Totuus K-Auto Oy:n yt-neuvottelujen syystä

Anonyymi

Vuoden 8 ensimmäisen kuukauden aikana K-Auto Oy:n maahantuomien autojen myynnin tippuminen todella reippaasti, on todellinen syy yt-neuvotteluille, eikä mikään yleinen autoalan rekisteröintien putoaminen 12 prosentilla. Tässä oikea peruste:

Volkswagen -18,3 %
Audi 37,8 %
Porsche 69,1 %
Seat -16,9 %

http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2019

K-Auto Oy:n lehdistötiedotteen muunnettu totuus:

”Alkuvuoden aikana henkilöautojen ensirekisteröintien määrä Suomessa on pudonnut yli 12 prosenttia viime vuodesta. Tilanteeseen ovat vaikuttaneet esimerkiksi kuluttajien epävarmuus autoalan teknologiamurroksen keskellä, ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen määrän selvä kasvu ja WLTP-päästömittausten käyttöönotto."

13

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä, totta. Corolla oli taas elokuun myydyin auto suomessa, volkkarit ihan häntäpäässä. Vain VAG sutojen myynti sakkaa, muut myy hyvin. Harmi ettei sisäpiiri vuoda ongelmia julkisuuteen, ovat niin uskollisia alamaisia 😁. Odotellaan kun kenkää saaneet avautuu, ellei ne saa kultaisia kädenputistuksia lähtiessä joilla suut tukitaan. Kertokaa kaikki väärinkäytökset ja kaikki paska mikä siellä velloo...

    • Anonyymi

      Positiivista tuossa lehdistötiedotteessa on se, että siinä tunnustetaan Toyotan ja Teslan aiheuttama autoalan teknologiamurros.

      Tuo on oikeastaan jopa hauska:

      "ja WLTP-päästömittausten käyttöönotto."

      Toyota alkoi valmistautua käyttöönottoon jo vuonna 1969.

    • Anonyymi

      "Autoalan markkinatilanne heikentynyt olennaisesti"

      Sillä, että yhdellä yrityksellä menee huonosti ei ole mitään merkitystä. Autoalalla ei kukaan odota mitään toimenpiteitä poliittisilta päättäjiltä muuta kuin sähköiselle liikenteelle tukea.

      • Anonyymi

        Kovasti nuo autoalan ihmiset pyysivät yhteen ääneen, että valtion ratkaisut pitää saada tehdyksi ja kerralla yhden yön yli, nykytilanne seisottaa ja sotkee autokauppaa liikaa. Näin taisi olla uutisissa viime viikolla.
        Itse tilasin juuri terhakan vähän kalliimman 2l bensaturbo. En ole mikään pakojänis joka pelkää aina ja kaikkea, kuten Toyotasetämiehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti nuo autoalan ihmiset pyysivät yhteen ääneen, että valtion ratkaisut pitää saada tehdyksi ja kerralla yhden yön yli, nykytilanne seisottaa ja sotkee autokauppaa liikaa. Näin taisi olla uutisissa viime viikolla.
        Itse tilasin juuri terhakan vähän kalliimman 2l bensaturbo. En ole mikään pakojänis joka pelkää aina ja kaikkea, kuten Toyotasetämiehet.

        Sä ootki K-Autossa töissä, saat öljyt ilmatteeks? Ai niin työsuhdepeli, mitä väliä jos hajoo kun korjaamo on samalla tontilla kuin duunipaikka.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        TM kertoo, että kauppa kävi elokuussa oikein hyvin:

        "Autoalan Tiedotuskeskus kertoo, että päättyneen elokuun luvut ovat suhteellisen korkeat, sillä elokuun ensirekisteröinnit ovat tällä vuosikymmenellä olleet keskimäärin 9 000 auton lukemissa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM kertoo, että kauppa kävi elokuussa oikein hyvin:

        "Autoalan Tiedotuskeskus kertoo, että päättyneen elokuun luvut ovat suhteellisen korkeat, sillä elokuun ensirekisteröinnit ovat tällä vuosikymmenellä olleet keskimäärin 9 000 auton lukemissa."

        Todellinen syy konsernin autojen myynnin romahdukseen löytyy tältä sivulta ja sen linkeistä. Se on siinä:

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.3wb6e5k


    • Anonyymi

      Totuus Volkswagen-konsernin ja K-Auton vaikeuksista:

      Volkswagen -14,3 %
      Audi 34,8 %
      Porsche 69,8 %
      Seat -9,5 %


      Toyota -3.1 %

    • Anonyymi

      tämänpäivän " auto" design in germany . parts made in china.

      millanen mahtais olla silkkimatto kun jokainen lanka ja työvaihe kilpailutettaisiin pitkin afrikkaa , hinta ainakin suurin koskaan.
      pitäkää kierrätys paskanne , akkuautoissa seuraava kriisi on alimitoitetut laakerit , niitä on auto täynnä, saadaan kitkat minimiin ja hinta maximiin.

    • Anonyymi

      ........kupariset johtimet vaihtuu alumiinisiin ( alimitoitetut ).
      ....käämimoottoristakin saa ihan paskan kunhan kilpailutetaan taas kiinan halvimmalta tehtaalta.

      • Anonyymi

        ID.3 sähköautossa on mekaaninen käsijarru ja rumpujarrut takana, VW säästää kaikessa kun yrittää saada nuista jotain katetta kun lupasi myydä halvinta. Halvalla ei hyvää saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ID.3 sähköautossa on mekaaninen käsijarru ja rumpujarrut takana, VW säästää kaikessa kun yrittää saada nuista jotain katetta kun lupasi myydä halvinta. Halvalla ei hyvää saa.

        Kehityksen "huippua". Itse miellän volkkarit takapakiksi, matkaksi menneisyyteen 😁


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe