millainen paikka Salou on,lähtö olisi toukokuun puolessa.Toivon mukaan ilmat olisi kohtalaiset,mitään ylikuumuutta emme kaipaa.
Missä kannattaisi käydä,muuallakin kuin Barcelonassa?Mitä maksaaa esim.junamatkat BArcelonaan,mikä on muu hintataso seudulla?
Salou/Costa de Dorada
9
2168
Vastaukset
- bounty
En ole itse vielä käynyt mutta olen lähdössä elokuun alussa. Olen kuullut että Tarragonan roomalaiskaupunki on aivan ihana ja pitäisi ehdottomasti nähdä! Ainakin olen itse menossa katsastamaan kyseiesn paikan. Olisi mukava kuulla minkälainen paikka Salou on sitten kun olet palaillut että tietäisi vähän minkälainen paikka elokuussa odottaa... Brittejä kuullema on paljon.
- maisa
Tuosta Tarragonasta luinkin ja varmaan käymme siellä,kuulemma paremmat ostosmahdollisuudet.
Minkä hotellin olette varanneet?
Meillä on varattuna hotelli Belvedere,näytti ihan kivalta.
- sa lou
Eiköhän tuolla sää suosi, paitsi jos on huono tuuri.
Tarragona on ehkä vierailun arvoinen kuten tietenkin Port aventura huvipuisto ja barcelona.
Junien hinnat löytyy paikallisen VR:n (renfe) sivuilta hinta barcelonaan/sivu 4,5 - 27 egee riippuen onko joku "paikallisjuna" vai ilman välipysähdyksiä ekassaluokassa ;)- Matkoja vähän
Itse suunnittelin myös Salouhun tehtävää perheen yhteistä lomamatkaa. Hotellitarjonta ei valitettavasti vastannut toivietamme. *** tai **** huoneistohotelleja ei tainnut olla kuin muutama ja varsinkin Aurinkomatkojen **** tähden huoneistohotelli oli hitsin hintainen. Finnmatkoilla tais olla joku ihan ok mutta ei ollut omaaa uima-allasta. Ja sitten siitä naapuripaikasta ei ottanut selvää, onko siellä muuta kuin hotelleja - kauniin näköinen ranta-ainakin ja siellä olisi ollut kivanoloisia huoheistohotelleja... Kertokaa kommentteja niin me harkitaan paikkaa seuravana kesänä. Espanjaan menään nyt kuitenkin.
- Aina vaan minä
Matkoja vähän kirjoitti:
Itse suunnittelin myös Salouhun tehtävää perheen yhteistä lomamatkaa. Hotellitarjonta ei valitettavasti vastannut toivietamme. *** tai **** huoneistohotelleja ei tainnut olla kuin muutama ja varsinkin Aurinkomatkojen **** tähden huoneistohotelli oli hitsin hintainen. Finnmatkoilla tais olla joku ihan ok mutta ei ollut omaaa uima-allasta. Ja sitten siitä naapuripaikasta ei ottanut selvää, onko siellä muuta kuin hotelleja - kauniin näköinen ranta-ainakin ja siellä olisi ollut kivanoloisia huoheistohotelleja... Kertokaa kommentteja niin me harkitaan paikkaa seuravana kesänä. Espanjaan menään nyt kuitenkin.
Tarkoititko naapuripaikalla ehkä La Pinedaa, viereistä kylää? Salou ja La Pineda on toisiinsa kiinni kasvaneita kyliä, Barcelonaan junalla Salousta 1,5 tuntia. Löysin meille Finnmatkoilta huoneistohotellin hintaan 2000 egee/viikko ( 5 ihmistä) yleensä olemme joutuneet maksamaan about 3000 egee. Siis kaksi aikuista ja kolme lasta. Allasalueella useampia altaita, myös lapsille. "Ei omaa uima-allasta" tahtoo sanoa, että varsinaisen hotlan allas on käytettävissä, kuten myös muut palvelut. Kyllä siellä yleensä on "muuta kuin hotelleja", mitä sitte ikinä kaipaatkaan; matonsolmijaa, käärmeenlumojaa, tms. Ja siellä olisi ollut kivan oloisia huoHeistohotelleja, no mikset varannut, nyt on tds. liian myöhäistä.
- Saara
Olimme Saloussa viime heinäkuussa kaksi viikkoa. Missään vaiheessa ei ollut turhan kuumaa jos ei kylmääkään.
Saloun Cambrilsin puoleinen pää on huomattavasti rauhallisempi kuin La Pinedan puoleinen pää, jonne yöelämä ja brittituristit ovat keskittyneet.
Ranta on hieno ja pitkä; vaikka väkeä on paljon, niin sekaan mahtuu kyllä.
Belvedere hotelli näytti ulkoa katsoen olevan OK, ihan mukavalla paikalla myös. Itse majoituimme Blaumariin, joka oli oikein viihtyisä. Sen puolihoitoruoka oli todella hintansa väärti. Ihanat jälkiruuat!
Salousta pääsee bussilla helposti Tarragonaan, jossa on paljon roomalaisajan nähtävyyksiä sekä kauppoja. Tarragonan kaupoissa hinnat ovat huomattavasti halvemmat kuin Saloussa.
Junalla pääsee kätevästi suoraan Barcelonan keskustaan (Passeig de Gracia).Asemalla on syytä varoa taskuvarkaita. Barcelona on upea! Näköala Guellin puistosta kaupungin yli on ehdottomasti näkemisen arvoinen. Samoin ranta ja venesatama Ramblan päässä. Barcelonassa on helppo liikkua maanalaisella.
Port Aventura on myös käymisen väärti. Puistossa saa aikansa kulumaan, vaikka ei höykyttimistä välittäisikään. Musiikki- ja muita esityksiä katselee ilokseen, kun miljööt ovat huolella ja isolla rahalla rakennettuja.- Kimi
kun kerroit hieman matkastasi kun ei ole aikaisemmin oikein löytynyt"en ole osannut etsiä" muita juttuja Salousta. Meijän kuusihenkisellä perheellä oltais lähdössä heinäkuun puolenvälin kieppeillä Salouhun. Hieman lämpötilat askarrutttaa pienimpien kohdalla. Eiku juomaa vaan naamariin.
Varattiinkin kolmenpäivän liput Port aventura-puistoon eiköhän lapset ja aikusekki viihdy siellä. Saikos samalla lipulla käydä myös myös vesipuiston puolella? - abi
ollaan menossa les dalies nimiseen hotelliin? miltäs näytti? onko muuten saloussa nuorille paljon aktiviteettejä?
kiitos :) - Viva Espana
Joo, tattista vaan. Ollaan menossaa Salouhun kesäkuun lopussa. Hotelli on Belvedere. Varattiin hyvissä ajoin tammikuussa, vaan silti teki tiukkaa että saatiin tuo Belve. Taitaapi olla suosittu kohde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819