Millaisia kokemuksia isotooppihoidoista?

Anonyymi

Olis kiva kuulla kokemuksianne isotooppihoidoistanne ja sen aiheuttamista olotiloistanne - hoitojen aikana ja niiden jälkeen

Olen lukenut sen aiheuttamista pahoinvoinneista kyllä, mutta muista mahdollisista vaikutuksista en ole nähnyt mainintoja

Minä kun olen jyrkästi kieltäytynyt sytostaatti- eli solumyrkkyhoidoista

Nyt on ’menossa’ vasta hormoonihoidot. Mahdollinen jatko avoinna, mutt sytostaatit pois suljettuna niiden mahd sivuvaikutusten vuoksi

Mulla siis luustoon levinnyt eturauhassyöpä

6

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sytostaatit usein aiheuttavat pahoinvointia. Oman kokemukseni mukaan pahoinvointia oli noin kolme päivää, jonka jälkeen olo alkoi normalisoitua. Oksentaa ei tarvinnut kertaakaan. Nykyään on siksi hyvät pahoinvointilääkkeet, että pahoinvoinnin takia ei kannata hoidoista kieltäytyä. Väsymystä voi myös tulla ja tukka lähtee, mutta kasvaa kyllä hoitojen pääyttyä takaisin. Me kaikki olemme yksilöitä, joten oireet ovat toisilla kovempia , toisilla helpompia. Kannattaa ainakin kokeilla, mitä oireita saa ennen kuin jyrkästi kieltäytyy. Eipähän tarvitse sitten haudassa katua.

    • Anonyymi

      Ovatko isotooppihoidot sama asia kuin sytostaattihoidot?

      • Anonyymi

        Ovat eri asia.


      • Anonyymi

        Sytostaatti- eli solumyrkkyhoito vie vastustuskyvyn nollaan ja hoitojen jälkeen joutuu/pitää olla eristyksessä, jotta ei saisi pöpöjä (bakteereja) muilta ihmisiltä ...esim nuhaa, flunssaa tai kuumetta, joka jo 38°C on hengenvaarallinen...

        Siksi minä kieltäydyin sytostaattihoidoista, jota TYKS:ssä olisivat aloittaneet heti hormonaalihoidon rinnalla
        Eli hakeuduin muualle hoitoon

        Olen nyt saanut pelkästään hormoonihoitoa puoli vuotta ja PSA on ladkenut 66:sta 1,37:ään, enkä tarvitse toistaiseksi muuta hoitoa

        En siis sitä TYKS:n lääkärin määräämää sytostaattia, enkä sen hoidon myötä määrättyä marevaanin korvaavaa 5000€/vuosi maksavaa veren hyytymistä estävää lääkettä, ynnä monia muita...

        Eli ihmettelen kovasti miksi moisen sytostaattihoidon aloittaminen oli sen lääkärin mukaan mukaan heti välttämätöntä, kun se vaikuttaisi olevan täysin tarpeetonta...

        Olisiko hän saanut jotain ’irtopisteitä’ tai jopa bonuksia lääkefirmalta tms...?


      • Anonyymi

        Sytostaattimyrkyt tappavat kaiketi hyvin syöpäsoluja, mutt samalla myös lähistön terveitä soluja... jotka kyllä aikaa myöten uusiutuvat. Mutt hoidolla on siksi siis sivuvaikutuksensa, joista kantsii ottaa selvää

        Isotooppihoito on verenkiertoon toki myös laitettavaa ainetta, joka säteilyttämällä tappaa VAIN syöpäsoluja, ja EI siis terveitä soluja... Eikä romahduta kuntoa eikä vastustuskykyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sytostaatti- eli solumyrkkyhoito vie vastustuskyvyn nollaan ja hoitojen jälkeen joutuu/pitää olla eristyksessä, jotta ei saisi pöpöjä (bakteereja) muilta ihmisiltä ...esim nuhaa, flunssaa tai kuumetta, joka jo 38°C on hengenvaarallinen...

        Siksi minä kieltäydyin sytostaattihoidoista, jota TYKS:ssä olisivat aloittaneet heti hormonaalihoidon rinnalla
        Eli hakeuduin muualle hoitoon

        Olen nyt saanut pelkästään hormoonihoitoa puoli vuotta ja PSA on ladkenut 66:sta 1,37:ään, enkä tarvitse toistaiseksi muuta hoitoa

        En siis sitä TYKS:n lääkärin määräämää sytostaattia, enkä sen hoidon myötä määrättyä marevaanin korvaavaa 5000€/vuosi maksavaa veren hyytymistä estävää lääkettä, ynnä monia muita...

        Eli ihmettelen kovasti miksi moisen sytostaattihoidon aloittaminen oli sen lääkärin mukaan mukaan heti välttämätöntä, kun se vaikuttaisi olevan täysin tarpeetonta...

        Olisiko hän saanut jotain ’irtopisteitä’ tai jopa bonuksia lääkefirmalta tms...?

        Onneksi kieltäydyin moisista sytostaatti-hoidoista, nyt kun tuo jokasyksyinen flunssa taas jostain tarttui... Tosin kuumetta ei ilmeisesti oo, mutt kuumeinen olo kylläkin
        Pienikin (38°C) kuume kun tietäisi jo ainakin sairaalaan eristykseen joutumista ja jopa hengenvaarallista...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe