Olis kiva kuulla kokemuksianne isotooppihoidoistanne ja sen aiheuttamista olotiloistanne - hoitojen aikana ja niiden jälkeen
Olen lukenut sen aiheuttamista pahoinvoinneista kyllä, mutta muista mahdollisista vaikutuksista en ole nähnyt mainintoja
Minä kun olen jyrkästi kieltäytynyt sytostaatti- eli solumyrkkyhoidoista
Nyt on ’menossa’ vasta hormoonihoidot. Mahdollinen jatko avoinna, mutt sytostaatit pois suljettuna niiden mahd sivuvaikutusten vuoksi
Mulla siis luustoon levinnyt eturauhassyöpä
Millaisia kokemuksia isotooppihoidoista?
6
504
Vastaukset
- Anonyymi
Sytostaatit usein aiheuttavat pahoinvointia. Oman kokemukseni mukaan pahoinvointia oli noin kolme päivää, jonka jälkeen olo alkoi normalisoitua. Oksentaa ei tarvinnut kertaakaan. Nykyään on siksi hyvät pahoinvointilääkkeet, että pahoinvoinnin takia ei kannata hoidoista kieltäytyä. Väsymystä voi myös tulla ja tukka lähtee, mutta kasvaa kyllä hoitojen pääyttyä takaisin. Me kaikki olemme yksilöitä, joten oireet ovat toisilla kovempia , toisilla helpompia. Kannattaa ainakin kokeilla, mitä oireita saa ennen kuin jyrkästi kieltäytyy. Eipähän tarvitse sitten haudassa katua.
- Anonyymi
Ovatko isotooppihoidot sama asia kuin sytostaattihoidot?
- Anonyymi
Ovat eri asia.
- Anonyymi
Sytostaatti- eli solumyrkkyhoito vie vastustuskyvyn nollaan ja hoitojen jälkeen joutuu/pitää olla eristyksessä, jotta ei saisi pöpöjä (bakteereja) muilta ihmisiltä ...esim nuhaa, flunssaa tai kuumetta, joka jo 38°C on hengenvaarallinen...
Siksi minä kieltäydyin sytostaattihoidoista, jota TYKS:ssä olisivat aloittaneet heti hormonaalihoidon rinnalla
Eli hakeuduin muualle hoitoon
Olen nyt saanut pelkästään hormoonihoitoa puoli vuotta ja PSA on ladkenut 66:sta 1,37:ään, enkä tarvitse toistaiseksi muuta hoitoa
En siis sitä TYKS:n lääkärin määräämää sytostaattia, enkä sen hoidon myötä määrättyä marevaanin korvaavaa 5000€/vuosi maksavaa veren hyytymistä estävää lääkettä, ynnä monia muita...
Eli ihmettelen kovasti miksi moisen sytostaattihoidon aloittaminen oli sen lääkärin mukaan mukaan heti välttämätöntä, kun se vaikuttaisi olevan täysin tarpeetonta...
Olisiko hän saanut jotain ’irtopisteitä’ tai jopa bonuksia lääkefirmalta tms...? - Anonyymi
Sytostaattimyrkyt tappavat kaiketi hyvin syöpäsoluja, mutt samalla myös lähistön terveitä soluja... jotka kyllä aikaa myöten uusiutuvat. Mutt hoidolla on siksi siis sivuvaikutuksensa, joista kantsii ottaa selvää
Isotooppihoito on verenkiertoon toki myös laitettavaa ainetta, joka säteilyttämällä tappaa VAIN syöpäsoluja, ja EI siis terveitä soluja... Eikä romahduta kuntoa eikä vastustuskykyä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sytostaatti- eli solumyrkkyhoito vie vastustuskyvyn nollaan ja hoitojen jälkeen joutuu/pitää olla eristyksessä, jotta ei saisi pöpöjä (bakteereja) muilta ihmisiltä ...esim nuhaa, flunssaa tai kuumetta, joka jo 38°C on hengenvaarallinen...
Siksi minä kieltäydyin sytostaattihoidoista, jota TYKS:ssä olisivat aloittaneet heti hormonaalihoidon rinnalla
Eli hakeuduin muualle hoitoon
Olen nyt saanut pelkästään hormoonihoitoa puoli vuotta ja PSA on ladkenut 66:sta 1,37:ään, enkä tarvitse toistaiseksi muuta hoitoa
En siis sitä TYKS:n lääkärin määräämää sytostaattia, enkä sen hoidon myötä määrättyä marevaanin korvaavaa 5000€/vuosi maksavaa veren hyytymistä estävää lääkettä, ynnä monia muita...
Eli ihmettelen kovasti miksi moisen sytostaattihoidon aloittaminen oli sen lääkärin mukaan mukaan heti välttämätöntä, kun se vaikuttaisi olevan täysin tarpeetonta...
Olisiko hän saanut jotain ’irtopisteitä’ tai jopa bonuksia lääkefirmalta tms...?Onneksi kieltäydyin moisista sytostaatti-hoidoista, nyt kun tuo jokasyksyinen flunssa taas jostain tarttui... Tosin kuumetta ei ilmeisesti oo, mutt kuumeinen olo kylläkin
Pienikin (38°C) kuume kun tietäisi jo ainakin sairaalaan eristykseen joutumista ja jopa hengenvaarallista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822141Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511687Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331068Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868- 171864