Huomenna pääsen ekaa kertaa moottoripyörän kyytiin

Anonyymi

Hei. Kertokaas millaist on olla moottoripyörän kyydiss? Jätkä tulee hakee mut, ja tarkoitus ajaa kakskyt kilsaa jäpän mökille, ja jossain vaihees yöllä takas. Pyörä on kait joku kyykky tms. Mitä päälle ja onks tuos mitään huomioitavaa? Kypärän saan lainax...

18

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelkääjän paikalle

    • Anonyymi

      Lämmintä vaatetta päälle ja kypärä tiukasti päähän. Muista pitää tiukasti kiinni ettet putoa.

    • Anonyymi

      Pelko ainakin itselläni on koko ajan läsnä. Mieheni on kaatunut monta kertaa ollessani kyydissä. Onneksi ei mitään katkenneita raajoja pahempaa ole sattunut vielä.

      • Anonyymi

        Onko kypärä saanut osumaa näissä tilanteissa?


      • Anonyymi

        Kannattaisikohan sinun sille miehellesi mainita että sellainen nurin-niskoin meneminen ei oikeastaan ole ainakaan mitenkään taitavan ajajan hommia?
        Pyydä lopettamaan ennenkuin rikkoo itsensä, sinut ja moponsa.


      • Itse en tapaa kaatuilla yksinkään eikä tulisi mieleenikään kaatua kun joku on kyydissä.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Itse en tapaa kaatuilla yksinkään eikä tulisi mieleenikään kaatua kun joku on kyydissä.

        Sooh jutustelia on sellaisia kun on kaatunut ja sellaisia kun tulee kaatumaan .itse heitin lipat kun Bemarin jälkeen istahdin sellaiseen pyörän satulaan (shadow) missä ei ollut noita lukkiutumattomia jarruja javiellä2 kertaa ensimmäinen kerta sain otettua jalalla vastaan joten ei pahempia kolhuja mutta toinen kerta olikin sit kunnon kaatuminen vesiliirron jälkeen. Ensin oli ajatus kun sain halvalla renkaan et olis ollu kovettunut pyörä mut uskoisin et oli toi jarrun käsittely vähä huolimatonta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sooh jutustelia on sellaisia kun on kaatunut ja sellaisia kun tulee kaatumaan .itse heitin lipat kun Bemarin jälkeen istahdin sellaiseen pyörän satulaan (shadow) missä ei ollut noita lukkiutumattomia jarruja javiellä2 kertaa ensimmäinen kerta sain otettua jalalla vastaan joten ei pahempia kolhuja mutta toinen kerta olikin sit kunnon kaatuminen vesiliirron jälkeen. Ensin oli ajatus kun sain halvalla renkaan et olis ollu kovettunut pyörä mut uskoisin et oli toi jarrun käsittely vähä huolimatonta

        Tuolla häviäjän asenteella ja osaamisella on parempi jättää moottoripyöräily.

        Liikenteeseen lähdetään aina sillä periaatteella, että ei kaaduta, ennakoidaan ja käytetään harkintaa. Sille ei voi mitään, jos eteen tulee jotakin, mitä ei voi ennakoida, mutta monet ovat ajaneet 15 - 20 vuotta kaatumatta pyörällä. Mopoleikit pentuna jäällä ja sorakuopilla on asia erikseen, mutta hyvin ne valmentaa isompiin pyöriin, tulee sellainen ns. perstuntuma, mitä ei pidä tehdä ja mitä voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla häviäjän asenteella ja osaamisella on parempi jättää moottoripyöräily.

        Liikenteeseen lähdetään aina sillä periaatteella, että ei kaaduta, ennakoidaan ja käytetään harkintaa. Sille ei voi mitään, jos eteen tulee jotakin, mitä ei voi ennakoida, mutta monet ovat ajaneet 15 - 20 vuotta kaatumatta pyörällä. Mopoleikit pentuna jäällä ja sorakuopilla on asia erikseen, mutta hyvin ne valmentaa isompiin pyöriin, tulee sellainen ns. perstuntuma, mitä ei pidä tehdä ja mitä voi.

        Täytyy myöntää et tuo täydellisyyden tavoite ei ole huono mutta joillakin se harkinta on pettänyt ja jotku myöntää et on tilanteita missä olisi toiminut toisin olen kuullut jostain et ihminen on erehtyväinen mutta pidetään kumipuoli alaspäin


    • Anonyymi

      Lähtö on iltapäiväl ja vähän huolettaa miten kypärä käy päähäni, kun en ole sitä aijemmin ees kokeillu.

      • Anonyymi

        Matka sujui onnistuneesti. Alkuun kyllä jännitti, ja kovemmassa vauhdissa sain huomata ettei kypärän hihna ole kiinni. Olin lähties niin paniikis et jäi hihna auki. Yöllä ajellaan takas, ja silloin on jo pimeää.


      • Anonyymi

        Dumppaa kyseinen jätkä jos ei kyydittävänsä turvallisuudesta osaa huolehtia. Kyllä se on kuskin vika jos ei varmista hihna oikeaa kireyttä.


      • Anonyymi

        Aivan oma syyni että en muistanu laittaa kypärää kii olleskaan. Maantielle mennes ja kovemmas vauhdis alkoi kypärä nousta päästä pois.
        Kypärä on aik löysän tuntuinen, vähä iso mun päähän.


    • Anonyymi

      Laina kypärä on harvoin sopiva, ja tietenkään siitä ei tiedä miten kypärää on heitelty tai saanu iskuja.

    • Anonyymi

      Olittex te "silleen"? Kerro lisää...

      Motukka neitsyt

    • Anonyymi

      Haluisiks aloittaja seuraavaks tulla kokeilemaan mua, komeata nelikymppistä herrasmiestä Uudenmaan läänistä. Prätkäkin löytyy,mutta varmaan turhan kylmää kyytiä näin Joulun alla ajelu. Pysytään sisätiloissa !

    • Anonyymi

      Painoko kuivana kakkoseen?

      • Anonyymi

        Kun kolmekin kertaa pussailee jonkun tytön kanssa niin on päässyt jo kolmoseen.

        Mopot eli moottoripyörät ovat vempuloita, joita ei poliiseille pitäisi antaa ollenkaan, silloin saa omistaa moottoripyörän jos yhdellä kädellä itse seisoessa paikoillaan, ottamalla pelkästään kaasukahvasta kiinni nostaen sen kokonaisen moottoripyörän päänsä päälle näin yhdellä kädellä kahvasta vain rennosti nostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe