Suorat sanat vuokra-asumisen kipupisteestä

Anonyymi

6

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko mitään tutkimuksia siitä, monelleko se vuokra-asunto on oma valinta eikä pakkorako?

• Anonyymi

Minä tuhnuttelen rauhassa vuokra-asunnon sohvalla ja teen paljon isompaa tiliä kuin ns. sijoittajat. Mitä kalliimman asunnon jättää nyt ostamatta, sitä enemmän nettoaa romahduksen jälkeen.

• Anonyymi

Näyttää tälläkin kaverilla kipupiste osuneen maaliinsa jo aikoja sitten. Nyt on elänyt jo vuosikausia rankassa itsepetoksessa. Mitään ei ole säästössä ja vähät rahat menee vuokriin sekä keppanaan.

• Anonyymi

Vituttaa minuakin asua vuokra-asunnossa, vuokra vaan nousee koko ajan mutta palkat ei lähellekään saman verran. Joka vuosi pitäisi tehdä enemmän ja enemmän ylitöitä kompensoidakseen vuokrankorotuksia. Sitten kun tuleekin pakkolomia niin jokatapauksessa häviät kuitenkin.
      Niin pienet tulot on että en saisi edes muuta omistusasuntoa kuin rapistuneen koirankopin kokoisen asunnon kerrostalokolhoosista johon tulisi heti kaikki mahdolliset remontit joita mulla ei olisi varaa maksaa. En haluaisi kerrostaloon muutenkaan kun äänieristys puuttuu niistä vanhoista kerrostalokasarmeista.
      Toinen vaihtoehto on läpilaho mummonmökki jostain korven keskeltä, ei kiinnosta sekään vaihtoehto.

Asuminen ja asunnot ovat menneet aivan liian kalliiksi suhteessa duunarien palkkoihin jota vielä entisestään haluttaisiin laskea saatana.

Mullekin on pankki lähetellyt ehdotuksia rueta säästämään asuntorahastoihin mutta en missään tapauksessa osallistu niihin koska ampuisin vain itseäni jalkaan sillä. Asuntojen laittaminen sijoitusinstrumenteiksi vain puhaltelee lisää ilmaa niiden hintoihin mikä on VÄÄRIN!!

ASUNTO ON IHMISEN PERUSTARVE EIKÄ MIKÄÄN SIJOITUSINSTRUMENTTI !!!!

• Anonyymi

Vuokra ei saisi olla yhtiövastiketta korkeampi, törkeää kun jotkut tekevät bisnestä toisen asumisella!
      Asuminen on perusoikeus ja vuokrariistäjät kuriin, voiko olla oikein että joku pyytää esim 700 euroa/kk vuokraa ja maksaa itse tästä asunnosta vain 200 euron vastiketta ja saa vielä verohyötyjä.

• Anonyymi

Rupea sinäkin vuokranantajaksi ja rikastu!

Ai niin, siihen tarttis pääomaa ja muutenkin haisee työltä... Joten tuhnuttelu jatkukoot. Raha tulee taikaseinästä ja tuhnun velvollisuuksiin kuuluu myös "tilien tasaaminen" siten, että paikkoja sotketaan ja rikotaan niin paljon kuin suinkin jaksetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      364
      1974
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1316
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1297
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      136
      1183
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      84
      1053
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      90
      936
    7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      870
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      120
      867
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      808
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      760
    Aihe