Laitakari 2e litra

Anonyymi

Kolmas tankillinen tuli elokuulle otettua kun lomat päällä.

Oli yrittäjä vaihtanut laitakarissa, 98e 2 euroa litra. Hiukan hinta noussut.

13

213

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, jostain rahat on yrittäjän otettava. Kuvitelkaapa ravintola kaupungissa joka olisi auki 2 kuukautta vuodessa. Lopun 10 kk kiinni mutta ravintolakiinteistössä kuitenkin pidettävä lämmöt päällä, maksettava sähköt, vakuutukset jne. Se on arkea saaristossa. Ja kaupunkilaiset ihmettelee miten törkeää pyytää korkeita hintoja.

    • Anonyymi

      Mahtaakohan koko tankilla olla mitään tekemistä kyseisen ravintolan kanssa.

    • Anonyymi

      En nyt sitten tiedä tuostakaan, huhtikuusta-lokakuuhun kun ostaa sitä 98e 200 litraa viikossa alkaa pikku nousut 1.65e /2e litra tuntumaan.

      Mielessä käy äkkiä avolavan osto. Johon pönttö.
      Tämä vanhempi mies yrittäjä Raumalta hieman voittoa ottavaa sorttia. Mutta hyvä näin jos asiakkaita riittää.

      • Anonyymi

        Uskoisikohan tuota väitettäsi ostomääristä... En usko, että sellaista huviveneilijää löytyy, joka noin paljon bensaa polttaisi vuodessa. Ammattilaiset taas ajavat enimmäkseen dieselillä.

        Kun polttoöljyn käyttö veneissä loppui, kuului paljon uhoa, että "ostan perävaunun ja säiliön". Kai sitä jotkut tekevätkin, mutta valtaosa maksaa kyllä kiltisi veneasemilla. Ihan siksi, että vaivannäölläkin on hintansa ja sitä perävaunua säiliöineen pitäisi jossain kyetä säilyttämään. Maalaiset eivät paljon veneile ja kaupunkilaiset eivät halua pitää moista pihojaan rumentamassa. Kerros- tai rivitaloasukkaalla ei yleensä edes olisi paikkaakaan sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisikohan tuota väitettäsi ostomääristä... En usko, että sellaista huviveneilijää löytyy, joka noin paljon bensaa polttaisi vuodessa. Ammattilaiset taas ajavat enimmäkseen dieselillä.

        Kun polttoöljyn käyttö veneissä loppui, kuului paljon uhoa, että "ostan perävaunun ja säiliön". Kai sitä jotkut tekevätkin, mutta valtaosa maksaa kyllä kiltisi veneasemilla. Ihan siksi, että vaivannäölläkin on hintansa ja sitä perävaunua säiliöineen pitäisi jossain kyetä säilyttämään. Maalaiset eivät paljon veneile ja kaupunkilaiset eivät halua pitää moista pihojaan rumentamassa. Kerros- tai rivitaloasukkaalla ei yleensä edes olisi paikkaakaan sille.

        "Ihan siksi, että vaivannäölläkin on hintansa ja sitä perävaunua säiliöineen pitäisi jossain kyetä säilyttämään"

        Ei ole säilyttäminen ollut minulle mikään ongelma. Asun Helsingissä kerrostalossa.

        Tankkaan dieseliä vuodessa noin 2000-2600 litraa (säiliöt 800 litraa). Näppärästi menee mantereelta ostettuna.


      • Anonyymi

        Säilytät siis perävaunua säiliöineen kerrostalon pysäköintialueella? Hämmästyttävää, jos vapaita paikkoja on taloyhtiössä niin paljon, että muut asukkaat sietävät moisen. Mutta hyvä juttu sinulle, jos onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säilytät siis perävaunua säiliöineen kerrostalon pysäköintialueella? Hämmästyttävää, jos vapaita paikkoja on taloyhtiössä niin paljon, että muut asukkaat sietävät moisen. Mutta hyvä juttu sinulle, jos onnistuu.

        En säilytä kerrostaloyhtiömme parkkipaikalla. Säilytyksestä ei koidu kuluja. Siirellä täytyy silloin tällöin.

        Missäs ne ihmiset säilyttää asuntovaunuja ja -autoja?


    • Anonyymi

      Suomihan on vapaa maa ja hintasäännöstelyä ei ole. Jokainen voi perustaa kilpailevan polttoainepisteen ja myydä edullisemmin, esim. 1,90€ litra.

    • Anonyymi

      Hinta asettuu kysynnän ja tarjonnan mukaan, niin kuin yleensä kaikessa. Vai pitäisikö huoltoasemayrittäjän tukea veneilyäsi taloudellisesti? Koska kysyntä on vähäistä, ei tarjontaakaan paljon synny ja hinnat ovat huomattavasti moottoritien varteen rakennettua asemaa korkeammat. Ei siinä mitään kummallista ole. Jos koet että olisi hyvää bisnestä myydä veneilijöille halpaa bensaa tuollapäin, niin pistä ihmeessä oma jakeluasema pystyyn.

