Näinhän siinä kävi, että uusimmassa Tekniikan maailmassa Corolla 2.0 näytti kaapin paikan.
Corolla sai kympin ajo-ominaisuuksista niin kaupunki- kuin maantieajostakin. erityisesti kaupunkiajossa hybridivoimansiirto loistaa vrt. esim nykivä ja koliseva dsg.
>Palstan tietäjät toki korjaavat "TOIJOTAAT ON VITUN PASKOJA AJAA öyh ÖYH MÖYH"
Corolla oli aivan omilla kulutuslukemillaan niin maantie- kuin kaupunkiajossakin
>"mutku hybridi kuluttaa maantiellä saman tai enemmän ku bensa ÖYH"
Uusi corolla tarjoaa dieselmäisen suorituskyvyn ja kulutuksen ilman dieselveroa, eikä sen moottorin ympärillä ole kalliita hajoavia saastelaitteita ja turboa kuten dieseleissä.
Lisäksi corolla oli erittäin suorituskykyinen. Ainoastaan sisämelussa (ei sekään häiritsevä) corolla ei loistanut. Tämän voi toki korjata esimerkiksi yhtä pienemmällä rengaskoolla. Corollassa taisi olla vertaislussa 17 tuumaa.
Koska kyseessä on Vagniikan Maailma, skoda leivottiin kuitenkin "voittajaksi" näennäisellä 0,1 pisteen erolla corollaan. Tämä johtui skodan "alhaisista huoltokustannuksista", mikä taas liittyy 30tkm öljynvaihtoon, kun toyotassa joutuu vaihtamaan öljyt 15tkm välein. Tosiasiassa moni vaginakuskikin vaihtaa öljyt 15tkm välein, ja tällöin corolla kääntyisi voittajaksi myös siltä osin.
Kun otetaan huomioon toyotan ylivertainen luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo, joita ei vertailussa huomioida, voidaan lopputuloksena todeta, että corolla on tämän luokan uusi johtaja. Kyllä kansa tietää, sillä corolla oli viime kuussakin usean sadan auton marginaalila ylivoimaisesti rekisteröidyin uusi auto.
Corolla on luokan uusi kuningas
73
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pitkä teksti tappiosta, Näkyy miten kova pala tojohönöille on kun upouusi Corolla ei pärjää edes taipaleensa loppuvaihessa olevalle Octavialle.
Tojo oli
-Hitaampi
-Pienempi
-Meluisampi
-Kalliimpi
Paha on pärjätä kun perusasiat ovat viturallaan. Näitä juttuja ei voi selittämällä kiertää.- Anonyymi
Varakkaammalla auton omilla rahoillaan ostavilla ei ole tarve ajaa kaahaten ylinopeuksia ja Corollatkin ostetaan usein päivittäisajon tarpeeseen, joka on yli 60 prosentilla ihmisistä alle 50 km.
Turha on isoa pelilootaa raahata nytkytellen jos yksin tai kaksin ajelee.
Melu on hyvin pitkälti rengasmelua. Oman kokemukseni mukaan Camry on hiljaisempi kuin Tesla vakiorenkailla. Ihan mittarilla mitattu ja neljän hengen korvilla kuultu. Teslassa alla tosi leveät renkaat.
- Anonyymi
Meluisa huonot istuimet, 4500 kalliimpi kuin voittaja. Surkea juttu kun ei uutena ja panostettuna tuotteena ollut tuon parempi.
- Anonyymi
"koska useat vagina kuskit vaihtavat öljyt 15tkm välein". Idiootin lausahdus, ei tarvitse vaihtaa ylimääräisiä vaihto ja, se on jopa hullun touhua ylihuoltaa ja maksaa ylimääräistä. Kyllä se Toyotan huolto on vaan tosi kallista ihan pakosta.
- Anonyymi
"koska useat vagina kuskit vaihtavat öljyt 15tkm välein". Idiootin lausahdus, ei tarvitse vaihtaa ylimääräisiä vaihto ja, se on jopa hullun touhua ylihuoltaa ja maksaa ylimääräistä. Kyllä se Toyotan huolto on vaan tosi kallista ihan pakosta.
- Anonyymi
Jokainen tervejärkinen vaihdattaa autoonsa öljyt, vaikka ajaisi alle 10000 km. Korjaaminen on aina kalliimpaa kuin huoltaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tervejärkinen vaihdattaa autoonsa öljyt, vaikka ajaisi alle 10000 km. Korjaaminen on aina kalliimpaa kuin huoltaminen.
15 vuotta olen ajanut 30 tkm öljynvaihtovälillä. Ei ole ollut mitään korjattavaa. Panikoivat ja hysteeriset akat saavat mielenrauhaa ylimääräisistä öljynvaihdoista.
- Anonyymi
tosiasiassa vaginakuski vaihtaa öljyt moneen kertaan tuolla 30tkm välillä. öljypänikän kanssa läträäminen on vag-kuskille yhtä tuttua kuin warre-kuskille.
moikkaavatko volkkarikuskit nykyään liikenteessä sormimerkeillä, että monesko moottori menossa? näin tehtiin jonkun auton kanssa 60-luvulla, en nyt muista mikä se oli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 vuotta olen ajanut 30 tkm öljynvaihtovälillä. Ei ole ollut mitään korjattavaa. Panikoivat ja hysteeriset akat saavat mielenrauhaa ylimääräisistä öljynvaihdoista.
Minäkin pystyn ajamaan sellaisella autolla 30 tkm ilman öljynvaihtoa, joka kuluttaa sitä noin 2L/5000km. Sen kun vaan lisäilee uutta öljyä. Aina on "tuoreet" öljyt koneessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin pystyn ajamaan sellaisella autolla 30 tkm ilman öljynvaihtoa, joka kuluttaa sitä noin 2L/5000km. Sen kun vaan lisäilee uutta öljyä. Aina on "tuoreet" öljyt koneessa.
Ja valheella taas Toyotahörhö yrittää pärjätä, noloa ja hölmöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja valheella taas Toyotahörhö yrittää pärjätä, noloa ja hölmöä.
Niin. Täytyy kai sitä jotain selitystä keksiä kun on täysin koijauken uhri. Marmoritiskille käy viemässä rahaa joka 15.000km välein. Vähemmästäkin vituttaisi kuin tuollaisen kuppauksen uhrina oleminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 vuotta olen ajanut 30 tkm öljynvaihtovälillä. Ei ole ollut mitään korjattavaa. Panikoivat ja hysteeriset akat saavat mielenrauhaa ylimääräisistä öljynvaihdoista.
Paitsi että öljyä menee runsas puolikas tuhannella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
15 vuotta olen ajanut 30 tkm öljynvaihtovälillä. Ei ole ollut mitään korjattavaa. Panikoivat ja hysteeriset akat saavat mielenrauhaa ylimääräisistä öljynvaihdoista.
Ethän sinä ehdi ajaa yhtään kun päivystät täällä palstoilla kerrotut 18-20 tuntia joka ainoa päivä. Eikö sinulla tosiaankaan ole elämässäsi mitään muuta?
- Anonyymi
Uusi Octavia ja Golf juuri tulossa ja Corolla kyykkää omalle paikalleen, niin se vaan menee.
- Anonyymi
Näin se menee uusin Auto Bildkin sanoi uudesta farkku Corollasta että häiritsevin piirre on autossa harmillisen voimakas rengasmelu..sillä pilattu hyvä kokonaisuus..
- Anonyymi
Corollan kannattaakin ostaa ilman pyöriä ja laittaa siihen ne vanhan Corollan 195/65-15 renkaat peltivantein. Säästöä joka euro.
- Anonyymi
Ite laitan talveksi 155/13 renkaat, koska sellaiset on jääny talliin hyväkuntoisena appivainaan vanhasta -84 corollasta . Niillä muuten uusi corolla kiihtyy vielä paremmin uskoakseni, mittari suorastaan repäisee sataseen.
Anonyymi kirjoitti:
Ite laitan talveksi 155/13 renkaat, koska sellaiset on jääny talliin hyväkuntoisena appivainaan vanhasta -84 corollasta . Niillä muuten uusi corolla kiihtyy vielä paremmin uskoakseni, mittari suorastaan repäisee sataseen.
Tämä oli niin hyvä että repäsin taas paskat housuun pelkästä mielihyvästä.
- Anonyymi
Taitaa olla korvissa vikaa jos väittää Corollaa meluisaksi minä en ainakaan kuule Corollassa mitään melua. Ja Corollassa on vanhat tutut erinomaiset ajo-ominaisuudet ja huippuluokan mukavuus.
- Anonyymi
Kyllä totisesti korvissa on vikaa jos Corolla hiljaiselta kuullostaa.
- Anonyymi
Juu, jos on uskossa. Mittarit ei valehtele ja kipeä selkä kertoo oleellisen mukavuudesta.
- Anonyymi
Pappa on jo kuuro ja vanhuudenhöperö.
- Anonyymi
ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH
corolla on paska ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH corolla on paska ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH ÖYH RÖYH MÖYH ÖYH MÖYH RÖYH!!!!- Anonyymi
Ei se paska ole. Aivan hyvä auto mutta ei vaan pärjää vanhalle Octavialle.
Tojo oli
-Hitaampi
-Pienempi
-Meluisampi
-Kalliimpi
Muuten aivan jees. - Anonyymi
Ei se pienempi ole akseliväli pitempi kun Octaviassa mutta tilat on tuhlattu johonkin tiedä mihin kun ahtaampi on takatiloiltaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se pienempi ole akseliväli pitempi kun Octaviassa mutta tilat on tuhlattu johonkin tiedä mihin kun ahtaampi on takatiloiltaan..
Kyllä se on selvästi pienempi. 2cm kapeampi, 2cm lyhyempi, 3 cm matalampi. Akseliväli ei ole relevantti auton tilavuus tai kokomittari, koska tila voidaan hukata niin monella tapaa. Corolla on tästä oiva esimerkki. Tässä tapauksessa akselivälien ero on merkityksetön 1 cm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on selvästi pienempi. 2cm kapeampi, 2cm lyhyempi, 3 cm matalampi. Akseliväli ei ole relevantti auton tilavuus tai kokomittari, koska tila voidaan hukata niin monella tapaa. Corolla on tästä oiva esimerkki. Tässä tapauksessa akselivälien ero on merkityksetön 1 cm.
Tietäthän sinä nämä tojohönot. Heille toinen sija on voitto koska Toyota, selvästi pienempi on suurempi koska Toyota, hitaasti kiihtyvä on salamannopea koska Toyota, meluisa on miellyttävän hiljainen koska Toyota.
Hönö näkee voiton selvässä tappiossakin.
- Anonyymi
Onhan se toisaalta saavutus hävitä noin 6 vuotta vanhalle mallille. Koomista väittää tuosta vielä tappion jälkeen olleensa voittaja.
- Anonyymi
Näitä "voittaja"-viestejä on ollut useampikin. Kertoo aika selvästi kuinka katkera pala oli hävitä uudella Corollalla vanhalle Octavialle. Skoda on kuitenkin VW-konsernin halpismerkki. VW;n ei tarvinnut edes laitaa parastaan peliin ja voitto tuli silti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä "voittaja"-viestejä on ollut useampikin. Kertoo aika selvästi kuinka katkera pala oli hävitä uudella Corollalla vanhalle Octavialle. Skoda on kuitenkin VW-konsernin halpismerkki. VW;n ei tarvinnut edes laitaa parastaan peliin ja voitto tuli silti.
Muut merkit kun tulevat mukaan uusilla malleillansa niin Toyota palaa takaisin omalle paikallensa testeissä. Pitäähän jonkun olla se viimeinenkin.
- Anonyymi
No ihan hyvä tuloshan se Corollalta oli tuossa vertailussa.
Toisaalta kuinkahan mones viestiketju tämäkin on missä Corollaa yritetään mitä erilaisimmilla selityksellä saada vertailun "oikeaksi" voittajaksi...Ja kuinkahan mones viestiketju tämäkin oli joissa ainakin 80% kaikista mielipiteistä ja 100% Tojotaa solvaavista tulee minun koneeltani, hihiiii.
- Anonyymi
Vaikka Skodaan teettäisi ylimääräiset väliöljynvaihdot 15 tkm välein jäävät sen huoltokulut silti alhaisemmiksi. 60tkm/3v jaksolla Corollaan huollot olivat kuitenkin yli 500 euroa kalliimmat, ja kaksi ylimääräistä öljynvaihtoa ei maksa lähellekään tuota.
- Anonyymi
Skodan käsikirjassa kyllä todetaan että öljyn vaihtoväli pitää puolittaa talvella. Tiedä sitten milloin se kone laukeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodan käsikirjassa kyllä todetaan että öljyn vaihtoväli pitää puolittaa talvella. Tiedä sitten milloin se kone laukeaa.
Ei pidä paikkaansa. Ja vaikka vaihtovälin puolittaisikin niin silti Skodan huoltaminen on selvästi halvempaa Corollaan verrattuna.
- Anonyymi
2 vuoden ja 60000km:n jaksolla Toyota huoltaminen maksaa lähes kaksi kertaa enemmän kuin Octavian, ero on 639.37€.
Tosin 60000km kahdessa vuodessa on Corollalle kyllä vain teoreettista. Ei kai niin pöljää olekaan joka hankkisi Corollan yli 15000km:n vuotuisia ajoja varten.
Ja voi herrajumala sitä itkua ja hammasten kiristelyä jos uuteen Corollaan joutuu hankkimaan ajovaloumpion rikkoutuneen tilalle. Hinta on 1910€! Octaviaan saa tuolla hinnalla melkein kolme umpiota merkkiliikkeestä, tarvikkeena vielä enemmän. Menee vuosia ennenkuin Corollaan saa umpioita tarvikeliikkeistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2 vuoden ja 60000km:n jaksolla Toyota huoltaminen maksaa lähes kaksi kertaa enemmän kuin Octavian, ero on 639.37€.
Tosin 60000km kahdessa vuodessa on Corollalle kyllä vain teoreettista. Ei kai niin pöljää olekaan joka hankkisi Corollan yli 15000km:n vuotuisia ajoja varten.
Ja voi herrajumala sitä itkua ja hammasten kiristelyä jos uuteen Corollaan joutuu hankkimaan ajovaloumpion rikkoutuneen tilalle. Hinta on 1910€! Octaviaan saa tuolla hinnalla melkein kolme umpiota merkkiliikkeestä, tarvikkeena vielä enemmän. Menee vuosia ennenkuin Corollaan saa umpioita tarvikeliikkeistä.Muutenkin Toyotan osat ihan uskomattomissa hinnoissa. Kun joutuu hankkimaan osan mikä ei Toyotassa koskaan voi mennä rikki niin pyörtyy kyllä kuullessaan hinnan.
Aikoinaan kuulin ja sen myötä luulin että Toyotaa olisi halpa korjata mutta todellisuus oli kyllä toinen. No Toyotaahan ei koskaan tarvi korjailla.
- Anonyymi
Mitä sää ny meluat?
Kyll kaikk sen jo tietää ett Skoda Octavia on paremp auto ko tämä Toyota Corolla.- Anonyymi
Ja Octaviasta on kohta tulossa uusi versio. Sitten on taass kunnon hajurako Tojottimeen. Nyt meni vanhalla mallilla aika täpärälle.
Se ihmetyttää minne Toyota hukkaa kaikki hevosensa. Paperilla niitä on vaikka hurumycket mutta niin vaan aivan perustaaviakin on nopeampi kuin Toyotan uusi mahtikone. Se nopein mitä Toyotalla on tarjota. Octaviasta on reilustikin nopeampia malleja tarjolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Octaviasta on kohta tulossa uusi versio. Sitten on taass kunnon hajurako Tojottimeen. Nyt meni vanhalla mallilla aika täpärälle.
Se ihmetyttää minne Toyota hukkaa kaikki hevosensa. Paperilla niitä on vaikka hurumycket mutta niin vaan aivan perustaaviakin on nopeampi kuin Toyotan uusi mahtikone. Se nopein mitä Toyotalla on tarjota. Octaviasta on reilustikin nopeampia malleja tarjolla.Mutta se vie vähä pensaa. Tuolla tallissa maannu puali vuotta ja menny vaan viis litraa ajamattomana.
T: Teron Isovaari
- Anonyymi
0-100 4,6 sekuntia kulkee oma Toyo, Dynotettu 460 Nm Fahrenheitin asteikolla. Jää uuden ja vanhan mallin oktaavat taakse. t. Tero Yli-Terola
- Anonyymi
100 metriä 4,6 sekunnissa, on se hurja.
- Anonyymi
Ja taas on tinnerin imppaaminen aloitettu ajoissa. Pari viimeistä aivosolua pyyhitään pois.
- Anonyymi
Corolla kiihtyy kuin kirjahylly.
- Anonyymi
Tuolla Corollan hinnalla saat nelivetoisen 190 hv Skoda octavia combin tai 184 hv dieselin nelivedolla. Joku voi tietysti arpoa mitä haluaa mutta kyllä teho ja neliveto puhuttelee minua.
Ja kyllä tuota Corollaa oikein leivottiin voittajaksi muttei siltikään yltänyt vanhan Skoda tasolle. Sisämelua sanottiin häiritseväksi taajuudeltaan ja karkealla asfaltilla ero oli kolme desibeliä.
Jokainen ääntä tunteva tietää kolmen desibelin kaksinkertaistavan koetun äänen ja kun tuo vielä on häiritsevällä taajuudella niin miten Toyota sai vain pisteen vähemmän kuin Skoda? -kyllä on väkisin tasoitettu tuloksia.- Anonyymi
Se on jännä miksi toyota ottaaa tässä taantumaa. Esimerkiksi 02-07 corolla, on hiljaisempi kuin tuo uusi.
Eikö näitä asioita vittu huomata tuotekehitysosastolla ja miksi myyntiin lasketaan malli, jonka melutaso on kilpailijoita heikompi? Testataanko ne kaikki jossain keski-euroopan sileällä juuri valetulla asfaltilla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on jännä miksi toyota ottaaa tässä taantumaa. Esimerkiksi 02-07 corolla, on hiljaisempi kuin tuo uusi.
Eikö näitä asioita vittu huomata tuotekehitysosastolla ja miksi myyntiin lasketaan malli, jonka melutaso on kilpailijoita heikompi? Testataanko ne kaikki jossain keski-euroopan sileällä juuri valetulla asfaltilla?Kulutus edellä menevä suunnittelu vaatii painon minimointia ja mistä on helpointa vähentää.? Materiaalien paksuudesta ja äänieristeistä.
- Anonyymi
Tuollaiset desibelilukemat voisi ymmärtää jossain pikkukinnerissä moottoritiellä kun motti huutaa hoosiannaa korkeilla kierroksilla. Tämä Corolla kuitenkin maksaa melkein 40.000 euroa ja on se paras mitä tojolla on tarjota. Aikamoinen mahalasku.
- Anonyymi
No ei kyllä suosiosta ja myynnin volyymistä voi päätellä mistään mahalaskusta niin kuin esim. Paskatilla ja Poloisella on päässyt käymään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulutus edellä menevä suunnittelu vaatii painon minimointia ja mistä on helpointa vähentää.? Materiaalien paksuudesta ja äänieristeistä.
Ei ole kovin hyvin onnistunut tuo painon minimointi. TM punnitsi nämä autot ja tuloksena oli
Octavia 1 335kg
Corolla 1 548kg
Aikamoinen siiderivalas. - Anonyymi
Ottaisivat pois noi pari sataa kiloa niin saisivat varmaan siinä säästöä sen 4k€, olisi edes hinnaltaan kilpailussa mukana Skodan kanssa.
- Anonyymi
"Tuolla Corollan hinnalla saat nelivetoisen 190 hv Skoda octavia combin tai 184 hv dieselin nelivedolla. Joku voi tietysti arpoa mitä haluaa mutta kyllä teho ja neliveto puhuttelee minua"
Samalla saat moottorin suurine öljynkulutuksineen, ja nytkyttävän DSG:n, joka on kallis korjata. Ja kaupan päälle vieläpä kahden vuoden takuun, joka ei käytännössä korvaa mitään. Eli ei kiitos skeidaa ainakaan mulle.- Anonyymi
Tojo oli
-Hitaampi
-Pienempi
-Meluisampi
-Kalliimpi
-kalliimpi huoltaa
Jos tykkää näistä ominaisuuksista niin tojo on valinta juuri sinulle. Lisäbonuksena saa kuskinpenkin joka on tehty hobiteille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo oli
-Hitaampi
-Pienempi
-Meluisampi
-Kalliimpi
-kalliimpi huoltaa
Jos tykkää näistä ominaisuuksista niin tojo on valinta juuri sinulle. Lisäbonuksena saa kuskinpenkin joka on tehty hobiteille.Toyota sopii tosiaankin minulle paremmin, jolla ei ole aikaa, eikä edes minkäänlaista kiinnostusta majailla korjaamolla kuukausittain.
Mutyta onnea sinulle omasta valinnastasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota sopii tosiaankin minulle paremmin, jolla ei ole aikaa, eikä edes minkäänlaista kiinnostusta majailla korjaamolla kuukausittain.
Mutyta onnea sinulle omasta valinnastasi.Mihin perustat nuo väitteesi?
Toyota viettää enemmän aikaa huolloissa, se on ainakin faktaa.
Olet todella nolo ja onneton Tero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota sopii tosiaankin minulle paremmin, jolla ei ole aikaa, eikä edes minkäänlaista kiinnostusta majailla korjaamolla kuukausittain.
Mutyta onnea sinulle omasta valinnastasi.Erikoinen perustelu, kun silti valitset merkin, jossa lyhyen huoltovälin vuoksi jo lähtökohtaisesti tulee korjaamopäiviä tuplat joihinkin muihin merkkeihin nähden?
- Anonyymi
Onko Skoda Tsekkiläinen auto? Se on lähellä Ukrainaa. Ja taitaapa olla Sakarpaattien alueella myös yksi skodan tehdaskin, ellei ole lopettanut. Skoda ukrainankielessä merkitsee samaa sanaa, kuin englanniksi sorry.
Jokainen Skodamies ja -nainen tietää, että Skoda on miellyttävä ajaa, on luotettava ja kuluttaa kohtuullisesti. Yhden Skodan kun ostaa, ostaa sen myöhemminkin. Niin olen kuullut. Itsekin olen ajanut vuosien saatossa monia autoja. Vanha sanonta "Mersu ja muut", on tietenkin totta. Mutta Skoda on todella miellyttävä ajaa. Parasta antia on se, että väsyneenäkin ajaessa se on hyvin suuntavakaa ja kun 2017 kesällä ajoin 5000 km etelässä lenkin, selkä ei väsynyt.
Audi A8 on kuitenkin ollut paras auto ajaa, mitä olen ajanut. S-mercedeksen vanhat mallit 2002-2006 olivat myös erittäin miellyttäviä ajaa.
Sähköautot tulevat ja hybridit. Mutta jos ostat kolme vuotta vanhan 60 000 ajetun auton, saat erotuksella uuteen hinnassa koko auton käyttöiän polttoaineet?
Kunhan sähköautoiksi voidaan muuttaa kaikki vanhatkin autot ja latausväli esimerkiksi 1200 km. Alkaa todella ihmisä kiinostaa sähköautojen hankinta? - Anonyymi
Olen ajanut Skoda octaviaa DSG -automaattivaihteilla vanhalla Skodalla 200 000 km. Ei ollut mitään nytkyttelyä. Hienosti ja tasaisesti vaihtoi. Eikä autossa muutenkaan ollut mitään moitittavaa.
- Anonyymi
Kaara TV Liinpää koeajoi Skoda Scalan sanoi että muut valmistajat vois tulla Skodalle oppiin miten kompaktin kokoiseen autoon saadaan mahtavat sisätilat..eipä ollut autosta moitittavaa loistavaa työtä Skodalta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaara TV Liinpää koeajoi Skoda Scalan sanoi että muut valmistajat vois tulla Skodalle oppiin miten kompaktin kokoiseen autoon saadaan mahtavat sisätilat..eipä ollut autosta moitittavaa loistavaa työtä Skodalta..
Liinpäällä on varmasti oma makunsa autojen suhteen, ja minulla omani. Oma maku vaan ei täsmää skeidan maun kanssa.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liinpäällä on varmasti oma makunsa autojen suhteen, ja minulla omani. Oma maku vaan ei täsmää skeidan maun kanssa.....
Joo, mutta auto pitää ostaa kuitenkin liinpään maun mukaan.
Ei omien mieltymyksien mukaan. Elämmehän kuitenkin EUvostoliitossa, jossa oman pään käyttö on ankarasti kielletty! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mutta auto pitää ostaa kuitenkin liinpään maun mukaan.
Ei omien mieltymyksien mukaan. Elämmehän kuitenkin EUvostoliitossa, jossa oman pään käyttö on ankarasti kielletty!Ja täällä auto pitäisi varmaan ostaa Valittujen Palojen kyselytutkimusten mukaan? No HK:n sininenkin myy hyvin.
- Anonyymi
Pitääkö Tojon ostajan olla amiksen autonasentajalinjan käynyt ja mukahybridikuskilla lisäksi vähintään sähköpätevyys 2?
- Anonyymi
On aivan eriasia arvioida autoa hintaluokkanss sisällä vain autona kuin jos on jokin merkkiin liittyvä fiksaatio.
Skodat on voimalinjaa lukuunottamatta oikeasti hintaluokassaan loistavia autoja.
Kohtuullisia ajaa, erittäin hyvät sisätilat ja loppuunasti mietittujä ratkaisuja perheautoon.
Esimerkiksi mun 58ke maksaneessa A4 farkussa on kaksi säälittävän pientä kassikoukkua kuntaas saman kokoluokan Octavia farkussa neljä todella isoa ja järeää kassikoukkua.
Tällaiset pikkuasiat kertoo siitä suunnitellaanko auto käyttöön vai statussymboliksi.
Molempia yhdistää surkea vaihteisto ja moottori. - Anonyymi
Eikös se sinun suurin ongelma ollut parkkeeraus ja risteyksistä lähtö? Kyllä harmittaa kovasti sun puolesta kun elämä on noin kovaa.
- Anonyymi
Mielenkiinnolla odotamme mikä on se seuraavaleasing. Se uber-auto jossa on viiveetön voimalinja joka kulkee suoraan. Muista kertoa kun olet valintasi tehnyt. Onko sulla jo nyt short listä laittaa kehiin?
- Anonyymi
Skodassa kannattaa tiedostaa heiluritaka-akseliston vaarallisuus. nopeassa väistössä ulompi pyörä saattaaa taittua alle, ja koko auto heittää kuperkeikan.
Onneksi sentää nykyskodissa on keskusvoitelujärjestelmä, ettei tarvitse rasvanippojen kanssa pelata. Mutta siitä ryssäkumin hajusta ei pääse eroon mitenkään, paitsi ostamalla auton jota ei ole tehty kommarien silmien alla. Näistä syistä Toyota.- Anonyymi
Toyotan ajo-ominaisuudet ovat legendaariset. Hilux menee nurin hirvenväistö-testissä ja Auris kimposi pusikkoon 60 vauhdissa keilaradalla. Muut autot selvittäät nämä testit helposti. Mm. Octavia
- Anonyymi
Toyotahörhön jutut sen kun huononee, taitaa olla paniikkia ilmoilla kun paremmat autot tuovat uudet mallinsa kohta myyntiin ja Toyota se vaan ruostuu ja meluaa.
- Anonyymi
Mulla oli corolla vm-71. Ratissa oli klappia noin 20 senttiä ennen kuin pyörät kääntyivät ja vaikka ne kääntyivät, niin autoa piti ohjata katseella, sillä ohjauspyörään ei välittynyt mitään tietoa missä mennään. Varmaan simpukka oli väljä? Sitä joutui myös hitsaamaan ekan kerran kuusivuotiaana. Tammardieseliltä joudin hommaamaan vaihtomoottorin kun mittarissa oli 70tkm. alkuperäinen kone söi öljyä meinaan enemmän kuin irak ehti tuottamaan. Siinä vaiheessa kun takakaaret murentuivat suomen luontoon, vaihdoin sen vw-derbyyn ja kyllä se oli auto kun vertaa toyotaan
Tämän jälkeen en ole toyotaan päin edes kussut. kerran ajoin työmatkalla vuokra-autona -90 camrya ja myönnetään, että se oli ihan ok siihen aikaan.
Ehkä toyota on kehittynyt 50v aikana. en tiedä.- Anonyymi
Kirjoita satukirja, satusetä.
- Anonyymi
Mitä satua?
sama päti kaikkiin 70-luvun autoihin.
Omistin myös mitsubishi Galantin vm -81, mutta sekin ruostui olemattomiin ennen suomen liittymistä Eu:hun.
Hyvä auto ja hyvillä varusteilla 2.0 GLX
- Anonyymi
Skoda 1000 mb ja 120 ls olivat ruostumattomia huippuautoja 70 luvulla ja punikit ostivat niitä aatteen velvoittamina..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808