Onhan meissä selvä ero...)

Anonyymi

Suomenkieliset kuten minä kirjoittaa tänne ihan vaan huvikseen, sen sijaan näille rkp-aktiiveille tämä on totista totta ja vakavaa. Heistä aina joku seuraa palstaa jatkuvasti, kommentoiden "fennojen" kirjoituksia.

Jos puhutaan "kieliaktiiveista", niin niitä täällä ovat vaan rkp:läiset.

49

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Javisst, vi är riktig språkaktiva.

    • Anonyymi

      Totta kai, ne on ruotsalaisia ja me suomalaisia.

      • Anonyymi

        Svegot haluaa olla ruotsalaisia, mutta eivät ole sitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Svegot haluaa olla ruotsalaisia, mutta eivät ole sitäkään.

        Sällan skriver svenskspråkiga om Sverige,desto oftare fennorna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Svegot haluaa olla ruotsalaisia, mutta eivät ole sitäkään.

        Aldrig hört att någon finlandssvensk vill vara rikssvensk,fy fan.


      • Anonyymi

        Vi är svenskspråkiga finländare,det räcker bra åt oss.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aldrig hört att någon finlandssvensk vill vara rikssvensk,fy fan.

        Mutta katsotte kuitenkin suoraan Ruotsin telkkua...håhåhåhåhå


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta katsotte kuitenkin suoraan Ruotsin telkkua...håhåhåhåhå

        Aldrig, österbottningarna kanske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta katsotte kuitenkin suoraan Ruotsin telkkua...håhåhåhåhå

        Aldrig, österbottningarna kanske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta katsotte kuitenkin suoraan Ruotsin telkkua...håhåhåhåhå

        Onko Ruotsin tv:n katsominen kielletty "Aito-Suomessa" - ??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ruotsin tv:n katsominen kielletty "Aito-Suomessa" - ??

        Säkert, aitosuomalaiset avundas lestadianernas möjlighet att i smyg titta på mammas och systraskarans trosor och BH:n snurra runt i tvättmaskinens fönster. Själva är de utan då jordgropen varken har tvättmaskin eller el. Inte skall någon annan då heller ha. Att ta sig upp till par har aitosuomalainen givetvis aldrig reflekterat över.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta katsotte kuitenkin suoraan Ruotsin telkkua...håhåhåhåhå

        Jag ser mycket på tyska program men inte känner jag någon dragning till att bli tysk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta katsotte kuitenkin suoraan Ruotsin telkkua...håhåhåhåhå

        Herregud vilka argument.


    • Anonyymi

      Den skillnaden är ju att svenskspråkiga anklagar inte ALLA finskspråkiga för sådant som politiker ,riksdagen har bestämt.
      Även om man inte gillar pakkosuomi eller att man inte får sjukvård på svenska så kan man ju inte skuldbelägga den vanliga finskspråkiga privatpersonen.

      • Anonyymi

        Erotuksena ruotsinkielisistä, kieliaktiivi ei tee muuta kuin valittaa. Kieliaktiivi valittaa erityisesti kaikesta siitä, mikä yhteiskunnassamme on hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erotuksena ruotsinkielisistä, kieliaktiivi ei tee muuta kuin valittaa. Kieliaktiivi valittaa erityisesti kaikesta siitä, mikä yhteiskunnassamme on hyvin.

        Suomalaiset kritisoi täällä esim. pakkoruotsia, te taas haluatte lähinnä häiritä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset kritisoi täällä esim. pakkoruotsia, te taas haluatte lähinnä häiritä.

        Pakkoruotsia voi kritisoida, mutta se edellyttää koulujärjestelmän tuntemista. Ei voi jatkuvasti vain hokea "miksi A-maa sai kielivapauden". Mielelläni minä ainakin keskustelen "pakkoruotsista", mutta se on vaikeaa, koska useimmilta teiltä "kieliaktiiveilta" puuttuu perustiedot koko aiheesta. Keskustelut loppuvat kuin kanan lento.


    • Anonyymi

      Inte vill vi heller begränsa finskspråkigas rätt att använda sitt modersmål på det här forumet.

      • Framförallt skäller vi inte finskan till "skitspråk ",som fennorna gör med vårt modersmål.


      • Anonyymi
        perushurri kirjoitti:

        Framförallt skäller vi inte finskan till "skitspråk ",som fennorna gör med vårt modersmål.

        Inga manifester och upprop mot finska språket heller.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inga manifester och upprop mot finska språket heller.

        Varför bemöda sig då det ändå som onödigt sakta tvinar bort från jorden?


      • Anonyymi
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Varför bemöda sig då det ändå som onödigt sakta tvinar bort från jorden?

        De här nordiska språken har knappast någon akut nöd att försvinna,så pass många människor talar,danska,norska och svenska.



    • Anonyymi

      Huvia on monenlaista, ja persuhuviin, joka on pelkkää räkätystä, en todellakaan halua osallistua.

      • Anonyymi

        Verkar lite perversa någras "nöjesskriverier ".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Verkar lite perversa någras "nöjesskriverier ".

        Så är det väl, men på att göra videon är de ena verkliga klippor!


    • Ero on harvinaisen selkeä. Toiset elää tuilla ja toiset maksaa ne. Ainoa kiista Pisa nerojen keskuudessa on se, kummat näistä ovat oikeasti älykkäitä.

      Maksajilla on tähän vastaus, joka on: maastamuuttajat.
      Ei kai kukaan täysijärkinen jaksa maksella veroja jotta sekalaisilla lerppakulleilla olisi varaa potenssilääkkeisiin, joiden avulla runkkailla ilmaispornon parissa?

      • Anonyymi

        Yksinäisen svegomaanin näyte asiallisuudesta...heheheheee. Kunnon rkp:läinen.

        Ilmeisesti vielä homokin.


      • Anonyymi

        Är du homokritisk ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisen svegomaanin näyte asiallisuudesta...heheheheee. Kunnon rkp:läinen.

        Ilmeisesti vielä homokin.

        Toiset seuraavat aikaansa ja kirjoittaa siitä ja sen ilmiöistä keskustelunaiheena. Toiset tyytyvät lokaamaan viestintuojaa, joten kyllä, onhan meissä selvä ero.


      • Juu me maksamme ne tuet ja te käytätte. Kosketusta ei löydy millaista ruotsalainen seksielämä on mutta jutuistasi päätellen hieman outoa 😂


      • "Ero on harvinaisen selkeä. Toiset elää tuilla ja toiset maksaa ne. Ainoa kiista Pisa nerojen keskuudessa on se, kummat näistä ovat oikeasti älykkäitä."

        Muutaman vuoden sote-tempilu maksoi satoja miljoonia.

        Paljonkohan vuosikymmenien kaksinkertainen halliton julkisissa virastoissa onkaan maksanut?

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/366312a7-d6ea-41be-b542-f168ea621878


      • Anonyymi kirjoitti:

        Är du homokritisk ?

        Husu/SDP tyksii :-)


      • Sven-Håkan kirjoitti:

        Juu me maksamme ne tuet ja te käytätte. Kosketusta ei löydy millaista ruotsalainen seksielämä on mutta jutuistasi päätellen hieman outoa 😂

        Du borde bekanta dig med mycket fakta. Vad det svenska sexlivet beträffar är det mycket produktivare än det finska och det med 1/3 av potenspillren som används i Finland.
        Skiten fertilitet och Nordens överlägset högsta bruk av potenspiller (3 dubbel mängd mot den andra i listan) är specifikt finnarnas problem. Inte svenskarnas, norrmännens eller danskarnas. Språkbröderna i söder kör med områdets högsta fertilitet och man kan lätt anta att det är den traditionella naturmetoden som gäller.

        Att angripa de som har grejorna i skick visar bara hur djupt avunden ligger.

        Som en avslutning; Tietääkö kukaan mikä on suomalainen esileikki? Muija haukkuu pystyyn!


      • Ruotsissa kyllä lisääntyy ihan muu porukka kun Börje ja Lisa. Hyvällä onnella Lisa ehkä puskee 10 lasta mutta isä ei suinkaan ole Börje 😂

        Viagran runsas käyttö osoittaa lähinnä että Suoemessa keksitytään hauskanpitoon eikä maan täyttämiseen kenellä vain 😂

        Suomen syntyvyys on lähempänä etelä-Eurooppaa ehkä siksi että me emme ole skandeja vaan sivistyneitä eurooppalaisia.


      • Sven-Håkan kirjoitti:

        Ruotsissa kyllä lisääntyy ihan muu porukka kun Börje ja Lisa. Hyvällä onnella Lisa ehkä puskee 10 lasta mutta isä ei suinkaan ole Börje 😂

        Viagran runsas käyttö osoittaa lähinnä että Suoemessa keksitytään hauskanpitoon eikä maan täyttämiseen kenellä vain 😂

        Suomen syntyvyys on lähempänä etelä-Eurooppaa ehkä siksi että me emme ole skandeja vaan sivistyneitä eurooppalaisia.

        "Viagran runsas käyttö osoittaa lähinnä että Suoemessa keksitytään hauskanpitoon eikä maan täyttämiseen kenellä vain 😂"

        Så det är så ni beskriver den aktiviteten som ovan är beskriven på basen av vetenskaplig fakta?
        Man vet inte om man skall vara orolig eller glad? Orolig för den dåliga fertiliteten eller glad för att den dåliga arvsmassan hamnar på golvet?

        Det att fennosläktet dör ut p.g.a. ovilja att föröka sig tycks vara en öm punkt. Så öm, att någon fenno igen en gång försöker påbörja en ny diskussion med bara en del av denna. Tål man inte faktum och känner man sig kränkt av sin egen oförmåga? Då skall man kanske inte själv stå och slänga påhittat skit och dunkla åsikter på sina medmänniskor?


      • Älä neuvo muita vaan mene täyttämään maa jos olet noin huolissasi. Pitäisi se ruotsinkielistenkin syntyvyys saada nostettua edes sinne 2.1 että määrä pysyisi edes ennallaan. Jo meinaat vielä korvata maastamuuton niin kannattaa tähdätä 6 paikkeille.


      • Sven-Håkan kirjoitti:

        Älä neuvo muita vaan mene täyttämään maa jos olet noin huolissasi. Pitäisi se ruotsinkielistenkin syntyvyys saada nostettua edes sinne 2.1 että määrä pysyisi edes ennallaan. Jo meinaat vielä korvata maastamuuton niin kannattaa tähdätä 6 paikkeille.

        Det är bra som det är då ni dör ut med den takten ni har och era hobbyn.


    • Anonyymi

      Inte skuldbelägger vi heller den finskspråkiga befolkningen för att sjukvården inte är så effektiv som den borde vara.
      De aktiva skyller på pakkoruotsi och svenskspråkiga finländare.

    • Det blev visst lite för faktafyllt det hela då fennon tystnade?

      • Anonyymi

        Dom brukargöra det.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dom brukargöra det.

        Heheheeee...mitäs ei-suomalaiset taas itkee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heheheeee...mitäs ei-suomalaiset taas itkee?

        Svårt att säga, men spaltfenno börjar och uppföra sig precis som i inlägget man svarar på.
        Då argumenten är slut och osakligheterna hälls ut i egen famn slår spaltfenno sitt sista kort i bordet. Det är inte mycket till trumf på deras hand kan man lätt konstatera.


      • Anonyymi
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Svårt att säga, men spaltfenno börjar och uppföra sig precis som i inlägget man svarar på.
        Då argumenten är slut och osakligheterna hälls ut i egen famn slår spaltfenno sitt sista kort i bordet. Det är inte mycket till trumf på deras hand kan man lätt konstatera.

        Fattades bara uppmaning att flytta till Sverige.Man kan utantill deras argument.


      • Anonyymi
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Svårt att säga, men spaltfenno börjar och uppföra sig precis som i inlägget man svarar på.
        Då argumenten är slut och osakligheterna hälls ut i egen famn slår spaltfenno sitt sista kort i bordet. Det är inte mycket till trumf på deras hand kan man lätt konstatera.

        Fattades bara uppmaning att flytta till Sverige.Man kan utantill deras argument.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fattades bara uppmaning att flytta till Sverige.Man kan utantill deras argument.

        Muuttakaa sinne vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuttakaa sinne vaan.

        Nu är verket fullbordat och den för fenno pinsamma diskussionen kan fällas i glömska för att ersättas av nästa, där fenno igen en gång gör bort sig.


      • Anonyymi
        Peppu-Reino kirjoitti:

        Nu är verket fullbordat och den för fenno pinsamma diskussionen kan fällas i glömska för att ersättas av nästa, där fenno igen en gång gör bort sig.

        Det brukar inte räcka så länge.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Det brukar inte räcka så länge.

        Så är det och då det väl är igång igen, märker fenno ganska hastigt att den klara skillnaden mellan folk och dem själva återstår intakt.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe