JUMISSA JOENSUUSSA

MINÄ EN VIIHDY TÄÄLLÄ POHJOIS-KARJALASSA, HALUAN POIS TÄÄLTÄ! SILLÄ EN KUULU TÄNNE VAAN TAMPEREELLE!

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se vähän riippuu. <opiskelija tietääkseni saa sen kaikkein halvimmalla. Täytyy ensiin selvitä TOP:ista. Sit tulee loma. Lomalla nimittäin voi olla pitempään. Jos se vaan käy päinsä.

    • Niin tarkoitan, että pitää hoitaa koulu alta pois. Sit mä oon vapaa.

    • Anonyymi

      On se jumi muillakin kuin rami pussisilla. Kun on täältä jumalan peräreijästä joskus erehtynyt talon ostamaan ja siihen vähät rahansa kiinnittämään, niin jumissahan olet. Ei täällä saa koskaan talostaan omiaan pois, hyvä jos talon saa tontin hinnalla kaupaksi taajamien ulkopuolelta. En kadu mitään niin paljon kuin sitä että aikoinaan asetuin tänne, mikähän mielenhäiriö sekin oli...?

      • Anonyymi

        Nyt ollaan asian ytimessä. Onneksi itse ehdin pelastamaan itseni viime hetkillä.


      • Anonyymi

        Miks teitäkään täällä kämppä pitää? Yhen talon maksoin omaksi Joensuun seudulta, jäi toistaiseksi kesämökiksi kun piti lähteä muualle töihin ja nyt makselen toista. Jos ei mene kaupaksi niin sitten ei, mutta ei tännekään jumiin jää.


    • Anonyymi

      Totta.. onneksi itse pääsen pois 👋

    • Anonyymi

      Pohjois-Karjalaa asuinpaikkana kehuvat ja täkäläisiä oloja ylistäjät ovat yleensä keski-iän ylittäneitä poliitikkoja tai toimittajia jotka pitävät maakunnan jättäneitä pettureina.

      Kysykääpä näiltä asuvatko heidän omat lapsensa täällä. Lähes kaikkien lapset ovat muuttaneet Etelä-Suomeen ja suuri osa ulkomaille.

    • Anonyymi

      Olen kesät Pohjois-Karjalassa! Nautin luonnosta !😊. Muusta en niinkään välitä ihmiset on muka niin mukavia empä tiijä?🤔! Olimme jossain vaiheessa ostamassa taloa onneksi ei! Olen ollut etelässä 52v. Ja en kyl muuta!

      • Anonyymi

        Minäkin vietän kesät järven rannassa kesämökillä pohjois-karjalassa, tai no, tarkasti ottaen savon puoltahan se on kuitenkin...

        Talvet oleskelen sitten espanjan aurinkorannikolla vuokra-asunnoissa.
        Olen asunut siellä monella paikkakunnalla , kas kun vuokrakämppää on niin helppo vaihtaa kun haluaa vaihtaa maisemaa. Ja saa valita aina mieleisensä asunnon kohtuu hintaan.
        Minun perusvaatimukseni on että meren rantaan max. 300 m ja meren pitää näkyä parvekkeelle...

        En voisi enää kuvitellakaan viettäväni talvea suomessa, lokakuussa lähden ja vapun jälkeen palaan, kuin muuttolintu...


      • Anonyymi

        Itse kuulun syksy/talvi ihmisiin, enkä vaihtaisi niitä lämpöön esim. vaikka espanjassa.
        Yleensä kuulee aina lämmön kaipuuta ja harvoin törmää päinvastaisiin ihmisiin.
        Nykyaikana tuntuu kylmyydestä valittaminen olevan todella yleistä.
        Työpaikoilla kylmyydestä valittamisesta kuulee tosi usein. Ihmiset liikkuvat nykyaikana entistä enemmän autoilla ja sisätiloissa ollaan paljon ja valitetaan ilmoista.
        Kyllä tässä muutaman kymmenen vuoden aikana on selvästi havaittavissa ilmoista valittamisen lisääntyminen varsinkin työpaikoilla, missä ilmoista puhuminen on kestoaihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kuulun syksy/talvi ihmisiin, enkä vaihtaisi niitä lämpöön esim. vaikka espanjassa.
        Yleensä kuulee aina lämmön kaipuuta ja harvoin törmää päinvastaisiin ihmisiin.
        Nykyaikana tuntuu kylmyydestä valittaminen olevan todella yleistä.
        Työpaikoilla kylmyydestä valittamisesta kuulee tosi usein. Ihmiset liikkuvat nykyaikana entistä enemmän autoilla ja sisätiloissa ollaan paljon ja valitetaan ilmoista.
        Kyllä tässä muutaman kymmenen vuoden aikana on selvästi havaittavissa ilmoista valittamisen lisääntyminen varsinkin työpaikoilla, missä ilmoista puhuminen on kestoaihe.

        Kuka mistäkin tykkää. Pääasia että jokainen on omalla sarallaan onnellinen.


    • Anonyymi

      Kyllä sitä pääsee heti pois jos täällä olon kokee ongelmana. Lopettaa opiskelun, sanoutuu irti töistä, myy asunnon tai miten vaan. Ei siinä mikään ole este, senkun vaan muuttaa eikä valita. Yksinkertaista mutta totta.

      • Anonyymi

        Myy asunnon. Siinäpä se, kuka sen ostaa. Joensuussa on myynnissä kymmeniä ok-taloja, joita kaupittu vähintään 1-2 vuotta, osaa jopa kymmenen vuotta. Pitkään myyty on välillä pois myynnistä, mutta ilmaantuu takaisin aina pienen tauon jälkeen. Syrjäseuduksi sangen korkea vuokrataso Joensuussa on perusteltu sen vuoksi, koska asuntokauppa on ihan jumissa ja asuntojen arvot vain laskevat. Remonteille ei löydy kohtuuhintaisia tekijöitä ja rautakaupoissa on apteekin hinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myy asunnon. Siinäpä se, kuka sen ostaa. Joensuussa on myynnissä kymmeniä ok-taloja, joita kaupittu vähintään 1-2 vuotta, osaa jopa kymmenen vuotta. Pitkään myyty on välillä pois myynnistä, mutta ilmaantuu takaisin aina pienen tauon jälkeen. Syrjäseuduksi sangen korkea vuokrataso Joensuussa on perusteltu sen vuoksi, koska asuntokauppa on ihan jumissa ja asuntojen arvot vain laskevat. Remonteille ei löydy kohtuuhintaisia tekijöitä ja rautakaupoissa on apteekin hinnat.

        Vanhan joensuun ulkopuolisista "joensuun kaupunginosista" on lähes mahdotonta myydä hyvääkään omakotitaloa, ostajaa ei vaan löydy. Saattaa mennä kaupaksi jos sähköliittymän hinnalla myy mutta se ei paljon myyjän mieltä lämmitä.


      • Anonyymi

        Juurikin niinkö että näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myy asunnon. Siinäpä se, kuka sen ostaa. Joensuussa on myynnissä kymmeniä ok-taloja, joita kaupittu vähintään 1-2 vuotta, osaa jopa kymmenen vuotta. Pitkään myyty on välillä pois myynnistä, mutta ilmaantuu takaisin aina pienen tauon jälkeen. Syrjäseuduksi sangen korkea vuokrataso Joensuussa on perusteltu sen vuoksi, koska asuntokauppa on ihan jumissa ja asuntojen arvot vain laskevat. Remonteille ei löydy kohtuuhintaisia tekijöitä ja rautakaupoissa on apteekin hinnat.

        Joensuu ja Joensuu - riippuu kaupunginosasta.
        Olen ostanut, remontoinut ja myynyt Joensuussa 2 okt ja 1 rivitalon voitolla -
        kaikki 3 tuli myydyksi kuukaudessa.


    • Anonyymi

      Hyppää Alegron, vai mikä se oli kyytiin ja painu Venäjälle äläkä tule pois.

      • Anonyymi

        Hienoa! Kommentistasi päätellen olet NERO!
        Nobel tulee ehkäpä jo seuraavassa jaossa, oli tuo kyllä niin suuri innovaatio!


    • Anonyymi

      Kyllähän ihmetyttää kun nuoretkin rakentaa tänne uusia taloja. Kuihtuva syrjäseutu. Sitten kun iskee lama kunnolla ja ei ole töitä kukaan ei osta näitä kalliita taloja ja lisää tulee koko ajan kun suuret ikäluokat muuttaa tuonpuoleisiin. Väkisin yritetään lisätä koulutuspaikkoja tänne, ettei ihan autioidu kokonaan paikkakunta.

    • Anonyymi

      Olen syntynyt Joensuussa ja asunut siellä 58 vuotta. Asun siis syrjäseudulla, joka on toisten mielestä kuihtuvaa seutua. Asumiseni aikana Joensuu on asukasmäärältään kasvanut 25 000 tuhannen ihmisen kaupungista 75 000 ihmisen kaupungiksi ja jatkaa kehittymistään täällä syrjäseudulla. En enää halua pois, vaan vain matkustelemaan ja tutustumaan muunlaiseen elämään jossain muualla, Joensuussa on omaiseni ja kaikki minulle rakas muutamaa henkilöä lukuun ottamatta. Minusta muut ovat liian ylpeitä eivätkä uskalla ostaa halpaa mummon mökkiä kesämökkisi siinä pelossa, että heitä vähätellään ja jopa inhotaan, kun he tunnustavat olevansa Joensuusta kotoisin. Rakasta itseäsi ja muita, kun Jumalakin rakastaa tätä syrjäseutua ja sen ihmisiä. Eikö vain.

      • Anonyymi

        Herra mun vereni. Omakotitalot eivät silti käy kaupaksi vaikka kuinka rakastaisi.


    • Anonyymi

      Minusta täällä on ihan mukavaa. Mulla on tietysti sikäli hyvä tilanne että takaportti on auki. Ollaan muijan kanssa täällä 9 kuukautta. Ja asunto on pääkaupunkiseudulta jo ostettuna. Valmistuu loppukeväästä ja sinne meren tuntumaan takaisin sitten.
      Siihen asti nautiskelen täällä sienestämisestä, patikoinnista, hiihtelystä yms. Etelässä ne onnistuu yhtälailla, mutta on tämä mukavaa vaihtelua.
      Tamperelaisiin verrattuna joensuulaiset on vähemmän nousukasmaisia (tai Tampereen keskustassa siis on näitä olevinaan hienompia ihmisiä). Muuten Manse on kiva kaupunki (sielläkin on tullut pari vuotta asuttua) ja voin sinnekin joskus ehkä muuttaa. Nyt Joensuu (22. asuinpaikkakuntani).
      Pitää vain osata nauttia siitä mikä on missäkin hyvää. Oman kokemukseni mukaan kaikkiala on kaikki yhtä paskasti/hyvin. Mieltymykset vain vaihtelee, toinen tykkää enemmän toisesta asiasta toinen toisesta. Itse viihdyn suurkaupungin (näitähän ei pohjoismaissa ole) sykkeessä ja erämaassa yhtä paljon. Ja vieläpä niiden välissä. Pitää olla itsensä kanssa sinut niin ympäristö vaikuttaa vähemmän.

    • Anonyymi

      Katsoin viime yönä Poliisit sarjan Joensuu-osiota ja keskellä kaupunkia poliisit tuskastelivat hyttysten paljoutta, mikä näkyi katsojillekin. Helsingissä voi sentään pitää ikkunoitaan auki aina halutessaan.

      • Anonyymi

        "Helsingissä voi sentään pitää ikkunoitaan auki aina halutessaan. "

        Nii voiikii... HAH!
        No nythän sinä p..kan puhalsit. Helsingissä ei nimenomaan voi pitää ikkunoita auki kun pölyä tunkee sisälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helsingissä voi sentään pitää ikkunoitaan auki aina halutessaan. "

        Nii voiikii... HAH!
        No nythän sinä p..kan puhalsit. Helsingissä ei nimenomaan voi pitää ikkunoita auki kun pölyä tunkee sisälle.

        Merenrantakaupunkina stadissa on huomattavasti puhtaampi ilma kuin sisämaassa. Jos saisimme vielä espoolaiset ja vantaalaiset autot pysymään kotonaan, olisi ilma vielä puhtaampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merenrantakaupunkina stadissa on huomattavasti puhtaampi ilma kuin sisämaassa. Jos saisimme vielä espoolaiset ja vantaalaiset autot pysymään kotonaan, olisi ilma vielä puhtaampaa.

        Ilmatieteen laitoksen mukaan ilmanlaatu Helsingissä on huonompi.
        Navakat rannikolla on usein tosi epämiellyttäviä, jopa 10-15m/s.
        Kuitenkin ilmanlaatu paranee, kun on kovat puhurit.


    • Anonyymi

      Näillä palstoilla haukkuminen ja kehuminen asuinpaikoista on yleistä.
      Meni itsellä hyvin tai huonosti, niin siitä huolimatta haukutaan tai kehuskellaan asuinpaikkoja. Taitaa se aika yleinen aihe olla täällä?

    • Anonyymi

      Minulla se jää varmaan vakituisempi asunto ostamatta. Kerran olin jo varannut tontinkin rakentamista varten, mutta sitten tuli kulkutauti ja piti lähteä kulkemaan. Muija jäi sinne. Tulin lopulta takaisin Joensuuhun ja olin taas hankkimassa omistuskämppää. Se vaan sitten venyi ja venyi ja taas piti lähteä toiselle puolelle Suomea. Asuin vuokralla milloin missä olin. Eläkkeelle jäätyä ostin kaksion Joensuusta ja heti alkoi kaduttaa. Kaksi ja puoli vuotta siinä asuin ja myin pois kun omistaminen tuntui liian sitovalta. Muutin taas vuokralle.
      Nyt asun vuokrakaksiossa Joensuun naapurikunnassa ja reissaan milloin missäkin. Joensuun seutu ei ole yhtään paskempi paikka asua, mutta Joensuun keskustaan en muuttaisi. Poiskin täältä täytyy välillä päästä ja kun on päässyt pois, pitää päästä takaisin. Semmosta se on tää juurettomuus
      Ja huomenna lähden tattimetsään, niin ja lauantaina Utsjoelle.

    • Anonyymi

      Suomessa on elämää vain maakuntakeskuksien keskustoissa!
      Olen asunut Tampereella ja nyt Joensuussa ja välillä Helsingissä.
      Kaikkialla on hyvä vain keskustassa ja 2-3 km keskustasta, siitä eteenpäin on junttimainen periferia, jossa voi tylsistyä lopullisesti. On dramaattinen ero vilkkaan keskustan ja tylsien lähiöiden välillä.
      Helsingissä on hyvää vain akselilla Eira-keskusta-Pasila, Joensuussa Linnunlahti-keskusta-Niinivaara, Tampereella Pyynikki-keskusta-Tammela.

    • Anonyymi

      Maalaiselämä ruotsissa se vasta on elämää parhaimmillaan.
      Ei mitään kiirettä, eikä työ stressiä. Savottahommia silloin kun huvittaa.

    • Anonyymi

      Joko Ruotsissa on meno mennyt siihen malliin kuin Amerikassa, että pitää hankkia ase itsepuolustusta varten.

    • Anonyymi

      Täällä on Suomen kauneimmat paikat!
      Miksi et viihdy?
      1. Onko kulttuurishokki?
      2. Kaipaatko kavereita, jotka jäivät kotikuntaasi?
      3. Rasittaako itsenäisen elämän järjestäminen?
      4. Eikö rahat riitä?
      ....Vai mitä?

      • Anonyymi

        Ilmasto on monelle jo kova paikka. Monet tutut sieltä päin täällä käydessä muistavat aina valittaa ilmoista. Siellä kun on niin ja niin lämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmasto on monelle jo kova paikka. Monet tutut sieltä päin täällä käydessä muistavat aina valittaa ilmoista. Siellä kun on niin ja niin lämmin.

        Monet mamutaustaiset jostakin etelästä valittavat Suomen ilmastosta, mutta kantasuomalaisille 1-4 kasvuvyöhykkeillä on kyllä lämmin ilmasto
        ja vain 6-8 kasvuvyöhykkeillä voi olla jo "kova paikka".

        Aloittaja ei ole "etelän lintu" - haluaa Tampereelle, jossa on samanlainen Järvisuomen ilmasto kuin Joensuussa.
        Ilmatieteenlaitoksen mukaan (Kunnat kasvuvyöhykkeineen, kuntajako vuoden 2005 mukainen) Tampere ja Joensuu ovat samassa kasvuvyöhykkeessä 3.


    • Anonyymi

      Suomen ilmasto jaetaan viiteen pääluokkaan (Ilmatieteenlaitoksen mukaan) -
      kts. "Suomen ilmastovyöhykkeet".
      Joensuu on Helsingin kanssa samassa eteläboreaalisessa ilmastovyöhykkeessä.
      Siis se ilmastovoivottelu on täysin turhaa.

      "Suomen eteläboreaalisen vyöhykkeen pohjoisraja menee kutakuinkin linjalla Vaasa–Jyväskylä–Joensuu, ja eteläraja kulkee linjalla Helsinki–Uusikaupunki"

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      257
      2617
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1715
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      77
      1539
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1353
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1252
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1192
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1096
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      110
      992
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe