Laitakari 2e litra

Anonyymi

Kolmas tankillinen tuli elokuulle otettua kun lomat päällä.

Oli yrittäjä vaihtanut laitakarissa, 98e 2 euroa litra. Hiukan hinta noussut.

13

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, jostain rahat on yrittäjän otettava. Kuvitelkaapa ravintola kaupungissa joka olisi auki 2 kuukautta vuodessa. Lopun 10 kk kiinni mutta ravintolakiinteistössä kuitenkin pidettävä lämmöt päällä, maksettava sähköt, vakuutukset jne. Se on arkea saaristossa. Ja kaupunkilaiset ihmettelee miten törkeää pyytää korkeita hintoja.

    • Anonyymi

      Mahtaakohan koko tankilla olla mitään tekemistä kyseisen ravintolan kanssa.

    • Anonyymi

      En nyt sitten tiedä tuostakaan, huhtikuusta-lokakuuhun kun ostaa sitä 98e 200 litraa viikossa alkaa pikku nousut 1.65e /2e litra tuntumaan.

      Mielessä käy äkkiä avolavan osto. Johon pönttö.
      Tämä vanhempi mies yrittäjä Raumalta hieman voittoa ottavaa sorttia. Mutta hyvä näin jos asiakkaita riittää.

      • Anonyymi

        Uskoisikohan tuota väitettäsi ostomääristä... En usko, että sellaista huviveneilijää löytyy, joka noin paljon bensaa polttaisi vuodessa. Ammattilaiset taas ajavat enimmäkseen dieselillä.

        Kun polttoöljyn käyttö veneissä loppui, kuului paljon uhoa, että "ostan perävaunun ja säiliön". Kai sitä jotkut tekevätkin, mutta valtaosa maksaa kyllä kiltisi veneasemilla. Ihan siksi, että vaivannäölläkin on hintansa ja sitä perävaunua säiliöineen pitäisi jossain kyetä säilyttämään. Maalaiset eivät paljon veneile ja kaupunkilaiset eivät halua pitää moista pihojaan rumentamassa. Kerros- tai rivitaloasukkaalla ei yleensä edes olisi paikkaakaan sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisikohan tuota väitettäsi ostomääristä... En usko, että sellaista huviveneilijää löytyy, joka noin paljon bensaa polttaisi vuodessa. Ammattilaiset taas ajavat enimmäkseen dieselillä.

        Kun polttoöljyn käyttö veneissä loppui, kuului paljon uhoa, että "ostan perävaunun ja säiliön". Kai sitä jotkut tekevätkin, mutta valtaosa maksaa kyllä kiltisi veneasemilla. Ihan siksi, että vaivannäölläkin on hintansa ja sitä perävaunua säiliöineen pitäisi jossain kyetä säilyttämään. Maalaiset eivät paljon veneile ja kaupunkilaiset eivät halua pitää moista pihojaan rumentamassa. Kerros- tai rivitaloasukkaalla ei yleensä edes olisi paikkaakaan sille.

        "Ihan siksi, että vaivannäölläkin on hintansa ja sitä perävaunua säiliöineen pitäisi jossain kyetä säilyttämään"

        Ei ole säilyttäminen ollut minulle mikään ongelma. Asun Helsingissä kerrostalossa.

        Tankkaan dieseliä vuodessa noin 2000-2600 litraa (säiliöt 800 litraa). Näppärästi menee mantereelta ostettuna.


      • Anonyymi

        Säilytät siis perävaunua säiliöineen kerrostalon pysäköintialueella? Hämmästyttävää, jos vapaita paikkoja on taloyhtiössä niin paljon, että muut asukkaat sietävät moisen. Mutta hyvä juttu sinulle, jos onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säilytät siis perävaunua säiliöineen kerrostalon pysäköintialueella? Hämmästyttävää, jos vapaita paikkoja on taloyhtiössä niin paljon, että muut asukkaat sietävät moisen. Mutta hyvä juttu sinulle, jos onnistuu.

        En säilytä kerrostaloyhtiömme parkkipaikalla. Säilytyksestä ei koidu kuluja. Siirellä täytyy silloin tällöin.

        Missäs ne ihmiset säilyttää asuntovaunuja ja -autoja?


    • Anonyymi

      Suomihan on vapaa maa ja hintasäännöstelyä ei ole. Jokainen voi perustaa kilpailevan polttoainepisteen ja myydä edullisemmin, esim. 1,90€ litra.

    • Anonyymi

      Hinta asettuu kysynnän ja tarjonnan mukaan, niin kuin yleensä kaikessa. Vai pitäisikö huoltoasemayrittäjän tukea veneilyäsi taloudellisesti? Koska kysyntä on vähäistä, ei tarjontaakaan paljon synny ja hinnat ovat huomattavasti moottoritien varteen rakennettua asemaa korkeammat. Ei siinä mitään kummallista ole. Jos koet että olisi hyvää bisnestä myydä veneilijöille halpaa bensaa tuollapäin, niin pistä ihmeessä oma jakeluasema pystyyn.

    • Anonyymi

      Runsas 6 metrinen paatti, viikolla lintubongareja säppiin ja lähistölle, ja viikonlopulla kalastajia ja eräjormia.
      Se 200 litraa menee bensaa viikossa.

      Nyt hiukan tutkailu ongelmaa joka tuo 2e litra.
      Ko rannassa jo nyt käy säiliöauto tankkaamassa isot kiulut. Dieseliä ja pitkällä sopparilla ja hurjilla minimi toimituksilla.
      bensasta eivät suostuneet neuvottelemaan lainkaan noilla määrillä.

      Avolava tai erillinen perävaunu hyväksytyllä pöntöllä voisi kai olla vaihtoehto, mutta adr säännökset ja pöntön hyväksynnät aikas sekavat säädökset.

      Kellään kokemuksia aiheesta.

      • Anonyymi

        ADR vapaaraja on kuitenkin melkoisen suuri. 200 litrasella terärtynnyrillä hoituu, koska vapaaraja bensiinille on 333 litraa. Sammutin mukaan. Rahtikirjaa et tarvitse, koska kyse ei ole kaupalliesta toiminnasta.

        https://tukes.fi/vak/polttoaineiden-kuljetus

        Kun kuljetat vaarallista ainetta vapaarajan puitteissa, kuljetus vapautuu osasta VAK-määräyksiä. Vapaarajakuljetuksessa kuljettajalta ei vaadita ADR-ajolupaa, mutta ns. tiedostava koulutus on pakollinen. Kuljetusyksikössä pitää olla mukana mm. 2 kg sammutin ja rahtikirja.


        Kun kuljetat IBC:ssä polttoainetta, on aina kyseessä kappaletavarakuljetus, minkä vuoksi kuljettajalta ei vaadita ADR-säiliöajolupaa. Ajoneuvon merkintää ei tarvita vapaarajakuljetuksissa.

        Vapaaraja esimerkiksi dieselöljylle, UN 1202, on vapaarajataulukon mukaan 1000 litraa. Bensiinille, UN 1203, vastaava vapaaraja on 333 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ADR vapaaraja on kuitenkin melkoisen suuri. 200 litrasella terärtynnyrillä hoituu, koska vapaaraja bensiinille on 333 litraa. Sammutin mukaan. Rahtikirjaa et tarvitse, koska kyse ei ole kaupalliesta toiminnasta.

        https://tukes.fi/vak/polttoaineiden-kuljetus

        Kun kuljetat vaarallista ainetta vapaarajan puitteissa, kuljetus vapautuu osasta VAK-määräyksiä. Vapaarajakuljetuksessa kuljettajalta ei vaadita ADR-ajolupaa, mutta ns. tiedostava koulutus on pakollinen. Kuljetusyksikössä pitää olla mukana mm. 2 kg sammutin ja rahtikirja.


        Kun kuljetat IBC:ssä polttoainetta, on aina kyseessä kappaletavarakuljetus, minkä vuoksi kuljettajalta ei vaadita ADR-säiliöajolupaa. Ajoneuvon merkintää ei tarvita vapaarajakuljetuksissa.

        Vapaaraja esimerkiksi dieselöljylle, UN 1202, on vapaarajataulukon mukaan 1000 litraa. Bensiinille, UN 1203, vastaava vapaaraja on 333 litraa.

        Pirkanmaan pelastuslaitoksen sivuilta.

        http://pirkanmaanpelastuslaitos.fi/files/1401434009.pdf

        Alle 450-litraisilla diesel- ja moottoripolttoöljysäiliöillä on erilaiset rakennevaatimukset, kun niitä kuljete-taan maanteillä tai varastoidaan työmailla. Polttoaineen kuljetus maanteillä:Dieselin ja polttoöljyn kuljettamisessa kappaletava-rakuljetuksena työmaille enintään 450-litran irtosäi-liössä ei säiliöiden tarvitse olla vaarallisten aineiden kuljetuslainsäädännön, VAK:n mukaisia UN-tyyppi-hyväksyttyjä astioita, tynnyreitä tai IBC-pakkauksia. Näitä irtosäiliöitä ei koske määräaikaistarkastusvel-vollisuus. Polttoaineita saa kuormassa olla kuitenkin enintään 1 000 litraa (vapaakuljetusraja).Pirkanmaan ELY-keskus, Tampereen aluepelastus-laitos, Tukes, Infra ry, Koneyrittäjien liitto ja Öljyalan keskusliitto kuitenkin suosittelevat kuljetukseen liit-tyvästä vapautuksesta huolimatta vaarallisten ainei-den kuljettamiseen hyväksyttyjen IBC-pakkausten tai muiden hyväksyttyjen astioiden käyttämistä polt-toaineen kuljettamisessa työmaille


    • Anonyymi

      Hiukan livahtaa toiminta busineksen puolelle lievästi.
      Adr kortti kyllä taskussa on.

      No ei taida tällä foorumilla olla kellään vastaavia kokemuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      31
      6262
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      34
      3652
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3562
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      31
      3457
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      124
      3036
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      32
      2737
    7. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      48
      2688
    8. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      27
      2435
    9. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      125
      2408
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2215
    Aihe