Nyt se taas tapahtui aman rannalla?

Se Jämsänäijä ei ollutkaan seniili,luulin kyllä jo yhteenaikaan,kun ei sitä uutta selkälokkia ilmaantunut rantamaisemiin,ettei hän pystyisi enää poikastuottajaksi?
Selkälokit ovat muuten taantuvalaji,joten olin tietty aivan haltioissani täällä rantamaisemissa,kun se kirkuva jälkeläinen vihdoin saapui hyvästejä jättämään.

Vesilintujen poikastuotanto oli ainakin tällä järvellä onnistunutta ja ne pääsivät muuttomatkalleen jo ennen sorsastuskaudenavausta,joten eivät jääneet tänne lahdattavaksi.
Keskieuroopassahan ne tapetaan ja pikkulintujen päätyminen ruokalautaselle välimerenmaissa pitäs kyllä lailla kieltää?
Etanoita olen kyllä syönyt purkista ja poistanut niitä nilviäisiä kasvimaalta,mutta olen viherpiipertäjä ulkoiseltaolemukseltani ama

54

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No, olihan tuo tärkeä tieto tänne, kuten Korppiksen paskahuusin tyhjennys.

• Kaiketi sieltä yksiöstä josta sinä tarkkailet postilluukkuasi että olemmeko me vanhukset,joiden maksamilla työllisyystuilla ,erorahoilla,"potkutsaaneena" entisestä työpaikasta näpyttelet nyt velaksiostamalla tietokoneella,kun on niin vitunvaikeeta?

Nousee päivä ja venäisiävastaan on sodittu aikaisemminkin?
        Olisiko sinusta edes eturintamalle? Tuskin?

• Anonyymi

Herttaisia vanhuksia täällä.....

• Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

Kaiketi sieltä yksiöstä josta sinä tarkkailet postilluukkuasi että olemmeko me vanhukset,joiden maksamilla työllisyystuilla ,erorahoilla,"potkutsaaneena" entisestä työpaikasta näpyttelet nyt velaksiostamalla tietokoneella,kun on niin vitunvaikeeta?

Nousee päivä ja venäisiävastaan on sodittu aikaisemminkin?
        Olisiko sinusta edes eturintamalle? Tuskin?

Älä puhu tuhmia!

• Anonyymi

Juu, tosi paha on ama suustaan, piikit aina pystyssä.

• Kuinka voit syyllistää minua?
        Aloitukseni oli neutraali,luontoa kunniottava ja puskis vertasi sitä paskahuussintyhjennykseen!
        Hieman rajaa puskjussit!
        Jos kirjoittelija arvostelee mieliteitäni avoimesti,siis nicillesenä,niin pidän sitä kunniana!
        Puskata huutelu on selkäänpuukotusta!Voiko ihminen todella ollä ylpeä itsestään,joka näkee sen roskan toisen silmässä,mutta ei malkaa omassaan?
        Tekisikö mielesi pikkuruno taas amasta värkätä,asia ei ole vielä vanhentunut?
        Voimme palata vielä asiaan,jolle tämä ala loppumaan!

• Anonyymi

Anonyymit lörpöttävät koska eivät tiedä kuka on Jämsänäijä. Leukoja kuitenki pitää louskuttaa. Terv. Makriina

• Voi Makriina2!
        Ihana kesä ollut ilmojen suhteen!
        Sitä surua yritän pitää kohtuudenrajoissa! Tänään tuli kolmekuukautta!
        Kyllä se menetys ei korvaannu,vaikka riehun noiden töiden kanssa,nyt teen uutta laituria,kun toi vesiraja pakenee yhä ulommaksi.
        Luojankiitos minulla on tämä mahdollisuus

• Anonyymi

Ostin kerran E-kivijalkaliikkeestä kiinalaista mustekalaa valkoisessa kastikkeessa. En ole kronkeli, mutta syömättä se multa jäi. Oli -70 lukua.
      Yhestä kaupassta sai ostaa aina kuumaa grilliporsaankylkeä. Sitä met jätkät syöthin. Kouvolaksi sanottu mies, jolla oli hiippakunnan komein henk.koht. instrumentti kysyi, eikö tuo jossakin "vaikhuta".
      Nilla,anonyymi.

• Kyllä minä mieleni pahoitan, kun ei hyvää tahtoa ja hymyilevää oloa enää löydy mistään.
      Ei edes lokista voi kauniisti kirjoittaa.

Järkytyin niin että sydämestä ottaa, kun näin eräälle helsinkiläiselle kaupunginvaltuutetulle lähetetyn viestin netissä. Kuinka alas ihmiset oikein voivat vaipua! Pohja ei varmastikaan ole vielä vastaan tullut.
      Tämä päivä on helteestä huolimatta hyytävä.

• Anonyymi

Onhan se kauheaa ja tuomittavaa uhkailla ketä tahansa tuolla tavalla tai mitenkään. Tämä uhkailtu itse julisti, että kaikki perussuomalaiset äänestäjineen ovat rasisteja. Siis viidesosan suomalaisista hän leimaa rasisteiksi.Sitä ei kai pantu poliisitutkintaan. Monia naiskansanedustajia on uhkailtu esim. raiskauksilla ja perheenkin turvallisuutta uhattu., esimerkiksi Laura Huhtasaaren perhettä.

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan se kauheaa ja tuomittavaa uhkailla ketä tahansa tuolla tavalla tai mitenkään. Tämä uhkailtu itse julisti, että kaikki perussuomalaiset äänestäjineen ovat rasisteja. Siis viidesosan suomalaisista hän leimaa rasisteiksi.Sitä ei kai pantu poliisitutkintaan. Monia naiskansanedustajia on uhkailtu esim. raiskauksilla ja perheenkin turvallisuutta uhattu., esimerkiksi Laura Huhtasaaren perhettä.

- - - eli jos sinä, niin kyllä minäkin! Mä en ala mitään, jos mäen kanssa saa haukkua kaikkia. Minä kanssa lähetän hirttonarun. Se on ihan cool!

Eikö olla aikuisia? Eikö olla päättäjiä? Eikö olla vastuussa asioista?

"Tämä uhkailtu" sai toivottavasti käytösohjeita läheisiltään, ja jos on niin fiksu kuin antaa ymmärtää, on ottanut opikseen, kuten se toinenkin, AlTaee. vai mikä hänen nimensä nyt on.
        Se suomalainen kristillisdemokraatti sen sijaan ei aio ottaa opikseen, on sen jyrkin sanoin ilmoittanut. Hän siteeraa Raamattua niin kauan kuin jaksaa, ja siihen on muun sortin sukupuolisten totuttava.

Tosiasia on, että olemme tulleet yhä suvaitsemattomammiksi. Jokainen voi mennä itseensä ja miettiä.

• Kyllä se on totta,että ihminen
        on luomakunnan suurin peto?

Ihminen hyökkää lajitoveriensa kimppuun henkisellä,samoinkuin fyysiselläkin väkivallalla!
        Kyllä sen täällä keskustelupalstalla tajuaa,kuinka sairasta tämä yhteisö on?
        Ei täällä kunnioiteta ihmistä yksilönä,vaan puskasta heitetään herjaa ja poljetaan maahan edellinen mielipide.
        Kasvaako se itsetunto siitä,että saa satuttaa toista tuntemaansa nicciä tuntemattomana,tunteetonta sanoisin minä ama

• Jämsäläisenä minua kiinnostaa tuo viittaus jämsänäijään, kun ainoa mitä me syntyperäiset tiedetään että "jäi kuin Jämsän äijä taivaasta" ja sitten itse kukin voi arvuutella miksi.

• Tämä rakkaustarina alkoi 1998 muistaakseni?
        Bongasin sen selkälokin tosta sähköpylvänpäästä ja huomasin ,että sillä taitaa olla renkaat?
        Kiireesti kiikari ja paperia ja luin ne renkaat.
        Lähetin ne joonekin,jotka ovat tietoisia näistä rengastuksista ja sain tiedon:
        Tämä selkälokki on rengastettu ja syntynyt Jämsässä paria vuotta aikaisemmin ja siitä tämä rakkaustarinamme alkoi!
        Se tuntee nimensä ja jokainen kevät ovat suurta odotuksenaikaa,kun Jämsänäijä,joka oli nimi tietysti tälle paluumuuttajalle.

Tämä pariskunta ei pesi tällä järvellä,mutta kuinka se uljas lokki on osa minun elettyä elämääni en tajua sitä itsekkään?
        Minä juttelen sille ja huomaan,ei se avostele minun mielipiteitäni,vaan arvostaa ruokaa,jolla sitä ruokin

• Jämsä ja Jämsänkoski!
        Jukka Virtanen on kuollut!
        Meidän viihdealamme hauskin viihdyttäjä!
        Kyllä hän oli luotu raameihin,joita hän suomalaisena viihdetaiteilijana jaksoi vetää lähes loppuunasti!
        Hän otti yleisönsä,missä hän vain esiintyi!

• rituliini_38 kirjoitti:

Tämä rakkaustarina alkoi 1998 muistaakseni?
        Bongasin sen selkälokin tosta sähköpylvänpäästä ja huomasin ,että sillä taitaa olla renkaat?
        Kiireesti kiikari ja paperia ja luin ne renkaat.
        Lähetin ne joonekin,jotka ovat tietoisia näistä rengastuksista ja sain tiedon:
        Tämä selkälokki on rengastettu ja syntynyt Jämsässä paria vuotta aikaisemmin ja siitä tämä rakkaustarinamme alkoi!
        Se tuntee nimensä ja jokainen kevät ovat suurta odotuksenaikaa,kun Jämsänäijä,joka oli nimi tietysti tälle paluumuuttajalle.

Tämä pariskunta ei pesi tällä järvellä,mutta kuinka se uljas lokki on osa minun elettyä elämääni en tajua sitä itsekkään?
        Minä juttelen sille ja huomaan,ei se avostele minun mielipiteitäni,vaan arvostaa ruokaa,jolla sitä ruokin

Kiitos kun selvitit asian minulle erikseen, kaikki muut tuntuivat jo tietävän. Ehkä sitten kuitenkin olen vielä "uusi" tällä palstalla.

• Ihan hauska tarina on Aman Jämsän äijästä ollut vuosien varrella! Minäkin olen Jämsän Vaherissa viettänyt kevätlukukauden 40-luvulla äitini sukulaistalossa. Rauhatonta aikaa oli vielä sotavuosien päätyttyä sotaleski äidilläni. Myöhemminkin teininä paimensin lypsykarjaa kesällä Jämsän suurissa metsissä.
      Jos ei lehmät itse olisi löytäneet kotiin, en olisi itse löytänyt. Mieleen jäi aitassa nukkumisen ihanuus siitä kesästä!

Ps.
      Tuo leukailu ketjussa on ilmeisesti samalta, joka Korppikselle aina räksyttää ! Ei kannattaisi noteerata millään lailla, saa vaan uutta vettä myllyynsä.

Mukavaa kesää ja lokkien liitoa vaan sinne Aman rannoille !

• Anonyymi

Minä vuosina olit sotalapsena Ruotsissa ? Onko sinullakin kristallipolla josta mäet tuon yhden koko palstan syntipukin ?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä vuosina olit sotalapsena Ruotsissa ? Onko sinullakin kristallipolla josta mäet tuon yhden koko palstan syntipukin ?

Ketä tarkoitat sotalapsella?
        En minä ainakaan ole ollut Ruotsissa sotalapsena,avoimesti ama

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinisirkku on ollut sotalapsena Ruotsissa. Sieltä suurimmalle osalle jäi syvät traumat. Sitten piti tulla taas ummikkona kotimaahan. Turvassa olisi ollut maaseudulla Suomessakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinisirkku on ollut sotalapsena Ruotsissa. Sieltä suurimmalle osalle jäi syvät traumat. Sitten piti tulla taas ummikkona kotimaahan. Turvassa olisi ollut maaseudulla Suomessakin.

Aivan totta!
        Eihän se helppoa ollut tulla kahden vanhana tänne maalle!
        Tätini oli orjapiiskuri,vailla vähäisinpiäkään äidinvaistoja!
        Minä olin lentokonepelkoinen ja pimeänpelkoinen pentu!
        Niitä traumoja käsiteltiin viiskymppesenä,kun minuun iski masennus!

Olin aivan pihalla,että minkätähden töihinmeno alkoi itkettää,kun se oli aikaisenmin suurta juhlaa?
        Lapsuudentraumat ovat todella aihepiiri,jota ei siihenaikaan edes oivallettu.
        Lapselle sälytettiin liikaa vastuuta,eivät he saaneet olla lapsia?

• Anonyymi

Tallin takana ja navetan nurilla

• Mieluummin navetantakana ja vaikka tallinkin,kuin saunantakana?
        Onnea oivalluksillesi ja pitkää ikää!

• Olin tiilisavotassa.

Nyt olisi Aman hyvät ohjeet tarpeen. Sain roskis Kainuu kautta ilmaiseksi ison kasan erinomaisessa kunnossa olevia kahitiilijä.
      Pihan ulkogrillin uudistusta varten.

Minkälainen muurauslasti olisi kyseisille tiilille paras sekoitus?

• Anonyymi

Voi Herra Paratkoon...

• Anonyymi kirjoitti:

Voi Herra Paratkoon...

Ihailen Aman taitoja muurata, joten miksi huudat herraa apuun?

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Ihailen Aman taitoja muurata, joten miksi huudat herraa apuun?

Mitä Ama muurasi? Sekoitti betonisekoituksen ja kärräsi sen navetan lattialle. Tosi hienosti muuten osasi sen kastelun, joka tuollaisen valun tarvitsee.

Kun sinulla on ihanat tiilet, niin kai haluat sopivan värisen laastin niihin, ettei silmä sairastu?

Abropoo, kerrompa huvittavan jutun mielestäni noista ulkogrilleistä. Mieheni oli laittanut taas kerran meille sellaisen, joka oli "tosi hieno". Oli kaksi, vai oliko kolme tasoa, jossa oli alhaalla puita ja mitä siinä ylhäällä olikaan?

Meille tuli vieraita ennen mieheni kotiin paluuta ja hän pyysi, että sytytä se grilli valmiiksi ja minähän sytytin. Tietenkin ne puut, jotka oli siinä valmiina.

Vaan, mitä ihmettä. Kotiin tultua mieheni totesi, että olipa hyvä, että en pyytänyt sinua saunaa lämmittämään!

Siihen aikaan meillä oli ulkosauna, jossa oli puuliiteri vieressä.

• Anonyymi

Jos muuraukohde ei ole iso kuivabetoni 100 S on hyvä valinta. S.100 tekee vahvan valun mm. harkkomuurauksessa. Saattaa olla että harkkomuurauksessa olisi oma kuivbabetoni laatunsa.
        O, muurarin repsikka

• Minä en ole koskaan muurannut,vaan valanut sementtimyllyllä tekemääni,niinsanottua kuraa viimeksi karjakeittiönlattialle.
        Valmispetonista josta muuan kirjoittelija kertoikin.

Mieheni tämä edesmennyt oli raksalla sementtimies,hän reki lattioita.
        No minä tietty uteliiaana vahtasin,kun hän valoi hevostallinlattian ja otin kaiken opin niinsanotustiotsaani ja nyt toteutan saatuja oppeja.

Yhtään tiiltä en ole muurannut,enkä halua edes kokeilla,saattais romahtaa ennenaikojaan,kun toi kaihikin estää tavallaan tarkan työskentelyn?

No korppis rautakaupat tietävät kaiken muurauslaastista,joten käänny heidän puoleensa ja kiitos luottamuksesta ama

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä Ama muurasi? Sekoitti betonisekoituksen ja kärräsi sen navetan lattialle. Tosi hienosti muuten osasi sen kastelun, joka tuollaisen valun tarvitsee.

Kun sinulla on ihanat tiilet, niin kai haluat sopivan värisen laastin niihin, ettei silmä sairastu?

Abropoo, kerrompa huvittavan jutun mielestäni noista ulkogrilleistä. Mieheni oli laittanut taas kerran meille sellaisen, joka oli "tosi hieno". Oli kaksi, vai oliko kolme tasoa, jossa oli alhaalla puita ja mitä siinä ylhäällä olikaan?

Meille tuli vieraita ennen mieheni kotiin paluuta ja hän pyysi, että sytytä se grilli valmiiksi ja minähän sytytin. Tietenkin ne puut, jotka oli siinä valmiina.

Vaan, mitä ihmettä. Kotiin tultua mieheni totesi, että olipa hyvä, että en pyytänyt sinua saunaa lämmittämään!

Siihen aikaan meillä oli ulkosauna, jossa oli puuliiteri vieressä.

Voi hitsi,että oli hyvä tapahtuma!
        Nauroin tälle tarinalle,siis kertomus tosielämästä,vielä äsken kun verkotin Jämsänäijälle kalaa!
        Tsemppiä ama

• Anonyymi

Ei välttämättä muurausta, ladot vain päälekkäin on helpompi purkaa.
        Kaupan sähkökrilli tai jopa kaasulla, on kätevä, mulla on sähkökrilli parvekkeella, mökille tein aikoinaan luonnonkivistä ison nuotio/krilli jutun jossa voi savustaa, paistaa lettuja, kaloja muurikassa.

Oikeesti nuo krillaus jutut on jääneet vähille, muutaman makkaran takia tehä tulet, miten huvittaa.

Pertikki?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei välttämättä muurausta, ladot vain päälekkäin on helpompi purkaa.
        Kaupan sähkökrilli tai jopa kaasulla, on kätevä, mulla on sähkökrilli parvekkeella, mökille tein aikoinaan luonnonkivistä ison nuotio/krilli jutun jossa voi savustaa, paistaa lettuja, kaloja muurikassa.

Oikeesti nuo krillaus jutut on jääneet vähille, muutaman makkaran takia tehä tulet, miten huvittaa.

Pertikki?

Luin kahitiilistä on rantumpi muurata. Mietinkin, jos vai latoisi sievästi kasaan. No, tälle suvelle en vanhaa aijo purkaa saati uutta tehdä. Ensi kevään hommiksi jää.

Hain kasan kun ilmaisesksi sain näitä kahitiilijä, olleet sisätilassa väliseinänä, lähes uuden veroisia. Ei muurausjälkiä.

• korpikirjailija kirjoitti:

Luin kahitiilistä on rantumpi muurata. Mietinkin, jos vai latoisi sievästi kasaan. No, tälle suvelle en vanhaa aijo purkaa saati uutta tehdä. Ensi kevään hommiksi jää.

Hain kasan kun ilmaisesksi sain näitä kahitiilijä, olleet sisätilassa väliseinänä, lähes uuden veroisia. Ei muurausjälkiä.

Aivan oikein korpikirjailija!
        Niin minäkin tekisin!
        Yli siitä,missä kaide matalin,näin ajattelen minä.
        Minulla on tossa rannassa juuri sen tyylinen takka,hajoita ja hallitse?
        Sen voi tarvittaessa siirtää kottikärryillä mielipiteden vaihtuessa???
        Meillä naisillahan se mielipiteidenailahtuvuus on geeneissä??

• Anonyymi

UKK:n aikana jotkut rakentajat muurasivat harkkotiilistä asuinrakennuksia. Vaatii varmaan vahvan perustuksen. Lienevätkö olleet laillisia. Nyt näin rautakaupan ulkohallissa leveitä harkkotiilejä. Niissä oli uretaanieristys harkon keskellä.
        Tontti mulla on. Jos muuraisin 30 leveistä harkkotiilistä talon, luulisi lämmön pysyvän. Tulis halavempi kuin pakettitalo tulis?
        köyhä kankinen

• Anonyymi kirjoitti:

UKK:n aikana jotkut rakentajat muurasivat harkkotiilistä asuinrakennuksia. Vaatii varmaan vahvan perustuksen. Lienevätkö olleet laillisia. Nyt näin rautakaupan ulkohallissa leveitä harkkotiilejä. Niissä oli uretaanieristys harkon keskellä.
        Tontti mulla on. Jos muuraisin 30 leveistä harkkotiilistä talon, luulisi lämmön pysyvän. Tulis halavempi kuin pakettitalo tulis?
        köyhä kankinen

Kyllä minullakin harkkotiilejä on ja niistä tulee oiva jalusta vaikka aitalle tai jollekin keveälle komponentille.
        Sementtivalua vain tuubi täyteen kestää kyllä.
        No minun tuskin täytyy enää rakentaa,vanhojen kunnostelu riittää ja taivaankotiin ei tarvitse mukanaan mitään viedä,joten ama lepää,siihenhän se lepopäivä annettiin??

• Harraste mielessä muuraillut, 80-luvun alkupuolella muurasin pieneen omakotitalooni lisäsiiven lämpöeristeisistä leca-harkoisa, siipeen tuli sauna ja kylpyhuone/pesutilat, kyllä se kävi ihan nopsaan, tasoituksen jälkeen oli helppo laatoittaa, ulkopuolelle kevyt lautaverhous.

• Pertikki kirjoitti:

Harraste mielessä muuraillut, 80-luvun alkupuolella muurasin pieneen omakotitalooni lisäsiiven lämpöeristeisistä leca-harkoisa, siipeen tuli sauna ja kylpyhuone/pesutilat, kyllä se kävi ihan nopsaan, tasoituksen jälkeen oli helppo laatoittaa, ulkopuolelle kevyt lautaverhous.

Lekaharkko on varmaankin oiva rakennuselementti.
        Kukahan lienee sen keksinyt?
        Minä en ole tyytyväinen noihin ruuvinkantoihin,kun jokainen kanta tarvitsee erilaisenpään nykyisin.
        Kyhäsin laituria pidemmälle,kun toi vesi karkaa järvestä minulla oli kakkosnelosta,kulmapaloja ja tietty omanarvontunto,että kyllä se nainenkin osaa toteuttaa yhden laiturirempan.No ei siinä mitään,jouduin hakemaan miesvainajani vatupassin ja se oli kyllä aivan okein.
        luulin sen olevan lineaarissa noin silmämääräisesti,ei ollut,joten se vesivaaka pelasti suurimmilta töppäyksiltä?

Minä en ole tyytyväinen noihin ruuvinkantoihin,kun jokainen kanta tarvitsee erilaisenpään nykyisin.
        Kyhäsin laituria pidemmälle,kun toi vesi karkaa järvestä minulla oli kakkosnelosta,kulmapaloja ja tietty omanarvontunto,että kyllä se nainenkin osaa toteuttaa yhden laiturirempan.No ei siinä mitään,jouduin hakemaan miesvainajani vatupassin ja se oli kyllä aivan okein.
        luulin sen olevan lineaarissa noin silmämääräisesti,ei ollut,joten se vesivaaka pelasti suurimmilta töppäyksiltä?

Laiturin oikaisu on joka keväinen ensi toimenpide kun jäät ovat lähteneet. Kuopus on rientänyt avukseni sitä hommaa tekemään. Tänä keväänä ei tarvinnut kun jäät sulivat selälle ja rantani oli vedetön tovin.

Googlasin erilzisia tiilijä. Komian talonkin voi harkkotiilistä väsätä, mietin onnistuisiko. Jos oisin nuorempi voisinpa kokeillakin.

Tykkään rakennella, ajattelin soittaa ja kysyä huomenna miehelle, jolta sain kahitiilet, että olisiko vielä jäljellä betonilaattoja, niitä kun oli tarjolla kun tiilet hain.

Nostimme esikoisen kanssa kesällä matalan betonirenkaan ylös maasta. Voisin pyöräyttää betonilaattojen päälle sen betonirenkaan. Voisi toimia rannassa juhannuskokon polttoalustana ja miksei makkaranpaiston alustana.

• Anonyymi

Laiturin oikaisu on joka keväinen ensi toimenpide kun jäät ovat lähteneet. Kuopus on rientänyt avukseni sitä hommaa tekemään. Tänä keväänä ei tarvinnut kun jäät sulivat selälle ja rantani oli vedetön tovin.

Googlasin erilzisia tiilijä. Komian talonkin voi harkkotiilistä väsätä, mietin onnistuisiko. Jos oisin nuorempi voisinpa kokeillakin.

Tykkään rakennella, ajattelin soittaa ja kysyä huomenna miehelle, jolta sain kahitiilet, että olisiko vielä jäljellä betonilaattoja, niitä kun oli tarjolla kun tiilet hain.

Nostimme esikoisen kanssa kesällä matalan betonirenkaan ylös maasta. Voisin pyöräyttää betonilaattojen päälle sen betonirenkaan. Voisi toimia rannassa juhannuskokon polttoalustana ja miksei makkaranpaiston alustana.

Miksi luonnonkaunis paikka pitää pilata kuorruttamalla kaikki betonilla, laudalla ja mitä mauttomilla häkötyksillä ? Makkarat voi mieluiten jättää syömättä. Eikö mökillä ole muuta merkitystä kuin syödä eri paikoissa ?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi luonnonkaunis paikka pitää pilata kuorruttamalla kaikki betonilla, laudalla ja mitä mauttomilla häkötyksillä ? Makkarat voi mieluiten jättää syömättä. Eikö mökillä ole muuta merkitystä kuin syödä eri paikoissa ?

Anteeksi anonyymi!
        Tämä "mökkini"i on rantatila tiilinavetoineen ja sen valun jonka valoin,sen tein karjakeittiöön,siis sisätiloihin.
        Sitä karjaa pidettiin talvella navetoissa.
        Ostettuani tämän rantatilan,sain tyhjää navettatilaa,sain siis oikeuden poistaa lehmien ruokintaparret,joista sinä tuskin olet edes kuullutkaan?
        Sain oikeuden tehdä karjakeittiöstä viileän kesähuoneen ja valoin sen lattian,koska siinä oli liikaa kaatia ja halusin siitä lineaarisen.
        Toivon,että voit nukkua yösi hyvin ja toivon ettei tämä tieto saata ajatusmaailmaasi sekasortoon ama

• Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

EU määräyksellä meillekin rantautui jäsenmaana torx-ruuvikannat. harrastajillekin muten mainiot. Kun sovittaa aluksi aluksi oikean torx koon. jo 20 ja 25 kokoisilla pääsee pitkälle.
        En osta enää koko ruuvauspää sarjaa vaan haen kaupan tarvikehyllystä niitä eniten kuluvia 2 kpl seteissä. Torx ruuvit ovat käytössä kätevämpiä kuin halki ja ristipäät.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenta ylisiltä@

Aurinko paistaa itäpuolen ikkunasta, tulossa kaunis päivä.

Se tuo ihmisen pää piirtää mielikuvia kun lukee muiden tekstejä. No, näin toki minäkin piirrän. En tosin nähnyt iloa tekstistäsi.

Tonttini on hyvinkin luonnon tilassa, ei liikaa mauttomia hökötyksiä ei lautakuorrutuksia. Makkaroitakaan en syö. Betonirenkaasta oli roskis-ilmoitus, mutta ei löytänyt uutta omistajaa. Mietin sille käyttötapoja. Voisi toimia syyslehtien polttoalustana. Puitahan tontillani on ihan liikaa, harvennushakkuuta kaipaisi.

Eilinen ilta oli kaunis Nuaksen rannalla, läntinen taivas punaisena värimerenä. Kuu piilossa, toivon sen pian ilmestyvän.

.

• Anonyymi kirjoitti:

EU määräyksellä meillekin rantautui jäsenmaana torx-ruuvikannat. harrastajillekin muten mainiot. Kun sovittaa aluksi aluksi oikean torx koon. jo 20 ja 25 kokoisilla pääsee pitkälle.
        En osta enää koko ruuvauspää sarjaa vaan haen kaupan tarvikehyllystä niitä eniten kuluvia 2 kpl seteissä. Torx ruuvit ovat käytössä kätevämpiä kuin halki ja ristipäät.

Okey, niille ruuveille siis myydään ruuvauspäitä. No, pitää ottaa oppia ja käydä hakemassa sellaisia. On näet tullut vahingissa ostettua näitä torx-ruuveja, jotka jääneet käyttämättä.

Huomenta ylisiltä@

Aurinko paistaa itäpuolen ikkunasta, tulossa kaunis päivä.

Se tuo ihmisen pää piirtää mielikuvia kun lukee muiden tekstejä. No, näin toki minäkin piirrän. En tosin nähnyt iloa tekstistäsi.

Tonttini on hyvinkin luonnon tilassa, ei liikaa mauttomia hökötyksiä ei lautakuorrutuksia. Makkaroitakaan en syö. Betonirenkaasta oli roskis-ilmoitus, mutta ei löytänyt uutta omistajaa. Mietin sille käyttötapoja. Voisi toimia syyslehtien polttoalustana. Puitahan tontillani on ihan liikaa, harvennushakkuuta kaipaisi.

Eilinen ilta oli kaunis Nuaksen rannalla, läntinen taivas punaisena värimerenä. Kuu piilossa, toivon sen pian ilmestyvän.

.

Joo Betonirenkaissa voi poltella roskia, nykyään on kunnan järjestämiä roskalaatikoita tienvarsilla, tai viet roskasi kerrostalosi roskikseen.
        Norjassa ollessani ihmettelin aluksi isoja tynnyreitä siellä täällä joissa näytti palavan ikuinen tuli, tajusin äkkiä että näin päästiin roskista eroon.

• Pertikki kirjoitti:

Joo Betonirenkaissa voi poltella roskia, nykyään on kunnan järjestämiä roskalaatikoita tienvarsilla, tai viet roskasi kerrostalosi roskikseen.
        Norjassa ollessani ihmettelin aluksi isoja tynnyreitä siellä täällä joissa näytti palavan ikuinen tuli, tajusin äkkiä että näin päästiin roskista eroon.

Eihän mökkiroskia saa viedä taloyhtiöiden roskalaatikoihin. Asun rivitalossa, sotahan siitä tulis jos autokuorman lehtiä pihaan ajaisin 😊

Olen hyötykäyttänyt lehtiä. Ne käyvät täytemaana. Kasaan paikkaan jossa tarvitsen täytemaata. Keväällä lehtikoloon kiviä, hiekkaa, multaa ja ruohikkoa päälle.

Toimii.

Eihän mökkiroskia saa viedä taloyhtiöiden roskalaatikoihin. Asun rivitalossa, sotahan siitä tulis jos autokuorman lehtiä pihaan ajaisin 😊

Olen hyötykäyttänyt lehtiä. Ne käyvät täytemaana. Kasaan paikkaan jossa tarvitsen täytemaata. Keväällä lehtikoloon kiviä, hiekkaa, multaa ja ruohikkoa päälle.

Toimii.

Puiden lehdet tietysti maatumaan, itse maitsit niiden polttamista.

• Pertikki kirjoitti:

Puiden lehdet tietysti maatumaan, itse maitsit niiden polttamista.

No, mieleen tuli betonirenkaasta polttamismahdollisuus. Maatumaan hilaan, mutta todenäköisesti jää keväälle. Mstkustan pois Suomesta joskus lokakuussa, tietty ehdin jotain pois haravoidakin.

• Pertikki kirjoitti:

Minulla on metrinen kaivonrengas keskellä peltoa,jossa poltan roskia.
        En kuivuuden vuoksi tänä kesänä ole uskaltanut polttaa edes sielläkään,joskin minulla aina vesiletku kaikenvaralta vieressä.
        Nyt onneksi satanut,mutta tuuli estää pyromaaniaikeet?
        Minulla on lähin roskis kolmen kilometrin päässä ja autottomana aika vaikea yhtälö.

• Luonto ihminen ollut ikäni, niin nuorempana alkoi mökkielämä jo maaliskuussa, samoihin aikoihin sapuiva selkälokit ulapoiden luodoille, kyllä vielä on selkälokkeja mutta harmaalokit on valloittaneet luotoja, harmaalokki on rosmolintu syömällä lintujen poikasia.
      Muutaman kerran on näkynyt merimetsoja mutteivat ole pesineet, valkoposkihanhet kyllä majailleet jo kymmenen vuotta.

Mökkielämästä vielä, kovin on muttunut 70-luvusta, silloin oli naapuri mökkiläiset saman ikäisiä ja elämä niissä vilkasta, nyt kävijät on ikäloppuja tai melkein, hiljaista on, ei kovinkaan nuoret käy ja vanhat ei hekään kovin usein.

• Niin todella Pertikki!
        Eivät nykyajannuoret ole mökkikansaa! He bilettävät,veneilevät ja viettävät mökkivapaata elämää!
        No minullahan tämä ei ole mökki,tämä on jatkuvakäyttöinen entinen maatila.
        Oli aivan uskomaton Vappuatto,joskus parikymmentä vuotta sitten:
        Mieheni lämmitti rantasaunaa ja hän tuli sisälle,nyt on kyllä niin erikoinen lintutuolla jäällä,että en tunnista.
        No minä tiirailemaan sitä lintua ja heti huomioin merimetsoksi,vaikka en koskaan moista lintua ollut nähnyt.
        Se oli harhautunut aikapahasti reitiltään,joka täällä keskisessäsuomessa.
        Minä kunnioitin tietty sen linnun rauhaa ja se viihtyikin ihmeteltävän kauan?
        Seuraavan päivän iltana se siivekäs olento alkoi ottamaan korkeutta ja kestihän se jonkunaikaa,kun lentokorkeus oli saavutettu.

Niin todella Pertikki!
        Eivät nykyajannuoret ole mökkikansaa! He bilettävät,veneilevät ja viettävät mökkivapaata elämää!
        No minullahan tämä ei ole mökki,tämä on jatkuvakäyttöinen entinen maatila.
        Oli aivan uskomaton Vappuatto,joskus parikymmentä vuotta sitten:
        Mieheni lämmitti rantasaunaa ja hän tuli sisälle,nyt on kyllä niin erikoinen lintutuolla jäällä,että en tunnista.
        No minä tiirailemaan sitä lintua ja heti huomioin merimetsoksi,vaikka en koskaan moista lintua ollut nähnyt.
        Se oli harhautunut aikapahasti reitiltään,joka täällä keskisessäsuomessa.
        Minä kunnioitin tietty sen linnun rauhaa ja se viihtyikin ihmeteltävän kauan?
        Seuraavan päivän iltana se siivekäs olento alkoi ottamaan korkeutta ja kestihän se jonkunaikaa,kun lentokorkeus oli saavutettu.

Taisi olla vuonna 1969 heinäkuun loppua muistan hyvin koska Amstrong laskeutui ensimmäisenä ihmisenä kuuhun, niin oltiin soutuveneellä isolla selällä selkäluotojen likellä, en ollut nähdy merimetsoa muutakuin kuvissa ni merimetson siluetti piirtyi näköpiiriin ettei siitä voinut erehtyä.
        Kevät on suuremmoista aikaa seurata luontoa jos kiinnostaa,

• Niin ajattele Pertikki!
      Me voimme kokea luonnon monimuotoisuuden!
      Olen hurahtanut perhosiin ruokin niitä hyönteishotellilla,tosin motelli se taitaa olla,riisuttu versio,mutta kimaiset ja kaikki muutkin ötökät jotain nestepitoista löytävät.
      Uskomaton kesä,ei hyttysiä,mutta hirvikärpäsiä niin maanperusteellisesti?
      Vähenpikin minulle riittäis toteaa ama

• Minun pihaltani ovat pölyttäjät kadonneet. Sekä kaupungissa että mökillä. Miten tehdään hyönteishotelli? Kaikki keinot on otettava käyttöön!
        Mökilläkään ei tullut ensimmäistäkään omenanraakiletta. Ehkä siellä kävi pakkanen. Mutta en ole kyllä kimalaisia nähnyt koko kesänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7106
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3722
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3259
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      233
      2384
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2125
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1978
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1869
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      24
      1818
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1753
    Aihe