ja päivän hommat hanskassa. Kesäkurpitsat ryöpätty ja jäähtymässä pakastettaviksi, mustikat perattu ja pakastettu, tiskikone surisee ja sapuskat suunniteltu. Muuta ei tahdo oikein jaksaakaan, nyt kun aamun viileys on vaihtumassa helteiseen, kosteaan, hautovaan loppukesän/alkusyksyn päivään.
Oletko ilta-vai aamuihminen?
Minä teen mieluimmin kaikki pakolliset ja tärkeät ja vähääkään energiaa kuluttavat jutut aamusta, koska iltapäivällä energia on loppu.
Kello kymmenen aamulla
18
<50
Vastaukset
Aamupirteä olen minäkin ollut ikäni. Tänään tulikin ohjelmanmuutos poikani siirtäessä aikomaamme merilounasta.
Mitään töitä en ollut suunnitellut päivän varalle, joten lähden Haukilahdelle merituulia haistelemaan 😊)) Pitää vaan aurinkosuojaa laittaa ajoissa, entistä päivetystä kun on jo tarpeeksi.- Anonyymi
Ehdottomast olen päivä-ja iltapirteä.menen myöhään nukkumaan ja nukun pitkään. Sitten tapahtuukin asiat ripeästi ja paikat on aina kunnossa.
Ruuat teen suurissa satseissa, ettei tarvitse usein touhuta keittiössä. Minä puolestani olen niin aamuväsynyt, että en oikeastaan ennen kymmentä saa mitään aikaan. Vaikka herään 6-7 välillä, sujuu aamu kahvia juoden ja amutv:tä seuraten. Muistan, kuin aikanaan työelämässä huomasin siinä kymmenen maissa aamulla, kuinka uupumus valui pois harteilta ja into työpäivään syttyi. Pidin työstäni ja työpaikastani, ja minulle juokseva työaika oli siunaus. Koskaan ei enää tarvinnut tuskailla joka-aamuista myöhästymistä.
- Anonyymi
Tämä on Sinille jota kiinnostaa tällaiset
maailman vanhin etiopialainen eli siis ihminen on löydetty
https://www.nature.com/articles/s41586-019-1513-8
Johannes Haile-Selassie löysi
tämä ei ole kuva hänestä vaan rekonstruktio löydöstä
https://www.livescience.com/photos-ancient-hominin-cranium.html- Anonyymi
Tule Sinis useammin ja tee kunnon aloituksia. Sinussa on ytyä . Alkaa jo nämä petse-lekolassit riittää. Mitä ne meille kuuluu ? Kirjottaisivat ne ukot edes itse niin olisi jotenkin järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tule Sinis useammin ja tee kunnon aloituksia. Sinussa on ytyä . Alkaa jo nämä petse-lekolassit riittää. Mitä ne meille kuuluu ? Kirjottaisivat ne ukot edes itse niin olisi jotenkin järkeä.
Kiitos upeasta uutisesta! Nyt on sitten Lucy esiäitimme Australopitheus afarensis saanut vielä vanhemman esi-isän Australopitheus anamensik'sen samoilta tienoilta!
Ihmisapinoiden sukuhaaroja 3,8 miljoonan vuoden takaa, on se fantastisen pitkä aika kehittyä nykyihmiseksi! Tuo kuva on lähes gorillan näköinen, hellyyttävä, silmät tosin melko älykkäät.
En yhtään ihmettele, että näitä kehityshaaroja on "sammunut" sukupuusta, varmaan on paljonkin eläinkunnassa pois karsiutuneita, voimakkaamman mutation? sattuman? vallatessa elintilaa.
Kiitos muistamisesta 😊 ))
Minulla on todellinen energianvaje iltapäivällä ja sitten olen vielä nukahtaa tv-tuoliin ennen yhdeksää. Kun nää kaksi kriittistä hetkeä on ohi voin valvoa vaikka kuinka pitkään. Lego tuo minulle kupin kahvia varttia vaille yhdeksän, joka ilta. Sitten taas pärjään vaikka myöhempäänkin. En tajua miten minusta on tullut tällainen unikeko.
- Anonyymi
Raudan puutetta se on. Anemiaa pukkaa.
- Anonyymi
Herääminen klo7:n tienoissa.
Valmistautuminen klo9:n aamupäivän ponnisteluun paitsi lauantaisin.
Ponnistelujen jälkeen salin kahviossa kahvia ja ajankohtaisten asioiden ruotiminen.
Raahautuminen kotiin usein marketin kautta.
Herkkulounaan valmistelu, valmistus, kattaminen ja nauttiminen.
Iltaruskon lämpöni viihdyttämistä.
Pehkuihin kirjan kanssa ennen klo23:a ja vartin lukuhetki ennen sammumista.
Siinä se hauraan vanhuksen 6:n päivän ohjelma on.- Anonyymi
Ihanasti sen sanot :
Iltaruskon lämpö ❤️Varmasti hän vastaa sinulle koko olemuksellaan ❤️👍
- Anonyymi
Eiköös ne ole väkevät rouskut ja korvasienet jokka ryöpätähän? Mutei mulla ole mitää sitä vastaan jo muutakin ryöpätähän.
Niin kai, minä tarkoitin nopeaa kiehauttamista vähässä vedessä: ryöppääminen on eri prosessi.
Kello kymmenen aamulla, ei mitään uutta kerrottavaa. Iso korillinen kantarelleja perattavana punssiverannan pöydällä. Aamun viileydessä siellä mukavaa istuskella omien ajatuksiensa kanssa. Olen kääntänyt kirjaani englanniksi, mutta nyt tuntuu siltä että tarinani alkaa olla kerrottu, vaikka käännös ei ole edes puolivälissä. Jospa syksyn mittaan saisin sen valmiiksi ja jouluna voisi antaa lahjaksi lapsenlapsille.
Olen lukemassa Elena Ferranten Napoli-sarjaa. Helppo lukea ja suurinpiirtein minun tyylistäni: ei kioskikirjallisuutta, on laatua ja syvyyttä, mutta etenevää, aika-ja paikkakuvausta ja etenkin naisten elämää kuvaavaa kerrontaa. Ne jotka lähtevät ja ne jotka jäävät on tosin trilogian viimeinen osa: olen aloittanut väärästä päästä.
Uutisissa ei mitään mainittavaa. Luin läpi aamun otsikot ylen uutissivulta. Muuten ja ennen kuin keskustelu rikollisuudesta ja maahanmuuttajista taas leimahtaa ilmiliekkiin, niin tähän saakka paljastuneiden tietojen mukaan useat viime aikojen ampumiset ja veriteot ovat vaikka näennäisesti kohdistettu viattomiin ihmisiin, tietyllä tavalla kytköksissä rikollisjengeihin.Minulta meni peräkammarin siivoamisessa ja huonekalusteiden uudelleen järjestelyssä melkein koko eilinen päivä?
No pesin minä tosin ikkunat ja ripustin uudet verhot.
Ja tietty verkotin Jämsänäijälle kalaa.Kahdeksalta illalla,klo kaksikymmentä reikäreikä huomasin etten ole syönyt mitään,kahvia ryystänyt ja muutaman korvapuustin syönyt.
No eihän siinä mitään,kalasoppaa keittämään ja tukevan "iltapalan" jälkeen pötkölleen?
Ne noi ruokailuajankohdat ovat venyväkäsite amalla,kun ei kukaan muu ole nälkäinen tässä huushollissa??
Koirat ja kissat nukkuvat puutarhassa ja hevonen riihipellossa,joten olen todella vain itsestäni huoltapitävä yksilö??
- Anonyymi
kerrottavaa on vaikka muille jakaa. Tämä jako on mm. Sinille, jota tällaiset kiinostavat
Rautakarbidia eli sementiittiä (pääosin rautaa ja hiiltä kuten tavallista) esiintyy eri laatuisina teknisesti masuuneissa joissa käsitellään rautamalmeja teräksiksi. Siitä on olemassa keinotekoinen versio edscottiitti jota on etsitty luonnosta mutta ei löydetty
Nyt vanhasta 1950-luvun meteoriitista löydettiin.
LUONNON SULATTAMO-MASUUNI. Auringon ympärillä on pyörinyt muinaisina aikoina planeetta, jota ei ole enää, se on törmännyt johonkin, kuumentunut ja sulanut
luonnon rautamasuuniksi, toiminut siis jonkin aikaa vuosimiljoonia? ja valmistanut rautaa
Tuotteet eli palaset ovat lopulta levinneet pitkin Marsin ja Jupiterin välissä kiertävää astereoidi-vyöhykettä josta putoilee kiviä Maahankin vielä
Kansanomainen kuvaus
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-7418583/Unique-mineral-inside-meteorite-landed-Australia-NEVER-seen-nature.html
Alkuperäistyö
https://pubs.geoscienceworld.org/msa/ammin/article-abstract/104/9/1351/573345/edscottite-fe5c2-a-new-iron-carbide-mineral-from- Anonyymi
Masuuneissa pelkistetään rautamalmi raakaraudaksi. Raakaraudan jalostaminen teräkseksi vaatii oman uunikäsittelynsä.
- Anonyymi
hyvä tarkennus
näin se tietenkin menee
luonto pystyy valmistamaan vain raakarautaa
ssab sitten jatkaa teräkseen
Kello kymmenen aamulla: kerrottavan määrä ja laatu täysin subjektiivinen käsite.
Puhdistin neulasista ja muusta metsäroskasta pari litraa kanttarelleja. Vähän suunnitteilla syyskalaan lähteminen iltapäivästä. Muutakin puuhaa olisi ja nyt kokoankin vain ajatuksiani ja sorteeraan niitä tärkeysjärjestykseen.
1) Sisäkukat jotka ovat olleet kesän ulkona pitäisi tuoda sisälle ennen yöpakkasten tuloa. paikoitellen yöhallaa luvattu jo noin parin sadan kilometrin päähän koilliseen. Sieltä se taas hiipii, vähän kerrassaan, askel askeleelta. Lyhyeltä tuntui tämä kesä.
2) Kääntäminen on paitsi tylsää, aikaa vievää ja rasittavaa. Mutta pitää kait se saada loppuun kun olen luvannut liian monelle ihmiselle.
3)Kasvimaan tila ja sesongin loppu pitäisi hoitaa jotenkin siistillä tavalla. Keltaiset tomaatit ovat valmistumassa. Kurpitsasesonki on menossa ohi. Pattypaneja anyone?
4) Puolukka on nyt kypsymässä hakkuuakiolla. Ehdimmekö ennen bulgaareja ja thaikkuja? Toisaalta siellä on niin paljonkanervaa puolukanvarpujen seassa että ne ammattipoimijat ehkä löytävät helpomman maaston.
5) Vuodet vähenevät koko ajan ja ne eivät ole uudistuva luonnonvara. Miten käyttää järkevästi ja produktiivisesti ne mitkä on vielä jäljellä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu128986Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli37897Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi47839Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus50741Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva143734- 54731
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e32723Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42676Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy187670Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali136665