Katselin Vene-lehden kevään venepörssiä. Käytettyjen hinnat näyttävät olevan korkeita ja silti tarjonta 60-70 keur hintaluokassa on vähäistä. Suurin osa myytävistä 80-luvun veneistä on vielä alkuperäisillä varusteilla. Selvästi myyjien markkinat, vai kuinkahan paljon hinnoissa on tinkavaraa. Linjet 32 tai Scanmar 33 pitäisi löytää, mutta hintapyynnöt tuntuvat lähinnä vitseiltä.
Venepörssi
15
10310
Vastaukset
- tiki
Tässähän toimii kysynnän ja tarjonnan laki.Ellei kynnet riitä uuteen ja haluaa oman purkkarin on pakko ostaa käytetty,markkinat ne hinnat muokkaa.
- Viki
Ruotsissa paljon parempi tarjonta haikailemistasi veneistä. Linjetin hintataso n. 50-55 teuro, ja Scanmarin 55-60. Katso www.sailguiden båtfaktasta toteutuneiden kauppojen hintoja. Ota lisäksi huomioon että ruotsalaiset veneet ovat keskimäärin paremmin varusteltuja ja ylläpidettyjä kuin suomalaiset. Lamamme 90-luvulla vaikutti tähänkin.
Toisaalta uuden samankokoisen hankinta on varteenotettava vaihtoehto, ellei jostain syystä halua "wanhanaikaista skandivenettä". Tämä olisi muutenkin venekantaamme nuorentava ja käytettyjen markkinoita piristävä teko. Kymmenen, parikytätonnia lisää budjettiin ja vene noutamaan Saksasta. Tässä säästää kymppitonnin verrattuna ostoon Suomesta: 6000 euro (rahti) ja alv erotus 4-5 tonnia 70keuro hintaluokassa. Varustelu tapahtuu myös Saksan venetarvikkeiden hinnoilla, vähintään 20-30 prossaa alle Maritimin hintatason.
Tämä vaihtoehto tietysti sillä edellytyksellä että rahoitusjärjestelyissä on tuo parikytäprossaa pelivaraa ja jaksaa odottaa tuon 3 kk että veneen saa tuoda käytettynä Suomeen sekä ottaa siirtopurjehduksen Itämeren yli nautinnon kannalta. - Viki
Helmarinilla on muutama varteenotettava vaihtoehto tuossa 60keuro hintaluokassa, ei Scanmaria mutta Dehler33 vm97, First345 vm86 ja Wasa360 vm81. Välittäjältä ostaessa lisäksi saa jonkunlaisen kuluttajansuojan kaupalle, joten yksityiseltä hankittaessa hintojen tietysti pitäsi olla alemmat kuin välittäjältä.
Nyt jostain ihmeen syystä näyttää tilanne olevan päinvastoin. Joko veneissä on sitä tinkivaraa hillittömästi, tai omistaja ei ole todellisuudessa myyntiaikeissa. Kunhan kokeilee kepillä jäätä, josko joku tyhmä haksahtuisi älyttömän pyynnin maksamaan. Eihän se nimittäin mitään maksa (jossei annakkaan) kun laittaa ilmoituksen venepörssiin tai nettisivuille.- Joakim
First on Euroopan kallein: http://www.eyb.fr
Viime vuonna myytiin Dehler 33 erinomaisella varustuksella yli 10 k€ halvemmalla Suomessa. Kehuttiin aiemmin vähän käytetytyksi, mutta koneessa 1500 tuntia, joka on todella paljon.
Tuo Wasa näyttääkin sitten jo "halvalta" Ruotsalaiseen hintatasoon nähden. Mikä tekee siitä noin kalliin? Aika harva noin vanha 36-jalkainen maksaa yli 60 k€. Eipä tule heti mieleen kuin Swan, Baltic ja Sweden Yachts. Tunteeko joku tarkemmin Wasoja? - Taistotapani
Joakim kirjoitti:
First on Euroopan kallein: http://www.eyb.fr
Viime vuonna myytiin Dehler 33 erinomaisella varustuksella yli 10 k€ halvemmalla Suomessa. Kehuttiin aiemmin vähän käytetytyksi, mutta koneessa 1500 tuntia, joka on todella paljon.
Tuo Wasa näyttääkin sitten jo "halvalta" Ruotsalaiseen hintatasoon nähden. Mikä tekee siitä noin kalliin? Aika harva noin vanha 36-jalkainen maksaa yli 60 k€. Eipä tule heti mieleen kuin Swan, Baltic ja Sweden Yachts. Tunteeko joku tarkemmin Wasoja?Wasa on ihan ok vene. kulkee nätisti, luovii hyvin, kulkee avotuulellakin ok. sisätilat eivät ole ihan A1 tasoa mutta kelvolliset. Purkki on lisäksi varsin linjakas.
- Viki
Joakim kirjoitti:
First on Euroopan kallein: http://www.eyb.fr
Viime vuonna myytiin Dehler 33 erinomaisella varustuksella yli 10 k€ halvemmalla Suomessa. Kehuttiin aiemmin vähän käytetytyksi, mutta koneessa 1500 tuntia, joka on todella paljon.
Tuo Wasa näyttääkin sitten jo "halvalta" Ruotsalaiseen hintatasoon nähden. Mikä tekee siitä noin kalliin? Aika harva noin vanha 36-jalkainen maksaa yli 60 k€. Eipä tule heti mieleen kuin Swan, Baltic ja Sweden Yachts. Tunteeko joku tarkemmin Wasoja?Enpä tuota sivustoa aiemmin tuntenutkaan. Sieltä tosiaan löytyy reilusti 5-10 vuotiaita pursia, ja hintataso on sama kuin meillä kymmenen vuotta vanhemmista.
Katsokaapa vaikka mitä euroopassa saa ostettua samalla summalla mitä kevätpörssissä pyydetään kakskytävuotiaasta Scanmar33sta
BAVARIA 32 BAVARIA YACHTS (2002), IT 80 000 Euros
OCEANIS 381 BENETEAU (1998), GR 80 000 Euros
SUN CHARM 39 JEANNEAU (1990), FR 80 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (2000), IT 80 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (1997), IT 80 000 Euros
SUN ODYSSEY 36.2 JEANNEAU (1999), GR 80 000 Euros
SUN ODYSSEY 37.1 JEANNEAU (1995), ES 80 000 Euros
FIRST 375 BENETEAU (1988), GB 80 292 Euros
BAVARIA 32 BAVARIA YACHTS (2004), NL 81 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (2000), FR 81 500 Euros
BAVARIA 34.3 BAVARIA YACHTS (2001), NL 82 000 Euros
BAVARIA 36 HOLIDAY BAVARIA YACHTS (1998), NL 82 000 Euros
OCEANIS 331 CLIPPER BENETEAU (2002), IT 82 000 Euros
OCEANIS 370 BENETEAU (1993), FR 82 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (2000), IT 82 000 Euros
X-372 X-YACHTS (1989), IT 82 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (1999), FR 83 000 Euros
SUN ODYSSEY 36.2 JEANNEAU (1997), IT 83 000 Euros
--------------------------------------------------------------------------------
Bénéteau CNB Groupe Bénéteau Jeanneau Wauquiez Lagoon - Tuontia harkinnut
Viki kirjoitti:
Enpä tuota sivustoa aiemmin tuntenutkaan. Sieltä tosiaan löytyy reilusti 5-10 vuotiaita pursia, ja hintataso on sama kuin meillä kymmenen vuotta vanhemmista.
Katsokaapa vaikka mitä euroopassa saa ostettua samalla summalla mitä kevätpörssissä pyydetään kakskytävuotiaasta Scanmar33sta
BAVARIA 32 BAVARIA YACHTS (2002), IT 80 000 Euros
OCEANIS 381 BENETEAU (1998), GR 80 000 Euros
SUN CHARM 39 JEANNEAU (1990), FR 80 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (2000), IT 80 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (1997), IT 80 000 Euros
SUN ODYSSEY 36.2 JEANNEAU (1999), GR 80 000 Euros
SUN ODYSSEY 37.1 JEANNEAU (1995), ES 80 000 Euros
FIRST 375 BENETEAU (1988), GB 80 292 Euros
BAVARIA 32 BAVARIA YACHTS (2004), NL 81 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (2000), FR 81 500 Euros
BAVARIA 34.3 BAVARIA YACHTS (2001), NL 82 000 Euros
BAVARIA 36 HOLIDAY BAVARIA YACHTS (1998), NL 82 000 Euros
OCEANIS 331 CLIPPER BENETEAU (2002), IT 82 000 Euros
OCEANIS 370 BENETEAU (1993), FR 82 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (2000), IT 82 000 Euros
X-372 X-YACHTS (1989), IT 82 000 Euros
SUN ODYSSEY 34.2 JEANNEAU (1999), FR 83 000 Euros
SUN ODYSSEY 36.2 JEANNEAU (1997), IT 83 000 Euros
--------------------------------------------------------------------------------
Bénéteau CNB Groupe Bénéteau Jeanneau Wauquiez Lagoonpari viikkoa sitten katsomassa veneitä Belgiassa ja Hollannissa. Kannattaa olla varauksellinen hintapyyntöjen suhteen, nimittäin kaikki kohtuuhintaiset (=hintapyynti alhainen Suomen hintatasoon verrattuna) veneet olivat aivan pas**ja. Mittaristot poikkeusetta uusimiskunnossa jopa 12 v. veneissä. Käytön jälki todella näkyi. Yhdelläkään en olisi lähtenyt purjehtimaan Suomeen ennen täydellistä peruskorjausta. Mutta tervemenoa vaan hakemaan vene halvalla vaikka Saksasta, jos siltä tuntuu. (Osa myynnissä olevista veneistä oli Saksalaisten omistamia, vaikka listoilla Hollannissa) Hyvät yskilöt olivatkin sitten jo paljon kalliimpia (=Suomen hintataso).
- mainsail
Tuontia harkinnut kirjoitti:
pari viikkoa sitten katsomassa veneitä Belgiassa ja Hollannissa. Kannattaa olla varauksellinen hintapyyntöjen suhteen, nimittäin kaikki kohtuuhintaiset (=hintapyynti alhainen Suomen hintatasoon verrattuna) veneet olivat aivan pas**ja. Mittaristot poikkeusetta uusimiskunnossa jopa 12 v. veneissä. Käytön jälki todella näkyi. Yhdelläkään en olisi lähtenyt purjehtimaan Suomeen ennen täydellistä peruskorjausta. Mutta tervemenoa vaan hakemaan vene halvalla vaikka Saksasta, jos siltä tuntuu. (Osa myynnissä olevista veneistä oli Saksalaisten omistamia, vaikka listoilla Hollannissa) Hyvät yskilöt olivatkin sitten jo paljon kalliimpia (=Suomen hintataso).
itse olen kierrellyt vastaavalla tavalla ja todennut,kuten edellinen, että laatu on aivan surkea käytetyissä.ymmärrän jos etsii swania,niin silloin kannattaa kiertää.muutoin unohda koko juttu.ne on aivan hirveässä kunnossa keskieuroopassa.ja ruotsissakin saa varautua siihen,ettei niistä ole pidetty huolta kuten täällä.ainut järkevä teko on ostaa ns. uusi vene,joka on maannut sen vaaditun muutaman kuukauden nimellisesti saksassa tai ranskassa.purjehtimalla sen suomeen säästää kivasti.
käytettyjen veneiden hintatasoa ei uhkaa suomessa mikään.ei edes bavariat.eihän mersunkaan hinta ole seurannut halpisautojen perässä.ulkomailta tuodut onkin sitten toinen juttu,kun niitä taas alkaa myymään täällä eteenpäin.huolehdi ainakin arvonlisäverotodistuksesta ja tutki huolella,että myyjä omistaa veneen,jota myy (maksettu!). - Joep
mainsail kirjoitti:
itse olen kierrellyt vastaavalla tavalla ja todennut,kuten edellinen, että laatu on aivan surkea käytetyissä.ymmärrän jos etsii swania,niin silloin kannattaa kiertää.muutoin unohda koko juttu.ne on aivan hirveässä kunnossa keskieuroopassa.ja ruotsissakin saa varautua siihen,ettei niistä ole pidetty huolta kuten täällä.ainut järkevä teko on ostaa ns. uusi vene,joka on maannut sen vaaditun muutaman kuukauden nimellisesti saksassa tai ranskassa.purjehtimalla sen suomeen säästää kivasti.
käytettyjen veneiden hintatasoa ei uhkaa suomessa mikään.ei edes bavariat.eihän mersunkaan hinta ole seurannut halpisautojen perässä.ulkomailta tuodut onkin sitten toinen juttu,kun niitä taas alkaa myymään täällä eteenpäin.huolehdi ainakin arvonlisäverotodistuksesta ja tutki huolella,että myyjä omistaa veneen,jota myy (maksettu!).kyllä käytettyjen mersujen hinnat varsinkin ovat pudonneet viimevuosina.Euroopassa veneiden kuntoskaala on tosiaan yllättävä.
- ..jos myy
Mun naapuri osti nyt viime kesänä. Siis sai vihoin ja viimein ostettua..
Homma on kulemma sellainen, että kun venettä myydään, sille asetetaan hinta ja, jos vene ei mene sillä hinnalla kaupaksi - ei sitä sitten myydäkkään. - tietämätöntä
mainsail kirjoitti:
itse olen kierrellyt vastaavalla tavalla ja todennut,kuten edellinen, että laatu on aivan surkea käytetyissä.ymmärrän jos etsii swania,niin silloin kannattaa kiertää.muutoin unohda koko juttu.ne on aivan hirveässä kunnossa keskieuroopassa.ja ruotsissakin saa varautua siihen,ettei niistä ole pidetty huolta kuten täällä.ainut järkevä teko on ostaa ns. uusi vene,joka on maannut sen vaaditun muutaman kuukauden nimellisesti saksassa tai ranskassa.purjehtimalla sen suomeen säästää kivasti.
käytettyjen veneiden hintatasoa ei uhkaa suomessa mikään.ei edes bavariat.eihän mersunkaan hinta ole seurannut halpisautojen perässä.ulkomailta tuodut onkin sitten toinen juttu,kun niitä taas alkaa myymään täällä eteenpäin.huolehdi ainakin arvonlisäverotodistuksesta ja tutki huolella,että myyjä omistaa veneen,jota myy (maksettu!).Miksi EU:ssa uutta vemnettä pitäisi makuuttaa ostomaassa? Sikäläinen alvi:han pitää eu-kansalaisen maksaa jokatapauksessa. Onko veneissäkin jokin poikkeus kuten autoissa?
- kesät & talvet
Tuontia harkinnut kirjoitti:
pari viikkoa sitten katsomassa veneitä Belgiassa ja Hollannissa. Kannattaa olla varauksellinen hintapyyntöjen suhteen, nimittäin kaikki kohtuuhintaiset (=hintapyynti alhainen Suomen hintatasoon verrattuna) veneet olivat aivan pas**ja. Mittaristot poikkeusetta uusimiskunnossa jopa 12 v. veneissä. Käytön jälki todella näkyi. Yhdelläkään en olisi lähtenyt purjehtimaan Suomeen ennen täydellistä peruskorjausta. Mutta tervemenoa vaan hakemaan vene halvalla vaikka Saksasta, jos siltä tuntuu. (Osa myynnissä olevista veneistä oli Saksalaisten omistamia, vaikka listoilla Hollannissa) Hyvät yskilöt olivatkin sitten jo paljon kalliimpia (=Suomen hintataso).
Osa noista veneistä on sikäläiseen tapaan vedessä kesät talvet...osa jopa oikeassa suolavedessä-eikä missään jokisuistossa. Siinä tulee päällepäin näkyviä "maileja" kolminkertainen määrä vuodessa ja saasteet taivaalta päälle...
Suomen pakkasissa ei hyvin tuuletetussa peitellyssä veneessä kasva homekkaan :)) - uusi kulkuneuvo
tietämätöntä kirjoitti:
Miksi EU:ssa uutta vemnettä pitäisi makuuttaa ostomaassa? Sikäläinen alvi:han pitää eu-kansalaisen maksaa jokatapauksessa. Onko veneissäkin jokin poikkeus kuten autoissa?
Huvivene lasketaan uudeksi kulkuneuvoksi. Niistä maksetaan alv käyttömaahan. Jos vene on 3kk vanha ja 100h purjehdittu, se muuttuu käytetyksi. silloin alv maksetaan ostomaahan...
- Viki
kesät & talvet kirjoitti:
Osa noista veneistä on sikäläiseen tapaan vedessä kesät talvet...osa jopa oikeassa suolavedessä-eikä missään jokisuistossa. Siinä tulee päällepäin näkyviä "maileja" kolminkertainen määrä vuodessa ja saasteet taivaalta päälle...
Suomen pakkasissa ei hyvin tuuletetussa peitellyssä veneessä kasva homekkaan :))On tullut nähtyä näitä hyvin säilöttyjä suomiveneitä. Varustus onneton (monessako edes jääkaappi tai jäähdytetty kylmäboxi 20-30 ke hintaluokassa). Riki päällä voi olla jees jossain muualla, mutta jos meillä paatin pitää kantaa puolen metrin lumikuorma ja sen sulamisesta ynnä jäätymisestä seuravat ongelmat...
Toinen juttu on nuo hyvin hoidetut veneet, mutta niiden osuus meillä myytävistä veneistä on pieni. Sama saattaa olla muuallakin. Onneksi tämä nettiaika mahdollistaa paremmat kaupat, vakavasti venettään myyvä toimittaa kuvat veneestä, etenkin sisätilojen osalta tämä kertoo jo että mitä on odotettavissa
- viime kesänä
Terhisail 530 paatin 38% alle pyydetyn hinnan.
Hankin siihen uuden moottorin 750e, pelastuslautan 1000e pentterin 80e sekä paskahuussin, jota ilman ei kuulemma pärjää, 118e. Muuhun varusteluun ja huoltoihin on mennyt arviolta 300 ja uuteen jarrulliseen traileriin tonni. Lisäksi uudet seilit kustantaa tonnin ja siinä on toimivaa pakettia pitkäksi aikaa.
Hintapyynnöt on tosiaan vain hintapyyntöjä ja kannattaa jättää ostamatta se, mitä ei luule tarvitsevansa, paitsi pelastusvälineet. Pelastusvälineet kannattaa ostaa samalla periaatteella kuin hammasharja, jos ei tunne taustaa osta uusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841