Miten Jumalharha luodaan ihmiselle.

Anonyymi

Oletteko koskaaan miettineet miten Jumalharha ihmisen päähän luodaan? Tapoja on monia mutta minä kerron yhden.

Moni ei välttämättä ole miettinyt miten riskialtista on nukkua vaikka jonkun tuttavan luona koska ei tiedä, että ihmistä voi manipuloida tämän nukkuessa vain yksinkertaisesti puhumalla hänelle. Nukkuvalle ihmiselle voi puhua ja saada hänet vastaamaan kysymyksiin nukkuessan ja tällä tavalla hänet voi myös unessa hypnotisoida ja ohjailla hänen mielikuviaan.

Tämä tietenkin vaatii manipuloidulta ihmiseltä määrätynlaista mielenlaatua ja usein myös luottamusta henkilöön, joka häntä manipuloi. Useinhan kuitenkin uskonyhteisöjen jäsenet luottavat toisiinsa samoin kuin monissa tapauksissa myös puolisoonsa, vanhempiinsa tai vaikka kämppäkaveriinsa.

Nukkuvan unta voidaan vaikka ohjailla sillä tavalla, että hän näkee vaikka unta Jumalan kanssa keskustelemisesta vaikka todellisuudessa hän käy keskustelua unissaan ja täysin tietämättään manipuloijansa kanssa.

Manipuloija voi vaikka hypnotisoida kohteensa muistamaan jonkun mielikuvan nähdessään jonkin yksityiskohdan jolloin manipuloitu kuvittelee nähneensä jonkin Jumalan ilmoittaman enteen.

Manipuloitu voidaan saada uskomaan unissaan ja joskus myös valveilla ollessaan hypnotisoiden, että hänelle on profetoitu jotain tapahtumia niiden tapahtuessa.

Näistä etukäteen hypnotisoinneista hän ei kuitenkaan muista mitään. Tuollaisessa tilanteessa on syytä epäillä, että juuri tuo uskonyhteisössä profetointilahjaisena pidetty henkilö on myös tuo manipuloija ja lisäksi yhteistyössä yhteisön muiden manipuloijien kanssa. He voivat silloin kertoa uskovaiselle tai sellaiseksi tulleelle, että juuri näinhän se Antti sinulle profetoikin ja tämä laukaisee manipuoloidussa uuden muistikuvan, jossa Antti on profetoinutkin.

Muitakin keinoja tähän on, kuten yksinkertaisesti niin ylimalkainen ja epäselvä profetointi, että manipuloitu voi käsittää sen totetuvan missä tähansa itselleen sopivalta tuntuvassa tilanteessa. Tähän ei tarvita edes uni tai valve hypnoosia.

Pitää muistaa, että hypnoosissa ihminen voidaan myös saada unohtamaan jokin keskustelu. Hypnoosista herätetyn ihmisen kanssa tuo keskustelu käydään uudelleen ja tällöin vastakeskustelija alkaa ennen manipuloidun vastausta kertomaan mitä tämä on sanomassa. Tällä tavalla voidaan luoda harha ajatuksenluku kyvystä ja siitä, että vastakeskustelija onkin muka enkeli.

Tässä pientä opetusta alkuun miten näiden asioiden ymmärtämisessä pääsee alkuun. Suosittelen lisäksi lukemaan mielenhallintaa käsittelevää kirjallisuutta.

Itse tunnen nämä menetelmät koska olen ollut mukana uskonyhteisön toiminnassa ja siten oppinut tämän kaiken. Nämä menetelmät eivät todellakaan ole vain okkultistien käytössä vaan niitä käytetään myös ahkerasti kristillisissä yhteisöissä.

88

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika kiinnostavaa. Mutta Joo Oon huomannut tuon että jos luottaa johon kuhun niin heti itsestään selvänä uskoo kaikki mitä sanoo. Miten jotkut miehet onnistuu siinä aina! Käyttää heti toisen aivosumua hyväksi.. yritäppä tässä sitten taistella että pääsee valoon takasi..

      • Anonyymi

        Niin niissä tieteiskorjallisuuksien"helmissä" taitanee lukea, jos vierailet ahkerasti kirjastossa


      • Anonyymi

        Jos palvoo kapakan pöytää, niin aina vaan sinne kapakkaan pitää sitten mennä vaan takaisin pöytää pokkailemaan


    • Anonyymi

      Mutta mikä järki lukea mielenhallintaa jos ei hallitse täysin ensin omaamieltä. Ja Mulla juuri sama kokemus että Just uskonnollisissa yhteisöissä käyttää tuota. Mun mitä olen oppinut että Älä missään nimessä syö mitään mitä joku uskonnollinen tyyppi antaa. Se saattaa pilata lopun elämäsi. Parempi syödä minkä varmaksi tiedät hyväksi. Jos ei tiedä aivosumun takia niin parempi olla syömättä Joo..

      • Anonyymi

        ai mikä järki lukea mielenhallintaa? taitanee olla psykopatti tai joku muu paatti


      • Anonyymi

        omaa mielensä hallintaa on järkee lukea, ettei törmäilisi niihin vastaantuleviin polkupyöriin


    • Anonyymi

      ruotsalaisesta autistisesta lapsesta virheet yrittävät luoda
      ilmastojumalatarta

      • Anonyymi

        Harhainen puolipersu sepitti runoa.
        Jäi kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhainen puolipersu sepitti runoa.
        Jäi kesken.

        Puolipylly vaan koetti saada runoa, jos se vilä enkeää...? antaa sen tellätä rauhassa!


      • Anonyymi

        oletko sinä se lapsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletko sinä se lapsi?

        2.Mooseksen kirja: 6:1-8
        Mutta Herra vastasi Moosekselle:
        "Nyt saat nähdä,
        mitä minä faraolle teen;
        sillä väkevän käden pakottamana hän on päästävä heidät,
        ja väkevän käden pakottamana hän on ajava heidät maastansa."
        Ja Jumala puhui Moosekselle
        ja sanoi hänelle:
        "Minä olen Herra.
        Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille,
        Iisakille
        ja Jaakobille
        'Jumalana Kaikkivaltiaana',
        mutta nimelläni
        'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.
        Ja minä tein myös liittoni heidän kanssansa,
        antaakseni heille Kanaanin maan,
        sen maan,
        jossa he muukalaisina asuivat.
        Ja nyt minä olen kuullut israelilaisten vaikeroimisen,
        kun egyptiläiset pitävät heitä orjantyössä,
        ja olen muistanut liittoni.
        Sano sentähden israelilaisille:
        'Minä olen Herra,
        ja minä vien teidät pois egyptiläisten sorron alta
        ja vapautan teidät orjuudesta
        ja pelastan teidät ojennetulla käsivarrella
        ja suurilla rangaistustuomioilla.
        Niin minä otan teidät kansakseni
        ja olen teidän Jumalanne;
        ja te tulette tietämään,
        että minä olen Herra,
        teidän Jumalanne,
        joka vien teidät pois egyptiläisten sorron alta.
        Ja minä johdatan teidät siihen maahan,
        jonka minä olen kättä kohottaen luvannut antaa Aabrahamille,
        Iisakille
        ja Jaakobille;
        ja sen minä annan teille omaksi.
        Minä olen Herra.'"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Mooseksen kirja: 6:1-8
        Mutta Herra vastasi Moosekselle:
        "Nyt saat nähdä,
        mitä minä faraolle teen;
        sillä väkevän käden pakottamana hän on päästävä heidät,
        ja väkevän käden pakottamana hän on ajava heidät maastansa."
        Ja Jumala puhui Moosekselle
        ja sanoi hänelle:
        "Minä olen Herra.
        Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille,
        Iisakille
        ja Jaakobille
        'Jumalana Kaikkivaltiaana',
        mutta nimelläni
        'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.
        Ja minä tein myös liittoni heidän kanssansa,
        antaakseni heille Kanaanin maan,
        sen maan,
        jossa he muukalaisina asuivat.
        Ja nyt minä olen kuullut israelilaisten vaikeroimisen,
        kun egyptiläiset pitävät heitä orjantyössä,
        ja olen muistanut liittoni.
        Sano sentähden israelilaisille:
        'Minä olen Herra,
        ja minä vien teidät pois egyptiläisten sorron alta
        ja vapautan teidät orjuudesta
        ja pelastan teidät ojennetulla käsivarrella
        ja suurilla rangaistustuomioilla.
        Niin minä otan teidät kansakseni
        ja olen teidän Jumalanne;
        ja te tulette tietämään,
        että minä olen Herra,
        teidän Jumalanne,
        joka vien teidät pois egyptiläisten sorron alta.
        Ja minä johdatan teidät siihen maahan,
        jonka minä olen kättä kohottaen luvannut antaa Aabrahamille,
        Iisakille
        ja Jaakobille;
        ja sen minä annan teille omaksi.
        Minä olen Herra.'"

        Hieman hankalaa ymmärtää noita herroja ,herra 1 herra 2 herra 3,mikä on herran oikea nimi.Yhtä hyvin voisi olla vaiika maaherra.
        Selvennystä jumalan nimeen:
        Tuon raamtun kääntäjä on näköjään unohtanut jumalan nimen,tai sitten pelkää sen käyttöä.
        5 Moos 10:17 jossa on Jumalan nimi,mutta tuskin löydät sitä kuin alaviitteestä.

        2 Moos 4:21 ja 6:1 muodossa "iehovah".Nimi. 2 Moos 6:3 on Jehovah


      • Anonyymi

        ja joku mekkolyydia tuntee itsensä sellaiseksi aina kun pukee asun päälleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman hankalaa ymmärtää noita herroja ,herra 1 herra 2 herra 3,mikä on herran oikea nimi.Yhtä hyvin voisi olla vaiika maaherra.
        Selvennystä jumalan nimeen:
        Tuon raamtun kääntäjä on näköjään unohtanut jumalan nimen,tai sitten pelkää sen käyttöä.
        5 Moos 10:17 jossa on Jumalan nimi,mutta tuskin löydät sitä kuin alaviitteestä.

        2 Moos 4:21 ja 6:1 muodossa "iehovah".Nimi. 2 Moos 6:3 on Jehovah

        en kirjoittelisi tuota pienellä alkukirjaimella


    • Anonyymi

      Jokaisella ihmisellä on ikuisen elämän kaipuu. Kaikki haluaa elää pitkään ja viettää hyvää elämää. Kukaan ei halua kuolla, koska Jumala on pannut iänkaikkisuuden kaipuun heidän sydämiinsä.
      Jokaiselle ihmiselle on annettu vapaa mahdollisuus valita, seuraavatko he Jumalaa tai saatanaa. Välimuotoa ei ole.

      • Anonyymi

        Entä jos jumalaa ja saatanaa ei olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos jumalaa ja saatanaa ei olekaan.

        Nii jos niitä ei ois olis tiedekin turhaa. No jaa onhan se tiede nykyäänkin täysin epätietoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii jos niitä ei ois olis tiedekin turhaa. No jaa onhan se tiede nykyäänkin täysin epätietoista.

        Molemmat kohdat väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii jos niitä ei ois olis tiedekin turhaa. No jaa onhan se tiede nykyäänkin täysin epätietoista.

        Niin nyt alkaneet etsiä elämää muilta planeetoilta,sillä perusteella että kun niitä on miljardeja niin todennäköisesti joltakin löytyy elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin nyt alkaneet etsiä elämää muilta planeetoilta,sillä perusteella että kun niitä on miljardeja niin todennäköisesti joltakin löytyy elämää.

        ne voisivat alkaa etsiä ensin elämää omasta itsestään muille planeetoille kun ei niinvaan sorkkimaan oteta


    • Anonyymi

      Kaikkia ihmisiä ei voi hypnotisoida vaan tarvitaan tietynlaiset perityt aivot.
      Nämä tietynlaiset aivot sitten tottelevat ulkoista ohjailua.

      Minulla on sellaiset aivot, että niihin ei voi vaikuttaa.
      Yksi uskontoon liittyvä harha sentään päässäni on ja se on johdatus.
      Havaitsen "johdatuksen" mutta ymmärrän sen mekanismit ja sei minuun vaikuta.
      Mutta olen sata varma, että uskovaisiin vaikuttaa, tämä asioissa merkityksiä näkevä.

      • Anonyymi

        Jos sulla on mielestäsi ihan kaikki ok, niin mitä mäkätät tässä paikassa??


      • Anonyymi

        "Havaitsen "johdatuksen" mutta ymmärrän sen mekanismit "

        Varmasti, aivan samoin kuin kaikki maailman nk. "skeptikot" ymmärtävät "tieteellisenä totuutena", kuinka ihmistä vain vilkaisemalla voi kehonkielen ja asennon perusteella aistitietona nähdä tästä tämän etunimen, ammatin, harrastukset, unelmat ja kuolleiden omaisten nimet. Mekanismit ovat päivänselviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Havaitsen "johdatuksen" mutta ymmärrän sen mekanismit "

        Varmasti, aivan samoin kuin kaikki maailman nk. "skeptikot" ymmärtävät "tieteellisenä totuutena", kuinka ihmistä vain vilkaisemalla voi kehonkielen ja asennon perusteella aistitietona nähdä tästä tämän etunimen, ammatin, harrastukset, unelmat ja kuolleiden omaisten nimet. Mekanismit ovat päivänselviä.

        Kuulepas nyt. Se tyyppi, joka sinulle väitti olevansa profeetta ei tehnyt sinusta päätelmiä kehonkielen perusteella. Mutta ei hän kyllä oikeasti osannut sinulle profetoidakaan. Hän oli selvittänyt nuo jutut sinusta tuntemalla jonkun, joka taas tuntee jonkun jne.

        Kyllä ihmiset osaavat toisistaan tietoa kerätä ja näin pienessä maassa tuollainen on vielä hyvin helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepas nyt. Se tyyppi, joka sinulle väitti olevansa profeetta ei tehnyt sinusta päätelmiä kehonkielen perusteella. Mutta ei hän kyllä oikeasti osannut sinulle profetoidakaan. Hän oli selvittänyt nuo jutut sinusta tuntemalla jonkun, joka taas tuntee jonkun jne.

        Kyllä ihmiset osaavat toisistaan tietoa kerätä ja näin pienessä maassa tuollainen on vielä hyvin helppoa.

        Asiat kuitenkaan eivät käy niinkuin kuvitelmissasi. Katsos kun on sellainenkin asia kuin ennalta ilmoittamaton kohtaaminen.

        Selvitäpä nyt ne "kuvitellun johdatuksen" mekanismit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat kuitenkaan eivät käy niinkuin kuvitelmissasi. Katsos kun on sellainenkin asia kuin ennalta ilmoittamaton kohtaaminen.

        Selvitäpä nyt ne "kuvitellun johdatuksen" mekanismit.

        Kohtaaminen oli ilmoittamaton vain sinulle. Paikkakuntasi uskikset ovat seuranneet sinua jo pitkään ja vaikka tilanneet jostain kaukaa toiselta paikkakunnalta jonkun ikään kuin ilmoittamatta kohtaamaan sinut. Tälle jollekin on kerrotu jo etukäteen sinusta ne asiat jotka tiedät faktaksi.

        Jos taas yritätä väittää, että hän tieisi sinusta jotain mitä et vahingossakaan ole kenellekään kertonut niin tiedän, että sävellät jo v alheita omasta päästäsi.

        Tätä ilmoittamatonta kohtaamista on yritetty minuunkin mutta vähän huolimattomalla ennakkovalmistelulla. "profeetan" kertomuksessa oli sellaisia aukkoja, että aikamoisen osan hänen sepustuksestaan tiesi sepitetyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtaaminen oli ilmoittamaton vain sinulle. Paikkakuntasi uskikset ovat seuranneet sinua jo pitkään ja vaikka tilanneet jostain kaukaa toiselta paikkakunnalta jonkun ikään kuin ilmoittamatta kohtaamaan sinut. Tälle jollekin on kerrotu jo etukäteen sinusta ne asiat jotka tiedät faktaksi.

        Jos taas yritätä väittää, että hän tieisi sinusta jotain mitä et vahingossakaan ole kenellekään kertonut niin tiedän, että sävellät jo v alheita omasta päästäsi.

        Tätä ilmoittamatonta kohtaamista on yritetty minuunkin mutta vähän huolimattomalla ennakkovalmistelulla. "profeetan" kertomuksessa oli sellaisia aukkoja, että aikamoisen osan hänen sepustuksestaan tiesi sepitetyksi.

        Paikkakunnaltasi taitaa olla foliot loppuunmyyty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikkakunnaltasi taitaa olla foliot loppuunmyyty?

        Ahaa, nolaaminen ja asiattomat kommentit alkoivat sinulla taas, kun argumentit loppuivat.

        No kieltämättä edelliseen viestiin kirjoittamaani on vaikea kumota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, nolaaminen ja asiattomat kommentit alkoivat sinulla taas, kun argumentit loppuivat.

        No kieltämättä edelliseen viestiin kirjoittamaani on vaikea kumota.

        Niinkö?

        "Paikkakuntasi uskikset ovat seuranneet sinua jo pitkään".

        ...lisää foliota...

        "ja vaikka tilanneet jostain kaukaa toiselta paikkakunnalta jonkun ikään kuin ilmoittamatta kohtaamaan sinut."

        Entä jos itse hakeuduin ennalta ilmoittamatta johonkin kohtaamiseen?

        "Jos taas yritätä väittää, että hän tieisi sinusta jotain mitä et vahingossakaan ole kenellekään kertonut niin tiedän, että sävellät jo v alheita omasta päästäsi."

        Jaha, näitä tällaisia tietäjiähän täällä riittää (ainakin yksi vakio). Eräskin sellainen tietäjä täällä "tietää", että esimerkiksi kaikki NDE-todistusaineisto on järjestettyä valhetta.

        "Tätä ilmoittamatonta kohtaamista on yritetty minuunkin mutta vähän huolimattomalla ennakkovalmistelulla. "

        Eli joku alkoi kertoa sinulle asioita pyytämättäsi? Kiinnostavaa.

        ". "profeetan" kertomuksessa oli sellaisia aukkoja, että aikamoisen osan hänen sepustuksestaan tiesi sepitetyksi."

        Millaisia aukkoja? Miten niistä voi tietää muun osan olevan sepitettyä?

        Paranoiasta ja foliosta puheen ollen, on mielenkiintoista, että paranoidinen skitsofrenia on suhteettoman yleistä nimenomaan lännessä verrattuna muuhun maailmaan. Se sopii kuitenkin hyvin yhteen sen kanssa, että lännessä on suhteettoman paljon ateisteja ja materialisteja verrattuna muuhun maailmaan. Kun jostakin alkaa hyvin elävästi tuntua siltä, että joku tarkkailee häntä, niin maailmankatsomuksensa takia hän ei tule edes ajatelleeksi henkistä todellisuutta tai Jumalaa siinä yhteydessä, vaan etsii syytä hallituksesta tai uskovaisista, jotka tarkkailevat häntä - vaikka näistä ei näy vilaustakaan.

        Jos nyt sitten joku - sanotaan vaikka kuollut omainen, henkiopas tai Jumala - puhuu jonkun ihmisen suun kautta pyytämättä asioita, joita tämän ihmisen ei pitäisi missään nimessä mitenkään tietää, niin ensimmäinen kysymys on: "Mitä? Oletko vakoillut minua?" Näin ainakin, jos maailmankatsomukseen mahtuu vain materiaalisia kappaleita. Mutta kukaan ihminenhän ei ole sinua vakoillut. Jos ihminen ei ole kuitenkaan ole valmis hyväksymään sellaista, niin hän jättää vakoiluteorian päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö?

        "Paikkakuntasi uskikset ovat seuranneet sinua jo pitkään".

        ...lisää foliota...

        "ja vaikka tilanneet jostain kaukaa toiselta paikkakunnalta jonkun ikään kuin ilmoittamatta kohtaamaan sinut."

        Entä jos itse hakeuduin ennalta ilmoittamatta johonkin kohtaamiseen?

        "Jos taas yritätä väittää, että hän tieisi sinusta jotain mitä et vahingossakaan ole kenellekään kertonut niin tiedän, että sävellät jo v alheita omasta päästäsi."

        Jaha, näitä tällaisia tietäjiähän täällä riittää (ainakin yksi vakio). Eräskin sellainen tietäjä täällä "tietää", että esimerkiksi kaikki NDE-todistusaineisto on järjestettyä valhetta.

        "Tätä ilmoittamatonta kohtaamista on yritetty minuunkin mutta vähän huolimattomalla ennakkovalmistelulla. "

        Eli joku alkoi kertoa sinulle asioita pyytämättäsi? Kiinnostavaa.

        ". "profeetan" kertomuksessa oli sellaisia aukkoja, että aikamoisen osan hänen sepustuksestaan tiesi sepitetyksi."

        Millaisia aukkoja? Miten niistä voi tietää muun osan olevan sepitettyä?

        Paranoiasta ja foliosta puheen ollen, on mielenkiintoista, että paranoidinen skitsofrenia on suhteettoman yleistä nimenomaan lännessä verrattuna muuhun maailmaan. Se sopii kuitenkin hyvin yhteen sen kanssa, että lännessä on suhteettoman paljon ateisteja ja materialisteja verrattuna muuhun maailmaan. Kun jostakin alkaa hyvin elävästi tuntua siltä, että joku tarkkailee häntä, niin maailmankatsomuksensa takia hän ei tule edes ajatelleeksi henkistä todellisuutta tai Jumalaa siinä yhteydessä, vaan etsii syytä hallituksesta tai uskovaisista, jotka tarkkailevat häntä - vaikka näistä ei näy vilaustakaan.

        Jos nyt sitten joku - sanotaan vaikka kuollut omainen, henkiopas tai Jumala - puhuu jonkun ihmisen suun kautta pyytämättä asioita, joita tämän ihmisen ei pitäisi missään nimessä mitenkään tietää, niin ensimmäinen kysymys on: "Mitä? Oletko vakoillut minua?" Näin ainakin, jos maailmankatsomukseen mahtuu vain materiaalisia kappaleita. Mutta kukaan ihminenhän ei ole sinua vakoillut. Jos ihminen ei ole kuitenkaan ole valmis hyväksymään sellaista, niin hän jättää vakoiluteorian päälle.

        Kyllä se nyt vain on niin,että sinusta on kerätty tietoa etukäteen ja sinulle on esiinnytty kuin se tieto tulisi vaikka Jumalalta. Kyllä joku on odottanut sinun jonain päivänä ilmestyvän paikalle.

        Tai sitten edelllinen viestisi on pelkkää satuilua.

        Miten perustelet väitteesi siitä,että länsimaissa skitsofreniaa esiintyy enemmän kuin muualla maailmassa? Tuliko mieleesi,että länsimaissa on myös maapallon paras terveydenhuoltojärjestelmä ja täällä osataan diagnosoida ihmisiä paremmin kuin länsimaiden ulkopuolella ja skitsofreniatapaukset täälläkö päätyvät paremmin tilastoihin kuin muualla muuten esiintyvyys on samaa kuin muualla.

        Ja mitä tulee tulee taas minuun sen suhteen mitä profeettana esiintyneen henkilön sepustuksissa oli sellaista,että tiesin ne sepitetyiksi niin ne olivat sellaisia,että ne eivät vain pitäneet paikkaansa. En ollut tehnyt tai ajatellut niitä asioita joita hän väitti minun tehneen ja ajatelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se nyt vain on niin,että sinusta on kerätty tietoa etukäteen ja sinulle on esiinnytty kuin se tieto tulisi vaikka Jumalalta. Kyllä joku on odottanut sinun jonain päivänä ilmestyvän paikalle.

        Tai sitten edelllinen viestisi on pelkkää satuilua.

        Miten perustelet väitteesi siitä,että länsimaissa skitsofreniaa esiintyy enemmän kuin muualla maailmassa? Tuliko mieleesi,että länsimaissa on myös maapallon paras terveydenhuoltojärjestelmä ja täällä osataan diagnosoida ihmisiä paremmin kuin länsimaiden ulkopuolella ja skitsofreniatapaukset täälläkö päätyvät paremmin tilastoihin kuin muualla muuten esiintyvyys on samaa kuin muualla.

        Ja mitä tulee tulee taas minuun sen suhteen mitä profeettana esiintyneen henkilön sepustuksissa oli sellaista,että tiesin ne sepitetyiksi niin ne olivat sellaisia,että ne eivät vain pitäneet paikkaansa. En ollut tehnyt tai ajatellut niitä asioita joita hän väitti minun tehneen ja ajatelleen.

        "Kyllä se nyt vain on niin,että sinusta on kerätty tietoa etukäteen ja sinulle on esiinnytty kuin se tieto tulisi vaikka Jumalalta. Kyllä joku on odottanut sinun jonain päivänä ilmestyvän paikalle."

        Ja lisää foliota....

        "Miten perustelet väitteesi siitä,että länsimaissa skitsofreniaa esiintyy enemmän kuin muualla maailmassa?"

        Länsimaissa ei sairastu sen enempää ihmisiä skitsofreniaan kuin muuallakaan, mutta länsimaissa sairaus jää useammin loppuiäksi päälle, kun muualla siitä parannutaan. Syynä lienee kemiallinen lääkitys lännessä ja sosiaalinen tuki muualla. Lännessä poikkeava kokemus pyritään tukahduttamaan ja kitkemään pois aivosairautena, kun taas muualla se nähdään koettelemuksena, josta tullaan ulos entistä ehompina, kohotaan kuin Feeniks-lintu tuhkasta.

        ”Ja mitä tulee tulee taas minuun sen suhteen mitä profeettana esiintyneen henkilön sepustuksissa oli sellaista,että tiesin ne sepitetyiksi niin ne olivat sellaisia,että ne eivät vain pitäneet paikkaansa.”

        Miksi sitten puhuit kertomuksen aukoista, etkä epätotuuksista?

        Millä lailla kerrotut epätotuudet edellyttävät kaikenkattavaa vakoiluteoriaa, jossa paikkakunnan uskikset vakoilivat sinua? Eihän epätotuuksien selittämiseen tarvita mitään vakoiluteorioita.

        Jokin tässä nyt ei oikein täsmää ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se nyt vain on niin,että sinusta on kerätty tietoa etukäteen ja sinulle on esiinnytty kuin se tieto tulisi vaikka Jumalalta. Kyllä joku on odottanut sinun jonain päivänä ilmestyvän paikalle."

        Ja lisää foliota....

        "Miten perustelet väitteesi siitä,että länsimaissa skitsofreniaa esiintyy enemmän kuin muualla maailmassa?"

        Länsimaissa ei sairastu sen enempää ihmisiä skitsofreniaan kuin muuallakaan, mutta länsimaissa sairaus jää useammin loppuiäksi päälle, kun muualla siitä parannutaan. Syynä lienee kemiallinen lääkitys lännessä ja sosiaalinen tuki muualla. Lännessä poikkeava kokemus pyritään tukahduttamaan ja kitkemään pois aivosairautena, kun taas muualla se nähdään koettelemuksena, josta tullaan ulos entistä ehompina, kohotaan kuin Feeniks-lintu tuhkasta.

        ”Ja mitä tulee tulee taas minuun sen suhteen mitä profeettana esiintyneen henkilön sepustuksissa oli sellaista,että tiesin ne sepitetyiksi niin ne olivat sellaisia,että ne eivät vain pitäneet paikkaansa.”

        Miksi sitten puhuit kertomuksen aukoista, etkä epätotuuksista?

        Millä lailla kerrotut epätotuudet edellyttävät kaikenkattavaa vakoiluteoriaa, jossa paikkakunnan uskikset vakoilivat sinua? Eihän epätotuuksien selittämiseen tarvita mitään vakoiluteorioita.

        Jokin tässä nyt ei oikein täsmää ...

        Lisää rakoilua tämän uskovaisen todistelussa. Et mitenkään pysty kaatamaan vastaväittäjääsi jankkaamalla vain kehäpäätelmääsi. Edellinen puheenvuorosi sisälsi jo oikeastaan pelkkää mututietoa ja sanamuotojen pilkunviilailua. Näillä koetat harhauttaa jotain yksinkertaista lukijaa,joka epätoivoisesti sinun tavoin yrittää pitää kiinni uskostaan.
        Vastaväittäjäsi on tavallisen oikeassa ja sinun pitää jo turvautua valehteluun pitääksesi rakennelmasi kasassa. Yksi valheistasi on esimerkiksi se,että muualla maailmassa parannutaan skitsofreniasta. Kukaan ei parannu tästä aivosairaudesta.

        Minun mielestäni vastaväittäjäsi on älykkäämpi kuin sinä ja myös tervetullut lisä tämän palstan pysähtyneeseen keskusteluun. Olen niin ajatuksissani kuin myös hengessä täysin hänen puolellaan.


      • Anonyymi

        Lisäys: jos kyseinen henkilö, jota ei kiinnosta niinkään totuus vaan henkilökohtainen ideologinen agenda, tekee poistatuksen vielä uudestaan todennäköisesti tekosyyllä "viesti ei ole suomea" niin täytynee silloin kirjoittaa linkin sisältö suomeksi. Ei haittaa, onhan näitä tällaisia tapauksia nähty ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys: jos kyseinen henkilö, jota ei kiinnosta niinkään totuus vaan henkilökohtainen ideologinen agenda, tekee poistatuksen vielä uudestaan todennäköisesti tekosyyllä "viesti ei ole suomea" niin täytynee silloin kirjoittaa linkin sisältö suomeksi. Ei haittaa, onhan näitä tällaisia tapauksia nähty ennenkin.

        Kirjoitapa se linkki vaikka Suomeksi. Minuakin kiinnostaa nähdä mistä olisit halunnut viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitapa se linkki vaikka Suomeksi. Minuakin kiinnostaa nähdä mistä olisit halunnut viestiä.

        Jahah, ja kyseinen henkilö tosiaan poistatti sen uudestaan. Kertoo vain jotakin kyseisen materialistin uskonkiihkoisesta agendasta, ja tätä piirrettä on havaittu useamminkin heidän keskuudessaan. Kaikkein ruminpia keinoja käyttävä porukka.

        No laitetaan se viesti kolmannenkin kerran, tällä kertaa ilman englanninkielisiä lainauksia.


      • Anonyymi

        Tässähän tämä taas uudestaan. Kuten edellisessä poistattamassasi viestissä jo mainitsin, niin kaltaisiasi ei kiinnosta niinkään totuus ja tosiasiat, vaan vain oman ideologisen agendan ja edistäminen, keinoista viis.

        * * *

        "kehäpäätelmääsi"

        Mitä ihmeen kehäpäätelmää?

        "mututietoa"

        Mitä mututietoa?

        "sanamuotojen pilkunviilailua"

        Mitä sanamuotojen pilkunviilailua? Sisältöä kysyttiin, ja sanoilla kerrotun tarinan mielekkyyttä.

        "Näillä koetat harhauttaa jotain yksinkertaista lukijaa,joka epätoivoisesti sinun tavoin yrittää pitää kiinni uskostaan."

        Millä tavalla harhauttaa? Ainoa, joku täällä näyttää yrittävän epätoivoisesti pitää kiinni uskostaan, on materialisti.

        "sinun pitää jo turvautua valehteluun pitääksesi rakennelmasi kasassa. Yksi valheistasi on esimerkiksi se,että muualla maailmassa parannutaan skitsofreniasta. Kukaan ei parannu tästä aivosairaudesta."

        Kuinka tavallista, että materialisti syyttää toista valehtelusta, kun valehtelee itse.

        Kas tässä:

        https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/41741/9241561718_eng.pdf;jsessionid=C933586125250E110F5C4BFEAD8FA7D9?sequence=1

        Lue sivulta 42, kuinka siellä kerrotaan skitsofrenian vallitsevuuden olevan alhaisempaa kehittyvissä maissa kuin kehittyneissä maissa, vaikka niissä sairastuu kutakuinkin sama määrä ihmisiä. Sivulla mainitaan sen johtuvan muun muassa siitä, että toipumisluvut kehittyvissä maissa ovat paremmat.

        Miten "kehittyvien" maiden paranemisluvut voivat olla korkeammat kuin "kehittyneen" maailman, jos kukaan ei parane "tästä aivosairaudesta", niinkuin olet jostain saanut päähäsi ja täällä sitä sitten valehtelet totuutena?

        Sivumennen sanoen, mielenkiintoisena yksityiskohtana seuraavasta linkistä käy ilmi, että historiallisten dokumenttien perusteella skitsofrenia on yleistynyt myöhäiseltä 1700-luvulta alkaen 1950-lukuun saakka, mistä lähtien luvut ovat olleet laskussa. En nyt tee suoraa päätelmää kausaalisuudesta sen tosiseikan pohjalta, että skitsofrenia on yleistynyt materialismin yleistyessä ja harvinaistunut materialismin ollessa laskussa, mutta korrelaatio on varsin hauska.

        https://books.google.fi/books?id=ibsWAAAAQBAJ&pg=PT542&lpg=PT542&dq=the most common type of schizophrenia in "third world"&source=bl&ots=QjGRj2n272&sig=ACfU3U0-agCQQz17sI1S-CbBZkd4K8nGbw&hl=fi&sa=X&ved=2ahUKEwjx34v1pZbpAhXMrIsKHRRaB9EQ6AEwC3oECAoQAQ#v=onepage&q=less common&f=false


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän tämä taas uudestaan. Kuten edellisessä poistattamassasi viestissä jo mainitsin, niin kaltaisiasi ei kiinnosta niinkään totuus ja tosiasiat, vaan vain oman ideologisen agendan ja edistäminen, keinoista viis.

        * * *

        "kehäpäätelmääsi"

        Mitä ihmeen kehäpäätelmää?

        "mututietoa"

        Mitä mututietoa?

        "sanamuotojen pilkunviilailua"

        Mitä sanamuotojen pilkunviilailua? Sisältöä kysyttiin, ja sanoilla kerrotun tarinan mielekkyyttä.

        "Näillä koetat harhauttaa jotain yksinkertaista lukijaa,joka epätoivoisesti sinun tavoin yrittää pitää kiinni uskostaan."

        Millä tavalla harhauttaa? Ainoa, joku täällä näyttää yrittävän epätoivoisesti pitää kiinni uskostaan, on materialisti.

        "sinun pitää jo turvautua valehteluun pitääksesi rakennelmasi kasassa. Yksi valheistasi on esimerkiksi se,että muualla maailmassa parannutaan skitsofreniasta. Kukaan ei parannu tästä aivosairaudesta."

        Kuinka tavallista, että materialisti syyttää toista valehtelusta, kun valehtelee itse.

        Kas tässä:

        https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/41741/9241561718_eng.pdf;jsessionid=C933586125250E110F5C4BFEAD8FA7D9?sequence=1

        Lue sivulta 42, kuinka siellä kerrotaan skitsofrenian vallitsevuuden olevan alhaisempaa kehittyvissä maissa kuin kehittyneissä maissa, vaikka niissä sairastuu kutakuinkin sama määrä ihmisiä. Sivulla mainitaan sen johtuvan muun muassa siitä, että toipumisluvut kehittyvissä maissa ovat paremmat.

        Miten "kehittyvien" maiden paranemisluvut voivat olla korkeammat kuin "kehittyneen" maailman, jos kukaan ei parane "tästä aivosairaudesta", niinkuin olet jostain saanut päähäsi ja täällä sitä sitten valehtelet totuutena?

        Sivumennen sanoen, mielenkiintoisena yksityiskohtana seuraavasta linkistä käy ilmi, että historiallisten dokumenttien perusteella skitsofrenia on yleistynyt myöhäiseltä 1700-luvulta alkaen 1950-lukuun saakka, mistä lähtien luvut ovat olleet laskussa. En nyt tee suoraa päätelmää kausaalisuudesta sen tosiseikan pohjalta, että skitsofrenia on yleistynyt materialismin yleistyessä ja harvinaistunut materialismin ollessa laskussa, mutta korrelaatio on varsin hauska.

        https://books.google.fi/books?id=ibsWAAAAQBAJ&pg=PT542&lpg=PT542&dq=the most common type of schizophrenia in "third world"&source=bl&ots=QjGRj2n272&sig=ACfU3U0-agCQQz17sI1S-CbBZkd4K8nGbw&hl=fi&sa=X&ved=2ahUKEwjx34v1pZbpAhXMrIsKHRRaB9EQ6AEwC3oECAoQAQ#v=onepage&q=less common&f=false

        Kylläpä vaan skitsofrenia oireilee vähemmän kehittyvissä maissa kuin lännessä. Se tosin ei todista sitä, että Jumala olisi olemassa vaan se todistaa siitä,että että länsimainen lääkepainotteinen hoito ei ole oikea tapa hoitaa skitsofreniaa.

        Varsinkin Suomen terveydenhuoltojärjestelmä kulkee täysin monikansallisten lääkefirmojen talutusnuorassa. Tästä on hyvä esimrkki diabeteksen hoito tässä maassa.

        Skitsofreniasta ei silti parannusta kehittyvissä maissakaan vaan sukulaisten suhteet siellä toimivat eri tavalla ja läheisten tuki on paremmin saatavilla silloin kuin psykoottinen vaihe uhkaa ottaa sairaan mielestä yliotteen.

        Oheisessa linkissä teoriaa siitä miten lääkepainotteinen hoito ei ole paras tapa hoitaa skitsofreniaa https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä vaan skitsofrenia oireilee vähemmän kehittyvissä maissa kuin lännessä. Se tosin ei todista sitä, että Jumala olisi olemassa vaan se todistaa siitä,että että länsimainen lääkepainotteinen hoito ei ole oikea tapa hoitaa skitsofreniaa.

        Varsinkin Suomen terveydenhuoltojärjestelmä kulkee täysin monikansallisten lääkefirmojen talutusnuorassa. Tästä on hyvä esimrkki diabeteksen hoito tässä maassa.

        Skitsofreniasta ei silti parannusta kehittyvissä maissakaan vaan sukulaisten suhteet siellä toimivat eri tavalla ja läheisten tuki on paremmin saatavilla silloin kuin psykoottinen vaihe uhkaa ottaa sairaan mielestä yliotteen.

        Oheisessa linkissä teoriaa siitä miten lääkepainotteinen hoito ei ole paras tapa hoitaa skitsofreniaa https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia

        Tässä artikkelissa edelläpuhutut asiat muuten on kerrottu harvinaisen selvästi:

        https://www.psychologytoday.com/us/blog/mad-in-america/201005/schizophrenia-mystery-solved

        Tiivistelmä:

        Vuonna 1979 ryhdyttiin viisi vuotta kestäneen WHO:n tutkimuksen pohjalta ihmettelemään, kuinka saattoi olla niin, että ihmiset kolmannessa maailmassa näyttivät parantuvan skitsofreniasta huomattavasti useammin kuin lännessä. ”Kehittyvissä” maissa potilaat pärjäsivät yhteiskunnallisesti hyvin, kun taas ”kehittyneissä” maissa asuminen oli vahva ennusmerkki sille, että potilas ei milloinkaan toivu.

        Aluksi spekuloitiin, että jospa kehittyvien maailman asukkailla on jostain syystä parempi vaste antipsykootteihin kuin kehittyneiden maiden asukkailla. Mutta kun asiaa alettiin selvittämään, kävi ilmi, että kehittyvissä maissa vain 16 % potilaista oli antipsykoottisella lääkityksellä, kun kehittyneissä maissa luku oli 61 %. Eli paraneminen oli käänteisessä suhteessa antipsykoottien käyttöön.

        Lääkehoitoparadigmoja on kahdenlaisia, joista yksi on jatkuva lääkitys, ja toinen on valikoiva, oireenmukainen lääkitys. Bostonin yliopiston tekemässä tutkimuksessa ilmeni, että 34 % potilaista oli parantunut, pystyi huolehtimaan itsestään ja elämään täytää elämää. Tälle potilasryhmälle oli yhteistä, että he eivät olleet käyttäneet antipsykootteja pitkään aikaan. Tutkimuksen tekijä totesi, että on myytti, että skitsofrenian takia on syötävä antipsykootteja koko loppuelämän ajan.

        1990-luvulla MRI-tutkimuksissa havaittiin, että antipsykoottien käyttö aiheutti basaaliganglian ja talamuksen turpoamista ja otsalohkojen kutistumista. Basaaliganglian ja talamuksen turpoaminen havaittiin myöhemmin olevan suorassa yhteydessä sekä positiivisten että negatiivisten skitsofreniaoireiden vakavuuteen.

        Vuonna 2007 jukaistiin viisitoista vuotta kestäneen seurantatutkimuksen tulokset. 40% niistä, jotka eivät enää ottaneet antipsykootteja, oli parantunut. Niitä yhä ottavista vain 5 % oli parantunut. Antipsykootit lopettaneista enää vain 28 % koki psykoosijaksoja, kun niiden ottoa jatkaneilla luku oli 64 %.

        Jotkut ovat esittäneet, että ehkäpä lääkkeiden ottamattomuus johtuukin vain lievemmästä taudista. Mutta kun lääkehoidon yleisyys kolmannessa maailmassa on lisääntynyt, niin siellä on tällä vuosituhannella alkanut näkyä yhtä huonoja lukuja kuin lännessä. Ja lisäksi, kun joillakin alueilla kuten Suomen Länsi-Pohjan alueella sitä vastoin siirryttiin mahdollisimman vähäiselle lääkitykselle, myös paranemisluvut kohosivat alkaen vastata WHO:n alkuperäisiä kehittyvien maiden lukuja. Viiden vuoden jälkeen 68 % potilaista on takaisin työssä tai koulussa, ja vain 14 % pitkäaikaisesti invalidisoituneita. Tämä selvittänee kausaliteetin suunnan.

        * * *

        Mutta miten tällaiseen tilanteeseen on ylipäätään milloinkaan jouduttu? Vastaus: Syynä on materialistinen uskomus, jonka mukaan mieli = aivot, haasteelliset olosuhteet mielessä = aivojen häiriö, ja mielen hoito tapahtuu lääkitsemällä sitä kemiallisesti materialla. Ennen kuin materialistit aloittivat mielen puoskaroinnin, niin tällaista (mm. ongelmien kroonistamista kemiallisesti) ei esiintynyt missään.


        Ja mitäpä voikaan odottaa kulttuurilta, jossa mielen ja tietoisuuden asiantuntemus on luokkaa "tietoisuutta ei ole olemassa" (eliminativismi), "mieli on musta laatikko, josta ei voi tietää mitään" (behaviorismi), "tietoisuus on kimpale lihaa" (tietoisuus = aivot)? Kun sellaisella asenteella ja vahvalla uskolla lähdetään liikenteeseen ja levitetään sitä ylimielisesti ja vakuuttavan tuntuisesti muuhun hyväuskoiseen maailmaan, ovat tuloksetkin sitten sen mukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on mielestäsi ihan kaikki ok, niin mitä mäkätät tässä paikassa??

        Ymmärrätkö imbesilli, että raamatun teksti on kirjoitettua ja kirjoitus muuttaa maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Havaitsen "johdatuksen" mutta ymmärrän sen mekanismit "

        Varmasti, aivan samoin kuin kaikki maailman nk. "skeptikot" ymmärtävät "tieteellisenä totuutena", kuinka ihmistä vain vilkaisemalla voi kehonkielen ja asennon perusteella aistitietona nähdä tästä tämän etunimen, ammatin, harrastukset, unelmat ja kuolleiden omaisten nimet. Mekanismit ovat päivänselviä.

        Sinä olet varmasti sinun persoonaasi rakastavan kanssa naimisissa, vai onko se rahojesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö imbesilli, että raamatun teksti on kirjoitettua ja kirjoitus muuttaa maailmaa.

        Liisa Ihmemaassa on myös kirjoitettua tekstiä. Siitäkään huolimatta se ei ole totta sen enempää kuin Hans Christian Andersenin sadut jotka myöskin ovat kirjoitettua tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä artikkelissa edelläpuhutut asiat muuten on kerrottu harvinaisen selvästi:

        https://www.psychologytoday.com/us/blog/mad-in-america/201005/schizophrenia-mystery-solved

        Tiivistelmä:

        Vuonna 1979 ryhdyttiin viisi vuotta kestäneen WHO:n tutkimuksen pohjalta ihmettelemään, kuinka saattoi olla niin, että ihmiset kolmannessa maailmassa näyttivät parantuvan skitsofreniasta huomattavasti useammin kuin lännessä. ”Kehittyvissä” maissa potilaat pärjäsivät yhteiskunnallisesti hyvin, kun taas ”kehittyneissä” maissa asuminen oli vahva ennusmerkki sille, että potilas ei milloinkaan toivu.

        Aluksi spekuloitiin, että jospa kehittyvien maailman asukkailla on jostain syystä parempi vaste antipsykootteihin kuin kehittyneiden maiden asukkailla. Mutta kun asiaa alettiin selvittämään, kävi ilmi, että kehittyvissä maissa vain 16 % potilaista oli antipsykoottisella lääkityksellä, kun kehittyneissä maissa luku oli 61 %. Eli paraneminen oli käänteisessä suhteessa antipsykoottien käyttöön.

        Lääkehoitoparadigmoja on kahdenlaisia, joista yksi on jatkuva lääkitys, ja toinen on valikoiva, oireenmukainen lääkitys. Bostonin yliopiston tekemässä tutkimuksessa ilmeni, että 34 % potilaista oli parantunut, pystyi huolehtimaan itsestään ja elämään täytää elämää. Tälle potilasryhmälle oli yhteistä, että he eivät olleet käyttäneet antipsykootteja pitkään aikaan. Tutkimuksen tekijä totesi, että on myytti, että skitsofrenian takia on syötävä antipsykootteja koko loppuelämän ajan.

        1990-luvulla MRI-tutkimuksissa havaittiin, että antipsykoottien käyttö aiheutti basaaliganglian ja talamuksen turpoamista ja otsalohkojen kutistumista. Basaaliganglian ja talamuksen turpoaminen havaittiin myöhemmin olevan suorassa yhteydessä sekä positiivisten että negatiivisten skitsofreniaoireiden vakavuuteen.

        Vuonna 2007 jukaistiin viisitoista vuotta kestäneen seurantatutkimuksen tulokset. 40% niistä, jotka eivät enää ottaneet antipsykootteja, oli parantunut. Niitä yhä ottavista vain 5 % oli parantunut. Antipsykootit lopettaneista enää vain 28 % koki psykoosijaksoja, kun niiden ottoa jatkaneilla luku oli 64 %.

        Jotkut ovat esittäneet, että ehkäpä lääkkeiden ottamattomuus johtuukin vain lievemmästä taudista. Mutta kun lääkehoidon yleisyys kolmannessa maailmassa on lisääntynyt, niin siellä on tällä vuosituhannella alkanut näkyä yhtä huonoja lukuja kuin lännessä. Ja lisäksi, kun joillakin alueilla kuten Suomen Länsi-Pohjan alueella sitä vastoin siirryttiin mahdollisimman vähäiselle lääkitykselle, myös paranemisluvut kohosivat alkaen vastata WHO:n alkuperäisiä kehittyvien maiden lukuja. Viiden vuoden jälkeen 68 % potilaista on takaisin työssä tai koulussa, ja vain 14 % pitkäaikaisesti invalidisoituneita. Tämä selvittänee kausaliteetin suunnan.

        * * *

        Mutta miten tällaiseen tilanteeseen on ylipäätään milloinkaan jouduttu? Vastaus: Syynä on materialistinen uskomus, jonka mukaan mieli = aivot, haasteelliset olosuhteet mielessä = aivojen häiriö, ja mielen hoito tapahtuu lääkitsemällä sitä kemiallisesti materialla. Ennen kuin materialistit aloittivat mielen puoskaroinnin, niin tällaista (mm. ongelmien kroonistamista kemiallisesti) ei esiintynyt missään.


        Ja mitäpä voikaan odottaa kulttuurilta, jossa mielen ja tietoisuuden asiantuntemus on luokkaa "tietoisuutta ei ole olemassa" (eliminativismi), "mieli on musta laatikko, josta ei voi tietää mitään" (behaviorismi), "tietoisuus on kimpale lihaa" (tietoisuus = aivot)? Kun sellaisella asenteella ja vahvalla uskolla lähdetään liikenteeseen ja levitetään sitä ylimielisesti ja vakuuttavan tuntuisesti muuhun hyväuskoiseen maailmaan, ovat tuloksetkin sitten sen mukaisia.

        Skitsofrenia on vain yksi rikka rokassa. Sen hoitotavat eivät todista mitään hengellisyyden järjellisyydesta. Ihminen ei suinkaan ole parantunut Skitsofreniast, jos hänen sairautensa oireet selitetään hengellisiksi kokemuksiksi.

        Tosin siitä olen tämä uskovaisen vastaväittäjän kanssa samaa mieltä länsimaisaa lääkehoitopainotteisella psykiatrialla on menty metsään,

        onhan tutkimustuloksia joiden mukaan antipsykootit pikemminkin saavat aikaaa psykooseja siinä missä ehkäisevätkin niitä. Antipsykootit voivat myös aiheuttaa aivoissa tulehdustilaa, joka laukaisee psykoosin. Masennuspotilailla on myös todettu antipsykoottien laukaisemia psykooseja tilanteissa joissa heidän masennustaan on koitettu hoitaa vaikka Risperidoni antipsykootilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat kuitenkaan eivät käy niinkuin kuvitelmissasi. Katsos kun on sellainenkin asia kuin ennalta ilmoittamaton kohtaaminen.

        Selvitäpä nyt ne "kuvitellun johdatuksen" mekanismit.

        lastenohjelmaan piirretään ruutu ja sinä alat sitten luulemaan siitä kaikkea jännää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet varmasti sinun persoonaasi rakastavan kanssa naimisissa, vai onko se rahojesi.

        pihanurmikon kanssa on jos käyttää liikaa alkoholia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se nyt vain on niin,että sinusta on kerätty tietoa etukäteen ja sinulle on esiinnytty kuin se tieto tulisi vaikka Jumalalta. Kyllä joku on odottanut sinun jonain päivänä ilmestyvän paikalle.

        Tai sitten edelllinen viestisi on pelkkää satuilua.

        Miten perustelet väitteesi siitä,että länsimaissa skitsofreniaa esiintyy enemmän kuin muualla maailmassa? Tuliko mieleesi,että länsimaissa on myös maapallon paras terveydenhuoltojärjestelmä ja täällä osataan diagnosoida ihmisiä paremmin kuin länsimaiden ulkopuolella ja skitsofreniatapaukset täälläkö päätyvät paremmin tilastoihin kuin muualla muuten esiintyvyys on samaa kuin muualla.

        Ja mitä tulee tulee taas minuun sen suhteen mitä profeettana esiintyneen henkilön sepustuksissa oli sellaista,että tiesin ne sepitetyiksi niin ne olivat sellaisia,että ne eivät vain pitäneet paikkaansa. En ollut tehnyt tai ajatellut niitä asioita joita hän väitti minun tehneen ja ajatelleen.

        Tuossa vastaväittäjä yrittää selvästi ohjata keskustelua pois varsinaiselta uralta täysin toiseen suuntaan.

        Tämä osoittaa häneltä argumenttien loppuneen.


    • Anonyymi

      Selain vanhoja keskusteluja ja löysin todella kiinnostavan ketjun. Aiemmin tein aloituksen miten Jumalharha syntyy.

      Jumalharhalla "googlettamalla" löysin keskusteluista tämänkin.

      Tässäkin kesklustelussa löytyy pari vinkkiä jotka mielestäni vaikuttavat järkeenkäyviltä. Ja joo, ei kannata syödä mitään mitä johonkin hengellisyyteen uskova tarjoaa. pitää ,muuten paikkansa ainakin, jos satut seurustelemaan joissain tilanteessa Rastafarien kanssa.

      • Anonyymi

        Olet siis lähetyssaarnaaja, joka ei muista edes mitä ja missä on saarnannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis lähetyssaarnaaja, joka ei muista edes mitä ja missä on saarnannut.

        Ehkä te molemmat


    • Anonyymi

      Kunnon paranoiaa. Ja selvää muutakin harhaisuutta, ainakin jos uskotaan, että tuollaista on tehty kaikille ja siinä on sitten uskontojen kaikkialla vallitsevuuden selitys.

      • Anonyymi

        Tuollaista en ole osannut kuvitella mutta tuollainen voisi olla yksi tapa kutitella aivojen sitä osaa, joka saa ihmisen uskomaan sellaisiin abstrakteihin asioihin kuten Jumala ja henkimaailmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista en ole osannut kuvitella mutta tuollainen voisi olla yksi tapa kutitella aivojen sitä osaa, joka saa ihmisen uskomaan sellaisiin abstrakteihin asioihin kuten Jumala ja henkimaailmat.

        Ja kun aivot on kokonaan pois alta, niin sitten sitä vasta uskotaankin. Tietämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun aivot on kokonaan pois alta, niin sitten sitä vasta uskotaankin. Tietämällä.

        kun aivot on pois alta,tulee vihannes


    • Anonyymi

      Normaalitahdolla ja tahdolla normaaliin on tekemistä.

    • Anonyymi

      Nämä jenkkielokuvat jossa hypnotisoidaan ihminen tekemään murha kun kirkonkello lyö
      10 lyöntiä ovat täyttä fuulaata kuten myös tämä aloittajan kirjoitus!

      "– Mielikuva, että ihminen voitaisiin tuosta vain hypnotisoida täysin tiedostamattomaan tilaan, jossa tehdään hulluja asioita pystymättä itse vaikuttamaan tilanteeseen, on täysin väärä. Hypnoosilla ei saada väkisin ketään tekemään tai kertomaan yhtään mitään, hypnoterapeutti Nina Rope sanoo".

      https://www.studio55.fi/vapaalla/article/hypnoterapeutti-hypnoosi-avaa-alitajunnan-ja-menneisyyden/228756

      Uskonto on aivopesua jossa ihmisille syötetään tiettyjä pelottelu
      kuvia siitä miten ihmiset tuomitaan ikuiseen kadotukseen mikäli he eivät
      ota vastaan herramme jeesuksenkrituksen anteeksi antoa synneistämme.

      "Miksi Kuolleet kävelevät maan päällä?
      Koska helvetti on täynnä".

      • Anonyymi

        Kyllä ihminen voidaan hypnotisoida tekemään rikos. Se ei mene aivan samaan tapaan kuin elokuvissa mutta niin voidaan tehdä.

        Vuonna 1951 Tanskalainen Björn Schouw hypnotisoi sellitoverinsa tekemään pankkiryöstön ja murhan. Tästä löytyy tietoa googlettamalla hakusanalla hypnoosimurha myös wikipediasta tapauksesta löytyy tietoa. Tanskan poliisi on myös dokumentoinut tapauksen nimellä hypnoosimurha.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hypnoosimurha


      • Anonyymi

        Ihmisen alitajuntaan voidaan syöttää asioita hänen vastustuksestaan huolimatta. Hannu Lauerma on kertonut ettei meillä ole sellaista viisasta alitajuntaa, joka estäisi tällaisen.

        https://yle.fi/uutiset/3-10143946


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ihminen voidaan hypnotisoida tekemään rikos. Se ei mene aivan samaan tapaan kuin elokuvissa mutta niin voidaan tehdä.

        Vuonna 1951 Tanskalainen Björn Schouw hypnotisoi sellitoverinsa tekemään pankkiryöstön ja murhan. Tästä löytyy tietoa googlettamalla hakusanalla hypnoosimurha myös wikipediasta tapauksesta löytyy tietoa. Tanskan poliisi on myös dokumentoinut tapauksen nimellä hypnoosimurha.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hypnoosimurha

        Mistä elokuvasta tää oli.


    • Anonyymi

      Ei jumaluuden tai enkelikuvitelmien harhaan tarvitse manipulointia tai hypnoosia. Jopa uskonnon kautta mielikuvien luominen alkaa olla vanhanaikaista.
      Puhelimet ja lehdistö tekevät sen nykyaikaisesti.
      Ei tarvitse muuta kuin saada iso ryhmä uskomaan maanpäälliseen isompaan ihmeeseen.
      Ryhmien jopa asevoimien toimintaa ohjaa luulo ja usko, että täällä on jotain maaallista voimaa. Näiden luulojen ja harhojen kautta saadaan ihmiset vainoihin. Historiallinen noitavaino on siirtynyt 2000-luvun tyyliin. Toiminnalleen uskollisena.

    • Anonyymi

      Tarkoitatko jumalattomuus harha hypnoosissa vuorovaikutteisena visiollisvulkaatrsessaintressissä, kosmoottisen reduktii isev sfokulaattisena reiluksfobiana.

    • Anonyymi

      Mitä sillä tieteellä on virkaa, kun se yrittää todistella, että kaikki on alkanut sattumalta tai milloin mistäkin limasta. Eikös olis helpompi läjäyttää räkää seinälle ja sen kuvion mukaan tehdä faktoja ja uusi tieteellinen keksintö.

      • Anonyymi

        Tieteellä on se virka, että se todistaa maintsemasi asiat todeksi. Tiede on todistanut senkin, että ihminen seuraa vaistojaan ennen järkeään ja tämä taas on synnyttänyt maailmaan uskonnot. Samaan tapaan uskontoja on maailmaan synnyttänyt se, että metsästäjä keräilijä keksi kokeilla syödä suippomadonlakkisieniä tai vaihtoehtoisesti punakärpässientä. Niiden sisältämä Psilosybiini sai metsästäjä kerälijän kokemaan uskonnollisen harhan hengistä jotka puhuvat hänella sekä tuonpuoleisesta maailmasta.

        Tämän on tiede todistanut mutta koska uskovainen on ihminen, joka valitsee uskoa johonkin jännään ja johonkin mieluisan kuten vaikka siihen harhaan ettei hän koskaan kuole. Hän valitsee tieteen todistaman järjen sijaan uskon vaistoihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieteellä on se virka, että se todistaa maintsemasi asiat todeksi. Tiede on todistanut senkin, että ihminen seuraa vaistojaan ennen järkeään ja tämä taas on synnyttänyt maailmaan uskonnot. Samaan tapaan uskontoja on maailmaan synnyttänyt se, että metsästäjä keräilijä keksi kokeilla syödä suippomadonlakkisieniä tai vaihtoehtoisesti punakärpässientä. Niiden sisältämä Psilosybiini sai metsästäjä kerälijän kokemaan uskonnollisen harhan hengistä jotka puhuvat hänella sekä tuonpuoleisesta maailmasta.

        Tämän on tiede todistanut mutta koska uskovainen on ihminen, joka valitsee uskoa johonkin jännään ja johonkin mieluisan kuten vaikka siihen harhaan ettei hän koskaan kuole. Hän valitsee tieteen todistaman järjen sijaan uskon vaistoihinsa.

        Kommentoin tähän henkevään keskusteluunne, ilmeisesti kreationistin ja materialistin välillä.

        Kreationisti voi olla käytännössä kaikissa asioissa väärässä niin kuin materialistikin on, ja myös yhtä dogmaattinen. Todettakoon kuitenkin, että tiede ei ole todistanut, että kaikki on alkanut sattumasta, eikä sitä, että uskonnot ovat syntyneet vaistotoiminnan seuraamisesta ennen järkeä. Tuollaiset ovat ateistis-materialistisia nuotiotarinoita, todistamattomia hypoteesejä, jollaisia lisäksi on useita erilaisia, ja monet niistä keskenään ristiriidassa. Sellaisia keksittyjä nuotiotarinoita ja satuja ei ole missään todistettu, tutkimukset ja data puuttuvat täysin, eikä pelkän idean keksiminen tee siitä keksimishetkellään "tieteellistä totuutta".

        Psykedeelit voivat kyllä avata "havainnon ovia", mutta ne eivät ole lainkaan välttämätön ehto erilaisille ylimaallisille kokemuksille. Lisäksi korrelaation olemassaolosta ei voida tehdä päätelmää siitä, että psykedeeli loi ilmestykset, niin kuin siitäkään, että verhojen avaamisen jälkeen valoa tuli huoneeseen, ei voida päätellä, että verhojen avaaminen loi valon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin tähän henkevään keskusteluunne, ilmeisesti kreationistin ja materialistin välillä.

        Kreationisti voi olla käytännössä kaikissa asioissa väärässä niin kuin materialistikin on, ja myös yhtä dogmaattinen. Todettakoon kuitenkin, että tiede ei ole todistanut, että kaikki on alkanut sattumasta, eikä sitä, että uskonnot ovat syntyneet vaistotoiminnan seuraamisesta ennen järkeä. Tuollaiset ovat ateistis-materialistisia nuotiotarinoita, todistamattomia hypoteesejä, jollaisia lisäksi on useita erilaisia, ja monet niistä keskenään ristiriidassa. Sellaisia keksittyjä nuotiotarinoita ja satuja ei ole missään todistettu, tutkimukset ja data puuttuvat täysin, eikä pelkän idean keksiminen tee siitä keksimishetkellään "tieteellistä totuutta".

        Psykedeelit voivat kyllä avata "havainnon ovia", mutta ne eivät ole lainkaan välttämätön ehto erilaisille ylimaallisille kokemuksille. Lisäksi korrelaation olemassaolosta ei voida tehdä päätelmää siitä, että psykedeeli loi ilmestykset, niin kuin siitäkään, että verhojen avaamisen jälkeen valoa tuli huoneeseen, ei voida päätellä, että verhojen avaaminen loi valon.

        Voi, kun tuo edellisessä viestissä kertomani asia on niin todistettu kuin vain olla ja voi. Sinä taas olet elävä todiste siitä miten viime viestini loppukaneetti osui täysin oikeaan.

        Ps: En ole mikään materialisti vaan enemmänkin humanisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, kun tuo edellisessä viestissä kertomani asia on niin todistettu kuin vain olla ja voi. Sinä taas olet elävä todiste siitä miten viime viestini loppukaneetti osui täysin oikeaan.

        Ps: En ole mikään materialisti vaan enemmänkin humanisti.

        No todisteet sitten pöytään.


      • Anonyymi

        Tieteellä on se virka, että sinäkin voit kirjoittaa tänne tieteenvastaisia mielipiteitäsi ymmärtämättä mitään tieteestä. Voit ajaa autollakin, tai syödä puhdasta ruokaa. Tieteen saavutuksista kun voitte nauttia tekin, mutta sitten kun ne hyödyt poistetaan ollaan täällä suksilla ja keihäällä metsästäviä luolissaeläjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieteellä on se virka, että sinäkin voit kirjoittaa tänne tieteenvastaisia mielipiteitäsi ymmärtämättä mitään tieteestä. Voit ajaa autollakin, tai syödä puhdasta ruokaa. Tieteen saavutuksista kun voitte nauttia tekin, mutta sitten kun ne hyödyt poistetaan ollaan täällä suksilla ja keihäällä metsästäviä luolissaeläjiä.

        En nähnyt tuossa mitään todistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nähnyt tuossa mitään todistusta.

        Se oli vastaus tähän "Mitä sillä tieteellä on virkaa"


    • Anonyymi

      Lestauskonnolla kun se saa tarpeeksi omaa valtaa. www.is.fi/politiikka/art-2000006496093.html

    • Anonyymi

      Yksi tapa luoda Jumalharhoja on se, että täysin luotettavana tunnettu henkilö kertoo kaikenmaailman ihmetarinoita henkilölle, joka häneen luottaa. Uskonnollinen tätini kertoi minulle teini iässä kaikenlaisia yliluonnollisia tarinoita koettaen kääntää epäilevän mieleni.

      Hän muunmuassa kertoi miten tiskiharja oli lentanyt tiskipöydältä huoneevastapäiselle seinälle, kun eräs hänen ystävänsä oli kuollut. Tämä oli muka vielä toistunut ähnen kysyessä edesmenneeltä ystävältää, että onko tämä se merkki sinulta jolla pyysin sinua kertomaan onko tuonpuoleinen olemassa. Tarina tuli tietenkin sellaisen ihmisen suusta, joka olisi pitänyt olla silmissäni täysin luotettava enkä siksi teoriassa olisi voinut epäillä hänen kertomustaa. Tietenkin, kun olin teini ikäinen olisi tädilläni ehkä voinut olla silmissäni auktoriteetta jonka johdosta en myöskään olisi epäillyt hänen kertomustaan.

      Tuossa siis esimerkki miten luottamaus ja ryhmäpaine sekä auktoriteetti voivat saada ihmisen uskomaan asioihin joita hänelle ei sitten sen johdosta tarvitse edes tieteellisesti todistaa. Tällä tavallahan usko taivaalliseen mielikuvitusherraan siirtyy uskonnolisissa perheissä sukupolvelta toiselle.

      Tällä tavallahan saadaan myös uskossaan en tyiedä peilään pelaavat agnostikot uskomaan.

      Kivenkovaan ateistiinhan tuollainen ei uppoa, kuten minuunkaan ei uponnut tätini tarina lentävästä tiskiharjata edes teini iässä. Ja ateisti olen edelleen keski iässäkin.

    • Anonyymi

      En sano, että minua olisivat mitkään uskovaiset huumanneet mutta huumattu minut kuitenkin aikanaan on. Se tehtiin käyttämällä psykedeelejä.

      Nuo psykedeelit vaikuttivat myöhemmin mieleeni sillä tavalla, että loihtivat päähäni valemuistoja joista osa oli luonteeltaan henngellisiä. Jotkut normaalit arkielämän tapaamiset ihmisten kanssa muuttuivat vääristyneiksi muistikuviksi siitä, että olin näiden ihmisten kanssa ollut yhteydessä tuopuoleiseen ja Jumalaan. Aloin myös kuvittelemaan muita asioita esim uuden työpaikkani ihmisten perhesuhteista ja poliittiisista kannoista ym. En edes tuntenut siinä vaiheessa kunnolla näitä ihmisiä mutta kuvittelemiani asioita pidin tosina ilman mitään faktoihin perustuvaa selkänojaa. Esimerkiksi eräällä työpaikkani miehellä ajattelin olevan poika, joka asui toisella paikkakunnalla. Vasta myöhemmin terapian jälkeen ja tutustuttuani häneen sain tietää hänen olleen koko elämnsä ajan naimaton ja lapseton.

      Joku aikaisemmin mainitsi muinaisen ihmisen kuvitelleen uskonnollisia kokemuksia syötyään psykedeelejä sisältäviä sieniä. Minullekin syötettiiN TIETÄMÄTTÄNI tällaisia sieniä muiden aivan viattomien nautintoaineiden sekaan sekoitettuna. En kerro millä paikkakunnalla tämä tapahtui tai millaisia ihmisiä siinä oli mukana.

      Kuitenkin nämä psykedeelit sekoittivat aivotoimintaani vuosiksi niin, että tulin uskoon. Kun tämä kuvio valkeni minulle palasin nopeasti takaisin ateistiksi. Ymmärsin tuolloin myös sen, että en tosissani ollut silloinkaan ollut mikään teisti. vaan ateistinen maailmankuvani vaikutti minussa koko ajan vahvasti.

      Minulla on kuitenkin tämän kokemuksen kautta vahvaa kokemusperäisstä tietoa miten abstraktit hahrhat joihin lasken myös luulon Jumalan olemassaolosta syntyvät.

      Uskonyhteisöthän usein käyttävät saaranaajinaan entisiä narkomaaneja, lieneekö tällä jotain yhteyttä.

      Jotta kukaan ei käsittäisi väärin niin mainitsen tähän, että en väitä, että seurakunnissa järjestelmällisesti huuTorajyviä mattaisiin ihmisiä psykedeeleillä jotta joku saataisiin uskoon mutta luonnosta löytyvät huumaavat aineet ovat osaltaan olleet vaikuttamassa ihmislajin hengellistyneeseen ajatteluun.

      Ennenvanhaan esimerkiksi ei viljan jyvien seasta osattu seuloa torajyviä vaan ne jauhettiin leipä jauhon sekaan ja ne aiheuttivat ihmisille myrykytystiloja.

      Torajyviähän nykyäänkin käytetään päihteenä ja yksi LSD:n Pääaineosista valmistetaan torajyvästä. Torajyvät ovat tämän Ylen artikkelinkin mukaan huumanneet valtavan määrän ihmisiä ja aiheuttaneet massapsykooseja joita entisajan ihmiset ovat kuvitelleen uskonnollisiksi ilmestyksiksi.

      https://yle.fi/teos/huumesuomi/lsd/

    • Anonyymi

      Ihmisyksilö itse luo myös jatkuvasti Jumalahrhojaa omien entisten harhojensa pohjalta ruokkien aina uutta harhaa ketjureaktion omaisesti.

    • Anonyymi

      Pelon ylläpitäminen lienee yksi keino ruokkia Jumalharhaa. Mietityttää pitävätkö Talibanit tarkoituksella sotatilaa yllä Afganistanissa ruokkiakseen ihmisten pelkoja ja saadakseen hedät näin turvautumaan Jumalaan.

      • Anonyymi

        Ei se paljoa heitä taida lämmittää, jos ei usko heidän jumalaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se paljoa heitä taida lämmittää, jos ei usko heidän jumalaansa.

        Ei sillä ole väliä mihin Jumalaan uskoo, jokainen Jumala on harhakuva ihmisen mielessä ei mitään muuta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Alma talentille sopii luoda Jumalharhaa sillä uskonto sopii kovan kapitalismin intresseihin. Uskonnolla saa ihmisen eroamaan vaikka ammattiliitosta. Lahkoihin liittyneet Pohjanmaallakin eroavat ammattiliitoista ja alihankintapajan omistajallehan se sopii. Istuu sitten itsekin seurakunnan eturivissä esiintymässä hyväntekijänä.

        Tiedän tällaisen pajan jota johtaa hihhulihelluntailainen. Hänen työntekijänsä saavat hädintuskin työehtosopimuksen vaatimaa palkkaa mutta uskonnolla heidät on nöyräksi saatu. Pajan johtaja vain on kuulemma Jumalanmies.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Melkein kaikki aseet on asetettu framille, mitä tämä aikakin todistaa. Juntiksi voi kasvaa rauhassa.

    • Anonyymi

      Kävin joskus erään karismaattisen seurakunnan kokouksissa liittymättä kuitenkaan seurakuntaan tai omaksumatta heidän uskonkäsityksiään. Panin kuitenkin merkille kuinka siellä oli nuoria ihmisiä jotak kertoivat heille tapahtuneen asioita kaksikymmentä vuotta sitten vaikk ulkonäöstä saaattoi päätellä heidän olevan niini nuoria ettei heille ole voinut tapahtua kahtakymmentä vuotta aiemmin aikuille tapahtuvia asioita.

      Jossain vaiheessa tajusin tämän olevan tällaista harhan luomista. Luotiin ensikertalaiselle harhakuvaa siitä, että hurskas usko pitää nuorekkaana ja terveenä.

      Kaikkeen tällaiseen kannattaa kiinnittää huomiota, jos haluaa keksiä nämä temput millä ihmisiä harhautetaan uskomaan ylimaallisiin asioihin.

      • Anonyymi

        aloitukseen:

        ei Jumala, Kaikkivaltias Jumala ole harhaa, on vain h a r h a o p p e j a,

        "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi" 2 Kor: 11: 14


      • Anonyymi

        Tuo on myös minun tuntemani temppu. Tiedän erään viisikymppisen naisen, joka väittää olevansa paljon vanhempi kuin todellinen ikänsä. Nuorekkaan ulkonäkönsä hän väittää johtuvan pyhän hengen voimasta ja siitä, että noudattaa Raamatun oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloitukseen:

        ei Jumala, Kaikkivaltias Jumala ole harhaa, on vain h a r h a o p p e j a,

        "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi" 2 Kor: 11: 14

        Eivät mitkään raamautn lauseet todista jumalan olevan todella olemassa.


    • Anonyymi

      Kyllä usko on sisäsyntyistä. Ihminen on uskonut johonkin korkeampaan voimaan aina kun se on ollut olemassa.

      Ihminen ei usko, että ihmisen äly ja aistit on vain tätä elämää varten sen takia se ei ymmärrä eikä aisti kaikkea mitä maailman kaikkeudessa on eikä tarvitsekaan.

      Sellainen ihminen, joka luulee olevansa enemmän kuin on kapinoi kaikkea olevaista vastaan.. Höpisee ja höpinöi. Tökkii oman pienen järkensä kanssa sinne ja tänne ja joka suunnalla tulee raja vastaan. Kun ei kapasiteetti riitä niin ei riitä. Pitäisi jo uskoa eikä jäkättää.

      • Anonyymi

        no, sekin on raamatussa sanottu:

        "monta tulee minun nimessäni, sanoen "Minä olen Kristus", ja he EKSYTTÄVÄT (HARHAAN)

        elikkä ne eksytykset, on harhaa, niin muuta raamatussa ei mainita, kuin että he eksyttävät


      • Anonyymi

        Sen tarkoitus on pitää elävä olento valppaana saalistajien varalta.

        Tarpeeksi monimutkainen mieli kuten ihmisellä on saattaa luulla tuon vaistotoiminnon seurauksena häntä tarkkailevan Jumalan tai jonkun näkymättömän henkiolennon...tms

        Tätä tarkoittaa se, että usko on sisäsyntyistä...ei mitään muuta.

        Nimimerkillä tiedemies.


    • Anonyymi

      Yksi keino ylläpitää hengellistä harhaa on kielto hankkia tietoa. kaikki lukeminen ja muu median seuraaminen kielletään- Tätä keinoa käyttävät varsinkin okkultistit.

      Lisäksi tähän kuuluu, että ihmisen pää sulatetaan huumausaineilla. Yksi keino tehdä ihmisen päähän niin sanottu radio on juuri tämä huumaaminen. Ihiminen huumataan ja hänene mieleensä tehdään mielikuva ja muisti istutteita. Myähemmin nämä istutteet alakvat tuntua muistikuvina ja keskustelut nousevat manipuloidun mieleen ajatuksina, että hän käy telepaattista keskustelua manipuloijansa kanssa. Manipuloitu kertoo manipuloijalleen tästä keskustelusta ja manipuloja valehtelee kojhteelleen puhuneensa tälle telepaattisesti. Näin mainipuloitu luulee, että hänen päässään on radio jolla kommunikoida telepaattisesti. Tämän jälkeen ihmistä on helppo manipuloida jatkuvasti ja luonnollisesti tähän kuuluu kultin sisäinen tiedonhankintakielto jolla kohteet pystývät hallinassa.

      • Anonyymi

        Jep käärmenkultti Helsingissä käyttää tuota menetelmää. Luovat tuolla tavalla niinsanotun Reptiliaaniradion.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe