Diplomatia?

beataBarbara

Mitä mieltä olette tänään presidentti Halosesta? Hän ärsytti Venäjää lausunnollaan ja puheli aiemmin jotain myös USA:ssakin.

Onko pienen maan oltavat vaan diplomaattinen ja neuvoteltava kauppasopimuksia?
Onko diplomatia sen yhden paikan nuolemista? Kun toiselle kumartaa, niin toiselle pyllistää, tai vähän rähmällään sinne tai tänne.

Vai onko moraalinen velvollisuus arvostella rehellisesti myös suurvaltoja vaikkapa esim. ihmisarvonloukkauksista?

kyselee epätietoinen Hämeestä,

9

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna Emilia

      barbarossa-sopimuksen, operaatio, joka tekee Tarja Halosen puheet erillissodasta tyhjiksi.

      Olen syntynyt sodan jälkeen ja muutenkin tietoni ovat enimmäkseen television ajankohtaiskeskusteluista, uutisista ja jostain historian kirjoista, joten tietoni on "lainatavaraa". Mutta niinhän se on useimmilla, joten miksi täällä kyselet?

      Tutkijoiden kirjoittamista teoksista saat tietoa, johon voit luottaa. Taidatkin testailla täällä vanhoja kalkkiksia.
      Omat henkilökohtainen pääntuotteeni ovat lähinnä pelon aikaansaamia mietteitä siitä mihin joudumme, jos vahvempi pääsee sanelemaan ja jos se vahvempi on hullu. Historiassa on hulluja diktaattoreita ollut jo vaikka kuinka monta.

      Mitä itse mietit nykytilanteesta?

      • Anna Emilia

        eli piti kirjoittaa Saksan ja Suomen välisestä sopimuksesta, joka tekee tyhjäksi erillissodasta puhumiset.

        Sibeliuksen Finlandiaa on käytetty natsiyhteyksissä ja Saksassa on Sibeliuksen vastaanotossa ongelmia vielä nykyisinkin, sanottiin eilen aamuteeveessä.


      • Anna Emilia kirjoitti:

        eli piti kirjoittaa Saksan ja Suomen välisestä sopimuksesta, joka tekee tyhjäksi erillissodasta puhumiset.

        Sibeliuksen Finlandiaa on käytetty natsiyhteyksissä ja Saksassa on Sibeliuksen vastaanotossa ongelmia vielä nykyisinkin, sanottiin eilen aamuteeveessä.

        Kyselen siksi, koska en tiedä.
        Mikä olisi ollut oikea tie tai mikä on oleva oikea tie.
        Asiat, jotka koemme vääriksi, on sanottava. Vaikenemisesta ei voi olla ylpeä.

        Äänestin ja kunnioitan edelleen Presidentti Tarja Halosta, tehtävä ei ole helppo. Tekee sitä tai tätä, niin aina se jotakuta ärsyttää.


      • Anna Emilia
        beataBarbara kirjoitti:

        Kyselen siksi, koska en tiedä.
        Mikä olisi ollut oikea tie tai mikä on oleva oikea tie.
        Asiat, jotka koemme vääriksi, on sanottava. Vaikenemisesta ei voi olla ylpeä.

        Äänestin ja kunnioitan edelleen Presidentti Tarja Halosta, tehtävä ei ole helppo. Tekee sitä tai tätä, niin aina se jotakuta ärsyttää.

        mutta näissä asioissa luotan enemmän tutkijoihin. He kun etsivät totuutta.

        Sinä kirjoitat niin hyvin, että ajattelin sinun olevan joku akateeminen, ja jos vaikka oletkin? Siksi kirjoitin siten kuin kirjoitin :))

        Olen oppinut luottamaan Heikki Ylikankaan tutkimuksiin ja niitä on tullut seurattua. En ole sillä tavalla poliittinen, että kuuluisin johonkin järjestöön, mutta seuraan maailman tapahtumia kolmannen maailmansodan pelossa, - ei voi mitään.


      • Anna Emilia kirjoitti:

        mutta näissä asioissa luotan enemmän tutkijoihin. He kun etsivät totuutta.

        Sinä kirjoitat niin hyvin, että ajattelin sinun olevan joku akateeminen, ja jos vaikka oletkin? Siksi kirjoitin siten kuin kirjoitin :))

        Olen oppinut luottamaan Heikki Ylikankaan tutkimuksiin ja niitä on tullut seurattua. En ole sillä tavalla poliittinen, että kuuluisin johonkin järjestöön, mutta seuraan maailman tapahtumia kolmannen maailmansodan pelossa, - ei voi mitään.

        Hyvää naista äänestimme, suosio on vankka, tulee olemaan vaikeaa löytää hänelle vastaehdokasta.

        Akateeminen? Pikemminkin taivaan rannan duunari.

        Virallisissa papereissa ehdotettu ammatti: Eläkeläinen, onko eläkeläinen ammatti

        ihmetellen


    • Tyynentyttö

      Minulle on varmaankin tullut jo pakkomielle rehellisyyden ja totuuden puolesta.Jos joku poliitikoista tai tutkijoista kertoo totuuden,tulee heti hyssyttelyä.Asioista vaietaan ettei kauppasuhteet tms.kärsi.Talouden täytyy pyöriä tottakakai mutta millä ehdoilla!
      Mitä on tämä jatkuva kasvu.Ei sitä luonto ja sen mukana ihminen kestä.Totuus tiedetään mutta miksei maailmanlaajuisesti lähdetä pelastustoimiin.Ihmisten ja kansojen välisistä sopimuksistahan on kyse.

      • Tarja Halonen jos kuka allekirjoittaa ,tuon mitä sanoit.
        Valtakunnan päämiehenä hän on jatkuvan tarkkailun alla, ja hänen sanomisiaan tutkitaan suurennuslasin kanssa.
        Pienikin sana ja siitä paisutellaan mahtava sensaatio.
        Hän on kuulemani mukaan hyvissä "kirjoissa "
        puolella ja toisella,on osannut diplomaattisesti ,oman aidon ihmisen luonteellaan,
        hoitaa suhteet hyvin,liikaa makeilematta.
        Voimme olla tyytyväisiä,meillä on hyvä presidentti.


      • Tyynentyttö
        SkillaN kirjoitti:

        Tarja Halonen jos kuka allekirjoittaa ,tuon mitä sanoit.
        Valtakunnan päämiehenä hän on jatkuvan tarkkailun alla, ja hänen sanomisiaan tutkitaan suurennuslasin kanssa.
        Pienikin sana ja siitä paisutellaan mahtava sensaatio.
        Hän on kuulemani mukaan hyvissä "kirjoissa "
        puolella ja toisella,on osannut diplomaattisesti ,oman aidon ihmisen luonteellaan,
        hoitaa suhteet hyvin,liikaa makeilematta.
        Voimme olla tyytyväisiä,meillä on hyvä presidentti.

        Tarja Halonen on hyvä presidentti,arvostan hänen ajatuksiaan ja tekemisiään suuresti.


    • Sens-Ori

      Historiallisesti Saksa-sopimus toi Suomelle sotatarvikkeita joilla turvattiin itsenäisyys.
      Poliittisesti Suomi oli demokraattinen monipuoluemaa.
      Saksan joukot olivat ryhmitetty taustoihin (Lappi, Turun seutu jne) - ei sotarintamille.
      Lain sodassa Suomen joukot "ajoivat" sakut Norjan kautta poois.
      Eettisesti Suomi ei koskaan ollut totalitaarinen valtio.
      Meillä ei ole mitään syytä ylilyöviin reaktioihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe