Tietokoneet Suomessa kalliita

surffail

Tietokoneet ovat Suomessa edelleenkin paljon kalliimpia kuin esim. Saksassa. Miksi? Nettikauppoja selailemalla totuus paljastuu. Hintaero helposti yli kolmanneksen.

3

1176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apple Storen hinnat on kaikkialla EU:ssa suunnilleen samat ja Suomen kallis alvi tekee sitten tietyn eron. Muiden merkkien hinnoilla taas ei ole ainakaan mulle mitään merkitystä niin kauan kuin niissä ei toimi OS X.:)

• A34

Apple nyt on ehkä poikkeus siinä suhteessa, mutta kyllä muiden koneiden suhteen Suomi on selvästi kalliimpi.

Dell on hyvä vertailukohta kun myyvät suoraan tehtaalta joka maahan kuten kai Applekin. Esimerkiksi Dell Inspiron 6000 maksaa Suomessa tällä hetkellä 1820 euroa, kun sen saa täsmälleen samanlaisella kokoonpanolla vaikka Ranskassa hintaan 1250 euroa.

Vaikka tuosta ottaisi pois erisuuruisen ALV-kannan vaikutuksen, jää Suomen hinta silti yli 40% kalliimmaksi.

• Etsivä

Voisitteko laittaa joidenkin verkkokauppojen ositteita, joista saisi mhdollisimman halvalla kannettavan.
      Olen itse ajatellut luopua pöytäkoneesta ja vaihtaa kannettavaan. En pelaa koneella joten ainut mistä joutuu tinkimään on kovalevyn koko.
      Suomesta saa ihan perus laitteita n.650e.
      Saako jostain tilaamalla vielä halvemmalla?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2861
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      189
      2465
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2185
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13