    • Anonyymi

      Runsas 6 metrinen paatti, viikolla lintubongareja säppiin ja lähistölle, ja viikonlopulla kalastajia ja eräjormia.
      Se 200 litraa menee bensaa viikossa.

      Nyt hiukan tutkailu ongelmaa joka tuo 2e litra.
      Ko rannassa jo nyt käy säiliöauto tankkaamassa isot kiulut. Dieseliä ja pitkällä sopparilla ja hurjilla minimi toimituksilla.
      bensasta eivät suostuneet neuvottelemaan lainkaan noilla määrillä.

      Avolava tai erillinen perävaunu hyväksytyllä pöntöllä voisi kai olla vaihtoehto, mutta adr säännökset ja pöntön hyväksynnät aikas sekavat säädökset.

      Kellään kokemuksia aiheesta.

      • Anonyymi

        ADR vapaaraja on kuitenkin melkoisen suuri. 200 litrasella terärtynnyrillä hoituu, koska vapaaraja bensiinille on 333 litraa. Sammutin mukaan. Rahtikirjaa et tarvitse, koska kyse ei ole kaupalliesta toiminnasta.

        https://tukes.fi/vak/polttoaineiden-kuljetus

        Kun kuljetat vaarallista ainetta vapaarajan puitteissa, kuljetus vapautuu osasta VAK-määräyksiä. Vapaarajakuljetuksessa kuljettajalta ei vaadita ADR-ajolupaa, mutta ns. tiedostava koulutus on pakollinen. Kuljetusyksikössä pitää olla mukana mm. 2 kg sammutin ja rahtikirja.


        Kun kuljetat IBC:ssä polttoainetta, on aina kyseessä kappaletavarakuljetus, minkä vuoksi kuljettajalta ei vaadita ADR-säiliöajolupaa. Ajoneuvon merkintää ei tarvita vapaarajakuljetuksissa.

        Vapaaraja esimerkiksi dieselöljylle, UN 1202, on vapaarajataulukon mukaan 1000 litraa. Bensiinille, UN 1203, vastaava vapaaraja on 333 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ADR vapaaraja on kuitenkin melkoisen suuri. 200 litrasella terärtynnyrillä hoituu, koska vapaaraja bensiinille on 333 litraa. Sammutin mukaan. Rahtikirjaa et tarvitse, koska kyse ei ole kaupalliesta toiminnasta.

        https://tukes.fi/vak/polttoaineiden-kuljetus

        Kun kuljetat vaarallista ainetta vapaarajan puitteissa, kuljetus vapautuu osasta VAK-määräyksiä. Vapaarajakuljetuksessa kuljettajalta ei vaadita ADR-ajolupaa, mutta ns. tiedostava koulutus on pakollinen. Kuljetusyksikössä pitää olla mukana mm. 2 kg sammutin ja rahtikirja.


        Kun kuljetat IBC:ssä polttoainetta, on aina kyseessä kappaletavarakuljetus, minkä vuoksi kuljettajalta ei vaadita ADR-säiliöajolupaa. Ajoneuvon merkintää ei tarvita vapaarajakuljetuksissa.

        Vapaaraja esimerkiksi dieselöljylle, UN 1202, on vapaarajataulukon mukaan 1000 litraa. Bensiinille, UN 1203, vastaava vapaaraja on 333 litraa.

        Pirkanmaan pelastuslaitoksen sivuilta.

        http://pirkanmaanpelastuslaitos.fi/files/1401434009.pdf

        Alle 450-litraisilla diesel- ja moottoripolttoöljysäiliöillä on erilaiset rakennevaatimukset, kun niitä kuljete-taan maanteillä tai varastoidaan työmailla. Polttoaineen kuljetus maanteillä:Dieselin ja polttoöljyn kuljettamisessa kappaletava-rakuljetuksena työmaille enintään 450-litran irtosäi-liössä ei säiliöiden tarvitse olla vaarallisten aineiden kuljetuslainsäädännön, VAK:n mukaisia UN-tyyppi-hyväksyttyjä astioita, tynnyreitä tai IBC-pakkauksia. Näitä irtosäiliöitä ei koske määräaikaistarkastusvel-vollisuus. Polttoaineita saa kuormassa olla kuitenkin enintään 1 000 litraa (vapaakuljetusraja).Pirkanmaan ELY-keskus, Tampereen aluepelastus-laitos, Tukes, Infra ry, Koneyrittäjien liitto ja Öljyalan keskusliitto kuitenkin suosittelevat kuljetukseen liit-tyvästä vapautuksesta huolimatta vaarallisten ainei-den kuljettamiseen hyväksyttyjen IBC-pakkausten tai muiden hyväksyttyjen astioiden käyttämistä polt-toaineen kuljettamisessa työmaille


    • Anonyymi

      Hiukan livahtaa toiminta busineksen puolelle lievästi.
      Adr kortti kyllä taskussa on.

      No ei taida tällä foorumilla olla kellään vastaavia kokemuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      148
      6851
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2518
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      47
      1740
    4. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1411
    5. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1285
    6. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1107
    7. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1073
    8. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

      muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1059
    9. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    10. Mitä ajattelet

      Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      976
    Aihe