Alaviite menee seuraavalle sivulle LibreOfficessa

Anonyymi

Miten voi pakottaa alaviitteen pysymään samalla sivulla? Kiitos jo etukäteen neuvosta!

16

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten ihmeessä se onnistuu. Yritin monirivistä alaviitettä, jonka ei pitäisi sopia enää samalle sivulle, sillä tuloksella että se vähentää sivun sisältöä, sen minkä tarvitaan alaviitteen sivulla pitämiseksi.

Onko sivusi sisältä sellaista jota ei voi jakaa osiin, kuten koko sivun mittainen kuva.

• Anonyymi

Ei ole kuin leipätekstiä ja pari alaviitettä. Samassa dokumentissa on joillakin sivuilla montakin alaviitettä, jotka eivät ole siirtyilleet minnekään. Viitteiden pituudetkin ovat samoja (1-2 riviä).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kuin leipätekstiä ja pari alaviitettä. Samassa dokumentissa on joillakin sivuilla montakin alaviitettä, jotka eivät ole siirtyilleet minnekään. Viitteiden pituudetkin ovat samoja (1-2 riviä).

Ei voi käsittää, miten se on mahdollista, kun en itse onnistu sitä tekemään, mutta kerro kun keksit miten se onnistuu.

• Anonyymi

Minäkin tässä ihmettelen. Ehkä joku osaa neuvoa.

• Anonyymi

Mikä on alaviite? Onko jonkunlainen viittaus, esim. lähdeluetteloon?

• Anonyymi

Alaviite on sivun alalaidassa oleva viite.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Alaviite tulee sille sivulle jolla on viittauskin.

• Anonyymi

Joo, en saa mitenkään siirrettyä alaviitettä sille sivulle, jolle se kuuluisi, vaan se siirtyy automaagisesti seuraavalle sivulle. Eikö kukaan osaisi neuvoa, mistä vikaa/asetusta kantsisi etsiä?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso tuolta mitä alaviitteestä
        https://help.libreoffice.org/Writer/Footnote/fi
        ja sen asetuksista sanotaan.

Juuri tuota ohjetta olen lukenut ja säädellyt, mutta aina vain menee viite seuraavalle sivulle. Olen myös tallentanut, sulkenut ohjelman yms. Eikä auta mikään.

• Anonyymi

Meneekö se väärälle sivulle ihan oikeasti paperile tulostettaessa vaiko vain ruudulla esikatsellessa?

Tekstinkäsittelyohjelmilla on joskus "ominaisuuksia", että ne käyttää virtuaalikirjoittimen asetuksia sikäli jos oikean kirjoittimen asetuksia ei ole määritelty.

• Anonyymi

Tämä ketju on nähtävästi trollausta, alaviitettä ei siirtää seuraavalle sivulle.

• Anonyymi

Ei ole trollausta, vaan ohjelma siirtää ihan itsekseen lupaa kysymättä viitteen seuraavalle sivulle. Täällä lienee lupa kysellä apua ja vinkkejä :)

• Anonyymi

Tarkista paperikoko!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      5014
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      86
      1792
    3. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      1681
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      289
      1656
    5. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1625
    6. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      256
      1458
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1250
    8. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1190
    9. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      69
      1141
    10. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1139
    Aihe