Kävin koeajamassa kansan suosikin, Octavian

Anonyymi

Tutkiskelin sitä Skodaa siinä ja oikeastaan minulla vähän se ensivaikutelma pappamallista sitten hälveni.

Skodahan pidetään Suomessa ennen kaikkea automerkkinä, jonka päätehtävä on ainoastaan siirtyminen paikasta A paikkaan B. Skodan yksinkertaisuus on aina iskenyt suomalasiin. Tätä kansanautojen perikuvaa, kun on valmistettu jo pitkään ja tuotu Suomeen. Skodan mainehan alkoi aikoinaan hiipua, siitä tuli leimallisesti vanhahtava auto, joka leimautui väsähtäneiden eläkeläisten ja puhdittomien köröttelijöiden ajopeliksi. Skodahan on selvästi suosituin automerkki vanhemman väen keskuudessa. Mietin siinä, että pitäisikö minun tyytyä edustavamman Suberbin sijaan fiiniysasteikolla tähän pykälää vaatimattomampaan Octaviaan.
Skodan konservatiivisuuden ansiosta ohjaamoon on helppo kotiutua. Hyväksyin siinä koeajolla sen tosiseikan, että tällä Octavialla ei ole tarkoitus urheilla vaan ajella leppeän rauhallisesti. Väittävät että vaihteisto nykii, mutta kun ajelee siististi niin ei se niin pahasti nylkytä.

Skodalla on sellainen vahva työläistausta, joten tuo merkki sopii siinä mielessä minulle oikein hyvin.

Mietin siinä muuttaako tämän kohtaaminen käsitystäni Skodasta ja kyllä se oikeastaan muutti ja alkoi kiinnostaa. Kaverinikin oli mukana ja sanoi, että ei se hänen käsitystään muuttanut ja miksi pitäisi muuttaa.
Se oli perinteinen Skoda hyvine ja huonoine puolineen. Mietin kyllä, että ei ehkä kuitenkaan vedä vertoja Toyota Corollan tapaisille sedan- ja farmarimalleille.

Terveisn Harry ja Arttu.

176

663

    Vastaukset

    • Kyllä se valitettavasti vetää vertoja Corollalle vaikka kuinka vähäksyt ei muuten TM testivoittoa mielikuvilla voiteta..

      • Väheksyt?? Tuossahan koko ajan kehutaan Octaaviaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väheksyt?? Tuossahan koko ajan kehutaan Octaaviaa.

        Sama vanha trollaaja, joka pyrkii vaan kätkemään veetuilun muka-asiallisuuteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama vanha trollaaja, joka pyrkii vaan kätkemään veetuilun muka-asiallisuuteen.

        Näin, jamppa ottui vähän asiallisemman tulokulman, kun perinteinen 6 - 0 trollaus on tehty naurunalaiseksi sarkastisella liioittelulla.

        Sen kun nauttii sedan korollastaan ihan sikana... 👏😁👍


      • TM:n mukaan Skodan jousitus pomputtaa epämiellyttävästi eikä ajo-ominaisuudet ole muiden vertailussa olleiden tasolla.


      • Missä vetää vertoja? Skooda on Corollaan verraten näöltään kuin elokuvasta Paluu 1980-luvulle.


      • TM:n testivoitto voitetaan rahalla. Se, joka eniten maksaa voittaa testin. Näin se on aina ollut ja tulee olemaan.


    • Kävit koeajamassa??? Kunnon koeajo kestää vuoden tai kaksi, sitä siis ei 'käydä'.

      • Joo. Minä "kävin" koeajamassa 1.0 tsi dsg Octavian (kun manuaalia ei tässä automaatti-hypen maassa saa), enkä siinä ruuhkan keskellä saanut mitenkään kunnon kuvaa auton todellisista voimavaroista, saati muusta.

        Mutta yleensä Skoda on todettu jo näkemättä ties millaiseksi, joten kai tämä on edistystä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Minä "kävin" koeajamassa 1.0 tsi dsg Octavian (kun manuaalia ei tässä automaatti-hypen maassa saa), enkä siinä ruuhkan keskellä saanut mitenkään kunnon kuvaa auton todellisista voimavaroista, saati muusta.

        Mutta yleensä Skoda on todettu jo näkemättä ties millaiseksi, joten kai tämä on edistystä...

        "automaatti-hypa maassa", hehee! Meillä takapajulassa ollaan viimeisten joukossa siirtymässä automaatteihin, sillä se on ainoa oikea ja taloudellinen vaihtoehto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "automaatti-hypa maassa", hehee! Meillä takapajulassa ollaan viimeisten joukossa siirtymässä automaatteihin, sillä se on ainoa oikea ja taloudellinen vaihtoehto.

        Joo, muualla niihin siirryttiin jo ennen tätä "taloudellisuutta". Onhan se kiva kun tomaattilaatikko heittää kierrokset neljään tonniin, jo kiihtyy laiskempikin värkki. Väännöstä ei niin havaintoa...


      • Mitä järkeä ostaa sika säkissä? Ehdottomasti etenkin itäautot kannattaa koeajaa eikä missään tapauksessa mennä ostamaan jonkun maksetun ”testivoiton” perusteella. Skoda itäauto ei tee tässä poikkeusta, niin moni skodisti on tullut jo kusetetuksi ja pahasti.


    • Tuo aloitus on aivan mahtava teksti. En ole noin hyvää tekstiä pitkään aikaan lukenut.
      Siinä Skoda saa kovasti kehuja.

      • No no, eihän tuo näytä kuitenkaan Ladalle, saati Toyotalle pärjäävän...


      • Totta kai se sinusta tuntuu hyvältä, kun sen itse kirjoitit.

        Me muut taas ajatellaan ...no olkoon. Tiedät kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai se sinusta tuntuu hyvältä, kun sen itse kirjoitit.

        Me muut taas ajatellaan ...no olkoon. Tiedät kyllä.

        Olisin erittäin tyytyväinen itseeni, jos olisin kyennyt tuon kirjoittamaan.


    • Aloittajalta on jäänyt toteamatta: "Se kova rengasmelu ei ollut lainkaan paha, kun sen taajuus oli sellainen, että se kuulosti aivan Bethovenin 5. sinfonialta."

      • Se kuitenkin saatu siedettäväksi.
        Toyotassa vaihtoehtoina kovempi ulina tai Peltorit päähän.
        Sinänsä mielenkiintoista koska Toyotan melu ollut tiedossa jo pitkään eivätkä sitä tuoreeseen Corollaan korjanneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kuitenkin saatu siedettäväksi.
        Toyotassa vaihtoehtoina kovempi ulina tai Peltorit päähän.
        Sinänsä mielenkiintoista koska Toyotan melu ollut tiedossa jo pitkään eivätkä sitä tuoreeseen Corollaan korjanneet.

        Itse olen koeajanut Avensiksen vuosia sitten, HiAcea on tullut pyöriteltyä sekä HiLuxia. Mikään noista tojoista ei ollut lainkaan meluisa, päivastoin hyvinkin hiljaisia ja mukavia.

        Hiluxkin, vaikka on työauto lehtijousilla(?) ei pomputtanut samalla tavalla kuin esim Ocut ja suoerbeet. Skodalta on jo saavutus, kun muiden merkkien pakut ja pickupitkin on mukavampia ajaa.

        Onhan noissa skeida takseissakin moni taksari jo saanut pysyviä tuki- ja liikuntaelinsairauksia, sen se tekee, kun sikakiikussa istuu 14+ tuntia vuorokaudessa ....


      • Kiemunkine kirjoitti:

        Itse olen koeajanut Avensiksen vuosia sitten, HiAcea on tullut pyöriteltyä sekä HiLuxia. Mikään noista tojoista ei ollut lainkaan meluisa, päivastoin hyvinkin hiljaisia ja mukavia.

        Hiluxkin, vaikka on työauto lehtijousilla(?) ei pomputtanut samalla tavalla kuin esim Ocut ja suoerbeet. Skodalta on jo saavutus, kun muiden merkkien pakut ja pickupitkin on mukavampia ajaa.

        Onhan noissa skeida takseissakin moni taksari jo saanut pysyviä tuki- ja liikuntaelinsairauksia, sen se tekee, kun sikakiikussa istuu 14+ tuntia vuorokaudessa ....

        Avensis oli ihan ok melutasoltaan. Mutta olin melko uuden HiLuxin kyydissä joku viikko sitten. Ja tieltä löytyi sellaisia töyssyjä mitä muissa autoissa ei ole edes huomannut. Työkone, ei auto.


    • Lujaa laatua...

    • skoda huojuu kyllähän sen nyt kaikki tietää.

      • Huojuu ja pomppii. Autolehtien testien mukaan.


    • Samanlaisia sikakiikkuja ne skodat malliin tai vuosimalliin katsomatta. Ei hyvää autoa "VAIN Skodaksi" ym osuvat nimitykset nimiteltäisi. Hikisiä kippanoita.

      • Se on sellainen huojuva luikero, vakkei tuulekaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on sellainen huojuva luikero, vakkei tuulekaan.

        Mielenkiintoinen väittämä. Minulla on viikon verran ollut uusi Skoda, enkä ole havainnut sen huojuvan sen paremmin parkkipaikalla kuin ajossakaan. Tuulta on viime päivinä täällä länsirannikolla riittänyt. Pitääpä ottaa töistä mukaan viikonlopuksi gravimetri, joka tunnistaa huojumisetkin erittäin hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen väittämä. Minulla on viikon verran ollut uusi Skoda, enkä ole havainnut sen huojuvan sen paremmin parkkipaikalla kuin ajossakaan. Tuulta on viime päivinä täällä länsirannikolla riittänyt. Pitääpä ottaa töistä mukaan viikonlopuksi gravimetri, joka tunnistaa huojumisetkin erittäin hyvin.

        Näiden kestotrollaajien kanssa täällä on turha väitellä ne on tukevasti irti maasta ja reaalitodellisuudesta


    • Skoda on autolehtien testaajien mielestä todella hyvä ajettava.

      • Hehehehee 🤣. Tuohon et usko itsekään ja tuolle nauraa naurismaan aidatkin 😅


    • Mihinköhän muuhun keskustelun aloittaja käyttää autoa kuin siirtyäkseen paikasta A paikkaan B ?

      • No ei ainakaan paikkaan C, koska itäkippanan moottoriongelmat katkaisevat matkan teon.


      • Mercceedes kuskit ovat matkalla /C ceen.

        Noin ajoneuvon imagon mukaan;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei ainakaan paikkaan C, koska itäkippanan moottoriongelmat katkaisevat matkan teon.

        Paikka A ja paikka B ovat muuttujia riippuen lähtöpaikasta ja kohdepaikasta. Paikka C voi siis olla paikka A tai paikka B.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paikka A ja paikka B ovat muuttujia riippuen lähtöpaikasta ja kohdepaikasta. Paikka C voi siis olla paikka A tai paikka B.

        Aloittajan loppusijoituspaikka on mappi-Ö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paikka A ja paikka B ovat muuttujia riippuen lähtöpaikasta ja kohdepaikasta. Paikka C voi siis olla paikka A tai paikka B.

        Paikka C voi toki olla A:n ja B:n välissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei ainakaan paikkaan C, koska itäkippanan moottoriongelmat katkaisevat matkan teon.

        Mulla onkin länsiautoista länsimaisin SKODA SUPERB 3.6 V6 Combi kaikilla mausteilla ,ja ohjelmointi 284 hp ja 4-veto .Kylä lähtee..Meidän pihaan ei koskaan tule mb.n tai bmv.n linttoja ....


      • superbwon kirjoitti:

        Mulla onkin länsiautoista länsimaisin SKODA SUPERB 3.6 V6 Combi kaikilla mausteilla ,ja ohjelmointi 284 hp ja 4-veto .Kylä lähtee..Meidän pihaan ei koskaan tule mb.n tai bmv.n linttoja ....

        Tuossa kippanassa ei ole kyllä mitään länsimaista, moottorikin koottu vw -konsernin hylky- ja jäteosista, eli sekundaa alusta loppuun. Tekniikka on sitä mitä audissa oli 10v sitten. Malli oli niin vikainen, että jopa helkama lopetti sen maahantuonnin.


    • Ulkomuodoiltaan skoda on tuollainen laatikko, mutta pahvilaatikothan ovat aivan kauniita kun osaa oikein katsoa. Ei siinä muotoilussa siten mitään vikaan ole.

      • Oktaavian muotoilusta paistaa sellainen 2000-luvun alun jettamainen fiilis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oktaavian muotoilusta paistaa sellainen 2000-luvun alun jettamainen fiilis.

        Nehän on Volkswagenin vanhoista malleista hiukan uudistettuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oktaavian muotoilusta paistaa sellainen 2000-luvun alun jettamainen fiilis.

        Paljonpa tuokin haittaa...


    • Ei se mitenkään niin kauheasti savua tupruta tuo Octavia, vaikka siinä on ainoastaan polttomoottori.

    • Skoda on tosiaan itä auto. Mites ton kehutun Toyotan laita. Onkos se sitten länssi auto?

    • Missä mielessä Skoda on ns. Itäauto?

      Jos Volvo on Kiinalainen koska Kiinalainen firma omistaa Volvon, niin sitten Skoda on Saksalainen, samoin kuin Seat ja Lamborghini koska saksalainen VW omistaa ne kaikki.

      Ehkä kukin voisi tykönään miettiä miten auton maa menee

      1. osakepääoman omistajan pääkonttorin mukaan
      2. autofirman pääkonttorin mukaan
      3. Auton pääsuunnittelutoimiston sijainnin mukaan
      4. kokoonpanolinjan mukaan
      5. jotain muuta ?

      Eiköhän me jokainen noudateta vain yhtä logiikkaa tämän asian suhteen jotta emme olisi epäloogisia.

      • Älä suotta vaadi hölmöiltä rölleiltä liikoja.


      • Škoda on itäautomerkki. Ei kestä kiittämästä! Nyt siis vihdoin ymmärrät.


      • Eikö mitään muuta merkkiä tullut mieleen kuin Volvo.... :) Totta siellä pätäkkää Volvolla käytössä huomattavasti. Mutta autot suunnitellaan Ruotsissa ja valmistus (Riippuen mallista on euroopassa) S60 USA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Škoda on itäautomerkki. Ei kestä kiittämästä! Nyt siis vihdoin ymmärrät.

        Jos se on sun mielestä ns, itäauto ,ei näytä ostajia haittaavan. Voittaa AINA testit ja on myyntitilastojen ykkönen...eli hakkaa mennen,tullenja palatessa sun länsilintat,kuten olet nähnyt...ja sehän sua vituttaa ....HYVÄ SKODA!!!!!!!


      • superbwon kirjoitti:

        Jos se on sun mielestä ns, itäauto ,ei näytä ostajia haittaavan. Voittaa AINA testit ja on myyntitilastojen ykkönen...eli hakkaa mennen,tullenja palatessa sun länsilintat,kuten olet nähnyt...ja sehän sua vituttaa ....HYVÄ SKODA!!!!!!!

        Eihän tuolta itäiseltä pirkka halppis merkiltä ole kuin Octavia joka on myyntitilastojen ykkönen ollut, maailmallahan myydään esim. hondaa ja toyotaa monikymmenkertaiset määrät ellei sata- tai tuhatkertaiset.

        Nyt siis tiedät sinäkin, että kyseessä on ihka-aito itäautomerkki, ja vielä marginaalimerkki joka on äärimmäisyyksiin asti halpuutettu pirkkakopio vahvalla työläis statuksella alemmassa keskiluokassa.


    • Ei se tuo Octavian rengasmelu kovin paha ole vaikka uusimman Octaviean koeajossa TM:ssä niin väitetään vuonna 2017.

    • Tuo pellelinja sen kun jatkuu. Koeajossa 'käydään' ja ollaan sitten niin maan perusteellisesti asiantuntijaa. Kannattaa ostaa auto vuoden, parin koeajoon ja kirjoitella sitten kokemuksista.

      • Kalliiksi tulee jos ja kun joutuu ostamaan jo koeajoonkin. Autobildin julkistamassa tutkimuksessa oli päässyt niin käymään että VW oli pudonnut jo toiseksi viimeiselle sijalle. Eikös se Skoda ole nykyisin toteutettu VW-tekniikalla ja itäautovaatimustasolla? En nyt ainakaan lähtisi sellaiseen himmeliin mitään koeajoa ostamaan kun koeajon saa laatumerkkeihin maksutta ja kestävyyden vakuudeksi pidemmän kuin vaivaisen kahden vuoden takuun. Viisas uskoo jo vähemmälläkin että nykyinen VW-tekniikka on sitä mitä luotettava media uutisoi. Ei siitä kokeilusta täyspäinen ala mitään maksamaan.


    • Ei ne aivan jokaisella ne Skodan turvatyynyjen vikavalot pala koko aikaa. Parin tuttuni autossa toisella palaa ja toisella ei.

      • Naapuri jätti katsastuksessa Skodan käyntiin niin katsastusmies ei huomannut viallista turvatyynyn valoa ja ajoi sieltä suoraan vaihtokaupoille Toyota-liikkeeseen. Ajelee nyt Corollalla, joka oli liikkeen esittelyauto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapuri jätti katsastuksessa Skodan käyntiin niin katsastusmies ei huomannut viallista turvatyynyn valoa ja ajoi sieltä suoraan vaihtokaupoille Toyota-liikkeeseen. Ajelee nyt Corollalla, joka oli liikkeen esittelyauto.

        Missäköhän Junttilassa tuokin katsastusasema sijaitsee? Täällä pääkaupunkiseudulla autot jätetään parkkipaikalle ja otetaan avaimet mukaan toimistoon, kun ilmoittaudutaan. Katsastusmies hakee auton parkkipaikalta, kun vuoro tulee. Johan siitä saisi kovat rapsut, jos sen jättäisi käymään tyhjäkäyntiä sinne parkkipaikalle. Turha kirjoitella tänne mitään tuubaa, sillä paljastat vain typeryytesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapuri jätti katsastuksessa Skodan käyntiin niin katsastusmies ei huomannut viallista turvatyynyn valoa ja ajoi sieltä suoraan vaihtokaupoille Toyota-liikkeeseen. Ajelee nyt Corollalla, joka oli liikkeen esittelyauto.

        Siis kumpi ajelee nyt Corollalla? Naapuri vai katsastusmies?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis kumpi ajelee nyt Corollalla? Naapuri vai katsastusmies?

        Veikkaan, että katsastusmiehen naapuri. Vikavalo kyllä palaa käynnissä olevassa autossakin, mitä satusetä ei tiennytkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naapuri jätti katsastuksessa Skodan käyntiin niin katsastusmies ei huomannut viallista turvatyynyn valoa ja ajoi sieltä suoraan vaihtokaupoille Toyota-liikkeeseen. Ajelee nyt Corollalla, joka oli liikkeen esittelyauto.

        Mistä tuo pöljäke on saanut päähänsä, että turvatyynyissä olisi jotain vikaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo pöljäke on saanut päähänsä, että turvatyynyissä olisi jotain vikaa?

        Kaikki sen jutut on vedetty stetsonista
        Koettaa vain ärsyttää mitään tolkkua ei ole koskaan ollutkaan


    • Kun joku asia on täysin skodapetterin kokemuksen ulkopuolella, niin ainoa asia mihin kovaan ääneen julistetut "tosiasiat" perustuvat ovat mielikuvamaailman syvyyksistä kaivettuja.

      Eräs Skoda Octavia RS kuski valisti minulle taustaani juuri tietämättä, että joku E-sarjan Mersuhan on ihan pappa-auto. Ja hybridit on paskaa. Ne on niin hitaitakin. Annoin E300e ajettavaksi hänelle. Sanoin, että laita sport+ tilalle kun oltiin sähköllä vähän aikaa ajettu ja saavuimme moottoritien rampille. Skodamies painoi kaasun pohjaan. Alahuuli väpätti lievästi ja nieleskeli muutaman kerran. Oli hiljaa melkein koko loppumatkan. Ajon lopussa sentään myönsi, että "perkele tämä on ripeämpi kuin Octavia RS" ja kuulemma ohjaus on varmaan joku sporttilisävaruste kun on niin hyvä. Sanoin, että ei ole.

      • Tärkeintä autossa onkin kiihtyvyys. Että ehtii sinne työpaikalle ajoissa, ettei saa potkuja. Kun pitää ne auton osamaksutkin maksaa. Velattomalla Skodalla ajavaa naurattaa, kun nämä kimiräikköset yrittävät ehtiä aamulla ajoissa töihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä autossa onkin kiihtyvyys. Että ehtii sinne työpaikalle ajoissa, ettei saa potkuja. Kun pitää ne auton osamaksutkin maksaa. Velattomalla Skodalla ajavaa naurattaa, kun nämä kimiräikköset yrittävät ehtiä aamulla ajoissa töihin.

        Entäpä jos on työsuhdeauto?

        Ja jos lippis päässä viihtyvä ja liikenteen kuninkaaksi itsensä kuvitteleva henkilö ostaa Octavia RS:n niin se on leppoisan ja kiireettömän etenemisen esikuva?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä autossa onkin kiihtyvyys. Että ehtii sinne työpaikalle ajoissa, ettei saa potkuja. Kun pitää ne auton osamaksutkin maksaa. Velattomalla Skodalla ajavaa naurattaa, kun nämä kimiräikköset yrittävät ehtiä aamulla ajoissa töihin.

        Ei naurata täällä pääkaupunkiseudulla nämä kimiräikköset, jotka häiritsevät työmatkaliikennettä kiilaamalla ja kolaroimalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä autossa onkin kiihtyvyys. Että ehtii sinne työpaikalle ajoissa, ettei saa potkuja. Kun pitää ne auton osamaksutkin maksaa. Velattomalla Skodalla ajavaa naurattaa, kun nämä kimiräikköset yrittävät ehtiä aamulla ajoissa töihin.

        Mutta mites kun ne skeidat siellä liikenteessä koheltaa ja revittelee ohitellen törkeästi vaarantaen liikennettä, ja päätyvät kaikkein useimmin pöpelikköön? Ja kun skeidat on yli 90%:sti rahoitusyhtiöiden omistajia, kuskit vaan haltijoita. Niin mitens se velattomuus skodisteilla?


    • Skoda on aivan hyvä työsuhdeauto vaikkei sitä enää kukaan ostakaan kun kukaan ei halua enää dieselmottoreit.

    • Ei tuo Skodan ovien sisään näin syyssateilla virtaava vesi kovin pahasti hölsky varsinkin jos ei sada kovin kovaa.

      • Skodan omistaja saa aina kuulemma kaupan päälle kumikengät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Skodan omistaja saa aina kuulemma kaupan päälle kumikengät.

        Ihan totta. Minäkin haen kaupasta pari kertaa viikossa mukeloille leipää ja maitoa ja saan joka kerta saapasparin kaupan päälle. Ja ostoksilla käyn kävellen. Todella hieno juttu!


      • Minä ajelen pääasiassa sorateitä niin tein isoisän huopahatuista lokasuojiin pehnusteen niin ei se sora enää niin paljon ropise.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajelen pääasiassa sorateitä niin tein isoisän huopahatuista lokasuojiin pehnusteen niin ei se sora enää niin paljon ropise.

        Samanlaiset, jotka Fordissa on tehdasasenteisina mädättäjinä.


    • Otsikossa on virhe. Ei Skoda ole kansan suosikki.

      • Nupissasi on virhe. Et ole kansansuosikki.


    • Tällainen älykkö ei ole koskaan kansan suosikki, eikä minun pidä sellainen ollakaan.

    • Aloituksessa on mukavat kehut Octaviasta.

    • Minäkin kävin koeajamassa tavallisten ihmisten ja rahvaan kansan suosikin Octavian.

    • Upea auto! Skoda on konsernin laatujätti, ohittanut standardeissa Audinkin aikaa sitten. Eikä ihme, Skodat valmistaa kansallisylpeä tsekki, eikä isänmaaton siirtotyöläinen kuten saksan ja englannin autotehtaitten tuotteet!

      • Minäkin kävin koeajamassa tuon mitään uutta oppimattomille vanhuksille suunnatun, vanhahtavan, konservatiivisen, yksikertaisen ja yksinkertaisten käytettäväksi tarkoitetun, yksinkertisesti varustellun Octavian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin kävin koeajamassa tuon mitään uutta oppimattomille vanhuksille suunnatun, vanhahtavan, konservatiivisen, yksikertaisen ja yksinkertaisten käytettäväksi tarkoitetun, yksinkertisesti varustellun Octavian.

        Octavia on osa autojen rupusakkia. Vanhanaikainen ja WLTP-päästömitausten mukaan suurikulutuksinen ja suuripäästöinen.


      • Ohittanut laadussa korkeintaan Austinin.


    • Aloituksessa on kerrassaan upea koeajoraportti. Tuollainenhan se Octavia on. Rehellisesti.

    • Hieveä rengasmelu. Minäkin koeajoin.

      • Jos koeajtte octavian niin koeajakaapa myös Corolla. Kyllähän se Corolla on paljon meluttomampi auto selvästi. Koeajoin tänään molemmat.


    • Selvisit koeajosta vain muutamalla pikkuvialla. Siitä se korjaamolla asuminen alkaa.

    • Minä en känyt koeajamassa Skodaa. Minä en Skodia koeajele.

      • Ei kohta muutkaan. IV Octavia floppasi pahasti. Ensiesittelykin peruutettiin. Eivät saaneet koottua edes mallikappaletta.


      • En minäkään.


    • Aivan mahtava aloitusteksti.

      • Näyttää toi ota kun et muuta saa ukkoja kovasti huolestuttavan uusi Octavia.
        Niin se itäauto, sehän on corolla, suunniteltu kaukoidässä ja valmistetaan Putinin vasallivaltiossa Turkissa.
        Vain vanhat papparaiset ostelevat corollaa vanhasta muistista, kun muuhun ei uskaltauduta. Vanhollinen rämisevä peltilaatikko.
        No tietysti on totta, että onhan tää nykyinen corolla tähtivuosien edellä 1960 luvun corollista, mutta niin pitääkin.
        No skoda on tehnyt tietysti paljon isomman harppauksen 1000 MBn, 105Ln ja favoriten ajoista. Tuolloin veli neuvostoliitto määritteli mitä tehdään ja millä laadulla. Nyt päätökset tekee laafusta ylpeät tsekit ja corolla on vajonnut putinin talutushihnaan. Si gloria mundi, niin se laatu vaihtuu.


    • Skoda näyttää putoavan tämän marraskuun rekisteröintitilastossa hyvin alas. Toyota on kärjessä yli 900 auton erolla kakkoseen.

      • Hei,

        Autoalan tiedotuskeskus listaa vain 30 enitenrekisteröityä mallia. Minua kiinnostaisi kuinka Prius PHEV myy tänä vuonna. Tiedätkö mistä näkisi nuo listan ulkopuolella olevat rekisteröintimäärät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        Autoalan tiedotuskeskus listaa vain 30 enitenrekisteröityä mallia. Minua kiinnostaisi kuinka Prius PHEV myy tänä vuonna. Tiedätkö mistä näkisi nuo listan ulkopuolella olevat rekisteröintimäärät?

        En tiedä mutta ei kai kukaan täysjärkinen Toyotaa osta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mutta ei kai kukaan täysjärkinen Toyotaa osta.

        Ei tuossa ketjun aloituksessa ole kysymys Toyotasta vaan Skodasta.


    • Minä ostin Octavian kun sen kojelauta on täynnä pyoriteltäviä nappuloita kuin minun 1950-luvun Ore-radiossani. Minä en osaa jotain sormilla tökkiä.

      • Laitatko kuvan kojelaudasta? Missä niitä pyöriteltäviä nappuloita on? Itselläni ei ole yhtään. Oletko löytänyt jonkin tuunatun karvalakkimallin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko kuvan kojelaudasta? Missä niitä pyöriteltäviä nappuloita on? Itselläni ei ole yhtään. Oletko löytänyt jonkin tuunatun karvalakkimallin?

        Ne askartelee terapiatunnilla hakkaamalla laudanpätkään nappuloita.


    • Octavia on sellaisten vanhanaikaisten nappulamiesten nokiauto.

      • Yritysten diesellouskuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritysten diesellouskuja.

        Ajattele vähän. Jotkut saavat auton ilmaiseksi, kun taas sinulta menee 80% liksasta sen vanhan mannelavetin ylläpitoon. Tasan ei tosiaan käy onnen lahjat.


    • Ei se tuo Skodan DSG-vaihteisto kovin pahasti nylkytä kun nätisti ajelee, mutta se kyllä viivyttelee ilkeästi.

      • Moottori-lehti 10/2016 kirjoittaa sivulla 50 Passatin ja Renaultin vertailun yhteydessä:

        "Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat tutut DSG-vaihteiston nykimiset ja viivyttelyt, joiden kanssa on vain opittava elämään".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moottori-lehti 10/2016 kirjoittaa sivulla 50 Passatin ja Renaultin vertailun yhteydessä:

        "Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat tutut DSG-vaihteiston nykimiset ja viivyttelyt, joiden kanssa on vain opittava elämään".

        Toyotan nykimättömälle menolle ei vedä vertoja mikään. Portaatonta Toyotan CVT-automaattivaihteistoa ei voita mikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moottori-lehti 10/2016 kirjoittaa sivulla 50 Passatin ja Renaultin vertailun yhteydessä:

        "Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat tutut DSG-vaihteiston nykimiset ja viivyttelyt, joiden kanssa on vain opittava elämään".

        Kumpi voitti vertailun?


    • Minun Octaviani vaihteistokin viivyttelee ja nylkyttää, Jumiutuuikin välillä. Samoin pyörän laakerit jumiutuivat.

    • Miten vaan lienee, vettyykö puuvillavahvisteinen Duroplast-pohjalevy Suomen olosuhteissa?

    • Kävin koeajamassa Octavian. Oli tänään aika pimeä ja märkä päivä, mutta kyllä siinä selvisi paljonkin. Uskomatttomin oli nastarenkaiden aiheuttama hirveä melu. Aivan uskomaton melu.

      • Läpitunkeva kosteus parantaa hieman mattojen ääneneristystä, mutta kun vällyt jäätyvät, meteli on kahta kauheampi...

        Huh huh mitä itäkippasia!


    • Octavia oli koeajoni perusteella järkyttävä tärinäkärry.

      • Voi voi kun toyopapat ovat huolissaan.
        Sellaista se on kun on joskus nähty uudemmista toyotoista unissa kuvia ja vaikka autoon ei olisi varaakaan, niin alle on saatu joku 1970 luvun toyotan riisku. Otan osaa. Körötelkää nyt niillä ja nähkää unia skodan koeajosta ja liittäkää omat toyo kokemuksenne niihin.


    • Pappojen autohan se Skoda on aina ollut ja tulee vanhalla tekniikallaan ja saastutavilla pikkuturboilla olemaankin.

    • Sen takia mekin poikaystäväni kanssa hankimme skodan, koska se on niin tavallinen, eikä erotu millään tavalla massasta. Väriksi valitsimme vielä harmaan, ja koska me ei ymmärretä autoista oikein mitään (hihiii) niin luotimme kansan valintaan, siksi meillä seistä jönköttää pihassa harmaa Ocu. Tilava takakontti on etu harrastuksiamme varten.

    • En ole kymmeneen vuoteen koeajanut Skodaa, toisia saman kokoluokan autoja kyllä.
      Sitten olen taas ostanut Skoda Octavian.

    • Skoda Octaviat pikkurboineen ovat kauaksi menneisyyteen kuuluvia saasteisia autoja.

    • Octavia on kaukana menneessä ajassa elävien vanhojen pappojen auto, jotka eivät ole tajunneet ajan ja autojen muuttuneen teknisesti.

    • Olen kokeillut Octaviaa. Huonoin piirre vehkeessä on aivan naurettava vaste kaasupolkimeen. Kiihdytys Octavialla:
      1 Aja tasaista 60 km/h nopeutta.
      2 Linttaa kaasupedaali lattiaan.
      3 Octavia keittää kahvit ja arpoo mitä pitäisi tehdä.
      4 Juo kahvia.
      5 Perkele! Nyt se rakkine sitten päätti alkaa kiihtymään! Ja kuumat kahvit tietenkin sylissä!

    • Jos Skoda on Itäauto, on huomattava, että Tsekki on lännenpänä kuin Suomi. Onko Suomi siis Itämaa? Jos näin on, meillä valmisteut Mersutkin ovat sitten Itäautoja.

      Mitä väliä sillä sitten on, onko auto idässä vai lännessä valmistettu? Mitä mieltä olette Lexuksesta. Sehän on myös Itäauto.

      Kävin taas Karpaateilla. Suoraan Turusta etelään päin, ei siis itään, vaikka Ukrainassa ollaan. No Ukrainahan on osittain lännemmässä ja idemmässä kuin Suomi. Luntakin oli 15 cm. Vaikka autolla saa ajaa yli 2000 km etelään päin Helsingistä kun lauttamatkan on ensin matkannut Viroon. 8 astetta paakasta jne. Mtäh?, ettäkö miten se tähän keskusteluun liittyy? Jooo kyllä se liittyy. Sakarpaateilla, Ukrainan läntisillä alueilla Hoverlan ja Tartavuoriston välissä, joka on lännempänä, kuin Suomi, valmistetaan itäisimmät Skodan mallit.

    • Minulla oli ajettavana Skoda Octavia vm 2006. Ajoin sillä yli 200 000 km. En havainnut siinä muita vikoja, mutta etulasi piti kerran vaihtaa kun se oli mattaantunut. Niin olihan siinä se, että kerran piti vaihtaa ns. "black monsteri". Sehän on kuulemma joissakin tyyppiongelma. Hups, anteeksi, ei ollut tarkoitus olla rasisti. Black monsteri ei liity mitenkään rotuoppiin, vaan mustaan pieneen laatikkoon, joka ohjaa aika monta elektronista laitetta autossa.

      Hyvä kyyti oli, eikä selkä väsynyt vaikka yhdenkin kerran ajoin koko kaksi viikkoa aamusta iltaan ja monta tuhatta kilometriä. S-Mersun ja uuden E-mersun jälkeenkin tuntui ihan hyvältä autolta. Suuntavakaa, vähäkulutuksinen, hiljainen, jne. Selvää kilpailijan puhetta muut trollauskirjoitukset. E-Mersujen ohjaus sitä vastoin oli epäselvä. Joku väitti sen johtuvan raidetankomekanismin tyyppiominaisuuksista. Audi A8 oli myös loistava ajettava. Itse asiassa paras, vaikka S-Mersukin oli ihan ok.

      Mutta Karpaateilla koin yllätyksen, jota en osannut odottaa. Yhdellä tutulla oli Passat, ikivanha tai siis 2002 maalinen, jolla oli ajettu noi 2,5 sataa tuhatta km. Yllättävän hiljainen, suuntavakaa ja ketterä auto oli. Oli maksanut siitä 4.5 tuhatta euroa kun ei ollut kalliimpaan varaa hankittuaan käteisellä juuri perheelleen uudesta kerrostalosta käteisellä 80 neliöisen isomman asunnon.

      Passat osoitti taas sen, että VW-konsernin autot ovat kyllä hyviä Kaasutteli 160 km matkavauhtiakin ja lähemmäs 600 km matka taittui kuudessa tunnissa Ukrainan hyvillä teillä. Mtäh?..etteikö Ukrainan tiet ole hyviä? Noo ei nyt suorastaan hyviä,...ainakaan kaikki, mutta tuo tie oli hyvä Hmelniskiiin ja Tservnitsihin asti.)))

      Tuli vaan mieleen yksi pianisti "vanhoilta hyviltä ajoilta". Kane osti 200 markalla fiat 128 "lot of" ajetun luottopelin ja ajeli sillä kaasu pohjassa Katrineholmin ja Kittilän väliä monta kertaa. Viimeisellä reissulla kun oltiin hänen kyydissään , hän ajoi noin 170 km tunnissa vauhtia hän tuumasi, että jos tämä auto vielä tämän matkan kestää, e on jo "hintansa haukkunut". "Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot" -sanoi yhden Kittiläläisen edesmennyt kuningas. )))

    • Se yhden "Kittiläläisen kylän edesmennyt kuningas", kuten hän tapasi itseään kutsua, tapasi ajella aina Japanilaisilla autoilla. Uusia olivat viimeisetkin ennen hänen siirtymistään Aabrahamin helmaan odottamaan ylösnousemuksen ihanaa aamua, uutta taivaita ja uutta maata, jossa vanhurskaus asuu. Uskossa turvaten vapahtajaansa.

      Nuo edellä olleet lauseet ollevat monelle "hebreaa". Mutta hänestä jäi todistus, että hänen sielunsa kelpasi Jumalalle. Miten se liittyy tähän keskusteluun? Kyllä se liittyy jos sanonta: "kaikki liittyy kaikkeen", katsotaan relevantiksi.

      Hän oli laatumies kaikilla mittareilla arvioituna. Vanhan kansan herrasmies. Mutta ei tyly tosikko, vaan nauru raikui niin, että varmasti muutkin kuulivat. Hänen kanssaan matkustaessa matka taittui hyvän huumorin ja vakavamielisten keskustelujenkin viihdyttäessä matkantekoa. Hyvä seura tekee autostakin hyvän? Siltä se ainakin tuntui.
      Monet kalastusreissut kalaeemelin kanssa käytiin ja vaikka oli kylän vahvin mies ja sormikoukulla tukitkin veti kyytiin joskus, oli aina kohtelias ja hyväntuulinen ja aina luotettava ystävä.

      Olisiko niin, että sanonnan "Hyvä omatunto on paras päänalunen" nukkumaan mennessä, voisi kääntää tässä keskustelussa, että "Hyvä kaveri matkaseurana tekee mistä tahansa autosta hyvän ja mukavan kulkupelin".

    • Miksi aloittaja koeajoi Skodan? Eihän Skoda ole auto ensinkään. Mikä lie hävettävä itäkippanen. Automies näyttää valoissa takavaloja jokaiselle "arpovalle " Skodalle.

      No, eihän Skoda ole auto ensinkään. Niin se vain on.

      • Tammiston mäkkärillä on naurettu Skodalle jo vuosia. Jopa roskaruoka suussa on naurettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tammiston mäkkärillä on naurettu Skodalle jo vuosia. Jopa roskaruoka suussa on naurettu.

        Eihän noita Octavioita ole tammikuussa kovin motaa rekisteröitykään. Loppu tulossa Octavialle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän noita Octavioita ole tammikuussa kovin motaa rekisteröitykään. Loppu tulossa Octavialle.

        Kaikilla Skodan malleilla näyttää tammikuu alkaneen aika huonosti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla Skodan malleilla näyttää tammikuu alkaneen aika huonosti.

        Niin on. lehdet on valjastettu kultaamaan paskakasat ja hermostunut riehunta autopalstoilla on lisääntynyt.

        Toyotalle on tulossa tänä vuonna eniten ostetun merkin voitto ja malleissa kaksoisvoitto.


    • Törkeä vehjes, ei tule meidän pihaan!

    • Mitä vitt… Törkeästä kaalivankkurista ei ole tulostettu yöllä faktoja lainkaan !

      Hei Jullinjuntti, tule takaisin! Copypaste-faktojasi kaikista lehdistä on ikävä.

      Koittakaa nyt vähän skarpata.

    • Ennenkuin menette ostamaan mitään vanhanaikasta ja saastuttavaa Skodaa tutki niiden valtava pikkuturbojen polttoaineen kulutus lehtien koeajoista. Yhdelläkään Skodalla ei pääse alle 6,2 l/100 km kulutukseen.

    • Toyotan hybridien kulutus liikkuu nomiajossa 4 -5 litaran välillä jopa uudella 2,5 litran mottorilla. Toyota on luonut jotain suurta.

    • Aloituksen tietojen valossa ei sovi minulle.

    • Vikaisa ja kallis auto varusteltuna. Ilman varusteita hinta on halpa kuten autokin.

    • Vai että kansansuosikki. Ei se sellainen enää ole. Corolla on korvannut sen. Maailmallakin myyntitilaston häntäpäässä.

    • Tiältä ossuuskaapan hevospuomista katottuna Octavia on ihan moterni aato. Varsinki ne tiisselmallit.

      • Takametsien ja muaseuvun mies.


    • Kävin minäkin koeajamassa tuon kansan suosikin, Octavian ja tulin hinausautolla takaisin. Mites nyt näin kysyin automyyjältä? Mahorkan tuoksuinen politrukki tuli hätiin, väläytti kellastuneilla hampailla hymyn ja totesi: "ei kukaan ole ennen valittanut, kun pääsee oikean länsimaisen hinausauton kyytiin".

      • Tilasiko Helkaman renki sulle oikean länsimaisen Taksin, vai Volgallako lähdit kohti Toyota-myymälää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilasiko Helkaman renki sulle oikean länsimaisen Taksin, vai Volgallako lähdit kohti Toyota-myymälää?

        Itäauto Toyota ei kiinnosta.


    • Skodan valikoimasta ei löydy autoa enää kenellekään, joka elää ajan mukana.

      • Skoda Octavia on sellainen yksinkertainen kansanauton perikuva. Se on sellainen vanhahtava eläkeläisten ja köröttelijöiden ajokki. Sellainen hyvin konservatiivinen ja väsähtänyt auto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Skoda Octavia on sellainen yksinkertainen kansanauton perikuva. Se on sellainen vanhahtava eläkeläisten ja köröttelijöiden ajokki. Sellainen hyvin konservatiivinen ja väsähtänyt auto.

        Skoda on auton irvikuva, ei auto ensinkään.

        Toyotan valikoimasta löytyy luksusauto jokaiselle. Onhan Toyota ominaisuuksien, laadun ja kestävyyden osalta automaailman kiistaton ykkönen!


    • Skodistit äyskäröi vettä kaalivankkurin lattialta, kun sataa kaiken päivää. Ei ehdi kehumaan vikavaaagenia, mutta huomenna taas...

    • Skodistit ovat saaneet kokea karmean tappionsa.

      • Tyhmällä skodistilla on påskanen loppu.


    • Jo oli aikakin tulla Öklötaavian matkansa päähän. hyi mikä inho itälippa tuo Octavaiva!

    • Golfi oli kuin kivireki uuteen Corollaan verrattuan kun kävin eilen molemmilla koeajoilla.

      • Japanilaiset autonvalmistajat nauravat Saksan moottoriteille tehdyillä autoilla.


    • Skoda on kommariloota! Mersu on Mersu ja Toyota on Toyota. Skoda ei ole auto ensinkään.

      • Kävin koeajamassa. Aikamoinen kolukärri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin koeajamassa. Aikamoinen kolukärri.

        Tuntui oudolta ajaa pelkällä polttomoottorilla.


    • Ei kansan suosikki vaan havaintojeni perusteella maanviljelijöiden lippalakki päässä ajelevien pappojen suosikki.

    • Octavia on menneisyydessä elävän, nykypäivän kehityksestä tietämättömän köyhän vanhuksen auto.

      • No, jos neljä pyörää ja loota riittää, riittää Skoda.

        Eihän Skoda ole auto ensinkään.




      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuturboista ei ole enää nykyajan mottoreiksi. Toyota on luopunut niistä kokonaan.
        Volkswagen-konsernikaan ei enää valmista alle 1,5 litran pikkurboja. Senkin saaste- ja kulutuslukemat ovat kuitenkin kovat:

        https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia

        Joo ei valmista. Muuten vain asentaa suunnillean joka malliin Golf-luokkaan saakka 1,0 TSI moottorin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei valmista. Muuten vain asentaa suunnillean joka malliin Golf-luokkaan saakka 1,0 TSI moottorin.

        Tuo moottori huutaa mottoritiellä kuin sika.............


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo moottori huutaa mottoritiellä kuin sika.............

        Menneen ajan saasteisia moottoreita. Litran moottorikin kuluttaa maantieajossa 6,2 l/100 km.


      • Korin muodot olleet samat vuosikausia. Porukka tykkää, erottuvasta ulkonäöstä


    • 10-kertaa parempi ajettava kun joku muovinen riisikippo.

    • Octaviaa ei muulla kovinkaan paljon myydä.

    • Olen pyylevänpuoleinen kohta eläköityvä mies enkä paljoa autoista ymmärrä. Arvostan ajamisen helppoutta ja keveyttä sekä vaivattomuutta, voi olla jopa tunnoton. Ja kaikki avustimet tietysti! Dsg octaavia on varmaan oikea valinta?

      • Niin on. Sinulle aivan sopiva. Aivan varmasti.


    • Kävin ajamassa Skodan ja kyllä nylkytti liikennevaloissa. Vaikka käsijarru olisi päällä auto nyki ja nylkytti jatkuvasti ja sitten syttyi gearbox malfunction - replace gearbox now valo. Toinen ongelma oli että Skoda huojahteli ja heilui tuulessa. Lumien harjaaminen sai auton jo vatkaamaan itsestään parkkipaikalla. Vein moisen romun pois. Alkoi pelottaa niin pirusti se koeajoreissu.

    • Eläkesedät syrjäkyliltä käyvät Octavialla kirkonkylillä. Lippahattu on päässä, nortti hampaissa ja maamo vieressä.

      • Menneen ajan auto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menneen ajan auto.

        Ei kannata edes koeajaa noin saastuttavaa kulkinetta.


    • Kyll se vaa o niin jot mää en ikin Sokotaa ost.

    • Koeajoin. Rengasmelu aika kova.

      • Museoautoja ei pidä eikä tarvitse koeajaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Museoautoja ei pidä eikä tarvitse koeajaa.

        Minä kuitenkin koeajoin. Sellaista rymistelyä, pärinää ja nastojen ropinaahan se koeajo oli. Liikennevaloissakin moottori jyskytti kuin viimeistä päivää. Hybridi-Toyotassa ei kuulu liikennevaloissa mitään.


    • Octavia on vanhusten, maanviljelijöiden lippalakkisten ja tuulipukukansan auto.

      • Nyt vitsin murjaisit, nuohan ovat nimenomaan Toyota pappojen ja mammojen tunnusmerkkejä.
        Toyota pappa körötelee kärryllänsä neljääkymppiä lippalakki päässä, mamma huivinsa kanssa vierellä. Matka käy kirkolle Osuuspankkiin nostamaan käteistä ja sitten tuulipuvut kahisten S-kauppaan. Mamma menee siälle, pappa jää vahtimaan toyotaansa, ettei kukaan vaan naarmuta.

        Sitten körötellään yhdessä kotikonnuille ja toyotakin hurahtaa kotiportilla ja saattaa vetopyörä hieman kaapaista pihatiellä tunnistaessaan kotitallin lähestyvän. Onnellisia kaikki tyyni.


      • Octavia on työsuhdeautojen kestosuosikki. Auto niille joilla kilometrejä tulee paljon ja jotka saavat itse valita vapaasti autonsa.
        Corollat ovat pappojen pihakoristeita joilla ajetaan alle 13.000km vuodessa. Octavialla 22.300km. Näin kertovat Trafin tilastot eikä tarvitse omasta päästä vedellä harhaisia uskomuksia.


    • Skoda kannattaa koeajaa aina. Ostohalut loppuu siihen.

      • Toyotan hiljaisuus ja moottrin pysähtyksissä olo liikennevaloissa on järisyttävän upea kokemus.


    • Kesällä tulee täyteen neljä vuotta ja 100 km Octavia 1,6 tdi dsg:llä. Ei vikoja. Rengasmelu on joissakin oloissa häiritsevän rajamailla, mutta samanlaisia ne on muutkin tämän hintaluokan autot melun suhteen. Ja kulutus on maltillinen. Ja ihan asiallinen ajettavahan Octavia on. Olen jaksanut ajaa pidempiäkin matkoja, kun ainakin minulle penkit ja ergonomia sopii hyvin. Kesällä vaihtuu auto toiseen merkkiin, mutta hyvä fiilis on jäänyt Skodasta.

    • Skoda oli kehittyvän Suomen auto. Enää sitä ei osteta.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Järkyttävä koronakylä

      21 jo. Enemmän kuin esim porissa !. Eikö hygieniasta ole kukaan kuullut vai onko lehmänhaju ainoa hygieniahaju. Semmoista kun käsidesiä saa kaupoista.
      Kiuruvesi
      109
      2615
    2. Työvoimapula iskemässä Suomeen

      Tarjolla 10 000 työpaikkaa maatiloilla. Hallituksen työllisyystavoite täyttynee etuajassa, kun ulkomaalaisten kausityöntekijöiden sijaan Suomessa alet
      Maailman menoa
      119
      1676
    3. Korona syylliset vastuuseen!

      Kiuruvedellä on nyt 21 koronatartuntaa. Se on valtava määrä asukaslukuun suhteutettuna. Se myös tarkoittaa että tartuntoja joista emme vielä tiedä on
      Kiuruvesi
      60
      1479
    4. Kaivattunne nimi

      Pelkkä nimi. Aloitan Jaakko
      Ikävä
      92
      1219
    5. Rikosilimotus

      Pitäsikkö tehhä rikosilimotus kun kaopassa niistin nokkoa niin muuvan ukko kahto oikein ikävästi. Tuli oikein pahaolo en varmala soa ensi yönä nukuttu
      Kuhmo
      14
      1183