Lempi Sotala.

        vaan olis asunu nivalassa?? tai karvoskylällä?


      • penninhyrrä
        hoitsu kirjoitti:

        Tunsin naisen jonka nimi oli Lempi Sotala.

        vaan olis ollu nivalasta???


      • penninhyrrä
        penninhyrrä kirjoitti:

        vaan olis ollu nivalasta???

        tuo lempi sotala


    • kata

      Luin jostain, muistaakseni Vauva-lehdestä, että jonkun perheen pojille on kaikille annettu sähköön liittyvä nimi. Poikia on neljä kappaletta. Nimeltään he ovat: Watti, Voltti, Kelvin ja yhtä en muista, mutta joku sähköinen nimi kuitenkin.Tottako lie,vai tarua. Itse en ihan hetikään lapsilleni moisia nimiä antaisi.

      • Sirpa

        Oon aina naureskellu uutistoimittaja Ripsa Koskinen-Papusen nimelle et onkohan siinä papilla menny vähä kirjaimet sekasin... =)


      • onn

        Sinus ja Ripsa Koskinen-Papusen lapset on Perre ja Pepita Papunen.


      • Anonyymi
        Sirpa kirjoitti:

        Oon aina naureskellu uutistoimittaja Ripsa Koskinen-Papusen nimelle et onkohan siinä papilla menny vähä kirjaimet sekasin... =)

        ihme hirnuja


    • mie

      kun aasian katastrofin aikaan oli lehdissä juttua, et siellä katastrofin keskellä syntyneille lapsille monillekin annettiin nimeks tsunami? en mä ainakaan antais lapselleni sellasta nimee, joka muistuttas mua jostain tosi hirveestä... mieluummin antas jonkun positiivisen nimen, joka muistuttas siitä et on pelastunu sieltä...esim. angel (siis jos ei oo kyse suomalaisesta lapsesta...)

    • Kolli

      Eikös kukaan teille ole kertonut, että V.K. Turunen oli pitkään kansanedustajana SDPn mandaatilta. Taisi olla Kymen vaalipiiristä, tahi ainakin jostain sieltä päin.
      Tämän kirjoittajakin tapasi tämän mukavan herrasmiehen vuosikymmeniä sitten. Hän tosin käytti enimmäkseen vain noita alkukirjaimia.

      Tarina kertoo, että vanhempansa olivat sisällissodan aikoihin? syntyneelle pojalle laittaneet nuo nimet, Varma Kosto, toivoakseen poijan sitten kostavan lahtarien hirmuteot.
      No tavallaan kostikin, kun sai vaikuttaa pitkään eduskunnassa.

      Muitakin nimiä on sotien vaikutuksesta annettu lapsille, kkuten Taisto, Voitto, Rauha jne

    • Kuvakollinen

      Vieno Huttunen & Veli Pirinen

    • Tosi hassua

      Kyllä mäkin tunnen yhen Simon

    • Valvetar

      Miettikää ny, Yrjö, Kaima, Antero, Sanna, Taavetti, Irmeli... Karmeeta! Kyllä Kyynel on paljon hienompi nimi, kuin joku Otto...

    • ----

      esim. jos vaikka sukunimi olis Salmo
      tytölle antaa nimen Nella.

      Lääkärissä sitte kutsuu lääkäri kutsuu huoneeseen että, Salmo Nella=)

      Toinen: Jakki Salmi
      Esim. lääkärissä sitte, Huutaa että salmi jakki =)

      tää oli aika tyhmä

      • Erkko

        mun veljen lapset on Lumi ja Pyry...;)


      • lapsen nimi
        Erkko kirjoitti:

        mun veljen lapset on Lumi ja Pyry...;)

        vois olla JUUDAS ?


    • NIMI MIEHEN TIELLÄ PITÄÄ

      EI NIMI MIESTÄ/NAISTA PAHENNA!! AINOASTAAN IHMINEN ITSE VOI NIMENSÄ OMALLA KÄYTÖKSELLÄÄN/OLEMUKSELLAAN PILATA!!

      JA TYHMIÄ NE, JOTKA TOISTA NIMESTÄ PILKKAAVAT!

      • swkg

        Mä tiän yhen naisen, jonka nimi on Vappu Kypärä! Eikä siinä vielä kaikki, vaan sen oikee nimi on Orvokki Vappu mut kun se meni naimisiin, se otti toisen nimensä käyttöön. En nyt tiä kumpi on pahempi, Orvokki Kypärä vai Vappu Kypärä!

        Ja yhen tutun opettaja on Taru-Tupuna. Kaikki oppilaat sanoo sitä Tupunaksi.
        Tulee väkisinkin mieleen lapsuuden
        Pupu-Tupuna -kirjat...
        Kyllä mun mielestä vanhemmat vois vähän ajatella noita nimiä tarkemmin. Kyllähän Tupuna on ihan söpö nimi jollekin 5-vuotiaalle tytölle, mutta ei oo varmaan enää hauska nimi kolmikymppisenä...


    • tytteli

      Selailin kerran sukukirjaani ja yksi esiäideistäni oli nimeltään
      ENSI LEMPI

    • :))

      - Tiina Olli
      - Aina Impi
      - Ensi Lumi
      - Meri Aalto
      - Ilta Rauha
      - Aina Toimi
      - Pilvi Pouta

      - Satu Ilta
      - Pyry Talvi
      - Impi Sikiö
      - Pilvi Linna
      - Tuuli Mylly
      - Satu Linna
      - Anna Pullo

      - Yrjö Allas
      - Yrjö Patja
      - Sini Sorsa
      - Silja Laine
      - Jalo Peura
      - Pirjo Purjo
      - Kaino Impi

      - Oiva Aatos
      - Mikko Mela
      - Yrjö Laatta
      - Oiva Aatos
      - Kukka Piha
      - Aimo Mättö

      - Aamu Lehti
      - Jorma Ojos
      - Mari Happo
      - Johan Kesti
      - Mauri Pimiä
      - Nalle Karhu

      - Sanna Alkio
      - Lempi Patja
      - Pirkka Puoti
      - Anu Saukko
      - Ole Hintikka
      - Hellä Alapää

      - Miina Kenttä
      - Usko Ollinen
      - Anna Huikka
      - Osmo Karhu
      - Satu Laakso
      - Meri Satama

      - Vieno Helinä
      - Hugo Hyypiö
      - Taru Uutinen
      - Varma Seura
      - Jari Känninen
      - Sini Valkonen
      - Yrjö Lautanen

      - Antti Poikkeus
      - Marja Pakaste
      - Unelma Armas
      - Sievä Karjunen
      - Voitto Lottonen
      - Oras Tynkkynen
      - Toivo Ali-Runkka
      - Juha Kankkunen

      - Anni Ala-Hajula
      - Mari-Pilvi Ruoho
      - Armas Lempinen
      - Hjördis Pöppönen
      - Voitto Tasanko (?)
      - Patricia Veteläinen
      - Anna Vappu Vasara
      - Anna Lahja Suhonen

      - Per S. (Samuel) Karva
      - (Neiti?) Tuija Sievänen
      - Pariskunta Pentti Kakki & Anni Korjas
      - Veikko Pilvi (Asiakirjoissa Pilvi, Veikko)
      - Taimi Multanen (Asiakirjoissa Multanen, Taimi)
      - Jorma Karvanen (Asiakirjoissa Karvanen, Jorma)
      - Sirpa-Leena Lamppu (Asiakirjoissa Lamppu, Sirpa-Leena

      • koira

        asuu nainen nimeltä Elin Alapää, tarkemmin sanottuna Pohjois-Ruotsissa. Ja noita Alapäitä on siellä useampiakin.


      • tuli mieleen

        sitä vaan et onhan monta, jonka nimi on Meri-Tuuli, eikä se oo yhtään paha, vaikka tarkottaakin jotain..
        Mut kyllä erikoisia nimet, josta on helppo vääntää jotain törkeetä on ilkeetä antaa lapselle. Mut osa nimistä, jotka on typeriä/törkeitä/tosi erikoisia, on saatettu ottaa vasta aikuisena, eikä vanhemmilla oo siihen osaa eikä arpaa....


      • Nimetön

        BUAHAHA
        Jorma Ojos
        kylläpä putosin


    • sepi

      Miina Kenttä on melko tunnettu seiväshyppääjä. Ei pappi estänyt ainakaan sitä.

      • Kai Veli

        Pasi Kullero ois hyvä. mut onko Kullero oikea nimi.
        ja sitten toinen Kai Veli.

        Ja harvinaiset nimet on kauniita esim Pontus ja Mertsi


      • hojo
        Kai Veli kirjoitti:

        Pasi Kullero ois hyvä. mut onko Kullero oikea nimi.
        ja sitten toinen Kai Veli.

        Ja harvinaiset nimet on kauniita esim Pontus ja Mertsi

        mape morottaja
        sikke sumari


      • Mökinakka
        hojo kirjoitti:

        mape morottaja
        sikke sumari

        Itä-suomessa oli Karvosen perheen isälle ja pojalle tullut niinkin suuri riita,että käräjille tuli kutsu.Naapurin isäntä Jortikka oli kutsuttu todistajana paikalle.Kun oikeusavustaja kuulutti"Karvonen vastaan Karvonen ja Jortikka sisään"oli tuomarillakin suupielet hymyyn venyneet


      • Elise
        Mökinakka kirjoitti:

        Itä-suomessa oli Karvosen perheen isälle ja pojalle tullut niinkin suuri riita,että käräjille tuli kutsu.Naapurin isäntä Jortikka oli kutsuttu todistajana paikalle.Kun oikeusavustaja kuulutti"Karvonen vastaan Karvonen ja Jortikka sisään"oli tuomarillakin suupielet hymyyn venyneet

        Sairaanhoitaja Hilja Pipinen!!!!!


      • Sami Kuusela
        Elise kirjoitti:

        Sairaanhoitaja Hilja Pipinen!!!!!

        Hei,

        olen tekemässä lehtijuttua hassuista nimistä. Etsin ihmisiä, joille on siunautunut joku huvittava nimi, josta on saanut kuulla koulussa, töissä jne.

        Olisi tosi hienoa, jos voisitte vinkata tutuillenne, joilla on hassu nimi, että tarvitsisin heidän apuaan. Tai jos sinulla itselläsi on kummallinen etu- tai sukunimi tai niiden yhdistelmä, ilmoitathan itsestäsi!

        Minut saa kiinni parhaiten sähköpostista: sami.kuusela (at) gmail.com

        Kiitos jo etukäteen!

        Sami Kuusela/Trendi


      • :DDD
        Sami Kuusela kirjoitti:

        Hei,

        olen tekemässä lehtijuttua hassuista nimistä. Etsin ihmisiä, joille on siunautunut joku huvittava nimi, josta on saanut kuulla koulussa, töissä jne.

        Olisi tosi hienoa, jos voisitte vinkata tutuillenne, joilla on hassu nimi, että tarvitsisin heidän apuaan. Tai jos sinulla itselläsi on kummallinen etu- tai sukunimi tai niiden yhdistelmä, ilmoitathan itsestäsi!

        Minut saa kiinni parhaiten sähköpostista: sami.kuusela (at) gmail.com

        Kiitos jo etukäteen!

        Sami Kuusela/Trendi

        Porissa asuu noin 60-80v mummo minkä nimi on Laina Horo.. :S Se on vissiiin ihan oikea juttu ilmeisesti löytyy väestörekisteristä


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe