Pikkuisen pullukka

Anonyymi

on tässä iässä paremman näköinen kuin langanlaiha. Sain uuden näkökulman aiheeseen, kun kuulin, että serkkuni oli tehnyt syömälakon ennen kuolemaansa. Toinen serkku oli laihtunut paljon ennen dementoitumistaan. Eli kaikki on hyvin, kun ruoka maistuu ja keho pysyy oikean kokoisena.

118

357

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oikea koko ei ole pullukka vaan normaalipainoinen. Kaikki ylimääräinen rasva ja paino sairastuttaa.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa. Onhan todettu eläkeikäisten lievän ylipainon olevan päinvastoin terveellistä, sen lisäksi että se on viehättävämpää!

Vaimossa silmänilo.

• Anonyymi

Kuka määrittää, ja millä perusteilla "ylimääräisen" rasvan?

Sairastuttuaan geneettiseen sairauteen sai koko ikänsä painoaan vartioinut vaimoni lääkäriltä määräyksen "rouvan on saatava painoa lisää". 52kg > 58kg:oon tyydytti lekuria. Pituutta vaimollani hieman alle 160cm.

Useammastakin lähteestä on tullut tietooni, että ikääntyessä on hyvä kasata hieman laardia luiden päälle aivan terveydellisistä syistä.
        Mikä se "oikea" määrä on lienee kovin henkilökohtainen asia.

Itse olen huolissani painon laskusta, tosin hitaasta. Vajaa kilo/vuosi laskee vaakanäyttö. Onneksi rasva% ei laske vaan hiipii ylös päin, hyvin hitaasti.
        Nyt 172cm ja sisävaatteissa paino 84,5kg tänään aamupäivällä.

• Anonyymi

Kuusi kiloa lisää painoa onkin aivan eri planeetalta kuin kuusitoista, kaksikymmentäkuusi tai kuusikymmentä kiloa. Aloittajan aihe on 'vaarallinen' juuri siksi, että liian monien ihmisten kehonkuva on vääristynyt ja liikalihavuutta pidetään pikkuisena pulleutena. - Nm. Lihavuus on korvain välinen kiputila

• Anonyymi

Paljonhan ylipainosta puhutaan. Aiheuttaa sairauksia. Tietenkin omaa lihavuuttaan voi aina puolustella. Kuitenkin on monia syitä, miksi toiset pysyvät pyöreinä. Yksi on kilpirauhasen vajaatoiminta, jota on todella useilla iäkkäillä ja se sairaus hidastaa aineenvaihduntaa. Sokeritauti on yksi, joko se lihottaa eli kerää sisäistä rasvaa tai sitten nestettä poistuu paljon ja sairas laihtuu.
      No mutta kaikkiin asioihin voi itse vaikuttaa. Voi kaikin keinoin yrittää pitää terveydestään hyvää huolta. Ravinto, liikunta sen verran mitä itsekukin jaksaa, tupakka ja alkoholi pois ja nukkua sitten hyvin, yrittää ainakin.

• Anonyymi

Kilpirauhasen vajaatoiminta suljetaan nykyisin pois rutiiniverikokeilla ja hoituu yksinkertaisella lääkityksellä. Se on monelle tekosyy olla lihava. Se aiheuttaa niin paljon muita ongelmia, että varmasti huomataan nykyisin ajoissa.Eikä se kaikille edes ylipainoa aiheuta, ei ainakaan ole ainut syy lihavuuteen. Olen aina ollut hoikka ja sain silti tuon diagnoosin. 2 tyypin diabetes ei aiheuta lihavuutta, vaan johtuu siitä. Geeneissä kulkeva lihavuus on harvinaista, enemmänkin huonot ruokatavat siirtyvät seuraaville sukupolville .Sitten kun on syönyt itsensä sairaaksi ja nivelrikkoiseksi, ei jaksa liikkua ja kierre on valmis.

• Anonyymi

Hyvä anonyymi klo 12:33. Kerrankin jollakin on oikeanlaista tietoa aiheista. - Nm. Just noin

• Anonyymi

Taas yksi läski teki aloituksen, jossa hakee oikeutusta läskeilleen.

Pidä läskis!

• Anonyymi

Laihis ja läskis, suurin osa meistä lienee välimuotoja.

• Anonyymi

Entinen laiha, nyt lievästi ylipainoinen "nuori muori". Ehdottomasti olen mieluummin pikkuisen pyöreähkö, kuin se entinen laiha nuori nainen. Tervekin olen, vaikka ikätoverit pistelevät pillereitä pysyäkseen tasapainossa sairauksiensa kanssa.

• Anonyymi

Riippuu siitä, mitä tarkoittaa "pikkuisen pyöreähkö"; liikalihavuutta vai paria kiloa. - Nm. Niillä on eroa

• Anonyymi

Oikea koko on hyvin ilmaistu. Jokainen on omanlaisensa. Kyllä ne geenit määräävät myöskin paljon, millainen on se ulkonäkö ja ulkomuoto, paino ja pituus. Jotenkin on väärin puhua ihannepainosta, kun ollaan monen sairauden omaavia ja jo tässä iässä. Mutta kannattaa katsoa kerran päivässä peiliin niin et koko kroppa näkyy.

• Anonyymi

Ja höpö-höpö. Geenit ovat liian monelle pelkästään tekosyy jatkaa vääränlaisia, väärin opittuja syömistapoja ja ruokailutottumuksia. Ja poisoppiminen on niin vaikeaa, että terveytensä pilaaminen on helpompaa. - Nm. Mukavuudenhaluiset lepsut lössykät

• Anonyymi

Pahoittelen "Tellukka"; ei tunne. Ylipainoisia ei olisi, jos tuntisi. - Nm. Olet sitä, mitä syöt

• Anonyymi kirjoitti:

Pahoittelen "Tellukka"; ei tunne. Ylipainoisia ei olisi, jos tuntisi. - Nm. Olet sitä, mitä syöt

Ylipainoisia ei olisi, jos ei olisi taulukoilla määritelty normaali-, ali- ja ylipainot.

Ihmisen paino määriytyy niin monenlaisesta, lihasmassan määrästä verrattuna rasvamassan määrään, luitten vahvuudesta ja hauraudesta ...

Ihminen saattaa olla läski vaikka olisi taulukossa kilomäärältään normaalipainoinen, jos hänellä on surkastuneet lihakset ja haurastuneet luut, mutta paljon sitä kevyempää rasvamassaa.

Päinvastoin taas ylipainoinen saattaa näyttää aivan normaalipainoiselta, jos hänellä on enemmän sitä painavampaa lihasmassaa kuin kevyempää rasvamassaa ja vahvat/tiiviit luut.

• Anonyymi

Vuoren tai ponttoonin kokoinen ihminen on ylipainoinen, painoivat hänen luunsa ja / tai muunsa mitä tahansa. - Nm. Silmäys riittää

• Anonyymi kirjoitti:

Vuoren tai ponttoonin kokoinen ihminen on ylipainoinen, painoivat hänen luunsa ja / tai muunsa mitä tahansa. - Nm. Silmäys riittää

Haittaako se sinua?
        Minulla ei koskaan tule edes kysyttyä, minkä verran joku ihminen painaa.

• Anonyymi

Kyllä se toisinaan haittaa. Vuoren tai ponttoonin kokoista ihmistä on ihan helweeten hankala siirrellä sitten kun hän on siinä kohdassa omaa elämäänsä, että joutuu hoidettavaksi. Ja hän joutuu aiemmin kuin muut. - Nm.. Riippuu siitä, miltä kantilta katselee

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se toisinaan haittaa. Vuoren tai ponttoonin kokoista ihmistä on ihan helweeten hankala siirrellä sitten kun hän on siinä kohdassa omaa elämäänsä, että joutuu hoidettavaksi. Ja hän joutuu aiemmin kuin muut. - Nm.. Riippuu siitä, miltä kantilta katselee

Kyllä ne hoitolaitosten eväillä laihtua rupsahtavat aika nopeasti.

Tuossa kun näkee tuon vanhustentalon porukoita liikeellä rollaattoriensa kanssa, niin ei meinaa samaksi tuntea sellaisia, jotka on muistanut aika pullukkana vielä ennen sinne muuttamistaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kysyisin vielä tässä, että kuinkas sinä olet täällä seitenkymppisten palstalla huolehtimassa meidän painosta, jos olet vielä siinä iässä, että joudut vuoria ja ponttooneja siirtelemään.

Ne laihdutusohjeet kuuluvat teille nuoremmille vain. Me seniorit saadaankin olla jo sen painoisia kuin ollaan. Ei voi sanoa, että nuorena joudutaan hoidettaviksi, kun ollaan jo tähän ikäluokkaan ikään ehditty läskeinemme.

• Anonyymi

Olen joka paikassa ja joka puolella ja siellä, missä miellyttää olla. - Nm. Rajaton

• Anonyymi kirjoitti:

Olen joka paikassa ja joka puolella ja siellä, missä miellyttää olla. - Nm. Rajaton

Ja nyt sinua miellyttää olla meidän vanhojen läskien joukossa, että tuntisit itsesi vieläkin nuoremmaksi ja hoikemmaksi.
        No sillee.

• Anonyymi

No vaikka shit "sillee", jos se sinua lämmittää. Sillä meitsin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. - Nm. Sinun 'suustasi' / päästäsi

• Anonyymi

Tapasin entisen naapurini. Hän on 80-vuotias. Hän on elänyt ei niin sovinnaista eikä harmoonista elämää. Hän on menettänyt lapsensa, itsemurha. Alkoholikin on maistunut sekä vieraat miehet. Hän on kaunis kasvoiltaan ja sopusuhtainen vartaloltaa. Hän on terve ja kaunis vieläkin.

• Anonyymi

Siitä näkee, miten suuri myönteinen merkitys on vieraiden miesten seuralla. Siinä pysyy nuorekkaana.

• Anonyymi

Tuosta kilpisrauhasen vajaatoiminnasta, että se mukamas lihottaisi, niin ei ainakaan kaikkia. Lapseni on nyt 52-v, pituus on 178 cm ja paino vaihtelee 49-52 kg. Oluttakin mokoma saa juoda melkein päivittäin ja sittenkään ei paino nouse, uskomatonta!

Mieheni suku on näitä laihoja, joilla ruokatorvi menee suoraan peräsuoleen, siis kaikki ovat laihoja, mutta silti sielläkin on sok.tautia, verenpainetta ja ties mitä, koska emme päivitä toistemme sairauksia enää.

Itse söin itseni lihavaksi, vai olikohan se olut kuitenkin, mutta jokatapauksessa sain sitten nämä tyypilliset sok., verenpaine, kolesteroli lääkityksen, josta olen kyllä lopettanut sen simvastatiinin.

Paino on tasaantuntu tuonne "vakioon" jo 30 vuotta ja en aio laihduttaa, mutta ei tunnu painokaan nousevan, joten näillä mennään, ainakin toistaiseksi Labrkokeet olisi ennen joulua, jos menen.

• Tämä on sitten vitsi!
        Kylän naiset olivat naapurikateita,kun naapurin yksinäisellä vähemmänkauniilla naisella kävi flaksi ja hänellä vaihtui sulhaset alinomaan.
        Mikä se sinussa vetää noita miehiä puoleesi,kun et ole edes kauniskaan?
        Huononnäköisessä repussakin voi olla hyvät eväät,vastasi hän?

• Anonyymi kirjoitti:

Tuosta kilpisrauhasen vajaatoiminnasta, että se mukamas lihottaisi, niin ei ainakaan kaikkia. Lapseni on nyt 52-v, pituus on 178 cm ja paino vaihtelee 49-52 kg. Oluttakin mokoma saa juoda melkein päivittäin ja sittenkään ei paino nouse, uskomatonta!

Mieheni suku on näitä laihoja, joilla ruokatorvi menee suoraan peräsuoleen, siis kaikki ovat laihoja, mutta silti sielläkin on sok.tautia, verenpainetta ja ties mitä, koska emme päivitä toistemme sairauksia enää.

Itse söin itseni lihavaksi, vai olikohan se olut kuitenkin, mutta jokatapauksessa sain sitten nämä tyypilliset sok., verenpaine, kolesteroli lääkityksen, josta olen kyllä lopettanut sen simvastatiinin.

Paino on tasaantuntu tuonne "vakioon" jo 30 vuotta ja en aio laihduttaa, mutta ei tunnu painokaan nousevan, joten näillä mennään, ainakin toistaiseksi Labrkokeet olisi ennen joulua, jos menen.

Minulla on kilpirauhasenvajaatoiminta,mutta arvot ovat nippanappa normaalit.
        Kouluaikana antoivat lääkitystä? Ei Suomessa edes osattu hoitaa tätä sairautta.Äidiltäni leikattiin struuma ja minullekin alkoi se kasvamaan.
        Pituuskasvuun se vaikuttaa jäin lyhyenlännäksi,mutta henkiseen kasvuun tuskin vaikutti???

• Onko nyt sama hemmo asialla,kun jatkuvasti kysellään miten seksi sujuu meillä vanhuksilla ja mitkä pitäs olla ne sratekiset mitat naisilla?
      Se on pienikullisten iänikuinenongelma,että naisella on liian suuri se lemmenlovi?
      Minä laihdutin seitsemänkiloa vain terveyssystä ja nivelrikkoni kiittelee,nyt Jollei paljon ole muuttunut ja vaaka näyttää oikein 57kg noi kumrtuvat hartiat tuskin antavat sitä 160 cm,joka aikoinaan oli mittani?

• Anonyymi

Sinä ama oletkin siro kuin keijukainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä ama oletkin siro kuin keijukainen.

Harrastin suunnistusta,kilpahiihtoa ja voikassa oli kymppi ja urheilussa ysi keskikoulussa silloin aikoinaan,kaiketi peruskoulu nykyisin?
        Kaikki pilkkimestaruuskisat kolusin aikoinaan.
        Eilen kolusin mustikoita metsästä ja jopa löytyi?

Se elämä jota olen kokenut vaatii kevenystä,tiedät kyllä?

• Anonyymi

Kävitkö kunnallisen keskikoulun?

• Anonyymi kirjoitti:

Kävitkö kunnallisen keskikoulun?

Töölönyhteislyseössä aloitin ja mitä siitä?
        Olihan näitä kuuluisuuksia samalla luokalla,että kuinka se sinun elämääsi kuljettaa?

• Anonyymi

Aina toi "kuka olet" pulpahtaa esiin. Eiks oo se ja sama kuka oon?

• Anonyymi

Mitä?70-vuotias pikkuisen pullukka mummo?No deal..!!!

• Ihminen laihtuu sitten tosi vanhana automaattisesti, kun makuaisti heikkenee
      tai vääristyy, eikä ruoka enää oikein maistu.
      Viisasta pitää varansa, että on sitten mistä laihtua, ettei heti paikalla mene sairaalloisen laihaksi, mikä lisää kuoleman riskiä sekin.

Minä syön niin kauan kuin minulle maistuu ja sitä mikä maistuu minusta hyvälle, enkä ulkonäköni vuoksi ala toisten silmää miellyttääkseni laihduttamaan, koska itse tunnen voivani hyvin.

• Anonyymi

Niin mä kans :) On totta tuo laihtuminen vanhemmiten, niin mulle on käynyt. seitsemänkymppisenä saatan olla liki nuoruuteni mitoissa, mutta syön kun syötättää ja hyvältä maistuu. Paitsi makea ei maistu, mistä sitten johtunee.

• Anonyymi

Muutama kilo "ylipainoa" ei liene suuri haitta.
      Jossain on kai määritelty mikä on oikeasti epäterveellistä ylipainoa.
      Painoindeksitaulukot on minusta ihan huuhaata.
      Olen lääkärin mielestä laiheliini, jonka olisi hyvä saada vähän lihaa luitten päälle
      mutta painoindeksitaulukon mukaan minun pitäisi olla vielä laihempi.

Iän myötä lihakset kuihtuu ja paino laskee, kun ruoka ei enää niin maistu.
      Eikös siinä vaiheessa voisi olla eduksi, jos muutama "ylikilo" varalla ?

• Anonyymi

Samaa olen sanonut salimme "bodareille". Kun aktiivi-iässä hankkii lihaksia ja kantaa mukanaan muutaman laardikilon niin siinä vaiheessa kun katoa alkaa väistämättä käymään, niin on jotain mistä menettää.
        Olen kokenut tuota tilannetta nyt yli kymmenen vuotta ja kokeminen jatkuu.
        Syön harkitus terveellisesti. Pidän huolta riittävästä protskun ja suojaravinteiden saannista. Treenaan 6krt/vko joista yksi kerta on pelkkää aerobista.
        Sali on sosiaalinen henkireikä ja ilmiselvä ehto terveydelleni ja arvostamalleni fyysiselle ominaisuudelle.
        Mutta. Kaikki loppuu aikanaan. Saa nähdä milloin.

• Anonyymi

Onpas mielenkiintoista luettavaa, seuraan.

• Joko se kohta alkaisi olla aika tulla omalla nikillään esiin.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Joko se kohta alkaisi olla aika tulla omalla nikillään esiin.

Joko se olis aika lopettaa vainoharhainen vit—-lu ?

• Anonyymi kirjoitti:

Joko se olis aika lopettaa vainoharhainen vit—-lu ?

Kai sinä itse sen parhaiten tiedät.
        Älä minulata kysy.

• Anonyymi

Kumpi on täällä tärkeämpää
      kuka kirjoittaa
      vai asia ?

Itseäni kiinnostaa asia
      eikä kirjoittaja,
      koska en häntä tunne
      joten sillä ei ole suurta merkitystä.

• Anonyymi

Aina se joitakuita kiinnosaa toiste kiusaamine
        *känä* oli nimeni sitte, kun lyhytkasvuisena sain kiloja laihdutettua pois.
        Kilot tulivat takasi. Aina jokin syy löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina se joitakuita kiinnosaa toiste kiusaamine
        *känä* oli nimeni sitte, kun lyhytkasvuisena sain kiloja laihdutettua pois.
        Kilot tulivat takasi. Aina jokin syy löytyy.

Siitä se taitaa olla kiinni, että kun kun tietää kirjoittajan voi alkaa nokkia.
        Fiksut pysyy asiassa, ei mene henkilökohtaisuuksiin.

• Anonyymi

Siksi monet ennen sinisillä nikeillään kirjoitelleet

ovat sen nikkisä hylänneet, ja kirjoittavat

uudella, rekkaamattomalla, kun eivät halua riitaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Eivät halua riitaa, niin sitten riitelevät ja kiukuttelevat anonyymeinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan:

Eivätkä nuo silloiset sininikkiset halunneet riitaa silloinkaan,
        mutta täällä oli se Susmorsian, joka saattoi juoda 2 pulloa Suomi-viinaa , (hänen omat sanansa), joten siitä se sitten yllättäen alkoi hänellä se riidanhalu , eikä alkuun ymmäretty, mstä oli kysymys.
        Vasta myöhemmin itse kertoi omin sanoin mitä joi ja paljonko. Täytyihän siinä olla joku muukin varmaan, mutta kun hän on jo kuollut, en olisi halunnut enkä haluaisi puhua asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan:

Eivätkä nuo silloiset sininikkiset halunneet riitaa silloinkaan,
        mutta täällä oli se Susmorsian, joka saattoi juoda 2 pulloa Suomi-viinaa , (hänen omat sanansa), joten siitä se sitten yllättäen alkoi hänellä se riidanhalu , eikä alkuun ymmäretty, mstä oli kysymys.
        Vasta myöhemmin itse kertoi omin sanoin mitä joi ja paljonko. Täytyihän siinä olla joku muukin varmaan, mutta kun hän on jo kuollut, en olisi halunnut enkä haluaisi puhua asiasta.

Miksi vainajasta kirjoitat noin rumasti ? Anna edes nyt hänen olla rauhassa. Ne entiset siniset nikkisi kyllä täällä tiedetään ja tämä nykyinenkin joka on rekkaamaton.

• Aivan ihana aloitus!
      En minä ole koskaan surrut liikakilojani!Oli reittä,oli tissejä,mutta nivelrikko asetti painorajoituksen.
      Kukaan ei niitä tissejäni kaipaa,joten päätin luopua niistä luomuistani,jotka vain rasvaa? Se mahtava perärin ja pulleat purjeet jäivät minne jäivät?
      No painoni on ollut hallinnassa,mutta koirani menetyksenjälkeen olen joutunut
      tarkkailemaan painoani ama

• Anonyymi

Ama, minullekin lääkäri sanoi lonkkatarkastuksen jälkeen, että hyvä ettei ole turhaa kannettavaa nivelillä, ylipainokilo olisi joka ainoalla askeleella nivelille vaaraksi.
        Kiitokset kivoista viesteistäsi! Hyvää kesän ja syksyn jatkoa sinulle!
        Terveisin M-e.

• Kuten aloittaja kirjoitti kaikki on hyvin kun ruoka aistuu. Olen samaa mieltä.

Ei kuitenkaan tarvitse syödä enempi kuin tarvitsee, eikä ruokia joista rasva suupielistä tirsuaa.

Iltapäivän ruokakokeiluni poiki suussa sulavia kaalivihanneskäärylöitä.

Lisuina salaattia ja puolukkasurvosta. mmmmm ne oli niin hyviä, että teki mieli ottaa kolmas kääryle, mutta laistin ja söin meloonisalaattia jälkkäriksi.

Syökää terveellisesti. Kilot jokainen kantaa itse, joten ei muiden kiloja tarvitse kenenkään kannettavakseen ottaa.

• Ja mikä noista sisälsi proteiinia ja B12 vitamiinia?

• Anonyymi

Mitä petse söi ? Teillähän on kertomasi mukaan omat jääkaapitkin ?

• Tellukka kirjoitti:

Ja mikä noista sisälsi proteiinia ja B12 vitamiinia?

A-vitamiini

Lähteitä ovat maito, juusto, voi, munat, maksa. Myös beetakaroteenia sisältävät vihannekset ja hedelmät, erityisesti porkkana, mutta myös esimerkiksi lehtikaali, bataatti, pinaatti, tomaatti, paprika ja parsakaali.

Eläinkunnan tuotteista liha, kala, kana, kananmuna ja maitovalmisteet sisältävät eniten proteiinia. Kasvikunnan tuotteista puolestaan viljavalmisteet, palkokasvit sekä pähkinät ja siemenet ovat parhaita proteiinin lähteitä.

Maksa ja munuaiset ovat parhaita B12-vitamiinin lähteitä, mutta niitä käytetään harvoin päivittäin. Myös kananmunat, kala ja nestemäiset maitotuotteet sekä osa juustoista, esimerkiksi Camembert-valkohomejuusto sisältävät B12-vitamiinia.

Syön maitotuotteista juustoja ja munia. Vihanneksia, juureksia päivittäin monipuolisesti.

Kalaa syön eri muodossa. Kanaa myös.

Mysli-, kaura- ja ruisleipää käytän vaihdellen.

Sait perskärpäsen nöyhtämään kommenttiasi. Syököhän se kanaa?

• Anonyymi

Ei auta runsas, terveellinen syöminenkään. Paino laskee tasaisen varmasti.
      Jokainen päivä karvahatullinen jäävuori-, tomaatti-, sipulisalaattia. Neitsytöljy valkoviinietikka hieman hunajaa.
      Pääruokana tänään eilistä sian niskaa perunaa.
      Siivu vaimon ostamaa hillopullapötköä. Pari täytekeksiä.
      Maapähkinöitä.
      Maitoa noin 1,5l/vrk.
      Kanelikorppuja.
      Banaani tai kaksi.
      Raejuustoa, pari keitettyä kananmunaa, 60- -70g protskua ( 80% ).

Nopeimmin painoni laskee "rentoutumisviikkojen" aikana. 4 viikkoa ja miinusta ka. 3kg normallista syömisestä huolimatta.
      Johtopäätös. Jos haluaa pudottaa painoa niin ryyppyputki päälle.
      Jos haluaa painon putoavan hiljalleen niin raittiina reipasta syömistä. Painon laskua ei pysäytä mikään.
      20v saakka olin laardimannekiini.

• Ei kai se pahaksi ole jos ruoka maistuu ja paino laskee. Näin minulle kävi.

Tiedä tuosta ryyppyputkesta. Olen huomannut itsessäni, että viiniä juotuani se lisää ruokahaluja.

No, nyt olen tavoitteessani. Olen normaalipainoinen.

• Anonyymi

Painon lasku voi johtua suolistosyövästä. Hyvä tutkituttaa , varsinkin jos on muitakim oireita ja jos paino laskee edelleen ilman että syö vähemmän.

• Anonyymi kirjoitti:

Painon lasku voi johtua suolistosyövästä. Hyvä tutkituttaa , varsinkin jos on muitakim oireita ja jos paino laskee edelleen ilman että syö vähemmän.

Kun olin sairaalassa 9 -10 kesäkuuta. sain ohjeistuksen ruokavalion muutokseen. Uskon maidon juonnin, punaisen lihan, makkaroiden ja leikkeleiden lopettamisella olleen iso vaikutus painon pudotukseen.

Jälkikontrolli määrättiin kolmen kuukauden kuluttua.

Sain eilen kutsukirjeen röntgentutkimuksiin (varjoainekuvaus on poissuljettu sen sisältämän jodin vuoksi) 17.9.2019 KAKS:lle. Etukäteen käyn verikokeissa.

Laihtumisenihan ei ole ollut tramaattista vaan lievien ylikilojen poistumista 84 kilosta 77 kiloon. Nyt painon on sama eikä laskua ole tapahtunut muutamaan viikkoon vaikka toivoisin vielä pari kiloa pois.

Olen päivät pääsääntöisesti ulkohommissa joten nukun yöt hyvint, nytkin yli kahdeksan tuntia. En tunne itseäni sairaaksi,

Tänään luvattu kaunis päivä. Taidan stailailla pirttiä. Jos maalaisi ulko oven sisältä. Mieli tekisi takkaankin maalia sutia. Katsotaan mitä kaikkia kerkeän.

Tiesitkö, että kuolemme kaikki jonkin asteen syöpään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ystävättäreni alkoi kauan sitten laihtua, vaikka ei laihduttanut. Itse hän alkoi epäillä keliakiaa, mikä hänellä sitten todettiinkin. Ihmettelimme, miksi lääkäri ei huolestunut tuosta laihtumisesta, tämä oli 1980-luvulla.
        Muuten tällä palstalla on kyse mielipiteistä. Jokaisella on oikeus omaansa, ei niitä tarvitse arvojärjestykseen panna.

• Anonyymi kirjoitti:

Ystävättäreni alkoi kauan sitten laihtua, vaikka ei laihduttanut. Itse hän alkoi epäillä keliakiaa, mikä hänellä sitten todettiinkin. Ihmettelimme, miksi lääkäri ei huolestunut tuosta laihtumisesta, tämä oli 1980-luvulla.
        Muuten tällä palstalla on kyse mielipiteistä. Jokaisella on oikeus omaansa, ei niitä tarvitse arvojärjestykseen panna.

Syöpävihjailuihin ole tottunut, itse en kuitenkaan muille sellaisia ennesteita halua jakaa. Syöpä on ikävä kokemus, syövän läpikäyneet tietävät, että syöpäpeikko jää takaraivoon ilman, että muut siitä huomauttelisi.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Syöpävihjailuihin ole tottunut, itse en kuitenkaan muille sellaisia ennesteita halua jakaa. Syöpä on ikävä kokemus, syövän läpikäyneet tietävät, että syöpäpeikko jää takaraivoon ilman, että muut siitä huomauttelisi.

Oletko sinä se ainut, joka saa puhua sairauksista ja vain sinun omista sairauksista ? Jos se sinulle tarkoittaa että se on syöpävihjailujen jakamista, katso omaan peiliisi ! Syöpä on sairaus siinä missä muutkin. Muutenkin määräilet , kuka saa mistäkin puhua. Itse puhut jatkuvasti siitä p:llä alkavasta, mutta muilta se on kielletty. Miksi puhut yksityisasioistasi , joita ei saisi kommentoida ?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä se ainut, joka saa puhua sairauksista ja vain sinun omista sairauksista ? Jos se sinulle tarkoittaa että se on syöpävihjailujen jakamista, katso omaan peiliisi ! Syöpä on sairaus siinä missä muutkin. Muutenkin määräilet , kuka saa mistäkin puhua. Itse puhut jatkuvasti siitä p:llä alkavasta, mutta muilta se on kielletty. Miksi puhut yksityisasioistasi , joita ei saisi kommentoida ?

On se niin väärin koska muutkin sairastavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2011 lyhennettiin pakoputkeani 30cm. Sulkija säästyi mutta ei täysin oireettomaksi.
        Verikoe 3kk:n välein ja tähystys kerran vuodessa.
        Syön sekä laadullisesti, että määrällisesti hyvin.
        Painoni tasainen lasku näkyy/johtuu lihasten hitaasta näivettymisestä vastaanhangoittelusta huolimatta.
        Käyn vuosittain kehon koostumusanalyysissä.
        Rentoutumisviikkojen aikainen painon lasku johtuu lihaskadosta reisissä, pakaroissa ja selässä..

Vaimoni parantamattominen verisyöpineen edustaa päinvastaista "koulukuntaa". Kuten ylempänä mainitsin, niin lääkärin määräyksestä vaimoni nosti onnistuneesti painoaan 2kg yli lääkärin tavoiterajan, 58kg mutta on pitänyt sen alle 60kg:ssa.

Syöpämme ovat asioita joille emme mahda mitään joten niiden kanssa on elettävä kiveksiään puristelematta. Joka tapauksessa lähdemme viettämään 50v hääpäiväämme Espanjaan vaikka vaimollani on edessään yllättäen esiin tullut paksusuolen syöpäepäily ja tähystys lokakuussa.

Tuosta jeremiadista huolimatta "kotiasiat" sujuvat hyvin eikä harrastustenkaan suhteen ole valittamista. Minun polvi- ja olkapääoireeni kuulunevat luonnollisena osana lihasten katoamisen hidastuskampanjaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2011 lyhennettiin pakoputkeani 30cm . Edelleen verikoe 3kk:n välein ja tähystys kerran vuodessa. En ole havainnut mitään syövän jälkimaininkeihin viittaavaa. Sulkija säästyi mutta ei täysin vauriotta.
        Painoni lasku johtuu lihaskadosta. Vastaanhangoittelusta huolimatta se on valitettava tosiasia. Ravinto on kohdallaan sekä laadultaan, että määrältään mutta luonnon "lakisääteiselle"

• Anonyymi kirjoitti:

2011 lyhennettiin pakoputkeani 30cm. Sulkija säästyi mutta ei täysin oireettomaksi.
        Verikoe 3kk:n välein ja tähystys kerran vuodessa.
        Syön sekä laadullisesti, että määrällisesti hyvin.
        Painoni tasainen lasku näkyy/johtuu lihasten hitaasta näivettymisestä vastaanhangoittelusta huolimatta.
        Käyn vuosittain kehon koostumusanalyysissä.
        Rentoutumisviikkojen aikainen painon lasku johtuu lihaskadosta reisissä, pakaroissa ja selässä..

Vaimoni parantamattominen verisyöpineen edustaa päinvastaista "koulukuntaa". Kuten ylempänä mainitsin, niin lääkärin määräyksestä vaimoni nosti onnistuneesti painoaan 2kg yli lääkärin tavoiterajan, 58kg mutta on pitänyt sen alle 60kg:ssa.

Syöpämme ovat asioita joille emme mahda mitään joten niiden kanssa on elettävä kiveksiään puristelematta. Joka tapauksessa lähdemme viettämään 50v hääpäiväämme Espanjaan vaikka vaimollani on edessään yllättäen esiin tullut paksusuolen syöpäepäily ja tähystys lokakuussa.

Tuosta jeremiadista huolimatta "kotiasiat" sujuvat hyvin eikä harrastustenkaan suhteen ole valittamista. Minun polvi- ja olkapääoireeni kuulunevat luonnollisena osana lihasten katoamisen hidastuskampanjaan.

Teillä on hyvä suhde sairauksiinne. Kieltämättä pelkään koka kerta kun menen kontrolleihin tai verikokeisiin, että niistä löytyy jotain epäilyttävää kuten nytkin.

Tämä kontrollikuvaus tehdään vasemmassa lisämunuaisessa todetun pienen kasvaimen vuoksi. Se huomattiin vatsan kuvauksessa. Eli divertikuliitti on hoidettu ja pysyy rauhallisena ruokavaliollani.

Olen huomannut jos juttelen tuttujen kanssa jostain sairaudesta samoja sairauksia on heilläkin. Divertikuliitti tuntuu olevan myös hyvin yleinen tauti.

Illalla sain puhelimessa purettua pelon sekaisia tunnekuohujani ystävättärelleni, jolla itsellä on terveysongelmia runsaammin kuin itselläni.

Meilläkin on edessämme kaukomatka. Toivon, että vaimosi syöpäepäily jää vain epäilyksi ja oma pieni lisämunuaisessa todettu kohouma rasvakertymäksi.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Teillä on hyvä suhde sairauksiinne. Kieltämättä pelkään koka kerta kun menen kontrolleihin tai verikokeisiin, että niistä löytyy jotain epäilyttävää kuten nytkin.

Tämä kontrollikuvaus tehdään vasemmassa lisämunuaisessa todetun pienen kasvaimen vuoksi. Se huomattiin vatsan kuvauksessa. Eli divertikuliitti on hoidettu ja pysyy rauhallisena ruokavaliollani.

Olen huomannut jos juttelen tuttujen kanssa jostain sairaudesta samoja sairauksia on heilläkin. Divertikuliitti tuntuu olevan myös hyvin yleinen tauti.

Illalla sain puhelimessa purettua pelon sekaisia tunnekuohujani ystävättärelleni, jolla itsellä on terveysongelmia runsaammin kuin itselläni.

Meilläkin on edessämme kaukomatka. Toivon, että vaimosi syöpäepäily jää vain epäilyksi ja oma pieni lisämunuaisessa todettu kohouma rasvakertymäksi.

Erikoista että kaukomatkoja tilaillaan vaikka on tuollainen tautiepäily ja diagnoosit.Tiesit sen jo alkukesällä.Matkavakuutus ei korvaa jos jotain sattuu. Tuskin saat sopivaa ruokaa edes siellä jossain eksoottisissa paikoissa. Ei millään pahalla. Itse otit puheeksi.

• Matka on tilattu jo varhain keväällä. Matkavakuutukseni on kunnossa. Ruokahan on terveellisempää kaukoidässä. Merenherkut ovat mieluisia.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Matka on tilattu jo varhain keväällä. Matkavakuutukseni on kunnossa. Ruokahan on terveellisempää kaukoidässä. Merenherkut ovat mieluisia.

Vakuutus on kunnossa, toivottavasti sinäkin ja hygienia siellä kaukomailla. Moni tervekin saa siellä pahan ripulin. Yleensä kyllä ennen matkaa diagnosoidun sairauden perusteella ei korvauksia saa ja pitäisi ilmoittaa jos terveydentila muuttuu. EU:ssa saa terveyskortin, joka suoraan oikeuttaa sairaalahoitoon.

• Anonyymi kirjoitti:

Vakuutus on kunnossa, toivottavasti sinäkin ja hygienia siellä kaukomailla. Moni tervekin saa siellä pahan ripulin. Yleensä kyllä ennen matkaa diagnosoidun sairauden perusteella ei korvauksia saa ja pitäisi ilmoittaa jos terveydentila muuttuu. EU:ssa saa terveyskortin, joka suoraan oikeuttaa sairaalahoitoon.

Jos lopettaisit ohjeistuksesi. Olen jo iso tyttö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erikoista että kaukomatkoja tilaillaan vaikka on tuollainen tautiepäily ja diagnoosit.Tiesit sen jo alkukesällä.Matkavakuutus ei korvaa jos jotain sattuu. Tuskin saat sopivaa ruokaa edes siellä jossain eksoottisissa paikoissa. Ei millään pahalla. Itse otit puheeksi.

Matkojen tilaamisesta. Jos haluaa jollekin tietylle reitille, tietyn varustamon paattiin, tiettyyn hyttiluokkaan, niin varaus on tehtävä vähintään puoli vuotta aikaisemmin.
        Sama koskee joitakin kiertomatkoja joiden osallistujamäärä on rajattu kohtuulliseksi.

Kaikkea ei voi ennakoida. Pari vuosikymmentä sitten olimme vaimoni kanssa varanneet lennot Balille. Meno, paluu ja tarkoitus oli touhuta perillä omatoimisesti ilman varauksia. Muutama päivä ennen lähtöä iski vaimooni ensimmäinen aivohalvaus eikä siinä tilanteessa korvauksen hakeminen matkavakuutuksesta tullut mieleenkään. Totta puhuen, kyseinen mahdollisuus tuli ajatuksiin vasta vuosia myöhemmin.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Voiko divertikuliittia sanoa taudiksi ?
        Miten se on sinulla "hoidettu" ?

• Anonyymi kirjoitti:

Voiko divertikuliittia sanoa taudiksi ?
        Miten se on sinulla "hoidettu" ?

Ruokavaliolla.

• Samaa mieltä kanssasi,
      pullukka tai ei niin pullukka,
      mutta jos on tyytyväinen omaan kehoonsa,
      se on tärkeintä.

Tänä päivänä on ruuasta ja kaloreista tullut jumalia,
      koko ajan täytyy omaa napaa tuijottaa ja kauheeta jos syön tätäkin herkkua, enää ei saisi nauttia ruokailusta ja siitä ruuasta mitä syö.
      Niskan takana vaanivat asiantuntijat, tai ei asiantuntijat, jotka vain kuvittelevat, että kaikkien pitäisi syödä kuten he, neuvovat ja opastavat joka suupalallisella onko se nyt terveellistä ja saisiko sitä syödä vai ei.

Ruokailuun on saatu synnytettyä niin paljon "sairauksiakin" , että jos joka vitsauksen perässä juoksee niin hulluksi tulee.
      Sairaudet on ihan eri asia ja moniin sairauksiin pystytään vaikuttamaan juuri ravinnolla.

Ihanaa olla sellainen kun on ja nauttia hyvää ruokaa, josta pitää ja iloita elämästä.

• Sepä se, on tärkeää, että ihminen ei sulje portteja takanaan vaan pitää ne hiukan raollaan. Tiukka kieltäytyminen on huono ratkaisu.

Olimme matkalla korpimökille. Ostamme ruoat mökkiviikonlopulle Sotkamon keskustasta. Kaupan tuoretuote laatikossa oli berliininmunkkeja, en voinut vastustaa makean nälkääni, pistin pari pussiin ja söimme ne perille päästyämme kahvin kanssa aurinkoisella laiturilla.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Sepä se, on tärkeää, että ihminen ei sulje portteja takanaan vaan pitää ne hiukan raollaan. Tiukka kieltäytyminen on huono ratkaisu.

Olimme matkalla korpimökille. Ostamme ruoat mökkiviikonlopulle Sotkamon keskustasta. Kaupan tuoretuote laatikossa oli berliininmunkkeja, en voinut vastustaa makean nälkääni, pistin pari pussiin ja söimme ne perille päästyämme kahvin kanssa aurinkoisella laiturilla.

Minä taas olen matkalla arabiemiraattien prinssin kanssa lentävällä matolla hänen luxus-palatsiinsa ja sieltä aurinkoisen marmoriuima altaan reunalle leposohviin. . Prinssillä on kymmeniä palvelijoita, tuovat shamppanjaa ja kaviaaria eteen. Ihanaa kun saa lentää ja syödä hyvää muiden palatseissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä taas olen matkalla arabiemiraattien prinssin kanssa lentävällä matolla hänen luxus-palatsiinsa ja sieltä aurinkoisen marmoriuima altaan reunalle leposohviin. . Prinssillä on kymmeniä palvelijoita, tuovat shamppanjaa ja kaviaaria eteen. Ihanaa kun saa lentää ja syödä hyvää muiden palatseissa.

Kiva tarina. Luin juuri Hesarin viikkoliitteestä sveitsiläiskirjailijan lauseen.

"Odotan sitä hetkeä kun mielessäni ei kummittele ensimmäistäkään tarinaa."

Joel Dicker

• Anonyymi

Menneisyydessä yksi miesystävä totesi, etten häntä rakasta, kun en laihdutakaan hänen toiveidensa mukaisesti. Sanoin, että lähteköön hakemaan ihannenaistaan. Sen jälkeen kumppanini ovat hyväksyneet tällaisena.

• Anonyymi

Olisiko jo näillä vuosikymmenillä se kritiikki osoittaa vaan itseensä, jos sitä haluaa harrastaa.
      On myös ihmisiä, jotka eivät liho. Ehdoin tahdoin kermaleivoksilla ja Läskillä vain ne verisuonet pullistuu.
      Silmäni saattavat rekisteröidä ihmisen ulkokuoren. Puheet ja teot osoittavat minulle millainen ihminen on kyseessä, pidänkö vai en.

• Anonyymi

Kyllä sanoin teen ja iloinen olen, jos joku on ulkomuodoltaankin sen näköinen, että hyvät elämäntavat ja oikeat asenteet ovat kaiken takana.

• Anonyymi

p.o. samoin

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sanoin teen ja iloinen olen, jos joku on ulkomuodoltaankin sen näköinen, että hyvät elämäntavat ja oikeat asenteet ovat kaiken takana.

Itsellään ei ole silloin oikeat asenteet, jos kiinnittää huomionsa toisen ulkomuotoon hänen sisäisen minänsä sijaan.

• Anonyymi

Oletko itsetyytyväisyydessäsi ajatellut pitääkö joku sinusta ?

• Pikkasen tökkii tässä ketjussa on joidenkin moralistinen, syyllistävä ja holhoava asenne muiden ihmisten syömiseen.
      Että olisi jotenkin hävettävää jos on tullut muutama lisäkilo iän mukana tai että laiheliinit olisivat jotenkin "parempia" ihmisiä kuin pullukat.
      Miksi yleensäkään puuttua siihen miten muut ihmiset syövät eikö riitä että katsoo että omalla lautasella on riittävästi hyvää ruokaa ja omat elämäntavat terveelliset?

(Aloittajan kanssa samaa mieltä että sairaalloinen laihuus ei ole erityisen pukevaa minkään ikäisen ihmisen kropassa. Kuten ylipaino myöskään. Mutta kun olemme kaikki geneettisesti eri tekijöiden summa ja sitten lisää vielä sairaudet psyyken terveys, niin koko ihmiskunnan kirjo tulee mukaan ja eivät KAIKKI osatekijät ole suinkaan omassa hallinnassa. Elikkä vähemmän syyllistämistä ja omahyväisyyttä toivoisin toisten ihmisten painonvartjjoilta, vähemmän nipotusta ja laihat ihmiset eivät ole parempia ihmisiä. UGH.

• Pirre kaipaili sinua tuolla luonteenominaisuus ketjussa. Vastasin hänelle, mutta voit itse käydä laittamassa puumerkkisi hänen viestiin.

• Anonyymi

Minua tökkii enemmänkin kuin pikkuisen se, miten eletään kuin pellossa syömisten suhteen , saadaan siitä johtuvia sairauksia joiden hoidon yhteiskunta sitten maksaa. Sitten kun on viimenen pakko, aletaan kuurille ja sitä hehkutellaan, miten kiloja lähtee. Pitäiskö siitä muka antaa kunniamerkkejä ? Koskaan ei huomioida niitä jotka pysyy koko ikänsä normaalipainossa ja syö terveellisesti koko ikänsä. Kyllä siihenkin juhlia mahtuu juhlaruokineen, mutta ei jokapäiväisen syömisen pidä olla mitään herkuttelua herkuttelun vuoksi. Tietysti joillakin on syynä lapsuuden nälkä, kun ruokaa oli niukasti ja se oli vaatimatonta. Joillekin ruoka on elämää tärkeämpi juttu, kaikki ateriat palstoille kirjataan ja jopa valokuvataan. Eikö ole muuta mukavaa ja elämyksiä, kun jotkut matkoillakin vaan metsästää hyviä ruokapaikkoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Minua tökkii enemmänkin kuin pikkuisen se, miten eletään kuin pellossa syömisten suhteen , saadaan siitä johtuvia sairauksia joiden hoidon yhteiskunta sitten maksaa. Sitten kun on viimenen pakko, aletaan kuurille ja sitä hehkutellaan, miten kiloja lähtee. Pitäiskö siitä muka antaa kunniamerkkejä ? Koskaan ei huomioida niitä jotka pysyy koko ikänsä normaalipainossa ja syö terveellisesti koko ikänsä. Kyllä siihenkin juhlia mahtuu juhlaruokineen, mutta ei jokapäiväisen syömisen pidä olla mitään herkuttelua herkuttelun vuoksi. Tietysti joillakin on syynä lapsuuden nälkä, kun ruokaa oli niukasti ja se oli vaatimatonta. Joillekin ruoka on elämää tärkeämpi juttu, kaikki ateriat palstoille kirjataan ja jopa valokuvataan. Eikö ole muuta mukavaa ja elämyksiä, kun jotkut matkoillakin vaan metsästää hyviä ruokapaikkoja.

Kovin erilaiset ovat ajatuksemme. Minä en käsitä mitä toisten ihmisten tekemiset tai tekemättä jättämiset, vahvuudet tai heikkoudet, syömiset tai syömättä jättämiset, voivat olla Sinun asiasi?
        Sinulla taitaa itselläsi olla jonkinlainen pakkomielle muiden ihmisten painosta.
        En usko pätkääkään siihen että huoli yhteiskunnan varojen käyttämisestä itseaiheutettujen sairauksien hoitoon olisi pääasiallinen huolen aiheesi.
        Etkö itse ole saanut riittävästi tunnustusta ja päänsilitystä siitä että olet ollut tunnollinen kansalainen ja tehnyt kaikki oikein?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naapurin tyttö, ikänsä pie i sa sievä sekä hyvät elämäntavat omava sekä lisäksi normaali painoinen, kertoi, että hänellä on myös divertikuliitti.

Hyvin yleinen tauti vanhemmiten. Eikä sillä ole mitään tekemistä ylipainon kanssa.

Korppis

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että se varmaan nyppii, kun näkee toisten syövän mitä haluavat ja itse on kangistunut pakkomielteisesti tarkkailemaan vaakaa ja painoindeksiään.

Kuinka se sitten nyppiikään, kun kuitenkin sairastuu vaikka on omasta mielestään ankarasti tehnyt kaikkensa sairauksien estämiseksi ja elänyt tiukan askeettista elämää.
        Vielä kun näkee kuinka joku "mässäilijä" siinä vieressä mennä porskuttaa terveenä ja hyvinvoivana suupielet rasvassa ja sokerissa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että se varmaan nyppii, kun näkee toisten syövän mitä haluavat ja itse on kangistunut pakkomielteisesti tarkkailemaan vaakaa ja painoindeksiään.

Kuinka se sitten nyppiikään, kun kuitenkin sairastuu vaikka on omasta mielestään ankarasti tehnyt kaikkensa sairauksien estämiseksi ja elänyt tiukan askeettista elämää.
        Vielä kun näkee kuinka joku "mässäilijä" siinä vieressä mennä porskuttaa terveenä ja hyvinvoivana suupielet rasvassa ja sokerissa.

Eipä houkuta rasvat ja sokerit, on maailmassa parempaakin ruokaa ja parempaakin tekemistä kuin mässäily.

• Anonyymi

Eipä nypikään eikä ole pakkomiellettä, vaakaa eikä huolta painoindeksistä. On 'vain' tieto siitä, mitä suustansa kannattaa alas laskea, jotta pysyy normikokoisena ja terveenä. Jollekin aikaisemmalle: muutama lisäkilo on eri asia kuin monta kymmentä lisäkiloa.

Laihat ja normipainoisetkin ihmiset sairastuvat mutta mässäilijä sairastuu paaaljon aikaisemmin, vakavammin ja pysyvämmin ja he ovat yleensä sitä sakkia, jonka tila ei enää koskaan kohene ja parane.

Tiedoissa ja ehkä taidoissakin on myös vakavia vajeita, jos on sitä mieltä, että "suupielet rasvassa ja sokerissa" elävä ihminen "porskuttaa terveenä ja hyvinvoivana" ainakaan vanhuuteensa asti. - Nm. Nypipä aivolohkoasi

• Anonyymi

Siinä taas uhotaan suu vaahdossa , kun vähän arvostellaan näitä itsensä sairaiksi syöneitä. En mitään silityksiä enkä ylistyksiä kaipaa terveellisesti elämisestä, se palkitsee itsessään hyvällä ololla ja voinnilla.

• Anonyymi

Miksi sitten pitäisi arvostella toisia?
      Siksi vain , että olet ilkeä luonteeltasi ja nälvit mielelläsi muita herttaisempia.

Pidä hyvänäs!

onnellinen pikkupyöreä

• Anonyymi

Jokainen ylipainoinen haluaisi laihtua, sanoi asioihin perhtynyt lääkäri.

• Jokainen?
        Eipä ole minulta se lääkäri kysynyt.

Minä en halua laihtua vaikka ylipainoinen olenkin, eikä ole lääkärinikään koskaan sinnepäin vihjaissut vaikka minut joka lääkärikäynnillä punnitaan.
        Heti jos huomaan painoni alkaneen laskea, niin kiirehdin ostamaan viinereitä tai munkkeja. Niitä saa aina iltaisin halvalla meidän kaupasta.

• Anonyymi

Jokainen itsensä ylipainoiseksi KOKEVA?

Mielestäni paino on sopivan kunhan siitä ei ole selkeää terveydellistä haittaa eikä se häiritse arkielämää.
        Indeksit anukseen!

• Anonyymi

Joka ainoasta liikakilosta on "selkeää terveydellistä haittaa" ja ne haittaavat myös "arkielämää". - Nm. Mukavuudenhaluiset mummukat mäkeen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka ainoasta liikakilosta on "selkeää terveydellistä haittaa" ja ne haittaavat myös "arkielämää". - Nm. Mukavuudenhaluiset mummukat mäkeen

Milloin kilosta tulee "liikakilo"? Mielestäni silloin kun se täyttää edellä mainitsemani ehdon.
        Anna arvio! Pituuteni on 172cm ja painoni 85kg vaihdellen puoli kiloa alaspäin ja kilon ylöspäin.
        Onko minulla mielestäsi liikakiloja? Ikä 76v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Milloin kilosta tulee "liikakilo"? Mielestäni silloin kun se täyttää edellä mainitsemani ehdon.
        Anna arvio! Pituuteni on 172cm ja painoni 85kg vaihdellen puoli kiloa alaspäin ja kilon ylöspäin.
        Onko minulla mielestäsi liikakiloja? Ikä 76v.

Olen 73v. Olen 170 cm ja painan 62-63 kg.
        Olen aika normaalipainoinen mielestäni. Hoikka. En laiha. En lihava.

• Anonyymi kirjoitti:

Unohdit sitten taas, minkä ikäisten palstalle olet tullut louskuttamaan.
        Lue tuo linkki ja lue tarkkaan.

https://sydan.fi/ala-laihduta-seniori/

• Anonyymi

Luitko itse "tarkkaan" ? Riittikö käsityskyky ? - Nm. " ... pieni ylipaino ... "

• Anonyymi kirjoitti:

Luitko itse "tarkkaan" ? Riittikö käsityskyky ? - Nm. " ... pieni ylipaino ... "

Minulla kyllä riitti.
        Mihin silloin joutuu väitteesi, että """Joka ainoasta liikakilosta on "selkeää terveydellistä haittaa" ja ne haittaavat myös "arkielämää"."""

Ne liikakiloiksi sanotut ovat vain taulukon mukaisia liikakiloja, joita myös ylipainoksi sanotaan. Meillä senioreilla niitä on vain hyväksi olla tulevan varalle.

• Anonyymi

Pane nyt kuule hittoon taulukkosi, vaakasi ja linkkisi sun muut lieveilmiöt aiheesta. Jos sun silmät eivät kerro rehellistä totuutta niin ota ne käteen ja k a t s o . - Nm. Ei junalauta

• Anonyymi

Ikääntyvällä saa mieluummin olla 5-10 kiloa ylipainoa
      kuin alipainoa.
      Osteoporoosin vaarakin on pienempi ja saa pitää lihaksensa kauemmin,
      kun ne kuitenkin surkastuvat.
      Lihaksia täytyy pitää kunnossa myös. Lihasvoima ei pysy vain olemalla.
      Lihakset tarvitsevat työtä ja proteiinia.

• Anonyymi

Pullukkanaiset ovat usein hyvin naisellisia.

• Anonyymi

Kyllä. Hyviä esimerkkejä kor...is ja pa...oma

• Anonyymi

Miksi läski on naisellista ja onko naisellisuus siis fyysinen ominaisuus ?
        Onko vastaavasti läski mies miehekäs ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi läski on naisellista ja onko naisellisuus siis fyysinen ominaisuus ?
        Onko vastaavasti läski mies miehekäs ?

Outo ja naista alentava ajatus että lihavuus olisi naisellista.
        Mitä se kertoo ihmisestä joka ajattelee niin ?
        Läskien määrälläkö naisellisuus määritellään ?

• Anonyymi

Normaali paino >< sopiva paino?
      Minusta sopiva paino on tärkeämpi kuin epämääräinen "normaali" paino.
      Paino on sopiva silloin kun kyseinen henkilö itse on siihen tyytyväinen.
      Tyytymättömien syyt voivat olla terveydellisisä tai kuviteltuja.

• Anonyymi

Hirveetä vääntöö, pullukat lyttää laihat ja laihat lykkää pullukat, normit (?) jää puun ja kuoren väliin.

Itse olen sitä mieltä, että jokaisella on se oma ominaispaino. Ainakin minulla on. Siinä oman kehon ominaispainossa on hyvä olla ja sen tuntee itse.

• Anonyymi

Sopiva paino on silloin kun peilikuva näyttää hyvältä, vaaka on huono mittari. Itsellä on tiukat farkut kriteeri. Ne ei saa alkaa puristaa vaan pitää istua päälle kuin hansikas. Timmi lihas painaa enemmän kuin höttö läski. Timmin naisen rinnat on pystyt, saa olla aika pienetkin ja pakarat ihanan pyöreät. Fillaroikaa ja uikaa, pysyy kiinteänä.

• Anonyymi

Hauska ketju - tilastollisesti.
      Jotkut ovat tuoneet esiin tyytymättömyytensä, ettei ole kunnon asia-aiheita.
      Harvaa ne taitavat kumminkaan kiinnostaa,
      koska jonninjoutavimmat "pullukka"- ym. aiheet keräävät eniten kommentteja
      ja aihe maahanmuuttajista vetää aina (etenkin rasisteja).

• Anonyymi

Mikäpäs siinä, pullukat ja pallukat ei pysty asia-aiheisiin ja mukavaa että kaikilla on aiheensa, mutta vaikka aihe on vapaa, tarkoittaako se että tänne pitää myös tilittää jopa tunnin tarkkuudella milloin on arkiaskareensa tehnyt ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäpäs siinä, pullukat ja pallukat ei pysty asia-aiheisiin ja mukavaa että kaikilla on aiheensa, mutta vaikka aihe on vapaa, tarkoittaako se että tänne pitää myös tilittää jopa tunnin tarkkuudella milloin on arkiaskareensa tehnyt ?

Kyllä se on tilittäjälle terapiaa, kun ei ole livessä ketään joka kuuntelisi mite mätetään ruokaa suuhun ja miten se ulostuu toisesta päästä, Varsinkin kun on monta pöytää ja jopa ulkona
        , on se joka ketjussa mainittava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on tilittäjälle terapiaa, kun ei ole livessä ketään joka kuuntelisi mite mätetään ruokaa suuhun ja miten se ulostuu toisesta päästä, Varsinkin kun on monta pöytää ja jopa ulkona
        , on se joka ketjussa mainittava.

Pittäähän ne kaikki touhut, hiljaisuudessa istumiset (vessassa?) ja säilömiset myös tilittää tänne ja ehottomasti tunnin tarkkuudella.
        Ei Suomi voi elää ilman sitä tietoa, luulee kirjoittaja.

• Anonyymi

Turhaa käsitteiden pyörittelyä!
      Hieman saman tyyppistä kuin melu käsitteenä.
      Melu? Häiritsevää ääntä. On tietenkin jatkuvan altistuksen terveydellinen raja 82dBa mutta oleellisinta lienee, että ääni muuttuu meluksi kun sen sisältö ei miellytä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe