Diplomatia?

beataBarbara

Mitä mieltä olette tänään presidentti Halosesta? Hän ärsytti Venäjää lausunnollaan ja puheli aiemmin jotain myös USA:ssakin.

Onko pienen maan oltavat vaan diplomaattinen ja neuvoteltava kauppasopimuksia?
Onko diplomatia sen yhden paikan nuolemista? Kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää, tai vähän rähmällään sinne tai tänne.

Vai onko moraalinen velvollisuus arvostella rehellisesti myös suurvaltoja vaikkapa esim. ihmisarvonloukkauksista?

kyselee epätietoinen Hämeestä,

9

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna Emilia

      barbarossa-sopimuksen, operaatio, joka tekee Tarja Halosen puheet erillissodasta tyhjiksi.

      Olen syntynyt sodan jälkeen ja muutenkin tietoni ovat enimmäkseen television ajankohtaiskeskusteluista, uutisista ja jostain historian kirjoista, joten tietoni on "lainatavaraa". Mutta niinhän se on useimmilla, joten miksi täällä kyselet?

      Tutkijoiden kirjoittamista teoksista saat tietoa, johon voit luottaa. Taidatkin testailla täällä vanhoja kalkkiksia.
      Omat henkilökohtainen pääntuotteeni ovat lähinnä pelon aikaansaamia mietteitä siitä mihin joudumme, jos vahvempi pääsee sanelemaan ja jos se vahvempi on hullu. Historiassa on hulluja diktaattoreita ollut jo vaikka kuinka monta.

      Mitä itse mietit nykytilanteesta?

      • Anna Emilia

        eli piti kirjoittaa Saksan ja Suomen välisestä sopimuksesta, joka tekee tyhjäksi erillissodasta puhumiset.

        Sibeliuksen Finlandiaa on käytetty natsiyhteyksissä ja Saksassa on Sibeliuksen vastaanotossa ongelmia vielä nykyisinkin, sanottiin eilen aamuteeveessä.


      • Anna Emilia kirjoitti:

        eli piti kirjoittaa Saksan ja Suomen välisestä sopimuksesta, joka tekee tyhjäksi erillissodasta puhumiset.

        Sibeliuksen Finlandiaa on käytetty natsiyhteyksissä ja Saksassa on Sibeliuksen vastaanotossa ongelmia vielä nykyisinkin, sanottiin eilen aamuteeveessä.

        Kyselen siksi, koska en tiedä.
        Mikä olisi ollut oikea tie tai mikä on oleva oikea tie.
        Asiat, jotka koemme vääriksi, on sanottava. Vaikenemisesta ei voi olla ylpeä.

        Äänestin ja kunnioitan edelleen Presidentti Tarja Halosta, tehtävä ei ole helppo. Tekee sitä tai tätä, niin aina se jotakuta ärsyttää.


      • Anna Emilia
        beataBarbara kirjoitti:

        Kyselen siksi, koska en tiedä.
        Mikä olisi ollut oikea tie tai mikä on oleva oikea tie.
        Asiat, jotka koemme vääriksi, on sanottava. Vaikenemisesta ei voi olla ylpeä.

        Äänestin ja kunnioitan edelleen Presidentti Tarja Halosta, tehtävä ei ole helppo. Tekee sitä tai tätä, niin aina se jotakuta ärsyttää.

        mutta näissä asioissa luotan enemmän tutkijoihin. He kun etsivät totuutta.

        Sinä kirjoitat niin hyvin, että ajattelin sinun olevan joku akateeminen, ja jos vaikka oletkin? Siksi kirjoitin siten kuin kirjoitin :))

        Olen oppinut luottamaan Heikki Ylikankaan tutkimuksiin ja niitä on tullut seurattua. En ole sillä tavalla poliittinen, että kuuluisin johonkin järjestöön, mutta seuraan maailman tapahtumia kolmannen maailmansodan pelossa, - ei voi mitään.


      • Anna Emilia kirjoitti:

        mutta näissä asioissa luotan enemmän tutkijoihin. He kun etsivät totuutta.

        Sinä kirjoitat niin hyvin, että ajattelin sinun olevan joku akateeminen, ja jos vaikka oletkin? Siksi kirjoitin siten kuin kirjoitin :))

        Olen oppinut luottamaan Heikki Ylikankaan tutkimuksiin ja niitä on tullut seurattua. En ole sillä tavalla poliittinen, että kuuluisin johonkin järjestöön, mutta seuraan maailman tapahtumia kolmannen maailmansodan pelossa, - ei voi mitään.

        Hyvää naista äänestimme, suosio on vankka, tulee olemaan vaikeaa löytää hänelle vastaehdokasta.

        Akateeminen? Pikemminkin taivaan rannan duunari.

        Virallisissa papereissa ehdotettu ammatti: Eläkeläinen, onko eläkeläinen ammatti

        ihmetellen


    • Tyynentyttö

      Minulle on varmaankin tullut jo pakkomielle rehellisyyden ja totuuden puolesta.Jos joku poliitikoista tai tutkijoista kertoo totuuden,tulee heti hyssyttelyä.Asioista vaietaan ettei kauppasuhteet tms.kärsi.Talouden täytyy pyöriä tottakakai mutta millä ehdoilla!
      Mitä on tämä jatkuva kasvu.Ei sitä luonto ja sen mukana ihminen kestä.Totuus tiedetään mutta miksei maailmanlaajuisesti lähdetä pelastustoimiin.Ihmisten ja kansojen välisistä sopimuksistahan on kyse.

      • Tarja Halonen jos kuka allekirjoittaa ,tuon mitä sanoit.
        Valtakunnan päämiehenä hän on jatkuvan tarkkailun alla, ja hänen sanomisiaan tutkitaan suurennuslasin kanssa.
        Pienikin sana ja siitä paisutellaan mahtava sensaatio.
        Hän on kuulemani mukaan hyvissä "kirjoissa "
        puolella ja toisella,on osannut diplomaattisesti ,oman aidon ihmisen luonteellaan,
        hoitaa suhteet hyvin,liikaa makeilematta.
        Voimme olla tyytyväisiä,meillä on hyvä presidentti.


      • Tyynentyttö
        SkillaN kirjoitti:

        Tarja Halonen jos kuka allekirjoittaa ,tuon mitä sanoit.
        Valtakunnan päämiehenä hän on jatkuvan tarkkailun alla, ja hänen sanomisiaan tutkitaan suurennuslasin kanssa.
        Pienikin sana ja siitä paisutellaan mahtava sensaatio.
        Hän on kuulemani mukaan hyvissä "kirjoissa "
        puolella ja toisella,on osannut diplomaattisesti ,oman aidon ihmisen luonteellaan,
        hoitaa suhteet hyvin,liikaa makeilematta.
        Voimme olla tyytyväisiä,meillä on hyvä presidentti.

        Tarja Halonen on hyvä presidentti,arvostan hänen ajatuksiaan ja tekemisiään suuresti.


    • Sens-Ori

      Historiallisesti Saksa-sopimus toi Suomelle sotatarvikkeita joilla turvattiin itsenäisyys.
      Poliittisesti Suomi oli demokraattinen monipuoluemaa.
      Saksan joukot olivat ryhmitetty taustoihin (Lappi, Turun seutu jne) - ei sotarintamille.
      Lain sodassa Suomen joukot "ajoivat" sakut Norjan kautta poois.
      Eettisesti Suomi ei koskaan ollut totalitaarinen valtio.
      Meillä ei ole mitään syytä ylilyöviin reaktioihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe