Myyntityö lopetettava välittömästi

Anonyymi

Kaikenlainen myyntityö on lopetettava Suomessa ja maailmalla välittömästi nyt ja tällä sekunnilla! Ihminen osaa kyllä itse ostaa tarvitsemansa tuotteen tai palvelun ja olla sitten palveluntarjoajaan yhteydessä. Netin kautta saa löydettyä tarvitsemansa tiedon tarpeeseensa, joten tähän(kään) ei myyjän esittelyitä ja puheita tarvita.

Miltä sinusta tuntuisi, jos soittelisin sinulle ja alkaisin kaupittelemaan jotain tuotetta tai palvelua? Vastaisit minulle "ei kiitos", mutta silti jatkaisin höpöttämistä. Olisi pakko jatkaa, koska pomo hengittäisi niskaan ja hokisi "myymyymyy" mantraansa.

Ja seuraavaksi joku tulee selittämään "no puhelinmyynti nyt on ihan eri huttua kun vaikka paperikoneiden myynti". Ihan samat lainalaisuudet yritysympäristössäkin pätevät. Yli 70% tuotteen/palvelun ostosta on jo kokonaan tehty, ennenkuin myyjä tulee kuvaan (kiitos netin ja erilaisten tietokantojen).

Yhteenveto: eikö olisi sopivampaa korvata koko myyjän rooli asiakaspalvelijan / neuvonantajan (advisor) roolilla? Se olisi tätä päivää ja se olisi kaikille osapuolille miellyttävin tapa hoitaa asiat. Myyjän (eli asiakaspalvelijan) ei tarvitsisi tuputtaa tai miettiä tulostavoitteita, vaan hänen rooli olisi pikemminkin tietoa tarjoava. Toki tässäkin tavassa myyntihenkisyyttä varmasti olisi, mutta asiakkaan kannalta tämä lähestymistapa olisi huomattavasti mieluisampi (asiakas on ensin itse yhteydessä myyjäyritykseen eikä toistepäin). Yritysten kannalta tämä toimintamalli olisi myynnin kannalta tietysti huonompi, mutta toisaalta brändiarvo ja maine ehkä kasvaisivat ja niiden ansiosta myös liikevaihto kasvaisi. Osa yrityksistä myös katoaisi kokonaan markkinoilta, mutta silloin voidaan vetää päätelmä, että kyseisen yrityksen tuotteille/palveluille ei vaan ollut kysyntää.

Kielletään siis proaktiiviset myyjät ja feissarit ja korvataan heidän neuvonantajilla ja asiakaspalvelijoilla. Mitä olette ehdotuksesta mieltä?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo olen harkinnut että kauppakeskus ostokset jää tekemättä kun niissä käytävillä myyjät ahdistelevat. Jokin joukkokirje tai kampanja tämmöistä myyntiä vastaan olisi hyvä. Samaten puhelin myynnin lakkauttamiseksi. Sähköposti mainoksia vastaankin sekä ponnahdus ikkuna evästeiden käytöllekin loppu paikallaan. FoldCap

      • Anonyymi

        Puhelin



















        myynti


    • Anonyymi

      Kyllä. Esimerkiksi sähkönmyyntityö, jolloin ihminen on suomen asiakastiedon myyntityön armoilla. Ampua pitäisi.

    • Anonyymi

      Oon täysin erimieltä, mulla ei olis yhtäkään vakuutusta ilman myyjää ja niille on ollut tarvettakin

    • Anonyymi

      Myyjän tehtävä on tehdä kauppa eikä kaivella percettä.

      Jos myyjä ei saa tehtyä kauppaa niin hän joutaa roskiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe