Syntiä vai ei?

Anonyymi

Haluaisin kysyä uskossa eläviltä sisarilta ja veljiltä mitä mieltä olette, onko seuraava asia syntiä vai ei ?

Olen uskova ihminen, en vielä vanha mutten enää nuorikaan.
Olen sairastanut koko elämäni erästä sairautta ja joutunut käymään läpi valtavasti leikkauksia, hoitoja ja fyysistä ja henkistäkin kipua.
Olen jyrkästi eutanasiaa vastaan.
Sitä en todellakaan haluaisi missään tilanteessa, toivon ettei se tule edes mahdolliseksi etten heikkona hetkenä kovissa tuskissa siihen lankeaisi.

Mutta olen ajatellut että jos minulle tulee joku muu, joku tappava sairaus, esim. syöpä. Niin en ottaisi hoitoja siihen.
En jaksa enää leikkauksia ja hoitoja.
Jos Jeesus katsoo että aikani on, olen valmis lähtemään kotiin.
Eläisin syövän kanssa minkä eläisin, Jumalan käsissähän kaikki on.
Onko synti olla taistelematta kaikin keinoin tappavaa sairautta vastaan?

Toivon ettei sellaista sairautta tule, mutta mitä mieltä olette ajatuksistani?

7

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Onko synti olla taistelematta kaikin keinoin tappavaa sairautta vastaan?

      Itse ajattelen niin, ettei se ole synti.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi!
        Kumpa useampi vastaisi! Toivoisin keskustelua aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!
        Kumpa useampi vastaisi! Toivoisin keskustelua aiheesta.

        Raamatullisessa mielessä synti on hylätä Jumala tai elää erossa Jumalasta. Jos et hylkää Jumalaa, sinulla ei ole syntiä. Mutta, tähän kysymykseen liittyen, asiaa voi miettiä kahdelta kannalta.

        1. Jos Jumala sallii sairauden tulla, onko väärin yrittää parantaa?
        2. Jos sairaus tulee, onko väärin olla parantamatta?

        Mielestäni asia riippuu tilanteesta. Raamattu kuitenkin yleisesti ottaen kehottaa parantamaan. Ennen kaikkea sielun. Ruumis kuolee jokatapauksessa, eli siihen ei kannata liikaa kiintyä. Mutta, mitä kauemmin on maanpällä, sitä enemmän voi saada hyvää aikaan. Siksi voisi ajatella, että on hyvä pyrkiä pysymään hengissä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatullisessa mielessä synti on hylätä Jumala tai elää erossa Jumalasta. Jos et hylkää Jumalaa, sinulla ei ole syntiä. Mutta, tähän kysymykseen liittyen, asiaa voi miettiä kahdelta kannalta.

        1. Jos Jumala sallii sairauden tulla, onko väärin yrittää parantaa?
        2. Jos sairaus tulee, onko väärin olla parantamatta?

        Mielestäni asia riippuu tilanteesta. Raamattu kuitenkin yleisesti ottaen kehottaa parantamaan. Ennen kaikkea sielun. Ruumis kuolee jokatapauksessa, eli siihen ei kannata liikaa kiintyä. Mutta, mitä kauemmin on maanpällä, sitä enemmän voi saada hyvää aikaan. Siksi voisi ajatella, että on hyvä pyrkiä pysymään hengissä. :)

        No varmasti ainakin on väärin olla parantamatta potilasta joka sitä hoitoa tahtoo.
        Hoidotkaan eivät aina paranna kuitenkaan.
        Lopputulos voi vaikka syövän kanssa joskus olla että potilasta leikellään ja ronkitaan, lääkkeet tekevät hirveän kipeäksi.
        Potilas kuolee kuitenkin, kärsimyksistä ehkä vähän lisäaikaa vain sai.
        Joskus taas elää kauemmin juuri siksi ettei ota agressiivisia hoitoja, tämmöistäkin olen kuullut.
        Onhan se hyvä pyrkiä pysymään hengissä tottakai ja niin teenkin, enhän toki toivo mitään syöpää tms. ja käytän kyllä minulle määrätyt lääkkeet.
        Mutta minä vihaan ja pelkään leikkauksia ja tuskia, koska tunnen ne.
        Jos en tuntisi, en tietäisi niiden hirveyttä .
        Kiitos kaikille vastauksistanne!
        Siunausta kaikille veljille ja siskoille Kristuksessa!


    • Anonyymi

      Eihän se synti ole.

    • Anonyymi

      Hei. Sinulle väsynyt kanssaihminen. Yleensä ihminen haluaa elää ja se on meihin laitettu terve tarve. Nälkäinen etsii ruokaa, janoinen vettä jne. Elämänhalu on meitä varjeleva tarve. Kun on masentunut tai äärimmäisen väsynyt, voi tulla elämään väsyminen. Jos saat kovan hammas säryn, luultavasti haluat apua kipuusi. Luonnollisesti. Miljoonilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta saada apua, siksi voimme kiittää Jumalaa jokapäiväisestä leivästä johon kuuluu terveyden hoitopalvelutkin. Eihän niitä ole pakko käyttää mutta yleensä niin teemme. Olen sairastanut äskettäin syövän. Hoidot meni hyvin. Olen tavattoman kiitollinen Herralle ja suomalaiselle terveydenhuollolle. Toivon sinulle voimia tilanteessasi joka näyttää siltä, että olet hyvin uupunut. Voisitko mennä asuinpaikkakuntasi terveysasemalle tai mielenterveystoimistoon juttelemaan tilanteestasi? En osaa sanoa syntiäkö vai ei jos luovutat, mutta uskoisin Herran haluavan sinun menevän nyt apua hakemaan. Siunausta taisteluusi, et ole siinä yksin. T. Sisar

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi.
        En ole siis sairastunut syöpään tms, mietin vain jos niin käy.
        En koe että tarvitsisin mitään psykiatrista apua, koen olevani henkisesti aika terve.
        Mielestäni on täysin luonnollista väsyä pitkään jatkuneisiin sairauksiin, muutenkin tiedän realistisesti ajatellen että elämäni ei tästä helpommaksi muutu sillä jo nykyinen sairauteni on etenevä ja tekee elämästäni jatkuvasti rajatumpaa, kivulloisempaa ja vaikeampaa.
        En koe olevani masentunut ,jos sillä tarkoitetaan masennusta sairautena.
        Surua koen toki tilanteeni vuoksi.
        En toivo sairastuvani, mutta tiedän että kuolema joskus kuitenkin koittaa.
        Jos sairastuisin vaikka syöpään voinhan rukoilla ja pyytää Herraa parantamaan minut, jos parantuminen on Hänen tahtonsa voi Hän sen tehdä myös ilman lääketieteen myötävaikutusta.
        Pyrin elämään niin hyvää elämää nytkin kuin mahdollista ja hoidan velvollisuuteni, autan muita minkä voin.
        Tosiasia on kuitenkin että kukaan ei jäisi tulevaisuudessa minua tarvitsemaan tai kaipaamaan liiemmälti, jos minulla olisi lapsia tilanne olisi täysin erilainen.
        Hienoa että sinä parannuit! Kiitos Herran! Siunausta sinullekin sisar!
        t.aloittaja


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe