Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kokemuksia biolanin

pikakompostorista?

Kertokaa te joilla käytössä Biolanin pikakompostori 220, oletteko tyytyväisiä? Mitä plussia / miinuksia?
Miten käytätte kompostimultaa, mihin se on omiaan?

5

3786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leena3

      Toimii kohtalaisesti, rasittaa vaan tuo tyhjentäminen pienen luukun kautta.Ei kovin mukavaa puuhaa jos sattuu olemaan vesilammikko kompostorin edessä. On myös kohtalaisen arvokas verrattuna muihin kompostoreihin.

      • viheriäinen

        Toimii ja talvella toimii jos sitä osataan käyttää oikein.Kaikki on siis käyttäjästä kiinni.Tietty tuo pieni tyhjennysluukku voi olla jonkun mielestä rasittava. Myös kompostorin täyttö ja sekoittaminen voi olla hankalaa jos ei ole pituutta suotu kummemmin. Työskentelykorkeus on melko korkea.

        Kallis? ...elämä on. No joo, kaupasta löytyy kyllä huokeampiakin vaihtoehtoja, jotka ovat ihan hyviä, esim. Lahti, maapallokompostori jne. Niissä tyhjentäminen tapahtuu toisella tavalla; talikolla esim.kottikärryyn.


      • eloperäinen
        viheriäinen kirjoitti:

        Toimii ja talvella toimii jos sitä osataan käyttää oikein.Kaikki on siis käyttäjästä kiinni.Tietty tuo pieni tyhjennysluukku voi olla jonkun mielestä rasittava. Myös kompostorin täyttö ja sekoittaminen voi olla hankalaa jos ei ole pituutta suotu kummemmin. Työskentelykorkeus on melko korkea.

        Kallis? ...elämä on. No joo, kaupasta löytyy kyllä huokeampiakin vaihtoehtoja, jotka ovat ihan hyviä, esim. Lahti, maapallokompostori jne. Niissä tyhjentäminen tapahtuu toisella tavalla; talikolla esim.kottikärryyn.

        Olen kompostoinut 12 vuotta kyseisessä kompostorissa. Muista malleista minulla ei ole kokemusta. Kompostointi on mielenkiintoista,vaatii opettelemista, mutta siksi juuri onkin niin kiinnostavaa. Kompostori on periaatteessa toiminut moitteettomasti.Joinakin kovina talvina sisältö on jäätynyt, osittain varmaan taitamattomuutenikin vuoksi.Yleensä toiminut läpi vuoden.
        Olen melko lyhyt ihminen , joten olen asettanut kompostorin viereen noin 15 cm korkean lavan. Sen päältä kompostorin möyhiminen onnistuu helpommin. Tyhjentämistä en ole kokenut kovin ongelmalliseksi. Pikemminkin olen riemuinnut jälleen uudesta erästä maanparannusainetta!


      • seinä
        eloperäinen kirjoitti:

        Olen kompostoinut 12 vuotta kyseisessä kompostorissa. Muista malleista minulla ei ole kokemusta. Kompostointi on mielenkiintoista,vaatii opettelemista, mutta siksi juuri onkin niin kiinnostavaa. Kompostori on periaatteessa toiminut moitteettomasti.Joinakin kovina talvina sisältö on jäätynyt, osittain varmaan taitamattomuutenikin vuoksi.Yleensä toiminut läpi vuoden.
        Olen melko lyhyt ihminen , joten olen asettanut kompostorin viereen noin 15 cm korkean lavan. Sen päältä kompostorin möyhiminen onnistuu helpommin. Tyhjentämistä en ole kokenut kovin ongelmalliseksi. Pikemminkin olen riemuinnut jälleen uudesta erästä maanparannusainetta!

        Ota yksi seinä irti tai nosta koko hökötys pois. Ja jos päällä on kompostoitumatonta niin siirrä se sivuun ja sitten kun tulee sitä ihtejään niin taikolla pistele kottisiin ja kärrää mihin sitten kärräätkin. Mutta älä kärrää kaikkea. Jätä siemeneksi ja lapa se minkä siirsit sivuun niin lapa se takas ja anna porkuttaa.


      • Lapiomies

        Olen kokeillut molempia, Biolania ja Lahtea.
        Parempana pidän lahtea koska on nopea tyhjentää lapiolla pilipaariin ja on noin sata euroa halvempi kuin biolan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe