Ostin otsikko sukset Tammikuussa ja hiihtelin noin 500 km Pirkanhiihdot yms. Nyt kuitenkin suksi katkesi tasaisella ladulla keskeltä poikki päkiän alta. Onko vastaavia kokemuksia Peltosen suksista.
Peltonen classig Ultra Tuned Racing Base
11
2684
Vastaukset
- täytyy...
olla. Vastavassa tapauksessa sain uudet sukset Peltoselta. Ei muuta kuin sukset liikkeeseen, josta ostit ne.
- Pettynyt
Näin menettelin ja uudet sukset ovat tulossa, mutta onko tämäsitä Suomalaista laatua (valmistettu suomessa) olen hiihtänyt monilla ulkolaisilla suksilla eikä suksi koskaan ole katkennut miltein tasaisella maalla. Onneksi ei missään vaativassalaskussa. Onko katkeilu Peltosten tyyppivika?
- pohjanmaalta
Pettynyt kirjoitti:
Näin menettelin ja uudet sukset ovat tulossa, mutta onko tämäsitä Suomalaista laatua (valmistettu suomessa) olen hiihtänyt monilla ulkolaisilla suksilla eikä suksi koskaan ole katkennut miltein tasaisella maalla. Onneksi ei missään vaativassalaskussa. Onko katkeilu Peltosten tyyppivika?
myyty ja minulle sattui sellainen pari jossa ei pysynyt side kiinni, kun siinä oli jäänyt suksen sisältä pois osia.
Kyseessä on vanha malli (luultavasti vuoden 2003- 2004) ja se kestää kyllä tavallisen mummuhiihdon tasaisella alustalla mutta, jos lähtee potkimaan vuoroa niin hajoaa alta aikayksikön.
Peltonen on selvillä kyllä ko. mokasta mutta sen julkistaminen aiheuttaisi firmalla isot palautukset ja siihen ei haluta mennä. - Pettynyt
pohjanmaalta kirjoitti:
myyty ja minulle sattui sellainen pari jossa ei pysynyt side kiinni, kun siinä oli jäänyt suksen sisältä pois osia.
Kyseessä on vanha malli (luultavasti vuoden 2003- 2004) ja se kestää kyllä tavallisen mummuhiihdon tasaisella alustalla mutta, jos lähtee potkimaan vuoroa niin hajoaa alta aikayksikön.
Peltonen on selvillä kyllä ko. mokasta mutta sen julkistaminen aiheuttaisi firmalla isot palautukset ja siihen ei haluta mennä.Eli kuten arvelinkin, taas tätä suomalaista laatutyötä. Täällä laatua ei saa edes rahalla, luulis tämänhintaisten suksien kestävän muutaman talven, kun halvat merkettisuksetin kestää, no ne onkin tehty jossain "alikehittyneessä" maassa, jossa ollaan ylpeitätyön laadusta eikä hälläväliä tyyli ole vielä tullut työpaikoille.
- hiihtelijä
pohjanmaalta kirjoitti:
Peltonen on selvillä kyllä ko. mokasta mutta sen julkistaminen aiheuttaisi firmalla isot palautukset ja siihen ei haluta mennä.että suksi menee tasasella poikki.Auton moottori hajoisi ilman käyttöö esim.Kokemusta peltosista itselläni,sekä tunnen paljon peltosilla hiihtävää porukkaa.Ikinä kuullut moista,että suksi katkee tasaisella ladulla.Silleen suksi kyllä katkee, kun astuu koko painolla yhden suksen päälle montunpäällä tms.Tuleehan sitä katkeraksi kun menee takuuseen vaatiin (kuka kehtaa)eikä titenkään mene läpi.
- Pettynyt
hiihtelijä kirjoitti:
että suksi menee tasasella poikki.Auton moottori hajoisi ilman käyttöö esim.Kokemusta peltosista itselläni,sekä tunnen paljon peltosilla hiihtävää porukkaa.Ikinä kuullut moista,että suksi katkee tasaisella ladulla.Silleen suksi kyllä katkee, kun astuu koko painolla yhden suksen päälle montunpäällä tms.Tuleehan sitä katkeraksi kun menee takuuseen vaatiin (kuka kehtaa)eikä titenkään mene läpi.
Kyllä se suksi katkesi ihan tasaisella ladulla, toki pientä keinuntaa oli suolle vedetyllä kelkkauralla. Asia on tutkittu Peltosissa oli tekovirhe, keskisuksesta jäänyt joku palikkapois. Sain toiset sukset takuuseen, enkäole kuulemma ensimmäinen jolle toimitetaan uusia suksia katkenneiden tilalle.
- pohjalainen
hiihtelijä kirjoitti:
että suksi menee tasasella poikki.Auton moottori hajoisi ilman käyttöö esim.Kokemusta peltosista itselläni,sekä tunnen paljon peltosilla hiihtävää porukkaa.Ikinä kuullut moista,että suksi katkee tasaisella ladulla.Silleen suksi kyllä katkee, kun astuu koko painolla yhden suksen päälle montunpäällä tms.Tuleehan sitä katkeraksi kun menee takuuseen vaatiin (kuka kehtaa)eikä titenkään mene läpi.
minä hiihdän Peltosilla aina mutta valehtelemaan ei ole aihetta.
Ei täällä uskalla kirjoitella palturia tuollaista firmaa vastaan, siitä joutuu vastuuseen.
Kyllä se palikka puuttuu suksen keskiosasta monesta suksesta ja se tekee suksen heikoksi.
Uudet sukset Peltonen on lähettänyt mutta mun mielestäni sieltä sais korvauksena tulla parasta laatua olevat sukset, koska suksen pettäessä vaiva on iso, kun tulet kävellen hiihtolenkiltä ja odotat uutta suksea muutaman päivän.
- Muikku
Sehän on mahdotonta, että suksi menee tasaisella rikki. Voisko olla niin, että ladussa olis ollu jokin patti tai kolo? Eihän pyörän vanteetkaan voi suoralla tiellä mutkalle mennä!
Eihän se vika ole olemassa vain Peltosen suksissa! Varmasti vikoja löytyy muistakin merkeistä. Suomalaiset on vaan niin herkkiä arvostelemaan kotimaisia tuotteita.- Kale
Totta on, että vikoja sattuu muihinkin suksimerkkeihin. Olin itse vajaa kymmenen vuotta sitten aika läheisesti Peltosen suksimarkkinoinnissa. Silloin sattui tulemaan markkinoille (kilpamalli) suksi, jonka liimaus petti. Peltonen kyllä korvasi kaikki särkyneet sukset, jos ymmärsi pyytää, mutta mitään tiedotetta ei annettu ko erän epäonnistumisesta.
Silloin ainakin alihankkija toimitti nämä Peltosen keskikenno-osat. (en muista mistä, mutta ei suomalainen) Peltosen suksista eräitä malleja tehdään virossa Visun tehtaalla. Kilpamallit ovat Suomessa tehtyjä. Ei haukuta Peltosta yleisellä tasolla. Tapaus tapauksena ja takuissa Peltonen pelaa rehellisesti.
- Ihme hiihtäjä
Mulla on sattunu samanlainen juttu Peltosten (Zenith ja Quatro) kanssa jo kaksi kertaa. Eka kerralla pari vuotta sitten suksi murtui päkiän alta siteen kiinnitysruuvien kohdalta justiin pitkällä lenkillä parin kymmenen kilsan päässä kotoa. Kyllä sillä vielä kotio hiihteli, mutta meinasi loppua into kesken. Sukset oli kyllä kolmisen vuotta vanhat, mutta kuitit oli tallella ja laitettiin tehtaalle. Paluupostissa tuli uudet, vähän liian jäykät tosin, joten niille ei löytynyt itselläni käyttöä.
Ostin sitten kokonaan uudet ja ne kestivät reilun vuoden ja murtui samalla tavalla mutta kantalapun kohdalta. Ja taas sivakat tehtaalle ja viikon päästä tuli taas uudet. Nämä uudet on kyllä todella hyvät hiihtää ja luistoissakin löytyy kuntohiihtelijälle ihan riittävästi. Mutta kieltämättä samanlaiset tunteet on kuin ketjun aloittajallakin, että jotakin on todella pielessä Peltosen suksessa, vaikka kotimaista onkin.- Teppo
Norjalaiset osti tehtaan muutama vuosi sitten,ei ole enää Suomalainen tehdas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521