Tutkiskelin sitä Skodaa siinä ja oikeastaan minulla vähän se ensivaikutelma pappamallista sitten hälveni.
Skodahan pidetään Suomessa ennen kaikkea automerkkinä, jonka päätehtävä on ainoastaan siirtyminen paikasta A paikkaan B. Skodan yksinkertaisuus on aina iskenyt suomalasiin. Tätä kansanautojen perikuvaa, kun on valmistettu jo pitkään ja tuotu Suomeen. Skodan mainehan alkoi aikoinaan hiipua, siitä tuli leimallisesti vanhahtava auto, joka leimautui väsähtäneiden eläkeläisten ja puhdittomien köröttelijöiden ajopeliksi. Skodahan on selvästi suosituin automerkki vanhemman väen keskuudessa. Mietin siinä, että pitäisikö minun tyytyä edustavamman Suberbin sijaan fiiniysasteikolla tähän pykälää vaatimattomampaan Octaviaan.
Skodan konservatiivisuuden ansiosta ohjaamoon on helppo kotiutua. Hyväksyin siinä koeajolla sen tosiseikan, että tällä Octavialla ei ole tarkoitus urheilla vaan ajella leppeän rauhallisesti. Väittävät että vaihteisto nykii, mutta kun ajelee siististi niin ei se niin pahasti nylkytä.
Skodalla on sellainen vahva työläistausta, joten tuo merkki sopii siinä mielessä minulle oikein hyvin.
Mietin siinä muuttaako tämän kohtaaminen käsitystäni Skodasta ja kyllä se oikeastaan muutti ja alkoi kiinnostaa. Kaverinikin oli mukana ja sanoi, että ei se hänen käsitystään muuttanut ja miksi pitäisi muuttaa.
Se oli perinteinen Skoda hyvine ja huonoine puolineen. Mietin kyllä, että ei ehkä kuitenkaan vedä vertoja Toyota Corollan tapaisille sedan- ja farmarimalleille.
Terveisn Harry ja Arttu.
Kävin koeajamassa kansan suosikin, Octavian
205
1054
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se valitettavasti vetää vertoja Corollalle vaikka kuinka vähäksyt ei muuten TM testivoittoa mielikuvilla voiteta..
- Anonyymi
Väheksyt?? Tuossahan koko ajan kehutaan Octaaviaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väheksyt?? Tuossahan koko ajan kehutaan Octaaviaa.
Sama vanha trollaaja, joka pyrkii vaan kätkemään veetuilun muka-asiallisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama vanha trollaaja, joka pyrkii vaan kätkemään veetuilun muka-asiallisuuteen.
Näin, jamppa ottui vähän asiallisemman tulokulman, kun perinteinen 6 - 0 trollaus on tehty naurunalaiseksi sarkastisella liioittelulla.
Sen kun nauttii sedan korollastaan ihan sikana... 👏😁👍 - Anonyymi
TM:n mukaan Skodan jousitus pomputtaa epämiellyttävästi eikä ajo-ominaisuudet ole muiden vertailussa olleiden tasolla.
- Anonyymi
Missä vetää vertoja? Skooda on Corollaan verraten näöltään kuin elokuvasta Paluu 1980-luvulle.
- Anonyymi
TM:n testivoitto voitetaan rahalla. Se, joka eniten maksaa voittaa testin. Näin se on aina ollut ja tulee olemaan.
- Anonyymi
Kävit koeajamassa??? Kunnon koeajo kestää vuoden tai kaksi, sitä siis ei 'käydä'.
- Anonyymi
Joo. Minä "kävin" koeajamassa 1.0 tsi dsg Octavian (kun manuaalia ei tässä automaatti-hypen maassa saa), enkä siinä ruuhkan keskellä saanut mitenkään kunnon kuvaa auton todellisista voimavaroista, saati muusta.
Mutta yleensä Skoda on todettu jo näkemättä ties millaiseksi, joten kai tämä on edistystä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Minä "kävin" koeajamassa 1.0 tsi dsg Octavian (kun manuaalia ei tässä automaatti-hypen maassa saa), enkä siinä ruuhkan keskellä saanut mitenkään kunnon kuvaa auton todellisista voimavaroista, saati muusta.
Mutta yleensä Skoda on todettu jo näkemättä ties millaiseksi, joten kai tämä on edistystä..."automaatti-hypa maassa", hehee! Meillä takapajulassa ollaan viimeisten joukossa siirtymässä automaatteihin, sillä se on ainoa oikea ja taloudellinen vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"automaatti-hypa maassa", hehee! Meillä takapajulassa ollaan viimeisten joukossa siirtymässä automaatteihin, sillä se on ainoa oikea ja taloudellinen vaihtoehto.
Joo, muualla niihin siirryttiin jo ennen tätä "taloudellisuutta". Onhan se kiva kun tomaattilaatikko heittää kierrokset neljään tonniin, jo kiihtyy laiskempikin värkki. Väännöstä ei niin havaintoa...
Mitä järkeä ostaa sika säkissä? Ehdottomasti etenkin itäautot kannattaa koeajaa eikä missään tapauksessa mennä ostamaan jonkun maksetun ”testivoiton” perusteella. Skoda itäauto ei tee tässä poikkeusta, niin moni skodisti on tullut jo kusetetuksi ja pahasti.
- Anonyymi
Tuo aloitus on aivan mahtava teksti. En ole noin hyvää tekstiä pitkään aikaan lukenut.
Siinä Skoda saa kovasti kehuja.- Anonyymi
No no, eihän tuo näytä kuitenkaan Ladalle, saati Toyotalle pärjäävän...
- Anonyymi
Totta kai se sinusta tuntuu hyvältä, kun sen itse kirjoitit.
Me muut taas ajatellaan ...no olkoon. Tiedät kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai se sinusta tuntuu hyvältä, kun sen itse kirjoitit.
Me muut taas ajatellaan ...no olkoon. Tiedät kyllä.Olisin erittäin tyytyväinen itseeni, jos olisin kyennyt tuon kirjoittamaan.
- Anonyymi
Aloittajalta on jäänyt toteamatta: "Se kova rengasmelu ei ollut lainkaan paha, kun sen taajuus oli sellainen, että se kuulosti aivan Bethovenin 5. sinfonialta."
- Anonyymi
Se kuitenkin saatu siedettäväksi.
Toyotassa vaihtoehtoina kovempi ulina tai Peltorit päähän.
Sinänsä mielenkiintoista koska Toyotan melu ollut tiedossa jo pitkään eivätkä sitä tuoreeseen Corollaan korjanneet. Anonyymi kirjoitti:
Se kuitenkin saatu siedettäväksi.
Toyotassa vaihtoehtoina kovempi ulina tai Peltorit päähän.
Sinänsä mielenkiintoista koska Toyotan melu ollut tiedossa jo pitkään eivätkä sitä tuoreeseen Corollaan korjanneet.Itse olen koeajanut Avensiksen vuosia sitten, HiAcea on tullut pyöriteltyä sekä HiLuxia. Mikään noista tojoista ei ollut lainkaan meluisa, päivastoin hyvinkin hiljaisia ja mukavia.
Hiluxkin, vaikka on työauto lehtijousilla(?) ei pomputtanut samalla tavalla kuin esim Ocut ja suoerbeet. Skodalta on jo saavutus, kun muiden merkkien pakut ja pickupitkin on mukavampia ajaa.
Onhan noissa skeida takseissakin moni taksari jo saanut pysyviä tuki- ja liikuntaelinsairauksia, sen se tekee, kun sikakiikussa istuu 14 tuntia vuorokaudessa ....- Anonyymi
Kiemunkine kirjoitti:
Itse olen koeajanut Avensiksen vuosia sitten, HiAcea on tullut pyöriteltyä sekä HiLuxia. Mikään noista tojoista ei ollut lainkaan meluisa, päivastoin hyvinkin hiljaisia ja mukavia.
Hiluxkin, vaikka on työauto lehtijousilla(?) ei pomputtanut samalla tavalla kuin esim Ocut ja suoerbeet. Skodalta on jo saavutus, kun muiden merkkien pakut ja pickupitkin on mukavampia ajaa.
Onhan noissa skeida takseissakin moni taksari jo saanut pysyviä tuki- ja liikuntaelinsairauksia, sen se tekee, kun sikakiikussa istuu 14 tuntia vuorokaudessa ....Avensis oli ihan ok melutasoltaan. Mutta olin melko uuden HiLuxin kyydissä joku viikko sitten. Ja tieltä löytyi sellaisia töyssyjä mitä muissa autoissa ei ole edes huomannut. Työkone, ei auto.
- Anonyymi
Lujaa laatua...
- Anonyymi
skoda huojuu kyllähän sen nyt kaikki tietää.
- Anonyymi
Huojuu ja pomppii. Autolehtien testien mukaan.
- Anonyymi
Samanlaisia sikakiikkuja ne skodat malliin tai vuosimalliin katsomatta. Ei hyvää autoa "VAIN Skodaksi" ym osuvat nimitykset nimiteltäisi. Hikisiä kippanoita.
- Anonyymi
Se on sellainen huojuva luikero, vakkei tuulekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sellainen huojuva luikero, vakkei tuulekaan.
Mielenkiintoinen väittämä. Minulla on viikon verran ollut uusi Skoda, enkä ole havainnut sen huojuvan sen paremmin parkkipaikalla kuin ajossakaan. Tuulta on viime päivinä täällä länsirannikolla riittänyt. Pitääpä ottaa töistä mukaan viikonlopuksi gravimetri, joka tunnistaa huojumisetkin erittäin hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen väittämä. Minulla on viikon verran ollut uusi Skoda, enkä ole havainnut sen huojuvan sen paremmin parkkipaikalla kuin ajossakaan. Tuulta on viime päivinä täällä länsirannikolla riittänyt. Pitääpä ottaa töistä mukaan viikonlopuksi gravimetri, joka tunnistaa huojumisetkin erittäin hyvin.
Näiden kestotrollaajien kanssa täällä on turha väitellä ne on tukevasti irti maasta ja reaalitodellisuudesta
Anonyymi kirjoitti:
Näiden kestotrollaajien kanssa täällä on turha väitellä ne on tukevasti irti maasta ja reaalitodellisuudesta
Jep! Kehityksestä jälkeenjääneitä ja lapsena pää edellä lattiaan pudonneita reppanoita ,joilla kuola valuu suupielestä. Äiti tuu pyyhkimään.....
- Anonyymi
Skoda on autolehtien testaajien mielestä todella hyvä ajettava.
Totta mooses .. ja suomalaisethan sen tietää. Voittaa AINA kaikki testit ja on eniten myyty.
- Anonyymi
Mihinköhän muuhun keskustelun aloittaja käyttää autoa kuin siirtyäkseen paikasta A paikkaan B ?
- Anonyymi
No ei ainakaan paikkaan C, koska itäkippanan moottoriongelmat katkaisevat matkan teon.
- Anonyymi
Mercceedes kuskit ovat matkalla /C ceen.
Noin ajoneuvon imagon mukaan;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ainakaan paikkaan C, koska itäkippanan moottoriongelmat katkaisevat matkan teon.
Paikka A ja paikka B ovat muuttujia riippuen lähtöpaikasta ja kohdepaikasta. Paikka C voi siis olla paikka A tai paikka B.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikka A ja paikka B ovat muuttujia riippuen lähtöpaikasta ja kohdepaikasta. Paikka C voi siis olla paikka A tai paikka B.
Aloittajan loppusijoituspaikka on mappi-Ö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikka A ja paikka B ovat muuttujia riippuen lähtöpaikasta ja kohdepaikasta. Paikka C voi siis olla paikka A tai paikka B.
Paikka C voi toki olla A:n ja B:n välissä.
Anonyymi kirjoitti:
No ei ainakaan paikkaan C, koska itäkippanan moottoriongelmat katkaisevat matkan teon.
Mulla onkin länsiautoista länsimaisin SKODA SUPERB 3.6 V6 Combi kaikilla mausteilla ,ja ohjelmointi 284 hp ja 4-veto .Kylä lähtee..Meidän pihaan ei koskaan tule mb.n tai bmv.n linttoja ....
- Anonyymi
superbwon kirjoitti:
Mulla onkin länsiautoista länsimaisin SKODA SUPERB 3.6 V6 Combi kaikilla mausteilla ,ja ohjelmointi 284 hp ja 4-veto .Kylä lähtee..Meidän pihaan ei koskaan tule mb.n tai bmv.n linttoja ....
Tuossa kippanassa ei ole kyllä mitään länsimaista, moottorikin koottu vw -konsernin hylky- ja jäteosista, eli sekundaa alusta loppuun. Tekniikka on sitä mitä audissa oli 10v sitten. Malli oli niin vikainen, että jopa helkama lopetti sen maahantuonnin.
Anonyymi kirjoitti:
No ei ainakaan paikkaan C, koska itäkippanan moottoriongelmat katkaisevat matkan teon.
Onneksi minulla on länsiskoda!!!!!
- Anonyymi
Ulkomuodoiltaan skoda on tuollainen laatikko, mutta pahvilaatikothan ovat aivan kauniita kun osaa oikein katsoa. Ei siinä muotoilussa siten mitään vikaan ole.
- Anonyymi
Oktaavian muotoilusta paistaa sellainen 2000-luvun alun jettamainen fiilis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oktaavian muotoilusta paistaa sellainen 2000-luvun alun jettamainen fiilis.
Nehän on Volkswagenin vanhoista malleista hiukan uudistettuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oktaavian muotoilusta paistaa sellainen 2000-luvun alun jettamainen fiilis.
Paljonpa tuokin haittaa...
- Anonyymi
Hybridejäkö tilastoidaan yhä. Minä olen vihainen mies.
Terveisin Arttu.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kayttovoimat - Anonyymi
Ei se mitenkään niin kauheasti savua tupruta tuo Octavia, vaikka siinä on ainoastaan polttomoottori.
- Anonyymi
Skoda on tosiaan itä auto. Mites ton kehutun Toyotan laita. Onkos se sitten länssi auto?
- Anonyymi
Missä mielessä Skoda on ns. Itäauto?
Jos Volvo on Kiinalainen koska Kiinalainen firma omistaa Volvon, niin sitten Skoda on Saksalainen, samoin kuin Seat ja Lamborghini koska saksalainen VW omistaa ne kaikki.
Ehkä kukin voisi tykönään miettiä miten auton maa menee
1. osakepääoman omistajan pääkonttorin mukaan
2. autofirman pääkonttorin mukaan
3. Auton pääsuunnittelutoimiston sijainnin mukaan
4. kokoonpanolinjan mukaan
5. jotain muuta ?
Eiköhän me jokainen noudateta vain yhtä logiikkaa tämän asian suhteen jotta emme olisi epäloogisia.- Anonyymi
Älä suotta vaadi hölmöiltä rölleiltä liikoja.
- Anonyymi
Škoda on itäautomerkki. Ei kestä kiittämästä! Nyt siis vihdoin ymmärrät.
- Anonyymi
Eikö mitään muuta merkkiä tullut mieleen kuin Volvo.... :) Totta siellä pätäkkää Volvolla käytössä huomattavasti. Mutta autot suunnitellaan Ruotsissa ja valmistus (Riippuen mallista on euroopassa) S60 USA.
Anonyymi kirjoitti:
Škoda on itäautomerkki. Ei kestä kiittämästä! Nyt siis vihdoin ymmärrät.
Jos se on sun mielestä ns, itäauto ,ei näytä ostajia haittaavan. Voittaa AINA testit ja on myyntitilastojen ykkönen...eli hakkaa mennen,tullenja palatessa sun länsilintat,kuten olet nähnyt...ja sehän sua vituttaa ....HYVÄ SKODA!!!!!!!
- Anonyymi
superbwon kirjoitti:
Jos se on sun mielestä ns, itäauto ,ei näytä ostajia haittaavan. Voittaa AINA testit ja on myyntitilastojen ykkönen...eli hakkaa mennen,tullenja palatessa sun länsilintat,kuten olet nähnyt...ja sehän sua vituttaa ....HYVÄ SKODA!!!!!!!
Eihän tuolta itäiseltä pirkka halppis merkiltä ole kuin Octavia joka on myyntitilastojen ykkönen ollut, maailmallahan myydään esim. hondaa ja toyotaa monikymmenkertaiset määrät ellei sata- tai tuhatkertaiset.
Nyt siis tiedät sinäkin, että kyseessä on ihka-aito itäautomerkki, ja vielä marginaalimerkki joka on äärimmäisyyksiin asti halpuutettu pirkkakopio vahvalla työläis statuksella alemmassa keskiluokassa.
- Anonyymi
Ei se tuo Octavian rengasmelu kovin paha ole vaikka uusimman Octaviean koeajossa TM:ssä niin väitetään vuonna 2017.
- Anonyymi
Tuo pellelinja sen kun jatkuu. Koeajossa 'käydään' ja ollaan sitten niin maan perusteellisesti asiantuntijaa. Kannattaa ostaa auto vuoden, parin koeajoon ja kirjoitella sitten kokemuksista.
- Anonyymi
Kalliiksi tulee jos ja kun joutuu ostamaan jo koeajoonkin. Autobildin julkistamassa tutkimuksessa oli päässyt niin käymään että VW oli pudonnut jo toiseksi viimeiselle sijalle. Eikös se Skoda ole nykyisin toteutettu VW-tekniikalla ja itäautovaatimustasolla? En nyt ainakaan lähtisi sellaiseen himmeliin mitään koeajoa ostamaan kun koeajon saa laatumerkkeihin maksutta ja kestävyyden vakuudeksi pidemmän kuin vaivaisen kahden vuoden takuun. Viisas uskoo jo vähemmälläkin että nykyinen VW-tekniikka on sitä mitä luotettava media uutisoi. Ei siitä kokeilusta täyspäinen ala mitään maksamaan.
- Anonyymi
Ei ne aivan jokaisella ne Skodan turvatyynyjen vikavalot pala koko aikaa. Parin tuttuni autossa toisella palaa ja toisella ei.
- Anonyymi
Naapuri jätti katsastuksessa Skodan käyntiin niin katsastusmies ei huomannut viallista turvatyynyn valoa ja ajoi sieltä suoraan vaihtokaupoille Toyota-liikkeeseen. Ajelee nyt Corollalla, joka oli liikkeen esittelyauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapuri jätti katsastuksessa Skodan käyntiin niin katsastusmies ei huomannut viallista turvatyynyn valoa ja ajoi sieltä suoraan vaihtokaupoille Toyota-liikkeeseen. Ajelee nyt Corollalla, joka oli liikkeen esittelyauto.
Missäköhän Junttilassa tuokin katsastusasema sijaitsee? Täällä pääkaupunkiseudulla autot jätetään parkkipaikalle ja otetaan avaimet mukaan toimistoon, kun ilmoittaudutaan. Katsastusmies hakee auton parkkipaikalta, kun vuoro tulee. Johan siitä saisi kovat rapsut, jos sen jättäisi käymään tyhjäkäyntiä sinne parkkipaikalle. Turha kirjoitella tänne mitään tuubaa, sillä paljastat vain typeryytesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapuri jätti katsastuksessa Skodan käyntiin niin katsastusmies ei huomannut viallista turvatyynyn valoa ja ajoi sieltä suoraan vaihtokaupoille Toyota-liikkeeseen. Ajelee nyt Corollalla, joka oli liikkeen esittelyauto.
Siis kumpi ajelee nyt Corollalla? Naapuri vai katsastusmies?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kumpi ajelee nyt Corollalla? Naapuri vai katsastusmies?
Veikkaan, että katsastusmiehen naapuri. Vikavalo kyllä palaa käynnissä olevassa autossakin, mitä satusetä ei tiennytkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapuri jätti katsastuksessa Skodan käyntiin niin katsastusmies ei huomannut viallista turvatyynyn valoa ja ajoi sieltä suoraan vaihtokaupoille Toyota-liikkeeseen. Ajelee nyt Corollalla, joka oli liikkeen esittelyauto.
Mistä tuo pöljäke on saanut päähänsä, että turvatyynyissä olisi jotain vikaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuo pöljäke on saanut päähänsä, että turvatyynyissä olisi jotain vikaa?
Kaikki sen jutut on vedetty stetsonista
Koettaa vain ärsyttää mitään tolkkua ei ole koskaan ollutkaan
- Anonyymi
Kun joku asia on täysin skodapetterin kokemuksen ulkopuolella, niin ainoa asia mihin kovaan ääneen julistetut "tosiasiat" perustuvat ovat mielikuvamaailman syvyyksistä kaivettuja.
Eräs Skoda Octavia RS kuski valisti minulle taustaani juuri tietämättä, että joku E-sarjan Mersuhan on ihan pappa-auto. Ja hybridit on paskaa. Ne on niin hitaitakin. Annoin E300e ajettavaksi hänelle. Sanoin, että laita sport tilalle kun oltiin sähköllä vähän aikaa ajettu ja saavuimme moottoritien rampille. Skodamies painoi kaasun pohjaan. Alahuuli väpätti lievästi ja nieleskeli muutaman kerran. Oli hiljaa melkein koko loppumatkan. Ajon lopussa sentään myönsi, että "perkele tämä on ripeämpi kuin Octavia RS" ja kuulemma ohjaus on varmaan joku sporttilisävaruste kun on niin hyvä. Sanoin, että ei ole.- Anonyymi
Tärkeintä autossa onkin kiihtyvyys. Että ehtii sinne työpaikalle ajoissa, ettei saa potkuja. Kun pitää ne auton osamaksutkin maksaa. Velattomalla Skodalla ajavaa naurattaa, kun nämä kimiräikköset yrittävät ehtiä aamulla ajoissa töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä autossa onkin kiihtyvyys. Että ehtii sinne työpaikalle ajoissa, ettei saa potkuja. Kun pitää ne auton osamaksutkin maksaa. Velattomalla Skodalla ajavaa naurattaa, kun nämä kimiräikköset yrittävät ehtiä aamulla ajoissa töihin.
Entäpä jos on työsuhdeauto?
Ja jos lippis päässä viihtyvä ja liikenteen kuninkaaksi itsensä kuvitteleva henkilö ostaa Octavia RS:n niin se on leppoisan ja kiireettömän etenemisen esikuva? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä autossa onkin kiihtyvyys. Että ehtii sinne työpaikalle ajoissa, ettei saa potkuja. Kun pitää ne auton osamaksutkin maksaa. Velattomalla Skodalla ajavaa naurattaa, kun nämä kimiräikköset yrittävät ehtiä aamulla ajoissa töihin.
Ei naurata täällä pääkaupunkiseudulla nämä kimiräikköset, jotka häiritsevät työmatkaliikennettä kiilaamalla ja kolaroimalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä autossa onkin kiihtyvyys. Että ehtii sinne työpaikalle ajoissa, ettei saa potkuja. Kun pitää ne auton osamaksutkin maksaa. Velattomalla Skodalla ajavaa naurattaa, kun nämä kimiräikköset yrittävät ehtiä aamulla ajoissa töihin.
Mutta mites kun ne skeidat siellä liikenteessä koheltaa ja revittelee ohitellen törkeästi vaarantaen liikennettä, ja päätyvät kaikkein useimmin pöpelikköön? Ja kun skeidat on yli 90%:sti rahoitusyhtiöiden omistajia, kuskit vaan haltijoita. Niin mitens se velattomuus skodisteilla?
- Anonyymi
Skoda on aivan hyvä työsuhdeauto vaikkei sitä enää kukaan ostakaan kun kukaan ei halua enää dieselmottoreit.
- Anonyymi
Ei tuo Skodan ovien sisään näin syyssateilla virtaava vesi kovin pahasti hölsky varsinkin jos ei sada kovin kovaa.
- Anonyymi
Skodan omistaja saa aina kuulemma kaupan päälle kumikengät.
Anonyymi kirjoitti:
Skodan omistaja saa aina kuulemma kaupan päälle kumikengät.
Ihan totta. Minäkin haen kaupasta pari kertaa viikossa mukeloille leipää ja maitoa ja saan joka kerta saapasparin kaupan päälle. Ja ostoksilla käyn kävellen. Todella hieno juttu!
- Anonyymi
Ei se Skoda niin kovin pahasti melua varsinkin, jos käyttää kuulosuojaimia.
https://m.motonet.fi/fi/kategoria/2970/431183/Kuulosuojaimet-ja-korvatulpat- Anonyymi
Minä ajelen pääasiassa sorateitä niin tein isoisän huopahatuista lokasuojiin pehnusteen niin ei se sora enää niin paljon ropise.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajelen pääasiassa sorateitä niin tein isoisän huopahatuista lokasuojiin pehnusteen niin ei se sora enää niin paljon ropise.
Samanlaiset, jotka Fordissa on tehdasasenteisina mädättäjinä.
- Anonyymi
Otsikossa on virhe. Ei Skoda ole kansan suosikki.
- Anonyymi
Nupissasi on virhe. Et ole kansansuosikki.
- Anonyymi
Tällainen älykkö ei ole koskaan kansan suosikki, eikä minun pidä sellainen ollakaan.
- Anonyymi
Aloituksessa on mukavat kehut Octaviasta.
- Anonyymi
Minäkin kävin koeajamassa tavallisten ihmisten ja rahvaan kansan suosikin Octavian.
- Anonyymi
Upea auto! Skoda on konsernin laatujätti, ohittanut standardeissa Audinkin aikaa sitten. Eikä ihme, Skodat valmistaa kansallisylpeä tsekki, eikä isänmaaton siirtotyöläinen kuten saksan ja englannin autotehtaitten tuotteet!
- Anonyymi
Minäkin kävin koeajamassa tuon mitään uutta oppimattomille vanhuksille suunnatun, vanhahtavan, konservatiivisen, yksikertaisen ja yksinkertaisten käytettäväksi tarkoitetun, yksinkertisesti varustellun Octavian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin kävin koeajamassa tuon mitään uutta oppimattomille vanhuksille suunnatun, vanhahtavan, konservatiivisen, yksikertaisen ja yksinkertaisten käytettäväksi tarkoitetun, yksinkertisesti varustellun Octavian.
Octavia on osa autojen rupusakkia. Vanhanaikainen ja WLTP-päästömitausten mukaan suurikulutuksinen ja suuripäästöinen.
- Anonyymi
Ohittanut laadussa korkeintaan Austinin.
- Anonyymi
Aloituksessa on kerrassaan upea koeajoraportti. Tuollainenhan se Octavia on. Rehellisesti.
- Anonyymi
Hieveä rengasmelu. Minäkin koeajoin.
- Anonyymi
Jos koeajtte octavian niin koeajakaapa myös Corolla. Kyllähän se Corolla on paljon meluttomampi auto selvästi. Koeajoin tänään molemmat.
Selvisit koeajosta vain muutamalla pikkuvialla. Siitä se korjaamolla asuminen alkaa.
- Anonyymi
Minä en känyt koeajamassa Skodaa. Minä en Skodia koeajele.
- Anonyymi
Ei kohta muutkaan. IV Octavia floppasi pahasti. Ensiesittelykin peruutettiin. Eivät saaneet koottua edes mallikappaletta.
- Anonyymi
En minäkään.
- Anonyymi
Aivan mahtava aloitusteksti.
- Anonyymi
Näyttää toi ota kun et muuta saa ukkoja kovasti huolestuttavan uusi Octavia.
Niin se itäauto, sehän on corolla, suunniteltu kaukoidässä ja valmistetaan Putinin vasallivaltiossa Turkissa.
Vain vanhat papparaiset ostelevat corollaa vanhasta muistista, kun muuhun ei uskaltauduta. Vanhollinen rämisevä peltilaatikko.
No tietysti on totta, että onhan tää nykyinen corolla tähtivuosien edellä 1960 luvun corollista, mutta niin pitääkin.
No skoda on tehnyt tietysti paljon isomman harppauksen 1000 MBn, 105Ln ja favoriten ajoista. Tuolloin veli neuvostoliitto määritteli mitä tehdään ja millä laadulla. Nyt päätökset tekee laafusta ylpeät tsekit ja corolla on vajonnut putinin talutushihnaan. Si gloria mundi, niin se laatu vaihtuu.
- Anonyymi
Skoda näyttää putoavan tämän marraskuun rekisteröintitilastossa hyvin alas. Toyota on kärjessä yli 900 auton erolla kakkoseen.
- Anonyymi
Hei,
Autoalan tiedotuskeskus listaa vain 30 enitenrekisteröityä mallia. Minua kiinnostaisi kuinka Prius PHEV myy tänä vuonna. Tiedätkö mistä näkisi nuo listan ulkopuolella olevat rekisteröintimäärät? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei,
Autoalan tiedotuskeskus listaa vain 30 enitenrekisteröityä mallia. Minua kiinnostaisi kuinka Prius PHEV myy tänä vuonna. Tiedätkö mistä näkisi nuo listan ulkopuolella olevat rekisteröintimäärät?En tiedä mutta ei kai kukaan täysjärkinen Toyotaa osta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä mutta ei kai kukaan täysjärkinen Toyotaa osta.
Ei tuossa ketjun aloituksessa ole kysymys Toyotasta vaan Skodasta.
- Anonyymi
Minä ostin Octavian kun sen kojelauta on täynnä pyoriteltäviä nappuloita kuin minun 1950-luvun Ore-radiossani. Minä en osaa jotain sormilla tökkiä.
- Anonyymi
Laitatko kuvan kojelaudasta? Missä niitä pyöriteltäviä nappuloita on? Itselläni ei ole yhtään. Oletko löytänyt jonkin tuunatun karvalakkimallin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitatko kuvan kojelaudasta? Missä niitä pyöriteltäviä nappuloita on? Itselläni ei ole yhtään. Oletko löytänyt jonkin tuunatun karvalakkimallin?
Ne askartelee terapiatunnilla hakkaamalla laudanpätkään nappuloita.
- Anonyymi
Octavia on sellaisten vanhanaikaisten nappulamiesten nokiauto.
- Anonyymi
Yritysten diesellouskuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritysten diesellouskuja.
Ajattele vähän. Jotkut saavat auton ilmaiseksi, kun taas sinulta menee 80% liksasta sen vanhan mannelavetin ylläpitoon. Tasan ei tosiaan käy onnen lahjat.
- Anonyymi
Ei se tuo Skodan DSG-vaihteisto kovin pahasti nylkytä kun nätisti ajelee, mutta se kyllä viivyttelee ilkeästi.
- Anonyymi
Moottori-lehti 10/2016 kirjoittaa sivulla 50 Passatin ja Renaultin vertailun yhteydessä:
"Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat tutut DSG-vaihteiston nykimiset ja viivyttelyt, joiden kanssa on vain opittava elämään". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottori-lehti 10/2016 kirjoittaa sivulla 50 Passatin ja Renaultin vertailun yhteydessä:
"Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat tutut DSG-vaihteiston nykimiset ja viivyttelyt, joiden kanssa on vain opittava elämään".Toyotan nykimättömälle menolle ei vedä vertoja mikään. Portaatonta Toyotan CVT-automaattivaihteistoa ei voita mikään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottori-lehti 10/2016 kirjoittaa sivulla 50 Passatin ja Renaultin vertailun yhteydessä:
"Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat tutut DSG-vaihteiston nykimiset ja viivyttelyt, joiden kanssa on vain opittava elämään".Kumpi voitti vertailun?
- Anonyymi
Minun Octaviani vaihteistokin viivyttelee ja nylkyttää, Jumiutuuikin välillä. Samoin pyörän laakerit jumiutuivat.
- Anonyymi
Miten vaan lienee, vettyykö puuvillavahvisteinen Duroplast-pohjalevy Suomen olosuhteissa?
- Anonyymi
Kävin koeajamassa Octavian. Oli tänään aika pimeä ja märkä päivä, mutta kyllä siinä selvisi paljonkin. Uskomatttomin oli nastarenkaiden aiheuttama hirveä melu. Aivan uskomaton melu.
- Anonyymi
Läpitunkeva kosteus parantaa hieman mattojen ääneneristystä, mutta kun vällyt jäätyvät, meteli on kahta kauheampi...
Huh huh mitä itäkippasia!
- Anonyymi
Octavia oli koeajoni perusteella järkyttävä tärinäkärry.
- Anonyymi
Voi voi kun toyopapat ovat huolissaan.
Sellaista se on kun on joskus nähty uudemmista toyotoista unissa kuvia ja vaikka autoon ei olisi varaakaan, niin alle on saatu joku 1970 luvun toyotan riisku. Otan osaa. Körötelkää nyt niillä ja nähkää unia skodan koeajosta ja liittäkää omat toyo kokemuksenne niihin.
- Anonyymi
Pappojen autohan se Skoda on aina ollut ja tulee vanhalla tekniikallaan ja saastutavilla pikkuturboilla olemaankin.
- Anonyymi
Sen takia mekin poikaystäväni kanssa hankimme skodan, koska se on niin tavallinen, eikä erotu millään tavalla massasta. Väriksi valitsimme vielä harmaan, ja koska me ei ymmärretä autoista oikein mitään (hihiii) niin luotimme kansan valintaan, siksi meillä seistä jönköttää pihassa harmaa Ocu. Tilava takakontti on etu harrastuksiamme varten.
- Anonyymi
Mitä siellä takaloosterissa oikein harrastetaan ;) CRC kovassa käytössä?
Top daddy
- Anonyymi
En ole kymmeneen vuoteen koeajanut Skodaa, toisia saman kokoluokan autoja kyllä.
Sitten olen taas ostanut Skoda Octavian. - Anonyymi
Skoda Octaviat pikkurboineen ovat kauaksi menneisyyteen kuuluvia saasteisia autoja.
- Anonyymi
Octavia on kaukana menneessä ajassa elävien vanhojen pappojen auto, jotka eivät ole tajunneet ajan ja autojen muuttuneen teknisesti.
- Anonyymi
Olen kokeillut Octaviaa. Huonoin piirre vehkeessä on aivan naurettava vaste kaasupolkimeen. Kiihdytys Octavialla:
1 Aja tasaista 60 km/h nopeutta.
2 Linttaa kaasupedaali lattiaan.
3 Octavia keittää kahvit ja arpoo mitä pitäisi tehdä.
4 Juo kahvia.
5 Perkele! Nyt se rakkine sitten päätti alkaa kiihtymään! Ja kuumat kahvit tietenkin sylissä! - Anonyymi
Jos Skoda on Itäauto, on huomattava, että Tsekki on lännenpänä kuin Suomi. Onko Suomi siis Itämaa? Jos näin on, meillä valmisteut Mersutkin ovat sitten Itäautoja.
Mitä väliä sillä sitten on, onko auto idässä vai lännessä valmistettu? Mitä mieltä olette Lexuksesta. Sehän on myös Itäauto.
Kävin taas Karpaateilla. Suoraan Turusta etelään päin, ei siis itään, vaikka Ukrainassa ollaan. No Ukrainahan on osittain lännemmässä ja idemmässä kuin Suomi. Luntakin oli 15 cm. Vaikka autolla saa ajaa yli 2000 km etelään päin Helsingistä kun lauttamatkan on ensin matkannut Viroon. 8 astetta paakasta jne. Mtäh?, ettäkö miten se tähän keskusteluun liittyy? Jooo kyllä se liittyy. Sakarpaateilla, Ukrainan läntisillä alueilla Hoverlan ja Tartavuoriston välissä, joka on lännempänä, kuin Suomi, valmistetaan itäisimmät Skodan mallit. - Anonyymi
Minulla oli ajettavana Skoda Octavia vm 2006. Ajoin sillä yli 200 000 km. En havainnut siinä muita vikoja, mutta etulasi piti kerran vaihtaa kun se oli mattaantunut. Niin olihan siinä se, että kerran piti vaihtaa ns. "black monsteri". Sehän on kuulemma joissakin tyyppiongelma. Hups, anteeksi, ei ollut tarkoitus olla rasisti. Black monsteri ei liity mitenkään rotuoppiin, vaan mustaan pieneen laatikkoon, joka ohjaa aika monta elektronista laitetta autossa.
Hyvä kyyti oli, eikä selkä väsynyt vaikka yhdenkin kerran ajoin koko kaksi viikkoa aamusta iltaan ja monta tuhatta kilometriä. S-Mersun ja uuden E-mersun jälkeenkin tuntui ihan hyvältä autolta. Suuntavakaa, vähäkulutuksinen, hiljainen, jne. Selvää kilpailijan puhetta muut trollauskirjoitukset. E-Mersujen ohjaus sitä vastoin oli epäselvä. Joku väitti sen johtuvan raidetankomekanismin tyyppiominaisuuksista. Audi A8 oli myös loistava ajettava. Itse asiassa paras, vaikka S-Mersukin oli ihan ok.
Mutta Karpaateilla koin yllätyksen, jota en osannut odottaa. Yhdellä tutulla oli Passat, ikivanha tai siis 2002 maalinen, jolla oli ajettu noi 2,5 sataa tuhatta km. Yllättävän hiljainen, suuntavakaa ja ketterä auto oli. Oli maksanut siitä 4.5 tuhatta euroa kun ei ollut kalliimpaan varaa hankittuaan käteisellä juuri perheelleen uudesta kerrostalosta käteisellä 80 neliöisen isomman asunnon.
Passat osoitti taas sen, että VW-konsernin autot ovat kyllä hyviä Kaasutteli 160 km matkavauhtiakin ja lähemmäs 600 km matka taittui kuudessa tunnissa Ukrainan hyvillä teillä. Mtäh?..etteikö Ukrainan tiet ole hyviä? Noo ei nyt suorastaan hyviä,...ainakaan kaikki, mutta tuo tie oli hyvä Hmelniskiiin ja Tservnitsihin asti.)))
Tuli vaan mieleen yksi pianisti "vanhoilta hyviltä ajoilta". Kane osti 200 markalla fiat 128 "lot of" ajetun luottopelin ja ajeli sillä kaasu pohjassa Katrineholmin ja Kittilän väliä monta kertaa. Viimeisellä reissulla kun oltiin hänen kyydissään , hän ajoi noin 170 km tunnissa vauhtia hän tuumasi, että jos tämä auto vielä tämän matkan kestää, e on jo "hintansa haukkunut". "Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot" -sanoi yhden Kittiläläisen edesmennyt kuningas. ))) - Anonyymi
Se yhden "Kittiläläisen kylän edesmennyt kuningas", kuten hän tapasi itseään kutsua, tapasi ajella aina Japanilaisilla autoilla. Uusia olivat viimeisetkin ennen hänen siirtymistään Aabrahamin helmaan odottamaan ylösnousemuksen ihanaa aamua, uutta taivaita ja uutta maata, jossa vanhurskaus asuu. Uskossa turvaten vapahtajaansa.
Nuo edellä olleet lauseet ollevat monelle "hebreaa". Mutta hänestä jäi todistus, että hänen sielunsa kelpasi Jumalalle. Miten se liittyy tähän keskusteluun? Kyllä se liittyy jos sanonta: "kaikki liittyy kaikkeen", katsotaan relevantiksi.
Hän oli laatumies kaikilla mittareilla arvioituna. Vanhan kansan herrasmies. Mutta ei tyly tosikko, vaan nauru raikui niin, että varmasti muutkin kuulivat. Hänen kanssaan matkustaessa matka taittui hyvän huumorin ja vakavamielisten keskustelujenkin viihdyttäessä matkantekoa. Hyvä seura tekee autostakin hyvän? Siltä se ainakin tuntui.
Monet kalastusreissut kalaeemelin kanssa käytiin ja vaikka oli kylän vahvin mies ja sormikoukulla tukitkin veti kyytiin joskus, oli aina kohtelias ja hyväntuulinen ja aina luotettava ystävä.
Olisiko niin, että sanonnan "Hyvä omatunto on paras päänalunen" nukkumaan mennessä, voisi kääntää tässä keskustelussa, että "Hyvä kaveri matkaseurana tekee mistä tahansa autosta hyvän ja mukavan kulkupelin". - Anonyymi
Miksi aloittaja koeajoi Skodan? Eihän Skoda ole auto ensinkään. Mikä lie hävettävä itäkippanen. Automies näyttää valoissa takavaloja jokaiselle "arpovalle " Skodalle.
No, eihän Skoda ole auto ensinkään. Niin se vain on.- Anonyymi
Tammiston mäkkärillä on naurettu Skodalle jo vuosia. Jopa roskaruoka suussa on naurettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tammiston mäkkärillä on naurettu Skodalle jo vuosia. Jopa roskaruoka suussa on naurettu.
Eihän noita Octavioita ole tammikuussa kovin motaa rekisteröitykään. Loppu tulossa Octavialle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän noita Octavioita ole tammikuussa kovin motaa rekisteröitykään. Loppu tulossa Octavialle.
Kaikilla Skodan malleilla näyttää tammikuu alkaneen aika huonosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla Skodan malleilla näyttää tammikuu alkaneen aika huonosti.
Niin on. lehdet on valjastettu kultaamaan paskakasat ja hermostunut riehunta autopalstoilla on lisääntynyt.
Toyotalle on tulossa tänä vuonna eniten ostetun merkin voitto ja malleissa kaksoisvoitto.
- Anonyymi
Törkeä vehjes, ei tule meidän pihaan!
- Anonyymi
Mitä vitt… Törkeästä kaalivankkurista ei ole tulostettu yöllä faktoja lainkaan !
Hei Jullinjuntti, tule takaisin! Copypaste-faktojasi kaikista lehdistä on ikävä.
Koittakaa nyt vähän skarpata. - Anonyymi
Ennenkuin menette ostamaan mitään vanhanaikasta ja saastuttavaa Skodaa tutki niiden valtava pikkuturbojen polttoaineen kulutus lehtien koeajoista. Yhdelläkään Skodalla ei pääse alle 6,2 l/100 km kulutukseen.
- Anonyymi
Toyotan hybridien kulutus liikkuu nomiajossa 4 -5 litaran välillä jopa uudella 2,5 litran mottorilla. Toyota on luonut jotain suurta.
- Anonyymi
Aloituksen tietojen valossa ei sovi minulle.
- Anonyymi
Vikaisa ja kallis auto varusteltuna. Ilman varusteita hinta on halpa kuten autokin.
- Anonyymi
Vai että kansansuosikki. Ei se sellainen enää ole. Corolla on korvannut sen. Maailmallakin myyntitilaston häntäpäässä.
- Anonyymi
Tiältä ossuuskaapan hevospuomista katottuna Octavia on ihan moterni aato. Varsinki ne tiisselmallit.
- Anonyymi
Takametsien ja muaseuvun mies.
- Anonyymi
Kävin minäkin koeajamassa tuon kansan suosikin, Octavian ja tulin hinausautolla takaisin. Mites nyt näin kysyin automyyjältä? Mahorkan tuoksuinen politrukki tuli hätiin, väläytti kellastuneilla hampailla hymyn ja totesi: "ei kukaan ole ennen valittanut, kun pääsee oikean länsimaisen hinausauton kyytiin".
- Anonyymi
Tilasiko Helkaman renki sulle oikean länsimaisen Taksin, vai Volgallako lähdit kohti Toyota-myymälää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilasiko Helkaman renki sulle oikean länsimaisen Taksin, vai Volgallako lähdit kohti Toyota-myymälää?
Itäauto Toyota ei kiinnosta.
- Anonyymi
Skodan valikoimasta ei löydy autoa enää kenellekään, joka elää ajan mukana.
- Anonyymi
Skoda Octavia on sellainen yksinkertainen kansanauton perikuva. Se on sellainen vanhahtava eläkeläisten ja köröttelijöiden ajokki. Sellainen hyvin konservatiivinen ja väsähtänyt auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda Octavia on sellainen yksinkertainen kansanauton perikuva. Se on sellainen vanhahtava eläkeläisten ja köröttelijöiden ajokki. Sellainen hyvin konservatiivinen ja väsähtänyt auto.
Skoda on auton irvikuva, ei auto ensinkään.
Toyotan valikoimasta löytyy luksusauto jokaiselle. Onhan Toyota ominaisuuksien, laadun ja kestävyyden osalta automaailman kiistaton ykkönen!
- Anonyymi
Skodistit äyskäröi vettä kaalivankkurin lattialta, kun sataa kaiken päivää. Ei ehdi kehumaan vikavaaagenia, mutta huomenna taas...
- Anonyymi
Skodistit ovat saaneet kokea karmean tappionsa.
- Anonyymi
Tyhmällä skodistilla on påskanen loppu.
- Anonyymi
Jo oli aikakin tulla Öklötaavian matkansa päähän. hyi mikä inho itälippa tuo Octavaiva!
- Anonyymi
Golfi oli kuin kivireki uuteen Corollaan verrattuan kun kävin eilen molemmilla koeajoilla.
- Anonyymi
Japanilaiset autonvalmistajat nauravat Saksan moottoriteille tehdyillä autoilla.
- Anonyymi
Skoda on kommariloota! Mersu on Mersu ja Toyota on Toyota. Skoda ei ole auto ensinkään.
- Anonyymi
Kävin koeajamassa. Aikamoinen kolukärri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin koeajamassa. Aikamoinen kolukärri.
Tuntui oudolta ajaa pelkällä polttomoottorilla.
- Anonyymi
Ei kansan suosikki vaan havaintojeni perusteella maanviljelijöiden lippalakki päässä ajelevien pappojen suosikki.
- Anonyymi
Octavia on menneisyydessä elävän, nykypäivän kehityksestä tietämättömän köyhän vanhuksen auto.
- Anonyymi
No, jos neljä pyörää ja loota riittää, riittää Skoda.
Eihän Skoda ole auto ensinkään. - Anonyymi
Pikkuturboista ei ole enää nykyajan mottoreiksi. Toyota on luopunut niistä kokonaan.
Volkswagen-konsernikaan ei enää valmista alle 1,5 litran pikkurboja. Senkin saaste- ja kulutuslukemat ovat kuitenkin kovat:
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuturboista ei ole enää nykyajan mottoreiksi. Toyota on luopunut niistä kokonaan.
Volkswagen-konsernikaan ei enää valmista alle 1,5 litran pikkurboja. Senkin saaste- ja kulutuslukemat ovat kuitenkin kovat:
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajiaToyotan isolohko jyrää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuturboista ei ole enää nykyajan mottoreiksi. Toyota on luopunut niistä kokonaan.
Volkswagen-konsernikaan ei enää valmista alle 1,5 litran pikkurboja. Senkin saaste- ja kulutuslukemat ovat kuitenkin kovat:
https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajiaJoo ei valmista. Muuten vain asentaa suunnillean joka malliin Golf-luokkaan saakka 1,0 TSI moottorin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei valmista. Muuten vain asentaa suunnillean joka malliin Golf-luokkaan saakka 1,0 TSI moottorin.
Tuo moottori huutaa mottoritiellä kuin sika.............
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo moottori huutaa mottoritiellä kuin sika.............
Menneen ajan saasteisia moottoreita. Litran moottorikin kuluttaa maantieajossa 6,2 l/100 km.
- Anonyymi
Korin muodot olleet samat vuosikausia. Porukka tykkää, erottuvasta ulkonäöstä
- Anonyymi
10-kertaa parempi ajettava kun joku muovinen riisikippo.
- Anonyymi
Octaviaa ei muulla kovinkaan paljon myydä.
- Anonyymi
Olen pyylevänpuoleinen kohta eläköityvä mies enkä paljoa autoista ymmärrä. Arvostan ajamisen helppoutta ja keveyttä sekä vaivattomuutta, voi olla jopa tunnoton. Ja kaikki avustimet tietysti! Dsg octaavia on varmaan oikea valinta?
- Anonyymi
Niin on. Sinulle aivan sopiva. Aivan varmasti.
- Anonyymi
Kävin ajamassa Skodan ja kyllä nylkytti liikennevaloissa. Vaikka käsijarru olisi päällä auto nyki ja nylkytti jatkuvasti ja sitten syttyi gearbox malfunction - replace gearbox now valo. Toinen ongelma oli että Skoda huojahteli ja heilui tuulessa. Lumien harjaaminen sai auton jo vatkaamaan itsestään parkkipaikalla. Vein moisen romun pois. Alkoi pelottaa niin pirusti se koeajoreissu.
- Anonyymi
Eläkesedät syrjäkyliltä käyvät Octavialla kirkonkylillä. Lippahattu on päässä, nortti hampaissa ja maamo vieressä.
- Anonyymi
Menneen ajan auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menneen ajan auto.
Ei kannata edes koeajaa noin saastuttavaa kulkinetta.
- Anonyymi
Kyll se vaa o niin jot mää en ikin Sokotaa ost.
- Anonyymi
Koeajoin. Rengasmelu aika kova.
- Anonyymi
Museoautoja ei pidä eikä tarvitse koeajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Museoautoja ei pidä eikä tarvitse koeajaa.
Minä kuitenkin koeajoin. Sellaista rymistelyä, pärinää ja nastojen ropinaahan se koeajo oli. Liikennevaloissakin moottori jyskytti kuin viimeistä päivää. Hybridi-Toyotassa ei kuulu liikennevaloissa mitään.
- Anonyymi
Octavia on vanhusten, maanviljelijöiden lippalakkisten ja tuulipukukansan auto.
- Anonyymi
Nyt vitsin murjaisit, nuohan ovat nimenomaan Toyota pappojen ja mammojen tunnusmerkkejä.
Toyota pappa körötelee kärryllänsä neljääkymppiä lippalakki päässä, mamma huivinsa kanssa vierellä. Matka käy kirkolle Osuuspankkiin nostamaan käteistä ja sitten tuulipuvut kahisten S-kauppaan. Mamma menee siälle, pappa jää vahtimaan toyotaansa, ettei kukaan vaan naarmuta.
Sitten körötellään yhdessä kotikonnuille ja toyotakin hurahtaa kotiportilla ja saattaa vetopyörä hieman kaapaista pihatiellä tunnistaessaan kotitallin lähestyvän. Onnellisia kaikki tyyni. - Anonyymi
Octavia on työsuhdeautojen kestosuosikki. Auto niille joilla kilometrejä tulee paljon ja jotka saavat itse valita vapaasti autonsa.
Corollat ovat pappojen pihakoristeita joilla ajetaan alle 13.000km vuodessa. Octavialla 22.300km. Näin kertovat Trafin tilastot eikä tarvitse omasta päästä vedellä harhaisia uskomuksia.
- Anonyymi
Skoda kannattaa koeajaa aina. Ostohalut loppuu siihen.
- Anonyymi
Toyotan hiljaisuus ja moottrin pysähtyksissä olo liikennevaloissa on järisyttävän upea kokemus.
- Anonyymi
Kesällä tulee täyteen neljä vuotta ja 100 km Octavia 1,6 tdi dsg:llä. Ei vikoja. Rengasmelu on joissakin oloissa häiritsevän rajamailla, mutta samanlaisia ne on muutkin tämän hintaluokan autot melun suhteen. Ja kulutus on maltillinen. Ja ihan asiallinen ajettavahan Octavia on. Olen jaksanut ajaa pidempiäkin matkoja, kun ainakin minulle penkit ja ergonomia sopii hyvin. Kesällä vaihtuu auto toiseen merkkiin, mutta hyvä fiilis on jäänyt Skodasta.
- Anonyymi
Skoda oli kehittyvän Suomen auto. Enää sitä ei osteta.
- Anonyymi
Mitä horiset? On tainnut pahempi virus iskeä horkkatautiseen.
- Anonyymi
Minäkin kävin. Kävin. Ei tarvitse mennä toiste.
- Anonyymi
Tekniikan Maailma valitti vuonna 2017 keväällä nykyisen Skodan kovaa rengasmelua, Sellainen siinä oli eilenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekniikan Maailma valitti vuonna 2017 keväällä nykyisen Skodan kovaa rengasmelua, Sellainen siinä oli eilenkin.
Entinen, nykyinen, tuleva, ikuinen Skoda. Aina meluinen ulisko, mutta eihän se kommunisteja haittaa, kuten ei koronakaan, koska Putin sanoo niin.
- Anonyymi
Natsi vankkuri kopsu. Ei tee mitään.
- Anonyymi
Mitäs komukoille kuuluu näin korona-keväänä? Ei pelkoa lomautuksista, kun ei ole töitäkään?
:-D- Anonyymi
Hahahahhahahhahahahahahaahahahhaaaaaaaaaaaah………......………
Tosi hyvä joo, komukat töissä, heh heh työn sankarit heh heh, repee ei pysty...…. - Anonyymi
Automyyjät lomautettu kun ei ole töitä. Paljon tulee ruumiita, kun kukaan ei osta enää autoja.
- Anonyymi
Koeajoin. Totesin: "Köyhän kansan kolukärri".
- Anonyymi
Melusta se TM:nkin kirjoitti huhtikuussa 2017.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melusta se TM:nkin kirjoitti huhtikuussa 2017.
Sähköllä ajettaessa ei ole yhtään niin paljon melua kuin avoautossa.
- Anonyymi
Skoda oli koeajossani ja tuntui hyvin vanhanaikaiselta kun edellisen viikon ajoin hybridillä.
- Anonyymi
Köyhillä ei ole mitään mahdollisuutta saada tuollaista käyttöönsä.
- Anonyymi
Onko leipäjonossa nykyään latauspiste?
- Anonyymi
Käytitkö lataukseen mobiilisovellusta vai onko taloyhtiössänne pikalatauspiste?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytitkö lataukseen mobiilisovellusta vai onko taloyhtiössänne pikalatauspiste?
Ei noilta kumipäiltä mitään vastausta saa. Vittuilu on köyhän ainoa ase.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noilta kumipäiltä mitään vastausta saa. Vittuilu on köyhän ainoa ase.
Räkättävät puskissa ja ovat persaukisia. Surkea on katkeran kohtalo. Ensin pitää päästä eroon kateudesta, sillä se vie pahimmillaan jätkästä kaikki mehut. Sitten vaan rohkeasti parantamaan omaa pahaksi päässyttä taloudellista tilannetta esim hakeemalla töitä. Pohjalta tietysti on aloitettava, mutta aina löytyy valoa tunnelin päästä, jos sen vaan haluaa nähdä.
- Anonyymi
Maailman myydyimpien autojen tilastossa Octavia on sijalla 35.
- Anonyymi
Kävinhän siellä minäkin. Helppoheikkien myymälässä.
- Anonyymi
Koeajoin. Muisto menneiltä ajoilta koko kottero.
- Anonyymi
Onhan se kaikin puolin aika vanhanaikainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se kaikin puolin aika vanhanaikainen.
Jossain autoissa on kuulemma vielä antiikkinen takaveto.
- Anonyymi
Roska-auto, jolla ei kuljeteta roskia.
- Anonyymi
Kun istuin kuljettajan paikalle niin ei ollut vaikea havaita heti, että auto on hyvin konservatiivinen. Maaseudun lippa- ja karvalakkimiehille tehty.
- Anonyymi
Aika vanhantava vaikutelma jäi. Ei tätä päivää.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882871Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991666Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845